Angajatorii trebuie să dispună munca la domiciliu, iar acolo unde nu este posibil, să decaleze programul de lucru dacă au peste 50 de angajați, începând de luni. Munca la domiciliu se poate desfășura și cu echipamentele salariatului, prevede ordonanța de urgență adoptată în acest sens de guvern.

telemuncaFoto: pxfuel.com

Guvernul a aprobat, în ședința joi, o ordonanță de urgență care prevede, printre altele, ca pe durata stării de alertă, angajatorii să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activității permite.

Totodată, în cazul în care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale și societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritorială, care au mai mult de 50 de salariați, să organizeze programul de lucru astfel încât salariații să fie împărțiți în grupe care să înceapă și să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră.

Ordonanța adoptată de Guvern completează și prevederile referitoare la telemuncă, în sensul că angajatorul și angajatul pot conveni, printr-un acord scris, ca angajatul să utilizeze mijloacele proprii ale salariatului pentru desfășurarea activității de la domiciliu, cu menționarea condițiilor de utilizare.

Ministerul Muncii a anunțat că va deschide, începând de luni, un Tel Verde unde vor putea fi solicitate informații suplimentare. Numărul de telefon alocat este 0800868622 si va putea fi apelat de luni până vineri, între orele 9.00 - 21.00.

Violeta Alexandru: Cer Inspecţiei Muncii să verifice aceste lucruri

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a cerut Inspecţiei Muncii să verifice dacă angajatorii vor respecta aceste măsuri.

“În această perioadă, mai mult ca oricând, Inspecţia Muncii trebuie să fie şi ea la dispoziţia şi aproape de angajatori acolo unde se justifică să fie fermă, unde este cazul să ofere explicaţii şi să sprijine angajatorul. Cer Inspecţiei Muncii să facă acest lucru, trebuie să iasă pe teren. Nu avem cum să verificăm decalarea programului de lucru, v-am spus cu un interval de o oră între grupele de angajaţi pe care le organizează angajatorul, nu avem cum să verificăm decât dacă mergem pe teren, nu există altă formă de a verifica că această prevedere se respectă decât mergând pe teren şi lucrând şi colaborând cu angajatorul pentru a putea pune în practică această prevedere”, a susținut ministrul Muncii.

Ea a mai spus că activitatea Inspecţiei Muncii "nu este la nivelul aşteptat": "Controalele nu trebuie să fie doar în câteva oraşe, trebuie să fie peste tot, este vorba despre angajatori mari, deci se presupune că în mediile urbane trebuie în special să fie atent analizate, dar şi angajatorii care au sediul de lucru în proximitatea oraşelor mari, în zonele metropolitane".