Criza legată de campaniile electorale și utilizarea datelor personale continuă pentru Facebook. Compania condusă de Mark Zuckerberg este din nou în centrul unui scandal, după ce New York Times relatează pe larg modul în care Facebook a încercat să gestioneze criza, minimalizând acuzațiile legate de implicarea Rusiei în alegeri sau angajând o firmă de PR cu scopul de a promova teorii conspiraționiste care să-i discrediteze pe criticii săi.

Mark Zuckerberg este audiat în Parlamentul EuropeanFoto: Parlamentul European

Una dintre ofensivele Facebook l-a vizat pe miliardarul filantropist George Soros. Concret criticii Facebook erau prezentanți ca fiind ”agenți” de influență ai acestuia.

Informațiile privind campania agresivă a Facebook de denigrare a criticilor săi apar într-o anchetă amplă publicată de New York Times, în ediția de joi, anchetă în care este detaliat modul în care conducerea gigantului condus de Zuckerberg încearcă să gestioneze criza gravă prin care a trecut compania, atacându-și în același timp oponenții.

Rashad Robinson, directorul executiv al unui a dintre grupurile care au făcut obiectul campaniei de PR, Color of Change, a denunțat ”campania antisemită ca fiind îngrijorătoare și revoltătoare”, scrie și The Guardian.

În toiul presiunilor cu care se confruntă pe fondul acuzațiilor privind amestecul Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA, Facebook a apelat la serviciile firmei Definers Public Affairs, cu sediul la Washington DC, care lucrează de obicei pentru republicani, scrie News York Times.

George Soros a fost folosit ca o țintă la îndemână în condițiile în care acesta nu s-a ferit niciodată să critice Facebook și Google. În ianuarie, în discursul susținut la World Economic Forum, George Soros a descris cele două companii ca fiind un grup monopolist periculos care nu are nici dorința de a proteja societatea față de efectele secundare ale activității lor.