Un congres international dedicat adaptarii copiilor cu tulburari specifice de invatare in scolile din Romania, organizat de Asociatia Bucuresti pentru Copii Dislexici, impreuna cu Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), are loc de de luni pana miercuri, in Capitala, anunta Agerpres.

Evenimentul are ca scop elaborarea, impreuna cu experti europeni si romani, a unei propuneri de norme metodologice de aplicare care sa fie ulterior dezbatuta cu reprezentantii Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice; informarea si formarea cadrelor didactice, care se confrunta din ce in ce mai frecvent cu aceste manifestari la copii; sustinerea implementarii metodelor inovative de depistare si tratare a tulburarilor specifice de invatare si asigurarea sanselor egale pentru copiii cu tulburari specifice de invatare in sistemul de educatie si in societate.

Congresul, la care vor participa invitati din Italia, Franta si Ungaria, specialisti si cadre didactice, reprezentanti ai MENCS, ai Ministerului Sanatatii si ai Inspectoratelor Scolare, este menit sa elimine confuziile legate de conceptul de "tulburari specifice de invatare la copii" si de asocierea acestora cu invatamantul special si sa atraga atentia asupra existentei reale in Romania a fenomenului tulburarilor specifice de invatare la copii si a cunostintelor legate de aceasta.

La inceputul acestui an s-a adoptat legea cu privire la invatamantul persoanelor cu tulburari specifice de invatare (Legea 6/2016). Conform legii, in termen de 90 de zile, ar fi trebuit sa fie elaborate normele metodologice de aplicare, care vor permite punerea in practica a legii si schimbarea statutului acestor copii in scoala romaneasca.

''Este pentru prima data cand dislexia, disgrafia, discalculia, disortografia sunt recunoscute printr-o lege in Romania, un inceput bun pentru drumul greu care va urma, pana cand vom putea spune ca ne-am facut datoria fata de acesti copii minunati'', se arata int-un comunicat al organizatorilor.