Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a afirmat, miercuri, la RFI, că, de multe ori, blocajele apărute în proiectele de infrastructură nu sunt pe șantiere, ci la Ministerul Transporturilor.

HotNews.roFoto: Hotnews

Cătălin Drulă a spus că nu intenționează să stea toată ziua pe șantiere, dar că va merge din când în când să vadă stadiul lucrărilor.

”Îmi doresc să fac acele acțiuni prin care să mă asigur că lucrurile se întâmplă cât mai bine în minister și așa mai departe. De multe ori, blocajele nu sunt pe șantier, sunt în clădirea aceasta în care mă aflu acum, în Palatul CFR, unde sunt toate companiile și Ministerul Transporturilor”, a afirmat noul ministru al Transporturilor.

"Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov"

El crede că problema României în materie de proiecte de infrastructură este că nu au fost făcuți cum trebuie pașii preliminari și explică de ce durează atât de mult proiectele de infrastructură din România.

”Infrastructura mare, rutieră, feroviară are un timp destul de lung de implementare, cu cât devine mai complicată. Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie cinci, șapte, zece ani, de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada. Ce ar trebui să se întâmple în primii ani, în primul an, doi ani, ar fi acele studii de teren, studii geo-tehnice, proiectarea acelei autostrăzi și apoi urmează execuția, care dacă ne uităm la zone comparabile, mă refer la autostrăzile montane, pentru că sunt proiectele care ne dor cel mai tare, pentru că nu avem trecerile montane în România, poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”, a mai spus Drulă la RFI.

Ministrul Transporturilor a subliniat că ”problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari".

"Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (…). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic. La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample”, a afirmat ministrul.

Întrebat dacă a primit vreo explicație de la fostul ministru, Cătălin Drulă a răspuns: ”Pentru această autostradă Comarnic-Brașov în particular există în momentul de față o licitație lansată pentru realizarea acelui proiect tehnic, dar fostul ministru a fost un an, lucrurile astea se întâmplă de 15-20 de ani”.