Constanta redevine port de imbarcare pentru croazierele maritime internationale

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 26 septembrie 2013, 13:04 Actualitate | Esenţial


Portul Constanta - terminalul de pasageri
Foto: Portul Constanta
Portul Constanta isi recapata statutul de terminal de plecare in croazierele internationale odata cu imbarcarea primilor turisti romani si straini, vineri, la bordul pachebotului MSC Musica, cu destinatia Gythion - Grecia, potrivit Agerpres. Astfel, de la Constanta se vor imbarca vineri 80 de turisti romani la bordul navei de lux pentru o croaziera de 12 zile in Marile Marmara, Egee, Mediterana, Ionica si Adriatica cu revenire in Marea Neagra.

Potrivit ofiterului de presa al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanta, Monica Velicu, de la Constanta se vor imbarca la bordul navei de lux 80 de turisti romani pentru o croaziera de 12 zile in Marile Marmara, Egee, Mediterana, Ionica si Adriatica cu revenire in Marea Neagra.

Nava de pasageri MSC Musica, apartinand companiei MSC Crociere, va sosi vineri la Constanta cu 2.500 de pasageri la bord, dintre care 80 de turisti romani care s-au imbarcat la Venetia si isi vor incheia calatoria la Constanta, urmand a pleca in seara aceleiasi zile pe mare, dupa ce va imbarca alti 80 de turisti romani, relateaza Agerpres.

Dupa o zi pe mare vasul va acosta in portul Gythion, din Peninsula Peloponez. Croaziera mai are programate escale in porturile Venetia, Katakolon, Istanbul, Yalta si Odessa, cu revenire la Constanta in cea de-a douasprezecea zi a voiajului.

Pentru acest an sunt programate patru croaziere de acest fel cu plecare din Portul Constanta.

CNAPM, prin aderarea la Asociatia Internationala MedCruise, a declansat demersurile prin care a reusit sa atraga in Portul Constanta prima companie - MSC Cruises - care isi asuma startul transformarii terminalului de la Constanta in port de imbarcare - 'Home Port' in termeni specifici.

Astfel, amatorii de croaziere maritime ce se vor imbarca de la Constanta au avantajul de a nu mai fi obligati sa cumpere bilet de avion, dus-intors, pana la un alt port de imbarcare din lume.

Portul Constanta dispune de infrastructura necesara si indeplineste toate celelalte conditii pentru a deveni un important nod pentru croazierele de la Marea Neagra.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4052 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Croaziere? (Joi, 26 septembrie 2013, 13:37)

    Adi_ro [utilizator]

    De curiozitate, de ce croazierele cu plecare din porturile romanesti sunt ca si inexistente?
    Eu de exemplu as fi interesat sa ma duc pana la Constanta, sa urc pe un vapor si sa cobor la Odessa, Ialta, Sevastopol, Batumi, etc, dar nu exista asa ceva. Si nu as fi singurul.

    La fel, nu exista legatura pe apa intre porturile Tulcea (Ro) si Izmail (UA), desi distanta este de doar 20 de km si exista terminale de pasageri in ambele porturi.

    Idem, in orasele de la Dunare nu exista terminale de pasageri sau, daca exista, sunt inchise, multi locuitori ai acestor orase nu s-au suit in viata lor intr-o barca, cu atat mai putin pe un vapor.

    Marea Baltica colcaie tot timpul anului de ferry-uri ce fac legatura intre Suedia, Finlanda, Estonia, Rusia, Lituania, Germania, etc, iar preturile sunt rezonabile, vapoarele sunt relativ pline.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai tocmai ce s-a deschis (Joi, 26 septembrie 2013, 16:25)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

      Daca citesti cu atentie articolul asta si zice, ca tocmai au convins prima companie sa aiba la Constanta portul de plecare:

      "Pentru acest an sunt programate patru croaziere de acest fel cu plecare din Portul Constanta."
      "...prin care a reusit sa atraga in Portul Constanta prima companie - MSC Cruises..."

      Pe de alta parte, faptul ca nu exista curse spre porturi alaturate din Marea Neagra nu tine de marile companii care organizeaza croaziere, este o piata locala, de ex ar trebui sa existe curse zilnice spre Istambul, Varna, Odessa. Dar la noi lipsesc multe...
      • 0 (0 voturi)    
        . (Joi, 26 septembrie 2013, 18:05)

        Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        Compania ar fi deschis cursa si la Zimnicea daca ar exista cerere. Insa am impresia ca si birocratia romaneasca are un cuvant greu de spus.

        As fi multumit si cu o cursa pe saptamana in fiecare destinatie, dar numarul de curse este zero barat.
        Acum, ca sa ajungi la Odessa, trebuie sa pierzi vreo 2-5 ore numai in vami la Galati-Giurgiulesti-Reni, in afara de restul drumului de 6 ore pentru 300 de km de la Reni, prin Izmail, pana la Odessa. Nu mai vorbim ca, daca ai masina in leasing, s-ar putea sa nu poti iesi din tara cu ea catre Moldova, Ucraina, etc. Cu vaporul, lasi masina parcata in Constanta si nu ai nici o grija. din port Odessa pana in centru ajungi si pe jos.
        Nu mai vorbim de Crimeea, care e o destinatie turistica foarte cautata si la care se ajunge greu cu masina pe drumuri cvasinecunoscute pentru romani.
  • 0 (0 voturi)    
    asa m-as da pana la Atena sau insulele grecesti .. (Joi, 26 septembrie 2013, 16:42)

    mirceacr [utilizator]

    Constanta catre Grecia, Atena, Turcia, Bulgaria

    dar in special insulele grecesti
    in locul noptilor chinuite prin autocare pe drumurile triste ale Bulgariei ....

    pentru ca exista interes din Min Transporturilor pentru sustinerea transporatorilor pe autocar


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by