Reforma Schengen: statele europene vor putea reintroduce controale la frontiera

de Laurentiu Diaconu Colintineanu     HotNews.ro
Vineri, 31 mai 2013, 10:19 Actualitate | Esenţial


Cecilia Malmstrom
Foto: Comisia Europeana
Uniunea Europeana a decis sa reformeze Acordul Schengen. Din 2014, statele membre vor putea sa reinstaureze controale la frontierele nationale pentru o perioada maxima de doi ani, relateaza Spiegel. E vorba despre un mecanism de urgenta ce poate fi activat daca tarile Schengen se tem de un val masiv de imigratie. Reforma Schengen vine in contextul in care restrictiile de pe piata muncii vor fi ridicate in statele occidentale pentru romani si bulgari de la 1 ianuarie 2014. Marea Britanie se teme cel mai mult de o imigratie masiva din Romania si Bulgaria. Si orasele germane se plang de costurile generate de imigratia din cele doua tari.

Decizia a fost comunicata de comisarul european pentru afaceri interne, Cecilia Malmstrom, care a anuntat ca statele membre, Comisia Europeana si Parlamentul European au ajuns la un punct de vedere comun in acest sens. Noile reguli vor intra in vigoare dupa o perioada de tranzitie in toamna lui 2014. Acordul mai trebuie aprobat de plenul Parlamentului European si de statele membre, dar gestul este cosiderat o formalitate.

Reforma Schengen da curs si unei alte cereri a guvernului german. Ministrul federal de interne, Hans-Peter Friedrich cerea la sfarsitul lunii aprilie, dupa atentatul din Boston, o inasprire a formalitatilor de intrare in spatiul Schengen si, in general, in spatiul european. Dupa modelul american, Friedrich doreste introducerea unei proceduri de inregistrare online a tuturor pasagerilor care intra in Uniune. In SUA, calatorii care nu au obligativitate de viza trebuie sa se inscrie online pentru verificare de catre autoritati si suporta costurile pentru aceasta operatiune.

Reintroducerea controalelor la frontierele Schengen ar fi posibila doar in cazuri exceptionale si doar ca ultima masura. Criteriile de aplicare sunt stricte. Ele prevad situatia in care un stat european nu mai este in masura sa-si protejeze granitele externe nici cu ajutorul Uniunii si in care securitatea intern a tarilor europene este amenintata. Demersuri unilaterale ar fi interzise de noul proiect.

Comisarul Malmstrom spune ca Executivul european va controla procesul foarte strict, inclusiv prin controale la fata locului, astfel incat statele sa nu abuzeze de prevederile noului mecanism. Un diplomat european a declarat insa ca, in final, decizia de a reintroduce controale la frontiere apartine statelor membre. "Daca o tara va vrea sa controleze pasapoarte la granita o va face pur si simplu. Motivatia o poate gandi post factum pentru ca definitia urgentei este extrem de generoasa", spune diplomatul sub protectia anonimatului.

Acordul Schengen garantaza in mod normal libertatea de circulatie fara control de documente in cele 26 de state semnatare ale conventiei. 400 de milioane de europeni beneficiaza de aceasta facilitate. Prima tara care ar putea utiliza noul mecanism de urgenta este Grecia. Atena este depasita deja de ani de zile de fluxul de imigranti ilegali catre Europa, iar lagarele sunt pline pana la refuz. Partidele europene de dreapta sustin demersul, cele de stanga, in special ecologistii, acuza Parlamentul European ca a reusit sa anuleze unul din cele mai importante beneficii ale procesului de integrare europeana.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7726 vizualizari

  • -25 (59 voturi)    
    gata (Vineri, 31 mai 2013, 10:29)

    antitot [utilizator]

    S-a terminat cu schengen.
    UE e doar pentru state puternice ,cele de mana a 2 a ca Romania Bulgaria etc. sunt lasate deoparte ,noi suntem CERSETORII europei cica spun ei.
    Mai bine iesim din UE in asemenea conditii.
    RUSINE UE ,rusine Germania.
    • +30 (42 voturi)    
      mda (Vineri, 31 mai 2013, 11:30)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Definitia nationalismului : decat sa ne simtim inferiori, sa ne recunoastem bubele si sa facem eforturi de schimbare, mai bine sa iesim din UE, sa fim noi cu noi aici sa ne impartim saracia .
      La naiba cu viitorul tarii si al generatiilor, vine neamtu' sa-mi spuna cum sa traiesc .
      Pai in locul lor mi se pare normala o oarecare masura de control al imigratiei, in conditiile in care in tara de origine se practica ZERO politici de crestere a locurilor de munca .
      Ce zicea USL mai deunazi - 1 milion de locuri de munca vor creea ei, si multe alte bunatati, dar numai dupa ce cade Basescu. Probabil miile alea de disponibilizari sunt un pas in acest plan, ce stim noi ?
      • -29 (41 voturi)    
        Bube ai tu (Vineri, 31 mai 2013, 12:39)

        La Tour Eiffel [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        Daca tu ai bube nu inseamna ca toata lumea are. Bine ca are germania politici de crestere a locurilor de munca. Vezi ca nemtii tai care erau cersetori si muritori de foame dupa razboi daca nu erau ajutati de americani, da ajutati cu multi bani si knowhow, acum inca mai faceau Trabanturi, adica masini de carton. Mai citeste putin inainte sa te inchini la niste icoane care fiindca acum au bani se considera desteptii lumii.
        • +11 (11 voturi)    
          FONDURI EUROPENE (Vineri, 31 mai 2013, 14:00)

          carat [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          @ submarinul zburator
          Si noua ne-au fost puse la dispozitie fonduri europene uriase ca valoare, numai ca noi n-am fost in stare sa accesam nici macar 20% din ele. Daca nu le putem fura si baga in niscaiva buzunare personale se pare ca nu le dorim.
        • +17 (17 voturi)    
          Trabant (Vineri, 31 mai 2013, 14:44)

          Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          Ceea ce tu probabil nu stii, e ca Trabantul se fabrica in DDR, adica Germania de Est aia ocupata de prietenii tai rusii. Companii ca VW, Mercedes,BMW sau Audi sunt cu o istorie mult mai mare decat numitul de tine Trabant, sunt companii infiintate pe vremea cand americanii dadeau la sapa intre grajd si cotet, adica erau la nivelul la care esti tu acum. Si sa revenim la banii americanilor, daca banii nu ar fi existat cu siguranta un nou razboi mondial ar fi existat si tu erai de mult avortat.
        • +3 (5 voturi)    
          O masura excelenta (Vineri, 31 mai 2013, 17:29)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          Avand in vedere cati barabulisti ca tine sunt in Romania, cioreci de pivnita, postaci la comanda.
        • +3 (3 voturi)    
          discutand serios... (Vineri, 31 mai 2013, 23:09)

          keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          ...prin aderarea la UE avem dreptul de a calatori si munci in alte tari din interiorul UE, nu-i asa ? Ei, la fel si *ceilalti* cetateni ai UE, ca sint ei germani, francezi, englezi etc. ar avea dreptul de a munci in Romania....dar daca statul roman NU FACE NIMIC sa imbunatateasca piata muncii, atunci de ce esti asa de revoltat ca iti dau nemtii, de exemplu, peste nas ???? aceste drepturi exista pentru TOTI cetatenii UE , nu numai pentru romani si bulgari !!!
      • -4 (6 voturi)    
        rabdare (Vineri, 31 mai 2013, 13:27)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        sunt si ei la guvernare de...curand.
        ei n'au spus ca nu creiaza milionu de joburi.
        au spus ca da, dar nu au spus cand.
        au timp, ca vor mai fi alesi de cateva ori in urmatorii 20 de ani.
      • -3 (15 voturi)    
        de care viitor vorbesti (Vineri, 31 mai 2013, 13:27)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        o tara cu mici intreprinzatori pusi la pamant de concurenta corporatista nu se poate ridica daca ce iese sdin tara ara dificultati deosebite, iar ce intra, intra foarte usor pentru ca....se face lobby. nu poti sa tii pe loc rosiile olandeze, ca tipa olanda si ne facem mici. insa, cand trimitem noi in EU, totul este verificat la sange sau se inventeaza noi virusuri/bacterii/babau
        • +7 (13 voturi)    
          aha (Vineri, 31 mai 2013, 14:07)

          mircearh [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          imi e greu sa cred ca mafia rosiilor olandeze dicteaza politica Schengen . Daca responsabilii locali sunt corupti / incompetenti si saboteaza din interior comertul , atunci vina e tot la noi. Comerciantii au tot interesul sa isi extinda piata de desfacere si profita de prostia romaneasca.
        • 0 (6 voturi)    
          vad ca (Vineri, 31 mai 2013, 14:37)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          te referi la tarabagii, micij intreprinzatori ai lui peste.

          ok, sa vanda mai ieftin ca la supermarket, ca de la producator/tzaran, le iau pe lucru de nimic.

          multi importatori de agroalimentare sunt autohtoni.

          tarabagii si pravaliasii nu creiaza locuri de munca.
        • +1 (5 voturi)    
          Ti-as da un miliard de voturi pozitive. (Vineri, 31 mai 2013, 18:59)

          Non.e [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Problema e ca ne-am obisnuit sa tinem capul plecat ( ca sa nu ni-l taie ).
          A se vedea `problemele" cu gripa aviara, castravettii turbati si carnea de vita care necheza.
          Nu sustin ca suntem ingeri,
          Dar nici ei.
          ....................
          Sunt unii care, romani fiind, ridica in slavi pe neamtul cel ( numai ) cinstit si drept, pe olandezul cel ( numai ) harnic si intelept, pe femeistul ( numai ) calculat si saritor la nevoe, pe americanul cel (numai ) democratic si binevoitor, in timp ce conationalii lor ( inclusiv mama, tatal, copilul, vecinul, fratele) sunt numai prosti, betivi, cesetori, hoti si violatori.
          Bineinteles ca ei se considera exceptii, adica singurii care se ridica la rangul americanilor, germanilor, etc.
          Fratilor, procentul de prosti, violatori, si altele asemenea nu tine cont de nationalitate.
          • 0 (0 voturi)    
            Mai studiaza cu procentul... (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 8:17)

            mcris [utilizator] i-a raspuns lui Non.e

            ...ca nu ai dreptate (vezi niste statistici pe tari). Si daca cineva "se considera" de rang inalt fara sa fie de fapt in viata, asta se numeste paranoia si egomaniac, manifestari patologice.
    • +33 (41 voturi)    
      Rusine UE? (Vineri, 31 mai 2013, 11:38)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Dar rusine Romania cand o sa zici?

      Mai, voi sunteti total deconectati de la realitate.
      Vorbiti de parca noi suntem superputere mondiala si rahatii de nemti frantuji si ce-or mai fi ei sunt niste rupti in cur.

      Iesi TU din UE si du-te-n CSI, nu te opreste nimeni.
      • -20 (24 voturi)    
        Iar ai ramas cu degetele in priza? (Vineri, 31 mai 2013, 12:45)

        La Tour Eiffel [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Ce-ai mai, esti plecat afara si crezi ca esti smecher ca ai descoperit centrul universului?
        • +19 (19 voturi)    
          poate (Vineri, 31 mai 2013, 13:12)

          kelye [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          n-o fi descoperit centrul universului dar sigur si-a descoperit lungul nasului ceea ce nu se poate spune despre multi

          Explica-mi si mie cum se face ca toti fug pe afara, castiga acolo si trimit in tara dar in Romania toti se bat cu pumnul in piept ce mare si tare ?
          Sa mai spun ca toti se mandresc cu masina lor nemteasca, telefonul si televizorul japonez si dracu mai stie ce realizare technica cu 0 influente romanesti (aia care au plecat acum 10-15 ani nu mai sunt demult "romani", mental)
          • +10 (10 voturi)    
            subscriu (Vineri, 31 mai 2013, 15:45)

            uluit [utilizator] i-a raspuns lui kelye

            Se mai poat adauga si din "ingredientele" tranzitiei romanesti aka: "N-ai mancat salam cu soia" si ciorba romaneasca e gata facuta.

            Ce importanta are (in mentalul colectivist), daca romanii plecati, s-au adaptat cu succes in tarile de adoptie, muncesc cinstit si incearca sa-i ajute pe romanii ramasi in tara sa-si schimbe viata in bine, sa voteze oameni politici integri (care insufla incredere), ca sa aiba garantia unui viitor mai bun?

            Pentru "elita smekerilor" din Romania e greu sa inteleaga ca, se poate trai si onest (fara sa fure si sa pacaleasca). Din pacate, asta a devenit un element definitoriu autohton.
    • +18 (22 voturi)    
      of (Vineri, 31 mai 2013, 12:05)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      bravo, romane, nu te dezici. Habar n-ai ce presupune asta, dar iti dai cu parerea, ba esti si indignat. Romanii, ca si toti ceilalti membri ai UE, vor continua sa aiba aceleasi drepturi - mai mult, nu vor mai avea nici restrictii pe piata muncii. Controalele la frontiera se vor face pentru a opri o eventuala migratie din afara granitelor Schengen, cea pe care ar trebui s-o oprim noi sau bulgarii. Adica nu au incredere in capacitatea noastra de a pazi granitele UE si Schengen. Si guess what? Au perfecta dreptate.
      • -8 (8 voturi)    
        HOLLOW, HELLOW (Vineri, 31 mai 2013, 14:04)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui hollow

        Uiti ca noi SUNTEM in afara granitelor Schengen !
        • +8 (8 voturi)    
          Da (Vineri, 31 mai 2013, 15:58)

          Closed [utilizator] i-a raspuns lui carat

          Suntem in afara granitelor Schengen, dar putem circula fara niciun fel de viza in cadrul UE, ba chiar putem merge doar cu buletinul. Si asta va ramane in vigoare. Singura diferenta e ca ar putea fi reintroduse controale la frontiera, adica va trebui sa arati actul de identitate la intrarea in acea tara. Nu vad de ce ar fi o atat de mare problema.
        • +8 (8 voturi)    
          mda (Vineri, 31 mai 2013, 16:04)

          hollow [utilizator] i-a raspuns lui carat

          Tu ai fost genul de copil caruia profesorii trebuiau sa-i explice de ce si 2+2 si 3+1 pot sa faca 4 in acelasi timp, asa-i? In INTERIORUL UE nu se mai pune problema imigratiei sau opririi legale a ei. Odata ce expira restrictiile, romanii si bulgarii sunt cetateni cu drepturi egale. Problema cu Schengen e alta. Cand si daca Romania si Bulgaria intra in Schengen (o zona in care controalele nu mai sunt obligatorii la granitele statelor participante), atunci prima tara de acces este raspunzatoare cu oprirea emigratiei din afara granitelor UE. UE, INTELEGI?? NU SCHENGEN. Noi, fiind cetateni UE nu avem oricum nici un impediment. Problema e, si ma oboseste s-o tot repet, ca le e teama ca o tara atat de corupta ca Romania e incapabila sa opreasca tentativele de imigrare ilegala sau transportul de materiale interzise. Poate cineva sa spuna ca n-au dreptate?
    • +12 (16 voturi)    
      iti dau dreptate aici ! (Vineri, 31 mai 2013, 12:33)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      "noi suntem CERSETORII europei"

      cand ne plangem ca pierdem suveranitatea, cand nu ne convine controlul frontierelor, atribut al suveranitatii.\

      noi suntem rrrrromani !
      vrem o rrrromanie mare, cat ioropa !

      republica socialista jmecheria !
    • +5 (5 voturi)    
      nu chiar (Vineri, 31 mai 2013, 15:12)

      florin_f [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      dece e UE de vina ca la noi 70% din electoratul care voteaza au ales numai plagiatori, puscariasi, busnitari, corupti....
      Dece e UE de vina ca la noi se schimba regula jocului in timpul jocului (vezi referendumul)
      - ca nu se respecta nimic ce este moral
      - in parlamentul nostru avem rasisti, tigani, balbaiti, psihopati, santajisti...
      sper sa ne fara un ZID ca ala de la Berlin!
    • -3 (3 voturi)    
      Ei au (Vineri, 31 mai 2013, 18:41)

      Non.e [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      nevoe de noi si ca masa de consumatori pentru produsele lor de proasta calitate si ca buni contributori si ca masa de manevra si ca multime pentru experimente si ca mana de lucru ieftina.
      Nu e nevoe ( nici necesar si nici bine) sa cerem noi sa fim exclusi din UE pentru ca, la o adica, ne vor exclude ei.
      Trebue sa fim mai demni si sa nu mai acceptam
      toate indicatiile de genul reducerea salariilor, cvorum de participare la referendum, egalizarea pretului la combustibili, etc.
      Eu as vedea cam asa:
      Interzice Germania accesul romanilor pe piata muncii? Interzicem si noi accesul germanilor pe piata muncii.
      Pune Olanda controale la granita pentru romani?
      Tragem si noi, la granita, bariere pentru camioanele ce vin din Olanda.
      Fac austriecii nazuri?
      Le scuturam si noi ce au ei pe la noi.
      Reciprocitate, ca de aia suntem in UE.
  • +30 (30 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 31 mai 2013, 10:48)

    [anonim]

    • +24 (24 voturi)    
      ok (Vineri, 31 mai 2013, 11:31)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui

      nu mi se pare o chestie exagerata sau insultatoare. Pana la urma, daca n-ai nimic de ascuns de ce sa te superi ?
  • -13 (29 voturi)    
    ura! (Vineri, 31 mai 2013, 11:02)

    Mazeta [utilizator]

    În curând va intra și România în Schengen... cu granița pe munții Carpați. Uitați-vă la harta regionalizării, că nu degeaba se face.
    • -9 (21 voturi)    
      rau n-ar fi (Vineri, 31 mai 2013, 12:00)

      hartagramz [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e totusi o diferenta intre Tansilvania si Romania extracarpatica
    • 0 (4 voturi)    
      Hm... (Vineri, 31 mai 2013, 18:14)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ba tu daca nu esti si fudul parca parca nu esti prost destul.
  • -9 (33 voturi)    
    Si incepe... (Vineri, 31 mai 2013, 11:09)

    UnUdinRO [utilizator]

    Atata timp cat aceasta "Uniune Europeana" a avut de castigat din aderarea diferitelor tari, totul a fost OK. Dar in viziunea Franta-Germania, tarile precum Romania sau Bulgaria sunt doar vaci de muls!
    Acum, cand ii cazul ca si vaca sa pasca niste iarba, un-doi ii pun jugul si incearca sa ii de spini sau fan ranced (dar bu de pe meleagurile lor)
    URAT din partea lor!!!
    Dar, pe de alta parte, treaba asta ii de apreciat. Doar putin sa ne uitam in istorie ca sa vedem viitorul...
  • -2 (28 voturi)    
    Corect! (Vineri, 31 mai 2013, 11:10)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Sa bage controale la sange! Sa nu mai treaca picior de bulgar si ruman! Si poate ashea, prin simpatie, vor determina autoritatzile rumane sa demareze, si iele, controalele contra congolezilor, camerunezilor, marocanilor, tunisienilor, etc care ajung pe teritoriu UE prin portu Constantza, in containere.

    Bah, ascultatzi una de la unu batran: curva-i curva, pana moare! Ma refer la UE, ca sa nu existe dubii...
  • +22 (24 voturi)    
    nu va ambalati asa (Vineri, 31 mai 2013, 11:25)

    t_roxx [utilizator]

    oricum pasapoartele noastre erau controlate, ca nu eram in schengen, in cel mai rau caz nu se schimba nimic pt noi, romanii cinstiti. Insa tare mi ar placea ca infractorii romani de prin Germania, FRanta, ITalia, M BRitanie, sa nu mai poata intra in tarile respective si nici asistatii social europeni. Ca daca am face toti turism si am merge in strainatate sa muncim, nu sa cersim, nu s-ar mai teme strainii atata de noi.
  • +9 (23 voturi)    
    ... (Vineri, 31 mai 2013, 11:26)

    JeSuisRoumain [utilizator]

    cu ochii disperati (repet, dis-pe-rati) dupa romani si bulgari vor fi colonizati de altii. isi vor da seama prea tarziu.
    nemtii au probleme cu turcii, dar tot romanii si bulgarii sunt problema.
    regatul unit cu toti noii veniti din Commonwealth cat si cu mafia albaneza, dar tot romanii si bulgarii sunt problema.
    francezii cu nord africanii, dar tot romanii sunt problema.

    sunt curios cum va arata regatul unit, franta peste 20-30 de ani ?
    cat la suta populatie de culoare? :) ring a bell ?

    on verra.
    • +6 (12 voturi)    
      Unii invata (Vineri, 31 mai 2013, 11:57)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui JeSuisRoumain

      Unii invata din propriile greseli.
      Asa cum ai zis, s-au fript cu imigrantii si acuma sufla si-n iaurt. E atat de anormal oare?
      • +2 (4 voturi)    
        e groasa,Stefane! (Vineri, 31 mai 2013, 18:45)

        Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        E mai mult decat atat: isi vad esecul si neputinta zilnic , sperietoarea asta "vin romanii si bulgarii" a picat la fix , turcii&marocanii si restul profita si pun si ei paie pe foc ( un articol din Spiegel referitor la invazia romano-bulgara e scris de un turc- superba ironia).Pe romani si bulgari o sa cada toata frustrarea stransa in ultimii 15 ani in Fr,Ge,Nl,Be - probabil si in altele.
  • +13 (13 voturi)    
    Bine dar... (Vineri, 31 mai 2013, 11:38)

    mansapiens [utilizator]

    Pentru romani care sunt efectele? Romania, oricum nu e in Schengen. O sa fie control ca si inainte, dar cu sau fara ele romanii si bulgarii vor avea drept de munca pe teritoriul tuturor statelor din UE. Daca esti cetatean al Uniunii nu te va impiedica nimeni sa calatoresti, cu orice control de frontiera. In plus UK nu e in Schengen. Te controleaza la frontiera si nu te retine nimic sa intri in UK. Deci care este problema in cazul Romaniei?
  • +16 (20 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 31 mai 2013, 11:48)

    Erasm [anonim]

  • +6 (10 voturi)    
    Reforma Schengen..... (Vineri, 31 mai 2013, 11:57)

    translativus [utilizator]

    ....adica recunoasterea incapacitatii sistemului politic parlamentar de a putea cladi cea mai puternica structura economico-militara a planetei adica Etatele Unite ale Europei.

    Aceasta "reforma" este de fapt un regres al relatiilor interstatale dar cea mai grava situatie este ca va produce resentimente puternice in randul cetatenilor la adresa UE iar problemele de care se tem politicienii incompetenti ai acestor vremuri se vor acutiza.

    Acesta este cel mai rasunator esec, de pana acum, al sistemului politic parlamentar care se dovedeste inca odata incapabil, anchilozat in vechile naravuri si lipsit de viitor.

    Cel mai mare dusman al progresului economic, social, moral si al democratiei se dovedeste a fi exact sistemul politic parlamentar, cel care se autointituleaza mincinos, drept cea mai inalta forma a democratiei.

    Acesta este adevarul inplacabil pe care il traim astazi iar solutia este desfintarea acestui sistem politic anacronic, generator de crize economice, sociale si morale din cauza propriei neputinte si inlocuirea lui cu un nou sistem politic echitabil, simplu si eficient in care deciziile sa poata fi luate rapid si mai ales in concordanta cu promisiunile facute electoratului.
  • +13 (13 voturi)    
    Marea Britanie NU ESTE IN SCHENGEN (Vineri, 31 mai 2013, 12:01)

    hartagramz [utilizator]

    deci argumentul cu UK de la inceputul articolului pica din start!
  • -9 (17 voturi)    
    E timpul sa confiscam toate investitiile UE (Vineri, 31 mai 2013, 12:03)

    dookuhaka [utilizator]

    E timpul sa confiscam toate investitiile UE in Romania si sa le trecem in proprietatea statului roman. Asta asa, temporar, ca ultima masura, pentru a invata si statele occidentale sa-si respecte cuvantul cand au convenit intrarea noastra in UE.
  • +1 (1 vot)    
    Useless (Vineri, 31 mai 2013, 13:25)

    Popestiidinvale [utilizator]

    Din cate imi amintesc, marea migratie a "romanilor" s-a produs pe vremea cand erau necesare vizele pentru Schengen....
  • +5 (5 voturi)    
    Asa , si ? (Vineri, 31 mai 2013, 13:37)

    Pantera Roz [utilizator]

    Va e frica de controalele la frontiera , prea cinstiti romani ?! :)) Dati spaga , ca vamesilor romani ! :)) Sa testati piata , sa vedeti ce iese ... :)
  • +3 (3 voturi)    
    Problem? (Vineri, 31 mai 2013, 16:05)

    Closed [utilizator]

    Eu nu inteleg de ce e atata agitatie. Controale la frontiera inseamna doar verificari ale documentelor, nu si necesitatea vizei pentru intrarea in tara respectiva. Care ar fi problema daca tre' sa scoti din buzunar pasaportul sau cartea de identitate?

    Eu as zice ca ar fi chiar bine, ar limita imigratia ilegala de genul: intru pe sest in Grecia, pentru ca aia-s la pamant cu securitatea frontierei, dupa care ma plimb ca boierul prin tot spatiul Schengen pentru ca nimeni nu-mi mai verifica actele. Cetatenii tarilor membre Schengen sau UE nu au niciun motiv pentru a se speria. Cel putin din ce se discuta in articol, nu vad nicaieri mentionata introducerea vizelor pentru romani sau bulgari.
  • -1 (9 voturi)    
    Reforma Schengen (Vineri, 31 mai 2013, 17:01)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Romania ar trebui sa initieze un acord privind marfa forta de munca egala cu orice marfa, libera la import in UE. In caz contrar Romania se poate prevala de clauzele speciale ale acordului de aderare si sa reintroduca taxe vamale la importul de marfuri din UE. In acelasi mod Romania poate introduce restrictii sau taxe la intrarile de capitaluri care vin aici spre fructificare. Cat timp ne vom prostitua pentru cateva miliarde de Euro investitie la noi si nu vom asigura prevalenta capitalurilor romanesti vom avea de suferit. Sa terminam cu intrebarea stupida legata de investitiile straine pentru ca acestea extrag din Romania venit national in dauna poporuluyi roman. Nu in ultimul rand trebuie reformata din temelii politica BNR de finantare a societatilor romanesti si de indatorare a populatiei. Trebuie sa vedem si la noi dobanzi de 2-3% la imprumuturile bancare. Statul roman are inca 2-3 banci cu capital de stat care pot face aceasta politica, spargand astfel monopolul bancilor straine, dar pentru asta e nevoie de alti directori in banci si de un alt guvernator la BNR.
    oricum, Romania trebuie sa se pregateasca pentru orice surpriza, inclusiv pentru retragerea din UE daca se continua politica de aruncare in spatele tarilor mici a poverii crizei. Pana la urma pentru noi UE nu este deocamdata decat un alt Bechtel.
  • 0 (2 voturi)    
    wei pro Ue (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:17)

    RoMaLeS [utilizator]

    ce kkt a facut UE?la noi au deschis fabrici in low price dar "made in Ue"
    cetateam european cu drepturi? nu... kkt de om bun de exploatare... uraaaaa
    politica europeana sodomizata de doi trei mari huligani cu bani...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by