​Taxele pe proprietate din România, față de media UEFără ajutorul Guvernului, Apulum SA, cel mai mare producător de porțelan fin din Europa, a rezolvat problema energiei Pasarela “neputinței” din Otopeni: Bătrânii și persoanele cu handicap, pe scări, în timp ce primăria plătește milioane de euro pentru pază și protecție Creșterea ratelor și stagnarea veniturilor, rețeta sigură pentru „falimentul personal” Cum luptă un mall cu costurile în creştereSclavia modernă există, profiturile sunt uriașe, iar traficanții ne râd în nas Cum au eșuat germanii în încercarea de a transfera din România una dintre cele mai vechi locomotive cu aburi, aflată în categoria Tezaur a patrimoniului național Despăgubire uriașă pentru un ONG ieșean: 1,6 milioane de lei pentru că Guvernul i-a blocat ilegal un proiect POSDRU PSD, BNR și România lucrului bine făcut: cum au fost amăgiți peste 700 de mii de români cu credite la bănci

Press reportFoto: Jeppe Gustafsson / Shutterstock Editorial / Profimedia

​Taxele pe proprietate din România, față de media UE. Soluții pentru reducerea dependenței administrației locale de ”centru”

Taxele pe proprietate din România generează venituri de circa trei ori mici decât media economiilor OCDE și aproape la jumătate față de media UE, reiese dintr-o analiză a Fondului Monetar Internațional (FMI) pe acest subiect.

Parlamentarii coaliției de guvernare au depus miercuri un amendament la proiectul de lege a aprobare a OUG care schimba modul de impozitare a proprietăților prin care acesta este amânat.

Guvernul agrease un nou mod de calcul al impozitelor locale, pe baza grilelor notariale – care să țină cont și de materialele de construcție și de poziționarea imobilului, însă autoritățile locale au avertizat că noul sistem nu poate fi implementat în timp util, scrie Curs de Guvernare.

Fără ajutorul Guvernului, Apulum SA, cel mai mare producător de porțelan fin din Europa, a rezolvat complicata ecuație a energiei

Apulum SA Alba Iulia, cel mai mare producător de porțelan fin din Europa, una dintre întreprinderile datorită cărora județul Alba se situează pe locul 2 la nivel național în clasamentul Valorii Adăugate Brute (VAB), indicator în calcularea Produsului Intern Brut, a gândit și a găsit soluția pentru a face față creșterilor spectaculoase ale prețului energiei.

Mare consumator de gaze naturale și de energie electrică, Apulum SA era una dintre intreprinderile pândite de spectrul reducerii activității, situație care atrage după sine un întreg șir de nenorociri, de la pierderea unor locuri de muncă, creșterea șomajului în municipiul Alba Iulia și zona limitrofă, la reducerea contribuției sale la bugetul municipiului și al județului Alba.

„Întâlnirea de la București de acum trei săptămâni în care premierul Ciucă ne-a ascultat și ne-a promis ajutor pentru subvenționarea prețului energiei și pentru marii consumatori nu a adus nicio rezolvare. O fabrică nu funcționează cu promisiuni și nici oamenilor nu le plătim salariile cu promisiunile guvernului”, ne-a spus Alvaro Santini, unul dintre acționarii principali ai Apulum SA, scrie Ziarul Unirea.

Pasarela “neputinței” din Otopeni: Bătrânii și persoanele cu handicap, pe scări din cauza lifturilor vandalizate, în timp ce primăria plătește milioane de euro pentru pază și protecție

Principala cale de acces care leagă cele două părți ale orașului Otopeni, tăiat de DN1, este lăsată de izbeliște de autoritățile locale. Sistemul de ascensoare, destinat bătrânilor, persoanelor cu handicap și părinților cu copii mici în cărucioare, este dezafectat de luni de zile ca urmare a vandalizărilor repetate.

În vuietul DN1, la doi pași de terasele care au înghițit spațiul verde de pe strada principala a Otopeniului, se afla cea mai importantă cale de acces pietonală care leagă cele două parți ale orașului. Cu stații de autobuz de-o parte și de alta, aici este cel mai efervescent punct al uneia dintre cele mai bogate localități din țară, scrie Buletin de București.

Creșterea ratelor și stagnarea veniturilor, rețeta sigură pentru „falimentul personal”

Mircea Coșea: Ajungem într-un stadiu în care ne putem apropia de așa numitul faliment personal. Ratele au crescut atât de mult la o anumită situație de venit blocat, pentru că în România veniturile s-au blocat, nu au crescut. Singurele creșteri de venituri sunt la sectorul public și acolo doar la anumite categorii. Restul veniturilor nu au crescut. La venituri stabile, creșterea acestui ROBOR, care până la urmă înseamnă o rată mai mare, poate să fie atât de mare încât să nu mai poată să fie acoperită de individ.

Reporter: Am văzut cât de mult a crescut ROBOR. A ajuns undeva în jur de 8%, unde s-a oprit. Și IRCC a crescut și va mai crește și de la 1 ianuarie. Domnule Coșea, este de așteptat ca acești indicatori să își continue ascensiunea și implicit ratele în lei să crească?

MC: Este de așteptat. Banca face acest lucru pentru că singurul instrument pe care îl are pentru a reduce sau ca în cazul de față când putem să vorbim doar de o atenuare a efectelor inflației, este politica monetară, adică dobânda. Inflația nu va scădea chiar dacă banca începe să facă fel de fel de elemente de mărire a dobânzii pentru că nu este ajutată de către Guvern. Guvernul trebuie să fie în legătură cu banca prin legătura dintre politica monetară și politica bugetară. Politica bugetară este o expresie a politicilor economice pe care le ia Guvernul. Ori, Guvernul nu a reușit în ultima perioadă să ia nicio măsură care să atenueze inflația, ci din contră, scrie RFI.

Cum luptă un mall cu costurile în creştere: Andrei Pogonaru, Veranda Mall: Avem un program de economisire, nu mai pornim iluminatul noaptea

„Fiecare chiriaş îşi plăteşte separat părţile lui de electricitate, în spaţiul pe care îl ocupă. Avem însă un program comun de economisire a energiei - nu mai pornim iluminatul noaptea, unele magazine se gândesc deja la un program de funcţionare redus, se pregătesc pentru o iarnă cu program redus. Sunt chiriaşi care iau în calcul să deschidă cu o jumătate de oră mai târziu şi să închidă cu o jumătate de oră mai devreme.

Dacă se va ajunge la un moment dat în care preţurile energiei să depăşească toate aşteptările, în mod clar vom lua o decizie la nivelul întregului mall, să se închidă mai devreme. Acum mallul se închide la ora 22“, a spus Andrei Pogonaru, proprietarul mallului Veranda, la emisiunea online de business ZF Live.

Sclavia modernă există, profiturile sunt uriașe, iar traficanții ne râd în nas

România este în topurile internaționale. La trafic de femei și de copii. Traficanții fac averi uriașe pe seama sclavilor lor și știu că românilor nu le pasă, deși toată lumea înțelege ce se petrece. La nivel înalt, autoritățile colorează desene în raportări false, desființate de raportările internaționale. Suntem pe cont propriu.

Vă mai amintiți cazul Caracal? Sigur că vă amintiți. Săptămâni la rând numai despre acesta s-a vorbit, a fost întors pe toate fețele la televizor, de dimineața până seara. Oamenii aflau cu gura căscată despre ferocitatea traficanților de „carne vie”, începuseră să vorbească pe rețelele sociale, să spună ce au pățit unii sau alții, uneori chiar copiii lor sau copiii vecinilor, să schimbe sfaturi între ei.

Au trecut trei ani de atunci, iar în România traficul de persoane continuă să facă multe victime și foarte mulți bani, în schimb nu mai este un subiect de interes public. Din când în când, mai aflăm despre femei torturate ca să nu se elibereze, despre copii violați la vârsta de 5 ani sau abuzați de propriile mame pentru plăcerea unor privitori pofticioși, scrie PressHub.

Cum au eșuat germanii în încercarea de a transfera din România una dintre cele mai vechi locomotive cu aburi, aflată în categoria Tezaur a patrimoniului național

Locomotiva cu aburi de tip P8, purtând numărul 230.039 (foto), face parte din cel mai reușit proiect de locomotivă realizat în Germania la începutul secolului XX, potrivit publicației modelism-feroviar.blogspot.com. Construită în 1907 de Uzinele Schwartzkopff, este prima locomotivă de tip german P8 care a ajuns în proprietatea Căilor Ferate Române (CFR). A fost destinată în special remorcării trenurilor de pasageri datorită vitezei, ce putea depăși chiar 85 km/h.

Locomotiva a ajuns în Regatul României în 1919, în contul despăgubirilor de război după prima conflagrație mondială, soldată cu înfrângerea Germaniei. După ce a servit CFR-ul zeci de ani, locomotiva 230.039 a fost retrasă din serviciu în 1983. Norocul a făcut să nu ajungă la fier vechi în anii regimului comunist, iar în 2007 a fost garată în Gara Sinaia, unde a urmat un amplu proces de recondiționare. Conform fișei de inventariere a bunului, piesa tehnică 230.039 „este cea mai veche locomotivă a seriei 230.000 de la CFR, locomotiva cu cea mai lungă existență la CFR și care a parcurs cei mai mulți kilometri dintre toate locomotivele de la CFR”, scrie JustNews.ro.

Despăgubire uriașă pentru un ONG ieșean: 1,6 milioane de lei pentru că Guvernul i-a blocat ilegal un proiect POSDRU

Unul dintre cele mai cunoscute ONG-uri din Iași a reușit să obțină, pe 1 iulie 2022, o decizie judecătorească ce pedepsește Ministerul Proiectelor Europene deoarece, în 2017, acesta i-a blocat, în mod nelegal, derularea unui proiect POSDRU.

Printr-o sentință din data de 1 iulie 2022 a Curții de Apel Iași, Asociația Alternative Sociale trebuie să primească din partea Ministerului suma de 1,46 milioane lei daune materiale și 150.000 de lei daune morale, scrie ReporterIS.

Despre cine a fost și ce a făcut Thespis la viața lui

Pentru cei care nu știu asta deja, Thespis a fost un om bun. El a făcut lucruri bune și folositoare pentru oameni. Asta acum mai bine de 2.500 de ani, că atunci a trăit el pe planetă. Cu ce se ocupa și ce a inventat la viața lui, că tot ne-am apucat de câteva zile de-o treabă cu invențiile, vă explicăm imediat.

Thespis s-ar fi născut undeva prin secolul al VI-lea î.Hr. într-o suburbie a Atenei pe nume Icarius. Mare brânză nu știm despre el, decât că i-ar fi plăcut să recite, să cânte ditirambi din ăia de-ai lor din Grecia antică șamd. Din asta putem trage concluzia că avea și ăsta un chef de muncă, mai ceva ca măgarul de fugă. Dar, uite că dacă avea și el o meserie de om normal, nu mai auzeam azi de el. Iar ce a fost cel mai tare la Thespis e că a inventat o meserie complet nouă, ca să nu îl mai boscorodească lumea că arde gazul de pomană, scrie Pictofapte.

Cum a fost posibilă organizarea unei competiții a motoarelor într-o arie naturală protejată

La sfârșitul lunii septembrie, în interiorul sitului Natura 2000 Târnava Mare-Podișul Hârtibaciului a avut loc raliul internațional Balkan Offroad Rally. Subiectul ne-a atras atenția, pentru că respectiva competiție sportivă, organizată în totală indiferență cu privire la starea mediului într-un ecosistem protejat prin lege, a lăsat urme adânci în aria naturală protejată. La propriu. De aceea, INVESTIGATORIA a luat inițiativa de a contacta Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate, pentru a afla dacă instituția de resort știe despre felul în care s-a desfășurat acea competiție sportivă, scrie Investigatoria.

PSD, BNR și România lucrului bine făcut: cum au fost amăgiți peste 700 de mii de români cu credite la bănci

Cresc toate prețurile, din cauza inflației globale, a crizei energetice și a războiului din Ucraina. Cresc și ratele la bănci, însă la acest capitol România rostogolește parțial peste capetele împrumutaților și efectele războaielor politice din trecutul nu foarte îndepărtat, dintre PSD și BNR.

Tehnic, Banca Națională a României a mărit miercuri dobânda de politică monetară pentru a șaptea oară într-un an. Practic, s-au scumpit banii.

Tehnic, BNR a decis că dobânda de referință (care face exact ce-i spune numele) pentru operațiunile financiare trebuie să urce la 6,25%, un record al ultimilor 12 ani. Practic, odată cu acest semnal, băncile comerciale vor mări la rându-le cerințele, iar ratele a peste 750 de mii de credite cu dobândă variabilă vor crește alarmant în perioada următoare, scrie PressOne.

Șofer de autobuz din Brăila, la testul antidrog: POZITIV la 3 substanțe

Caz incredibil la Brăila, unde un șofer de autobuz a picat DrugTest-ul. Potrivit unor surse judiciare, testul a ieșit pozitiv în cazul a trei substanțe psihoactive.

Pe 5 octombrie, în jurul orei 12:30, polițiștii Biroului Rutier l-au tras pe dreapta pe șoferul Braicar – operatorul de transport public de călători din municipiu.

Bărbatul, în vârstă de 51 de ani, conducea un autobuz pe strada G-ral Eremia Grigorescu.

Șoferul a fost testat cu aparatul DrugTest, rezultatul indicând consumul de substanțe psihoactive, scrie Debrăila.ro.