Regele Mihai I, catre tinerii protestatari: Timpul Romaniei voastre a inceput!

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:25 Actualitate | Esenţial


Regele Mihai I si Principesa Margareta
Foto: AGERPRES
Regele Mihai I spune ca atunci cand a intors tara de partea Aliatilor, pentru salvarea statului roman, avea 22 de ani, varsta tinerilor protestatari din prezent, carora le transmite ca timpul Romaniei lor a inceput, precizand ca, prin raportarea ei la natiune, Coroana ocroteste fiinta nationala, transmite Mediafax.

"Romani, Cand am intors tara de partea Aliatilor, pentru salvarea existentei Statului roman, aveam 22 de ani. Aceeasi varsta o aveau si cei care se adunau, exact acum 70 de ani, la 8 noiembrie 1945, in Piata Palatului Regal, pentru a-si apara libertatea. Aceeasi varsta o au si cei ce au iesit in strada, in aceste zile. Un lucru pe care l-am invatat in tinerete a fost ca prietenii te pot dezamagi mai mult decat dusmanii. Alt lucru invatat atunci a fost ca in momentele cruciale ramai singur. Democratia si libertatile nu sunt castigate pentru totdeauna. Nicio izbanda nu este eterna. Omul isi castiga in fiecare zi dreptul de a avea un 'maine'. Tara isi redobandeste, cu fiecare generatie, privilegiul de a continua sa existe", spune Regele Mihai I, intr-un mesaj transmis cu ocazia Zilei Sfintilor Mihail si Gavriil, prin intermediul biroului sau de presa.

Regele Mihai I mai spune ca "a avea legi bune este un lucru insemnat" si "a-i face pe oameni sa le respecte este inca mai valoros". "Dar fundamental este ca oamenii sa creada in ele. Romania prezentului nu a ajuns inca acolo", afirma Regele Mihai I.

Acesta precizeaza ca "bunul mers al institutiilor Statului este conditia libertatii si statorniciei noastre". "Institutiile nu pot functiona fara respectul legii, fara competenta si fara etica. Dar, dupa cum ati constatat recent voi insiva, legislatia cea mai avansata si atitudinea civica nu sunt, din pacate, suficiente pentru a obtine si garanta o viata institutionala solida. Sunt sigur ca tanara generatie va sti sa gaseasca, in Romania ei, justa masura intre atitudinea civica si institutiile Statului", spune Regele Mihai I.

"Prin unica ei raportare la natiune, Coroana ramane fantana mandriei, a increderii si a iubirii. Ea ocroteste si intruchipeaza fiinta nationala. Ea este o punte de legatura intre comunitati, intre credinte, intre cetatean si aproapele lui. Coroana Romana implineste peste cateva luni 150 de ani. Ea a continuat sa existe, timp de un secol si jumatate, in ciuda unor nelegiuri si greutati de neimaginat. Din cei 150 de ani ai Coroanei, aproape 100 i-am trait personal. Toate acestea ma indreptatesc sa spun tinerilor nostri: Timpul Romaniei voastre a inceput!", mai declara Regele Mihai I.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9824 vizualizari

  • +2 (56 voturi)    
    ia-ti mainile de pe ce nu e al tau! (Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:41)

    Harold [utilizator]

    cum vrea fiecare sa fure revolutia din strada...
    sper ca mihaita intelege ca romania noastra nu este romania lui
    • +1 (3 voturi)    
      iuhuuu (Duminică, 8 noiembrie 2015, 20:51)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Harold

      amice, aberezi...

      a corecta o greseala istorica (preluarea puterii de catre sovietici si comunisti) nu e furt..

      tara a fost a lui, numai ca a fost "deturnata", iar acum, de ce nu, putem sa o aducem din nou in locul unde era, iar de acolo sa ne continuam parcursul asa cum trebuia
    • 0 (0 voturi)    
      Ar fi fost bine daca nu il decora (Luni, 9 noiembrie 2015, 1:25)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Harold

      pe Opresscu. Este o pata neagra
  • -8 (54 voturi)    
    Anchetarea Regelui (Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:49)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Pentru tradare ar fi binevenita ..Acest ''rege'' se face vinovat de asasinarea lui Antonescu si holocaustul romanesc din perioada 1950-1964
    • +3 (19 voturi)    
      precizari (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:29)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Antonescu a fost executat la 1 iunie 1946, iar reglea a abdicatpe 30 decembrie 1947. REgele l-a demis pe Radescu si l-a numit pe Peteru Groza prin-miniwu in februarie 1945 Perioada dint dintre august 1945 și ianuarie 1946 a fost Greva regala, cand regale nu mai semna nici un decret.

      Cererea de gratiere a lotului Antonescu a primit referat de respingere din partea lui Lucretiu Patrascanu, ministrul Justiteiei

      Era clar ca indifferent de atitudinea Regelui Mihai, Antonescu ar fi fost executat, avant in vedere influenta sovieticilor manifestata nu doar prin camarila lui Petru Groza si si prin Patrascanu.

      Asa au fost timpurile si regelui nu I se poate retine o vina pentru ca nu l-a gratiat pe Antonescu.

      In 1950-1964, nu a fost nici un "holocaust" romanesc. A fist intr-adevar un deceniu dangeros, dar nimeni nu il incadreaza la holocaust. Iar cu aceasta treaba Regele Mihai nu are absolut nici o legatura.
      • +1 (5 voturi)    
        precizari (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:48)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Mihai l-a predat pe Antonescu comunistilor iar acestia rusilor. A fost deținut timp de aproape doi ani în URSS, după care a fost readus în țară pentru a fi judecat.
        Ti se pare corect sa predai inamicilor din acea vreme pe seful statului?
        • 0 (0 voturi)    
          antonescu, un criminal (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:51)

          LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui ty

          Seful statului Antonescu a fost un criminal de razboi. Romania a fost stat agresor si a pierdut razboiul. Nu uita ca "inamicii" nostrii erau urss si sua. Tu ce ai fi facut ca sa scoti tara din razboi si sa recupererzi ardealul?
      • -4 (4 voturi)    
        regele mihai (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:48)

        barba-neagra [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Cine a facut vreo referire la vreun holocaust intre 1950 si 1964? Am impresia ca lumea se gandeste la perioada 1936-1944, nu? Ce gesturi publice a facut Regele in acea perioada pentru a se DELIMITA de politica antisemita? E drept, intre 1936 si 1940 era prea "mic", la 20 de ani un print nu se manifesta in niciun fel (oare).Dar dupa ce a devenit rege, ce a facut pentru a contracara legionarismul, pe care de altfel il saluta siderat din balconul palatului?
  • -10 (38 voturi)    
    Actiunea Parchetului (Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:52)

    Republica [anonim]

    Se impune actiunea parchetului impotriva acestui cetatean care savarseste actiuni anti constitutie.Fostul rege Mihai prin revendicarea titlului savarseste acte impotriva ordini de stat.Ar trebui expulzat ca non dezirabil.Afacerea imobiliara "casa regala" si auto numitii principi si principese toate intrunesc elemente constitutive ale unor infractiuni.Principesa de carton Margareta,care cu greu vorbeste limba romana chiar dupa 25 ani de cand Romania ii plateste mancarea are tentativa de lovitura de stat afirmand ca este gata sa instaureze monarhia.Toti trebuie arestati si expulzati fiind cetateni straini.Duda sa fie arestat si condamnat ptr complicitate.Toti complicii gruparii infractionale "imobiliara casa regala" sa fie condamnati.Nu exista nici o casa regala a Romaniei si nici un rege.Totul este o ilegalitate.
    • +3 (17 voturi)    
      republica a fost instaurata ILEGAL (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:58)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Republica

      in 1947,sub presiunea ocupantului sovietic
      A fost el Mihai 1 un rege depasit de evenimente,slab si lipsit de caracter,dar Republica Sovietica instalata in 1947 era ILEGALA
      cred in vitorul monarhiei in Romania,dar nu cu familia Hohenzollern.
      cum si in ce fel se va intampla,vom vedea.
      • -1 (1 vot)    
        Dar actuala Constitutie e legala (Luni, 9 noiembrie 2015, 9:55)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Asa ca suntem republica parlamentara. Votata prin referendum.
        • +2 (2 voturi)    
          actuala constitutie (Luni, 9 noiembrie 2015, 11:53)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          trebuia precedata de un vot in privinta formei de guvernamant in care sa se intrebe poporul nu daca este pt monarhie constitutionala sau rapubleca (intentionat am scris asa) ci daca doreste sa se pastreze forma de guvernamant republicana IMPUSA DE OCUPANTUL SOVIETIC in 1947 sau revenirea la forma de guvernamant monarhica-constitutionala caracteristica Romaniei de la intemeierea Regatului pana la ocupatia sovietica.
          si sa ne amintim cat de greu au strans voturi pt a valida constitutia la referendum. nu a ajuns o zi
          La mine in oras primarul psd ist a dus urnele cu dubele in piata si politia OBLIGA oamenii veniti la cumparaturi sa voteze DA.
          Afacere bolsevica.
    • 0 (16 voturi)    
      Habar nu aveți despre ce vorbiți!!! (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:42)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Republica

      Sau aveți, și atunci e și mai trist...
  • -5 (41 voturi)    
    halatul cat e halatul (Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:53)

    xanti [utilizator]

    Saracul se crede rege.
    • +3 (25 voturi)    
      ba da (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:32)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Este Rege.

      A fost silit sa abdice. Faptul ca Romania a devenit Republica nu schimba calitatea de Rege. Romania nu-I Regat, dar Regele Mihai e Rege.
      • -3 (5 voturi)    
        nu (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:22)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        a fost silit, a abdicat de bunavoie, a considerat ca e mai usor asa decit sa se lupte cu comunistii. Nu risca nimic, cel mult l-ar fi urcat cu forta in avion si l-ar fi dus in occident, dar daca facea asta nu ar mai fi putut negocia nimic pentru el si familie. Asa zisele amenintari cu moartea erau doar cacialmale, stalin nu l-ar fi ucis, ca nu era prost. A fost doar las si lipsit de patriotism. Neamt, ce sa-i faci.
        Iar johanis seamana tare mult cu mihai la caracter, e la fel de egoist si lipsit de patriotism. Regina maria, desi nemtoaica, fiind educata in anglia, avea un cu totul alt caracter. Mai mult ca sigur s-ar fi luptat cu comunistii, daca ar fi fost in situatia lui mihai.
        • +3 (3 voturi)    
          A ABDICAT DE BUNA VOIE??? (Luni, 9 noiembrie 2015, 11:57)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          adica asa i-a venit lui,cam cum a facut regele angliei cand s-a lasat de tron in 1936 ca sa se insoare cu madam simpson?
          domnule,sau mai degrab tovarase,gh dej i-a aratat pistolul,spunand ca nu a uitat ce a patit antonescu.
          garda de la palat era dezarmata si inlocuita de tradatorii din tudor vladimirescu.
          iar na ulitza , naji tanki pandeau cu obuz pe tzeava. nu de alta da' fashishtii romani erau imprevizibili....
      • -3 (3 voturi)    
        Regele cui ? (Luni, 9 noiembrie 2015, 9:57)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Stiu ca este obiceiul nostalgic de a numi fosti ministri "Domnule Ministru" etc. dar in acest caz "regele fara regat" e putin ridicol prin raportare la Constitutia legala a unui stat. Mai ales ca, asa cred eu, titlul de rege e unul "politic" de conducator de tara nu unul nobiliar.
        • +2 (2 voturi)    
          rege a devenit in biserica (Luni, 9 noiembrie 2015, 11:54)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          prin mirungere.
          comunistii nu pot schimba ASTA
  • +12 (30 voturi)    
    Pe mine m-a atins (Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:55)

    Unul din strada [anonim]

    Nu sunt monarhist, insa mesajul e destul de puternic, trebuie sa recunosc.
    Toate ideile alea ca in momentele cruciale ramai singur sau ca nicio victorie nu e eterna.. oau! E cam ce gandesc si eu zilele acestea.
    • +3 (17 voturi)    
      vom face altul pe rau in jos/ altul mai trainic si (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:04)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Unul din strada

      Da, exact. Nu o fi monarhia o solutie ideala, dar este una din caile prin care poporul roman poate dobandi constiinta identitatii nationale.

      Ca in present, romanii nu mai au decat furie (un sentiment negative, chiar daca pe deplin indreptatit), nu si entuziasm.

      Cand furia va trece, ce va ramane? Durerea. Furia si durerea darama, nu constuiresc.
  • +5 (37 voturi)    
    Draga rege, (Duminică, 8 noiembrie 2015, 11:59)

    utilizator1 [utilizator]

    Mai lăsați cocoșii in pace. Si nici cu fundațiile de binefacere nu prea v-a mers treaba.
  • +9 (45 voturi)    
    Lasa-ne.... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 12:06)

    Puiu V [anonim]

    In 1947 ai fugit de frica. Cei ce au ramas au platit pretul suprem. Te-ai intors la un os de ros aruncat de aceiasi comunisti care ne-au nenorocit natia. Acum dai lectii de democratie.

    N-ai invatat nimic nicodata. Chiar daca te-au folosit unii sa faca 23 august, n-ai inteles ca un rege care a abdicat nu mai e rege in veci. Regii nu abdica. Indiferent de cat iti era viata in pericol atunci, aveai un ascendent moral extrardinar. Si ai plecat. Si n-ai luptat pentru tara ta de la distanta.

    Tot ce ni s-a intamplat rau din 1944 incoace ti se datoreaza si tie pentru ca ti-ai parasit natia pe care ti-a dat-o Dumnezeu in grija. NIHIL SINE DEO. Ca si tatal tau, ai fost un rege slab. Antonescu avea dreptate cand
    nu dadea doi bani pe tine, la fel si Basescu.

    Ai plecat de frica si te-ai intors pentru un os de ros. Cand te-au pus ai lui Iliescu pe avion, ai plecat cu coada intre picioare. Familia ta o sa ramana doar un subiect de tabloid.

    Crezi ca Ferdinand si Maria ar fi abdicat vreodata?
    • +4 (18 voturi)    
      precizari (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:39)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Puiu V

      Exagerezi. Chiar si in timpul grevei regale, cand regale nu mai seman decrete, Guvernul Petru Groza a functionat bine-mersi,

      Chiar crezi ca Ana Pauker si toata gaska s-ar fi impieidcat de Regele Mihai aflat pe tron?!

      Nu cunosti acea perioada, din pacate.

      Nu a plecat de nici o frica. Trebuia sa plece. Si s-a intors din simtul datoriei, doar nu crezi ca la varsta aia mai ai dorinte de imbogatire sau de nu stiu ce marire?

      Ca idee generala, presupuninf ca nu abdica si era executat, cu ce schimba asta lucrurile?
      • +1 (5 voturi)    
        daca regele nu abdica (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:10)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        si era executat,republica nu ar fi avut aparenta legitimitate de azi si nimeni nu si-ar fi permis sa batjocoreasca monarhia cum din pacate o fac atatia azi
        • 0 (0 voturi)    
          oricum se instaura comunismul (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:55)

          LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui kripton

          Si la ce ne folosea un rege mort? Republica se instaura oricum, vezi in bulgaria und epricipele kiril a fost executat de sovietici si in 1946 s-a proclamat republica. Toata acesata zona afost cedata urss la yalta.
          Ar trebui reinstalata monarhia
    • +2 (12 voturi)    
      subscriu (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:01)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Puiu V

      excelent comentariu,felicitari !!
    • 0 (2 voturi)    
      excelent (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:24)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Puiu V

      comentariu, si eu am postat cam in acelasi sens, fara sa-l citesc pe al matale. Multa sanatate, domnule Puiu V.
    • 0 (0 voturi)    
      regele este pe viata (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:57)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui Puiu V

      Ba da naiv mai esti!! In toata europa de est regii au fost alungati de sovietici: serbia, romanai, bulgaria, albania. PEste tot in aceasta zona s-a instaurat comunsimul conform intelegerii de la yalta. Dupa capul tau de fsn-ist regele e vinovat de aducerea comunsimului in toata europa, nu? Un rege este rege pana moare...
  • -4 (28 voturi)    
    Expirarat (Duminică, 8 noiembrie 2015, 12:06)

    Ion Tambrian [anonim]

    Maiestate,
    Aveti o varstra, si dumneavoastra si familia dumneavoastra, la care constientizati ca nu este nici o cale spre cea fost. Nu mai agitati,prin mesaje directionate, ca asta este degeaba.
    Multa sanatate siviata lunga sa va dea Dumnezeu
  • +3 (35 voturi)    
    La multi ani, Majestate! (Duminică, 8 noiembrie 2015, 12:36)

    Metusala [utilizator]

    avea perfecta dreptate Seniorul Coposu in anii '90 cand
    sustinea ca revenirea la monarhie este solutia pentru poprul roman. Dar nu ne-au lasat tovarasii...
    • +6 (16 voturi)    
      TOVARĂȘII (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:48)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

      care postează cu atâta ură și venin mai sus... Și încă după 25 de ani de la revoluție... Propaganda partidului comunist continuată intens de către Ion Iliescu și Traian Băsescu a făcut multe victime...
  • -1 (33 voturi)    
    coroana... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 12:46)

    capatu` satului [anonim]

    ne ocroteste; imi vine sa vars;
    stie rejele cati rumani au murit crezand intr`o coroana care n`a facut nimik pt. ei;
    totusi au fost perioada in ww2 cand coroana nu numai ca nu ne`a ocrotit, dar ne`a bagat rau de tot in pamant - Basarabia si nordu` Transilvaniei,

    pt. cine a uitat am sa reamintesc ca un fabulos consiliu` de Coroana a aprobat cedarea unei jumatati din Moldova (numita de unii Basarabia) la tovarashii rusi; stalin si poporu` rus fericire ne`a adus;
    acealasi stalin la decorat pe mihaiu` ce`si spune intaiu`,

    asa ca...usor cu pianu` pe scari ca se rup coardele;

    IUBESC TRADAREA, DAR URASC PE TRADATOR.
    • +4 (8 voturi)    
      in acel nenorocit consiliu (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:05)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

      de coroana regele carol 2 a fost pt rezistenta
      au cedat ceilalti in bloc,mai putin iorga si inca 1-2
      Seful armatei,unu, tzenescu povestea ca nu suntem pregatiti pt razboi. in ultimii ani se vorbeste tot mai mult ca era un tradator,platit de rusi sa bage spaima in oameni.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu se cedeaza teritoriul national fara sa tragi (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:14)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        nici un foc de arma. Toti au navalit cand au vazut ce usor este: iunie 1940 cedam Basarabia, Bugeacul, și nordul Bucovinei, august 1940 este cedat Ungaruei Transilvania de nord, septembrie 1940 este restituit Cadrilaterul Bulgariei,
        • +2 (2 voturi)    
          domnule,perfect de acord cu dta (Luni, 9 noiembrie 2015, 12:00)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui ty

          dar era monarhie constitutionala si carol 2 a trebuit sa tina seama de opinia consiliului de coroana.
          desi daca tot i-a placut sa guverneze k un diktator,macar atunci putea sa faca un gest de autokrat: sa mobilizeze armata si sa se bata!
        • 0 (0 voturi)    
          nu ne puteam pune cu urss si germania (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:59)

          LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui ty

          Cedarea s-a facut fara sa tragem un foc ca nu ne puteam bate cu urss, germania, ungaria si bulgaria la un loc. Desteptu-le!!!
    • +4 (4 voturi)    
      da, monarhie (Duminică, 8 noiembrie 2015, 20:23)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      @coroana. basarabia si bucovina au fost pierdute in urma pactului molotov-ribentrop si ardealul a fost pierdut in urma dictatiului de la viena. Cadrilaterul tot hitler la dat bulgariei. Noi nu ne puteam lupta cu urss si germanai laolalta. Monarhia a faurit acesata tara, ea a realizat marea unire si reuperarea ardealului. DA, eu unul votez monarhia ca m-am saturat de securisti si comunisti.
  • -2 (34 voturi)    
    Lasa-neeee (Duminică, 8 noiembrie 2015, 12:46)

    Zummm [utilizator]

    Ca ne-ai facut destul *bine*
  • -7 (31 voturi)    
    Ecouri . (Duminică, 8 noiembrie 2015, 12:48)

    Marx [anonim]

    Mosu ! Timpul monarhiei matale a trecut . Ce naiba nu pricepi ? Zi mersi ca tot te-ai ales cu ceva dupa debarcare .
    • +10 (20 voturi)    
      Zău???????????? (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:52)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Marx

      Știți câte ceva despre monarhiile din Europa? Despre cea din Anglia, de exemplu? Despre nivelul de trai al cetățenilor din țările conduse în acest fel?
      • +4 (4 voturi)    
        o idee (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:41)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Leul in iarna

        Nu ca nu stie. Nu vrea sa stie. Uita-te la nick-ul comentatorului respective.
      • +2 (2 voturi)    
        Top 10 tari cu cel mai ridicat nivel de trai. (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:58)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        1. Norvegia, 2. Australia, 3. Elvetia, 4. Olanda, 5. SUA, 6. Germania, 7. Noua Zeelanda, 8. Canada,
        9. Singapore, 10. Danemarca
        De pe la noi: Cuza prin Legea rurală din 14/26 august 1864, 406.429 țărani au fost împroprietăriți cu loturi de teren agricol (1.654.964 hectare) - Carol I răscoala țărănească din 1907. Principala cauză a fost nemulțumirea țăranilor legată de inechitatea deținerii pământurilor, aflat în mâinile a doar câtorva mari proprietari.
        Am adoptat un sistem printr-o revolutie. Azi descoperim inechitatile produse de acesta. Trebuie doar sa le corectam ca sa mergem mai departe si nu sa adoptam un alt sistem si peste vreo 25 ani sa-i descoperim inechitatile.
        Ideea este ca orice sistem adoptam trebuie periodic corectat in interes general.
        PS - interesant este ca Al.I. Cuza a murit in exil iar Carol I a fost declarat cel mai bun conducator roman. In general conducatorii care sau luptatat sa indrepte inechitatile sociale sau nedreptatile itorice noi am avut grije sa sfarsesca rau.
        • +3 (3 voturi)    
          despre cuza stii cam putin (Luni, 9 noiembrie 2015, 12:04)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui ty

          secretarul lui cuza era un belgian care arnja licitatiile pt pietruirea drumurilor din tara
          castigau firmele care cereau cel mai mult / km de drum pt ca dadeau shpaga. suna cunoscut,nu?
          iar faptul ca domnitorul se afisa cu amanta in vazul lumii deranja pe multi. K sef de stat nu iti poti permite sa distrugi morala publica,fisa postului nu permite.
          • 0 (0 voturi)    
            Amanuntele amoroase ale conducatorilor (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:36)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            (includ aici si regii) pot fi mai mult sau mai putin picante dar nu acestea sunt importante pentru o natiune.
            Cea ce si-a pus amprenta pe perioada de domnie a lui AL.I.Cuza a fost: "Practic, nu există domeniu de activitate economică, social-politică, culturală, administrativă sau militară din țară, în care Cuza să nu fi adus îmbunătățiri și înnoiri organizatorice pe baza noilor cerințe ale epocii moderne."
            Cun la noi nici o fapta buna nu ramane nepedepsita Cuza a murit in exil.
  • -5 (33 voturi)    
    hai lasa-ne (Duminică, 8 noiembrie 2015, 13:00)

    max [anonim]

    iaca se trezi din somnul interesului si maria sa regele in a cincea zi dupa tragedie ,cind sigur ponta nu se mai intoarce,puteai mai mult da' doar interesul ti l-ai vazut bleh
  • -7 (33 voturi)    
    regele? (Duminică, 8 noiembrie 2015, 13:21)

    wil bertinu [anonim]

    Regele?
    Unde?
    In Republica Romania?
    Lasse Me In Pace Te Rog!
    Nu exisite ceva!
    • +3 (5 voturi)    
      da, monarhie (Duminică, 8 noiembrie 2015, 20:23)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui wil bertinu

      CAnd si unde au votat romanii republica?
      • -1 (1 vot)    
        Pai au cam votat... (Luni, 9 noiembrie 2015, 12:00)

        rcb [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        ... actuala Constitutie. Asa ca lasa-ne cu monarhismele de bodega.
        • 0 (0 voturi)    
          constitutia e opera lui ilici si iorgovan (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:02)

          LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui rcb

          In primul rand actuala constitutie nu a pus in discutie forma de stat: monarhie sau republica cum era normal ci doar ilici cu iorgovan au scris acolo ca romanai e pe veci republica. Ti se pare democratica asta? Plus ca s-a votat in 2 zile, lucru ilegal.
  • +5 (25 voturi)    
    Ce Nu ne spune Regele. (Duminică, 8 noiembrie 2015, 13:29)

    mcv [utilizator]

    Nu ne spune faptul ca daca in loc de Republica tara ar fi Monarhie, NIMIC nu s-ar schimba in ceea ce priveste COMPOZITIA indivizilor care ne conduc.
    Tot noi am alege din aceleasi partide politice sau din altele, tot datorita votului nostru ar fi desemnat/numit Premierul, tot noi am trimite oameni in Parlament, tot noi cum ne-am sara, asa am manca.
    Daca acum Romania ar fi Monarhie si nu Republica, Regele ar avea posibilitatea sa faca MULT MAI PUTINE LUCRURI decat un PRESEDINTE BUN!
    Cu ce ne-am alege noi? Pai ne-am alege cu intretinerea unei CAse Regale, compusa NU STIM din cine, dar pe cine stim, ne da fiori (ginerele Duda), cu o sumedenie de copii de-ai regelui, unii inlaturati, altii inlaturati si reprimiti, iar altii inlaturati de tot, cu un anturaj regal PRIETEN CU TOATE GUVERNELE care au butonat Romania(mai putin cu BOC), etc.
    Asadar, NU ne "profita" noua cu nimic, dar in schimb, observ ca sintagma "Timpul Romaniei voastre a inceput", este scrisa in " calupul" prin care i se face reclama Casei Regale.
    NB. Nici daca Regele ar putea face lucruri, nu putem avea niciun fel de garantie ca ar STI/PUTEA propune oameni buni, deoarece, asa cum s-a vazut, regele Nu a avut capacitatea de a-si cunoaste propriul nepot, pe care ni l-a propus de bun, iar apoi l-a retras de horror.(evident ca nu sunt de acord cu asta, dar relatez faptele).
    PS. Iohannis nu este strain de aceasta miscare a lui Duda. Ba chiar cred ca ar da Presedintia pentru vreun titlu de "sange albastru". Pentru doua. Unu' pentru sotie.
    Ar fi fix ce si-ar dori si n-ar mai avea de lucru. Preamarire fara responsabilitate. Asta-i stilu' Iohannis!
    Veti vedea, cei care nu puteti vedea deja!
    Concluzie: PUTEREA este DOAR la NOI. S-o folosim de data asta cu cap si fara niciun menajament. Sa vrem ce STIM ca este bine pentrunoi toti, sa uitam ca am avut/avem preferinte electorale. Sa facem asta, cel putin pentru copiii distrusi la Colectiv. Sa le legam cumva amintirea de lucrurile bune pe care noi le vom face.
  • -5 (31 voturi)    
    Printesei Margareta ... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 13:31)

    Diletant [utilizator]

    ... ii miroase a ciolan!?
    O sa avem un actor de duzina monarh?
  • -7 (29 voturi)    
    Rusine (Duminică, 8 noiembrie 2015, 13:57)

    oct [anonim]

    Taci!!!!!! Tradatorule din cauza ta sa ajuns aici!
  • -6 (28 voturi)    
    TRĂDAREA-ȚI din 23 august 1944... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:08)

    C-tin [anonim]

    TRĂDAREA-ȚI din 23 august 1944 e încă vie ”majestate”!!! . Ziua cea mai neagră din istoria României, când națiunea română a fost condamnată la moarte spirituală, intelectuală și sclavie sub bolșevici pănă astăzi. Iar dacă vă bucurați încă de viață lungă este tocmai pentru că Dumnezeu are răbdare cu păcătoșii care întârzie cu pocăința... Nu vă risipiți în zadar timpul cu minciuni și propagandă ieftină, că Dincolo e vai și amar...
    • 0 (0 voturi)    
      traiasca regele!!! (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:04)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui C-tin

      Daca nu era regele mihai tu azi vorbeai rusa. Daca nu era 23 august tara era desfintata ca stat si ardealul era dat la unguri...
  • -8 (26 voturi)    
    in 26 de ani de la evenimentele din decembrie (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:17)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    ai fost intotdeauna depasit de evenimente la fel cum te-ai precipitat printr-o tradare la 23 august' 44.
    macar acum dupa tragedie, taci.
    esti unul din beneficiarii actelor de coruptie din ultimii 26 de ani, ai abdicat !
    • -1 (13 voturi)    
      Curios (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:58)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      ce bine v-ați ales nickname-ul. Se potrivește la țanc cu conținutul spuselor dumneavoastră....
  • +13 (19 voturi)    
    Mai intai statul sa-si respecte propriile legi! (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:23)

    emil bobu [utilizator]

    Cuvinte intelepte de la Rege: "Romania prezentului nu a ajuns inca acolo".

    Cand legile sunt incalcate flagrant, zilnic, in masa, chiar de catre cei care ar trebui sa le puna in aplicare si sa le ocroteasca - parlament, guvern, primarii, consilii judetene etc. consecinta e ca si oamenii care nu sunt factori de decizie ajung sa traiasca dupa aceleasi reguli nescrise:

    -spaga face orice lucru posibil
    -legile sunt numai pentru fraieri
    -prost sa fii sa-ti platesti taxele
    -mai bine platesti amenzi decat sa investesti, fiindca asa iesi mai ieftin etc.

    Mai intai statul sa-si respecte propriile legi! Apoi le vor respecta toti oamenii.
    • -2 (2 voturi)    
      Ei .... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 21:32)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      ... nu mai esti antiPutin ?
      ( kakaia problema ? ).
  • -1 (25 voturi)    
    istoria se repeta (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:27)

    sorin2011 [utilizator]

    Majestate ..

    ..vorbeati atunci tinerilor , i-ati tradat ! ..exista ceva in constiinta dvs care sa faca legatura 8 noiembrie 1945 cu nov 2015

    Eu cred ca Romanai ar fi ramas cu fruntea sus ar fi fost cotropita de rusi ! si nu ingenuchiata de rusi ..si in mod sigur clasa politica de azi ar fi fost alta !

    cu stima
    sorin
    inginer 57ani
    • -1 (11 voturi)    
      precizari (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:51)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui sorin2011

      Nu vad in ce fel ar fi fost utila Romaniei asasinarea regelui Mihai dupa al doilea razboi mondial.

      Ca daor nu crezi ca REgele Mihai ar fi putut sa incalece pe cal si sa fuga sa se lupte cu soovieticii la granite, urmat de un grup de fideli. Sau cum crezi ca ar fi decurs lucrurile? REgele Mihai baricadat in Peles si vorbind poporului la Radio?

      A fost unda din acele sitautii cand pur si simplu nu exista decat o singura iesire. Nu il poate nimeni condamna pe rege pentru asta.

      In timpul grevei regale s-a dovedit ca nimanui nu-I mai pasa de regalitate. Conduceau comunistii direct, dupa ordinele de la Moscova.

      Oricum Regele nu mai conta. S-a dovedit insa ca nici nu deranja in vreun fel, asa ca Petru Groza l-a lasat in pace, determinind in cele din urma abdicarea si pelcarea sa, nu pentru ca il incurca in vreun fel ci pentru ca urma o perioada in care comunistii aveau nevoie de clarificari.
  • +2 (22 voturi)    
    ungaria a luptat alaturi de germania (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:43)

    kripton [utilizator]

    pana la sfarsit si nu afost desfiintata ca stat
    E drept ca a fost pedepsita: i s-a luat ardealul.
    asa ca povestea cu salvarea FIINTEI statului e o poveste.
    Dvs Sire , v-ati predat armata rusilor.
    Sunt si voi ramane monahist dar cred ca ati facut o greseseala tragica le 23 august,nu din dorinta de a salva natiunea cat de a-i trage Maresalului presul de sub picioare.
    ati reusit cu brio.
    • +1 (11 voturi)    
      lui kripton (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:30)

      doremi [anonim] i-a raspuns lui kripton

      Ne cam contrazicem singuri...sau vorbim ca sa nu tacem (sau sa improscam cu ...). Pai daca nu pierdeau ungurii Ardealul, acum Romania era doar Moldova si Tara Romaneaca. Atat. Si apoi si Ungaria (prea-consecventa) a incaput tot pe mana rusilor (ca si alte tari din fostul bloc comunist). Inca mai credeti ca tarile mai mici dicteaza marilor puteri?
      • +3 (3 voturi)    
        nu intelegem limba romana (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:21)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui doremi

        mister. aici am discutat continutul afirmatiei MS Regele ca la 23 august a salvat EXISTENTA statului. Nu vorbeste de anumite provincii ci de EXISTENTA statului. in caz ca nu stiti,aflati ca exista un stat roman inainte de Romania Mare.
        si mai aflati ca dupa diktatul de la viena 1/2 sudica a ardealului a ramas Romaniei, care era mai mult decat Romania mica.
        si da, Ungaria a incaput pa mana rusilor dar nu a fost desfiintata k stat.
        nu stiu de ce e atat de greu de inteles ce am scris prima data,doar e destul de limpede
      • -1 (1 vot)    
        .. "Ungaria..a incaput... pe mina rusilor ... " (Duminică, 8 noiembrie 2015, 21:37)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui doremi

        ... da! da' in 56'... .
    • -3 (3 voturi)    
      ungaria a pierdut ardealul, nu noi! (Duminică, 8 noiembrie 2015, 20:21)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui kripton

      Ungaria a pierdut ardealul ce marile puteri ni l-au dat noua tocmai datorita actului dela 23 august. S anu uitam ca hitlere daduse ardealul ungarieie prin dictatul de la viena. Daca nu era regele ardealul era la unguri si noi vorbeam azi rusa. Traiasca Monarhia!!!
      • 0 (2 voturi)    
        ''noi vorbeam azi rusa'' (Luni, 9 noiembrie 2015, 12:13)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        prostie vadita.
        nici germania [democrata] nici ungaria nu vorbesc azi rusa,[nici macar moldova de peste prut] desi au luptat pana la capat contra rusilor.
        vad ca nu doar comunistii vin cu povesti pt speriat copii.
        ps vezi ca la unguri a fost doar o parte din ardeal.
      • 0 (0 voturi)    
        Oarba de Mures (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:12)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        Ordinul de atac frontal a fost dat de generalul rus Trofimenco. Au murit 11000 soldati romani.
    • 0 (0 voturi)    
      regele a salvat tara (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:06)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui kripton

      Toata europa de est a fost cedata la yalta si peste tot s-a instaurat comunsimul. Ai idee care erau conditiile de armistitiu daca nu ne predam? Ai idee cum ne sfartecau rusii si americanii dupa aia...
  • +11 (27 voturi)    
    Urare (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:48)

    Vali [anonim]

    La Multi Ani, MAJESTATE !

    p.s. orice comentariu e de prisos, indemn si cuvant Regal, fara cusur !
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu: (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:31)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui Vali

      LA MULTI ANI, MAJESTATE!
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu (Duminică, 8 noiembrie 2015, 22:27)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui Vali

      LA MULTI ANI, MAJESTATE!
  • +2 (28 voturi)    
    USL (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:48)

    sn [utilizator]

    acum 3 ani erai la brat cu USL-ul
  • -5 (29 voturi)    
    Romania (Duminică, 8 noiembrie 2015, 14:54)

    Tomato [utilizator]

    Romania este republica, nu are rege.
    • +3 (3 voturi)    
      da, monarhie! (Duminică, 8 noiembrie 2015, 20:22)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui Tomato

      cand si unde au votat romanii republica?
  • -6 (28 voturi)    
    VAX (Duminică, 8 noiembrie 2015, 15:23)

    traian [anonim]

    care aliati ? TRADATOR DE NEAM SI TARA
  • -11 (19 voturi)    
    offf... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 15:24)

    shmenarhist [anonim]

    royal blatism never dies
  • +3 (29 voturi)    
    .. (Duminică, 8 noiembrie 2015, 15:26)

    ak33 [utilizator]

    gogule din pacate aici ai dat-o-n bara
    "Romani, Cand am intors tara de partea Aliatilor, pentru salvarea existentei Statului roman, aveam 22 de ani." ai fost singurul care ai dat degeaba tot ce avea tara , ai scos tara din razboi fara sa semnezi ceva decat la cateva saptamani , si vre-o 120.000 de militari romani au fost luati prizonieri si trimisi in siberia doar pentru faptul ca tu le-ai zis sa nu mai lupte si ca rusii ne sunt aliati , acum vin si te intreb: daca cineva din familia mea a fost luat prizonier si trimis in siberia sa moara la indemnul tau de a nu lupta a-s putea eu ca om sa te iert vreodata?
    Romania a avut doar 2 regi : Carol I si Ferdinand restul au fost niste glume proaste
    • -1 (17 voturi)    
      / (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:54)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui ak33

      Daca ai sti ce s-a intimplat in Germania cand rusii au intrat acolo la sfarsitul razboiului....

      Daca ai sti nu ai mai vorbi asa.

      E usor sa afli, interentul e plin de informatii.

      Daca ar fi continuat razboiul de partea nemtilor, multi cetateni romani, civili, in special femei si fete ar fi suferit inimaginabil.

      Plus de asta, sa fim seriosi, crezi ca Regele e cel care a decis intoarcerea armelor?! Mai informeaza-te. Sitautia a fost extreme de complicate, nu era ca intr-un joc pe calculator...
      • +6 (10 voturi)    
        ... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:15)

        ak33 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        ///, tu ai idee cate femei si fete ( da fete de la 13 ani in sus) au fost violate de armata rosie cand a intrat in tara ? absolut toate care le-au cazut in mana , asa ca nu trebuie sa citesc eu de berlin 1945 cand stiu ce s-a intamplat in romania 44
    • +2 (4 voturi)    
      perfect adevarat (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:24)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      23 august a fost o prostie monumentala.
      antonescu se pregatea sa semneze armistitiul si regele copil a intrat in panica-nu mai scapa d tutela?
      asa ca a intrat sub tutela lui dej. si poate i-a parut rau dupa maresal.
      • -1 (1 vot)    
        noi am fost stta agresor (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:09)

        LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui kripton

        Nu a existat nici un armistitiu caci stalin nu dorea asta decat capitularea. Romania a fost stat agresor, ce armisitiu si mila mai vroiai?! Regele a salvat cat se putrea, iar comunsimul s --a instaurat peste tot...
        • +1 (1 vot)    
          Sa mori tu (Vineri, 13 noiembrie 2015, 18:16)

          ak33 [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

          Romania stat agresor dar in 1940 cine pe cine agresa
    • -2 (2 voturi)    
      Astia care va dati comentatori (Duminică, 8 noiembrie 2015, 22:05)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      Va recomand sa invatati sa scrieti in limba romana, inainte de a va formula gandurile in scris!
      Aproape toti sunteti la fel de analfabeti ca parlamentarii!
  • -2 (16 voturi)    
    Postaci platiti (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:33)

    varanuuu [anonim]

    Cred ca PSD-ului si PNL-ului le fuge pamantul de sub picioare si si-au grupat toti postacii in comentariile de mai sus.
    Nu pot sa cred ca cineva normal are inca impresia ca soarta Romaniei a hotarat-o Regele Mihai in 1944 si din cauza lui a intrat Romania in comunism. Soarta Romaniei a fost bine trasata de marile puteri pentru 50 de ani.
    In rest, discurs de bun simt si bine intentionat al Regelui, asa cum a facut-o si pana acum. Cu toate astea, vremea Monarhiei e de mult trecuta.
    • +2 (12 voturi)    
      asta (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:51)

      ak33 [utilizator] i-a raspuns lui varanuuu

      asta o crezi tu ca sunt platit de cineva , eu unu nu cred ca soarta a hotarat-o hodorou" dar a grabit-o
    • 0 (4 voturi)    
      soarta romanieie era hotarata (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:26)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui varanuuu

      dar puteam capitula DUPA ce semnam un act care ne scutea armata din moldova de prizonierat,despre asta vorbim.
    • +3 (3 voturi)    
      Postaci plătiți (mulți... p(r)ostaci) (Duminică, 8 noiembrie 2015, 22:41)

      patrick_higher [utilizator] i-a raspuns lui varanuuu

      Ai dreptate, s-au adunat trolii la acest articol cum n-am mai văzut vreodată pe HN! Evident, la ordinul stăpânilor lor, speriați că se scufundă. Se vorbește în ultima vreme de restaurarea monarhiei în Ro, de aici spaima cumplită și ura ce li se scurge din guri acestor jalnici p(r)ostaci anti-regalitate. Dar hienele vin, latră / urlă la lună și pleacă, mereu, cu coada între picioare.
      • +2 (4 voturi)    
        La fel (Luni, 9 noiembrie 2015, 6:53)

        ak33 [utilizator] i-a raspuns lui patrick_higher

        La fel pot zice si eu de voi , ca sunteti platiti de casa regala , dar nu o facem, fiecare cu parerea lui
        Ca despre analfabetism :una e sa gresesti alta e sa nu stii sa scrii si sa citesti
  • -4 (12 voturi)    
    Nea Mishulica (Duminică, 8 noiembrie 2015, 16:35)

    MoemBius [utilizator]

    Nu te duci matale unde ai stat pina acuma bine merci adica la Versailles?
    Si ne lasi in ....durerea noastra in pace
    De ce trebuie neaparat sa vina niste .....de astia sa si bata joc de absolut tot ce se poate petrece in tara asta?
    La vremea respectiva ai fost cineva
    Dar acum dovedesti ca nu stii sa te retragi
    Pina la ce varsta ai de gand sa faci astfel de speech uri?
    Si prin absurd ai cumva idee ce fel de forma de guvernamant are acuma Romania?
    Cine ziceai ca esti?Acuma in real time dupa raspunsul la intrebarea anterioara?
  • +4 (12 voturi)    
    mai astept (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:02)

    Dedalus [anonim]

    Constat ca idnelunga propaganda comunista, precum si multiplele mituri propagate de propaganda post-decembrista au reusit sa distorsionexze major imaginea monarhiei in Romania.

    Fara a sustine ca Regele Mihai este fara de pata, cred ca ar fi bine ca fiecare din cei care se imbatoseaza impotriva monarhiei sa citeasca mai intai putina istorie (nu propaganda ieftina!) atat istoria Romaniei cat si cea a Europei din perioada respectiva.

    Acest elan anarhist spre care au alunecat multi manifestanti, analisti si simpli cetateni este rodul unor carente majore de educatie, atat din perspectiva culturii politice cat si din perspectiva cunoasterii istoriei in general.

    Sigur, partidele trebuie sa se auto-reformeze. Sigur, trebuie sa apara partide noi. Sigur e necesra reforma statului.

    Dar reforma statului care sa conduca la un star comunist sau national-socialist nu este una de dorit.

    Un set de masuri pe termen scurt care sa conduca reducere pericolelor pentru viata izvorate din slaba legislatie si un set de masuri pe termen lung care sa reformeze in realitate statul sunt absolut necesare.

    Numai ca seturile de masuri nu trebuie sa constea in liste de dorinte utopice si nici in indemnuri spre ierarhie.

    Eu inca mai astept un plan de reforma fezabil, care sa treaca dincolo de legitima furie populara. Sper si ca gloata de impostori si paranoici va face loc unor analisti reali, cu intelegerea lucririlor si cu obiective clare si fezabile.
    • +3 (3 voturi)    
      ...da... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 21:44)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ... sunt citziva postaci aici care au "invatzat istorie "
      la stefan ghiorghiu ( se simte dupa miros ) .
      In rest bun comentariu 5 puncte .
  • +5 (11 voturi)    
    Problema lui Mihai (Duminică, 8 noiembrie 2015, 17:53)

    Burebista [anonim]

    Treaba este foarte complicate si complexa cu actul dela 23 august 1944 .Sunt multe variante .Daca nu cedam multe orase erau facute una cu pamantul iar numarul mortilor atat civili cat si ostasi era inzecit . Eram orcum cuceriti de aliati .Suferintele erau enorme ,dar au fost si sub comunisti si la fel si sub acesti vopsiti democrati neocomunisti.Casa regala daca ar lua puterea in Romania ar fi altfel prestigiul Romaniei in lume ,decat condusa de derbedei corupti care au distrus TOT in aceasta tara ,industrie ,agricultura si 25 de ani nu au facut NIMIC doar au furat .Cand tara este condusa de etni aci se ajunge .La multi ANI de ziua REGELUI .
  • +4 (10 voturi)    
    Un document oficial al statului roman... (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:02)

    area [anonim]

    In fondul arhivistic CC-al PCR - sectia cancelarie se gaseste dosarul nr. 215/1944 care a fost clasificat de regimul comunist. Acest dosar contine "transcriptul" (adica stenograma) intalnirii din ziua de 23.08.1944 dintre rege si Antonescu.
    "Transcriptul" reda discutia inregistrata pe placi audio de catre armata, iar filele transcriptului poarta stampila Ministerului Apararii Nationale.
    Deci, daca se doreste cu adevarat a se cunoaste exact ce s-a intamplat si ce s-a discutat in acea zi extraordinara pentru insasi existenta statului roman (la momentul intalnirii armata sovietica intrase adanc in teritoriul romanesc), nu trebuie decat un singur lucru: SA SE FACA PUBLICA INREGISTRAREA AUDIO !!!

    O sa va redau cateva pasaje din transcript:

    "Regele: - Nu v'am chemat sa-mi faceti observatii si sa va dati pareri. Scopul pentru care v'am chemat este sa trimit de aici din biroul meu telegrama alaturata, privind incetarea ostilitatilor cu natiunile aliate.
    - urmeaza o pauza, apoi:
    Maresalul: - Citeste Domnule Antonescu si vezi, crezi ca Maresalul poate trimite o telegrama ca asta?
    Ica: - Cine a facut-o?
    Regele: - Ce va priveste? Daca n'o dati, o dau eu!
    Maresalul: - Cum va puteti inchipui ca Maresalul poate trada aliatii Germani, si sa se arunce in bratele Rusiei?
    Regele: - Cine tradeaza Domnule? D-ta sau Nemtii? D-ta ai garantat frontiera Germaniei sau Germania pe a Romaniei? Unde e granita: pe Milcov, pe Arges - (strigand), pe Olt?
    Maresalul: - (tare) Nu sunt surd! De ce strigati?
    Regele: - Ba esti! altfel ai fi auzit vuietul tarii! Scurt, Domnule Maresal, dau telegrama sau nu?
    Maresalul: - Nu, asa nu!
    Regele: - Dar cum?
    Maresalul: - Sa iau contact cu Germania?
  • +4 (10 voturi)    
    continuare (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:02)

    area [anonim]

    Regele: - Ce? Ne targuim aici, Domnule Antonescu? Domnule Antonescu, de 4 ani imi uzurpi drepturile! N'ai avut nici increderea si nici simpatia! De 4 luni lucrez cu opozitia sa salvez tara. Ma crezi, o stiu bine, un copil balbait si prost. Dar aceasta o vor judeca romanii mei. Dar daca crezi ca sunt tradator vei incerca cea mai cumplita deziluzie. Sunt Reegele Tarii si al D-Tale. Vreau sa scap tara si (strigand si lovind in birou) nimeni si nimic nu-mi poate sta impotriva !
    Maresalul: - Majestatea Voastra este tanar si fara experienta...
    Regele: - Te inseli, suferinta este o experienta!
    Maresalul: - Nu poti dispune de tara daca...
    Regele: - Sunt seful armatei si ordinul meu a fost dat!
    Maresalul: - (violent) Dat? Ce ordin? Stie Maria Ta ca majestatea Ta ar putea pierde Tronul?
    Regele: - Ma ameninti? D-ta pe mine? Te-am adus eu la carma? CRezi ca mai ai puterea sa ordoni aici? Si d-ta, Domnule Mihai Antonescu, faci cauza comuna cu seful D-Tale?
    Ica: - Majestate, comiteti o eroare si o imprudenta judecand astfel pe Maresal.
    Regele: - D-ta dai sau nu telegrama?
    Ica: - Dl. Maresal trebuie sa hotarasca.
    Regele:- Aici si de aici inainte hotarasc Eu. V-am oferit prilejul sa va salvati si pe voi. Am vrut sa va adapostesc chiar. Va voi adaposti si acum dar in beci. Domnilor, sunteti arestati!"
    • -1 (3 voturi)    
      si crezi ca daca acest mesaj e cunoscut (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:20)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui area

      asta ii da dreptul ex regelui sa se comporte asa pina la virsta de 180000 de ani?
      ai si detaliul asta lipsa?
  • +1 (7 voturi)    
    final (Duminică, 8 noiembrie 2015, 18:03)

    area [anonim]

    In acelasi dosar nr. 215/1944 exista un document in care se precizeaza foarte clar urmatoarele:
    "Astfel s'a terminat domnia Antonestilor. Printr'un curaj de nedescris, Regele, lucrand pe cont propriu, ajutat numai de ostasi (15 la numar) a pus la punct o intreaga retea de microfoane, aparate de inregistrat, construite de Rege si soldatii sai, arme automate subtilizate de la unitate, sonerii sub biroul Regal, toate cu scopul de a se dovedi in fata istoriei sedinta istorica din dupa amiaza zilei de 23 august 1944."

    DECI, SA AUZIM PLACILE AUDIO !!!
    • +1 (3 voturi)    
      aud prima data (Duminică, 8 noiembrie 2015, 19:36)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui area

      de inregistrarea asta
      am vazut pe net notitele lasate de Maresal dupa arestare. sunt unele diferente dar nu esentiale.
      o ciocnire de orgolii. Regele a fost total iresponsabil sa predea armata rusilor mintind-o ca ar fi incheiat armistitiul.
      Maresalul oricum se pregatea sa incheie lupta cu natiunile unite,asta se stie sigur.
  • +2 (4 voturi)    
    Tipic romanesc (Duminică, 8 noiembrie 2015, 20:40)

    Parzivall [utilizator]

    regele e de vina ca au venit rusii peste noi. Si daca era Chuck Norris si rusii tot intrau.
    • 0 (0 voturi)    
      da,dar ... (Luni, 9 noiembrie 2015, 12:19)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      una e sa spui armatei sa opreasca focul pt ca ''ai semnat armistitiul'' cand nu ai semnat nimic,iar inamicul iti ia prizonieri soldatii care au luptat 4 ani contra lui [multi au fost impuscati PE LOC,altii au sfarsit-o na sivir]
      alta e sa ai acord de incetare a focului care precizeaza clar situatia armatei care capituleaza.
      puteam inceta focul fara sa fim luati prizonieri.
      vezi situatia armatei finlandeze.
      • 0 (0 voturi)    
        nu se putea face nici un armistitiu (Vineri, 13 noiembrie 2015, 9:13)

        LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui kripton

        Rusii erau deja la iasi, iar stalin nu dorea decat capitularea neconditionata. De armistitiu nu putea fi vorba ca noi am fost stat agresor. Regele a procedat corect si a recuperat ardealul la patria mama...
  • 0 (4 voturi)    
    Lasa-ne Majestate (Luni, 9 noiembrie 2015, 2:45)

    Gogu Viziru [anonim]

    Da,dar timpul matahale a trecut.A venit timpul lui Duda.Asa ca lasa-ne majestate ! Cu duda mtahale cu tot.
  • +1 (1 vot)    
    bilant (Luni, 9 noiembrie 2015, 9:21)

    UnSemn [anonim]

    Voi ce credeti, care va fi "chemat" primul, sa dea socoteala personala si, de ce nu, colectiva? tovarasul Iliescu sau Regele Mihai?
    Sa socotim asta un semn?

    Daca o cintarim matematic, ce atirna mai greu? "Tradarea" regelui tinar si nepriceput sau "salvarea" poporului de golani, cu ajutorul bravilor mineri?
    Recuperarea Ardealului, cu pretul pastrarii Basarabiei ca prada de razboi(asta era decis dinainte), cind putea sa fie dat ungurilor, pe motiv ca au avut un guvern bolsevic la 1919 SAU recunosterea imediata a Republicii Moldova(japonezii nu o recunosc) de catre autoritatile republicane si iarasi, pastrarea si asigurarea continuitatii republicii, desi monarhia a fost abolita printr-o mascarada, in prezenta trupelor sovietice pe teritoriul romanesc?

    A declarat justitia romana pe cineva responsabil de mineriada? A declarat justitia romana actul de formare a republicii invalid?

    Cel mai probabil justitia divina(a vietii pt. cei de alte credinte) va interveni prima si il va lua pe unul dintre noi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by