Infografic: 95% dintre români cred în Dumnezeu. Doar 27% spun că este necesar referendumul pentru familia tradițională, deși 67% consideră că ”homosexualitatea trebuie descurajată”

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:11 Actualitate | Esenţial


Cum se raporteaz românii la biseric
Foto: USER UPLOADED
95% dintre cetăţenii României cred în Dumnezeu, 21% afirmă că merg săptămânal la biserică, iar 27% consideră necesară organizarea unui referendum pentru definirea constituţională a familiei, relevă un infografic despre credinţa religioasă în România, realizat de Fundaţia Friedrich Ebert România, relatează Agerpres.

Potrivit sursei citate, datele arată faptul că în România există "o diferenţă semnificativă" între a afirma credinţa într-o fiinţă divină şi manifestarea acordului faţă de perspectivele cultelor religioase cu privire la societate, o diferenţă şi mai mare existând între afirmarea credinţei şi activitatea religioasă propriu-zisă. "Astfel, deşi există o minoritate activă şi puternic religioasă, pentru cea mai mare parte a societăţii credinţa are un rol mai degrabă redus, neconvertindu-se în acţiuni sociale şi politice concrete", menţionează sursa citată.



Infograficul relevă faptul că aproape toţi cetăţenii României cred în Dumnezeu (95%) şi/sau se auto-consideră religioşi (89%), 44% afirmă că se roagă zilnic, iar 33% se auto consideră "religioşi practicanţi". 79% sunt de acord cu afirmaţia că "este necesar să crezi în Dumnezeu pentru a fi moral şi pentru a avea valori corecte", iar 67% sunt de acord cu afirmaţia "homosexualitatea trebuie descurajată de societate".

În schimb, doar 21% spun că merg la biserică săptămânal, 27% consideră necesar sau foarte necesar referendumul cu privire la definirea căsătoriei ca fiind permisă exclusiv între persoane de sex opus, în timp ce ponderea celor care cred că guvernul ar trebui să sprijine răspândirea valorilor religioase este de 46%.

"La prima vedere, România este o ţară în care credinţa într-o fiinţă divină este extrem de puternică şi de larg răspândită. Primează factorul identitate, acordul cu valori sau principii creştine fiind, în funcţie de subiect, uşor mai mic (...) Prin contrast, aplicarea în viaţa de zi cu zi a normelor religioase (ex. mersul la biserică) este mai puţin populară. Acţiunile propriu-zise care să marcheze o implicare mai puternică a religiei în societate (precum un referendum pe o temă conservatoare sau susţinerea cultelor de către stat) beneficiază de o susţinere minoritară. Astfel, se poate trage concluzia că religiozitatea în România este un fenomen complex şi multi-stratificat, existând multe stadii intermediare de poziţionare între auto-identificarea generică drept religioasă/religios şi activism/militantism", potrivit sondajului.

Infograficul având ca temă credinţa religioasă în România a fost lansat în contextul referendumului iminent cu privire la definirea constituţională a familiei, iar sursele datelor folosite în infografic sunt studiul "Religious Belief and National Belonging in Central and Eastern Europe" (Pew Research Center), sondaje CURS şi Cult Research din ultimele opt luni, precum şi recensământul naţional din 2011, se precizează în comunicat.



















3007 vizualizari

  • +8 (18 voturi)    
    wow (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:18)

    eduardst [utilizator]

    ti se face pielea de gaina, nu ?
    • -5 (7 voturi)    
      In epistola sa (Miercuri, 25 aprilie 2018, 18:29)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui eduardst

      apostolul Iacov ne spune cui i se face pielea de gaina:"Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar şi demonii cred şi se cutremură.."
  • +15 (19 voturi)    
    a (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:19)

    adrian67 [utilizator]

    Deci 95% credem in Dumnezeu, dar suntem cea mai corupta tara, suntem printre cei mai intoleranti din UE, ne batem in trafic pentru te miri ce. Cred ca undeva e ceva neadevarat. Ori mintim ca suntem credinciosi ori credinta noastra nu e cea reala.
    • +4 (4 voturi)    
      fals (Joi, 26 aprilie 2018, 10:32)

      mgf007 [utilizator] i-a raspuns lui adrian67

      Clar ca nu e reala. Credinta reala e una intrinseca, personala, spirituala. Nu cu barbosi atot puternici, pe cer. Mustec familie crestine de violenta. Falsii farisei sunt astia. Inca ceva, Rusia, Romania, Bulgaria si Grecia, pe langa faptul ca sunt ortodoxe, sunt cele mai corupte state din zona noastra....#numazic :)
  • +5 (21 voturi)    
    Natie de inapoiati (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:20)

    eleVenereCtions [utilizator]

    Asta inseamna aproape jumatate de secol de comunism.
  • +9 (15 voturi)    
    Sunt credinciosi (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:23)

    Ord [utilizator]

    ca stiu ca fac greseli si nu incearca sa se indreapte. Se roaga sau merg la spovedanie si se cred iar curati, (un fel de clear browsing history) si asa o pot lua iar de la capat sau pur si simplu asteapta sa li se dea (de sus), nu sa faca, sa li se dea! Primitivism total.
  • +2 (8 voturi)    
    Vom vedea la Referendum (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:26)

    365 [utilizator]

    Mai aveti rabdare putin. Se organizeaza curand.
  • -7 (7 voturi)    
    Vai, cum asa? (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:33)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Ar trebui sa punem gayporn in loc de desene animate bebelusilor! Sa avem manifestari in care homosexualii sa-ti scoata ochii ca sunt homosexuali si sa faca sex dezbracati pe care alegorice! Altfel nu suntem destupati la minte! Sa nu fie film in care sa nu se arate scene de dragoste cu homosexuali!
    Daca pur si simplu ar fi acceptati fara sa scoata ochii nimanui am da dovada ca suntem incuiati.
    • +5 (5 voturi)    
      ? (Joi, 26 aprilie 2018, 10:34)

      mgf007 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      e foarte interesant, pentru ca nu inteleg nimic. Poate esti sarcastic la modul extrem de inutil ?
    • +1 (1 vot)    
      Minus fara comentarii (Joi, 26 aprilie 2018, 20:19)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Sunt total impotriva datului de "minus" fara a comenta si justifica de ce, am si cerut ca asta sa nu fie posibil, dar evident hotnews-ul nu m-a luat in seama. Dar in cazul de fata recunosc ca nu am ce comenta. Nu vad ce legatura are ce spui cu ce se spune in articol, cu sondajul, nici macar nu are sens.
  • +15 (21 voturi)    
    Confirmă ce știam deja (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:43)

    Moldoveanul [utilizator]

    Mult fariseism în România. Aproape toți se dau credincioși, dar habar nu au de învățăturile lui Hristos. România e credincioasă doar din gură, dar rodul îl vedem în fapte: mugește țara de corupție, ură, dispreț, răutate, hoție etc. de la politicieni și până la cel mai neînsemnat om de rând.

    Iar ăsta e și rezultatul a ceea ce fac popii. Lălăie câteva ore pe acolo, tradiții, tot felul de ritualuri ciudate, dar să-i învețe pe oameni ceva practic spre deloc.

    În România nu prea există credință, ci tradiție. Dacă ar exista credință, ar arăta cu totul diferit țara.
  • +3 (3 voturi)    
    link (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:54)

    xan [utilizator]

    intotdeauna lipseste linkul de parca e ilegal...
    http://www.pewforum.org/2017/05/10/religious-belief-
    and-national-belonging-in-central-and-eastern-europe/
  • +9 (15 voturi)    
    porcii (Miercuri, 25 aprilie 2018, 14:57)

    mgf007 [utilizator]

    Credem in dumnezeu si ne comportam ca porcii. Falsii farisei, needucatii bietii de voi. Eu nu sunt atat de superstitios incat sa cred in dumnezeu, dar cred ca valorile morale sunt independente de credintele neprobabile.
  • -6 (12 voturi)    
    decat sondaj pentru referendum (Miercuri, 25 aprilie 2018, 15:12)

    Andrei453530 [utilizator]

    nu mai bine facem direct referendum si vedem exact cum sta treaba?
  • -6 (12 voturi)    
    Chestiunea RO in Schengen (Miercuri, 25 aprilie 2018, 15:24)

    Propinatiu [utilizator]

    E o mare problema cu modul in care e prezentat Referendumul. Riscam sa crestem numarul oponentilor primirii RO in spatiul Schengen.
  • -6 (14 voturi)    
    Ciudat... (Miercuri, 25 aprilie 2018, 15:39)

    Barcangiul din parcul IOR [utilizator]

    Pe mine nu m-a intrebat nimeni....
  • -5 (7 voturi)    
    Friedrich Ebert Fundatia Socialista (Miercuri, 25 aprilie 2018, 17:58)

    Setalcott [utilizator]

    Si ce legatura are definitia casatoriei cu religia? Rezultatele sondajului arata tocmai ca n-are.
  • +3 (9 voturi)    
    ... (Miercuri, 25 aprilie 2018, 19:41)

    Andrei_Buc [utilizator]

    Părerea mea este că referendumul este praf în ochi. Zâzanie plătită de ruși, pentru a dezbina (divide et impera), cu know-how american.

    Organizațiile religioase, văzând că scad în sondaje, că lumea pleacă din religiile organizate din ce în ce mai mult, au sărit pe el ca pe o barcă de salvare in mijlocul oceanului. Cum să isi piardă oițele, vacile de muls!?

    Politicienii au sărit pe el crezând ca mai capătă ceva capital moral, (de unde, de la bor!? :))) )

    Cuplurile de același sex, tot atrase de același sex vor fi, dar fără o protecție legală pentru moșteniri, decizii medicale sau alte drepturi similare celor într-o relație heterosexuală. Aici e adevărata tragedie.

    Acest demers, inițiat de niște oameni care mai cred într-o variantă ciudată de Moș Crăciun, a devenit sinonim cu PSD-ALDE, lucru care nu poate decât să ma bucure. Toți acești înapoiați, care nu ar fi afectați cu nimic de casatoriile în același sex, vor fi etern asociați cu corupția si decrepitudinea morală dată de sponsorii politici al referendumului urii.
  • +4 (8 voturi)    
    Subiectii au fost exclusiv de varsta a treia? (Miercuri, 25 aprilie 2018, 20:38)

    mocri [utilizator]

    Dupa sondaj asa pare....dupa mine acest sondaj e un fake news. Tineretul din ziua de azi nu mai e religios deloc...si bine face!! trebuie sa evoluam..nu sa involuam mental!
  • +1 (3 voturi)    
    INTREBAREA CORECTA (Miercuri, 25 aprilie 2018, 21:06)

    dincannes [utilizator]

    ... ar fi trebuit sa fie: aveti vre-o credinta calauzitoare?
  • +2 (10 voturi)    
    Only ... (Miercuri, 25 aprilie 2018, 22:14)

    utug [utilizator]

    Einstein nu ar fi descoperit infinitul si legile infinitului fara contactul cu religiile. Pana la Einstein s-a crezut ca infinit este doar universul. Nu este Universul. Religiile sunt cele care au dovedit ca cu mult mai mare decat universul este ... Human Stupidity,

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
    Albert Einstein
    With stupidity the gods themselves struggle in vain. Friedrich Schiller
    https://www.brainyquote.com/quotes/friedrich_schiller_181768

    Did Einstein Pray? What the Great Genius Thought about God
    http://bigthink.com/articles/did-einstein-pray-what-the-great-genius-thought-about-god


    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
    https://www.brainyquote.com/quotes/albert_einstein_100015
    https://www.brainyquote.com/quotes/albert_einstein_100015
    • -3 (5 voturi)    
      Ce l-a scos pe Lucifer din rai (Joi, 26 aprilie 2018, 5:22)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui utug

      Si cumva tu ai impresia ca esti scutit de implicatiile acelui aforism, nu-i asa?
  • +3 (3 voturi)    
    ipocriti ! (Joi, 26 aprilie 2018, 13:42)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca sunt asa credinciosi de ce voteaza toti hoti si toti imoralii ?Au devenit piosi dupa alegerile din 2016?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă