Presa ucraineana: Daca Romania castiga insula Maikan, Rusia va ridica pretentii teritoriale asupra Ucrainei

de Olga Popescu     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2010, 8:56 Actualitate | Esenţial


"Nu vom da romanilor insula noastra", "Ucraina nu va ceda insula Romaniei", "Romania revendica o insula ucraineana", "Romania are din nou pretentii teritoriale fata de Ucraina" - sunt doar cateva dintre titlurile aparute in presa ucraineana de limba rusa, dupa ce deputatul Ghenadi Zadirko a acuzat Bucurestiul ca are pretentii teritoriale care  "vizeaza o mica insula nelocuita, Maikan, de 1.500 pe 800 m, situata intre orasele Chilia si Vilkovo.

"Ucraina poate pierde insula nelocuita Maikan de pe Dunare. Romania pretinde atat aceasta bucata de uscat, cat si canalul navigal din vecinatate. Daca Bucuresti va reusi, acest lucru va provoca pretentii teritoriale fata de Ucraina si din partea altor state. In special a Rusiei", scrie, printre altele, publicatia Vzgliad.

In acelasi timp, imputernicitul cu afaceri al Ucrainei la Curtea internationala a ONU, ambasadorul Vladimir Vasilenko, afirma ca, „deocamdata, nu exista nici un fel de motive pentru modificarea liniei frontierei de stat dintre Ucraina si Romania".

In  opinia diplomatului, in cazul de fata nu este vorba de pretentii teritoriale, ci de rezolvarea unei chestiuni aparute ca urmare a schimbarii senalului navigabil al Dunarii. „Pur si simplu se constata o schimbare a actualului senal navigabil si, corespunzator, se modifica pozitia unora sau altora dintre malurile si insulele aflate pe canalul de navigatie”, a explicat Vasilenko.

El precizeaza ca problema apartenentei insulei Maikan a fost reglementata prin acordul bilateral dintre Ucraina si Romania din 2003, referitor la regimul granitei de stat.

"Documentul din 2003 mentioneaza, printre altele, ca, in cazul unor modificari de factura hidrogeografica, ambele parti trebuie sa intreprinda masuri de restabilire a situatiei anterioare. Nu este vorba de pretentii teritoriale ale Ucrainei fata de Romania sau invers, ale Romaniei fata de Ucraina. Este vorba despre rezolvarea situatiei create in jurul acestei insule ca urmare a modificarilor naturale. Dupa parerea noastra, a partii ucrainene, schimbarile hidrogeografice nu au caracter cardinal. In prezent nu poate aparea o problema legata de apartenenta insulei sau de mutarea liniei de frontiera”, a subliniat Vasilenko. 


Citeste mai multe despre   


















7938 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Ucraina, o tara artificial creata.. (Joi, 15 aprilie 2010, 8:47)

    Surfer [utilizator]

    .. din bucatile ce s-au furat de pe la vecini. O spunea Putin, cu subiect si predicat, am vreo 2 ani. Nordul Basarabiei e pamant romanesc, istoric vorbind, fiind furata de la noi.
    • +14 (14 voturi)    
      nu asta este problema (Joi, 15 aprilie 2010, 9:46)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      tot oameni sunt,

      Modul in care este prezentata stirea este de a prezenta ca si cum altcineva este de vina pentru toate problemele pe care le suporta omul de rand. De parca o sa traiasca mai bine sau mai rau cel din Kiev sau Bucuresti ca are sau nu tara o insula care nu produce nimic.
      Problemele reale sunt de mult ascunse sub pres si sub fumul acest stiri de toata jena... dar nah si prostii pica pentru ele
      • 0 (2 voturi)    
        Poate ai dreptate.... (Joi, 15 aprilie 2010, 11:22)

        Surfer [utilizator] i-a raspuns lui blackbird

        ... insa noi nu avem deocamdata toate informatiile.

        De pila, daca aceasta insula aparent neinsemnata, o stanca, ascunde o miza mult mai mare - un zacamand de hidrocarburi, gaze naturale, alte resurse naturale - ca si in cazul Insulei Serpilor, unde adevarata miza erau resuersele de petrol si gaze enorme din zona, care puteau ajunge in visterie Romaniei sau Ucrainei, dupa caz.
        • +1 (1 vot)    
          lol (Joi, 15 aprilie 2010, 12:43)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Surfer

          Sigur. E un zacamant de crapi si stiuci care abia asteapta sa fie exploatat :)

          Insula e pe granita dintre Romania si Ucraina, ca apartine uneia sau alteia dintre tari nu are prea mare implicatie pentru cine exploateaza zacamintele de petrol sau gaze (doar pt ce se afla exact sub insula, care are o suprafata foarte mica). Situatia nu e similara cu Insula Serpilor, unde era de delimitat un platou continental cu suprafete foarte mari.
  • +4 (4 voturi)    
    reactia MAE (Joi, 15 aprilie 2010, 9:20)

    Nae [anonim]

    Cititi referintele:

    "frontiera pe cursurile de apa dintre cele doua tari urmeaza mijlocul senalului navigabil principal (pe apele de frontiera navigabile) si respectiv mijlocul panzei de apa (pe apele de frontiera nenavigabile)."
  • +6 (8 voturi)    
    dar cu Bastroe cum ramane? (Joi, 15 aprilie 2010, 9:23)

    Bogdan [anonim]

    Cand au facut canalul Bastroe nu le-a pasat de opinia internationala. Acum, isi dau seama ca modificarile astea ar putea sa insemne pierderea altei insulite...Iar de procese nu mai vor sa auda dupa ce a maturat cu ei pe jos avocatul Bogdan Aurescu. Eu propun sa astupe canalul Bastroe si Romania nu va mai avea nicio pretentie teritoriala asupra insulitei, e bine asa?:P
    P.S.
    Observ ca toti se intreaba ce pozitie are Romania in privinta titlurilor unor tabloide din Ucraina. Atunci cand oficialitatile ucrainiene vor adresa statului roman o solicitare vor afla si pozitia oficiala a Romaniei. Ce-ar fi insemnat ca toate statele vecine sa raspunda la aberatiile lui Vadim Tudor de exemplu?:P
  • -19 (23 voturi)    
    Asta ne mai trebuia.... (Joi, 15 aprilie 2010, 9:48)

    john [anonim]

    La ce ne trebuie o insulita de-a Ucrainei? MAE ar trebui sa dea un comunicat sa rezolve problema , nu ne trebuie insula si n-avem nevoie de certuri cu vecinii!
    • +8 (14 voturi)    
      spiritul mioritic... (Joi, 15 aprilie 2010, 9:40)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui john

      Ai fost vreodata in Cernauti? Stii cate familii de romani sunt acolo? Stii ce drepturi au? Stii ca toate familiiile astea au rude in Siberia? Stii de ce pretul terenurilor in Siberia este foarte scazut? :P
      Si daca nu stii si nu te intereseaza de ce iti dai cu parerea despre ceva ce nu stii si oricum nu te intereseaza? Asta-i alta meteahna romaneasca...
  • +11 (11 voturi)    
    . (Joi, 15 aprilie 2010, 9:53)

    Ivanu [utilizator]

    Incetul cu incetul populatia rusa din Ucraina va dori din ce in ce mai puternic reintoarcerea la patria mama.
  • +7 (7 voturi)    
    nedumerire! (Joi, 15 aprilie 2010, 10:00)

    georgia [anonim]

    si Romania are un punct de vedere la afacerea despre care se scrie in ''traducerea'' de mai sus?adica MAE a fost intrebat?ziarele lumii pot scrie orice,nu inseamna ca este si real,de ce nu citeaza si politicieni romani pentru a vedea clar despre ce este vorba.am impreia ca dvs.ziaristii ati inceput sa adunati stiri de pe net ,le dati un titlu bombastic,dar fara sa verificati si continutul lor.pacat era o meserie frumoasa,nu inteleg pentru ce va incasati salariul la sfaritul lunii.
    • +1 (1 vot)    
      cata dreptate ai! (Joi, 15 aprilie 2010, 13:16)

      flo [anonim] i-a raspuns lui georgia

      Subscriu la cele spuse de tine.
      Mare adevar ai spus! Foarte des in cotidienele romanesti si pe portalele de stiri vezi articole care privesc desi problemele Romaniei, sunt de fapt traduceri din presa straina cel mult adaugat comentarii si titluri bombastice. In nici un caz nu vezi exprimat un punct de vedere romanesc bine articulat si documentat.
  • +4 (6 voturi)    
    hotnews (Joi, 15 aprilie 2010, 10:02)

    nahir [utilizator]

    care este reactia oficialilor romani ?
  • +5 (5 voturi)    
    Granite (Joi, 15 aprilie 2010, 10:04)

    presatu scandal [anonim]

    Au si la Kiev nevoie de subiecte in presa...Cum or mai rezolva Franta si Germania asemenea probleme?
  • +7 (9 voturi)    
    distragerea atentiei de la probleme importante (Joi, 15 aprilie 2010, 10:09)

    George [anonim]

    o metoda veche s-ar putea spune , sa distragem atentia de la ce ne doare, i mai injuram pe unguri , pe rusi si pe oricine .
    Nu conteaza ca abia platim intretinerea si medicamentele sunt de multe ori un mare lux .
    Daca politicienii nostri impreuna cu masmedia ne ofera un spectacol gratis asta e tot ce ne trebuie , ne tine de foame si de sete.
    Apropo , cind mama naibi au de gind politicienii nostri iubiti sa aplice referendumul ?
    Sau poate se intreaba , "care referendum ?"
    Nici gind , nici nu au auzit de asa ceva . Ce ei sunt prosti sa lase ciolanu' nelins ..
  • +4 (6 voturi)    
    Ucraina nu este! (Joi, 15 aprilie 2010, 10:33)

    Vali. [anonim]

    rusii albi si rusii rosii nu se linistesc... amintiti-va ca Ucraina nu exista la nivel de identitate nationala - amintiti-va de evenimentul cu trupele tarului Petru I .... Ucraina nu este .... este produsul unui rapt din teritoriile ruse, poloneze si romanesti . Putin avea dreptate cand facea referinte la aceste situatii !
  • +2 (2 voturi)    
    granitele sunt fixe dar formatiunile geografice nu (Joi, 15 aprilie 2010, 10:54)

    captain planet [anonim]

    asta trebuie sa inteleaga ucrainienii.Asa lucreaza natura.Practic insula aia a migrat spre teritoriul romanesc....nu ne trebuie dar trebuie sa o revendicam ca altfel inseamna ca am accepta sa vina teritoriul ucrainian peste noi.
    Si noi la randul nostru va trebui sa cedam intreaga albie a dunarii din sudul tarii bulgariei....nu stiu cand va fi necesar...peste 100 sau 500 de ani,dar va fi.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Joi, 15 aprilie 2010, 22:26)

      leon [anonim] i-a raspuns lui captain planet

      aici gresesti foarte mult. Granita pe un curs de apa (si pe Dunare) urmareste exact mijlocul luciului de apa....poate sa se deplaseze albia cat vrea ea, pentru ca, cu ea se va deplasa si granita(si sa stai tu linistit ca in 500 de ani albia nu se va deplasa decat cu maxim cativa centimetri)...sunt chestii de baza din geomorfologie si geopolitica...ai putea sa-ti tii gura daca nu prea ai habar despre subiect
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e nicio greseala (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:20)

        Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui leon

        Prevad ca in urmatorii ani canalul dintre insula si malul romanesc se va colmata din ce in ce mai mult pentru ca este situat in interiorul cotului, iar tendinta albiei este sa sape in exterior si sa depuna in interior (asta daca-mi mai amintesc corect informatiile din cursul de Hidrologie...).

        Prin urmare, dupa 2-3 viituri insula se va uni cu malul romanesc si linia de frontiera pe curs de apa trebuie reasezata conform noilor realitati geografice. Asta inseamna ca insula devine teritoriu romanesc prin transformare in peninsula, deci cu limite incluse in linia malului drept al fluviului, iar frontiera se muta pe linia de maxima adancime de pe senalul navigabil (nu la mijlocul luciului de apa).

        Daca nu ma crezi pe cuvant, mentionez ca lucrarea de licenta a avut ca tema secundara frontiera de stat a Romaniei.
        • 0 (0 voturi)    
          ai inteles gresit (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:52)

          leon [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Nu am gresit, exact cum nici tu nu gresesti Nu ai inteles tu exact despre ce am discutat. Eu nu ma refeream la cazul insulei in discutie, ci la ce a scris "captain planet" despre albia Dunarii care trebuie cedata Bulgariei, pt ca albia se deplaseaza spre sud, iar granita fluviatila corespunde mijlocului luciului de apa. Prin urmare albia se muta dar Romania nu pierde nimic pentru ca se muta si granita.
  • +1 (1 vot)    
    Pai daca (Joi, 15 aprilie 2010, 12:14)

    Pantera Roz [utilizator]

    e asa cum zice publicatia respectiva,ar trebui ca noi sa revendicam direct Kievul.Automat rusii vor revendica toata Ucraina.Si vom avea din nou,oficial,Rusia drept vecin.Tot un drac,dar nu vopsit ,ca Ucraina.Nu?!Macar stim o treaba.
  • +1 (1 vot)    
    si Herta? (Joi, 15 aprilie 2010, 12:36)

    farty [utilizator]

    Dar tinutul Hertei cand ni-l revendicam?
  • -1 (1 vot)    
    Oare? (Joi, 15 aprilie 2010, 17:51)

    Dumitriu [anonim]

    Niste baieti destepti si-au propus sa puna mana pe acea insula ( a se vedea povestea cu platforma maritima din vecinatatea insulei Serpilor. Statul roman cheltuie milioane de euro in instante internationale pentru ce? Ca se vina niste baieti destepti sa puna laba paroasa pe acele locatii. Si in plus inveninam si relatiile cu vecinii care ne percep ca un stat pus pe rapturi teritoriale.
  • +1 (1 vot)    
    eu zic sa ne miscam repede ... (Joi, 15 aprilie 2010, 19:52)

    accidutzzu [anonim]

    ca daca nu cerem noi ceva din Ucraina ne-o iau rusii inainte si iau tot ... cel mai bine ar fi sa avem oameni politici care sa se inteleaga cu rusii in privinta asta pentru ca inainte de sfarsitul secolului asta Ucraina va disparea de pe harta ...
  • +1 (1 vot)    
    haideti sa ajutam natura (Joi, 15 aprilie 2010, 20:10)

    semaca [anonim]

    Nu mi se pare de bun simt chestia asta cu insula chiar daca dreptul international ar da dreptate Romaniei. Sa-mi explic parerea: daca tot exista prevederea asta cu granita pe centrul canalului navigabil de ce nu am cara noaptea cu basculantele bolovani pe care sa-i aruncam in Dunare pe partea noastra de mal si sa provocam erodarea malului bulgaresc cu consecinta directa mutarea canalului navigabil inspre bulgari, mutarea centrului acestui canal navigabil si castigarea catorva sute de kilometri patrati de-a lungul Dunarii. Ar fi o superafacere pt orice stat care e despartit de un altul printr-un canal navigabil. Ar trebui sa ne vedem lungul nasului, nu suntem Olanda sa facem chestia cu asanarea, de partea cealalta a canalului navigabil nu se afla un ocean ci alta tara, locuita. Or avea si aia mandria lor, poate nu-s atat de dobitoci pe cat ii credem.
    • 0 (0 voturi)    
      bunul simt (Vineri, 16 aprilie 2010, 21:10)

      flo [anonim] i-a raspuns lui semaca

      Bunul simt ar trebui sa te faca sa vezi ca Romania (tara ta?!) nu face decat sa respecte si sa aplice legea - conventia pentru delimitarea frontierei pe Dunare - semnata si de Ucraina si recunoscuta international fiind vorba si de actuala frontiera a UE.

      Conventia specifica clar si neechivoc ca frontiera trece prin mijlocul cursului de apa si daca acesta se modifica din cauze NATURALE automat si frontiera trebuie ajustata si chiar se prevede ca ambele parti trebuie sa contribuie la restabilirea situatiei anterioare.
      Cine incearca sa modifice in mod nenatural aceasta granita - prin lucrari care au ca efect modificarea echilibrului hidrologic in Delta Dunarii? Romania sau Ucraina? Ca tot ti-a venit ideea cu bolovanii aruncati in Dunare - cine a blocat cu o epava bratul Sulina vreme de 14 ani?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version