Sova: Constructorul celor 6,5 km restanti ai autostrazii Bucuresti-Ploiesti a cerut in instanta 90 de milioane de euro
"Trebuie sa stiti ca, din trecut, acolo am mostenit si un proces de instanta, in care constructorul cere CNADR vreo 90 de milioane de euro. Ne aparam, o sa ne luptam cu ei, o sa vedem care va fi situatia. Acolo sunt revendicari financiare ale dansilor care vin din anii 2007-2010, pentru lucrari suplimentare solicitate de autoritati locale, in general ale statului roman, care au produs o multime de costuri care dansii spun ca nu au fost acoperite. Noi nu avem aceeasi opinie cu ei, de asta ne si judecam. Ce va stabili instanta, aceea vom face", a spus ministrul Transporturilor.
Intrebat daca anul acesta se va termina macar un kilometru din cei 6,5 ramasi din autostrada Bucuresti - Ploiesti, ministrul Dan Sova a raspuns: "Mi-e greu sa va raspund. Stiu ca, CNADR a declansat inca de acum trei luni, rediscutarea si renegocierea contractului cu ei. Ei si-au asumat constructia celor 6,5 kilometri si cred ca, fiind vorba de campie, cred ca o mare parte din ei vor fi gata. Cat exact, o sa vedem. (...) Cei 6,5 kilometri vor fi facuti si vom vedea daca din pretul negociat va mai ramane ceva care sa nu fie realizat, eu sper ca nu".
Ministrul Dan Sova a anuntat ca urmeaza o noua licitatie pentru realizarea mai multor iesiri si reamenajarea benzilor de siguranta, la autostrada Bucuresti-Ploiesti.
"Problema mare pe Bucuresti - Ploiesti este ca proiectul initial avea prea putine iesiri si, de asemenea, avea probleme, benzile de siguranta. Si asta reprezinta un nou proiect, deci vrem sa facem inca un nod rutier si sa facem niste reamenajari la benzile de siguranta, asta o sa insemne un proiect nou, o licitatie noua, dar nu are legatura practic cu actualul proiect al autostrazii", a aratat ministrul Dan Sova

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Sau daca nu lui, pt ca la cat de incompetent este oricum o sa bata campii la fel de mult ca si in aceasta declaratie, macar celor de la CNADNR?
Mi se pare un subiect ff important care nu merita a fi "expediat asa de usor mai ales ca amesteca nepermis planurile discutiei vorbind despre "revendicari ale constructorului din perioada 2007-2010"?!? Ce fel de revendicari? Ce lucrari nu au fost platite de s-a ajuns la un litigiu de 90 milioane euro?!?!
Bucuresti - Alexandria, autostrada care ar trebui sa lege Capitala de fieful l'u Dragnea, are "cel mai bun raport cost-beneficiu" dintre lucrarile incluse in Master Planul de Transporturi, a spus Sova. Afirmatiile sale sunt contrazise insa atat de specialisti, cat si de investitori, dar si de obiectivele europene, ceea ce ridica intrebarea cum de s-a ajuns la acest calcul privind eficienta. Exista pericolul ca proiectul sa inghita bani ce pot finanta lucrari mai importante, spun specialistii.
Traficul nu justifica o autostrada
"Pe Bucuresti - Alexandria nu exista traficul care sa justifice o autostrada, un rulaj minim de 15.000-16.000 de vehicule pe zi. Pe ruta spre Alexandria, traficul inseamna cel mult 11.000 de vehicule zilnic
Prioritara este Pitesti - Sibiu, nu Bucuresti - Alexandria
Transportatorii, care asigura livrarile de marfuri in economie, sustin la randul lor ca o autostrada spre Alexandria nu i-ar ajuta in niciun fel in munca de zi cu zi.
Sova sustine ca autostrada Bucuresti - Alexandria face parte dintr- un coridor prioritar european. In realitate, nu are nicio legatura cu reteaua europeana TEN-T, in care cele mai importante proiecte sunt Lugoj - Calafat si Lugoj - Constanta. Asta inseamna ca, si daca are un raport bun cost-beneficiu, proiectul nu va putea fi finantat in aceeasi masura din fonduri UE ca proiectele prioritare. "In timp ce tronsonul Pitesti - Sibiu poate fi finantat in proprotie de 85% din fonduri europene, nu acelasi lucru se intampla cu Bucuresti - Alexandria. Nefiind un drum prioritar european, Uniunea va acorda cel mult 20 -25% cofinantare
Costul estimat pentru Bucuresti - Alexandria este de circa 400 de milioane de euro. Pitesti - Sibiu costa circa 1,7 miliarde de euro