Propunere parlamentara: Supermarketurile sa fie inchise duminica

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2010, 10:55 Actualitate | Esenţial


Parlamentarii vor sa inchida in zilele de duminica supermarketurile. Deputatii din Comisia de Agricultura vor sa introduca aceasta propunere in Codul bunelor practici comerciale pentru a incuraja vanzarile din piete ale producatorilor agricoli autohtoni.

"Incercam sa introducem o modificare in legea Codului bunelor practici. Pe modelul unor tari din Uniunea Europeana, precum Germania sau Austria, vom propune ca marile retele de magazine sa fie inchise in zilele de duminica. In acele state s-a recurs la o asemenea masura pe considerente de legislatia muncii. La noi se va incuraja astfel comertul din piete cu produse locale", a declarat deputatul Valeriu Steriu, vicepresedinte in Comisia pentru agricultura, potrivit gandul.info, citat de Mediafax.

Propunerea a fost enuntata inca de la finele anului trecut, dar deputatii spun ca au asteptat reactia marilor retele la prevederile Codului. "Marii retaileri nu au niciun stapan, storc producatorii romani si pe de alta parte fac importuri masive", a declarat Steriu. 


Citeste mai multe despre   


















9071 vizualizari

  • +9 (15 voturi)    
    OK, dar.... (Joi, 8 aprilie 2010, 10:59)

    anonim [anonim]

    Am fost in piata si zarzavaturile sunt mai scumpe decat la supermarket (chiar si de 3 ori). Nu gasesc normal acest fapt.
    Si decat sa alimentez conturile intermediarilor mai bine cumpar tot de la supermarket.
    Din piata voi lua capsuni, cirese, porumb si struguri. Atat.
    • +2 (16 voturi)    
      Produse autohtone vs. import (Joi, 8 aprilie 2010, 11:33)

      Catalin1 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Diferenta este reprezentata de faptul ca produsele autohtone nu sunt crescute in vata ca la turci sau alti producatori de la care importam.
      Mai depinde si locatia pietei de unde cumperi. De exemplu Crangasi vs Obor (Bucuresti), raportul preturilor (cam aceeasi calitate) este de aprox 2:1, chiar si 3:1 uneori. Eu unul prefer sa iau o rosie de la taranul roman, nu de la turci...acum poate sa fie doar o diferenta de opinie, dar cred ca se pot gasi mai multe argumente in sensul acesta.
      • +5 (5 voturi)    
        Produse (Joi, 8 aprilie 2010, 11:47)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Catalin1

        Sa inteleg ca tu mananci rosii doar vara. Ok.
        Care produse autohtone se gasesc in piete ca aproape toate sunt de import?
        • 0 (2 voturi)    
          au (Joi, 8 aprilie 2010, 19:41)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

          si iarna ai gasit vreo rosie care sa aiba si gust? Am renuntat la rosii iarna, dupa ce am vazut ca au gust de plastic.
      • +4 (4 voturi)    
        o secunda......... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:52)

        bubu [anonim] i-a raspuns lui Catalin1

        produsele romanesti, sunt valabile in piete 2-3 / an (cele de gradina, ma refer), iar cele de sera.....cam nu prea exista, sau nu exista deloc! si cele din piete, si cele din super marketuri, in restul anului, sunt tot turcesti, italiene, olandeze etc etc, iar in piete sunt uneori...duble ca pret! deci, de ce sa cumpar acelasi produs din piata, mai scump, si in general nici nu prea te lasa "comerciantul" sa ti le alegi, ba mai si ingheata, conditii improprii de depozitat, sa nu mai vorbim de evaziunea fiscala din piete, si mai ales...mafie! asa ca.... imi fac cumparaturile sambata, si pt duminica...tot din hipermarket! (repet, vara e altceva)
    • +13 (15 voturi)    
      sigur ca da.... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:35)

      Body [anonim] i-a raspuns lui anonim

      tocmai pt ca cei care le vand nu au nimic de a face cu agricultura ci doar cu specula...ii asteapta coloratiii dimineata pe tarani, le cumpara marfa la pret de nimic si o vand ulterior la dublu sau triplu pret...asta daca e marfa romaneasca cea ce e rarisim....de cele mai multe ori e aceeasi marfa din supermarketuri doar ca la pret mai mare...oricum, cred ca au astia din minister interese sa-si priomeasca un comision maiu mare din partea mafiei pietei
      • +8 (8 voturi)    
        pai, da (Joi, 8 aprilie 2010, 12:14)

        Soul [anonim] i-a raspuns lui Body

        ca in zona Bucur Obor, de pilda, ce sa mai stai sa cauti o piata cu un taran-doi, te iau faraoancele si cutitarii direct din intersectie, pe oriunde ai trece, cu ciorapi si maieuri. Asa ceva n-am mai pomenit! E o mizerie de nedescris, scandaloasa, un comert ilegal, total necivilizat, ceva HORROR! SI LANGA SEDIUL PRIMARIEI SECTORULUI 2!!!

        Fratilor, suntem membri UE! In loc sa marsaluiasca 10 politisti in zona aceea, zi de zi, ceas cu ceas, pentru a pune capat, odata pentru totdeauna, unor asemenea practici de lumea a 4-a si a ne mai civiliza un pic minoritarii, ADICA SA ADIE UN AER DE NORMALITATE, nu se intampla nimic si aia revin mereu acolo. Eu cand am drumuri de facut, pe jos, si nu mai pot sa trec de ei, innebunesc. Asta da masura nivelului competentei si integritatii administratiei publice de sector, a primarului si a sefilor de politie de acolo. I-as destitui pe toti, pe loc, pentru halul de nedescris in care arata zona mentionata, si le-as intocmi si dosare penale. Mai intai lor, apoi alora care vand din picioare sau pe jos, in mod agresiv, tot felul de nimicuri. Cum e posibil asa ceva? Daca se intampla sa treaca unu' mai civilizat, un cetatean din Europa de Vest, pai ala fuge din Bucuresti mancand Pamantul, dupa o asemenea experienta halucinanta...
    • -5 (5 voturi)    
      esti K.O . (Joi, 8 aprilie 2010, 11:52)

      Dragomir [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Fructele nu sant de 3 ori mai scumpe ??? numai zarzavaturile ?? Daca toti ar fi egoisti ca tine si nu ar avea nevoie de serviciile sau de produsele tale ...ai pieri - oricum esti un Anonim !!
    • +1 (5 voturi)    
      Nu (Joi, 8 aprilie 2010, 13:41)

      helium [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Tin sa te contrazic, produsele din piata nu sunt mai scumpe decate supermarket-urile/hypermarket-urile exceptand cateva piete din centrul orasului unde-i japca curata. Sunt un fel de Bamboo/Dorobanti al agriculturii.

      Ca simpla sustinere a ceea ce zic, ceapa verde e 50bani - 1lei fata de 1,6lei - 2lei de hypermarket si mult mai proaspata, ridichiile, spanacul si toate legumele de moment. Numai zic de verdeturi.

      Care-i nemultumirea de fapt? Degradarea pietelor unde sunt tot felul de capuse, clanuri tiganesti care cumpara de la producatori la preturi mici si incurajati de sefii pietei care-s mana in mana cu ei umfla putin pietele.

      Ca exemplu, in marea piata Drumul Taberei sunt 2 lumi, piata centrala plina de mafioti tuciurii si o piata mai izolata langa Sectia de Politie 22, acolo gasesti legume/zarzavaturi la preturi bune si sunt oameni care n-au loc de bisnitarii din piata mare, majoritatea aduc produse f bune.

      Ce se poate compara din piete si hypermarketuri sunt cartofii spre exemplu, legume care rezista la caldura si umezeala si a caror parte verde nu se degradeaza neavand apa, preturile sunt asemanatoare dar in supermarketuri sunt cartofi din Austria, Elvetia, Turcia...
  • +6 (20 voturi)    
    Astia mai au idei multe ? Ca noi rabdare nu prea.. (Joi, 8 aprilie 2010, 11:00)

    Lars [anonim]

    Ce cretini...
    Unii mai si muncesc in tara asta iar de multe ori duminica e singura zi in care pot sa dau o fuga pana la supermarket sa fac cumparaturi pentru saptamana urmatoare....
    • -8 (16 voturi)    
      eu cred ca este o idee buna (Joi, 8 aprilie 2010, 11:44)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Lars

      Dar te-ai gandit ca la supermarket lucreaza niste oameni? Poate vor si ei sa se odihneasca si sa se plimbe. Si sa nu imi spui ca au alte 2 zile libere pentru ca nu prea poti sa te plimbi in timpul saptamanii in vacarmul din Bucuresti. Astept acesta decizie de ani de zile si ma bucur foarte mult daca se va aplica. Ca toti muncesc ca nebunii si foarte putini mai citesc o carte si mai merg la un teatru. Cu respect.
      • +5 (11 voturi)    
        Legislatia muncii (Joi, 8 aprilie 2010, 12:10)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Dupa logica asta ar trebui ca firmele sa isi adapteze programul de munca dupa dispozitia angajatului, nu invers. Si atunci inchidem orice activitate sambata si duminica. Si apropo de vacarmul din bucuresti, exista supermarketuri si alte orase din tara, in total mai multe decat in bucuresti. Nu vad ce legatura are o astfel de lege cu vacarmul din bucuresti.
        Cei care lucreaza la supermarket (si in general in comert) stiu din momentul angajarii ca urmeaza sa lucreze si sambata/duminica. Domnii parlamentari ar face mai bine sa ia masurile necesare pentru ca in cazul acestor oameni sa se respecte legislatia muncii, care acopera si aceste stuatii.
        • -2 (6 voturi)    
          re (Joi, 8 aprilie 2010, 13:32)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui Radu

          Si ce daca ti se aduce la cunostinta la momentul angajarii? Poti face ceva? Cei care se angajeaza acolo nu prea au alta sansa pe termen scurt. Cred ca oamenii din vest sunt mai linistiti si mai calmi pentru ca au invatat sa respecte timpul liber. Nu inteleg de ce nu se pot face cumparaturile in celelalte zile ale saptamanii? Eu personal merg in hipermarket 1 data la 10 zile seara si nu imi ia mai mult de 1-2 ore ca sa cumpar tot.
          • +2 (2 voturi)    
            optiune (Joi, 8 aprilie 2010, 15:35)

            Amic [anonim] i-a raspuns lui eugen

            Poti sa nu te angajezi! Daca nu iti convine poti sa tai frunza la caini in continuare si sa traiesti pe spinarea altora ( ajutoare de somaj, etc).
      • +3 (9 voturi)    
        Ai dreptate Eugene ! (Joi, 8 aprilie 2010, 13:25)

        eUGENIA [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Hai sa inchidem tot duminica: transportul in comun, spitalele, politia, furnizorii de curent electric si gaze, trenurile sa nu mai circule etc.
        • -2 (4 voturi)    
          hai sa exageram:) (Joi, 8 aprilie 2010, 13:55)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui eUGENIA

          Draga Eugenia,
          Hai sa comparam merele cu perele. Tot ceea ce mi-ai insirat acolo sunt servicii iar unele chiar de stricta necesitate. Nu iti poti programa cand sa te doara maseaua dar cred ca iti poti programa cand sa iti iei paine. Nu crezi?
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Joi, 8 aprilie 2010, 14:36)

        zuppy [utilizator] i-a raspuns lui eugen

        Nu este nimeni obligat sa lucreze la supermarket. Ah, au fost niste putori si acum nu-i mai angajeaza nimeni nici pe o slujba care sa necesite un nivel minim intelectual? Nu e problema mea asta.

        De asemenea, nu ma intereseaza daca vanzatoarea merge sau nu la teatru, cum nici pe ea nu o intereseaza ca eu mi-am distrus ochii stand pe un scaun nenorocit si uitandu-ma intr-un monitor ani si ani la rand.

        Daca nu poate, sa-si dea demisia, sunt si altii care au nevoie de o slujba.
      • +2 (2 voturi)    
        asta (Joi, 8 aprilie 2010, 15:45)

        xy [anonim] i-a raspuns lui eugen

        este motivul pentru care in Vest nu sunt deschise duminica. motiv asumat deschis, uneori cu motivatii religioase, uneori nu. si nu stiu pe nimeni care sa se apuce sa-i injure pe angajatii lor de la supermarketuri ca sunt putori daca nu lucreaza duminica, asa cum fac unii in comentariile de mai jos...

        ar fi putut si parlamentarii nostri sa fundamenteze pe asta propunerea, nu pe logica ridicola ca daca inchid magazinele duminica, protejeaza "pietele romanesti" (poate tiganesti!). de parca pana acum n-am fi putut sa mergem la piata sambata si duminica fiindca ne obliga cineva sa mergem la supermarket!
    • +2 (2 voturi)    
      .. (Joi, 8 aprilie 2010, 11:51)

      x [anonim] i-a raspuns lui Lars

      total de acord. cine vrea produse pseudo-"eco" oricum merge la piata
    • +3 (3 voturi)    
      Asa iti trebuie... (Joi, 8 aprilie 2010, 12:00)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui Lars

      Asa iti trebuie daca te-ai gasit tu destept sa lucrezi.... Ia aminte la domnii parlamentari, care incep saptamana de lucru martea si o termina joi la amiaza. Asta e modelu' romanului de succes....
      Duminica trebuie sa fie rezervata gratarului, manelelor si berii, ca altfel cum sa faci burdihanul ala imens...
      Succesuri!!! ( vorba unui mare clasic in viatza)
    • +1 (1 vot)    
      asta era ideea (Joi, 8 aprilie 2010, 14:07)

      V [anonim] i-a raspuns lui Lars

      Pai vezi? Exact asta e ideea "desteptilor" (cu multe ghilimele) care ne conduc. Pe asta se bazeaza, ca multa lume nu are timp macar sambata sa isi faca cumparaturile, si asa te forteaza sa te duci sa iei din pietele alea mizerabile si scumpe.
      Si in plus, uita respectivii parlamentari cu 2 degete de frunte, ca supermarcheturile nu vand numai produse alimentare.
  • +5 (9 voturi)    
    Aberatie (Joi, 8 aprilie 2010, 11:00)

    ady [anonim]

    se pare ca domnii se plictisesc prea tare si nu stiu ce inseamna valoric consumul de sambata-duminica, respectiv dpv al comoditatii pt. client.

    Ex. Austriei nu e cel mai fericit, tot acolo multe supermarketuri se inchid la 5, asa ca sa te ceri de la lucru in caz ca vrei sa cumperi ceva.
    • -1 (1 vot)    
      in timpul sapt progr e pana la 22 !!! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:47)

      Dana [anonim] i-a raspuns lui ady

      Nu-i mai comod pt client sa cumpere de la parterul blocului ??? Statul se gandeste si la client sa faca ...economii stand acasa !! si sa nu mai planga lipsa banilor ,
  • +11 (13 voturi)    
    Neuroni singuratici (Joi, 8 aprilie 2010, 11:02)

    Radu [anonim]

    Astia is batuti in cap. Sambata si duminica sunt zilele in care cei care chiar muncesc ajung si ei pe la un hipermarket sa isi faca aprovizionarea. Plus ca e aiurea sa fortezi oamenii sa cumpere produse locale daca nu vor.
  • +4 (6 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 8 aprilie 2010, 11:03)

    Atomic [anonim]

    Gata cu mersul la cumparat mustar duminica seara la ora 9. :)))
    • -3 (5 voturi)    
      si pita PROASPATA !! la ora 9... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:41)

      Deea [anonim] i-a raspuns lui Atomic

      Multi chiar pierd vremea in supermarket , Mustarul se poate lua si de la magazinul din colt !!
      • +4 (4 voturi)    
        Si bonul? (Joi, 8 aprilie 2010, 12:33)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Deea

        Si bonul fiscal tot magazinul din colt ti-l da? Eu nu-mi aduc aminte sa fi cumparat vreodata de la astfel de magazine si sa-mi dea bon.
        • -4 (4 voturi)    
          important e ca ai primit restul de bani (Joi, 8 aprilie 2010, 15:32)

          Deea [anonim] i-a raspuns lui Marian

          Care e problema ta cu bonul ?? Cand cumperi produsul vezi cat costa ... asa ca .. vrei sa-l arunci pe strada ?? Sau pe tine te preocupa gheseful ??? Pai stai si tu 15 ore pe zi administrator de magazin nu sa vi ca tine acasa la 16.00 , un pic de somn , o berica , un protv , o tigara , si apoi birfe pe cei care lucreaza 15 ore pe zi !! si castiga de 2 ori cat tine !! e normal nu ??
  • +13 (15 voturi)    
    ce aberatie (Joi, 8 aprilie 2010, 11:03)

    Ghita [anonim]

    interzici unuia sa vanda ca sa vanda altul.
    Ca sa se vanda in piete (unde tot marfa straina e) mai degraba ar baga la inchisoare pe toti cei din primarie ce dau tarabe la cutitari si nu la autohtoni. Romanii ar trebui sa cumpere produse autohtone doar sa sustina producatorul roman (cum au facut polonezii ani la randul si s-au vazut acum roadele) si ca marfa e de calitate mai buna fata de viermaraia din supermarket nu pentru ca e supermarketul inchis duminica sau ca Parlamentul chiar nu are cu ce sa se ocupe decat sa se bese legi tampite.
    Daca s-ar da pe bune tarabele din piete si nu vei mai putea cumpara castraveti si telefoane mobile, curve si varza de la aceasi taraba ar fi si preturile mai mici.
  • +6 (12 voturi)    
    ca sa nu mai zic si de alta idiotenie (Joi, 8 aprilie 2010, 11:04)

    Ghita [anonim]

    ca poate duminica ma duc sa imi cumpar prezervative din supermarket si nu legume, sau vreau sa imi iau o plasma cat casa, sau si astea va trebui sa le luam de la producatorii autohtoni?
    Chiar mi-e jena sa citesc o asemenea stire...
    • -1 (1 vot)    
      nu e chiar idiotenie (Joi, 8 aprilie 2010, 13:35)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Esti culmea. Aia a fost doar o idee. Nu inseamna ca Duminica trebuie sa cumperi neaparat de la producatorii autohtoni. Duminica poti sa stai cu burta la soare si sa te uiti la plasma cumparata sambata sau vineri.
      • 0 (0 voturi)    
        Mare e gradina ... (Luni, 12 aprilie 2010, 22:40)

        Niko [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Tu ai lipsit cand s-a impartit inteligenta! Era duminica si ai ramas acasa asa ca acuma vrei sa pedepseti pe toti ca ai ramas tu prost.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Joi, 8 aprilie 2010, 19:42)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

      plasma de la supermarket? Succes
  • +2 (10 voturi)    
    Idee (Joi, 8 aprilie 2010, 11:06)

    Alexandru C [anonim]

    Au astia niste idei de te doare capul. Pai ma inteligentilor, supermarketurile platesc toate taxele la stat, aia de vand in piete nu platesc nimic.
    Daca supermarketurile din Romania vand intr-o duminica de 10 milioane de Eur, TVA-ul, adica 1.6 milioane de eur se duc la buget. Inmultim cu 52 duminici si ne da 83 milioane de Eur pe an, bani in minud la buget.
    Nu e problema, mai facem un imprumut la FMi ca suntem "inteligenti".
    • -5 (5 voturi)    
      Sugestie (Joi, 8 aprilie 2010, 11:38)

      Dica [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      Banii astia ii vor varsa de aici incolo magazinele de cartier care vor avea cresteri de vanzari !! Asa ca tot 83 mil e vor intra la buget !! si vei face economie si la benzina !!
      • +6 (8 voturi)    
        Serios? (Joi, 8 aprilie 2010, 12:12)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Dica

        Magazinele astea de cartier sunt foarte aprovizionate si nu fac nimic la negru. Hai ca esti simpatic tata.

        Daca fac economie la benzina inseamna ca o sa cumpar mai putina. Cumpar mai putina scad vanzarile si se plateste acciza mai mica, TVA mai putin etc.

        Daca se inchid supermarketurile in week-end, o sa fie dati niste oameni afara. Cum e criza vor primi ajutor de somaj. Cine pierde? Statul.

        Cand te gandesti sa propui ceva faci un studiu de impact. Propunerea asta e varza in vremurile actuale.

        Magazinul din cartier ia marfa de la producatori?
        • -1 (3 voturi)    
          Cu ce te ocupi Alex ?? (Joi, 8 aprilie 2010, 15:42)

          Dica [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Si tu esti un egoist inversunat pe care il intereseaza cinstea altora nu ce ai de cumparat !! Teoria ta e varza daca nu apreciezi ca comerciantul umple magazinul pt tine , iar tu il sfidezi - si ei pot ingrosa randurile somerilor nu numai cei din Supermarket .
        • -1 (1 vot)    
          ??? (Joi, 8 aprilie 2010, 15:50)

          xy [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          de ce sa fie dati afara niste oameni, crezi ca pana acum angajau oameni special doar ca sa lucreze duminica? tot aia sunt, care lucreaza in ture in cursul saptamanii. eventual or sa aiba salariu mai mic, asta-i altceva.
    • +2 (4 voturi)    
      Minus (Joi, 8 aprilie 2010, 11:49)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

      Din moment ce am adus un argument pertinent ma astept sa primesc si o explicatie pentru minusul primit. Poate am gresit eu undeva. Cer prea mult de la utilizatorii siteului asta asa-i?
      • +1 (1 vot)    
        care minus (Joi, 8 aprilie 2010, 12:24)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        ca io ti-am dat numai plus. Comentarii bune si la obiect si nu bati cimpii ca altii.
  • +2 (6 voturi)    
    buna treaba (Joi, 8 aprilie 2010, 11:06)

    rili?:))) [anonim]

    da' libertatea comertului unde o baga baietii astia destepti? tara arde...
  • +4 (8 voturi)    
    duminica (Joi, 8 aprilie 2010, 11:07)

    marina [anonim]

    Propunerea dlui Steriu nu va rezolva nimic si va enerva pe toata lumea. Taranii nu prea vin la piata duminica, iar in alte tari europene pietele sunt organizate sambata, nu duminica. Si apoi, de ce sa platim mai mult taranului din piata, care-si bate joc de oraseni, si sa nu cumparam de la supermarket, daca este mai ieftin? La interesele consumatorilor cine se gandeste? Nu asa se vor rezolva problemele structurale din agricultura - dar sigur vor fi afectate interesele orasenilor. Este o propunere populista, care nu demonstreaza prea multa inteligenta.
  • +8 (10 voturi)    
    idee de bugetar (Joi, 8 aprilie 2010, 11:07)

    livia [anonim]

    Genial! Iar cei care lucreaza la privat, deci chiar LUCREAZA toata saptamana, cand isi vor face cumparaturile? Evident ca numai un domn care nu lucreaza toata saptamana si oricum nu a lucrat toata viata lui (ca de aia s-a facut politician) putea sa nasca o idee atat de geniala. Bravo, nene!
    • -5 (7 voturi)    
      Sunteti jalnici ! (Joi, 8 aprilie 2010, 12:33)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui livia

      Domnilor plangaciosi de dati minusuri, Supermarketurile se deschid la ora 8 dimineata si se inchid la 22.00 ! Real se inchide la 23.00 !!!!Sa nu veniti cu ineptia ca lucrati la fel //. !!!!!
      Din punctul meu de vedere sunteti cel putin deplasati sa spuneti ca nu aveti timp in timpul saptamanii sau sambata, de parca lucrati 14-16 ore pe zi !
      Nici in SUA nu sunt deschise duminica!(editat de HotNews.ro)
      • -3 (3 voturi)    
        ai dreptate (Joi, 8 aprilie 2010, 13:42)

        eugen [anonim] i-a raspuns lui Costica

        Comenteaza numai babe care se dau de ceasul mortii la acest articol. Nu stiu decat sa comenteze orice idee fara sa analizeze daca este buna sau nu. Eu sustin acesta idee din toata inima. Iar cine are chef sa cumpere mancare sa se disciplineze si sa isi cumpere din timp. iar daca toti cei care comenteaza aiurea pe aici ca nu o sa mai aiba timp sa isi cumpere mancare sa faca bine sa mai plece de la serviciu pana nu fac stop cardiac la birou.
      • +3 (3 voturi)    
        costica (Joi, 8 aprilie 2010, 14:13)

        livia [anonim] i-a raspuns lui Costica

        Costica draga, dupa cum poate numele ma tradeaza, sunt femeie. Nu iti voi spune ca lucrez la serviciu pana la orele 22, ci doar ca viata mea (si a oricarei femei cu familie) nu se rezuma numai la serviciu. Din acest motiv sunt "putin ocupata" in timpul saptamanii, inclusiv sambata.
        Si nu ma mai plang, ca eu am solutia aproape: daca la noi se inchid marile magazine duminica, voi merge in Ungaria la cumparaturi.
        Munca mea si impozitele aferente sunt bune aici, lasa ca banii or fi buni peste granita, daca aici nu ii vrea nimeni.
        A propos, unde lucrezi, ca te intereseaza atat de mult cate ore stau altii la servici?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu vad nici o problema... (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:49)

          Costica [anonim] i-a raspuns lui livia

          ...Ba chiam iti plang de mila. Viata ta cam este munca iar recreerea ta este colindatul supermarketului. Asa cum tie nu-ti pasa de cei obligati de ...patronat , soarta si cine mai vrei sa vina la serviciu si duminica de la 8.00 la 23.00, de ce mi-ar pasa mie de tine ca "esti putin ocupata " si nu vrei sa-ti faci cumparaturile in alta zi? Ce , ma pun eu contra placerii omului? Ca placerea ta pare sa fie sa citesti eticehte de preturi si termenede valabilitate...
          Mergeti fratilor si simtiti-va bine, dar va asigur ca pierdeti. Viata omului nu e pentru cumparaturi ...
          Eu am program de 8 ore si culmea, mi-l respect. Grija mea e sa-mi fac treaba in aceste ore, sa nu fiu nevoit sa stau peste program...Stiti , CM se scad la pensionare din timpul de lucru dar nu se aduga orele suplimentare, asa ca am grija sa nu fac.
          Plus ca , as cum tu te bucuri de viata de familie, asa nu se bucura angajatii supermarketurilor care sunt chemati la lucru de comoditatea voastra. De fapt , din cate minusuri imi dati si la ce comentarii citesc , imi dau seama ca sunteti extrem de egoisti si ca putin va pasa de altii...Aia sunt prosti ca sunt la munca , voi destepti ca duminica sunteti la tocit podelele supermarketurilor...
      • +1 (1 vot)    
        Supermaketuri in US (Joi, 8 aprilie 2010, 19:49)

        Mos Grigre din Chicago [anonim] i-a raspuns lui Costica

        Vezi ca eshti pe afara tinere.

        In US supermarketurile shi groceriile sint deschise 7 zile pe saptamina ba chiar shi de Pashte, Craciun shi sarbatorile civile.

        Ba chiar unele grocerii sint deschise 24 ore/zi.

        Deschis in weekend insemna good business deoarece atunci e vinzarea cea mai mare
        • 0 (0 voturi)    
          Eu am alte informatii... (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:03)

          Costica [anonim] i-a raspuns lui Mos Grigre din Chicago

          ..., uite de exemplu gasit si asta:

          http://www.lonelyplanet.com/usa/work-study-volunteering/work

          unde scrie :
          " Stores are open 10am to 6pm Monday to Saturday, noon to 5pm Sunday. In malls and downtown shopping areas, hours may be extended to 8pm or 9pm. Supermarkets are generally open from 8am to 8pm, and most cities have a few 24-hour supermarkets. Note that in some parts of the country, all businesses except a few restaurants may close on Sunday.
          "
          So , if you are realy there , go out from your little neighborhood ... reality can be different !

          Si va mai mirati ca sunt asa de multi obezi in SUA...

          Pentru cei ce nu integ ce scrie:
          "De notat ca in unele parti din tara, toate afacerile cu exceptia catorva restaurante pot fi inchise duminica"...
  • +7 (7 voturi)    
    Partial de acord cu ajutorul producatorilor, dar.. (Joi, 8 aprilie 2010, 11:07)

    rakkone [utilizator]

    Dar ce te faci cu cei care lucreaza luni - vineri/sambata, si duminica au zi de cumparaturi? Si au nevoie sa isi cumpere pampersi pentru copii, sau apa plata, sau alte prostii din categoria asta. Clar ar trebui ajutati producatorii autohtoni, dar daca ii ajutam doar pe cei din agricultura mai corect ar fi ca hypermarketurile sa inchida doar raioanele de produse alimentare.
    Si mai corect ar fi sa se dea corect si transparent si la timp subventii pentru activitatile de productie, sau sa se impoziteze diferentiat productia de comert, sau sa se acorde credite subventionate pentru cumpararea de utilzaje agricole, cursuri de agricultura, seminte de soiuri bune, etc. Noi facem heirupism, hai sa inchidem tot si sa eliminam concurenta si pe urma sa zicem ca avem economie libera de piata
    • -3 (5 voturi)    
      de unde ?? (Joi, 8 aprilie 2010, 11:34)

      dora [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Poti lua si de la magazinul de cartier si alimente si nealimente !!!
      • +4 (4 voturi)    
        diferenta mica, diferenta mare (Joi, 8 aprilie 2010, 11:43)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui dora

        Faptul ca POT lua e diferit de faptul ca sunt OBLIGAT sa iau. De la mag de cartier apa la 2L e 3 lei, la Cora o iau cu 1.9 lei, observi diferenta? Si tu poti manca doar salam cu soia si de post, dar oare vrei sa mananci numai asta? Nu vrei sa ai libertatea de a manca o friptura in sange, pe gratar, din cand in cand?
        • -3 (3 voturi)    
          Apa e si la robinet .... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:52)

          Dora [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          Pt 1 leu consumi Benzina si Timp ??? Astea nu au valoare ?? Dar daca te imbolnavesti luand microbii de pe manerul caruciorului ?/ mai cheltui si pe medicamente ... atunci vei manca doar ceai si pita prajita ....
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Joi, 8 aprilie 2010, 17:39)

            rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Dora

            Dora, tu te stergi la fund cu hartie igienica? De ce, doar ai doua palme mari si sanatoase, poti sa te stergi doar cu ele si sa te clatesti pe urma nitel la chiuveta cu apa pe care mi-o recomanzi sa o beau. Ai fi si ecologista, nu ai arunca hartie in apa.
            Eu vreau sa beau apa plata pentru ca sunt un porc capitalist si consumator, de ce te consuma pe tine grija apei pe care vreau sa o beau?
            • 0 (0 voturi)    
              am crezut ca esti gentleman dar .... (Joi, 8 aprilie 2010, 20:57)

              Dora [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Pt ca ii pacat sa dai banii pe apa cand ai de la robinet tot potabila . Daca tu iti faci necesitatile ca un porc in chiuveta asta e treaba ta ! Un om civilizat si educat foloseste vasul de wc si hartia igienica !
      • +4 (4 voturi)    
        Care magazin? (Joi, 8 aprilie 2010, 11:49)

        Astor [utilizator] i-a raspuns lui dora

        Locuiesc in Bucuresti, pe soseaua Vitan-Barzesti.

        N-am magazin de cartier langa mine, pe raza de cel putin 2 km. Singurul loc de unde imi pot cumpara ceva este Carrefour-ul sau Real-ul care se gaseste mai departe.

        Tinand seama ca RATB-ul tocmai a decis sa nu mai avem 102-ul duminica, acum daca ne scoateti si accesul la magazine, putem sa murim de foame oameni din 500 de apartamente, nu?

        Incompetentii
        • -1 (1 vot)    
          ai auzit povestea drobului de sare? (Joi, 8 aprilie 2010, 13:51)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui Astor

          Esti unul din personajele principale
          hahaha :)))
          Crezi ca toti sunt ca tine?
          Unii oameni isi cumpara din timp mancarea, apa si tot ceea ce mai au nevoie. Stai linistit ca nu o sa moara nimeni de foame.
          • +1 (1 vot)    
            Esti de o prostie crasa (Joi, 8 aprilie 2010, 16:37)

            Astor [utilizator] i-a raspuns lui eugen

            N-am masina, nu pot sa car dupa mine 30 kg de chestii, asa ca imi fac cumparaturile dupa nevoi. Plus ca imi place sa iau lucrurile cat de cat proaspete, nu am obiceiul mostenit din comunism de a avea congelatorul cu 20kg de carne si 10 kg de cartofi in debara.

            Asa ca mai bine nu comentezi.
  • +5 (5 voturi)    
    Austrieci (Joi, 8 aprilie 2010, 11:08)

    xxx [anonim]

    Daca mancam snitel nu suntem austrieci! Si care "producatori" romani, rrroommii...
  • +5 (5 voturi)    
    E imposibil (Joi, 8 aprilie 2010, 11:10)

    vlad [anonim]

    O initiativa buna se poate transforma in dezastru.Daca nu exista piete care sa preia cumparatorii sau daca pietele sant in mana intermediarilor "colorati" totul este in zadar.Ei o sa vanda tot legume din turcia si singurul efect o sa fie doar sabotarea supermaketurilor.Singurul caz ar fi infintarea de piete de duminica numai pentru producatorii romani.Si acolo sa vanda numai producatorii romani produse romanesti.Dar si aici este complicat .Legumele romanesti sant sezoniere.Cum stim ca castravetii sant de la producatorul roman sau din turcia?Nu stim.Si producatorii romani o sa devina importatorii romani si o sa se umple pietele de "producatori romani de culoare" care o sa faca tot ce fac acum.
    Presiunea tot pe marketuri sa se puna si sa se incerce aprovizionarea acestora de la producatori romani cu produse romanesti.Acolo cel putin stii pe cine tragi la raspundere asupra calitatii si originii
  • -2 (6 voturi)    
    Program (Joi, 8 aprilie 2010, 11:11)

    Unu' [anonim]

    Cred ca un asemenea act legislativ ar fi extrem de bine venit. Pe o parte ar proteja angajatii din supermarket la care oricum nu li se platesc sporurile de weekend si pe de cealalta parte exact ce se doreste cu cresterea vanzarilor in piata si eventual a micilor magazine de familie. Eu as mai obliga supermarketurile sa aiba in sortimentatie un minim de 50% produse romanesti..
    Sunt curios insa daca chiar voi ajunge sa vad aceasta lege...
  • +5 (5 voturi)    
    gresit (Joi, 8 aprilie 2010, 11:11)

    alex [anonim]

    Tare curios...
    Masura pare mai degraba o restrangere a posibilitatilo consumatorului roman de a alege produse de cumparat, si nicidecum incurajarea vanzarii in piete.
    Mai mult, marile supermarketuri nu vand doar produse alimentare, ci si nealimentare.

    Pe acelasi rationament, cum ar fi sa intrerupem vanzarile importatorilor de masini in luna martie, pentru a stimula vanzarile de masini romanesti?

    Bunele practici trebuie sa incurajeze egalitatea de sanse intre competitori, nu sa restranga drepturile acestora...
    Si daca o asemenea practica este "Pe modelul unor tari din Uniunea Europeana, precum Germania sau Austria", nu inseamna ca acestea procedeaza corect.
    • 0 (0 voturi)    
      gresita idee (Joi, 8 aprilie 2010, 12:00)

      Darius [anonim] i-a raspuns lui alex

      Da vrei sa le dam noi lectii nemtilor si sa lucreze duminica ???
  • -1 (5 voturi)    
    Nuuuuuuu!!!! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:14)

    cet23 [anonim]

    Si romanii unde o sa-si mai petreaca week-end-urile? La iarba verde sau la o plimbare prin parc????? Nuuuuu!!!!! :)))))))))))
  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Joi, 8 aprilie 2010, 11:14)

    Anonim [anonim]

    Cred ca sustinerea producatoilor altfel decat cu vorbe ar fi o solutie infinit mai buna .
    Aceasta in schimb e o idee idioata cel putin ...
    • 0 (0 voturi)    
      daca... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:49)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      ...tot vor desteptii astia de parlamentari sa sprijine producatorul roman de legume si carne, sa faca bine :
      1 - sa-l subventioneze direct pe acesta, astfel incat preturile produselor romanesti sa poata concura cu cele din import;
      2 - sa propuna facilitati supermarketurilor astfel incat acestea nu sa fie obligate ci sa doreasca sa cumpere preponderent produse romanesti, mai ales in perioada primavara-toamna, cand este sezonul legumelor si fructelor in Romania si, binenteles, pt. tot anul pentru producatorii si procesatorii de carne din productia interna.
      • 0 (0 voturi)    
        super ideea cu subventia (Joi, 8 aprilie 2010, 15:44)

        dorin [anonim] i-a raspuns lui nahir

        Exact
        Daca vor sa faca ceva ar putea sa-i ajute pe tarani sa cumpere de la supermarket-uri oferind subventii si taranului si supermarket-ului

        Idei vad ca ar fi dar pana la alegeri nu asculta cine trebuie. Sa vezi la alegeri ce de dreptate o sa ni se dea - nu o sa incapa in supermarketuri atata dreptate
  • -2 (8 voturi)    
    O decizie buna (Joi, 8 aprilie 2010, 11:14)

    ady [anonim]

    Daca ar fi adoptata.
    • -1 (5 voturi)    
      ar fi super!! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:57)

      Dina [anonim] i-a raspuns lui ady

      Foarte buna !! Abia o astept !! sa nu mai fie lumea asa stresata si sa foloseasca duminica pt odihna !!
      • +5 (7 voturi)    
        Odihna de duminica (Joi, 8 aprilie 2010, 12:19)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Dina

        Dina, sunt incantat sa imi folosesc duminica pentru odihna daca asa am eu chef, nu fiindca imi impune statul prin manevre idoate. Daca pe mine ma odihneste mersul la supermarket e strict problema mea, nu a ta sau a statului.
        • -2 (2 voturi)    
          Legile Statului se Respecta ...... (Joi, 8 aprilie 2010, 16:01)

          Dina [anonim] i-a raspuns lui Radu

          Acum 20 de ani ... . umblai cu masina doar doua duminici pe luna ( par si impar la numar - cred ca ai apucat vremurile ) - Ai iesit in strada sa te revolti atunci ?? Ai vreun glont in picior datat 89 ?? Daca comerciantii vor sa inchida duminica - fara interventia statului - poti face ceva ?? Da poti merge pe stadionul Steaua si sa urlii , sa injuri , sa-ti spui problemele ...
          • +1 (1 vot)    
            Daca statul (Joi, 8 aprilie 2010, 17:31)

            Bogde [anonim] i-a raspuns lui Dina

            ... iti spune sa sari in cap de la etaj o faci? Hai rastel! daca esti nostalgic(a) dupa vremurile alea iti recomand un pic de China sau o bucata de Coreea de Nord. Au nevoie oricand de un agitator de stegulet.
  • 0 (0 voturi)    
    Superb! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:16)

    Dani [anonim]

    Hipermarketurile nu le inchid??? Sau ele nu descurajeaza pietele??? Sau proprietarii lor sunt mult mai importanti si sus pusi decat cei ai supermarketurilor???
  • +2 (4 voturi)    
    nimic (Joi, 8 aprilie 2010, 11:17)

    ce aberatie [anonim]

    Astia nu mai au nimic bun de facut decat sa emita aceste aberatii. Pai unde naiba sa mergi la cumparaturi daca inchid supermarketurile, si de acolo nu iei numai alimente.
    • -2 (2 voturi)    
      Totul ... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:54)

      Daniela [anonim] i-a raspuns lui ce aberatie

      La magazinul din colt !! sau sambata pana la ora 22.
  • 0 (2 voturi)    
    Afara din Bucuresti (Joi, 8 aprilie 2010, 11:18)

    Moxi [anonim]

    Iar mai mult decat asta sa fie scosi dupa linia de centura asa cum se intampla in Germania spre exemplu unde este nevoie sa se mearga pe autostrada ca sa se ajunga la un astfel de depozit.
  • -1 (7 voturi)    
    O masura buna! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:18)

    revelare [utilizator]

    Succes!
  • +5 (7 voturi)    
    Asta ne mai lipsea! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:19)

    tao980 [utilizator]

    Astia vor sa ne inchida si magazinele exact in ziua in care avem ceva mai mult timp de cumparaturi. Pai sigur, ca lor le fac altii cumparaturile, sau pleaca la shopping in timpul in care ar trebui sa fie la treaba in Parlament!
  • +6 (8 voturi)    
    jos! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:21)

    Alex [anonim]

    Oamenii astia se simt obligati sa aiba idei?
    Eu inteleg ca lor le convine dar unii dintre noi nu pot merge in timpul saptamanii la cumparaturi. Parlamentarii, care nu fac nimic la munca si, oricum, se duc de trei pe saptamana, nu pot intelege cum stau lucrurile in lumea reala.
  • +8 (8 voturi)    
    benzinarii (Joi, 8 aprilie 2010, 11:25)

    s [anonim]

    Imi aduc aminte cum in Germania daca ramaneam fara un produs de baza duminica sau sambata dupa 4, trebuia sa platesc de 3 ori mai mult la benzinarii.

    Nu eliminati putinele avantaje pe care le avem ca traim in Romania!
    • -2 (2 voturi)    
      :) (Joi, 8 aprilie 2010, 12:28)

      Gigi Maybachistu' Fomist [anonim] i-a raspuns lui s

      La fraţii lor mai mici austriecii cam tot ce e magazin, de la butic până la Billa, are program 7:00-19:00 şi nici morţi nu mai stau un minut peste 19:00. Dacă vrei să procedezi româneşte şi să ieşi la 12 noaptea după bere (la PET şi cu seminţe alături, pe înţelesul lui Dorel) rămâi însetat :))

      Au fost câteva voci pe ici, pe colo, care pretindeau că una din sursele nesimţirii noastre caracteristice e faptul că totul se obţine prea uşor atâta vreme cât plăteşti: vrei bere, whisky, ciocolată, trabuc cubanez, prezervative, deodorante, o "anumită materie moale şi maro" la tavă, orice, e de ajuns să dai o raită până la primul butic sau la prima benzinărie, chiar dacă e 3 noaptea. Nici măcar nu mai trebuie să conduci, benzinăriile şi buticurile sunt separate de cel mult câteva sute de metri. O formă de comerţ de inspiraţie turcească
    • -2 (2 voturi)    
      daca ramaneai... (Joi, 8 aprilie 2010, 13:11)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui s

      ...inseamna ca prea multa minte si chibzuiala nu ai ! Tu ceri sa ai sclavi la picioare duminica pentru ca tu esti imprastiat si nu stii sa-ti iei din timp ce-ti trebuie ?!!!
      La fel si toti voi aia de tot dati cu minusuri : voi pe cine vreti sa convingeti ca nu aveti timp decat musai duminica?
      De ce prin tartacuta nu va trece ideea ca stati la munca asa mult tocmai ca seful stie ca va faceti cumparaturile duminica? Si ca voi stati sa faceti treaba a doi oameni, marindu-i lui prima de Craciun si voi ruinandu-va viata? Vreti sa va simtiti bine numai ca aveti pe altii care muncesc si mai mult ca voi?
  • +6 (6 voturi)    
    Tara arde si baba se piaptana! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:26)

    bubu [anonim]

    In loc sa gaseasca o solutie sa incurajeze productia autohtona si apoi sa gaseasca metode eficiente de desfacere, la noi, binenteles, se pleaca de la coada la cap, mai intai inchidem supermarket-urile sa mergem in piata unde, surpriza .... tot produse de import.
    De ... unde nu-i cap, vai de 'coada'
    • +1 (1 vot)    
      care piata? (Joi, 8 aprilie 2010, 11:59)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui bubu

      daca acum doi ani in urma, taranul direct producator venea pe b-dul Unirii sa-si vanda produsele la niste preturi cu adevarat mai mici decat in super/hipermarketuri si la o calitate a produselor net superioara, anul trecut s-au facut de bafta. preturi mai mari si marfa mai proasta.
      pe de alta parte, s-au imputinat si putinele piete care mai erau. a disparut piata de langa vitan mall pt. un megaimage, p-ta unu din sect.3 de pe unitatii (cei drept cam fara clienti si cu marfa proasta si subtire ca ofertare) a fost inlocuita de billa. ce a mai ramas este p-ta de la salajan, cat o mai ramane si ea (zic de pietele respective pt. locuiesc in zona respectiva. doar nu m-oi duce la piata in ploiesti?)
      si ce ramane? evident vreun super/hipermarket.
  • +3 (3 voturi)    
    falsa activitate in parlament (Joi, 8 aprilie 2010, 11:34)

    Matei [anonim]

    Aflati in incapacitate intelectuala de a produce acte normative care sa reglementeze probleme de fond ale societatii romanesti, ipocritii nostri parlamentari abordeaza probleme de "glamour" marxist, prin lozinci sforaitoare de tipul "Marii retaileri nu au niciun stapan, storc producatorii romani[...]"
  • +2 (4 voturi)    
    gata?ati facut tot si doar asta a ramas? (Joi, 8 aprilie 2010, 11:36)

    nahir [utilizator]

    "Pe modelul unor tari din Uniunea Europeana, precum Germania sau Austria..."

    intai sa va faceti munca cum trebuie, astfel incat si Romania sa fie asemenea unor tari ca cele de care ziceti si abia apoi sa veniti cu astfel de propuneri!
  • +2 (2 voturi)    
    Germania si Austria .... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:39)

    dromihete [anonim]

    Ce nu stiu domnii parlamentari, este faptul ca in Germania, magazinele sunt inchise duminica din cauza presiunilor bisericii, motivele fiind nici pe departe economice ci pur si simplu RELIGIOASE!
    Este o aberatie legislativa blamata de peste 50% din cetatenii Germaniei.
    • -1 (1 vot)    
      Partial corect... (Joi, 8 aprilie 2010, 12:26)

      Max / Viena [anonim] i-a raspuns lui dromihete

      Nu numai Biserica ci si Sindicatele se opun deschiderii duminica: ele sint de parere ca trebuie GARANTATA o zi pe saptamina sigura de odihna mai ales familiilor. Este o masura care face bine personalului din comert si creeaza unora nemultumiri. Oricum, oamenii sint adaptati la acest sistem si nu sint probleme, de fapt, in aprovizionare, mai ales ca s-a prelungit orarul si vinerea e chiar pina la ora 20/21. In cazurile extreme se poate apela la benzinarii.

      Ce e fain e ca aici SE SIMTE INTRADEVAR CA E DUMINICA, lumea iese in natura, cu biciclete, masini, pej os etc, cu mic cu mare si nu la cumparaturi.

      Trageti concluzii!
  • +3 (3 voturi)    
    Comisia de agricultura (Joi, 8 aprilie 2010, 11:45)

    Astor [utilizator]

    Acestia sunt membrii comisiei de agricultura.

    http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.co?idc=4

    Trimiteti-le e-mail tuturor, sa stea in banca lor cu idioteniile astea.
  • +2 (2 voturi)    
    Problema este alta (Joi, 8 aprilie 2010, 11:46)

    florin [anonim]

    Eu de la supermarket nu cumpar doar legume si fructe (pe care oricum prefer sa le cumpar din piata - desi daca suntem sinceri si in piata peste 50% din produse sunt de import)
    Problema este ca de la supermarket cumpar baterii, cd-uri, becuri, linguri etc, pe care nu le gasesc in piata.
    Mi se pare total aberant sa se dea o lege prin care eu sa nu imi mai pot cumpara cele necesare cand vreau eu
    • -2 (4 voturi)    
      baterii, cduri.. (Joi, 8 aprilie 2010, 12:19)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui florin

      poti cumpara si in cursul saptamanii..
      • +1 (1 vot)    
        nu este problema ta cand imi fac cumparaturile (Joi, 8 aprilie 2010, 17:46)

        florin [anonim] i-a raspuns lui marlene

        poate in timpul saptamanii lucrez pana tarziu si nu vreau apoi decat sa stau cu familia/prietenii. Cumparaturile mi le fac cand vreau eu si nu cand vrei tu sau altcineva
    • -3 (3 voturi)    
      Interesul tau ... (Joi, 8 aprilie 2010, 12:27)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui florin

      ...contravine intereselor altora. Nu ma astept la intelegere caci la noi n-am vazut ca vreunul ce poate sa-l arda pe altul, sa-l ierte !
      Sa stii ca nu e nici o bucurie sa fii la lucru cand toata lumea e libera ...si asta week-end de week-end. Cacai acum ii obliga sa lucreze in 3 din 4 week-end-uri...Sotia lucreaza la un supermarket. Jumatate din ture sunt dupa amiaza iar week-end-ul il lucreaza 3 din 4... Eu stau cu ea doar o treime din timpul in care am fi fost impreuna daca aveam acelasi program...
      Poti sa ma intelegi ca nu consider normal stilul asta de comert, mai ales ca in Franta , Germania etc de unde vin ( MetroGrup, REWE, Carrefour etc) NU sunt deschise duminica ? Doar ca tu nu poti sa-ti iei bateriile decat duminica si numai de la supermarket?
      • 0 (0 voturi)    
        gresesti (Joi, 8 aprilie 2010, 17:48)

        florin [anonim] i-a raspuns lui Costica

        Nimeni nu o obliga pe sotia ta sa lucreze acolo. Daca vrea alt program si poate mai mult este libera sa plece la un alt job, cum vrea sa fiu si eu liber sa imi fac cumparaturile oricand
  • -3 (3 voturi)    
    Corecta masura! (Joi, 8 aprilie 2010, 11:48)

    Daniel [anonim]

    Este normal ca si oamenii care lucreaza la aceste supermarketuri sa fie liberi duminica. Nu credeti?
    Au si ei copii, familie. Sau ar trebui sa fie roboti?

    Ne place sa luam doar exemplele care ne convin din vest nu si cele care nu ne convin.

    Hai bai, sa fim seriosi, poti sa-ti faci cumparaturi pana sambata inclusiv.

    PS: Eu lucrez la o firma privata zilnic pana la ora 19.
  • +1 (1 vot)    
    ceva similar ... alt motiv ... (Joi, 8 aprilie 2010, 11:54)

    nu conteaza [anonim]

    In Croatia biserica Catolica a interzis activitatile comerciale in ziua de duminica ... chipurile pt ca nu merge lumea la slujbe :)) .... erau vizate in special supermarket-urile ...
    • 0 (2 voturi)    
      si in Germania (Joi, 8 aprilie 2010, 12:18)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

      ba chiar si restaurantul e inchis duminica dimineata din acelasi motiv (dusul la biserica). In ceea ce priveste supermarket-ul duminica...nu prea stiu tara europeana unde sa fie deschis. Si cred ca ok. E drept, mi-a venit si mie putin greu la inceput, invatata cu magazin non-stop..ca de "vanzatorul trebuie sa fie la picioarele mele". Cu timpul, am inceput sa realizez beneficiile acestei masuri. Sti ce vrei si ai timp sa iti cumperi ce vrei, din timp.
      @ dromihete....masura este blamata ca e impusa de biserica dar nu este blamata cererea in sine. E normal sa fie blamata intrucat biserica a demonstrat, cel putin in germania ca mai devreme sau mai tarziu obtine ce vrea.
      • 0 (0 voturi)    
        Supermarketurile (Joi, 8 aprilie 2010, 14:15)

        Geo [anonim] i-a raspuns lui marlene

        sunt deschise duminica pana la ora 4pm in Marea Britanie. Mai corect spus, supermarketurile Tesco sunt deschise in cursul saptamanii 24 de ore pe zi, sambata pana la ora 20 si duminica pana la ora 16. Numai ca intre orele 22 si 8 dimineata nu poti cumpara nimic alcoolic, si de asemenea pe tura de noapte produsele ti le scanezi si le platesti singur, fara casier.
        Dar asta este valabil numai pentru hipermarketuri, magazinele mici nu au un astfel de program, in general inchid la 6 sau 8 seara cel tarziu, si sambata si duminica au program scurt.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce prostie... (Joi, 8 aprilie 2010, 12:05)

    TED [anonim]

    Asa o tampenie mai rar....Astia nu gandesc...
    Ca sa prefer piata ar trebui sa gasesc produse mai bune,mai ieftine,mai proaspete,mai ieftine dar ...
    Deci ramane la latitudinea fiecaruia de unde cumpara...asta e o piata libera...
    Nu ma astept sa priceapa ceva cei care vorbesc de asta...nu inteleg ce cauta ei in diferite functii...
    Pacat ca prostia nu doare.....
  • -1 (1 vot)    
    parerea mea (Joi, 8 aprilie 2010, 12:07)

    bogdan [anonim]

    eu zic ca e cam naspa. toti hipermarketii or sa fie duminica pe strada :(. sper sa nu inchida si mall-urile , ar fi prea de tot sa fie si molistii pe afara ... :))))
  • 0 (0 voturi)    
    Nici subiectul drepturilor salariatilor... (Joi, 8 aprilie 2010, 12:20)

    Costica [anonim]

    ...nu este de neglijat ! Directorii obliga prezenta la lucru in 3 din cele 4 week-end-uri din luna ! Asta in conditiile in care la ei acasa au interzisa prin lege asta.
    Drept spunea Serbanescu : capitalul strain din Romania se comporta inacceptabil, face lucruri care in tara de origine nici nu i-ar trece prin cap sa faca...Metro si Real apartin de grupul german Metro Grup iar Billa, Kaufland, Penny si Selgros de concernul german REWE...
    A dracului concurenta intre ei , cand in final profitul merge in acelasi buzunar !!!
    De multe ori , trepadusii romani mai ridicati in functii , in cautare de parvenire mai mare, isi bat joc de oamenii lor iar de cand cu criza s-a intetit aceasta bataie de joc ...Intrebatii pe angajati !
  • +3 (3 voturi)    
    O prostie! (Joi, 8 aprilie 2010, 12:23)

    gheorghe [anonim]

    Cat roata carului atat timp cat pietele Romaniei sunt pline in proportie de peste 80% de intermediari care vand produse luate din angro-uri sau din . . . hipermarchet-uri. Sa vezi atunci preturi cand vor sti ca nu mai au concurenta. Steriu asta o fi avand ceva rude bisnitari prin piata.
  • +2 (4 voturi)    
    fratilor sunteti batuti in cap? (Joi, 8 aprilie 2010, 12:26)

    elena [anonim]

    alta masura de incurajare a producatorilor autohtoni nu puteti gasi? eu in cursul saptamanii nu ajung la cumparaturi, doar sambata sau duminica. presupun ca in situatia mea sunt multi altii. ok, cumpar rosii si ceapa de la producatorii nostri agricoli, dar de unde iau celelalte produse necesare intr-o gospodarie (detergenti, apa etc)?
    • -3 (5 voturi)    
      Gresesti (Joi, 8 aprilie 2010, 12:36)

      laur [anonim] i-a raspuns lui elena

      Frate, nu iti trebe saptamanal detergent. Iti cumperi seara cand iesi de la servici. Sa zicem la ora 7 pelci de la munca. Te duci in supermaret si cumperi. Eu lucrez intr-un hypermarket. Real. Si crede-ma ca programul se termian la ora 23 zilnic, si dumincia la ora 22. Ai timp berechet sa pierzi o ora in timpul saptamanaii la cumparaturi. Si dumincia sa ergi in oarc, biserica, etc. Unde vrei.
      • +3 (3 voturi)    
        emiteti judecati de valoare (Joi, 8 aprilie 2010, 13:01)

        elena [anonim] i-a raspuns lui laur

        fara a fi informat: 1. nu stiti exact la ce ora termin eu programul, poate sunt nevoita sa stau la birou mai tarziu de 19.00. 2. poate am copii mici acasa si nu imi permit sa tin bunicii sau bona foarte tarziu. 3. drumul de la serviciu pana la hipermarket, timpul in care faci cumparaturile proriu-zis, timpul de la hipermarket pana acasa - toate acestea depasesc cu mult aprecierea dv de o ora. 4. poate sunt obosita si pur si simplu nu am chef sa umblu noaptea dupa cumparaturi. 5. consider ca imi este ingradita libertatea de a alege, din moment ce in weekend nu am alta varianta decat produse autohtone.
        • -2 (4 voturi)    
          Si daca... (Joi, 8 aprilie 2010, 13:20)

          Costica [anonim] i-a raspuns lui elena

          ...esti in vreuna din situatiile alea , vrei sa fii asigurata ca ai sclavul la munca cand tu esti la "liber"...ca el nu are dreptul tau, ca el nu lucreaza si seara si tarziu si...si nu trebuie sa mai stea si el cu ai lui duminica , sa nu fie la o iarba verde cand toti ceilalti se duc ...
          Numai tu obosesti draga...restul se fac...
          Apropo, cate ore stai in market ? Daca stai mai mult de 1 ora , ai venit la plimbare sau nu stii ce vrei...mergeti in aer liber sau instalativa acasa AC , nu va "raciti" in supermarket !
          • +1 (1 vot)    
            sincer nu inteleg la ce va referiti, (Joi, 8 aprilie 2010, 16:14)

            elena [anonim] i-a raspuns lui Costica

            care "situatiile alea", care sclavi? precizasem ca timpul de la serviciu adunat cu timpul petrecut in super/hipermarket, adunat cu timpul pana acasa reprezinta mai mult de o ora. cititi mai atent daca tot aparati drepturile sclavilor. Si, cel mai important, pierdeti din vedere motivatia acestei propuneri, asa cum este ea expusa de catre initiatori: MOTIVAREA/INCURAJAREA PRODUCATORILOR AUTOHTONI, fara nici o legatura cu ceea ce insiruiti dv aici. In plus, nu este problema dv cat timp lucrez eu sau cat timp stau in magazine, ideea este ca am dreptul sa aleg unde si cand imi fac cumparaturile, fie si duminica.
            • 0 (0 voturi)    
              Un nenorocit pe nume... (Vineri, 9 aprilie 2010, 8:41)

              Costica [anonim] i-a raspuns lui elena

              ...Voltaire a scris ca "libertatea este infinita dar totusi se opreste acolo nde incepe libertatea celuilalt". Asta nu intelegeti, iar sclavii sunt cei pe care ii obligati sa va serveasca " cand vreti" uitand bunul simt ...Asa cum au scris atatia, la vest de noi magazinele se inchid in week-end dar ne miram ca aia traiesc mai mult si mai bine ca noi...
              Si nu te face ca nu intelegi cine sunt sclavii...N-ajunge ca sunt batuti de soarta , ii mai bateti si voi...
              • 0 (0 voturi)    
                da, si Isaia Berlin a scris (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:43)

                elena [anonim] i-a raspuns lui Costica

                despre libertatea negativa. am mai citi si eu cate ceva, va multumesc pentru informatii. Faceti totusi o confuzie. angajatii hipermarketurilor care stau sa ma 'serveasca" pe mine duminica, nu sunt sclavii mei personali, care stau gratuit si muncesc acolo, si carora le organizez eu programul dupa bunul meu plac. Acestia sunt oameni care au drepturi si obligatii, care au acceptat de buna voie si cu contract sa lucreze intr-un loc care presupune si weekendul ocupat. Imi pare rau pt oricine este batut de soarta, dar fiecare are dreptul sa faca ce vrea si cat poate cu cariera lui. imi pare rau, nu este vina mea ca au doar liceul terminat si nu au gasit o alta slujba.
        • -1 (1 vot)    
          Sefii nu te ingradesc...cu munca ?? (Joi, 8 aprilie 2010, 16:07)

          Doru [anonim] i-a raspuns lui elena

          Vezi sa mu mori si tu lalocul de munca cu atatea ore lucrate !!!!! Dar probabil incepi lucrul la 12.00
          • +1 (1 vot)    
            probabil vorbiti din proprie experienta (Joi, 8 aprilie 2010, 16:44)

            elena [anonim] i-a raspuns lui Doru

            ma trezesc la 6 dim pentru ca incep munca la 8 fix, dar vin la birou tocmai din celalalt capat al Bucurestiului, fac aproape o ora pe drum. Cum am precizat si in commentul anterior, subiectul era motivarea producatorilor autohtoni si faptul ca eu nu cred ca se va reusi acest lucru prin masura propusa, respectiv inchiderea supermarketurilor duminica. dar oricum, multumesc pentru grija pe care mi-o purtati, sper sa nu mor la locul de munca.
      • -1 (3 voturi)    
        Vezi romanul nostru... (Joi, 8 aprilie 2010, 13:16)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui laur

        ... putin ii pasa de tine , angajatul supermarketului, prefera sa fie el comod...
        Daca se impune masura , sa inteleg ca voi nu mai calcati pe la suprmarket ?
        Ha !
        O sa veniti , dar dupa ce va organizati timpul, un lucru asa de greu...pentru unii ( care insa au timp de dat minusuri !!!)
        Si va mai mirati sau dati vina pe altii pentru situatia din tara...
  • -2 (4 voturi)    
    E o idee buna (Joi, 8 aprilie 2010, 12:48)

    milu [anonim]

    Sa stea lumea linistita acasa sa se odihneasca si sa mai scape de stresul acumulat din timpul saptamanii. Pentru cei stresati ca nu pot sa ajunga sa faca cumparaturile, magazinele sunt deschise in general pana la 10 seara si nu cred ca nu au timp sa mearga la cumparaturi. Duminica e zi de odihna si trebuie sa fie libera, asa cum e in Germania de exemplu. (binenteles ca sunt si categorii care se exclud, cei din CFR, RAT, Politie, etc).
  • +2 (4 voturi)    
    INCAPABILI (Joi, 8 aprilie 2010, 12:52)

    GICU DIN BULBUCATA [anonim]

    Asta pentru ca nu sunt in stare sa le traga frana de mana supermarketurilor sa mai puna 30 de taxe si sa-i scoata pe tigani din piete. Si atunci ne pune sa ne omoram in cursu saptamanii la cumparaturi. Astia au numai solutii d-astea contra bunului simt si normalului. N-au scos o masura buna de cand iau salariile alea. Te mai miri ca n-avem autostrazi si se sfarama asfaltu la ploaie. E jale ! JA-LE !
  • 0 (0 voturi)    
    Magazine de cartier mobile (Joi, 8 aprilie 2010, 13:05)

    Eu [anonim]

    Acum catec
  • +1 (1 vot)    
    chiulangii (Joi, 8 aprilie 2010, 13:13)

    dorin [anonim]

    Parlamentarii nu se duc la servicii, chiulesc pe banii nostri sau trimit soferii sa le cumpere de mancare - tot pe banii nostri si pe benzina platita de noi

    Dupa care le vin idei din astea crete sa ne distrugem noi zilele prin piete. Hipermarket-urile ofera un raport bun calitate / pret si viteza de cumparare - altfel nu s-ar mai duce nimeni

    La hipermaketuri ai pe cine sa tragi la raspundere pe cand in piete o sa dea din umeri politistii

    Poate vor sa se mute de tot parlamentul in piete - putem sa-i ajutam la asta
  • 0 (0 voturi)    
    Cine e beneficiarul din spate? (Joi, 8 aprilie 2010, 13:32)

    claudiu [anonim]

    De ce tocmai duminica, ziua in care cei mai multi merg la cumparaturi? de ce nu se reduce programul de lucru? Beneficiarii acestei legi nu sunt vanzatorii din piata, ci biserica, se foloseste de puterea statului pentru a-si creste audienta
  • -2 (4 voturi)    
    Pentru minusari... (Joi, 8 aprilie 2010, 13:34)

    Costica [anonim]

    ...sunteti de toata mila. De parca sunteti scapati din gradina zoologica si ati vazut prima data magazin. Nu va intereseaza decat de interesul vostru si cu o " bunacrestere' ce ne-o afisati , tot dati minusuri cand vi se spune sa va organizati viata si sa-i lasati si pe altii sa traiasca !
    Sunteti de toata mila ! Da , mi-e mila de voi caci demonstrati ce caractere si minti inguste sunteti !!!
    Si n-o sa convingeti pe nimeni, niciodata ca nu aveti NICIODATA timp de cumparaturi in timpul saptamanii !
    Demonstratia :
    Domnilor/doamnelor fara timp, va luati TOATE hainele de la supermarket ? Sigur NU ! Le luati numai duminica ? Sigur nu ! Le luati zilnic ? Sigur NU !
    Si atunci, asa cum gasiti timp sa colindati zeci de magazine dupa toale , nu gasiti timp sa va faceti cumparaturile de la supermarket in afara de duminica?
    Ba DA ! dar mai trebuie ceva : bun-simt , organizare si vointa...
    Unora , chiar de le dai pe toate , tot nu au...
  • +1 (3 voturi)    
    piete-piete...da' unde parchezi? (Joi, 8 aprilie 2010, 13:59)

    moromete [anonim]

    de acord cu cei care au spus ca propunerea e mega-idioata, adica specific romaneasca.

    dar sa zicem ca se aplica si lumea va merge in pietele lui peste sa cumpere aceleasi rosii turcesti si italienesti de 2 ori mai scump. dar unde o sa parcheze nene? ca pietele din romania nu au fost gandite pt trafic si nu se gasesc locuri de parcare pe o raza de 1km, fiindca duminica sunt ocupate de masinile oamenilor din zona (normal, ca e ziua lor libera).

    deci chestia ne obliga sa cumparam mai scump, de la niste intermediari dubiosi si evazioniosti, si sa ni le mai si caram in brate ca ursii sau sa taram papornite prin tramvaie, ca pe vremea lui Ceasca.

    bai nene, da' un test simplu de inteligenta nu pot sa dea parlamentarii aia inainte sa-si depuna candidatura? //.(editat de HotNews.ro)
  • +1 (3 voturi)    
    Niste cretini... (Joi, 8 aprilie 2010, 14:00)

    Codrea [utilizator]

    In curand "statul" o sa ajunga sa va spuna si cand sa va duceti la toaleta (si ar fi o propunere buna sa fie duminica, daca tot nu mancati ca-s supermarketurile inchise). Sa nu puteti folosi nici sistemul de canalizare al orasului. S-ar salva o cantitate impresionanta de apa, poluarea ar fi mai mica, iar voi mai crispati asteptand cu placere ziua de luni pe care altfel o urati.
    Mai mare neghiobie n-am auzit. Cum mah, desteptilor, sa fie inchise supermarketurile duminica? Cum dracu puteti sustine astfel de tampenii? Cum mah, sa hotarasca altii in locul vostru de unde si cand sa va cumparati cele de trebuinta acasa?
    Penibililor!!!!!!!! Ar trebui sa purtati uniforme sa va recunoasca lumea pe strada.
    • -1 (1 vot)    
      Pentru intelegenti (Joi, 8 aprilie 2010, 14:51)

      Cretinul [anonim] i-a raspuns lui Codrea

      Dragule, cred ca tu duci lipsa de preocupari, sau ca fiu mai trendy, de hobby-uri.

      Cu alte cuvinte hobby-ul tau este SHOPPING-ul.

      Scuze, dar cred ca tie ti-ar sta mai bine in uniforma.
      • +1 (1 vot)    
        N-ai inteles nimic... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:24)

        codrea [anonim] i-a raspuns lui Cretinul

        Da, n-ai inteles nimic din ce am scris, dar esti mandra/mandru ca ai putut sa scrii si tu un comentariu pe Hotnews. Da-i inainte...
        Patria are nevoie de oameni ca tine. Iar cei care vin cu astfel de idei legislative pe baza votului TAU sunt alesi.
  • 0 (2 voturi)    
    romanul in super - hipermarket (Joi, 8 aprilie 2010, 14:00)

    bogdan [anonim]

    din comment-urile de aici este clar. pt majoritatea romanilor mamutii astia cu produse mediocre si sub mediocre sunt ca niste oaze in desert. nu e de mirare ca la "consumul" de carte pe cap de locuitor suntem pe ultimul loc in UE dar la alcool pe podium.
    si daca tot sunt romanii mari cumparatori in hipermarketuri de ce suntem pe ultimul loc in UE la consumul de sapun?
    • +2 (2 voturi)    
      toate sunt proaste (Joi, 8 aprilie 2010, 14:25)

      moromete [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      si daca se duc in piata duminica o sa-si cumpere mai mult sapun de acolo?

      produsele sunt la fel de proaste si in supermarket si la piata, romania importa 70% din mancare. deci daca ai de ales sa cumperi aceeasi banana de la piata sau de la supermarket, de ce sa nu te duci sa le iei de unde e mai comod si mai rapid?

      la supermarket macar ai bon, poti face factura pt produse, ai loc de parcare si garantie. la piata iti iei aceeasi banana mai scumpa, fara bon (poate tie nu-ti trebuie si nu intelegi ce face bonul ala) si ti-o cari singur si fericit ca faci sport. succes, cumpara tu singur din piete si lasa-ne pe noi sa cumparam de unde vrem noi si cum vrem noi.
  • -1 (5 voturi)    
    Interesant (Joi, 8 aprilie 2010, 14:14)

    ShopDeShop [anonim]

    Citind comentariile de mai sus imi dau seama ce neam de prefacuti suntem noi, romanii. Aici ma refer la majoritate.

    Ne dam bisericosi, mimam compasiunea, dar pana cand acest "viciu" de afecteaza.

    Atunci gata, ni se ingradesc libertatile.

    Ne dam muncitori, lucram pana seara tarziu (tigarile + cafelele nu se pun).
    Ah, si nici flecarelile la telefon + certurile cu ceilalti colegi + jocul pe net.

    Si apoi mergem prin cluburi, o frecam pana la miezul noptii dar suntem foarte ocupati!

    Si mai dai in .....pe lucratorii de la supermarket. Ce, eu i-am pus sa se angajeze acolo?

    Trista tara si mai ales plina de prosti.
    Hm, de parca as afla ceva nou.

    Hai bajeti si fete ocupate, atacati cu minusuri!
    • +1 (1 vot)    
      Nu se da nimeni "bisericos" (Joi, 8 aprilie 2010, 20:18)

      aaragn [utilizator] i-a raspuns lui ShopDeShop

      Dragule, tu cred ca nu realizezi ca in Romania sunt destui care lucreaza de dimineata pana seara, fara cafele si Farmville. Si dupa aia nu se duc "prin cluburi" ci direct acasa unde o "freaca pana la miezul noptii" cu ce mai ramane de facut pe acolo.

      Oricum, indiferent de ce program au oamenii, inchiderea unui supermarket duminica inseamna cumparaturi facute de sambata si atat (adica aceeasi cantitate de marfa). Magazinul de cartier nu are mai niciodata ce vreau eu sa cumpar asa ca nu se poate constitui intr-o alternativa.
      Si in plus, poti sa-mi spui, presupunand ca aterizezi duminica in Bucuresti dupa o perioada de absenta, de unde-ti cumperi lucrurile de vreme ce supermarketul e inchis?
  • -3 (5 voturi)    
    sustin acest proiect (Joi, 8 aprilie 2010, 14:28)

    ano1 [utilizator]

    Veti vot favorabil de la mine. In sfarsit simtim si noi mirosul week-endului. Urmeaza sambata. Incet incet ne civilizam si noi.
  • -1 (1 vot)    
    o masura corecta (Joi, 8 aprilie 2010, 14:31)

    calator prin UE [anonim]

    Nu stiu in alte tari cum sta treaba, dar in Italia, in ziua de duminica, prin rotatie ramane deschis un singur supermarket! Acolo programul se termina la ora 17 sambata, chiar si la benzinarii cu exceptia celor de pe autostrazi. La benzinarii raman in functiune automate cu bani pentru benzina, restul magazinului este inchis. Si nimeni nu a murit din asta! Numai romanul munceste toata saptamana, mult si prost , rezultatele vorbesc de la sine. De aceea suntem luni mai obositi decat la sfarsitul saptamanii precedente si avem randament scazut, ca nu suntem organizati. Un profesor care a facut la firma noastra un curs de crestere a capacitatii organizationale, a pus o intrebare: cati raman peste program in mod constant. cei care au raspuns ca raman si pozau in harnicii institutiei li s-a spus ca din contra, au o mare problema: nu stiu sa se organizeze, sa-si stabileasca prioritatile, sa isi repartizeze judicios timpul si la faza asta s-au ales cu un minus.
  • 0 (2 voturi)    
    m-am lamurit (Joi, 8 aprilie 2010, 15:01)

    un roman plimbat [anonim]

    Sunt lamurit, celor care dau minusuri sustinatorilor initiativei le spun un singur lucru: in concediu incercati sa ajungeti si in alta tara, puteti incepe cu Ungaria, continua cu Austria sau Slovenia si tot asa pana in Spania, Portugalia si daca gasiti undeva un supermarket deschis duminica sau sambata dupa ora 20 sa ma anuntati si pe mine! Va spun eu, nu o sa gasiti, acolo oamenii respecta week-endul si credeti-ma ca muncesc mai bine si mai organizat decat noi.
    • +2 (2 voturi)    
      nu avem nici un fel de obiectiv (Joi, 8 aprilie 2010, 15:21)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui un roman plimbat

      Probabil ca trebuie sa-i plateasca dublu pe muncitori pentru weekend si atunci inchid magazinele singure
      Intr-adevar in Austria de sarbatori sunt numai angajati indeni prin magazine care gasesc si ei servici cand sunt boierii acasa la TV
      Ne dam religiosi dar de fapt aducem sclavi sa munceasca in locul nostru in weekend
      In America e deschis non stop pentru ca oamenii aia lupta pentru eficienta - iar noi o sa dam faliment pentru ca in loc sa rezovam lucrurile si sa oferim optiuni, cautam solutii la probleme care nu exista dar nu avem strazi si alte lucruri de stricta necesitate
      Suntem ca baba care cauta tichie de margaritar

      Hai Falimentu'
    • 0 (0 voturi)    
      plimbat cu ochii inchisi? (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:42)

      livia [anonim] i-a raspuns lui un roman plimbat

      ... ca numai asa se explica de ce nu stii ca in Ungaria TOATE hypermarketurile si centrele comerciale sunt deschise duminica si mama, mama, ce de lume e pe acolo.
      vrei nishte linkuri la paginile lor?
  • +1 (1 vot)    
    DEFECTI de INTELECT (Joi, 8 aprilie 2010, 15:13)

    Observator [anonim]

    Cateva argumente anti (pro lege sunt probabil , sigur, mici/mari interese mafiote - mafia pietelor - numai cine nu a mers in piata, sau merge ca boul, nu stie ca am dreptate):
    - economic se vor pierde zeci de milioane de Euro din taxe si impozite;
    - se vor pierde locuri de munca - pe langa cele ale angajatilor permanenti vor disparea si numeroase locuri de munca part-time ( stati de vorba cu vanzatoarele, casierele etc.).
    - la cat de dezvoltate sunt pietele noastre (suprafata, facilitati - parcari, conditii de igiena) sunt sigur ca sunt foarte pregatite sa primeasca un numar si mai mare de cumparatori.
    Din pacate intaii agricultori ai tarii daca nu pot sa faca un bine de ce sa nu faca ceva rau?!
  • -2 (2 voturi)    
    total de acord (Joi, 8 aprilie 2010, 15:32)

    manea [anonim]

    Sustin aceasta propunere.
    si lucratorii din aceste mari magazine au dreptul sa fie liberi duminica.
    chiar nu putem sa traim o zi fara marile magazine deschise?!
    e asa simplu.
    • +3 (3 voturi)    
      ? (Joi, 8 aprilie 2010, 16:23)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui manea

      La ce raion lucrezi?
      Oricum se face prin rotatie...si cand prinzi 4 zile libere consecutiv nu te plangi...
  • +2 (2 voturi)    
    propunere de prelungire program (Joi, 8 aprilie 2010, 15:37)

    dorin [anonim]

    propun supermarket-urilor sa prelungeasca programul din cursul saptamanii pana la orele 24 pentru ca noi sa putem sa ne facem cumparaturile

    Tigania din piete, asuprirea producatorilor romani care nu sunt lasati sa vanda, lipsa de parcari in piete, mizeria si infectia de acolo sa ramana parlamentarilor
    Ii rog pe cei de la CIAO, SPY si alte reviste sa-i urmareasca in weekend pe parlamentari cum isi cumpara alimentele din piata.
    Daca mia vad vre-un parlamantar in hipermarketuri ii iau produsele din cos si le pun inapoi la raft pana uita ce au vrut sa cumpere

    Romania - o tara frumoasa, pacat ca este populata
  • +1 (1 vot)    
    Socialist (Joi, 8 aprilie 2010, 15:41)

    Amic [anonim]

    Desteptul asta s-a gandit ca hiper/supermarketurile isi vor face socoteala ca vor avea nevoie de mai putini angajati daca inchid duminica? Mai ales ca le va scadea consistent cifra de afaceri si vor creste, procentual, cheltuielile de personal?
    Rezultatul va fi cresterea somajului si, bineinteles a preturilor in piata, duminica. Si reducerea nivelului de trai.
    Socialismul nu conduce decat la mizerie, la nimic bun.
    Cum s-o face ca tocmai astia au trecut in tabara PDL-ului?
  • 0 (0 voturi)    
    Prostie (Joi, 8 aprilie 2010, 15:46)

    Serge [anonim]

    Sa se umple tiganii din piete cu bani ... ce prostii vorbiti. In multe piete din Bucuresti e mai scump decat in Mega Image !
  • -1 (1 vot)    
    Inceputul Sfarsitului (Joi, 8 aprilie 2010, 15:48)

    Moxi [anonim]

    Au ajuns cartelurile din vest sa faca legea cu spaga in Romania, pentru ca altfel cum va inchipuiti ca au ajuns sa intre in tara lanturile acestea de depozite care joaca pe degete o tara intreaga si al sau guvern. Oricum mai devreme sau mai tarziu aceasta lege se va aplica pentru ca sunt luati in vizor de mult timp pentru comertul neloial pe care il practica. Chiar credeti ca pretul afisat la raft este cel mai iestin? Cat de mult va inselati si cat de mult castiga depozitul in acelasi timp! Sper sa mai vorbim pe tema asta!
    • +1 (1 vot)    
      Sfarsitul Inceputului (Joi, 8 aprilie 2010, 17:00)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui Moxi

      Va rog sa va faceti un magazin cu preturi mai bune si venim sa cumparam de la dumneavoastra. MegaImage este din Turcia deci nu din vest si are produse bune. Nu de carteluri este vorba ci de faptul ca noi nu suntem in stare sa organizam o piata curata cu acoperis asa cum este un supermarket. Si el a fost tot o piata la inceput in tara de bastina dar in ani de zile de imbunatatiri succesive ei au ajuns la ceva curat si noi am ajuns la tiganie
      Mai bine ne-am gandi ce stie Romania sa faca bine in afara de cersit si sa nu ne apucam sa concuram "cartelurile" tocmai acum cand o sa se mute totul spre comanda de la domiciliu prin Internet.
      Daca freci vremea prin piete cand vrei sa depasesti cartelurile si sa faci si tu ceva bun ?
  • +1 (1 vot)    
    ce usor e sa vorbesti (Joi, 8 aprilie 2010, 16:21)

    Alsta [utilizator]

    Pai domnii parlamentari isi iau liber cand vrea muschii lor, ce naiba! Asa ca nu au probleme sa isi faca cumparaturile - daca le fac ei si nu trimit soferul
    Boilor, la hipermarket iei si pampersi, si crema de fata, si carti si jucarii, si un kg de peste (ca ti s-a facut pofta la 6 seara) si paine. Sau voi credeti ca fundul meu se misca pana acolo numa pentru un kil de rosii?
  • 0 (0 voturi)    
    Dar angajatii hipermarketurilor... (Joi, 8 aprilie 2010, 23:15)

    Un Angajat [anonim]

    M-ai e o problema: dak se inchide duminica, inseamna o zi in care magazinele pierd o suma importanta de bani, asta inseamna ca s-ar putea sa se gandeasca sa mai reduca din personal? Creda k parlamentari ar trebuie sa se gandeasca si la acestia inainte sa faca o asemenea lege aberanta!
  • 0 (0 voturi)    
    weekend (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:53)

    gabriela [anonim]

    ar trebui si romanii sa respecte weekendul, sa redescopere si alte placeri decat plimbatul in trening cu tot neamul prin mall-uri.
    In toata Europa nu exista asa ceva! In mijlocul orasului , hale cu magazine pline de neam prost tot weekendul.
  • 0 (0 voturi)    
    Re: (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:40)

    daemon [anonim]

    Ah o zi cu parcarea de la Carrefour goala....
    E relaxant numai sa te gandesti ca asta ar putea fi realitate.

    Daca mai pui si sosele mai libere, deja trecem la "too good to be true".

    In alta ordine de idei, mai stati si acasa, oameni buni. Va veti trezi ca a trecut viata pe langa voi cand erati ocupati sa mai cheltuiti niste bani la mall.

    Cat despre plangerile de costul din piete, poate ca n-ati avut o planta pana acum, si habar n-aveti cata munca necesita o recolta buna.

    Va sugerez sa va ocupati duminica libera cu gradinaritul. Veti dobandi alt respect fata de ce mancati, si fata de cei care fac asta in fiecare zi. Si unde pui ca va mai si desclestati pumnii si poate reusiti sa va luati copiii in brate.
  • +1 (1 vot)    
    Muzeul satului (Vineri, 9 aprilie 2010, 12:51)

    dorin [anonim]

    Am fost de cateva ori la Muzeul satului si am gasit mancare buna. Au venit tarani din diverse zone ale tarii si au vandut tot felul de mancaruri pe care nu le mai stiam de la bunica. Super calitate, s-a dus cura mea de slabire in ziua aia. De ce nu se generalizeaza acest fel de distributie care sa-l ajute pe taranul roman.

    De ce orice facem noi se transforma in spagi pe care trebuie sa le dai ca sa ajunga marfa la raft (atat in piete cat si in benzinarii si supermarket-uri) in armate de tigani care ocupa pietele, alunga agricultorii si vand ei cu de x ori pretul, de ce apar marfuri declarate stricate ca sa poate fi transferate la petrecerile chiaburilor de tip nou

    De ce singura masura pe care o putem lua este sa inchidem magazine. De ce protectionismul care nu aduce decat razboaie este ultima noastra resursa.

    Mai ramane ca in weekend sa punem stelute si xuri pe ferestrele magazinelor inchise asa cum se facea in Europa odata, la alti dilai pe care iar ii laudam acum

    Hai puneti creierele la munca si apareti cu ceva inteligent ca sa va justificati si voi salariul !
  • 0 (0 voturi)    
    inchis/deschis (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:14)

    Toma [anonim]

    Multi zic ca se incalca dreptul consumatorului...eu zic ca prin lege sambata si duminica sunt zile libere!!??
    Lucrez intr-un supermarket si stiu ca duminica e pentru majoritatea plictisitilor care vor sa vada ce mai e prin magazin (cu pasta de dinti si cacao te alimentezi si de la magazinul din colt).
    Contrar celor prezentate de reprezentatii supermarketurilor angajatii nu vor sa lucreze duminica dar nu au ce face iar remuneratia e patetica (pana la 10 RON pe week-end lucrat).
    Ideea conform careia vor scadea vanzarile e absurda si lipsita de logica (nu poti sa cheltui mai multi bani decat ai oricate zile ar avea saptamana).
    Cat despre noi someri...sa fim seriosi ...duminica inchis nu inseamna o zi libera in plus pe saptamana ci o prezentare mai buna a magazinului pentru clienti si in acelasi timp un program civilizat pentru angajatii supermarketului. Programul de lucru e oribil si ii rog pe cei care nu stiu cum e sa nu isi dea cu parerea.
  • 0 (0 voturi)    
    si predicat (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 21:10)

    Marius G. [anonim]

    Am savurat acest mini roman cu iz de civilizatie infantila si ce au vazut unii afara si altii au mai auzit si ei. Am sa adresez cateva intrebari care ma macina de cand tot citesc comentariile .

    1. Saptamana are 7 zile nu ? In cursul saptamanii de luni pana sambata ai tot timpul din lume sa faci cumparaturi oricat de specialist IT sau broker esti .

    2. Nu ai timp sa faci cumparaturi ? Cat de ocupat sa fii ? Daca esti atat de ocupat si ai o functie foarte importanta ai pe cine sa "desemnezi " sa iti faca cumparaturile. Daca nu , atunci sigur ai program fie de 9 ore pe zi , fie 12/24 fie 24/48 . Nu ai timp sa faci cumparaturi in programul asta ? Nu cred . Pur si simplu nu cred acest lucru.

    3. Te-ai gandit vreodata la altcineva ca nd ai scris un comentariu pe site inafara de tine ? Ai lucrat vreodata duminca ? Imagineaza-ti . Sa stii ca cel care este cu un IQ mult sub al tau ( aici ma incadrez si eu ) s-a angajat ca acolo a gasit. Sunt multe domenii in care se lucreaza duminica, nu numai in supermarketuri. Asta ne face sclavul tau ? ca vii sa iei o apa plata cu 1 leu mai ieftina si o punga de chipsuri ? hahahaha...

    4. Daca te crezi atat de civilizat , de ce faci pe durul in oras ? Fac pariu ca mergi pe pistele de biciclete pe trotuar si in parc, parchezi ca nesimtitul pe trecere , tre crezi bastan ca ai Ford Fusion , platesti tiganului care iti ia taxa de parcare 3 lei de frica in loc sa anunti autoritatile si multe exemple care ma lasa rece in Bucuresti.

    5. Stii ce program scurt au supermarketurile ?
    Sambata se inchide la 22 iar duminica la 21:30 (Cora) . Iti dau jumatate de ora sa iti petreci cu prietena , hobbyul tau , prieteni , viata , ce vrei tu apoi sa treci la treaba . Si apoi sa taci , desigur.

    6. Cand ti se spune ca "am inchis " , ce parte nu intelegi ?" Am " sau "inchis" .

    7 Vrei sa eviti piata ? Eu o fac mai tot timpul , personal aleg Kaufland , dar cu 2 joburi si prietena tot am timp sa fac cumparaturi. Trist ..sincer...trist..


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version