Capital - interviu cu actionarul principal al celei mai profitabile firme din Romania, Cornel Ionescu: E posibil sa ne supere cineva si sa nu mai vrem sa facem afaceri in Romania

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 31 august 2010, 17:29 Actualitate | Esenţial


'Planul de afaceri' al celei mai profitabile firme din Romania: "Vor fi niste cupoane care, odata achizitionate, vor putea fi folosite in toata lumea, in Romania, in Europa sau in America, iar beneficiarii lor vor avea o serie de reduceri si avantaje. Nu va pot spune mai multe, din cauza concurentei". Asta declara actionarul principal al "celei mai profitabile firme din Romania", intervievat, in premiera, de revista Capital. Cornel Ionescu, administratorul companiei care a declarat un profit de 3,6 miliarde euro intr-un singur an, are o barba lunga, carunta, si e imbracat in blugi si camasa in carouri.

"Probabil ca v-am speriat. Seman un pic cu Mos Craciun", le-a spus Cornel Ionescu ziaristilor de la Capital, refuzand sa fie fotografiat sau filmat. Intrebat daca are o avere de 800 de milioane de euro, el a raspuns: 'Un pic mai mult!'.

Iata cateva raspunsuri oferite de cel mai important actionar si administrator principal al firmei American European Marketing and Enterprises SA, cu recomandarea de a citi savurosul interviu aici.
  • Nu suntem inca pregatiti pentru Romania, nu este inca momentul sa investim aici si de aceea nu vrem sa iesim din anonimat. Va veni, la un moment dat, vremea in care vom lansa o serie de produse in Romania. Nu vreau sa dau tepe.
  • Nu am nevoie de Romania. Nu am nevoie sa fac afaceri in Romania. Nu-mi trebuie banii vostri. Nu am nevoie de nicio banca. Daca este nevoie, facem noi banca.
  • Nu mi-e teama nici de Fiscul din Romania, nici de cel din Germania, nici de cel din America.
  • Firma activeaza in tranzactii cu instrumente financiare, petrol, minerit. 
  • Nu este adevarat ca nu avem angajati. La AEME lucreaza actionarii, fiii actionarilor, contabili. Putem alege sa nu contabilizam anumite cheltuieli (si au fost multe!) atat timp cat nu avem activitate in Romania. Lucram pe sistemul de sponsorizare.
  • Ne-am deschis firma in Romania pentru ca am vrut sa facem afaceri aici. Inca mai vrem, dar nu se stie cum vom fi tratati, moral sau fizic.
  • E posibil sa ne supere cineva si sa nu mai vrem sa facem afaceri in Romania. 
  • Locuiesc in Romania, Israel, Germania si Statele Unite. Am doua cetatenii, romana si germana.
  • Eu sunt modest, am vrut sa raman modest si, asa cum se spune, "low profile".








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6542 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Reteta unei excrocherii clasice (Marţi, 31 august 2010, 17:46)

    Razvan007 [utilizator]

    Se fac foarte multi bani iar sefii firmei nu pot NICI MACAR descrie cu ce se ocupa firma.

    Faceti o cautare pe Google dupa "Bernard Madoff". Toate firmele care nu pot sa explice 100% cum fac bani au ceva putred in spate.

    Pe de alta parte, sunt curios cum vor domnii sa faca bani? Vor sa listeze mizeria asta pe bursa in speranta ca vor gasi fraieri?
    • -3 (5 voturi)    
      capra vecinului (Marţi, 31 august 2010, 19:06)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Razvan007

      unde ai citit ca nu pot explica? au zis ca nu vor!
      • +4 (4 voturi)    
        Nici o capra....suna a tzepar! (Marţi, 31 august 2010, 22:13)

        Lorenzo Monkson [anonim] i-a raspuns lui I

        Aici in momentul in care o companie este extrem de profitabila, totul se face public. In Vest Fiscul nu te hartuie ca in Romania. Cand insa vii cu chestii din astea gen "low profile" etc, deja stai de vorba cu tzepari. Vezi ce a facut Madoff, cel care tinea totul sub tacere, sa nu i se tradeze secretele afacerii...pina a venit criza, s-a spart buba si acum e la pirnaie! La urma urmei cine e asta, si cine-l stie prin comunitatea romaneasca prin USA?
    • +1 (1 vot)    
      gainar de tabloid.. (Miercuri, 1 septembrie 2010, 9:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Razvan007

      interviu in capital online.. au pus repede botul copistii de la capital :) sper ca maine tot ei vor cumpara si cupoanele! nu-ti trebuie mai mult de 12 clase sa intelegi ca e doar un castel de carti de joc...
  • +6 (14 voturi)    
    cata aroganta! (Marţi, 31 august 2010, 17:55)

    John [anonim]

    Mai bine te duci de unde ai venit, nesimtitule! Auzi la el, n-are nevoie de Romania.
    • +5 (5 voturi)    
      firme (Marţi, 31 august 2010, 22:01)

      G [anonim] i-a raspuns lui John

      Dar Romania de ce ar avea nevoie de ei?Din cate am inteles nu platesc nici un leu impozit in tara asta.
  • +10 (12 voturi)    
    Bla ... bla... (Marţi, 31 august 2010, 17:57)

    Negaterium [anonim]

    Adica ce vroia sa zica nenea ala e:
    - spalare de bani
    - folosim contabili angajati la "negru"
    - spalare de bani
    - bonuri multivalorice ... who's stupid enough to fall for this shit?
    - spalare de bani
    - inginerii financiare
    - sponsorizare ? lol what?
    - instrumente financiare ... adica da-ti banu ca-l vedeti la sfantu asteapta cand se gata criza
    - s-a verificat deja ca firma aia e fantoma si nu are nici un sediu in satu minune
    - nenicu ala vinde gogoshi .. parerea mea
    • +9 (9 voturi)    
      corect,dar... (Marţi, 31 august 2010, 18:51)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Negaterium

      Asa e,cum zici mata,da daca iese ala cu "cupoane" sa vezi ce o sa se inghesuie neamu sa scoata banii pt.ele.Totzi admiratorii lui Diaconescu,Becali etc.
  • +5 (5 voturi)    
    . (Marţi, 31 august 2010, 18:03)

    FlorinM212 [utilizator]

    intradevar pare tare modest...
  • +2 (4 voturi)    
    vrajeala de 2 lei (Marţi, 31 august 2010, 18:03)

    george [anonim]

    probabil un alt caritas de seama ce se ascunde asa de tare. astea sunt defapt toate produsele astea financiare, un joc piramidal
  • +7 (11 voturi)    
    cam sigur domnul pe el (Marţi, 31 august 2010, 18:04)

    marius [anonim]

    pana la urma plateste sau nu dari la statul roman? ca daca nu .. fuck off .. de unde atatea nazuri?
  • +11 (13 voturi)    
    Cu ce ne ajuta? (Marţi, 31 august 2010, 18:09)

    Andu [anonim]

    "E posibil sa ne supere cineva si sa nu mai vrem sa facem afaceri in Romania. "

    Din moment ce firma nu plateste nicio contributie la stat, nu vad cu ce ne ajuta firma respectiva.
  • +4 (4 voturi)    
    Munca "la negru" si evaziune ... (Marţi, 31 august 2010, 18:27)

    Ioan A. [utilizator]

    ... asta rezulta (pana acum!) din declaratiile lui "Mos Gerila" (Zice: Nu este adevarat ca nu avem angajati. La AEME lucreaza actionarii, fii actionarilor, contabili) Stop joc: Lucreaza "ca angajati", desigur, altfel n-ar fi adevarat ce zice Bibicu'. Pai angajatii trebuie sa aiba contracte de munca (inregistrate la ITM) care genereaza o multime de taxe si impozite ce trebuie platite la stat(impozit, CAS, ajutor de somaj, alea, alea).
    Aud tataie? Sunt surprins ca jurnalistul de la Capital nu l-a bagat in corzi cu chestia asta !
    • +3 (3 voturi)    
      Munca "la negru" si evaziune (Marţi, 31 august 2010, 19:41)

      socatu [anonim] i-a raspuns lui Ioan A.

      ..a ramas masca holbandu-se la "barba lunga, carunta" si camasa in carouri.
      cata abureala, da nu-i nimic, ca tine faza la romani
    • +1 (1 vot)    
      jurnalist al Capital (Miercuri, 1 septembrie 2010, 8:56)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Ioan A.

      @Ioan A.: ai dreptate, jurnalistul e pe dinafara. din pacate asta e nivelul jurnalistilor din toate tipurile de presa. iar Capital-ul a fost slab calitativ inca de la inceput (acum 14-15 ani). cu greu s-au abtinut sa nu puna mai multe pagini de publicitate decat de reclame in revista....
  • +3 (5 voturi)    
    Nu are (Marţi, 31 august 2010, 18:49)

    HESS [utilizator]

    Nevoie de romania dar are sediul aici.Plateste contabilul cu bani din buzunar= munca la negru si frauda fiscala.Ameninta ca pleaca din romania de parca ar fi o binefacere pt romania.Dar nu plateste o letcaie bugetului de sta sub forma de impozite.
    Oare o fi un alt Vantu,sau Madoff.Oare ce politicieni fac parte din aceasta afacere.Ce face DNA-ul,SRI-ul si celelalte servicii de taiat frunze la caini.?A ajuns romania tara escrociilor autohtoni si internationali.Faceti greva fiscala generala.Unii sant incovoiati de impoziite peste impoziite si altii scutiti.
  • +7 (7 voturi)    
    un posibil brad de tara... (Marţi, 31 august 2010, 19:27)

    dorian gray [anonim]

    investiti in romania- tara in care poti declara raspicat ca ca faci evaziune fiscala si nu patesti nimic.
    sau tara in care puteti dezvolta cea mai tare firma din parcare- fara sa aveti niciun obiect al activitati.
    nu ca e fain?

    Acuma serios, aroganta si tupeul omului vine dintr-o certitudine- ca are "spate". porbbail unul f puternic.Este constient de asta, dar nu suficient de intelgent incat sa se poata abtine sa nu faca el cate-o "aroganta".
    Astia sunt majoritatea "biznismenilor" de la noi - o bruma de educatie, mult tupeu, golanie...
    • +1 (1 vot)    
      erata (Marţi, 31 august 2010, 20:25)

      dorian gray [anonim] i-a raspuns lui dorian gray

      erata: obiect a activitatii.
      scuze pt celelate typos- viteza e de vina.
  • 0 (4 voturi)    
    Eu cred ca trebuie dat exemplu (Marţi, 31 august 2010, 19:29)

    cosming@cosming.ro [utilizator]

    Bravo Dl. Ionescu si asociatii American European Marketing and Enterprises SA, pentru modul in care au stiut sa evite taxele.

    Eu sunt 100% sigur ca tot ce se intampla in firma respectiva este 100% legal, poate nu moral corect dar legal.

    Sincere felicitari!

    Sa va tineti promisiunea, scoate-ti si produsele alea pe piata, si daca se poate sa nu fie produse financiare sau altele conexe, am prefera sa se produca branzeturi...
  • 0 (4 voturi)    
    Cu deosebita placere (Marţi, 31 august 2010, 19:34)

    arhideco [utilizator]

    de a-mi lua in carca minusurile de rogoare... BAi bAieTi :) nu v-ati potolit odata cu gargara vis-a-vis de maharii astia? Nu le puteti face nimic, LASATII, nu astia sunt problema noastra. Problema sunt cei care lucreaza in bratele statului, ma refer aici la justitie, politie, administratii etc. Acesti mici rahati formeaza marea buda pe care stau baietii "cu barba". Si stiti ce? Pe asta nu-l acuz ca inseala statul... ca asa e peste tot in lume, contribuabilul incearca sa pacaleasca Fiscul. Retard e statul, care prin oamenii administratiei permit asa ceva.

    Spor la barfa. Si lasati omul sa fure, ca doar nu e popa. Doar ca spre deosebire de noi, fura mai mult. Pacat... toti vrem sa fim in locul lui, numai ca ne-a dat teapa horoscopul :).

    PS - cand ati mers ultima data o statie de autobuz fara bilet, stiind ca e seara si nu aveti de unde lua un bilet?
    • +4 (4 voturi)    
      comparatii un pic neprotrivite (Marţi, 31 august 2010, 20:31)

      russian blue [anonim] i-a raspuns lui arhideco

      ...faci , arhideco. la primul paragraf sunt de acord cu tine. (desi nu ma bucura situatia, realist vorbind, ai dreptate)
      dar comparatia cu oamenii care merg fara bilet....as fi fost si cu aia de acord, daca nu faceai si precizarea- "stiind ca nu aveti de unde lua bilet."
      Pai, si daca stiu ca nu am de unde sa iau bilet- ce propui? sa ma duc din timp sa-mi iau? sa imi facstoc acasa? sa nu mai merg cu RATb-ul, sa iau un taxi sau sa astept pana a doua zi, cand se deschid casele de bilete- fii serios.
      Nu e vina MEA ca nu exista case de bilete cu programe in ture sau automate de unde sa-ti poti lua bilet.
      In schimb, metode de a-ti plati taxele, de a face afaceri legal- sunt. ( ok, sunt mai paguboase decat....celelate, dar sunt).
      de aia spuneam ca nu e cea mai buna comparatie.
      • -1 (1 vot)    
        Putin fortata comparatia, (Miercuri, 1 septembrie 2010, 9:25)

        arhideco [anonim] i-a raspuns lui russian blue

        intr-adevar. Marcam doar faptul ca facem un mic furtisag dand vina pe altii, de fiacare data cand prindem ocazia.

        Interesanta analiza lui Dan. Ma indoiesc totusi ca-i va reusi tipului varianta a II-a. Pentru simplul motiv ca cei de-afara au inventat astfel de masinarii speculative, nu noi. Asa ca nu poti merge sa dai teapa celor care au fumat de mult asa ceva. As miza mai degraba pe o varianta a IV-a, cea in care tipul este o interfata intre firma si public - altcineva se afla in spatele afacerii, care doreste sa ramana in umbra. Mos Craciun doar umfla niste baloane cu Heliu si le plimba prin fata cititorilor de Capital.

        Intr-un final tot noi vom vorbi subtire, asta se stie. Ne vor cam strange la "oo" darile si impozitele pecare le vom plati pentru a acoperi gaurile provocate de acesti indivizi la buget.

        Hai, Doamne ajuta. Sa vedem cum ramane cu autosesizarea. Se autosesizeaza vreo institutie in acest caz? :)
  • +2 (2 voturi)    
    un patron foarte modest (Marţi, 31 august 2010, 20:53)

    nouvelobs [anonim]

    prin afirmatiile sale emfatice "seful" aeme este exact opusul unu adevarat patron.
    doua exemple : fostul actionar principal si fondatorul retelei hoteliere ACCOR. si familia care a infiintat reteaua de distributie Auchan.
    acestia au vorbit prin fapte.
    aeme prin hartii.
    apropo de platzi in oglinda. fostul sef de la accor platea, pana sa aleaga elvetia, un impozit special pe avere- isf - de aproape trei milioane de euro anual statului francez. a ales elvetia unde plateste 200k si restul ..face filantropie, sponsorizeaza universitati si institute de de cercetare, business angel..ca orice miliardar care nu are o avere de/din carton:)
  • +4 (4 voturi)    
    Un sambure de adevar ? (Marţi, 31 august 2010, 21:31)

    Dan [anonim]

    Exista 3 variante:
    1. Individul e un dobitoc patentat.
    2. Individul nu e dobitoc, ci prin firma asta superumflata artificial, isi pregatea un CV sa dea tepe la alte firme afara, aratandu-le un profit enorm realizat in Romania, profit avizat de Camera de Comert....si sigur ar fi gasit multe "gaste" afara care sa-i crediteze cu sume de cateva mil de Euro la vederea unor astfel de situatii finaciare infloritoare.
    3. Daca intr-adevar, exista un sambure de adevar cu acele "cupoane" si nu sunt doar gogomanii, atunci individul nu e dobitoc ( tepar ramane), si se pregateste de lansarea unei monede de circulatie "de criza" !
    Daca veti cauta in analele istoriei, o sa vedeti ca de-a lungul timpului, unele state au folosit cu succes, o moneda alternativa celei in circulatie ( care era afectata serios de inflatie ), moneda care de f multe ori a salvat economiile acelor tari.
    Merg pe varianta a 2-a, nu cred ca e doar dobitoc, pt varianta a 3-a e nevoie si de ceva minte si de un context economic favorabil. Alegerea mea: varianta a 2-a - omul pregatea tepe celor de afara.
  • +2 (2 voturi)    
    sa ne dea si noua :)) (Marţi, 31 august 2010, 22:39)

    adrian [anonim]

    Unii au uitat masura...
  • +2 (2 voturi)    
    Dictionar economic si financiar (Miercuri, 1 septembrie 2010, 9:00)

    Toma Veronica [anonim]

    Recomand tuturor antreprenorilor (si nu numai) un DICTIONAR ECONOMIC SI FINANCIAR foarte util.

    * contine peste 7000 de termeni si expresii din economie, finante, banci, marketing;
    * definitiile sunt extrase din diverse lucrari si reviste de specialitate;

    Il gasiti pe situl Contabilizat.ro!
    (http://www.contabilizat.ro/dictionar_economic_si_financiar.html)
  • 0 (0 voturi)    
    ofticosilor (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:25)

    MANUEL VARON [anonim]

    pentru toti care ati comentat mai sus, daca sunteti atit de inteligenti faceti si voi bani cum au facut ei.
    in loc sa va pierdeti timpul cu oarece comentarii negative pe internet, mai bine va ginditi cum sa faceti niste bani in plus, legal asa cum sustineti voi....

    la munca nu la birfa....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by