Activitatea la birou va fi permisă doar cu respectarea unor norme stricte de distanțare dar și cu un program decalat pentru angajați. Conform draftului pus în dezbatere de către Institutul Național de Sănătate Publică la capitolul reluarea activității în birourile open-space printre măsurile propuse se enumără: persoanele care lucrează față în față trebuie să fie separate de un paravan care va fi dezinfectat zilnic iar programul de lucru și cel de masă să fie unul decalat.

Munca la birouFoto: MorgueFile.com

„Măsuri care privesc angajații

Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:

  • 1. - portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.
  • 2. - izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare generală alterată).
  • 3. - izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.
  • 4. - spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.

Măsuri care privesc angajatorul

Angajatorii vor asigura:

  • 1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă;
  • 2. Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
  • 3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;
  • 4. Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;
  • 5. Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;
  • 6. Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;
  • 7. Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;
  • 8. Aerisirea periodică a încăperilor;
  • 9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului”.

Institutul Național de Sănătate Publică a publicat recomandările ce vor fi dispuse de instituții, odată cu reluarea activității, după încetarea stării de urgență. Documentul este lansat în dezbatere publică.