Seful CNADNR, Narcis Neagu: O autostrada Iasi-Targu Mures este prea scumpa

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 16:31 Actualitate | Esenţial


Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neagu, considera inoportuna inceperea lucrarilor la o autostrada care sa lege Iasi de Targu Mures, scrie Agerpres. El a declarat, sambata, intr-o conferinta de presa, ca o astfel de lucrare are costuri foarte mari, pe care Romania nu si le permite in acest moment.

"Este o autostrada care costa extraordinar de mult si nu s-au aprobat indicatorii tehnico-economici. Este foarte scumpa, nu neaparat in sensul kilometrului de drum, ci ce presupune ea. Trece prin situl Natura 2000, care presupune o serie de protejari, o serie de constructii speciale. Costa aproape 30 de milioane de euro pe kilometru. Intrebarea este: isi permite Romania?", a afirmat Neaga.

El sustine ca solutia pentru constructia de autostrazi este parteneriatul public-privat.

Seful CNADNR sustine ca primul astfel de parteneriat va fi semnat, in acest an, pentru autostrada Brasov-Comarnic.

"In momentul in care dam drumul la un astfel de contract, acest contract atrage credibilitatea pe piata de capital", a adaugat Neaga.

Compania are in vedere semnarea unor astfel de parteneriate public-privat si pentru centura de sud a Bucurestiului, dar si pentru autostrada Craiova-Pitesti.

















4875 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Ca sa ce? (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 16:43)

    uwe [utilizator]

    Prea scumpa ca sa ce? Ca sa mai umflati de vreo 4 ori pretul sa va ramana si voua ceva? Cred si eu, nu va renteaza. Dupa capul vostru e incomparabil mai scumpa decat A3-u' lu' Bechtel.
    • +11 (13 voturi)    
      E scumpa... rau (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:01)

      Mileu [utilizator] i-a raspuns lui uwe

      Pai pe perioada asta de criza am face o autostrada pana unde vreti voi dar nu sunt bani ... de furat. Ca daca ar fi pe bine autostrada a putea fi facuta, dar gura nostra nu trebuie sa manance? Iar partidul sa isi ia tainul? Nu iese nimic = nu facem nimic.
  • +16 (16 voturi)    
    Nu-i nevoie de autostrazi, in Moldova (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:02)

    muciflenduri [utilizator]

    Cand sunt alegeri sau sfinti de sarbatorit, baietii veseli zboara cu elicopterul pentru a poza cu Nechita, nu le trebuie autostrazi si alte rahaturi.
    Ce sens are sa toci miliarde de euro, cand o poti rezolva mult mai ieftin, o data la patru ani, cu niste sacose durdulii.
  • +9 (11 voturi)    
    Peşcheşul, bată-l vina! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:08)

    Don Ciccio [utilizator]

    O fi ea - autostrada - scumpa, dar sigur si musai este foarte necesara dezvoltarii (si nu numai) zonale!
    Ca din motive de prea scumpa (autostrada), sa nu mai fie loc de niscaiva consistent comision?! Aiasta-i cu totul alta lucratura p'aratura, şefu'...
  • +9 (11 voturi)    
    de ce? (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:11)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    cum sa fie 30 mil Km? Ia incercati s-o faceti cu 4-5 mil, asa cum au facut bulgarii.
    • +3 (3 voturi)    
      nu merge...! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 19:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Sunt alte conditii geologice - de fapt, chiar FOARTE dificile!!
      Dar oricum: de aici, pana la 30 mil./km? Ei, na...!
      • +2 (2 voturi)    
        nu chiar (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:20)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        in bg e mai munte ca in romania. la noi doar traversarea carpatilor e mai dificila, in rest totul e mai usor.
        • +2 (2 voturi)    
          nu asta era... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 21:50)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Nu este vorba despre "forma de relief" (asta s-ar incadra la "geografie", nu la "geologie") - ci de tipul de roci si de structuri prin care se face lucrarea.
          Partea de est a Carpatilor Orientali este compusa din roci EXTREM de friabile, alunecoase si care se "umfla" daca faci tunel, multe falii, extrem de multe zone pasibile de alunecari de teren, infiltratii de apa in subteran (eventualele tunele)... chestii de-asteaaaa...

          Daca mergi des cu trenul pe V. Prahovei, sa te uiti dupa ce treci de Comarnic inspre Sinaia si ai sa-ti faci o idee... numai ca acolo vezi "parfum", fatza de ce ar fi pe un traseu dinspre Tg. Mures spre Iasi (precizez ca nu stiu EXACT traseul propus, insa ce spun eu e valabil pe o zona foarte mare, in partea de est a Carpatilor Orientali, intre Bacau si Suceava).
          • +2 (2 voturi)    
            Mdah, e zona flisului, a panzelor de sariaj (Duminică, 6 octombrie 2013, 0:08)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Au si altii, nu e fenomen unic in Orientali si...au si autostrazi.
  • +9 (11 voturi)    
    Dar care nu e scumpă? (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:15)

    MVM [utilizator]

    Să înțeleg că restul autostrăzilor sau proiectelor de autostrăzi (că sunt mai mult proiecte) trec doar prin zone deșertice și costă mai nimic?
    Nu care cumva să asigurați vreo legătură directă a Moldovei (inclusiv Basarabia) către Vest. Să rămână săracă și bună de cumpărat voturi pe găleți și făină. O autostradă o gândești mai mult în termeni de costuri de oportunitate - cât de utilă poate fi pentru a scoate din sub-dezvoltare Moldova?
  • +11 (11 voturi)    
    ia uite (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:25)

    AdrianBeliciu [anonim]

    un hot cu bun simt, cica e prea scumpa, adica vrei sa zici ca ai mustrari de constiinta, sau nu mai vrei sa furi asa mult :)
  • -4 (8 voturi)    
    scumpa sau nerentabila (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:34)

    wladislaw [utilizator]

    una din doua sau de fapt amandoua... Presupun ca oamenii au facut calcule si au ajuns la concluzia ca nu renteaza investitia, fie ea si privata, daca banii nu pot fi recuperati intr-o perioada de (...) din taxe. In plus, contributia statului roman ar fi prea mare, conform legii PPP modificate, in sensul garantarii recuperarii investitiei de catre contrator si, mai ales, de catre finantatori (banci).
    • +6 (10 voturi)    
      Bine ca-s rentabile peste tot in lume (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 19:00)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui wladislaw

      Si tu faci afirmatia asta de rasul lumii. Tu ai habar de economie, de miscarea cat mai rapida a marfurilor, oamenilo/turistilor? Ce-ar fi sa fii capabil sa faci drumul Iasi - Viena in 10 ore???
      Mai documenteaza-te de afectele infrastructurii intr-o economie.
      • -3 (5 voturi)    
        pai au curse low-cost (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 19:22)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        In fond, CATI ieseni trebuie MUSAI sa ajunga, pe zi, in Viena?
        • +7 (7 voturi)    
          Eram doar alegoric (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:00)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Hai sa pun altfel problema, de ce are nevoie un oras/zona pt dezvoltare? De investitori.
          Eu ca investitor, dupa ce dau la o parte taxele si impozitele ma uita la infrastructura: aeroport, artere de viteza in oras, centura in regim de highway si autostrazi care sa ma lege de exterior.
          Daca vreau sa plec la munte in weekend, la Bucuresti, la Viena etc, vreau autostrazi, pt ca asa e in lumea civilizata. Din Downtown pana la city border fac 50km in juma de ora la orice ora.
          Pana acasa fac 15 minute pt 15 km chiar si la rush hour.
          Time is money si asta se aplica si locuitorilor zonei. Toata Moldova ar fi legata cu Transilvania si Europa.
          Nu o sa se intample totul peste noapte dar in cativa zeci de ani se aduna...altfel ramai in Comuna Primitica a Economiei Mondiale.
          Cati investitori au ocolit Romania tocmai din cauza lipsei infrastructurii??? Destul de multi.
          • -2 (4 voturi)    
            trenul e mai bun (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 21:56)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

            Dar in fine... nu stiu daca ASTA e problema.

            De principiu nu e incorect ce spui - dar nu'sh de ce, am eu ashaaa... o senzatie... ca NU lipsa autostrazilor face ca investitorii sa nu vina in Moldova.
            Cred ca acolo principala problema este lipsa GRAVA a unei "culturi a muncii".

            Pana la urma, iti pui problema prioritizarii: catre CE zone s-ar desfasura un trafic mai mare? si de ce?
            O investitie ar trebui "recuperata", cumva - nuuu...?
            Adica faci un studiu de trafic, un "scenariu de viitor"... ma rog! un studiu de fezabilitate... nuuu??

            Tu, daca ai avea o banca, ai BAGA banii intr-un astfel de proiect? Adica: ai sti PRECIS ca o sa castigi ceva din el, intr-un termen rezonabil?
            • +3 (3 voturi)    
              nu (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:20)

              claudiub [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              "lipsa GRAVA a unei "culturi a muncii"?"

              Am cunoscut foarte multi moldoveni care in lipsa investitiilor/oportunitatilor de dezvoltare din zona muncesc acum in Bucuresti, in Spania, Uk, Italia, iarunii s-au intors si asta se vede in satele din Botosani, Suceava, Neamt, Bacau. Daca regiunea va continua sa fie ignorata va continua fenomenul de brain drain si de exod al fortei de munca tinere. In lipsa lor, normal ca zona pare fara speranta.
              • -1 (1 vot)    
                pai tocmai! (Duminică, 6 octombrie 2013, 2:13)

                Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui claudiub

                Aceia care vor sa munceasca se cara, isi dau seama ca nu prea au sanse, cand vad pe cine au in jurul lor :(
                • +1 (1 vot)    
                  hmmm (Duminică, 6 octombrie 2013, 10:08)

                  Radu_Luci [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                  mi se pare mie sau chestia asta e valabilă pentru toată țara, cu excepția TM și CJ, singurele orașe care și-au menținut efectivul populației cât de cât intact de la recensământul din 2002 până la cel din 2011?
            • +1 (1 vot)    
              Trenul e bun pt transport persoane si atat (Duminică, 6 octombrie 2013, 0:02)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              Sunt 1001 lucruri pe care o autostrada le face in locul trenului. Gandeste-te numai la benzinarii si moteluri/restaurantele de pe traseu, depozitele si halele care ar aparea, noile oportunitati de afaceri pt investitori.
              Banii ar fi oricum europeni in mare parte si restul pot fi recuperati ulterior prin toll-uri.
              Deja se plateste in romania impozit pe masina, rovinieta si taxe ecologice/de prima inmatriculare..etc. Pai le platesti deocamdata pt drumuri cu gropi sai intra in buzunarele smenarilor politicieni.
              N-ar fi mai frumos sa ai o autostrada care traverseaza Carpatii in loc de carari pt catari? Plus ca pe tot traseul in ambele parti ai atatea zone turistice extraordinare.
              Castigurile is extraordinare pe termen mediu/lung, iti creste economia, aduce plusvaloare.
              Cum altfel se explica salariile de mii de euro de la altii si casele de 500k-1000k??? Printr-o economie solida.
            • +4 (4 voturi)    
              Eroare (Duminică, 6 octombrie 2013, 3:33)

              EMP [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              Va inselati. Principala problema a celor interesati sa investeasca in zona Moldovei este exact lipsa infrastructurii.
              Pentru informarea dvs. in Iasi exista mai multe firme de IT decat in Brasov sau Sibiu. Ma refer la firme occidentale care si-au deschis sucursale. Dar in IT nu exista necesitatea transportului de marfuri, de aceea n-au fost impedimente.
              Si apropo de aluzia dvs. referitoare la "alte motive" pentru care nu se imbulzesc investitorii in Moldova ... Sa stiti ca in IT (domeniu de care vorbesc pentru ca il cunosc) moldovenii sunt preferati cand vine vorba de dezvoltare, pentru ca in general au o abordare mai constructiva si inovatoare decat locuitorii altor zone.
            • 0 (0 voturi)    
              In Moldova este o profunda cultura a (Luni, 7 octombrie 2013, 12:47)

              dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              muncii, numai sa aiba unde sa munceasca oamenii. Am avut un task mai demult, aveam de facut niste kick-offs prin tara: in Oltenia, oamenii delegati sa "ne ajute" au zis: da, da facem, apoi s-au imbatat mi-au cerut spaga si au disparut cand sa faca treaba, ne-am facut-o singuri; in Banat si Ardeal, atata am stat pe la usile sefilor, atata s-au "fasolit" si au negociat sefii pentru ajutorul major pe care urmau sa ni-l dea oamenii din subordine, ( de agatat 3 bannere pe scena si de urmarit ca luminile si sonorizarea sa functioneze corespunzator) si au cerut bani in plus (enorm de mult pentru mai nimic, mai ales ca salile au fost mai scumpe ca oriunde si includeau serviciile, dar deh!) si cand sa treaca la treaba, de-abia o faceau, trebuia sa explicam de 10 ori niste fleacuri si una-doua ii auzeai: asta nu se poate! ( in plus, doar in Adeal si Banat ni s-au furat produse din standul de prezentare), in Dobrogea - Constanta adica, au facut ceva-ceva, fara mari fasoleli, dar in Moldova, TOTUL a fost facut inainte sa revenim la sali, dupa o descriere de 3 minute a ceea ce vrem, fara nici un ban in plus, si atenti tot timpul la ce mai avem nevoie. Nici nu bausera, ca ailalti, cu toate ca se vedea ca nu duc paharul la ureche, in caz de nevoie. Oricum, moldovenii m-au impresionat. Traiasca Moldova! A, sa specific, m-am nascut intr-un oras din Muntenia, dar nu am trait acolo, am crescut in Constanta si traiesc de ani de zile in Bucuresti.
        • +2 (2 voturi)    
          nu despre ieseni e vb aici (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:22)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          e vb de transport in general, nu doar calatori ci si marfa. oricum, in mare asa e, nu e nevoie de autostrada aia, cred ca suficient sa se repare drumurile care traverseaza carpatii si atat, dar e nevoie de autostrada bucuresti -iasi sau bucuresti cluj.
          • 0 (4 voturi)    
            cam asha... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 22:04)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Eu cred ca niste drumuri expres de calitate BUNA si niste cai ferate ADEVARATE (ce exista acum e DEZASTRU pentru turism, d.ex.) si niste aeroporturi ADEVARATE ar rezolva problema pentru un "viitor mediu" - dupa aia... poate incep sa-si exprime oarece interes si niste investitori ADEVARATI ;)
            Bucuresti - Iasi, da (oricum, pana la Bacau exista una dintre cele mai bune sosele din tzara, eu merg cu placere pe ea de peste 10 ani si n-am vazut sa fie necesare reparatii "esentiale", ce minune!!); inainte de Bucuresti - Cluj ar trebui terminata RAPID autostrada Arad - Pitesti cu conexiune, ulterior, spre Turcia / Grecia, prin Bulgaria.
            MOR de curioasa daca se va putea circula MACAR intre Deva - Sibiu FARA mizeria aia de la Sebes, macar in anul asta!! Cica "centura Sebesului" ar fi, de fapt gata, se poate circula pe ea (daca stii schepsisul) - dar DE CE n-o dau ODATA in folosinta oficial??!!
            • +4 (4 voturi)    
              E85 ala trece prin toate localitatile (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:54)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              si e extrem de aglomerat. Cand o zona se dezvolta ai nevoie de autostrazi....care sa iti traverseze tara in toate directiile. Restul vine dupa. Asa au tinut romanii imperiul atatea sute de ani...cu drumuri pavate.
              • 0 (0 voturi)    
                mda... (Duminică, 6 octombrie 2013, 2:11)

                Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                Ai si tu dreptate, de fapt :)
              • 0 (0 voturi)    
                Urasc E 85! (Luni, 7 octombrie 2013, 14:09)

                dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                E un paleativ, nici cal, nici magar, nici nu poti sa zici ca-i dai in bot ca pe autostrada, e aglomerat ca dracu', e prost semnalizat si se-ngusteaza cand ti-e lumea mai draga.
  • +10 (10 voturi)    
    Alt idiot (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:54)

    Dalinar [utilizator]

    Maine o sa-l vezi ca anunta Autostrada Craiova - Caracal.
    Ma intreb cum au elevetienii, austriecii, norvegienii, canadieni, samd, autostrazi prin munti de ti se taie rasuflarea...si nu pe cifrele alea astronomice vehiculate de asta.
  • +8 (8 voturi)    
    lu' nenea de la cnadnr... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:58)

    cris25 [utilizator]

    Nenea de la CNADNR, prea scumpa e rovinieta!
    Si, de fapt nici nu ar trebui sa existe, ca nu aveti drumuri!
  • +5 (7 voturi)    
    recomandare (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 18:09)

    miluch [utilizator]

    Puneți mâna și terminați-le mai întâi pe alea de le-ați început.
    Și apoi să va treacă prin gând să aruncați cu bani pe alte "proiecte". Când s-o circula de la București la Viena în continuu pe autostradă, atunci să mai deschideți gura! E valabil pentru "politicienii" de orice culoare.
    • +4 (6 voturi)    
      puteti sa nu le terminati pe alea... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:27)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui miluch

      sincer sa fiu, ma doare la basca daca se circula pe autostrada de la bucale la viena in continuu, cum zici tu, in schimb ma intereseaza foarte tare sa poata circula pe autostrada spre Moldova o parte din investitorii care acum se opresc in Ardeal.
      • -3 (5 voturi)    
        nu de aia se opresc ei in Ardeal! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 22:06)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

        SI EU as alege Ardealul daca ar fi sa 'investesc" - si asta, NU din cauza "autostrazilor" (care nici acolo nu exista, de fapt).
  • +11 (11 voturi)    
    asta e Director General ???? (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 18:32)

    BubuTodo [anonim]

    Daca in calitate de director general faci asemenea afirmatii, inseamna ca ocupi degeapa pozitia aia sau ai luat-o pe linie politica (ceea ce 99,99 % probabil). Nici o autostrada nu e prea scumpa pentru Romania in conditiile in care nu avem NICIUNA !!!! Aveam doar niste cioturi numite autostrazi care leaga nimic de nimic vezi Turda Gilau, si Bucurestiul de mare, ATAT !!!! Ar fi bine sa iti dai demisia pentru afirmatia asta si sa lasi locul unor oameni competenti care VOR sa construiasca autostrazi in amarata asta de tara.
    • +3 (3 voturi)    
      Pai da... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:28)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui BubuTodo

      ... normal ca e Director General! La asa Prim-Ministru... asa Director General!
    • +1 (1 vot)    
      Basescu II (Luni, 7 octombrie 2013, 14:11)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui BubuTodo

      Pai, Romania nici nu are nevoie de autostrazi, si nici n-o sa aiba. Traficul nu este si nu va fi atat de mare! a, am uitat sa pun ghilimelele, ca am citat un clasic in viata!
  • +2 (4 voturi)    
    POATE O FI MAI IEFTINA... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:33)

    schroedinger [utilizator]

    De la Tg Mures la Iasi! Alt CRETIN!
  • +3 (3 voturi)    
    Dlui Narcis Neagu (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 21:02)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    In limbaj politic, nu se fac asemenea afirmatii, pentru a lasa loc pe viitor sa se intample ;)
  • +3 (3 voturi)    
    Lipsa de viziune (Duminică, 6 octombrie 2013, 3:29)

    EMP [utilizator]

    "Autostrada este prea scumpa". Afirmatie tipica pentru un functionar lipsit de viziune economica si probabil deprins sa raspunda cu proritate la intrebarea "mie ce-mi iese"?
    S-a gandit cineva sa faca un studiu referitor la impactul economic al construirii acestei autostrazi? Vorbim de aproximativ un sfert din teritoriul tarii care ar avea acces mai facil catre vestul Europei.
    Ideea nu este, asa cum scriu mai sus cativa, ca moldovenii sa ajunga in concediu la Viena. Ideea e ca firmele dispuse sa investeasca in Moldova sa aiba o ruta de transport decenta pentru marfuri. Eu lucrez pentru o companie germana si primul lucru de care se plang este lipsa de infrastrucura in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version