Drulă: De multe ori, blocajele nu sunt pe șantiere, ci la Ministerul Transporturilor / Nu am găsit la minister niciun proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 30 decembrie 2020, 11:26 Actualitate | Esenţial


Catalin Drula
Foto: Facebook
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a afirmat, miercuri, la RFI, că, de multe ori, blocajele apărute în proiectele de infrastructură nu sunt pe șantiere, ci la Ministerul Transporturilor.

Cătălin Drulă a spus că nu intenționează să stea toată ziua pe șantiere, dar că va merge din când în când să vadă stadiul lucrărilor.

”Îmi doresc să fac acele acțiuni prin care să mă asigur că lucrurile se întâmplă cât mai bine în minister și așa mai departe. De multe ori, blocajele nu sunt pe șantier, sunt în clădirea aceasta în care mă aflu acum, în Palatul CFR, unde sunt toate companiile și Ministerul Transporturilor”, a afirmat noul ministru al Transporturilor.

"Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov"

El crede că problema României în materie de proiecte de infrastructură este că nu au fost făcuți cum trebuie pașii preliminari și explică de ce durează atât de mult proiectele de infrastructură din România.

”Infrastructura mare, rutieră, feroviară are un timp destul de lung de implementare, cu cât devine mai complicată. Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie cinci, șapte, zece ani, de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada. Ce ar trebui să se întâmple în primii ani, în primul an, doi ani, ar fi acele studii de teren, studii geo-tehnice, proiectarea acelei autostrăzi și apoi urmează execuția, care dacă ne uităm la zone comparabile, mă refer la autostrăzile montane, pentru că sunt proiectele care ne dor cel mai tare, pentru că nu avem trecerile montane în România, poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”, a mai spus Drulă la RFI.

Ministrul Transporturilor a subliniat că ”problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari".

"Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (…). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic. La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample”, a afirmat ministrul.

Întrebat dacă a primit vreo explicație de la fostul ministru, Cătălin Drulă a răspuns: ”Pentru această autostradă Comarnic-Brașov în particular există în momentul de față o licitație lansată pentru realizarea acelui proiect tehnic, dar fostul ministru a fost un an, lucrurile astea se întâmplă de 15-20 de ani”.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6529 vizualizari

  • -4 (16 voturi)    
    La vorba forumistul Cătălin Drulă este neîntrecut! (Miercuri, 30 decembrie 2020, 11:57)

    Argon [utilizator]

    Câți kilometri de autostrada ne promite Drulă ca vor fi terminați pana la sfârșitul lui 2021. Sa vina cu un angajament concret ca ministru al transporturilor. Pana azi doar a criticat pe cei responsabili de construcția șoselelor rapide.

    Sa-l vad ca zice: "Dam în funcțiune 100 km autostrada intre 1 Ianuarie și 31 Decembrie 2021" și se tine de cuvânt.

    Povestea sa cu nu s-a făcut nici un studiu serios și trebuie luat totul de la zero o știm demult.
    • +7 (11 voturi)    
      Adica sa faca exact ce au facut predecesorii (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:00)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      lui ?!?! Pai omul tocmai a explicat ca nu poti sa faci un lucru bun (autostrazi montane in acest caz) de pe o zi pe alta. Cine intelege bine, cine nu se va lasa prostit de carpeli ieftine, facute ieri-maine.
    • +7 (9 voturi)    
      Pai abia a ajuns la minister (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      Cum vrei sa-ti promita 100 de km de autostrada inainte de a vedea in ce stadiu e fiecare segment? Are nevoie de cateva luni pentru asta.
      Chiar daca vine maine cineva cu 100 de miliarde de euro, tot nu poate promite ca la finalul lui 2021 are nushcati km de autostrada. Si asta pentru ca o autostrada are nevoie destudii, proiecte, licitatie, etc, etc.
      Inj schimb peste 4 ani va trebui sa poata arata macar 500 de km finalizati, si inca vro 500 in diverse faze de executie daca vrea sa-l mai voteze careva.
    • +2 (6 voturi)    
      Nerabdator ca o fata mare ! :)) (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:18)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      Sa spuna, sa spuna... ! Sa promita, sa promita...! Acum... dar acum imediat pt ca nu mai avem rabdare iar aia dinaintea lui promiteau chiar mai inainte de a fi aflat unde e biroul lor de ministri, unde-s budele pe etaj, unde-i bufetul... :))

      PS. Aveti putintica rabdare ca astia care sunt in USR, Drula, Nasui sau au au fost, Nicusor, sunt din alt aluat fata de pesedaci, penelaci, etc.
    • +3 (7 voturi)    
      Va place (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:22)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      Sa fiti mintit, ca precedesorii sai? Romanul vede ca e mintit de 31 de ani si nu zice nimic. Si cand apare unul care spune, pe bune, ce a gasit si nu face promisiuni desarte sar toti la criticat. Transparenta nu e caracteristica gandirii romanului.
  • +5 (5 voturi)    
    2 proiecte mari pentru la noul ministru (Miercuri, 30 decembrie 2020, 12:06)

    t4v1 [utilizator]

    1. Re-analiza traseului metroului spre la Otopeni. Sa caute in minister cele 9 variante trimise la Bruxelles pentru finantare si sa le faca PUBLICE. Unul trecea pe sub Floreasca, altul pe sub Dorobanti. Acum ca avem tren pana in Gara de Nord, nu mai are sens sa facem alta varianta subteran TOT PANA LA GARA. Trebuie legat Pipera, Victoriei sau Universitate de OTP.


    2. Alternativa ieftina la DN1: 2 benzi pe sens pe DN71 pana la Tgv. In campie e cel mai ieftin sa construiesti. Aici avem ocazia sa facem o solutie rapid, ieftin si corecta cu ocolirea satelor si tot ce trebuie. Pana o sa fie gata Comarnic Brasov mai dureaza.
    • +1 (1 vot)    
      doamne fereste (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:05)

      envy [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Doamne fereste, sunt curios daca iti dai seama ce inpetie poti sa ceri.

      Magistrala 2 este deja SUFOCATA de un flux de calatori infernal in prima jumatate a zilei. Probabil ca nu ai lucrat in zona si habarnai. Iti zic eu. In fiecare dimineata circula trenuri din 2 IN 2 MINUTE, si tot crapa vagoanele de oameni fiindca suntem prea multi, e o inghesuiala de iti vine sa te spanzuri, de cele mai multe ori trebuie sa astepti 2-3 trenuri pana poti urca in ele. Si tu vrei sa mai maresti fluxul asta de oameni adaugand o noua destinatie la capatul liniei??? Serios??? Esti constient?

      Nu poti rezolva problema mariind numarul de trenuri fiindca ti -am explicat deja ca trenurile circula din 2 in 2 minute. Sinugra solutie e sa se o dezvolte magistrala paralela care sa reduca traficul de pe magistrala 2
      • 0 (0 voturi)    
        Nu cu prelungire M2 (Sâmbătă, 2 ianuarie 2021, 21:41)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui envy

        Ci o magistrala noua paralela partial cu M2. OTP e deja legat de gara. Mai trebuie legat de centrul financiar (Pipera?) si de centrul turistic al orasului adica una dintre Victoriei, Universitate sau Unirii. Poti sa o faci cu autobuze dar posibil sa merite o linie noua de metrou la ce populatie/trafic ai in Buc Acum ca OTP e legat de Gara posibil insa ca altele sa fie prioritare ca M7 Rahova - Obor – Colentina - Voluntari.
    • +2 (6 voturi)    
      mdea, gandire tipica de bucurestean (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      De parca toata tara ar incepe si s-ar termina cu centura capitalei si aeroportul Otopeni...
      Ce zici tu acolo ar trebui sa fie atributia lui Nicusor Dan. Iar ministrul transporturilor sa se ocupe de lucrari de nivel national, nu de cum va inghesuiti voi pe centura.
      • -1 (3 voturi)    
        Bucurestiul are cam 10% din populatia Ro (Miercuri, 30 decembrie 2020, 16:57)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Si cam 20% din PIB.
        iar aeroportul Otopeni are o capacitate cam cat toate celelalte aeroporturi romanesti la un loc.
        In plus, e vorba de metrou, nu de centura care e alta poveste.
        Deci hai sa nu o dam in sentimentalisme ieftine.
        Tara nu incepe si nu se termina cu Bucurestiul si Otopeniul dar vrem nu vrem sunt cele mai mari orase/aeroporturi si merita atentia potrivita!
        • 0 (2 voturi)    
          sigur (Miercuri, 30 decembrie 2020, 18:53)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Deci privind numerele din partea ailalta rezulta ca restul tarii are 90% din populatie si 80% din PIB. De ce trebuie sa fie mereu Bucurestiul motul de pe rahat?
          • -1 (3 voturi)    
            fiindca orice rahat trebuie sa aiba un mot (Miercuri, 30 decembrie 2020, 19:15)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

            In cazul de fata, Romania are Bucurestiul.
            Ca vorbim de descentralizare e alta poveste.
            Dar daca vrei, hai sa facem metrou pentru aeroport la Iasi, sunt sigur ca va dezvolta zona. Ai cifrele la tine?
        • -1 (1 vot)    
          Pai daca orasul e mare... (Miercuri, 30 decembrie 2020, 18:57)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          ... de ce nu se ocupa orasul de accesul pana la aeroport, la fel cum fac si celelalte orase? Adica de ce Bucurestiul poate dona sute de milioane la catedrala neamului, da vouchere de tot felul de alte zeci de milioane, organiza targuri si targusiare de alte zeci de milioane, dupa care sa se astepte de la guvern sa-i faca drum spre aeroport? In celelalte orase mari din Romania de treburile astea se ocupa primaria sau consiliul judetean. In Bucuresti de ce tre sa fie altfel?

          Acu ca pan la mare aveti autostrada, sigurele probleme majore ale Romaniei au ramas accesul Bucurestiului la Otopeni si pe Valea Prahovei. Restul, provincia cum ii spuneti voi, poa'sa mai astepte, ca-s mai putin egali...
          • +1 (1 vot)    
            dupa logica ta (Joi, 31 decembrie 2020, 11:10)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Bucurestiul si vreo 5-6 orase mari din Romania ar trebui sa aiba autostrazi ca in Vest iar ultimele 5-6 capitale de judet ar trebui sa se multumeasca cu drumuri pietruite.
            Din fericire nu se intampla asta.
            PS traficul pe Valea Prahovei e infernal in orice zi a saptamanii, in orice sezon. Daca tu crezi ca de autostrada aia vor beneficia doar bucurestenii ai un bias mare de tot.
            • 0 (0 voturi)    
              haha (Duminică, 3 ianuarie 2021, 17:18)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              1. Autostrazile nu se fac in jurul oraselor, ci intrte orase. De eu Iasi-TgMures sau un Pitesti-Sibiu nu vor beleficia doar celi din Iasi sau din Pitesti, ci tot "regateanul" de pe ambele maluri ale Milcovului... Ce spumean eu e ca de metrou sau aeroport ar trebui sa sa ocupe primaria Bucuresti, nu ministerul.
              2. Traficul pe Valea Prahovei nu e infernal tot timpul, daca mergi in timpul saptamanii sau sambata dupamasa viteza de deplasare e de cateva ori mai mare. Nush de unde ai scos-o pe asta, dar daca vrei sa te convingu gasesti informatii de trafic pe google maps sau waze.
  • +3 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 30 decembrie 2020, 12:10)

    [anonim]

    • +2 (4 voturi)    
      Prietenul e psdist sau din PNL (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:04)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui

      Ca la intrebarea smecheroasa pusa asa de tine sa stiu cum sa raspund.
    • +3 (3 voturi)    
      Spune-i prietenului ca Sova trebuie intrebat, (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:19)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui

      nu Drula !
  • +7 (9 voturi)    
    treaba (Miercuri, 30 decembrie 2020, 12:19)

    kln2000 [utilizator]

    Dl Drula curatati ministerul ala de incompletetenti. La fel si CNAIR. Ca sa mearga treaba struna. Nu se mai poate!
    • +3 (3 voturi)    
      Nu numai (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:16)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      ministerul si CNAIR, ci si celelalte institutii din subordinea ministerului at trebui curatate. Sunt pline de sinecuri, amantlacuri, nepotisme PSD-isto USL-iste. Daca nu va avea echipe loiale si pregatite in jurul sau si in toate structurile din subordine, mafia existent nu numai ca il va boicota, dar il va "spulbera", intr-o clipa.
    • +4 (4 voturi)    
      Curatatul dureaza cativa ani (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      La cum sunt legile in Romania, ca sa cureti o institutie ca CNAIR iti trebuie cativa ani, si nici asha nu esti sigur ca un judecatori "binevoitor" nu repune pe post pe unul din cei dati afara.
      Asha ca varianta rapida e sa iei infrastructura mare de la CNAIR si sa o muti laq o institutie nou creata, cu oameni comeptenti. Ceea ce a si declarat Drula ca vrea a faca.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 30 decembrie 2020, 16:50)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      ...asta da ... incompetenta este la conducere.
      Verisori nanasi , nepoti..... sunt pline ministerele si toti tipa ca nu pot trai din2500 de lei fara ca sa faca decit ce stiu mai bine , sa capuseze .
      Elvetienii au dus trenurile la 3500 m altitudine si au sapat tunele cit nu vom sapa noi nicodata dar acolo nu sunt incompetenti si nici nepotisme , cit muncesti atit primesti .
  • -2 (6 voturi)    
    Solutii nu scuze.. (Miercuri, 30 decembrie 2020, 12:57)

    Limitless [utilizator]

    Lumea v-a ales pentru ca se astepta sa exista situatii ca cea prezentata si probabil si alte mult mai serioase, unele ma gandesc, chiar cu implicatii penale.
    Voi ati castigat alegerile prezentand aceste situatii si promitand solutii pentru ele.
    Ati pierdut cel putin 10% din alegatori incercand sa ne manipulati in modul in care incerci tu o sa faci acum, problema voastra este ca la cei care v-au votat astfel de manipulari nu prea tin. Sfatul meu e urmatorul: ori va apucati de treaba si incepeti sa livrati rezultate ori veti ajunge sa aveti maxim 5% la urmatoarele alegeri.
    Iar daca gasiti nereguli, acestea trebuie in primul rand semnalate organelor abilitate (parchet, DNA) si apoi presei.
    • +1 (3 voturi)    
      Cine s-a scuzat ?! (Miercuri, 30 decembrie 2020, 15:21)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Limitless

      Da, Drula a aratat ca sunt solutii si o sa le puna in aplicare !

      PS. In schimb cel care incearca sa manipuleze nu e Drula ci tu care scoti din burta procente precise asa-zis pierdute de USR pt ca ar fi promis solutii dar nu le "livreaza" !

      PPS. Ati trecut la lupta din spatele liniilor bibicilor ?! :)))
    • +1 (3 voturi)    
      De cand il urmaresc pe actualul ministru (Miercuri, 30 decembrie 2020, 15:37)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Limitless

      nu am ce sa-i reprosez, e consecvent in lupta pe care o duce cu caracatita; realizarile lui Drula se pot verifica usor. Sfatul unora ca sa se apuce de treaba indica gradul de neinformare al limitatilor, prea multi din nefericire..
      • -2 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 30 decembrie 2020, 15:56)

        [anonim] i-a raspuns lui 1anonim

    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 30 decembrie 2020, 16:53)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui Limitless

      ...mai manipulatule unde ai mai vazut tu o legislatie asa de partinitoare cu nemunca?Da-mi un exemplu si tac.
    • +2 (2 voturi)    
      nu prea faci diferenta intre constatari si scuze (Miercuri, 30 decembrie 2020, 17:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Limitless

      Scuze sunt alea cand dupa 4 ani acuzi greaua mostenire.
      Constatari sunt alea pe care le faci dupa o saptamana in minister.
      Daca dupa 4 ani situatia e aceeasi, da, sunt primul care sa il acuze!
  • -1 (5 voturi)    
    Proiectul tehnic si Drula (Miercuri, 30 decembrie 2020, 13:11)

    feroviarul123 [utilizator]

    In realitate poți sa faci o autostrada și fără proiect tehnic. Poți sa faci o licitație fie cu Fidic Galben ( si-l pui pe ofertant sa facă proiectare și execuție) fi cu Fidic Rosu si faci proiectul tehnic tu și-l pui in documentația de licitație. Din păcate toate proiectele făcute pana acum au dovedit ca am ales proiectanți prosti si ca proiectele au fost excepțional de proaste cu multe modificări si evident zeci de procese si bani plătiți în plus ca s-a modificat proiectul. Ministerul nu are oameni sa verifice un proiect si sa vadă ca are probleme pentru ca daca ar avea ar face direct proiectul. Proiectele se fac de obicei cu firme de afara dar cu subcontractanti din România.
    Deci daca ai o firma tare de proiectare si faci un contract beton, care sa-l oblige sa plătească orice modificare ( ca e vina lui) da merita sa faci Fidic Rosu.
    Cum la noi nu se întâmplă asta se ajunge sa se facă contracte dupa 10 ani de la realizarea proiectului ...
    La Fidic Galben nu ai aceste probleme dar te poți trezi cu soluții "ingenioase " ( ieșiri la dracu în praznic ) si trebuie sa ai niște cerințe foarte clare si o supervizare foarte stricta ca aia sunt in stare sa-ti pună mai puține materiale sau de proasta calitate. Dar odată semnat contractul nu mai ai nici o obligație.
    Plus mai e problema terenurilor care se achiziționează. Aici dupa cum s-a văzut la București Ploiești unde autostrada e mai lunga cu 20 de km decât DN1 pentru ca trebuia sa treacă pe la niște băieți smecheri care aveau proprietăți fabuloase care trebuiau dărâmate contra cost.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu se mai fac contracte FIDIC din 2018 (Miercuri, 30 decembrie 2020, 15:28)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      A se vedea HG nr 1/ 10.01.2018.
      Așa e. Terenurile rămân veșnica și cea mai importantă problemă. Dar așa e în democrație.
      • +1 (1 vot)    
        Mda (Miercuri, 30 decembrie 2020, 17:45)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

        S-a schimbat din inginer Fidic in Supervizor. ce sa zic Dar da ca compari documentele sunt identice 95%. Daca ești asa de citit Anexa 2 la ce folosește?
        Asta e problema noastră, tipic romanească, toti ne dam experți dar de fapt sunt 2-3 care știu despre ce este vorba. Zi mosule, care este diferența dintre anexa 1 si anexa 2 HG nr 1/ 10.01.2018?
    • +2 (4 voturi)    
      Bineinteles ca se poate autostrada (Miercuri, 30 decembrie 2020, 15:46)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      fara proiect tehnic. Ha, ha... Si cesca a facut o multime de minuni, doar indicand cu mana. Bai nea, intelegi ca ne-am saturat de amatorisme in tara asta? Intelegi ca a venit timpul sa facem lucrurile cu cap? A se vedea realitatea, realizari ce datorita proiectarii corecte au mers snur, cu finalizare chiar inainte de termen( daca tot suntem aici vezi autostrazi), si proiecte care din cauza proiectelor facute in stilul propus de feroviar treneaza si acum, evident avand termenele depasite( vezi tot autostrazi).
      • 0 (2 voturi)    
        Nu zau? (Miercuri, 30 decembrie 2020, 17:41)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Ia zi tu de un proiect făcut ca lumea și care a mers fără nici o problema!
        Problema este ca habar nu aveți despre ce vorbiți. Exact ca nenea Drula, conducătorul de drone. I-am citit si eu postările pe forum si mi-a trecut. Nu o sa facă nimic pentru ca nu înțelege ca nu ai cu cine sa lucrezi. Si al stat si a privat. Toate proiectele din România sunt în întârziere. In special alea făcute pe Fidic Rosu. Dar te rog arata-mi mie o autostrada sau o cale ferata facut cu contract de proiectare si execuție.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 30 decembrie 2020, 16:55)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      ...hai ca halucinezi


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by