Romanii din Castellon, ademeniti cu locuri de munca pentru a se intoarce in tara

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 18:27 Actualitate | Esenţial


Peste 700 de muncitori romani care lucreaza in Castellon au participat sambata la bursa locurilor de munca pentru romanii din Spania, relateaza NewsIn.

Cei interesati sa se intoarca in Romania au cerut informatii si au completat CV-uri, ei declarand ca salariul minim pentru care ar reveni in tara este de 500 de euro.

"Cei mai multi au vrut sa stie de ce drepturi mai beneficiaza daca se intorc in Romania, dupa o lunga perioada in care au lucrat in Spania. Multi romani din Spania s-au interesat de modul in care isi pot deschide o afacere in Romania cu bani europeni sau cum isi pot transfera afacerile pe care le au deja in Spania.

Secretarul de stat din Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, Akos Derzsi, a
explicat ca acesta este un moment oportun pentru a-i atrage pe romanii din Spania inapoi in tara, intrucat Castellon, zona unde cei mai multi romani lucreaza in constructii, se afla in regres.

Potrivit secretarului de stat, domeniile cele mai solicitate au fost constructiile si serviciile, iar cererea salariala a fost cuprinsa intre 500 si 1.500 de euro.

La bursa din Spania, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a venit cu o oferta de peste 8.000 de slujbe, la care s-au adaugat alte 3.000 de locuri de munca oferite de cele sapte firme de constructii participante.

Ministerul Muncii si ANOFM au organizat, in luna februarie, la Roma, prima bursa a locurilor de munca pentru romanii din Italia care vor sa se intoarca in Romania.
Aceasta a fost prima actiune dintr-o strategie aprobata de Guvernul roman, prin care incearca sa-i convinga pe romanii care muncesc in strainatate sa se intoarca in tara, pentru a acoperi deficitul de muncitori existent pe piata interna.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3855 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Eu am venit inapoi... da' plec cat de repede (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 19:24)

    iancu [anonim]

    Eu am venit acasa, da' mare bou am fost... Ca inginer castig mai bine ca multi altii (~800euro) dar tara tot o mocirla e unde doar cu coruptie si si relatii se poate rezolva orice, chiar si acele lucruri la care ai dreptul prin lege.
    Concluzii:
    Tara tot a descurcaretilor a ramas. Ei castiga si mai mult fara a lucra si tot ei isi rezolva problemele prin pile si relatii.
    Daca vrei o afacere proprie mai bine nu te baga daca n-ai cunostinte la finante, primarie, pompieri etc. si o gramada de bani pentru spaga.
    Daca vrei sa lucrezi: o sa lucrezi mult si bine iar restul timpului o sa-ti petreci prin diferite cozi si cautand cui sa dai spaga.
    Daca te imbolnavesti? Doamne feri de asa ceva in Romania... fara pile, relatii, spaga???

    Sau stiti ce? Veniti acasa fratilor... ca eu am tras destul si plec inapoi... sa mai fie si alt fraier care construieste democratia balcanica.
    • 0 (2 voturi)    
      iancu & atles (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 22:18)

      BlackHack [utilizator] i-a raspuns lui iancu

      Stati acolo unde stati, ca nu are Romania nevoie de voi.

      Daca mai pleaca si restul de mitocani, nesimtiti si neamuri proaste, cu atat mai bine.

      Decat 23 de milioane, mai bine 10 milioane de oameni de calitate.

      Daca tot va place atat de mult in Spania si in Romania va pute totul, fiti dracu' onesti si renuntati la cetatenia romana.
      • +1 (1 vot)    
        Oamenii de calitate din Ro (Duminică, 13 aprilie 2008, 19:09)

        iancu [anonim] i-a raspuns lui BlackHack

        Nu ne pute totul cum zici matale, doar ca Romania e plin de gropi, de spaga, de smenari si smecheri... Ei sunt oamenii de calitate din Romania... Daca vreau sa traiesc o viata decenta eu sunt catalogat mitocan si cica nu sunt onest...
        Doar ca nu-mi place sa stau la coada sau sa dau spaga dupa ce am vazut ca se poate si altfel... Si cine zice ca birocratie = democratie, sa nu uite ca in Ro democratia e mai speciala, ceva de genul cum si-a dorit Iliescu.
        As renunta fericit la cetatenia romana pentru cea franceza, britanica etc. doar ca nu le-am primit. Dar si cu drept de sedere am putut duce o viata mai demna, decenta ca si imigrant in State decat bastinas, nedescurcaret care crede ca muncind castiga bani in Ro.
  • 0 (4 voturi)    
    sa fim seriosi (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 19:56)

    atles [anonim]

    Sa fim seriosi! cum poate cineva sa se intoarca in romania pentru 500 de euro in conditiile in care preturile din romania sunt egale sau mai mari decat aici???? (spania)Cum poate cineva sa creada ca cineva s-ar itoarce in tara pentru un salariu de doua ori mai mic???? or fi poate cativa care aici nu au fost in stare sa-si gaseasca un serviciu bine platit dar astia sunt putini si in general necalificati asa ca nicio problema... Toata lumea ii trage cu cele constructii, e adevarat ca piata in domeniu e ravasita de ultimele furtuni pe piata bancara dar firmele serioase cu istoric curat construiesc in draci asa ca forta de munca in domeniu sa va cauta mereu.Treaba asta cu "adusul romanilor in tara" are o singura rezolvare: BANU'!eu unul am un salariu aici de 1300 de euro insa in total castig vreo 2000 pentru ca fac si ore suplimentare.Poate sa vina orice secretar de stat din ce minister o vrea s sa-mi spuna ca voi avea un salariu de 1000 de euro (sa zicem) sa si-i faca fes.Eu unul fara 2000 de euro plus anii de munca de aici recunoscuti, fara o subventie sanatoasa pt achizitie de casa si masina nici nu vreau sa ma gandesc ca as mai veni in tara.Si nu sunt pretentii sunt conditii minime si firesti pentru o viata cat de cat decenta dpdv social. Asa ca ne revedem peste vreo 30 de ani cand vin sa-mi ridic pensia din romania.De ce? pt ca asa ar fi normal.Noi cei de afara am sustinut economia romaniei cu mii de miliarde de euro si am ridicat economia tarii fara niciun efort din partea guvernelor ce de 18 ani au adus romania in prag de colaps al pietii muncii.Si daca ar fi doar atat.... asa ca vom merita recunostinta romaniei Mircea-grig.weblog.ro
    • +2 (4 voturi)    
      haoleu ce aroganta! (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 20:31)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui atles

      Dumnezeule cata aroganta! Si eu lucrez in Spania intr-o firma de consultanta si castig mai mult ca tine si tot nu cred ca Romania e de cacao sau ca am sustinut eu economia Romaniei sau ca trebuie sa imi dea statul roman casa si masina ca sa ma intorc. Piata fortei de munca e libera. Daca nu iti place, nu te duci. Forta de munca se gaseste si nu trebuie sa fie romanii din Spania. Doamne cata aroganta! Poate ca ne meritam imaginea proasta din Spania si din Romania, de capsunari si spargatori de case. Sigur, mai e si posibilitatea ca tu, draga Grig, sa fii o valoare certa si Romania sa nu poata sa progreseze fara tine.
      Toate bune
    • +1 (1 vot)    
      intorsul acasa (Duminică, 13 aprilie 2008, 1:38)

      emigrantul [anonim] i-a raspuns lui atles

      In Spania constructiile au scazut mult si inca vor mai scade. Romanii nu am trimis "mii de miliarde de euro", este adevarat ca anul trecut au trimis aproape 20 milioane zilnic. Dar anul acesta cu criza din spania nu cred sa fie la fel. Romanii ar trebui sa primeneasca putin tara, sa nu mai fie asa acriti si agresivi. Chiar daca te intorci la un salariu decent, infrastructura rea, mizeria, marlania la institutii, maidanezi, manele, mitocania din politica si tv te face sa nu te mai intorci. Cei din ro. nu isi dau seama mereu de situatie pt. ca s-au obisnuit. Pacat ca vom pierde un milion de romani.
    • 0 (0 voturi)    
      never say NEVER ! (Duminică, 13 aprilie 2008, 5:23)

      terente [anonim] i-a raspuns lui atles

      De criza economica ce VINE DIN SUA ai auzit "inginerule"?Ce vei face cund vei ramane in strada si imigrant?Sfatul meu: pregateste-ti un mic refugiu in tara ca de CRIZA NU SCAPAM !
      www.imathewitness.com
      Asculta mp3'urile..daca esti fluent in engleza!
      Si eu voi reveni acasa!Nu vreau sa-mi creasca copii ca astia de aici:idioti si ignorantzi!
    • 0 (0 voturi)    
      sa fim seriosi (Miercuri, 6 mai 2009, 17:50)

      netty [anonim] i-a raspuns lui atles

      sa fim seriosi iti pot raspunde si eu.cum nu cred ca , viata si conditiile de munca din italia sunt diferite de cele din spania da-mi voie sa te contrazic. am trait 7 ani din viata mea in italia ani plini de umilinte si batjocura venite din partea unor persoane ce nu stiu nici sa-si vorbeasca propria limba din partea unor indivizi ce nu stiu unde se afla romania pe harta si care nu stiu absolut nimic despre istorie si mtematica si pe langa faptul ca suntem considerati sclavii europei nu ne sunt recunoscute nici macar drepturile castigate .daca ai muncit in regula anii tai vor fi recunoscuti-ai auzit de pensia comunitara?vrei subventie sanatoasa?pentru ce sa-ti cumeri masina ?cum de nu ai o masina dat fiind salariul pe care il castigi'dar cum ramane cu respectul pentru cei din jur?cat de respectat esti tu in spania?cati ti se adreseaza cu dv.?sa nu ne mai laudam atat cu marile salarii din occident!cate ore muncesti din 24 si in ce conditii daca zici ca lucrezi in constructii? mai mult de atat sunteti prinsi intre doua lumi nici occidentul nu va vrea in intrgime si nici acasa orgoliul nu va lasa sa va intoarceti.ce pregatire ai in romania de esti asa de pretentios.si nici macar nu te-ai semnat.......sunt curioasa .....daca nu te semnezi nu-mi raspunde.......netty
  • +1 (1 vot)    
    din tara mea (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 21:24)

    boby [anonim]

    Da, cred ca este frumos sa contribui la fondul de pensii al Spaniei si sa vrei pensie din Romania! Mai rau este ca noi nu avem nicio vina ca vestul este cu 100 de ani inainte si nici nu stau pe loc, bunastarea este ca bulgarele de zapada ce se rostogoleste. Bulgarele nostru este atit de mic! Da' ma mai gindesc si altfel: cu atitea munci suplimentare cine mai ajunge la pensie?
  • 0 (2 voturi)    
    Prosti is aia care pleca ... (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 21:31)

    Radu [anonim]

    Cum sa pleci din tara ta printre straini doar pentru cateva sute de eur in plus ?
    Daca ai castiga cateva zeci de mii pe luna , bursa , promovare intr-o firma cu nivel international , mai zic ..
    Dar sa te duci doar pentru ca in romania castigi 500 eur si in Spania castigi 1000 eur nu se merita .
    + Acolo esti umilit ( di nexperienta rudelor mele care au fost ptr scurt timp ) , trebuie sa pleci mereu capul .
    Rori cei care pleaca pentru cateva sute de euro sunt niste NOOBI care inca mai cred in povesti gen : Frumoasa Adormita .. treziti0va ! Nimeni nu va pupa in fund daca mergeti in Spania . Mai bine in tara ta rege sarac decat in tara altuia sclav .
    Parerea mea .
    • -1 (3 voturi)    
      Motivul pentru care se pleaca (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 22:05)

      G. B. [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Se pleaca pentru mai multi bani. Dar se pleaca si pentru:

      - a nu avea de-a face cu romanii
      - a nu avea de-a face cu rromi [relativ mai nou ca sunt pretudindeni]
      - de a nu fi omorat in fata blocului pentru un telefon de 50 de euro [relativ]
      - de a nu da in gropi mergand cu masina
      - de a scapa de birocratia peste care nu e usor sa treci
      - de a avea un sistem sanitar care sa te vindece
      - de a fi tratat altfel decat cu privirea 'uite alt fraier'

      - de a scapa de aura negativa de gandire din Romania care iti face rau fizic. [Da drumul la televizor, te face sa te simti mai bine?]

      Nu poti sa te ascunzi intr-un balon de indiferenta si sa fi fericit intr-un loc unde nu numai preturile sunt suparatoare. Nu poti sa traiesti ca un om bine-crescut daca vecinul tau de bloc pute, urla, asculta manele asurzitor de tare si, mai nou, in jurul blocului se construieste toata ziua [camioane, echipamente, strigate ale muncitorilor].

      Cine viseaza ca in Romania se poate trai nu are masina si nu sta in Bucuresti.
      • +2 (4 voturi)    
        ptr g.b. (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 22:59)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui G. B.

        - esti roman ... deci daca nu vrei sa ai de-a face cu romanii trebuie sa te sinucizi . Oamenii de cea mai joasa speta sunt cei care isi renega natia cu atat mai mult cu cat a fi roman dupa mine reprezinta o mandrie
        - Cu rromii (tiganii) sunt de acord . Dar in cativa ani o sa fie mai multi tigani in Vest decat in Est . Cred ca stii si motivele .
        - Faza cu omoratu in fata blocului depinde unde stai .. dute in Harlem .. care este intr-un oras extrem de dezvoltat ( nY ) si acolo esti omorat la fel de usor sau chiar mai usor .. nu este cu nimic deosebit bucurestiul sub acest aspect
        - gropile sunt vina incompetentilor care VOI i-ati ales si care acum conduc bucurestiul .. pacat .. de exp la mine in sibiu conduce un neamt orasul , dar o face mult mai bine decat toti primarii bucurestiului la un loc . Este pacat cand vezi ca clasa politica din Romania este un mizerabila
        - birocratie = democratie
        - cu sitemu sanitar sunt de acord
        - cu attat mai mult .. in alte tari esti umilit , ajung ingineri cu facultate sa munceasca la capsuni ( caz in care nici patronii lor nu au atata carte cat au ei )
        • -1 (1 vot)    
          ???? (Duminică, 13 aprilie 2008, 10:52)

          eu [anonim] i-a raspuns lui Radu

          daca noi trebuie sa fim mandri ca suntem romani alte civilizatii ce ar trebui sa faca? pe ce se bazeaza toata aceasta mandrie exagerata?
      • +1 (3 voturi)    
        Bravo (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 23:05)

        BlackHack [utilizator] i-a raspuns lui G. B.

        Spor la cules și vezi să nu te prindă polițiștii în Spania când scuipi semințe, că s-ar putea să-ți dea amendă.
    • 0 (2 voturi)    
      Lasa nationalismele ieftine (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 22:31)

      Lorenzo Monkson [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Inainte de orice, in momentul in care pleci din Romania si ajungi intr-o tara civilizata descoperi ca se poate trai si altfel. Descoperi ca esti om, si mai ai si drepturi care nu necesita spaga.
      Am parasit tara de aproape 9 ani si acum sint stabilit in Canada. Sincer? Nu am ce cauta in Romania, cu toate lozincile “fie painea buna rea” painea buna este acolo unde o gasesti! In 9 ani am facut in Canada (material si profesional) ceea ce nu mi-as fi inchipuit ca as putea face vreodata in Romania, unde inainte de a pleca, am avut un deposit en-gros care mergea binisor. Ce m-a facut sa plec? Scarba! Scarba fata de sistemul securisto-comunist, sistemul baietilor destepti, ai celor cu ochii albastrii! Tot ce a creeat acest sistem, cu ocrotirea PSD-PRM-PC-ETC a generat si dezvoltat o mentalitate! Aceata mentalitate este dezgustatoare. V-ati intrebat cum ne vad altii? Am stat de vorba cu un angajat de la AECL (Atomic Energy of Canada) care a fost la Cernavoda in delegatie pentru cateva luni cand s-a dat in lucru Generatorul II. Omul a mai fost si pe la altii…Argentina, China, Pakistan, etc si fara sa stie ca e roman a adus vorba de Romania. Trist! Foarte trist! Din pacate adevarat sintem rai, barfitori, vorba unui amic capricizi. Pai si atunci de ce sa ma intorc? Ca sa platesc taxe jigodiilor? Sa ma complac in prostitutia intelectuala? Sa imi pierd ore intregi pe zi in trafic datorita unei infrastructuri medievale, sa am copilul abuzat in scoala de profesori frustrati si colegi imbecili (priviti stirile la TV) sau sa mor in poarta spitalului si sa ajung personaj de film ca Lazarescu? Nu nenicule,ramaneti voi generatie de sacrificiu (a cata oare ca de la stra-stra bunicu’ incoace in neamul meu numai generatii de sacrificiu am avut in familie) ca noi “plecatii” am luat viata in piept si ne e bine!Credeti voi ca e usor sa emigrezi? Iti trebuie tarie de caracter, sanatate, inteligenta, seriozitate,ceva nebunie si cate multe altele da’ fie painea buna rea ce bine e in Canada
      • 0 (2 voturi)    
        Pa și pusi (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 23:27)

        BlackHack [utilizator] i-a raspuns lui Lorenzo Monkson

        Păcat că aveți pașaport și vă puteți întoarce. Presupun că ești din-ăla care-și botează copii Bill sau Tom și îi e rușine că e român. Vrei să-ți spun ceva? Și mie mi-e rușine că ești român.
        • 0 (2 voturi)    
          Umanitarism (Duminică, 13 aprilie 2008, 3:25)

          RedGuard [anonim] i-a raspuns lui BlackHack

          Of, mai lasa-ma. Suntem toti oameni indiferent de nationalitatea pe care o purtam si avem fiecare dreptul a fi fericiti.

          Sunt increzator ca din ce in ce mai multi vor realiza slaba importanta a din ce tara esti sau in ce zeu crezi.

          E mai important sa dezvolti intelegerea fata de altii decat sa te limitezi la niste frontiere.

          Conteaza ce nume ai, ce limba vorbesti sau ce gandesti si ce faci?
      • +1 (1 vot)    
        Kanukistan (Duminică, 13 aprilie 2008, 5:30)

        terente [anonim] i-a raspuns lui Lorenzo Monkson

        Las-o mai moale cu Cacanada!Sunt de mai mult timp ca tine aici si castig mai bine!Hai sa ne laudam!Sitemul medial este CAM LA FEL CA IN ROMANIA!STAI LA URGENTA 4-5 ORE FARA SA SE UITE CINEVA LA TINE!
        -Mancarea este pilna de chimicale si hormoni=nesanatosa!
        -Criminalitate ridicata!Potera vine doar daca-ti bati copii sau nevasta!Cind e vorba de nativi nu se prea implica!
        -Taxele uriase,scoala extrem de scumpa..etc
        -Casele de carton si costa o avere!In Ft,Mac este 450-500 mii $ o bojdeuca mobila!
        -Uite la programele tv:numai pro-homo si anticrestine!Este OK pt. tine?
        ps:esti si tu pe welfare in East fi faci "pizza-delivery" la negru noaptea ca alti 'intelectuali' cu diplome comuniste la apelul bocancilor?
      • +1 (1 vot)    
        Si ce ziceai ? :)) (Duminică, 13 aprilie 2008, 16:09)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Lorenzo Monkson

        In ochii mei tu nu valorezi nimic .. poti sa faci la avere acolo in canada sa ai " cacalau" de bani si tot nu ai valora nimic . Daca iti lepezi valoriile in care te-ai nascut si provenienta esti un om de cea mai joasa speta .
        Asa .. si daca ai bani , ai realizat visul lui peste.. ce faci ? Nu tot la 3 m sub pamant ajungi ? sau acolo in Canada traiesti vesnic .. In Rai iti zice Dumnezeu : aaa .. bai baiatule .. tu esti din Canada .. treci in dreapta mea :)))

        sa fiim seriosi .. se exagereaza .. aia din Canada nu dau doi bani pe tine , ai doar tu impresia ca ar da .

        Obiectivele morale sunt mult mai valoroase decat cele materiale , sa stii si tu asta .
  • -1 (1 vot)    
    romnania!!!!!!!!!!!1 (Duminică, 13 aprilie 2008, 0:49)

    sonny [anonim]

    fratilor eu zic sa stati acolo.eu nu am plecat dar dca as avea 20-25 as pleca................poti avea milioane aici dar tot aerul asta de ccat il respiri,tot mancarea proasta si scumpa,tot prin gropi mergi daca ai bentley.............stati acolo munciti daca traiti o viata de calitate.Multa baftaaaaaaaaaaaaaaa
    • 0 (0 voturi)    
      Nu generaliza (Duminică, 13 aprilie 2008, 19:22)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui sonny

      Faptul ca tu ai fost pe langa .. nu inseamna ca toti trebuie sa fim asa . Nu spun nu plecati sa munciti in alte tari sa face-ti bani .. spun doar nu-ti renega tara si intoarce-te . Pleaca doar daca ai o oferta f. avantajoasa , nu pleca doar de dragul de a fi plecat . Multi s-au intors cu coadaa intre picioare . Si sunt sigur ca exista mii si mii de exemple ..
      Stai pe fundu tau in tara ta si fa sa fie mai buna ..
  • -2 (2 voturi)    
    500 E (Duminică, 13 aprilie 2008, 11:18)

    bambi [anonim]

    Ha, hai ca nu puteam sa nu sar si eu cu un comentariu. ia sa vedem : am lucrat 8 ani in romania in IT . rezultate zero. sunt plecat de un an in cehia , an in care am facut cursuri de cateva mii de euro (platite de firma) am vizitat 5 tari din europa, program de 8 ore (nu 10,11), lume muuult mai civilizata, tigani foarte rar, mancare ieftina, nici un caine vagabond, conditii de lucru excelente. Nu castig foarte mult , oricum peste medie, dar pot duce o viata decenta in care imi permit sa fac orice. Iar cei care comenteaza ce o tin sus si tare cu romania lor nu au vazut probabil o tara cat de cat civilizata. Nici eu nu stiam pana acu un an, iar acum nu m'as intoarce nici pentru 3000E. Hai Romania!!!
  • -1 (1 vot)    
    frustrarea e generala (Duminică, 13 aprilie 2008, 11:44)

    mama lui stefan cel mare [anonim]

    Este amuzant sa urmaresti dicutiile de mai sus. E clar, toata lumea se simte frustrata de viata din Romania. Nu numai de saracie, ci de atmosfera generala, de lipsa de perspectiva, de hotia nepedepsita, ba chiar admirata, de spoiala de democratie sub care vegheaza mentalitati totalitare, de faptul ca venitul este tot mai putin legat de munca si valoare, si tot mai mult de relatii, pile, clientelism, politica, coruptie etc, etc.Unii sunt hotarati sa nu mai ascunda acest lucru, altii apeleaza la concepte mostenite din evul mediu- nationalismul, dragostea de pamantul natal- pentru a-l ascunde si a se amagi. Celor care n-au reusit sa plece dintr-un motiv sau altul, chiar si pentru ca le-a fost frica de necunoscut-li se pare ca sunt patrioti. Pentru ca nu le-a mai rams altceva, tin cu dintii de ideea asta.
    Lumea s-a schimbat. Datorita TVului, internetului, supermarketurilor, masinilor SI mobilului, lumea s-a omogenizat. Oamenii au inteles ca pot trai mai bine, ca au acest drept, ca fiecare se poate bucura de fericire, asa cum o intelege el. Ca tara, Romania a ramas insa inapoiata si, ce e mai grav, putin receptiva la lumea din jurul ei. Abia iese din Evul Mediu. N-a stiut sa profite de Revolutie. A creat o societate nedrepta, nedemocratica, lipsita de simtul onoarei si dreptatii. O lume de trepadusi, fericiti sa insele, sa castige la Loto, la Caritas, la FNI, asteptandu-i pe straini cu bratele deschise ca ei, strainii, sa le fac dreptate, sa munceasca in locul lor, sa imparta cu ei ce au realizat. Ne apasa o intreaga subistorie, din care daca scoti cei 20-30 de barbati cu adevarat curajosi, nu mai ramane nimic.
    Ca sa-si ascunda neputinta, multi dau vina pe comunisti. Comunistii poate au ingrosat suferinta, primitivismul, hotia, dar ea exista de secole. Au intrat in mentalitatea colectiva. Ganditi-va la Cragiale- Arendasul roman-la Eminescu- Imparat si proletar, la Cosbuc - si veti vedea ca niciodata n-a fost cinste si dreptate in Romania.
  • 0 (2 voturi)    
    patriotismul si foamea (Duminică, 13 aprilie 2008, 11:57)

    mama lui stefan cel mare [anonim]

    E dreptul celor care vor sa plece, sa plece. Nimeni nu-i poate condamna pentru pasul facut. Chiar merita aplaudati pentru curajul de a rupe o traditie: aceea a izolarii romanilor de lume, motiv pentru care si parerile noastre despre lume sunt de multe ori atat de gresite. De aceea, cred ca este o jignire gratuita sa se trezeasca cineva si sa-i improaste cu noroi ...patrotic.
    Autoritatile, de fapt grupul celor care au pus mana pe putere, au privit cu nepasare exodul in masa al romanilor. S-au bucurat chiar ca plecarea lor ii scuteste de o presiune sociala primejdioasa ce-i incurca la furat. Acum ca au nevoie de brate de munca, se duc dupa ei. Le ofera marea cu sarea, dar viata in Romania nu s-a schimbat peste noapte.
    Argumentul nationalist este o escrocherie. Patriotismul nu tine de foame.Multe din promisiuni sunt demagogie curata.
    Uitati-va la mutra ministrului muncii si va dati seama cam ce va asteapta.
    Plecarea unora peste hotare si ramanerea altora acasa nu rezolva problema: iesirea Romaniei din inapoiere. Nu numai cea economica, dar si cea psihologica, mentala. Va trebui sa mai treaca multa apa pe Dambovita ca sa se inregistreze un progres.
    Poate peste doua -trei generatii. Ceea ce nu ne scuteste de efort. Schimbare nu vine de la sine. Dar pana va veni, vom fi morti de mult.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt mandru ca sunt emigrant! (Duminică, 13 aprilie 2008, 15:18)

    claudiu [anonim]

    Schimbarile pol-ec-sociale din Romania vor fi simtite peste 50 de ani. Exact ce afirma mai sus "mama lui Stefan el Mare" - mentalitatea- e inca in proces de recuperare. E drept ca multi omani au ajuns in tari dezvoltate si civilzate si nu au inteles nimic. Au facut orice sa se imbogateasca "financiar" , intr-un timp foarte scurt, doi, trei ani, dupa care s-au intors in patria muma, la fel de inchisi dpdvd mental. Si-au satisfacut niste dorinte simple- bani, cat de mulrti bani.
    Alti sunt ma temperati, politica pasilor marunti, fac si bani dar invata si cate ceva de la bastinasi.
    E nedrept sa ne acuzam unii pe altii. Noi cei plecati, vedem lucrurile putin mai transant, cei de acasa au motivele lor sa creada in bunastare si promisuni electorale. In fond si la urma urmei toti sunem liberi
    sa algem unde vrem sa traim. Sper sa facem alegerea potrivita!
    Succes tuturor!
  • 0 (0 voturi)    
    pt statu" roman (Duminică, 13 aprilie 2008, 19:11)

    cri [anonim]

    am o mica afacere in tara.ca sa pot sa supravietuiesc si sa-mi platesc angajatii la un salariu minim trebuie sa fac ce se face in romania,stiti voi .smecherii care se ascund dupa notiunea de "statul roman" stiu asta si profita la maxim.sintem prea saraci pt legile care le dau hotii de la bucuresti,care-si schimba limuzinele cind "se umple scrumiera",si pun biruri peste biruri doar doar or intra si ei in folclor.sintem condusi de niste imbecili hoti si analfabeti,iar daca voi sinteti pacaliti sa veniti inapoi va meritati soarta asqa cum ne-o meritam noi astia care n-am avut curajul sa plecam inca
  • 0 (0 voturi)    
    zau asa? (Duminică, 13 aprilie 2008, 22:26)

    Spaniolu' [anonim]

    Cri,pentru problema ta exista o solutie foarte simpla:DNA sau emigrarea!Asta ar fi cea simpla,dupa cum am zis;cea ceva mai dificila ar fi iesirea din acest tipar de gândire hiper-negativist si ultra-pesimist.Negativismul si pesimismul n-au fost si nu vor fi nicicând motoare ale progresului,asta par sa nu înteleaga multi;e mai comod sa dai vina pe toti si pe toate(guvernul,hotii,coruptii,americanii,evreii etc.fiecare dupa "gusturile" sale!)decât sa vezi deficientele în primul rând în propria mentalitate si comportament!
  • 0 (0 voturi)    
    e (Luni, 14 aprilie 2008, 0:12)

    e [anonim]

    oameni buni exista 2 catregorii de oameni: aia care reusesc in cariera sau afaceri si aia care se vaita si dau vina asa cum a mai zis cineva mai sus pe guvern ,hoti ,evrei ,etc etc. astea doua categorii le intalnesti si printre cei ramasi in tara si printre cei plecati. si asta o zic eu care am ambii parinti plecati din tara - parinti care de rau ce o duc si datorita faptului ca sunt insultati acolo cum a zis cineva (ha ha) au hotarat sa ramana acolo desi au in jur de 50 de ani...eu cred ca asta zice multe totusi..nu credeti?...- iar eu am decis sa raman aici..de ce? fiindca poti face si aici ceva...doar sa stii sa iti faci pile , asta e adevarul din pacate ;) . deci dupa cum vedeti se poate si aici si acolo . important e sa stii sa de adaptezi..si sa stii sa faci alegerea care ti se potriveste ;)
  • 0 (0 voturi)    
    emigrarea romaniilor (Luni, 14 aprilie 2008, 16:30)

    viorica [anonim]

    eu si sotul meu busa ne aflam in spania de 1 an.desi nu suntem plecati de 5 _6 ani putem vede ft bine diferenta dintre spania si romania.diferenta la bani ,la civilizatie ,la cinste si la nehotie. acum 25 ani spaniolii lucrau in franta ,pt un trai mai bun iar noua ne trebuie 35 ani pt a fi ca toate celelalte tari europene.
  • 0 (0 voturi)    
    ce sanse avem? (Miercuri, 2 iulie 2008, 21:35)

    mary [anonim]

    cand in Romania,noua tinerilor nu ni se ofera nici o speranta, ce sanse avem sa ne facem un viitor?
    Daca nu am avea sansa sa plecam dincolo,poate unii dintre noi am muri de foame sau nu am avea un acoperis deasupra capului.Eu personal sunt studenta si plec in spania d aproape un an venind acasa doar pe perioada examenelor.Sunt de acord cu faptul k nu trebuie sa ne renegam natia si asa mai departe si imi dau seama ca cei d la conducere sunt singurii vinovatii de situatie pe care o traim dar fratilor Romania nu ne ajuta cu nimic.Sunt unii profesori care considera ca daca nu ai bani sa te tii in facultate ar trebui sa stai acasa fiind de parere ca un student trebuie sa invete nu sa lucreze,asta insemnand ca daca nu ai bani nu ai dreptul sa faci nimic ca sa evoluezi.In Romania o sa jungem timpurile vechi antice si de demult cand doar cei cu bani aveau dreptul la tot, iar cei saraci vor fi sclavi.Si nu sunt de acord cu faptul ca dincolo romanii sunt umiliti,cel putin nu mai mult ca in Romania.Deschideti ochii si nu mai visati.In Romania suntem la expusi la mult mai multe umilinte decat in strainatate.Si oricat am lupta nu o sa ajungem niciodata la nivelul strainilor,si sa stiti ca spun asta cu foarte multa parere de rau.
  • 0 (0 voturi)    
    sant roman (Vineri, 18 iulie 2008, 10:39)

    bob [anonim]

    sant roman traiesc an romania si ma simt umilit de tot ce anseamna a fi roman
    nu i-mi este rusine ca sant roman dar i-mi pare rau ca ma-m nascut an romania
    oameni buni nu veniti acasa , de cat sa va vedeti rudele , poate
    cum se spune nu e mama cine te-a facut , si cine te-a crescut
    asa ca bafta
  • 0 (0 voturi)    
    hi (Miercuri, 2 septembrie 2009, 9:22)

    cristina [anonim]

    daca as putea sa plec pentru totdeauna din tara as faceo.am nascut acum 8 luni in spania fara nci un ban la un spital de lux.aici nu pot nici sa ma misc fara sa dau bani.ce sa mi placa aici?ca nu mi gasesc de munca?sau ca nu am bani de pemparsi pt copil cand acolo ai am gratis un an?copilul meu e roman dar nu are nici un drept in romania !nu e normal sa te chinui si sa te injosesti in tara ta cand in spania am trait ca un spaniol,unde ma u integrat printre ei,unde mi au apreciat munca1am plans cand am intrat in romania!!!!!!!!!!!!!!si plang zi de zi viata de acolo!pana o sa mi mai creasca copilul putin trebuie sa suport!aprpopo acum cateva zile ma oprit politia ca nu aveam centura si mi a cerut totii banii ca sa nu mi trimita permisul inapoi in spania.erau banii pt laptele copilului!!!!!!!!!!!rusine sa ne fie la toti in astfel de tara!!!!!!!!!!!!!!!!1


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by