Poate că v-ați întrebat când este momentul potrivit pentru a cumpăra anvelope vară? Și totuși, v-ați montat anvelope iarnă în urmă cu doar câteva luni.

Când să montați anvelope iarnă sau vară.Foto: Unsplash.com

Acum sezonul cald se apropie cu pași repezi. Începutul primăverii este caracterizat de o mare instabilitate a vremii (la fel ca toamna). În acest articol, veți afla cum să alegeți momentul potrivit pentru a vă schimba anvelopele, precum și regulile importante care trebuie respectate atunci când cumpărați cauciucuri noi.

Când trebuie montat un set de anvelope vară?

Este cu adevărat necesar? Poate că v-ați întrebat dacă merită să montați anvelope vară? Răspunsul îl veți găsi mai târziu în acest articol. Între timp, însă, am dori să oferim câteva clarificări pentru automobiliștii care doresc să își înlocuiască un set de cauciucuri, dar nu sunt siguri că este momentul potrivit. Deci, când ar trebui să vă schimbați anvelope iarnă cu cele de vară?

În general, se consideră că un set de anvelope vară ar trebui montate atunci când temperatura medie zilnică este mai mare de 7°C. Având în vedere instabilitatea vremii între iarnă și vară, aceste orientări sunt destul de dificil de urmat într-un calendar. De aceea, este mai bine să nu schimbați anvelopele imediat ce temperatura depășește 7°C, ci să așteptați până când vremea se stabilizează. Apoi puteți face o programare la serviciul de vulcanizare pentru a monta anvelope vară.

Când ar trebui să montați un set de anvelope iarnă?

Și în acest caz, urmăm același principiu ca și în cazul instalării anvelopelor de vară, cu valoarea medie a termometrului. În mod similar, un set de anvelope iarnă trebuie montate atunci când temperatura medie este sub 7°C. În această perioadă a anului, dinamica comportamentului unor cauciucuri în condiții meteorologice se schimbă rapid și, în acest caz, nu este recomandabil să așteptați prima cădere de gheață sau zăpadă. Așadar, nu pierdeți prea mult timp gândindu-vă dacă ar trebui sau nu să cumpărați anvelope iarnă și nu vă lăsați surprins de condițiile de drum proaste.

Această limită convenită de 7°C pare să fie principalul indicator al momentului în care ar trebui să cumpărați cauciucuri de sezon. Dar automobiliștii mai curioși vor dori cu siguranță să afle motivele pentru o astfel de valoare.

Este limita de 7 grade Celsius un indicator de încredere pentru schimbarea anvelopelor?

Atunci când temperatura medie zilnică scade sub 7 grade Celsius, trebuie montate rapid anvelope iarnă. Sub această temperatură, cu cât se face mai frig, cu atât amestecul de cauciuc al anvelopelor de vară se întărește, ceea ce duce la o pierdere a proprietăților de manevrabilitate, ceea ce înseamnă că parametrii stabiliți de producător nu mai pot fi garantați. În această situație, anvelopele de iarnă devin indispensabile, deoarece compoziția cauciucului este moale și elastică chiar și la cele mai scăzute temperaturi.

Pe lângă faimoasa limită de temperatură de 7 grade, trebuie să se țină cont și de momentul din zi în care conduceți. Temperatura medie zilnică este o medie a celor mai scăzute temperaturi nocturne și a celor mai ridicate temperaturi diurne. Cu toate acestea, dacă conduceți noaptea sau dimineața devreme, ar trebui să montați anvelopele de iarnă puțin mai devreme, deoarece temperatura medie cu care vă confruntați pe drum este mult mai scăzută.

Diferențele de bază dintre anvelopele de vară și cele de iarnă

Compoziția compusului din cauciucuri

Diferența esențială dintre anvelopele de vară și cele de iarnă constă în compușii de cauciuc din care sunt turnate. Materialul utilizat în structura anvelopei de vară este potrivit pentru funcționarea la temperaturi de peste 7°C, iar la aceste temperaturi se pot garanta cei mai buni parametri.

Cu cât temperatura scade mai mult, cu atât anvelopele devin mai dure și își pierd din performanță.

În cazul unei anvelope de iarnă, opusul este evident adevărat. Un conținut mai ridicat de silice conferă anvelopei caracteristicile optime la temperaturi sub 7°C. La temperaturi mai ridicate, anvelopele de iarnă se supraîncălzesc, provocând o uzură prematură. Pe timp de vară, compoziția utilizată la anvelopele de iarnă nu-și mai îndeplinește funcția. Toți parametrii de ținută de drum și de siguranță la frânare nu mai sunt garantați, fie pe suprafețe uscate sau umede.

Modelul benzii de rulare

Anvelopele de vară și cele de iarnă diferă, de asemenea, în ceea ce privește profilul benzii de rulare. Proiectanții acestor structuri iau în considerare diferitele funcții ale unei anvelope, adaptând-o la un anumit sezon. Banda de rulare a unei anvelope iarnă are mai multe tăieturi, care sunt mult mai ridicate decât în cazul unei anvelope de vară. Canelurile centrale sunt mai adânci și, prin urmare, drenează mai eficient zăpada sau noroiul de pe suprafața de contact. Acest lucru ajută la menținerea unei aderențe adecvate în condiții de iarnă, dar reduce considerabil performanța unei anvelope de iarnă în condiții de vară. Banda de rulare a unei anvelope de vară este mult mai plată, permițând o suprafață de contact mai mare a benzii de rulare cu drumul. Datorită unei astfel de structuri, direcția pe suprafețe uscate este îmbunătățită, iar distanța de frânare este mai scurtă. Decupajele sunt concepute pentru a evacua apa de ploaie (în loc de zăpadă sau noroi) și pentru a preveni astfel riscul de acvaplanare.