Articol actualizat

Dosarul ICA - Dan Voiculescu se judeca in continuare la Curtea de Apel Bucuresti. Inalta Curte a respins cererea de stramutare/ Avocatul invocase presiunea mediatica excesiva si ostilitatea judecatorilor

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 11 iulie 2014, 9:45 Actualitate | Esenţial


Dan Voiculescu la Curtea de Apel
Foto: Hotnews
Inalta Curte de Casatie si Justitie au respins, ca neintemeiata, cerea de stramutare a dosarului privind privatizarea Institutului de Cercetari Alimentare (ICA). Decizia este definitiva, astfel ca dosarul lui Dan Voiculescu se va judeca in continuare la Curtea de Apel Bucuresti, informeaza televizunile de stiri, citand surse. Gheorghita Mateut, avocatul lui Dan Voiculescu, invocase vineri, la Inalta Curte, presiunea mediatica excesiva si negativa asupra acestui caz si ostilitatea de care au dat dovada judecatorii de la Curtea de Apel Bucuresti (CAB). Dan Voiculescu a fost obligat si la plata a 100 de lei cheltuieli judiciare.

Potrivit Agerpres, in jurul orei 12.00 s-a pronuntat decizia in sala de judecata.

In sala de judecata Gheorghita Mateut le-a cerut magistratilor de la instanta suprema stramutarea dosarului de la Curtea de Apel Bucuresti la o alta instanta din tara, declarand ca presiunea mediatica excesiva a afectat impartialitatea judecatorilor de la CAB.

In acest sens, avocatul a depus peste 300 de pagini cu articole negative din presa cu referire la Dan Voiculescu si dosarul ICA.

El a mai aratat ca emisiunile televizate si articolele din presa au inoculat opiniei publice ideea falsa ca Dan Voiculescu ar fi fost implicat in savarsirea unor infractiuni de coruptie a judecatorului Stan Mustata de la CAB.

Avocatul a adaugat ca, tot prin intermediul mass-media, anumite persoane au transmis ca trebuie urgentata judecarea dosarului ICA, deoarece faptele se prescriu in luna decembrie 2014, lucru care nu este adevarat.

Gheorghita Mateut a contestat si modul in care au fost numiti in dosarul ICA judecatorii Camelia Bogdan si Mihai Alexandru Mihalcea, sustinand ca decizia Colegiului de Conducere de la CAB nu ar fi legala.

La final, avocatul a cerut ca, pe langa mutarea dosarului, instanta suprema sa anuleze si decizia CAB de impunere a sechestrului asigurator pe bunuri si actiuni ale familiei Voiculescu

"Tot ce a spus domnul Mateut este corect. Intr-un stat de drept, institutiile statului trebuie respectate, lucru pe care eu l-am facut intotdeauna", a spus Dan Voiculescu in sala de judecata.

Dan Voiculescu a afirmat, la iesirea de la Inalta Curte, ca motivul pentru care avocatul Gheorghita Mateut a cerut stramutarea este completul de judecata, nu Curtea de Apel.


 "Sa nu mai confundam persoanele care sunt vremelnic pe niste functii cu institutiile", a afirmat Voiculescu, dand ca exemplu pe presedintele Traian Basescu. Intrebat ce legatura are cu procesul sau, Voiculescu a declarat: "Are legatura pentru ca domnul avocat Mateut a vorbit despre completul de judecata, nu despre Curtea de Apel. Nu CAB este motivul pt care domnul Mateut a cerut stramutarea."

Initial, instanta suprema stabilise pentru 24 septembrie judecarea acestei cereri de stramutare, insa data a fost schimbata la cererea avocatilor lui Voiculescu.

Avocatii lui Dan Voiculescu au depus la ICCJ o cerere in care solicita ca dosarul privind privatizarea ICA sa fie mutat de la Curtea de Apel Bucuresti la o alta instanta.

Solicitarea a venit dupa ce la penultimul termen al procesului din 1 iulie avocatii lui Dan Voiculescu au reclamat atitudinea presedintelui noului complet de judecata, Camelia Bogdan, pe care au acuzat-o ca este partinitoare si au incercat de doua ori sa o recuze. "V-ati dovedit partinitoare. Se simte din ceea ce faceti. Ati calcat in picioare drepturile procesuale ale partilor. Nu va luati dusa de val", i-a spus atunci unul dintre avocati judecatoarei Camelia Bogdan, potrivit Agerpres.

Dosarul este judecat de un nou complet de magistrati, format din judecatorii Camelia Bogdan si Mihai Alexandru Mihalcea. Acestia au promovat de curand la Curtea de Apel Bucuresti de la Tribunalul Bucuresti, urmand ca primul lor dosar sa fie cel privind ICA.

Urmatorul termen al procesului ICA a fost stabilit la Curtea de Apel Bucuresti pe 4 august.

Daca pe 4 august s-ar fi dat o sentinta, iar pe 24 septembrie Inalta Curte ar fi decis aprobarea cererii de stramutare a dosarului, sentinta CAB ar fi fost casata.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















15751 vizualizari

  • -24 (46 voturi)    
    Cine face (Vineri, 11 iulie 2014, 10:15)

    canuta [utilizator]

    pariu cu mine ca ne vom afla ,pina la urma, in una din cele doua situatii:
    - fie va fi aprobata stramutarea procesului
    -fie va fi schimbata incadrarea faptei in tainuire ?
    Totul se va derula cu cit mai multe tergiversari si invirtiri intre situatii in asa fel incit timpul sa treaca si sa se ajunga, in glorie,la termenul de prescriere.
    Consider ca nici un om cu capul pe umeri nu-si va imagina vreodata ca administratorul averii securitatii va intra la puscarie,iar averea securitatii va fi scoasa la lumina si va fi confiscata.Decit daca securitatea va dori asta!
    • +54 (56 voturi)    
      daca scapa varanul de brutarie (Vineri, 11 iulie 2014, 10:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui canuta

      1 ne intoarcem la Epoca de Aur Nastase prin descendentul Victor viorel
      2 cine ramane sa stinga becul in Romania ?
      • +29 (29 voturi)    
        Se apropie! Mai sunt cateva zile! (Vineri, 11 iulie 2014, 12:50)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        "Descumpănirea care i se citeşte Varanului pe faţă la ieşirea din confruntarea sa cu întrebările şi deciziile din ce în ce mai grele ale magistraţilor e elocventă. Varanul nu e tocmai bine pregătit pentru momentele mai dure ale vieţii. Pare şocat ca fotbaliştii brazilieni după cinci din şapte goluri."
      • -1 (1 vot)    
        Voiculescu trebuie achitat (Sâmbătă, 12 iulie 2014, 14:35)

        AIKO100 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Sper ca justitia sa faca lumina in acest dosar. La o simpla vizualizare a documentelor depuse in dosarul Telepatia iti poti da seama de faptul ca Voiculescu trebuie achitat deoarece nu exista probe.
    • +15 (15 voturi)    
      na ca te pacalisi (Vineri, 11 iulie 2014, 12:46)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui canuta

      Vezi, daca gandisi de rau?
      • -5 (9 voturi)    
        Vezi (Vineri, 11 iulie 2014, 13:22)

        canuta [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ca exista doua ipoteze!
        Este adevarat ca amindoua au aceeasi concluzie.
        Observ ca lumea este mai deranjata de existenta concluziei decit de ceea ce o justifica.
        Daca o fi sa ai dreptate si in a doua ipoteza, considera ca am dat o bere(asa "in abstracto").Ar fi ceea ce imi doresc si eu,dar vreu sa fiu realist.
    • -2 (2 voturi)    
      nu stiam cum sa va numar! (Vineri, 11 iulie 2014, 17:53)

      canuta [utilizator] i-a raspuns lui canuta

      Va multumesc pentru ajutor.
      De fapt,ca sa fiu corect,am facut o evaluare cantitativa
      Sa sustin ca am numarat ar fi o exagarare.
      Partea mai putin vesela,este ca am avut dreptate.
  • +26 (26 voturi)    
    asa (Vineri, 11 iulie 2014, 11:07)

    unnecunoscut [utilizator]

    si cand se pronunta? asta ne intereseaza
  • +41 (41 voturi)    
    două măsuri? (Vineri, 11 iulie 2014, 11:16)

    Kentauros [anonim]

    „V-ati dovedit partinitoare. Se simte din ceea ce faceti...” este declarația unui avocat al apărării. Să înțeleg că „a simți” este egal cu „a ști” în acest caz? Ce ne facem dacă vreunul dintre cetățenii României „simte” că Voiculescu este vinovat? Acesta acceptă „judecata” și se duce de bunăvoie la pușcărie?
    Folosiți o singură măsură stimabililor.
  • +34 (36 voturi)    
    Îi doresc Felix-ului (Vineri, 11 iulie 2014, 11:22)

    Audit [utilizator]

    un singur lucru: dacă a furat bani - să facă puşcărie dar nu doar cei 5 din această cauză şi să piardă fiecare bănuţ nemuncit, dacă nu a furat şi toţi banii sunt din muncă cinstită - atunci să fie sănătos! Dumnezeu le va rândui.
    • +29 (31 voturi)    
      pai, (Vineri, 11 iulie 2014, 11:46)

      cezy43 [anonim] i-a raspuns lui Audit

      pana Dumnezeu te mananca sfintii, Antenele, pilele etc. Ma intreb daca Badea mai stie "slagarul", sau se va produce cu un bocet....
      • +7 (7 voturi)    
        isi va sfisia maieul (Vineri, 11 iulie 2014, 19:34)

        Manes [utilizator] i-a raspuns lui cezy43

        in direct.....si va incerca sa se pupe singur in dos...
  • +33 (33 voturi)    
    presiunea intact(a) (Vineri, 11 iulie 2014, 11:31)

    b33 [utilizator]

    Pai presiunea mediatica e pusa chiar de trustul lui de propaganda; sunt sigur ca si cei care judeca aceasta cerere de stramutare isi dau seama de asta. Si bineinteles ca Varanul si avocatul sau considera ostil orice complet care nu il va achita sau amana pana la perscriere.

    Sa imi explice Varanul care complet de judecta ar fi bun, care nu ar avea presiune mediatica asupra sa si nu i-ar fi ostil. Poate un complet cu judecatorul Mustata?

    Daca nu e un judecator pe care il are el in buzunar, care recuzare, ca e presiunea mare. Daca se atribuie altii, cere schimbarea pt ca nu au fost ales aleator. Cand sunt alesi aleator, cere schimbarea pt ca e presiunea prea mare. Pana cand mai tot functioneaza jongleriile astea?
  • +34 (34 voturi)    
    Bravo ICCJ (Vineri, 11 iulie 2014, 11:35)

    FPop2013 [utilizator]

    Se stie de ce turbeaza postacii pontaci-voiculesti. Urla de le tremura rarunchii contra Liviei Stanciu. Bine ca mai sunt cativa oameni verticali in tara asta, care fac si treaba unde sunt. In rest...jale!
  • +34 (34 voturi)    
    felix (Vineri, 11 iulie 2014, 11:42)

    FPop2013 [utilizator]

    Intr-adevar, acest individ e jalnic. A demisionat din Senat ca sa nu mai fie judecat de ICCJ, stiut ca mai multe complete de acolo l-au condamnat pe Bombonel, da ? Acum se duce cu ruga la ICCJ sa il mute la alta instanta, cu niste argumente pentru handicapati. Bine i-au facut nemernicului.
  • +28 (28 voturi)    
    varane ,varane (Vineri, 11 iulie 2014, 11:51)

    xanti [utilizator]

    Nasol rau nu ti-a iesit calculul,la brutarie.
  • +25 (25 voturi)    
    ups! (Vineri, 11 iulie 2014, 12:03)

    corvus coraX [utilizator]

    Păi Varanul tre să fie fericit căd a lăudat-o pe Doamna Judecător Bogdan ca fiind o foarte bună profesionistă. Și eu sper să judece drept și să dea un verdict corect indiferent care ar fi el,
  • +11 (11 voturi)    
    sa vedem (Vineri, 11 iulie 2014, 12:17)

    Kobolld [utilizator]

    Asociati ai acestui Varan li s-a dat ordonanta de clasare, intrucat infractiunea de inselaciune, fals in declaratii si fals in inscrisuri sub semnatura privata si in inscrisuri oficiale, evaziune fiscala si spalare de bani ... constituirea de grup infractional organizat ... etc. nu constituie infractiune.
    Sa vedem...
    Demersurile facute la prim-procuror si apoi la judecatorul de camera preliminara, daca se va mentine aceasta ordonanta, e clar ca acestia daca ating sfanta haina voiculesciana dobandesc imunitate in fata legilor ...
  • -31 (31 voturi)    
    . (Vineri, 11 iulie 2014, 12:43)

    sandra.renetova [utilizator]

    Presiunea mediatica este evidenta in dosarul asta! Stramutarea trebuia aprobata.
    • +18 (18 voturi)    
      Hai pa! (Vineri, 11 iulie 2014, 13:15)

      FPop2013 [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      Hai pa! Cotcodaceli din astea ieftine nu impresioneaza pe nimeni.
    • +20 (20 voturi)    
      subscriu, stramutare aprobata la Rahova (Vineri, 11 iulie 2014, 13:46)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      ca si asa mai dosare penale pe rol
    • +13 (13 voturi)    
      Unde? (Vineri, 11 iulie 2014, 14:52)

      Ovidiu M [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      Eu nu neg că presiunea mediatică este foarte mare, dar întrebarea este unde ai putea să muți acest dosar a.î. să nu mai fie presiune mediatică. Nu există loc în țara asta unde lumea să nu fi auzit de acest proces. Poate dacă l-am muta undeva în Rusia, presiunea ar fi mai mică.

      În plus, faptul că e presiune nu înseamnă că trebuie automat mutat procesul. Este datoria judecătorilor să lase de-o parte presiunea și să decidă în funcție de probe. Astfel nici un om politic sau vedetă nu ar mai putea fi judecate în ţară, din cauza - nu-i așa? - presiunii mediatice.
    • +12 (12 voturi)    
      E adevarat! (Vineri, 11 iulie 2014, 14:53)

      Arcasu [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      Poate trebuia invocata presiunea mediatica a latrinelor asupra completului de judecata...
    • +8 (8 voturi)    
      banuiesc ca posteaza sandra (Vineri, 11 iulie 2014, 15:00)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      din studiourile...cu bara la ecran..acelea vazute de lazaroiu..ce premonitie domnle !
    • +8 (8 voturi)    
      doar intreb (Vineri, 11 iulie 2014, 15:57)

      was [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      Daca judecarea dosarului era stramutat, asa zisa presiune mediatica ar fi disparut?
  • +25 (25 voturi)    
    A venit factura la Felix securistul. (Vineri, 11 iulie 2014, 12:55)

    Cetatean97513 [utilizator]

    Ce credea conu Felix... ca merge asa la nesfirsit? Gata, s-a strins latul... a venit factura si la el... una grasa de tot cu multi ani :)
    Sper sa nu mai iasa de acolo.
  • -9 (11 voturi)    
    . (Vineri, 11 iulie 2014, 13:19)

    MayaNeo [anonim]

    Pai ca sa poata Macacul sa mai dea ordine si sa mai preseze putin, nu?
  • +24 (24 voturi)    
    Nu Basescu l-a lucrat pe Voiculescu Dan! (Vineri, 11 iulie 2014, 14:14)

    Supravietiutorul [utilizator]

    Nu Basescu l-a lucrat pe Voiculescu Dan!
    Vreti sa siti cine: fostii cercetatori de la ICA, care s-au luat in coarne si in ficati cu Voiculescu Dan si care nu se vor lasa pana nu-l vad in inchisoare si cut oata averea confiscata, impreuna cu ceilalti inculpati din dosar - salariti publici corupti de Voiculescu Dan.
    Buturuga mica rastoarna carul mare!
    Nu de Basescu trebuie sa se planga Voiculescu Dan ci de noi!
    Culmea ironiei: ne si cunoaste personal! Dar, are o problema: l-am refuzat!
    Va avea timp in inchisoare sa se gandeasca la toate aceste lucruri. Cel care posteaza a castigat proiecte la UE in valoare de 13,0 mil. euro si a creat 526 noi locuri de munca in ultimii trei ani, pe cand Voiculescu Dan a desfiintat 700 de locuri de munca la ICA.
    Ce am fost eu? Un supravietuitor dintre salariatii de la ICA, care nu s-a lasat incalecat de cetateanul Voiculescu Dan.
    • +12 (12 voturi)    
      eeei... (Vineri, 11 iulie 2014, 16:33)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui Supravietiutorul

      dacă ar fi mai mulți ca tine în țara românească domnu cercetător de la ICA...
      Să nu se mai spună că mămăliga nu explodează...
      • 0 (0 voturi)    
        Drept este! (Luni, 14 iulie 2014, 14:26)

        Supravietiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Mariicaialbastri

        Drept este, cu atat mai mult cu cat noua ne-au trebuit vreo 14 ani sa-l aducem pe omul cu doi ficati in fata momentului condamnarii definitive (speram).
  • +3 (5 voturi)    
    administratia penitenciarelor (Vineri, 11 iulie 2014, 19:20)

    barba-neagra [utilizator]

    va fixa pe televizoarele Samsung (oferite de CNA) un singur canal - Antena 3 - in semn de solidaritate cu hocheilstul vargat. in acest fel intreaga echipa, sub bagheta Camelutei, va fi puternic stimulata si angajata in lupta pentru eliberare (conditionata), tratament in strainatate pentru boli survenite peste noapte, promovarea unor slagare dragi gen " Iesi afara..." , noi dosare ale familiei Basescu, mese rotunde despre tiranul Basescu, noi succese ale familei Bercea, vizite de lucru ale guvernului si parlamentului la Rahova, clipele de bucurie dumnezeiasca premergatoare gratierii (3 noiembrie 2014)...
  • +7 (7 voturi)    
    varane, (Vineri, 11 iulie 2014, 19:33)

    Manes [utilizator]

    auzi ticaitul....?
  • +6 (6 voturi)    
    O veste buna! (Vineri, 11 iulie 2014, 22:11)

    Maniu [utilizator]

    asteptata. Judecati-l o data pe acest profitor al ceausismului si al securismului post 89 din Romania. Cum bine zice cineva: sa pastreze numai banii munciti. Atat.
  • +7 (7 voturi)    
    Asa as mai rade (Vineri, 11 iulie 2014, 22:16)

    ElenaHalmaciu [anonim]

    Sa se fii suparat doamna judecatoare Camelia Bogdan si sa ii "arda" una de sa nu-si revina decat peste vre-o zece ani/la brutarie cum ziceti voi..sa ii arata la impertinentul asta ca nu el a platit scolarizarea judecatorilor, si ca nu toti ii sunt aserviti lui. Nemernicul, ce tupeu au astia: sa ii bage pe toti in oala de mocirla in care se scalda el si armata de hoti ca el. Ar trebui acum sa ii arate judecatoarea ca nu toti sunt manjiti de impresiile lor. Nu m-as mira sa inceapa o campanie de denigrare a judecatoarei, cei ce ii ling labele acestui nemernic. Cica "Sa nu mai confundam persoanele care sunt vremelnic pe niste functii cu institutiile". Ia arata-i la hotul asta de drept comun, ce pot face cei "vremelnici" cu viata lui, doamna judecatoare si domnule judecator. Vezi tu Doamne, inocenta imaculata...fata mare de felix...toti sunt impotriva lui: si Basescu, si media ( care media ca majoritatea o conduce el) si judecatorii, si opinia publica...toti..dar chiar toti..si el..nici usturoi nu a mancat, nici gura nu ii miroase.La mai multi ani badie.
  • +4 (4 voturi)    
    bravos natiune, halal sa-ti fie (Vineri, 11 iulie 2014, 23:11)

    dkz [utilizator]

    bine ca l-ati obligat pe varan sa plateasca 100 de lei...
  • +7 (7 voturi)    
    VARAN cu NARAV (Vineri, 11 iulie 2014, 23:26)

    ofCAER [utilizator]

    Dan Voiculescu: "Intr-un stat de drept, institutiile statului trebuie respectate, lucru pe care eu l-am facut intotdeauna".
    Asa este.
    Mai ales pe Parlament l-a respectat.
    Ca de 3 ori s-a bagat.
    Si tot de-atitea a demisionat.
    Curat respect, dom' profesor!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by