Daniel Morar renunță la premiul GDS: Augustin Lazăr nu a fost un torționar, însă nu este nici un inocent / Ar fi trebuit să-și prezinte demisia

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 16 aprilie 2019, 16:03 Actualitate | Esenţial


Daniel Morar (foto arhiva)
Foto: AGERPRES
Daniel Morar, judecător constituțional, anunță, într-o scrisoare adresată membrilor Grupului pentru Dialog Social, că renunță la premiul GDS care i-a fost acordat în anul 2011, după ce organizația non-guvernamentală i-a acordat premiul pentru 2018 procurorului general Augustin Lazăr.

„(...) în contextul dezvăluirilor recente ivite în spațiul public cu privire la activitatea domnului Augustin Lazăr ca procuror în perioada regimului comunist, surprinderea mea a fost cât se poate de mare atunci când am aflat că premiul G.D.S. pe anul 2018 a fost acordat acestuia, în pofida faptului că activitatea dânsului a presupus volens nolens, prin actele întocmite în dosarul disidentului anticomunist Iulius Filip, cauționarea regimului represiv. Din câte ne dăm seama, domnul Augustin Lazăr nu a fost un torționar, însă nu este nici un inocent. Profesia de procuror în regimul comunist a ales-o în cunoștință de cauză și trebuia să înțeleagă care sunt consecințele unei asemenea activități într-un regim represiv. Avea de ales, chiar în condițiile acelor vremuri, mai ales că erau anii 80, iar nu anii 50”, scrie Daniel Morar, în această scrisoare.

Fostul procuror șef al DNA consideră că, „în condițiile în care domnul Augustin Lazăr a păstrat tăcerea cu privire la aceste aspecte ale carierei sale, măcar în momentul în care ele au apărut în spațiul public ar fi trebuit să-și prezinte demisia”.

„Nu a înțeles să o facă, dar nu aceasta este vina dvs. ”Vina” dvs este că, în aceste condiții, după tot ce știm/știți acum și în pofida valorilor pe care le-ați promovat de-a lungul anilor, înțelegeți să îi acordați premiul G.D.S. Astfel, în opinia mea, premiul dvs încetează să mai recompenseze o persoană care promovează valorile unei societăţi democratice şi ale statului de drept”, argumentează Daniel Morar.

Procurorul general Augustin Lazăr a anunțat marți că transmite premiul primit de la Grupul pentru Dialog Social disidentului anticomunist Iulius Filip și tuturor deținuților politici. Mutarea are loc în plin scandal generat de acuzațiile că, în calitate de președinte al comisiei de eliberare de la penitenciarul Aiud, funcție deținută înainte de 1989, Augustin Lazăr a refuzat eliberarea condiționată a lui Iulius Filip.

GDS a anunțat în 1 februarie că a decis să îi acorde procurorului general premiul pe 2018 pentru merite deosebite în lupta anticorupție. Ceremonia de înmânare a premiului este programată pentru miercuri.

Iată mai jos scrisoarea transmisă de Daniel Morar:

„Stimați membri ai Grupului pentru Dialog Social (G.D.S.),

Decizia dvs. de a acorda premiul G.D.S. pe anul 2018 domnului procuror general Augustin Lazăr m-a determinat să reflectez asupra semnificației acestui premiu, acordat și subsemnatului în anul 2011, și să vă adresez această scrisoare deschisă.

Încep prin a spune că revoluția din decembrie 1989 m-a ”prins” în facultate, student la Drept, la Universitatea UBB din Cluj-Napoca, la vârsta de 23 de ani, având educația intelectuală pe care mi-o permiteau cărțile și lecturile disponibile într-o societate închisă. Odată cu apariția organizației dvs, prima organizaţie a societăţii civile constituită legal după căderea dictaturii, și a Revistei 22, orizontul meu s-a deschis cum nu credeam că este posibil. Urmăream asiduu revista pe care o editați și citeam cărțile și articolele publicate de către dvs. Aveam încredere în echilibrul și spiritul critic al opiniilor exprimate în cadrul G.D.S, ”grup independent, care nu se subordonează nici unei grupări politice și care refuză orice colaborare cu cei care au susținut vechiul regim”, așa cum se sublinia în actul de înființare a organizației. Cu alte cuvinte, m-am format citindu-vă pe dvs și pe alți teoreticieni ai ”societății deschise”. Prin urmare, atunci când G.D.S. mi-a acordat premiul în anul 2011, pentru „modul în care, în pofida presiunilor politice, am asigurat eficienţa, independenţa şi imparţialitatea anchetelor de corupţie şi fraudă în dosare cu politicieni şi alţi funcţionari publici”, am apreciat acest gest nu atât ca o recunoaștere a meritelor și a realizărilor mele profesionale, în calitate de procuror-șef al Direcției Naționale Anticorupție, cât, mai ales, ca o acceptare a faptului că sunt format în spiritul valorilor civice pe care organizația dvs le promova.

Tocmai de aceea, în contextul dezvăluirilor recente ivite în spațiul public cu privire la activitatea domnului Augustin Lazăr ca procuror în perioada regimului comunist, surprinderea mea a fost cât se poate de mare atunci când am aflat că premiul G.D.S. pe anul 2018 a fost acordat acestuia, în pofida faptului că activitatea dânsului a presupus volens nolens, prin actele întocmite în dosarul disidentului anticomunist Iulius Filip, cauționarea regimului represiv. Din câte ne dăm seama, domnul Augustin Lazăr nu a fost un torționar, însă nu este nici un inocent. Profesia de procuror în regimul comunist a ales-o în cunoștință de cauză și trebuia să înțeleagă care sunt consecințele unei asemenea activități într-un regim represiv. Avea de ales, chiar în condițiile acelor vremuri, mai ales că erau anii 80, iar nu anii 50. Istoria ne arată că actele de tortură în timpul regimurilor dictatoriale erau comise de regulă de forțele de miliție/poliție, de către ofițeri de siguranță/securitate sau de către gardienii închisorilor. Însă, tot istoria ne arată că disidenții politici erau oprimați de către autoritățile regimului, de regulă, cu ajutorul magistraturii. Procurorii și judecătorii acestor regimuri politice erau cei care, potrivit legii, dispuneau trimiterea în judecată a oponenților regimului și, respectiv, dispuneau condamnarea și încarcerarea acestora. Tot ei erau cei care cenzurau, într-un fel sau altul, liberarea condiționată a deținuților. Dacă o făceau din convingere, din frica de Securitate ori din grija de a nu-și periclita cariera are mai puțină importanță acum. Este însă târziu să vorbim despre responsabilitatea lor juridică. Ce este important de afirmat este că nu erau inocenți.

Constatăm, de asemenea, că societatea românească postcomunistă nu a generat o dezbatere serioasă cu privire la rolul magistraturii în perioada 1945-1989 care să fi evidențiat măcar o ”culpă istorică” a judecătorilor și procurorilor. Aceasta însă nu face legitimă dorința unui procuror, care a cauționat într-un fel sau altul un regim represiv, de a ocupa cea mai înaltă magistratură în cadrul Ministerului Public, aceea de procuror general într-o societate democratică în care, în plus, comunismul, ca regim politic, a fost condamnat. În condițiile în care domnul Augustin Lazăr a păstrat tăcerea cu privire la aceste aspecte ale carierei sale, măcar în momentul în care ele au apărut în spațiul public ar fi trebuit să-și prezinte demisia. Nu a înțeles să o facă, dar nu aceasta este vina dvs. ”Vina” dvs este că, în aceste condiții, după tot ce știm/știți acum și în pofida valorilor pe care le-ați promovat de-a lungul anilor, înțelegeți să îi acordați premiul G.D.S. Astfel, în opinia mea, premiul dvs încetează să mai recompenseze o persoană care promovează valorile unei societăţi democratice şi ale statului de drept.

Dintr-o altă perspectivă, apreciez că valoarea nu trebuie văzută acolo unde nu există. Valoarea este un lucru în sine și nu se definește doar prin raportare la non-valoare. Dincolo de motivarea oficială a acordării premiului domnului Augustin Lazăr (”pentru merite deosebite în lupta anticorupție”), înțeleg, dintr-o luare de poziție publică a unui membru G.D.S. că premiul îi este acordat domnului Augustin Lazăr pentru faptul că ”a rezistat” ca nimeni altul în aceste vremuri. Da, dânsul, personal, a rezistat. Însă Ministerul Public, statutul procurorilor, reputația acestora au devenit mai fragile ca oricând în urma exercitării mandatului său. Procurorul general al României trebuie să fie un lider responsabil și inteligent care să-și exercite în așa fel atribuțiile încât, la finalul mandatului, să nu predea această instituție fundamentală a statului mai slabă decât atunci când a preluat-o. Inconvenientele și dificultățile acestei funcții publice nu sunt inerente doar acestor vremuri, însă procurorii generali ai României postdecembriste au reușit să mențină sau să consolideze statutul și rolul procurorului. Prin urmare, dacă dorim să evaluăm corect lucrurile, consider că esențială nu este ”rezistența” personală a domnului Augustin Lazăr, ci efectele pe care le-a generat această ”rezistență” asupra Ministerului Public, cu consecințe asupra modului în care această instituție își îndeplinește misiunea fundamentală, aceea a apărării ordinii de drept, a drepturilor și intereselor cetățenilor.

Stimați membri ai G.D.S.,

Rostul acestei scrisori nu este acela de a critica alegerea dvs., ci doar de a-mi justifica decizia de renunțare la premiul G.D.S. pe care mi l-ați acordat în anul 2011.

București, 16 aprilie 2019

Cu stimă,
Daniel Marius Morar”






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















19935 vizualizari

  • +26 (48 voturi)    
    asta nu voteaza la ccr cu doa maini ? (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:08)

    Francisc 1 [utilizator]

    ce-i dicteaza iordache ciordache? om de caracter!
    • +24 (32 voturi)    
      Foarte bine ! (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:43)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Si'a dat seama ca a primit premiul GDS din greseala si renunta preventiv la el ca sa nu treaca prin rusinea sa'i fie retras :))
      • +4 (12 voturi)    
        augustin o sa-si dea demisia dupa ce pleaca PSD (Marţi, 16 aprilie 2019, 19:34)

        Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        de la guvernare.
        Vuvuzele platite din banii securitatii fac pe aparatorii victimeleor comunismului ?
  • +29 (43 voturi)    
    Nu prea mă mai interesează argumentele tale (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:13)

    Barthales [utilizator]

    După felul în care prestezi la ccr, trebuia să îți retragă ei titlul. Așa că nu te teme, părerea ta nu mai contează pentru noi.
  • -12 (26 voturi)    
    ciudat (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:15)

    Mazeta [utilizator]

    Premii, medalii și privilegii au primit atât deținuții politici, cât și torționarii lor. Practic, singurii puși să plătească sunt cei care nu au avut deloc de-a face cu pușcăria.
    • +1 (3 voturi)    
      aiureli (Miercuri, 17 aprilie 2019, 11:03)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Aiurezi si bati campii dupa obicei. Hai sictir...
  • +9 (19 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:16)

    DiDiRo [anonim]

  • +25 (39 voturi)    
    . (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:17)

    theo667 [utilizator]

    Si asa se explica multe dintre deciziile CCR. Ranchiuna invidie ura
    • +2 (2 voturi)    
      si (Miercuri, 17 aprilie 2019, 11:04)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui theo667

      Nu doar... "subordonare" vadita si apararea infractorilor din PSD.
  • +10 (18 voturi)    
    jeg (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:18)

    tahomir [utilizator]

    morar a devenit un jeg infect
  • +21 (35 voturi)    
    Morar (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:20)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    a facut initial unele lucruri bune dar in timp a devenit o japita de ultima speta. A fost cumparat de PSDisti pe 2 arginti.
    • +1 (3 voturi)    
      Dosar de la Partid (Miercuri, 17 aprilie 2019, 7:11)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      El este la fel ca Dl.Augustin Lazar si alti absolventi de drept din timpul comunismului romanesc.La facultatea de drept aveai nevoie de dosar de la Partid(PCR) si de aprobarea Securitatii.Stiai cam cu un an inainte ca vei deveni student acolo si vei termina.Puteai alege,in functie de media finala,intre judecator,procuror sau notar.Concluzia:acum v-ati trezit ca avem procurori de moda veche?
  • -14 (20 voturi)    
    Basist! (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:22)

    uncetateansimplu [utilizator]

    Pana la moarte!
    Se vede cine isi doreste altceva in justitie..
  • +22 (30 voturi)    
    ce ipocrit (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:22)

    liviu_ [utilizator]

    ca tu esti sfant...
    ai :uitat" cum ai incalcat multe legi ca sa permiti demiterea lui Kovesi?!
    hai sictir!
    toti coruptii si toate slugile din tara asta se cred sfinti!
    • -2 (8 voturi)    
      Da, e nascut prin sciziparitate (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:23)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      chiar din sfanta fecioara, fara pacat, fara pata.
      A ratat de putin ocazia de a deveni tot atat de tortionar ca Lazar.
      Pai nu din acelasi lot se selectau candidatii pentru facultatile de drept? (pana si aia pentru ASE).
      Trebuia sa fie cadre garantate.
      Toar'su morar, nu ti s-a cerut "dosar" la admitere la drept? Cum l-ai facut? A garantat partidu, sau organele? Zici ca nu? Canta la alta masa.
      La fel de bine si Lazar putea sa fi semnat ce i s-a semnat... ceea ce ai fi facut si matale cu doua maini, daca aveai ocazia
  • +14 (26 voturi)    
    PS: (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:22)

    liviu_ [utilizator]

    singurul lucru care il por reprosa lui Lazar este ca l-a premiat pe terminatu asta!
  • +12 (22 voturi)    
    ... (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:23)

    tirolez [utilizator]

    Asta nu statea prin restaurante cu psd-istii? Pe motiv ca el cunoaste multa lume si nu putea sa-i refuze. Ce i-au activat pe toti cu aceeasi placa.
  • +21 (35 voturi)    
    GDS trebuia sa-i retraga premiul lui Morar (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:28)

    Cozmin30 [utilizator]

    GDS trebuia sa-i retraga premiul lui Morar, atunci cind a vazut ca acesta a aderat la grupul infractional organizat psd si a participat la luarea unor decizii aberante, in favoarea infractorilor.
    Este evident ca Morar s-a vindut mafiei psd sau este santajat cu ceva de mafie.
    Doar infractorii, likelele si slugile acestora il contesta astazi pe Procurorul General.
    Magistratii cinstiti, corecti, competenti, incoruptibili si nesantajabili trebuie sa curete sistemul de slugile mafiei din CCR, CSM, ICCJ, Curtile de Apel, Judecatorii, Inspectia Judiciara si Sectia Speciala.
    • +17 (21 voturi)    
      corect (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:32)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      buna postare, felicitari
  • +15 (21 voturi)    
    hahaha (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:34)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    ma pufneste rasul daca totusi n-ar fi ceva trist. "marele" morar dand lectii de morala.totusi s-a ajuns cam departe cu tupeul la gasca cecerista! :)) astia nu se uita in oglinda mai intai?
  • +7 (15 voturi)    
    Judecata pripita... (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:35)

    contributor.bis [utilizator]

    Dl. Morar are probabil dreptate, dar Dl. Lazar si-a rascumparat în parte vine prin actiunile ulterioare.
    În acelasi timp mii de indivizi care au tras si ucis la Revolutie, s-au trezit cu pensii "speciale". Unii sunt ascunsi prin ministere, sau cine mai stie pe unde, în posturi caldute ce rasplatesc credinta si tradarea slugarnica..
    Fara lustratie, orice discurs seamana a demagogie, chiar daca poate fi perfect valabil în absolut.
  • +18 (24 voturi)    
    Morar, ipocritule (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:36)

    tropotaru [utilizator]

    ai inceput facultatea in 1986 si ai terminat-o in 1990, deci la Revolutie erai in ultimul an de studii.

    Cu cuvintele tale "Profesia de procuror în regimul comunist a ales-o în cunoștință de cauză și trebuia să înțeleagă care sunt consecințele unei asemenea activități într-un regim represiv",
    - te intreb: tu de ce ai ales profesia asta in 1986, "mai ales că erau anii 80, iar nu anii 50"?

    Si de ce uneltesti impotriva justitiei din pozitia ta de judecator CCR?
    • +5 (9 voturi)    
      plus ca Lazar (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:26)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      era procuror criminalist..acte cu violenta..nu avea treaba ,nu trimite in judecata a anticomunistilor de dragul de ai trimite..
  • +12 (20 voturi)    
    Daca judecam drept nici Morar nu e (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:38)

    Frank777 [utilizator]

    inocent. Activitatea celor doi s-a desfasurat insa in doua regimuri politice diferite. Lazar a activat in regimul comunist pe cand Morar a actionat neinocent in regimu democartic. Unul era silit sa faca unul a facut de buna voie si pentru foloase. Deci deunde tupeul lui Morar sa faca pe lupul moralist? De la Valcov?
  • -12 (20 voturi)    
    bravo! (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:39)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    sunt curios ce pacate ii vor gasi apludacii lui Augustin si Klaus.
  • +14 (20 voturi)    
    Se complica lucrurile. (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:40)

    nlln [utilizator]

    Aminteste de un " lider responsabil și inteligent care să-și exercite în așa fel atribuțiile încât, la finalul mandatului, să nu predea această instituție fundamentală a statului mai slabă decât atunci când a preluat-o"

    EXACT acest lucru au facut ei la CCR.
    Si-au batut joc de CCR:
    Au transformat CCR in avocatul PSD ALDE.

    Nu suntem in anii 50, nici macar 80 ( cum scrie) astfel incat d-nul Morar daca nu a fost de acord cu deciziile CCR( unele foarte controversate) trebuia sa isi dea demisia.

    Justitia din Romania a devenit mai "fragila ca oricand "in urma execitarii mandatelor actualilor judecatori de la CCR:

    Sper ca cineva sa gaseasca timpul si sa ii raspunda in acelasi mod .

    Cum spune, "valoarea nu trebuie vazuta acolo unde nu exista".

    Foarte bine ca a returnat premiul.
    CCR nu a promovat "valorile unei societăţi democratice şi ale statului de drept".

    "Dacă o făceau din convingere, din frica de Securitate ori din grija de a nu-și periclita cariera are mai puțină importanță acum. Este însă târziu să vorbim despre responsabilitatea lor juridică. Ce este important de afirmat este că nu erau inocenți"

    Cu exceptia catorva cuvinte, este exact ceea ce multi cred despre activitatea actualilor judecatori CCR .

    Doar opinii personale.
  • +8 (16 voturi)    
    si asta e legat ombilical (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:42)

    Kosmos [utilizator]

    de Udrea si Basescu?
    Altfel nu mi pot sa -mi exprim uimirea dupa ce toti au dat mana cu un criminal notoriu ca Iliescu si dupa ce Lazar a trimis dosarul revolutiei in judecata sa apara astfel de atitudini..
  • +9 (19 voturi)    
    morarule, LA nu-i vreun inocent, (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:43)

    Stapanu [utilizator]

    in schimb tu esti 1 buc poltron sinecurist cu acte!!! nu stiu pe cine a deziluzionat LA, in schimb tu ne-ai deziluzionat pe toti adeptii unei societati deschise, dreptatii & statului de drept! *uck off!
  • +12 (18 voturi)    
    sigur (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:43)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    Cand un judecator CCR sta la masa cu infractorul condamnat Dragnea, ii gireaza si aproba incercarile de a scapa de puscarie, as spune ca nu un procuror ce a lucrat pe vremea comunismului e mai rau decat un procuror care lucreaza zi si noapte pentru propasirea si izbavirea de puscarie a penalilor.

    La fel cum PNA n-a facut nimic pentru inlaturarea din spatiul public a infractorilor din sfera politica, nici prezenta domnului Morar la CCR nu ajuta cu nimic Romania sa devina mai buna.

    CCR, PSD, aceeasi ciuma care paraziteza tara.
  • +11 (21 voturi)    
    Ipocrit ! (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:43)

    sfarleaza [utilizator]

    "revoluția din decembrie 1989 m-a ”prins” în facultate, student la Drept". Ai ales dreptul in timpul comunismului, stiind ca poti ajunge procuror sau judecator intr'un regim represiv. Deci ce rahat mananci acum ?
    • -4 (12 voturi)    
      Avocat? (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:42)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Putea fi numai avocat in civil. Dacă tot vorbim de rahat..
      • -2 (4 voturi)    
        Procuror? (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:03)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        Procurorii si judecatorii ce studii au absolvit, doctore ? Tehnologia constructiilor de masini ?:)
    • 0 (8 voturi)    
      Lazar a fost procuror intr-un regim represiv (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:51)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      dar e bun ca e anti psd :))))
      • +2 (2 voturi)    
        Am avut si medici, profesori... (Miercuri, 17 aprilie 2019, 11:35)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        ...avocati, jurnalisti, scriitori, economisti, juristi, criminalisti, etc, etc, etc in regimul represiv. Pentru ca era nevoie de ei, de toti. Dupa mintea ta, toti trebuiau sa dispara dupa 22 decembrie ?
        • 0 (0 voturi)    
          am zis eu sa dispara? (Miercuri, 17 aprilie 2019, 21:09)

          premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

          dar nu putem avea totusi alt procuror general?
          mai ales ca oricum vom avea alt procuror general in 2-3 saptamani, ca-i expira mandatul procurorului comunist, pardon, procurorului general
  • +16 (24 voturi)    
    Morare si tu ar trebui sa iti dai demisia! (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:45)

    trem [utilizator]

    Avand in vedere statul la masa cu Iordache, inchiderea ochilor la mizeriile facute in ultimii doi ani de CCR, acceptarea Inspectiei Judiciare si popularea ei cu slugi PSD etc...sunt multe si nu te face ca inchizi ochii.

    Intrebarea este de ce va agitati voi asa tare sa isi dea demisia Lazar, cand oricum isi termina mandatul la finalul lunii?
    • +9 (15 voturi)    
      culmea (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:36)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui trem

      Culmea este ca seful lui direct a fost procuror comunist cu state vechi in PCR. Cred ca este mandru de el.
      Pacat de acest Morar care s-a lasat corupt de PSD dupa ce anterior ca sef DNA facuse o impresie destul de buna. Rusine domnule procuror.
  • -2 (18 voturi)    
    comunismul nu e o joaca (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:50)

    NumaiLaNoi [utilizator]

    societatea timisoara, de fapt o organizatie neo-marxista a reusit sa duca in deradere sacrificiul romanilor impotriva comunismului sia dictaturii atroce
    rusine sa va fie, timisorenilor
    in polonia se premiaza eroi, la noi tortionari si instrumentele lor de tortura
    inca o data, rusine
    • +3 (9 voturi)    
      bai, tu esti normal la cap? (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:21)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui NumaiLaNoi

      .
  • +15 (21 voturi)    
    Sunt foarte curios cati.... (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:51)

    gigiN [utilizator]

    ...procurori 'inocenti" de dinainte de 1989 cunoaste domnul Morar.
    • +9 (13 voturi)    
      vai (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:32)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Cum asa, distinsa Noricaaaa!!!!
      • -2 (8 voturi)    
        Monica bre, nu Norica (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:52)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        ca poate nu stii cine l-a promovat :))
  • +20 (26 voturi)    
    Daniel Morar (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:56)

    Rahan5 [utilizator]

    vorbeste prostii. Surprinzatoare prostii avand in vedere pretentia sa de a devenii ,,mare stab de jurist in Romania".
    Augustin Lazar nu avea de ales tinand cont de altii. Si cu atat mai putin trebuia sa dea socoteala la ,,procurori" de genul Daniel Morar in privinta asta.
    Augustin Lazar si-a vazut propriul Talent de Procuror Criminalist. Talent de Procuror care nu prea exista la Daniel Morar, si deci nu are ce talent sa-si auto-aprecieze.
    In plus, nu e vina lui Augustin Lazar ca s-a nascut in judetul Alba unde era Inchisoarea Aiud, una din putinele din Romania unde erau adusi dizidenti in anii '80.
    Augustin Lazar era interesat ca sa scape judetul natal de talhari , violatori si borfasi cum erau de altfel si marea
    majoritate a detinutilor de la Aiud.
    • -3 (17 voturi)    
      de fapt (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:20)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Augustin Lazar avea de ales sa isi faca munca fara a iesi in fata, daca avea ceva principii morale, sa scape jud Alba de talhari si violatori, cum ziceti.

      Dar in Romania au fost scosi in fata exact cei santajabili, fara principii morale care sa duca la indeplinire ordine.
      • +10 (16 voturi)    
        a iesi in fata?? (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:39)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        Jobul de participare la comisiile de eliberare era acordat prin rotatie procurorilor deci nu era ceva pentru care optai din exces de zel si nici ceva ce puteai refuza. Era pur si simplu o obligatie de serviciu.
        Deci n-a iesit nimeni in fata, nici in spate, iar deciziile de eliberare ale adevaratilor detinuti politici se luau oricum in alta parte.
        Spun adevaratilor detinuti politici fiindca un infractor de drept comun care dezarmeaza un granicer in fuga de pedeapsa poate fi numit cu greu un detinut politic.E ca si cum ai spune ca infractorul Dragnea va fi detinut politic pentru simplu fapt ca e membru al unui partid politic.
      • 0 (0 voturi)    
        noi (Miercuri, 17 aprilie 2019, 11:11)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        "Noi", adica mataluta, are doar 2013 neuroni ?
  • +3 (11 voturi)    
    Ia'o pe asta L(u)azăre ! (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:57)

    Velma Kelly [utilizator]

    Păi ce'i făcut mai nene mă !? Și tu Brutuse ?
  • +6 (12 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:58)

    [anonim]

  • -6 (24 voturi)    
    Onoarea breslei (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:59)

    Omics [utilizator]

    Toată stima pentru domnul Morar. A salvat onoarea breslei.
    • +8 (18 voturi)    
      sigur (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:26)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Onoarea aia pe care o face de rah de fiecare data cand voteaza mizeriile PSDului.
      • -7 (15 voturi)    
        asa-ti zice de la centru (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:40)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        ca voteaza cu psd-ul ? Al naibii Morar.
    • +6 (14 voturi)    
      a salvat tesla (nu bresla) onoarei (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:44)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Si si-a dat cu ea in oaie!
  • +9 (21 voturi)    
    ooooooooo.... (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:01)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    asa a zis stapanul lui, nea' Dragnea, sa spuna la TV ?
  • +9 (17 voturi)    
    Toate muștele (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:01)

    Observatory [utilizator]

    fac zgomot !
  • +11 (27 voturi)    
    Dumnezeule !!!!!! (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:05)

    asada [utilizator]

    In ce viespar traim !!??? In afara de meritul de a se fi nascut prea tarziu si nu a apucat vremurile pe care le blameaza cu o ipocrizie monumentala ,il ataca pe Augustin Lazar repetand cu obstinatie --dezvaluirilor recente aparute in spatiul public --si face mai departe o analiza caustica a faptului ca nu s-a facut o incriminare binemeritata poate,a magistatilor si procurorilor ce au trait si lucrat in justitie inainte de 1989 !!! Poate ca ar fi dus aceasta la o curatire a sistemului ,dar ce ne facem cu cei care "curati "ca lacriama ,de teapa domniei sale, s-au pus in slujba borfasilor si hotilor ,urmasii de drept a securistilor si comunistilor aflati la putere dupa 1989 si ei la randul lor beneficiari ai necuratirii societatii romanesti !!! De doi ani si jumatate intreaga justitie este supusa la un asalt continuu de ingradire a activitatii si a prerogativelor sale cu sprijinul nemijlocit al tinerilor magistrati din generatia dansului !!! Poate era interesant sa faca o analiza afaptelor acestora si sa actioneze in sensul curatirii sistemului din care face parte !!! De cand sa aciuat la CCR , cei din spatiul public pe care il invoca , il percepe ca o unealta prea plecata a interlopilor si a lichelelor din politica !!! CCR se face vinovata de luarea unor masuri si decizii care numai la intarirea sistemului judiciar nu conduc ,iar despre domnia sa nu sa auzit in spatiul public ca ar fi votat impotriva acestora !!!Mai mult, nu am auzit ca in toata acesta perioada sa aiba vreo opinie separata fata de aceia a sefului sau dl. Dorneanu ,dovedit ca unealta a gastii PSD-ALDE !! Asa ca repet,de ipocriti si fripturisti este satula tara asta !!!!
    • -6 (12 voturi)    
      Servitorii regimului ceaușsit (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:45)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui asada

      Este totuși un merit în a nu servi regimul comunist. Fie că nu ai vrut, fie că te-ai născut prea târziu...
    • 0 (2 voturi)    
      Nu mai vorbii (Marţi, 16 aprilie 2019, 20:54)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui asada

      de Dumnezeu in probleme d-astea ca nu e bine.
      Nu Dumnezeu e de vina pentru Justitia din Romania.
  • +16 (30 voturi)    
    Cat tupeu sa ai? (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:05)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Ma opresc la un singur citat: "Prin urmare, dacă dorim să evaluăm corect lucrurile, consider că esențială nu este ”rezistența” personală a domnului Augustin Lazăr, ci efectele pe care le-a generat această ”rezistență” asupra Ministerului Public..."
    Cat tupeu sa ai sa dai vina pe Augustin Lazar pentru problemele care exista acum in justitie.
    Oare Lazar o fi dat o decizie a CCR care pune practic procurorii la discretia ministrului justitiei ca "agenti" guvernamentali, procurorii sefi fiind la cheremul ministrului justitiei sa numeasca pe cine vrea si sa destituie pe cine vrea dupa cum are el chef?
    Oare Lazar a declarat constitutionale legile justitiei cu sectia lor speciala cu tot, care nu are nicio problema sa hartuiasca magistrati dupa cum are chef?
    Oare Lazar a demis printr-o decizie CCR procurorul sef la DNA, decizie care acum se afla la CEDO pentru posibile incalcari ale drepturilor omului.
    Oare pe Lazar il doare in spate de Comisia de la Venetia si de deciziile ei cu privide la Romania, desi cand a fost nevoie s-a folosit de ea interpretand cu rea credinta de o astfel de decizie (cu privire la Ucraina) pentru a pune prag la abuzul in serviciu?
    Oare Lazar a declarat ca recomandarile din MCV sunt facultative pentru Romania, desi cu cativa ani inainte luase decizia ca sunt obligatorii?
    Etc...
    Cat tupeu nesimtit sa ai bai Daniele?
  • +12 (22 voturi)    
    Baiete, (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:07)

    2016 [utilizator]

    cum a spus Dna Tarcea (si bine a spus): sta la coada, pana isi dau altii demisia! Asa ca si Lazar este pe undeva prin aceasta coada, care ii are in frunte pe sultanul Dragneev si pe motociclistul prezentator de chiloti la casa Venus (Tariceanu). CAnd vor da ei un exemplu si vor demisiona, atunci va veni randul altora. Insa aceste doua specimene nu-si vor da demisia de onoare (sau morala), deoarece nu au asa ceva!
    Asa ca nu mai pretinde ca esti vreun neprihanit, dupa ce stateai la suete cu Ciordache in timpul masacrarii justitiri si dupa ceea ce faci in CCR (la comanda sultanului Dragneev).
  • +17 (25 voturi)    
    Straniu personaj... (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:09)

    V. Istina [utilizator]

    Cum se pot schimba unii oameni, de parca unele adevaruri n-ar fi eterne!

    Nu-l inteleg deloc si nu sunt de acord cu argumentele lui. Nimeni nu este imaculat, important este insa ce fapte lasa in urma sa. Pana una alta, domnul Daniel Morar se pare ca voteaza mai mult pe placul lui Tudorel Toader si ai infractorilor pe care candva ii urmarea, decat urmand spiritul Legii.
  • -10 (22 voturi)    
    vb din strabuni (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:10)

    vodatepes [utilizator]

    Spune cu cine umbli sa sa iti spun cine esti. parca asa spune un proverb din stramosi. Daca ai fost procuror in regimul comunist intr-o inchisoare cu detinuti politici si ai stat la aceasi masa cu tortionari atunci ce poti sa fii? Macar asa prin simpatie si tot un pic de tortionar esti. Unul mai mic dar tot tortionar.
    • +5 (13 voturi)    
      spuse un postac (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:51)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Pot sa te intre, fiindca ti-ai ales nickname numele unui domnitor care tragea in teapa printre altele hoti si corupti, tu in ce categorie te plasezi?
      Fiindca as putea spune pe logica ta ca de vreme ce iei constant apararea hotilor si coruptilor esti si tu unul.
      Si conform pseudonimului tau ar trebui sa te tragi singur in teapa si sa ne scutesti de vorbele din strabuni.
      PS Oricum prin comentariiile tale nu faci decat sa bagi teapa mai adanc in fundul lui Dragnea, asta daca te indoiai asupra efectului postarilor tale.
  • +5 (15 voturi)    
    in ce tara traim? (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:23)

    UnchiuSam [utilizator]

    Mi se pare interesant ca dnul Morar vorbeste de inocenta de parca am fi cu totii intr-o lume perfecta. Vine tavalugul peste toti cei care nu sunt de acord cu regimul Dragnea, iar acum ne impiedicam de niste nuante. Se prea poate ca dnul Lazar sa fi gresit, poate trebuia sa-si dea demisia din functia de procuror si sa se angajeze la ... salubritate, dar atunci erau alte timpuri si alta mentalitate. Poate dnul Morar asa ar fi facut, ceea ce ma cam indoiesc. De fapt, sa privim la noi insine si sa recunoastem: cati din noi am fi facut asta? Dar asta nu inseamna ca nu mai suntem buni, sau ca nu putem acum recunoaste binele si raul, sau ca nu putem costrui ceva bun in democratia noastra.
    Personal, separ lucrurile, ce a fost inainte de Revolutie, de ce s-a facut dupa. Inainte, daca nu erai de acord era pus altul in locul tau care sa fie de acord, si lucrurile mergeau inainte ca si cum nici nu ai fi trecut pe acolo. Acum insa, fiecare poate sa lase ceva in urma lui, si din acest punct de vedere nu am ce sa-i reprosez dlui Lazar. Mi s-ar parea o prostie sa isi dea demisia, este ca si cum ar preda intreg Ministerul Public catre Dragnea si acolitii lui. Oare dnul Daniel Morar asta vrea, sau doar nu I-a trecut prin minte?
  • +15 (23 voturi)    
    Ce Aroganta Din Partea Lui Daniel Morar (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:25)

    Adi_rus [utilizator]

    Hahaha... Daniel Morar cel care a votat la CCR mana in mana cu Mona Pivniceru sau Valer Dorneanu decizii care i-au avantajat pe hotii care ne conduc azi (Dragnea si PSD) vine acum si isi aroga dreptul de a judecat ce valori apara GDS sau cum a evoluat Ministerul Public sub procurorul Lazar?

    E absolut jenant. Traim intr-o societata rasturnata cu fundul in sus.

    Dle. Morar, dvs. prin deciziile si comportamentul adoptata in calitate de judecator constitutional va meritati apartenenta la gasca celor ca Tudorel Toader, Mona Pivniceru, Valer Dorneanu si altii ca ei. Sunteti la distanta de ani lumina de un judecator constitutional precum dna Stanciu.
  • -6 (18 voturi)    
    GDS sa se ia de mana cu Augustin Lazar (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:43)

    xrogo [utilizator]

    si impreuna sa se uite in cartile de istorie sa vada ce-a fost si mai ales ce-a facut regimul comunist ci cei care i se impotriveau!
    • +2 (2 voturi)    
      Eu zic .. (Miercuri, 17 aprilie 2019, 2:07)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      . ca nu trebuie sa cteasca nimic, ci sa se duca la fruntasii PSD si sa asculte istoriile lor si ai celor acoperiti si informatori din randurile lor. Surse sigure.
    • +1 (1 vot)    
      asa este (Miercuri, 17 aprilie 2019, 10:01)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      dar sa nu uitam ca urmasii directi ai regimului comunist sunt cei din PSD-ul pe care il sustii permanent pe aici
  • -10 (22 voturi)    
    nici nu s-a publicat bine articolul (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:43)

    mmmircea [utilizator]

    si au aparut vreo 20 de mesaje de sustinere la adresa sistemului. O fi crescut pretul per post la sustinerea lui lazarica securica. Spuneti-mi si mie ca bag si eu.
    • +1 (1 vot)    
      Eu zic ca nu se merita .. (Miercuri, 17 aprilie 2019, 2:05)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      . se plateste mai putin decat va platesc pe voi borfasii, asa ca stai acolo unde esti.
  • -3 (7 voturi)    
    acest domn (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:07)

    Toni_Romania [utilizator]

    ...cand era procuror la CJ nu a dispus cumva arestarea pe 30 zile a doi oameni ulterior dovediti nevinovati? (vuia presa in 2005)
  • +6 (12 voturi)    
    bravo, mai fecior (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:15)

    revo [utilizator]

    Ce noroc pe tine, ca te-a prins Revolutia fata mare! Si, ce sa vezi, tot fata mare te dai si acum!
    Dar nu inteleg de ce-ti pui mana-n cap, ca chelu'?
    Lupule moralist, ce-ai citit in presa despre Lazar? Care presa? Aia platita de MAFIE? Despre care Lazar ai citit? Ce-ai inteles, tu, luminatule si imaculatule, de la grasanul ala, Moldoveanu, de la Halena 3, condamnat de drept comun pe vremea lui Ceasca?

    Nu meriti niciun premiu din partea GDS. Meriti un sut in c...r. Mars, potaie!
  • +8 (8 voturi)    
    Dacă tăceai (Marţi, 16 aprilie 2019, 21:48)

    Calin_file_de_dosar [utilizator]

    Morar rămâneai!...
    Mestere, dacă erai dintr-început in tăbăra libărvilor, ai fi avut parte de respectul datorat unui adversar consecvent, de calibru! Dându-te însă peste cap ca să te transformi in molusca fetidă de azi, te face demn de dispreț și nedemn de scuipatul meu!
    Dar tot răul spre bine: trebuia sa îți dai și tu odată arama pe față și premiul ăla (primit Obama style) înapoi!
  • +4 (4 voturi)    
    Morar (Miercuri, 17 aprilie 2019, 0:48)

    sile1 [utilizator]

    Morar continua sa ma dezamageasca atat prin modul incalificabil in care evolueaza pe scena publica ( ma refer la scrisori de felul celei de mai sus ) cat si prin comportamentul sau in cadrul CCR.

    Desi vrea sa faca figura de tip integru reuseste sa arate in fapt ca este duplicitar.

    Daca sugereaza ca A. Lazar a fost un procuror "comunist" iar acest lucru este incriminabil per se, oare faptul ca sta alaturi de Valer Dorneanu care a fost de asemenea procuror " comunist " ani buni, intre 1967 si 1974 in sect 5 si 6 in Bucuresti apoi intre 1980 si 1985 procuror la Directia Recursuri Generale din Procuratura Generala a Romaniei nu-i repugna ?...daca da,cine il impiedica sa se retraga din functia pe care o ocupa ?

    Pe de alta parte faptul ca nu a apucat sa fie angajat inainte de 1989 nu-i confera nici un drept de a vorbi despre cei care au lucrat atunci ci dimpotriva ar trebui sa-l indemne sa nu comenteze ceva despre care nu stie nimic altceva decat cele aflate din comentariile, mai mult sau mai putin,interesate ale unora, difuzate pe diverse posturi de televiziune.
    • +2 (2 voturi)    
      completare (Miercuri, 17 aprilie 2019, 11:24)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Am uitat sa mentionez ca" marele si nepatatul" procuror Daniel Morar l-a trimis in judecata pe Liviu Ciupe,fost sef al Directiei Drumurilor Nationale Bistrita care a fost achitat insa in instanta in cele din urma.

      Statul a fost obligat apoi sa-i plateasca 1,4 miliarde,lei vechi acestuia pentru cele 4 ( patru ) luni petrecute in arest.

      Trageti concluzia singuri !
  • +4 (4 voturi)    
    Alt vanator de functii si publicitate.. (Miercuri, 17 aprilie 2019, 1:39)

    John_english [utilizator]

    morarul asta...

    :((


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version