Fost director din Tarom: Accidentul de avion din Rusia a fost cauzat de o eroare de pilotaj in conditii de vreme rea
"Cauza este o eroare de pilotaj pe fondul vremii nefavorabile. El a venit o data la aterizare si a ratat. Ratarea este o procedura absolut normala. Si-a dat seama ca nu e in regula pe pista si a plecat. Apoi a venit din nou la aterizare. Daca era un tip destept, ar fi plecat pe aeroportul de rezerva. Probabil s-a incapatanat sa aterizeze aici. A venit dezaxat pe o aripa, iar vantul l-a intors. Aripa era rupta iar combustibilul a iesit pe pista. Este greseala umana, de pilotaj, pe fondul vremii nefavorabile. Pilotii nu pot fi impartiti in doua categorii, de vreme buna si de vant. El nu era sigur pe el. Boiengul este un avion mare, puternic. Intotdeauna, cand se intampla un accident de natura asta, unul dintre cei care participa la ancheta este constructorul. Aici vorbim despre un constructor american" a declarat Valentin Duta.
Un avion de pasageri s-a prabusit, in cursul noptii de vineri spre sambata, pe aeroportul din orasul rus Rostov-pe-Don, incidentul soldandu-se cu moartea celor 62 de persoane aflate la bord.
Comitetul pentru Investigatii din Rusia a transmis sambata ca ia in calcul o eroare a pilotului sau o problema tehnica drept cele mai probabile cause ale prabusirii. "Avionul a lovit solul si s-a facut bucati", potrivit sursei citate.

Cu excepția a două județe, în România un adult din patru e pensionar. Campioana e Hunedoara, unde aproape jumătate din adulți sunt pensionari
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Frizeaza ABSURDUL ca acel avion s-a invartit in jurul aeroportului 2 ORE!!! Cu 1.5 ore mai mult decat maximul practicat in aviatie. In alea doua ore, daca voia ateriza si la Otopeni in p..l mea scuzati dar nu ma ia cu nervi.
In unele cazuri (vizibilitate zero) pe unele aeroporturi (dotate cu ILS special) si pentru unele avioane (mai moderne) autopilotul realizeaza si apropierea SI ATERIZAREA SI FRANAREA.
Avionul in cauza este dotat cu autopilot care poate realiza "AUTOLAND". Nu sunt sigur ca aeroportul este dotat cu sistem ILS pentru "autoland". Autolandul este utilizat pentru ca in conditii de vizibilitate redusa, pilotii se pot debusola - nu isi mai dau seama unde sunt cum sunt, etc.
E asa de greu sa imbunatateasca algoritmul autopilotului astfel incat sa poata determina singur daca trebuie ratata o aterizare?
Aş aprecia asta ca o dovadă de profesionalism din partea cuiva care nu face parte dintre investigatori, cu atât mai mult cu cât ne aflăm la 1000km de locul accidentului.
Certitudinile le vor prezenta, eventual, cei implicaţi în anchetă, care au acces la cutiile negre, la resturile aparatului, la înregistrările turnului de control, etc.
fyi, avionul a facut al doilea go-around: a urcat la 4000ft dupa aceasta a doua incercare (de unde a cazut brusc cum se vede si in video-uri - nu se stie inca de ce). deci nu l-a invartit vantul deasupra pistei la aterizare cum stie deja domnul director.
second, limbajul acestui individ este suburban si complet lipsit de respect: vorbeste de piloti cu "daca erau baieti destepti", da verdicte si stie tot - ca un betiv intr-o crasma.
e halucinant ca un astfel de personaj a avut o pozitie de decizie intr-o companie ca si Tarom. insa nu e de mirare: am vazut de curand la Jocuri de putere alt fost director si chiar un pilot cu o atitudine similara: barfitori, lamentandu-se, populisti si teatrali - total opusul imaginii pe care am avea-o despre industria asta.
si asta e inca un motiv pentru care compania Tarom - in starea actuala - ar trebui desfintata. ganditi-va ca oameni acest impostor sinistru paraziteaza toate pozitiile cheie. ultimately, daca nu e desfintata sau restructurata din temelii - noi vom plati cu viata pentru asta pt ca un accident fatal e iminent...