VIDEO INTERVIU Ambasadorul Søren Jensen: În Danemarca, orice indiciu minuscul de abuz în serviciu înseamnă că ți s-a terminat cariera politică / Bruxelles-ul nu poate fi niciodată un inamic al României

de Ionut Baias     HotNews.ro
Luni, 24 decembrie 2018, 8:30 Actualitate | Esenţial


E.S. Søren Jensen
Foto: Hotnews
"Politicienilor danezi le e uneori mai frică de presă decât de procurori, când vine vorba de corupție. Orice indiciu minuscul de abuz în serviciu înseamnă că ți s-a terminat cariera politică, într-o țară ca Danemarca. Iar aceasta este una dintre diferențele pe care le-am sesizat aici.", spune Søren Jensen, ambasadorul Danemarcei la Bucuresti care mai crede ca Bruxellex-ul ar putea fi doar dusmanul câtorva persoane care ar beneficia în urma schimbării regulilor, dar în niciun caz al românilor. Ce crede Søren Jensen despre Brexit, Trump, dar si de ce danezii se considera cei mai fericiti oameni, in interviul de mai jos acordat HotNews:

Cum ar suna amnistierea faptelor de corupție în Danemarca?

Søren Jensen: Nu cred că ar fi cazul vreodată în Danemarca. Am mai spus-o: avem legi în Danemarca, dar ce e mai important este că politicienilor danezi le e uneori mai frică de presă decât de procurori, când vine vorba de corupție. Orice indiciu minuscul de abuz în serviciu înseamnă că ți s-a terminat cariera politică, într-o țară ca Danemarca. Iar aceasta este una dintre diferențele pe care le-am sesizat aici. Sunt surprins, la cazurile pe care le aveți, că presa nu este mai activă în a investiga unele dintre subiecte, atunci când vine vorba de corupție în rândul politicienilor de rang înalt.

Trebuie să vă dați seama, în primul rând, că Bruxelles-ul nu poate niciodată să vă fie inamic. Când te alături Uniunii Europene, te alături unui club care are reguli și valori, trebuie să joci după aceleași reguli, iar instituțiile asta fac - se asigură că jucăm cu toții după aceleași reguli. Sistemul de justiție trebuie să fie independent, nu putem avea control politic asupra sa. Acesta este conflictul pe care îl avem cu alte țări membre UE acum, din păcate, este ceva ce sperăm să nu avem și cu România. Dar nu am face-o pentru că am fi un inamic al României, cu siguranță nu al poporului Român. Am putea fi inamicii câtorva persoane care ar beneficia în urma schimbării regulilor, dar în niciun caz ai românilor.



Statisticile arată că danezii se considera printre cei mai fericiți oameni din lume. Care e secretul?

Søren Jensen: Ceea ce spunem mereu când încercăm să fim amuzanți este că bem doar în weekend. Dar cred că răspunsul mai serios ar fi că în Danemarca, pentru multe lucruri nu trebuie să-ți faci griji. Deci pragul peste care începi să-ți faci griji este mai ridicat. Pentru că, da, oamenii plătesc taxe mari, dar au îngrijire medicală gratuită, educație gratuită, oamenii care urmează cursuri sunt plătiți. Nu trebuie să-ți faci griji că-ți vei pierde casa dacă îți pierzi slujba. Deci sunt mai multe lucruri. Când compari cu alte țări, cum ar fi SUA, de exemplu, dar și cu alte țări din Europa, nivelul nostru de securitate socială este pur și simplu mai ridicat. Iar acest lucru înseamnă că oamenii nu trebuie să-și facă prea multe griji și își pot folosi timpul să fie fericiți în legătură cu alte lucruri.

Și mai cred și că Danemarca este încă o societate bazată pe încredere, oamenii au încredere unii în alții, iar acest lucru poate duce uneori la neînțelegeri, pentru că unii oamenii ne spun: ”Când citim legile voastre despre corupție, de exemplu, nu aveți instrumente atât de stricte cum spuneți că ar trebui să avem aici în România” Diferența este, poate, că în Danemarca avem un nivel al încrederii foarte ridicat. Dacă oamenii abuzează de această încredere, sunt pedepsiți atât de lege, cât și de opinia publică, de presă, iar acest lucru are un efect foarte puternic în Danemarca. Deci există un nivel ridicat al încrederii, care ne face și să ne bazăm unii pe alții, și cred că acesta este unul dintre motivele pentru care suntem printre cei mai fericiți oameni din lume.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5155 vizualizari

  • +25 (37 voturi)    
    Pai da (Luni, 24 decembrie 2018, 8:39)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "Bruxelles-ul nu poate fi niciodată un inamic al României"
    Trebuie doar sa fie un dusman al Ciumei Rosii, atat. Noi de asta avem nevoie. De un aliat pe care sa ne bazam. Evident ca nu se poate, dar acesta este visul frumos.

    Discurul sau este foarte bine punctat. Snt tare curios cum va reveni coalitia ciumei.
    • -24 (44 voturi)    
      dar cum este in Danemarca? (Luni, 24 decembrie 2018, 10:27)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      de la gainarii gen case cu acte false se termian cariera politica?
      ca noi l-am ales pe iohannis cu decizie definitiva de casa pierduta si l-am dat la o parte pe ponta,care nu este condamnat nici in ziua de azi
      • +20 (24 voturi)    
        Da se termina, evident (Luni, 24 decembrie 2018, 12:15)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Nu exista sintagma: Hotii nostri sunt buni, ai vostri sunt rai. Indiferent de culoarea politica. Asta de mai sus e doar in Romanistan si alte state bananiere.
      • +20 (24 voturi)    
        tu nu l-ai ales pe Iohanis (Luni, 24 decembrie 2018, 14:09)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        calmeaza-te!
      • +16 (18 voturi)    
        ciuvica_mov (Luni, 24 decembrie 2018, 14:30)

        sistemulparasimpatic [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Ciuvica mov vrea pe langa slujba de la A3 si una oart time pentru agentia de pe str. Savuskina?
      • +9 (11 voturi)    
        Hotii de orice culoare is condamnati (Luni, 24 decembrie 2018, 18:07)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Nu facuti Presedinti de Comisie de Etica in Camera Deputatilor ca Bacali care interoga Ministrul Justitiei sa vada daca corespunde. Cam asa e in Danemarca daca poti sa pricepi ce spun!!!
      • +1 (1 vot)    
        Lasa-ma si cu Ponta (Marţi, 25 decembrie 2018, 19:12)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Ca nu fura el direct dar cati a bani a subtilizat Ghita prin toate mizeriile alea de contracte de taiat frunze la caini ? Cu Ponta presedinte si cu Dragnea prim-ministru nu cred ca ne era mai bine. Iar statul paralel nu ar fi murit ci ar fi fost de zece ori mai puternic. Raman la credinta ca sistemul acesta in care un presedinte e de la o factiune si guvernul de la alta factiune, e cel mai potrivit pentru Romania. A-i da toata puterea unuia ca Dragnea este de 1000 ori mai periculos decat luptele sterile dintre el si Iohannis. In primul rand faptul ca se controleaza reciproc e un lucru bun , apoi faptul ca nu-si permit sa faca multe prostii pentru ca stiu celalalt va profita iar e un lucru bun. Nu spun ca e un sistem ideal dar e mai bun decat orice alta varianta.
    • +18 (24 voturi)    
      Danemarca ste un Stat (Luni, 24 decembrie 2018, 11:01)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Romania este un Stat Esuat.
    • -5 (25 voturi)    
      Sa va explic cum stau lucrurile (Luni, 24 decembrie 2018, 12:24)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Vesticii se uita la Romania ca la "verisorul necivilizat" de la tara, caruia incearca sa-i explice cu multa grija cum e cu viata la oras, in speranta ca nu o sa se mai faca (prea mult) de rasul lumii. Grija asta e pentru a nu trezii in verisorul de la tara sentimente ostile vietii de la oras. Nu e deloc un proces simplu. Insa e necesar si de durata.
    • +5 (7 voturi)    
      poporul roman (Luni, 24 decembrie 2018, 18:43)

      Krokus [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Dijeaba,tot poporul roman este mai mandru,mai zmecher,romanul se descurca,cei mai buni soferi ii avem in Romania,iar la vot stim sa ne respectam alesii,adica alegem pe cine ne reprezinta.Nu aveti un asa zis partid udemereu care oscileaza cum bate vantul si isi protejeaza coruptii din partid sau pe cei din partidul de guvernamant Voi danezii nici sa votati nu stiti ! sunteti niste fraieri,puteti sa va vindeti votul pt 2-3 kg de faina,o galeata portocalie sau rosie,sau galbena,un pui congelat,pfff cand sunt urmatoarele alegeri ,dar oare le mai prind?
  • +12 (22 voturi)    
    De unde stii? (Luni, 24 decembrie 2018, 9:03)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Faptul ca a fost sau nu implicat un om politic nu inseamna ca tot parlamentul, guvernul si semnatul erau mana in mana.

    Hai sa-ti explic: daca maine BRD este prinsa pentru spalare sau delapidare, nu este pentru ca Iohannis sau Dracnev "le-a dat voie". Asa ca FYI.

    Si sa nu comparam mere cu pere. Uiti de sifonarea bancilor din anii 90 de la noi? Inainte sa arunci cu noroi in altii, hai sa ne vedem gunoiul din propria gradina, zic eu. Sa fim obiectivi totusi.

    Te intreb, asa, ca fapt divers, pana una alta. In articol era vorba de Romania totusi si sunt si eu curios. Ti se pare normal ca politicienii sa comita abuz in serviciu, trafic de influenta sau sa aiba conflict de interese? Da sau Nu. Exista doar doua raspunsuri.

    Si ca sa fie clar vorbesc de clasa politica din Romania, nu de un PSD sau ALDE sau altcineva. Este vorba de oricine. Ti se pare ca a gresit cand a zis ca orice cariera politica se sfarseste (in mod normal) in acel moment? Da sau Nu.

    Aceste doua intrebari sunt mai mult decat de bun simt dar ma astept sa ma invalui cu tot felul de fraze unde eviti un raspuns direct.
  • +13 (21 voturi)    
    O tara corecta (Luni, 24 decembrie 2018, 9:25)

    gradrian [utilizator]

    Pai sa angajam astfel de persoane in sistem sa vedem cum dispare roseata din RO...
  • +16 (26 voturi)    
    ciocnirea civilizatiilor (Luni, 24 decembrie 2018, 9:29)

    Coresponedntu [utilizator]

    Domnule ambasador, de ce faceti comparatii cu Romania? Sunt diferente culturale imense intre Danemarca si Romania , mai putin probabil Transilvania. In Romania un mic indiciu ca esti coruptibil , mincinos, smecher, te propulseaza in cariera. Nici macar nu il aveti pe Tariceanu la Copenhaga, la sud de Carpati hotia si minciuna sunt percepute ca abilitati in cariera. Si stiti de ce apar diferente intre regiuni ale tarii? daca ati studiat istoria Romaniei, opriti-va la sec XVIII, secolul european al luminilor. Exista un raspuns, Scoala Ardeleana, pe la 1700 Blajul se umplea de scoli si universitati romanesti, puteti sa le vedeti si acum, exista, nu au fost demolate de Mitici, pe cand pentru Valahia si Moldova , in aceiasi perioada , incepea cea mai neagra pagina a istoriei, perioada fanariota, ale carei rezultate se vad si astazi, va dau cateva exemple, Teleorman, Tariceanu, Firea Otokar, Dragnea, Voluntari Pandele, Constanta Mazare si multe altele care au legatura cu Levantul si cu influenta otomana.
    • -8 (22 voturi)    
      Amice (Luni, 24 decembrie 2018, 13:21)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Prima mare escrocherie post-decembrista a venit din Transilvania, Caritas.
      Primul judet in care atat presedintele Consiliului judetean, cat si primarul resedintei de judet au ajuns la bulau in cadrul aceluiasi mandat este Clujul.
      Orasul in care primarul a fost reales cu 62% din primul tur, in timp ce se afla in arest preventiv este Baia mare.

      Asa ca mai usor cu Transilvania pe scari...
      • +4 (10 voturi)    
        A fost facuta la Cluj unde erau multi bani (Luni, 24 decembrie 2018, 18:12)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

        De catre Sistemul Securist al vremurilor. Uiti ca mai toti parlamentarii su guvernantii vremii au bagat si scos bani de cateva ori.
      • +8 (8 voturi)    
        E partial adevarat (Luni, 24 decembrie 2018, 19:42)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

        Insa totusi nu poti spune ca Clujul si Teleorman sunt la acelasi nivel. Daca Danemarca e la 9 din 10 (max), Teleorman e la -2, iar Clujul e la un 4. Daca era toata Romania cum e Clujul, eram departe. Astea fiind spune mai e si dimensiunea temporara in sensul ca Clujul in 2018 e mult diferit de Clujul in 1992 (Caritas).
        • 0 (0 voturi)    
          DA, dar... (Marţi, 25 decembrie 2018, 16:51)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          Atunci cand ai un conducator precum Funaru ieste cam la fel - onor sa ne traiasca liderii...

          de unde si proverbul romannesc, nu stiu daca exista si in danemarca:

          Pestele se impute de la cap si se curata de la coada...
    • 0 (0 voturi)    
      sarmanul Ambasador (Marţi, 25 decembrie 2018, 16:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Si-a inchipuit ca daca tot suntem impreuna in Uniunea Europeana ar trebui sa avem aceeasi atitudine fata de coruptie.Vise Excelenta Voastra, vise...

      Petnru ca romanii, in marea lor majoritate, NU, si iarasi NU - a nu se confunda cu modelul Thatcher - suntem mandrii sa suntem romani si mai tragem si un perdaf Uniunii Europene pentru ca incearca sa ne aduca pe calea cea buna.

      deh, pacat vechi: prost si fudul rau di tot
      Nu toti romanii dar din pacate aia care sunt in frunte!
  • -4 (30 voturi)    
    remarca! (Luni, 24 decembrie 2018, 9:32)

    gpavel [utilizator]

    d-ul soren ar trebui sa faca deosebirea intre presa daneza si cea romana,presa din danemarca este foarte profesionista,nu isi permite sa inventeze,sa acuze fara dovezi clare, indelung cercerate,valabile eventual si in justitie,legile sunt dure in caz de informatii false sau care nu pot fi dovedite,iar abuzul in seviciu este foarte clar definit!
    • +14 (22 voturi)    
      corect... (Luni, 24 decembrie 2018, 10:29)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      in danemarca antena 3 si romanica tv erau de mult inchise!

      de asemenea in danemarca nu se gaseste un anumi ministru sa demita pe cine vrea el trecand peste ceea ce vrea poporu....

      dau sunt sigur ca tu tte refereai la altceva...
    • +7 (9 voturi)    
      Manipulezi subtil, venin mai scolit oleaca (Luni, 24 decembrie 2018, 18:54)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      pana sa-si dea seama omul unde bati de fapt, iti da plus ...
    • +3 (3 voturi)    
      Marmota (Marţi, 25 decembrie 2018, 12:37)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      O parte din presa de care vorbesti din Romania e sustinuta cu bani murdari. Ea e un efect al coruptiei generalizate si nu o cauza asa cum lasi sa se inteleaga. Aici tine de gradul de integritate al celor care ne conduc si ne informeaza. Cu lichele care si-ar vinde votul si mama pentru un pumn de bani nu poti construi o tara ca afara.
  • +7 (27 voturi)    
    in danemarca.... (Luni, 24 decembrie 2018, 10:01)

    liviu_ [utilizator]

    noi suntam romani si cand e vorba de lege nu ne luam dupa ce fac altii...
    pentur noi furtu e sport national!
    • +6 (22 voturi)    
      Vorbește pentru tine (Luni, 24 decembrie 2018, 10:50)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu vorbi pentru alții. Dacă tu ești hoț, nu înseamnă că și alții sunt.
      • +8 (16 voturi)    
        Ei lasa (Luni, 24 decembrie 2018, 12:13)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

        Nu fi tu mai catolic decat Papa. Nu e nevoie sa fi hot neaparat. Trebuie doar sa votezi hoti. Efectul e acelasi. Si Romania inca mai voteaza hoti, din pacate.
    • +1 (5 voturi)    
      E vorba de atitudine. (Luni, 24 decembrie 2018, 22:49)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Multi considera hotia o pacoste, o ciuma pentru societate. O asemenea gandire te impiedica sa te gandesti cum poti folosi hotia in beneficiului societatii... pentru ca asta e solutia in cazul nostru, nu interzicerea ei.
  • -11 (27 voturi)    
    pai (Luni, 24 decembrie 2018, 10:56)

    cucuveauamov [utilizator]

    oare ce ar fi patit Cucuveau, Lazarica, Coldea, Stanciu &co in Danemarca, daca ar fi actionat ca in Romania? asta ziceam si eu, suntem prea toleranti.
  • -12 (20 voturi)    
    Coruptia in Danemarca (Luni, 24 decembrie 2018, 12:23)

    Fitter [utilizator]

    am vazut-o intr-un film DANEZ despre investitii in constructii si infrastructura, avizarea acestora la preturi mult supraevaluate, etc. film bazat pe fapte REALE! Si ce este mai important este ca, la sfarsitul filmului, exista un comentariu scris care spune ca " se presupune ca valoarea acestor excrocherii financiare este de cateva sute de milioane de coroane daneze dar nu pot fi dovedite decat daca cineva din interior este convins sa denunte afacerea" la fel ca la noi. Diferenta este ca danezii sunt mai "discreti" ...si din acest motiv la ei nu se prea vede coruptia.
    • -7 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 decembrie 2018, 16:58)

      [anonim] i-a raspuns lui Fitter

      • -3 (5 voturi)    
        O sa iti iei minusuri de o sa te saturi (Marţi, 25 decembrie 2018, 8:33)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui

        Si inca ceva...nu exista coruptie fara corupator.
        In plus in societatea daneza nu prea se toarna oamenii intre ei...asa sunt ei..de multisor.
  • +2 (12 voturi)    
    Small Is Beautiful (Luni, 24 decembrie 2018, 12:31)

    Paul_ [utilizator]

    Cred ca mai este o diferenta. Tarile nordice au populatie mica (Danemarca are 6 milioane de locuitori ).

    In plus, chiar daca nu este un stat federal este un stat foarte descentralizat. Bugetul regiunilor este alcatuit in proportie de 90% din taxele platite local.

    Este mai usor sa furi cand banii vin de la Bucuresti. De asta cred ca orice suspiciune de coruptie este sactionata. Pentru oamenii stiu ca se fura din banii lor.

    La noi se fura din banii stransi la Bucuresti ("care oricum se fura").

    PS: "Rolul guvenului este sa redistribuie averea la nivel national" . Gheorghe Nichita, fost primar.
    • +1 (9 voturi)    
      Bucurestiul nu produce decat birocratie (Luni, 24 decembrie 2018, 13:05)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Banii nu vin de la Bucuresti ci merg la Bucuresti. Fara contributia tarii, hotii din guverne nu ar avea ce sa fure. Solutia e, intr-adevar, descentralizarea. Fara centralizare, cohortele de functionari birocrati de la Bucuresti ar fi nevoiti sa inceapa sa lucreze. Acum tin cu dintii de fluxul de bani care ii hranesc.
    • 0 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 decembrie 2018, 21:06)

      [anonim] i-a raspuns lui Paul_

      • +4 (6 voturi)    
        .. scuze pentru neintelegere (Luni, 24 decembrie 2018, 22:11)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui

        ... dar in Europa din tarile nordice se intelege Danemarca, Norvergia, Suedia si Finlanda.

        Canada are 36 de milioane de locuitori dar este in acelasi timp mult mai descentralizata decat Danemarca. Cea mai numeroasa provincie are 13 milioane de locuitori.

        Pentru a intelege avantajele descentralizarii, va recomand cartea lui Nassim Taleb , "Skin in the game".
  • -5 (17 voturi)    
    Coruptia in Danemarca (Luni, 24 decembrie 2018, 12:37)

    Fitter [utilizator]

    poate fi vazuta in filmul danez "Cartelul" (Kartellet) din 2014, inspirat din fapte reale si in care se vede cum se umfla preturile in constructii si cum se castiga licitatiile trucate , exact ca la noi ! Si in final se mentioneaza ca valoarea acestor excrocherii (nu inginerii!) financiare este estimata la cateva sute de milioane de coroane daneze, dar nu poate fi dovedita decat daca cineva din interior accepta sa denunte afacerea... exact ca la noi !
  • -8 (16 voturi)    
    Propaganda pentru popoarele "inferioare" (Luni, 24 decembrie 2018, 13:17)

    andipetre [utilizator]

    Tarile nordice au un complex de superioritate fata de intreaga Europa, iar pe cei din Europa de Est ii considera, de-a dreptul, rase inferioare.

    Reprezentantii lor vin aici cu idei preconcepute despre Romania si trec tot ce vad prin filtrul acestora. Nu observa nimic din ce se intampla in mod pozitiv, ci isi reconfirma prejudecatile vazand doar acele "fenomene" care le convin. Dupa care se simt datori sa ii educe pe acesti primitivi si incep sa emita povesti cum e cea din interviu, in care Danemarca e taramul sfant fara pacat, in care totul e perfect. Propaganda de doi bani, din partea unor tari in care singurul fel in care coruptia difera de cea de la noi e ca stie sa se ascunda mai bine.

    E ceva putred in Danemarca...
    • +4 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 decembrie 2018, 16:59)

      [anonim] i-a raspuns lui andipetre

      • -5 (9 voturi)    
        Da, coruptii lor fur mai multi bani (Marţi, 25 decembrie 2018, 3:35)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui

        Ti se pare ca asta ii face cumva mai buni?
    • -3 (11 voturi)    
      subscriu (Luni, 24 decembrie 2018, 17:16)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      demagogia vesticilor, inclusiv a nordicilor atinge uneori cote ridicole.
      - de ex. sa ne explica cum primul ministru fost si actul si-a platit o vacanta cu intreaga familie in Brazilia, din banii unui ONG, la care statul danez contribuia din greu ..
      - sau, cum acelasi personaj, isi cumpara chiloti, cravate si camasi din bani publici (adica nu avea salar ?)
      - sau cum nici un politician de frunte nu este implicat in scandalul celei mai mari banci daneze care a spalat, nu se stie cat, dar sigur zeci de miliarde de euroi, de la mafioti din spatiul fost sovietic, pe care rusia ii reclama inapoi, dar acum sunt in banci vestice (engleze, americane) ? adica nimeni nu a stiut nimic vreo zece ani .. toti si-au luat bonusurile, au contribuit la pusculitele partidelor si atat ..
      - daca in RO nu pot firme daneze face profit de cel pution 10%, atunci nu-i economie de piata ..
      - nu am nimic cu oamenii obisnuiti din tarile nordice, cu toate ca trebuie spus ca rasismul se raspandeste vertiginos mai ales acolo, pt ca le afecteaza portofelele, dar ..
      - smecherii astia chiar ne cred prosti (inferiori) pe toti ..
      • -3 (7 voturi)    
        ..continuam lista (Marţi, 25 decembrie 2018, 11:03)

        Nationen [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        Ai uitat sa mentionezi ca atunci cand domnul prim ministru a fost prins ca isi facea treburile personale pe bani pubili, au votat imdiat o lege in parlamentul danez ca presa sa nu mai aiba acces ca sa vada pe ce se folosesc banii respectivi.
        De asemena nu cred ca se stie prin Romania ca prim ministrul danez este la putere datorita aliantei cu un partid nationalit. Partidul lui a iesit al treilea la alegeri, cu toate astea a ajuns prim ministru, situatie nemaininatalnita in istoria Danemarcei. astfel partidele nationaliste vin cu legile lor rasiste, fara a fi la raspundere in fata alegatoriulor, ca deh, nu ei au posturi prin ministere.
        Situatia nu este chiar asa de roz nici pentru danezul de rand, in ultima vreme s-au dat o gramada de legi care au taiat enorm in ajutoarele sociale. Plus ca un tanar care intra acuma in campul muncii, o sa iasa la pensi la varstra de 74 de ani.
        Actualul prim ministru danez are o lista lunga de cazuri dubioase, dar se pare ca nu se gaseste un singur jurnalist roman care sa aiba timpul si vointa ca sa le expuna. e mai usor cand copiezi un articol scris deja in romana despre un mafiot local.
        • 0 (0 voturi)    
          este corect (Marţi, 25 decembrie 2018, 18:52)

          nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Nationen

          esti de pe acolo. stii prea bine cum e cu discutia despre "straini" cand vin alegerile .. e calul de bataie. mai trist a fost la ultimele ca romanii au fost calul de bataie al calului de bataie .. ca iau locul saracilor de danezi care vor sa munceasca, dar nu au unde de romani si la salariile romanilor. de parca romanii se angajaeaza singuri, singuri isi dau singuri salarii. iar ne cred prosti de-a binelea smecherii astia ..
          - cand vine vorba insa de cotrat rusii, atunci suntem f. buni ca oferim (pe gratis, nu, in cadrul relatiilor) teren si baze pt trupe, radare, rachete, etc. plus o sumedie de "analisti politici" gen agoshu boushu..
  • +11 (15 voturi)    
    La cel mai mic indiciu de abuz in serviciu (Luni, 24 decembrie 2018, 16:12)

    taro [utilizator]

    te cauta PSD-ul sa te inscrie in partid si eventual iti da si o fuctie de conducere.
  • -7 (15 voturi)    
    Bla bla (Luni, 24 decembrie 2018, 16:22)

    Gigi Kent [utilizator]

    Sunt convins ca si in Danemarca serviciile secrete coordoneaza campanii de presa ca in Romania. Apropo de ce nu investigheaza "presa" cazurile de coruptie in profunzime. Se mai aude ceva despre "valiza Teldrum" sau s-a fasait marea "bomba" de presa?
  • -2 (10 voturi)    
    Da , am vizitat țările nordice (Luni, 24 decembrie 2018, 18:55)

    Observatory [utilizator]

    și nu pot spune ca am fost foarte impresionat, exceptând curățenia ( acum cu o tona de muslimi ) ma cam îndoiesc.
    O singura rectificare:! Danezii plătesc 60.5% taxe la salariu,! Decizia lor sa dea mi mult și-n jumătate din ce muncesc statului și sa ii administreze statul ?! Poate ca nu sunt de acord felul cum banii ( foști ai mei) sunt cheltuiți !
    Asigurările sociale in Danemarca sunt foarte generoase, in special cu trântori care au venit de curând și sunt certați cu munca !
    Prefer mai puțin impozit pe salariul meu și restul îl cheltui cum ma duce sau nu , mintea mea.
    cele de mai sus , parvin din surse actuale , cu mici diferențe aproximativ in toate țările scandinave.
    Comparația cu România este o abstracție , nivelul politic și economic este dezastruos in România , special la nivelul oricărei nații europene , cu o înclinație spre Cuba și Venezuela .
    • +5 (5 voturi)    
      Corectare (Marţi, 25 decembrie 2018, 11:05)

      Nationen [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Danezii nu platesc 60 % in taxe. Platesc ca. 40% +/- cateva procente in funtie de comuna in care locuiesc. La 60 % ajungi daca castigi mai mult decat de baremul pus de stat, care ste cam la 600.000 de dkk pe an.
  • +5 (9 voturi)    
    iarna nu e ca vara (Luni, 24 decembrie 2018, 18:56)

    Coco Whistle [utilizator]

    iar danemarca nu e ca romania. solutia domnilor e ca partidele aceste grupari mafiote sa dispara si cu ele si acest tip de om care se afiliaza lucrurilor mai putin ortodoxe.
  • +6 (10 voturi)    
    La noi, se incepe o cariera politica. (Luni, 24 decembrie 2018, 21:19)

    quietguy58 [utilizator]

    La noi, cu un scandal de coruptie se incepe o cariera politica.
  • +7 (9 voturi)    
    un om normal intr-o (Luni, 24 decembrie 2018, 23:32)

    ..13 [utilizator]

    tara anormala numita RO-

    cum sa inteleaga bietii precupeti despre ce este vorba in mesaj???

    Doar a mentionat Ambasadorul ca nivelul grijilor este mai mic in Danemarca dar sunt taxe si impozite mari.

    Nu se poate ca in RO, adaug io - taxe si impozite cat mai mici, dar asistenta sociala, educatia si pensiile cat casa iar asistenta medicala sa o faca altii din evropa ca in ro nu se poate - doar exista medici si salarii mari si atat...

    Are trebui ales un model de vietuire in RO.

    SI atunci o intrebare pentru un posibil referendum ar fi:

    Ce fel de tara preferati sa fie RO

    A. socialista/comunista perfecta
    (caci nu are cum sa fie decat perfect - acolo nu transpare nici o eroare decat dupa prabusirea sistemului)

    B. capitalista imperfecta - acolo sunt recunoscute hibele si problemele si se lucreaza pentru rezolvarea lor, mai bine sau mai putin bine..

    Dupe capul meu as alege capitalismul ala imperfect - cu raul inainte caci fara de rau este si mai rau!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version