STIREA ZILEI

AUDIO Victor Ponta: Cautam solutia constitutionala si juridica pentru supraimpozitarea veniturilor din sectorul bugetar care depasesc 4.500 de lei

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Vineri, 25 ianuarie 2013, 16:43 Actualitate | Esenţial


Premierul Victor Ponta a declarat vineri, intr-un interviu pentru HotNews.ro, ca Executivul cauta "solutia juridica si constitutionala corecta" care sa permita supraimpozitarea veniturilor mai mari de 4.500 lei din sectorul bugetar. "1000 de euro cred ca este un venit care-ti asigura un trai decent in sectorul public", a declarat Victor Ponta.
  • Vezi mai jos discutia referitoare la supraimpozitarea veniturilor mari din sectorul bugetar

Asculta mai jos fragmentul audio despre supraimpozitare



Victor Ponta (intrebat daca ia in calcul si alte taxe marite): Altceva decit ce e in pachetul fiscal pe termen mediu si lung nu am in vedere, decit o solutie referitoare la veniturile din salarii si pensii.

Rep: Mai exact?
Victor Ponta: Mai exact, eu in continuare cred si sustin ca cei care lucreaza in institutii publice, in companii ale statului, pot sa cistige mai putin decit au acum, sute de milioane. Dar inca caut solutia juridica.

Rep: Puteti fi mai precis?
Victor Ponta: Cind o sa am solutia juridica o sa fiu foarte precis.

Rep: Va referiti la taieri de salarii in sectorul bugetar?
Victor Ponta: Nu am voie, stiti foarte bine, ca pierd procesele.

Rep: Dar puteti impozita de la o anumita suma in sus
Victor Ponta: Ati vazut? Asa ma gindesc si eu.

Rep: De la cit, de la 45 milioane in sus?
Victor Ponta: 1000 de euro cred ca este un venit in sectorul public care-ti asigura un trai decent. In sectorul public.

Rep: Deci, sa nu ramina in ceata: va ginditi ca posibila masura sa aplicati supraimpozitarea veniturilor in sectorul bugetar care depasesc sa zicem 45 milioane.
Victor Ponta: Da. E corect. Ma gindesc de mult la asta, nu e nici un secret.

Rep: Cam cind ati dori sa o aplicati?
Victor Ponta: Cind am solutia juridica si constitutionala care sa nu ma faca - nu pe mine, ci pe cel care va veni dupa mine - sa piarda toate procesele cum pierd eu toate procesele deschise pe vremea domnului Boc.

Rep: In ce orizont de timp?
Victor Ponta: Cit de repede am solutia juridica si constituionala corecta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8046 vizualizari

  • -3 (31 voturi)    
    hehe (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:03)

    Mazeta [utilizator]

    Unde se crede Ponta cu măsurile astea socialiste, în Statele Unite?
    • +22 (28 voturi)    
      he-he-he (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:32)

      rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nu draga, in tara in care toti analfabetii voteaza plagiatori. Ti-e frica ca ajunge si la plafoanele celor pe ajutor social?
      • +3 (3 voturi)    
        Guvernul are nevoie de competente de doi lei (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 9:31)

        Catch 22 [utilizator] i-a raspuns lui rad_prostii

        Doi lei platesti, de doi lei primesti. Sau furi, desigur. La privat, un om care ia decizii e platit dupa legea cererii si ofertei si cei buni ajung (de obicei) sa castige temeinic. Mai exista varianta emigrarii pentru cei competenti. Ca atare intreb: ce ar motiva un om priceput si cinstit sa lucreze la stat, intr-o functie de decizie cu raspundere mare?
        • 0 (0 voturi)    
          Hi-hi-hi (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 23:30)

          rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

          Pai nu sti politica guvernului de a distruge tot in tara aia, pe motiv de jaf, incompetenta, prostie?
          Asta fac acum, impoziteaza-impoziteaza-impoziteaza si vor angaja greci, deja cu mare experienta in faliment, pt. ca-s morti de foame
        • 0 (0 voturi)    
          nu-i chiar asa... (Luni, 28 ianuarie 2013, 10:20)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

          la stat foarte multa lume castiga lejer peste 4500 lei si "raspunderea mare" nu intra in atributiunile de serviciu...
          ce zici mata este doar teorie, nici macar in sectorul privat nu functioneaza, ca asa este sistemul asta capitalist, teoretic este foarte viabil. numai ca practica il omoara, ca profitul-capitalul este pe primul loc iar capitalul uman aproape ca nu este luat in seama...
          or de multe ori o idee este mai importanta si aduce mai multi bani la o firma decat chiar capitalul propriu...
      • +3 (3 voturi)    
        care e zevzecul? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 13:25)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui rad_prostii

        cine ia Tarom si astupa gaura neagra, se bate cu sindicatele, cu "baietii destepti", ia zoaie de la presa pt. UNA MIE euro?
        • 0 (0 voturi)    
          hi-hi-hi (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 23:32)

          rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          Pai numai loazele.

          Sa nu intelegem gresit, nu vor lucra pe 1000€, de la 1000 in sus impozitul creste. Oricum, tara aia viitor rosu are.
    • +8 (10 voturi)    
      ma mira ca nu le scade. (Vineri, 25 ianuarie 2013, 21:39)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      el doar le impoziteaza. asta da masura socialista. Unde ii gasiti pe acesti FALSI socialisti?!
      • +1 (1 vot)    
        socialismul in sine..... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 8:02)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        .....este o falsitate si isi gaseste loc in mintea tuturor smecherilor care vad in el o sursa de castig abundent si in mintea puturosilor care de asemenea vad in el o sursa de castig nemeritat dar care se multumesc cu mai putin si care ii sustin si ii voteaza pe primi.
        Prada pe care se bat toti acestia este cetateanul corect, care din munca lui traieste impreuna cu familia sa dar care este obligat prin lege sa ii intretina si pe smecherii si puturosii mai sus amintiti.
        Talharia este de doua feluri : Cea ilegala, caz in care talharii sunt cateodata pedepsiti si cea legala in care talharii isi aduna prada "legal" prin taxe si impozite umflate si care nu sunt pedepsiti niciodata, ba chiar votati si revotati.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu poti impozita doar o categorie; (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 11:28)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        .. sectorul de stat. Ergo- se va gandi cum sa-i impoziteze pe toti, de stat si privati, ergo - impozitare progresiva (in loc de cotele regresive promise in campanie) Ergo - adio cota unica de 16%. Daca voia sa scape doar de acei salariati cu "salarii nesimtite" cauta solutii doar pentru ei, prin restructurari; dar nu asta e scopul...ci sa ia bani de la toti ...
    • +1 (1 vot)    
      hihi... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 6:57)

      T34 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...pai nu era Ponta prietenul tau? :))) Doar pana acum il pupai peste tot... Ori, te-a apucat teama ca ti se va taia din salariul de bugetar de lux? :D

      Oricum, daca nu va gasi solutii legale, da niste legi, modifica si Constitutia si gata... Ce palaria lui, doar au majoritate in Parlament, pot face ce vor muschii lor :D
      • 0 (0 voturi)    
        hi-hi-hi (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 23:34)

        rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui T34

        exact asta ii spuneam si euu mazetei, s-a cufurit deja de frica
    • +3 (3 voturi)    
      impoziteaza si pensia ? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 13:20)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dogaru ramane cu pensia de 2000 Euro? Dar judecatorea prinsa beata la volan? Dar sefii de la Curtile de Apel?
  • +41 (43 voturi)    
    Banuiesc ca impozitati si pensiile, nu? (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:09)

    abisala [utilizator]

    Doar n-o sa faceti discriminare intre bugetari si pensionari... Doar avem atatia pensionari de lux, care au venit si au lesinat la universitate iarna trecuta... Le trebuie si lor un mic cadou, nu?
    • +24 (26 voturi)    
      Nelămurire (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:35)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      1000 de euro cu sau fără șpagă?
      • +2 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 11:16)

        [anonim] i-a raspuns lui aqualung

      • +4 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 11:19)

        [anonim] i-a raspuns lui aqualung

    • +28 (30 voturi)    
      eh ... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:38)

      asdasdasdasd [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Eh, si de-aici pana la supraimpozitarea veniturilor DIN TOATE SECTOARELE, asa, ca sa nu fie discriminare, cat mai este? Ha? Ia ganditi-va!
      • +19 (21 voturi)    
        Ai mare dreptate. Asta e PSD-ul! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 20:20)

        Petran [utilizator] i-a raspuns lui asdasdasdasd

        E neconstitutional sa aplici legea selectiv, deci o sa taie si la privat. Aduceti-va aminte perioada Nastase cand angajatorii si cei cu profesii liberale plateau aproape 60%. Niste nenorociti! Baga bani in buzunarele asa-zisilor revolutionari, numai ca sa aiba Ponta liniste si o masa de manevra fidela, fara scrupule, tin pe loc salariile medicilor rezidenti si vor nenoroci multi altii. Ma intreb ce va spune sectorul bancar cand cei cu salarii de un anumit nivel nu isi va mai plati ratele.
    • -22 (28 voturi)    
      pensia e proprietate (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:21)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      proprietatea nu se impoziteaza.
      • +19 (21 voturi)    
        ba se impoziteaza (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:17)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Proprietatea se impoziteaza si inca progresiv respectiv a doua casa are impozitul marit cu 60%. Si banii pe care i-am dat pe proprietate au fost impozitati odata. De ce pensia nu ar fi impozitata?
        • 0 (0 voturi)    
          pentru ca a fost impozitata (Duminică, 27 ianuarie 2013, 23:44)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          atunci cand ai cumparat-o.
      • -4 (12 voturi)    
        Pentru revolutionarii (Vineri, 25 ianuarie 2013, 20:58)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        proprietatea nu se impoziteaza.
      • +2 (2 voturi)    
        Abureli (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 9:51)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Ba si proprietatea se impoziteaza, crede-ma, eu am imobile in proprietate, nu ca tine. Pensia nu este insa proprietate, este un sistem de intrajutorare, cuantumul pensiei nu e un drept, iri pensie atat cat se strange la fondul de pensii, nu maresti tu cotizatia ca sa iti iasa cat vrei. Ar fi fost un fel de proprietate daca vorbeam de pensii private, cand banii pe care ii depui se duc intr-un fond de investitii (chiar si acolo poti ramane fara bani daca ai ghinion) insa pensia asta nu este o pensie privata, este un sistem de intrajutorare, atat. Cmunistilor...
        • 0 (0 voturi)    
          Si eu am imobile (Duminică, 27 ianuarie 2013, 23:45)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          domnule "nu ca tine", poti sa iti dai cu parerea cat vrei, dar niste oameni foarte destepti, comisia de la Venetia, au stabilit lucrul asta acum cativa ani si l-au argumentat serios. Cauta decizia lor si vorbim dupa.
      • +5 (5 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 11:24)

        [anonim] i-a raspuns lui Colonel

      • +3 (3 voturi)    
        alt ignorant? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 13:22)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        pensiile de peste 1000 ron sunt impozitate si azi. Asa ca lasa-ma ! Ti-e frica ca-l impoziteaza pe DOgaru?
      • +1 (1 vot)    
        pentru Colonel (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 17:02)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Pensia e proprietate ? Mobila sau imobila ?
        • 0 (0 voturi)    
          intreaba Comisia de la Venetia (Duminică, 27 ianuarie 2013, 23:46)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Pentru ca ei s-au pronuntat pe subiectul asta acum cativa ani.
    • +2 (2 voturi)    
      si pensionarii..... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 8:20)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      ....tot bugetari sunt iar cadoul otravit este ambalajul.
      Boc le-a aratat marfa si i-a spus pe nume : salarii si pensii nesimtite care trebuiesc reduse. Pentru ca a rostit adevarul, a fost huiduit si a trebuit sa plece.
      Plagiatorul spune : supraimpozitarea veniturilor care depasesc...., adica tot reducerea salariilor si pensiilor nesimtite dar ambalate in "ciulaifan".
      Idiotilor le place sa fie mintiti frumos !
  • -14 (20 voturi)    
    Nu exista o asemenea solutie! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:13)

    kasandra [utilizator]

    Nu o mai cauta! Mai bine identifica o solutie rezonabila de impozitare lent progresiva a veniturilor tuturor cetatenilor.
  • +26 (28 voturi)    
    Minte! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:15)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Nu o sa ia niciodata o asemenea masura. Cum nu va lua nici altele promise. Un demagog!
    • +13 (15 voturi)    
      ba da. (Vineri, 25 ianuarie 2013, 20:20)

      Petran [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      va mari impozitele si pentru sectorul privat.
      • +12 (14 voturi)    
        Bineinteles (Vineri, 25 ianuarie 2013, 21:53)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui Petran

        Va aplica impozitarea progresiva pe salarii (atat de draga comunistilor) si se va scuza cu impertinenta ca nu are alta solutie. Intotdeauna comunistii au sanctionat munca performanta.
        Nu poate sa aplice impozite diferite la aceleasi venituri.Principiu:sarcini fiscale egale.
        Daca chiar vrea reducere de ce nu le scade salariile bugetarilor prin lege? Au majoritate...
        Ce fatarnicie!
  • +30 (32 voturi)    
    Nu, (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:27)

    gussy [utilizator]

    Nu este o solutie sa reduci veniturile bugetarilor pentru a face economii la buget.Aceasta masura nu va duce decat la pleccarea celor care chiar muncesc in acest siste "de stat".
    Economii se pot face reducand numarul lor, mai precis sa se renunte la cei angajati pe criterii de partid(e) si sa ramana doar cei care pot ocupa un post prin concurs (atentie, corect!).
    Apoi, dintre acestia ar trebui eliminati cei coruptibili - si cei competenti sunt coruptibili.
    In final cei care raman ar trebui sa primeasca niste salarii comparabile cu cele pe care le-ar primi in sectorul privat pentru aceleasi atributii si conditii de munca.
    Dar asta cred ca tine de domeniul SF deoarece ar insemna sa nu mai poata fi controlati politic.
    • 0 (0 voturi)    
      Ei vezi.. (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 9:06)

      dorian65 [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      Ti-ai dat singur raspunsul.
      Pai daca reduce nr. lor o sa-i vezi in strada si iara este nasol pentru el dar este foarte bine pentru tara.
    • 0 (0 voturi)    
      Statul este nepolitizat, teoretic (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 14:09)

      dana_s [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      Foarte clar si concis. Logic, onest, motivant.
      Si... DE CE guvernantii astia nu vad niciodata o astfel de solutie ?!
      Ar trebui impusa cumva de catre societatea civila.
      Un amendament in Constitutie.
      Presedinte apolitic, functionari de stat apolitici, sub sanctiunea legii.
      • 0 (0 voturi)    
        nu vad solutia?... (Luni, 28 ianuarie 2013, 10:40)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

        simplu, deja in sectorul de stat salariile sunt cu mult mai mari in sectorul privat, iar daca mai tinem cont de competente si de raspundere (aceasta din urma fiind ca si inexistenta), atunci ce poate face acest guvern sau oricare altul? sistemul ar trebui reformat din temelii, cei mai slabi oameni au ajuns la stat, pana la tariceanu cam fugea lumea de sectorul de stat, salarii mici, poate si ceva munca, ...
        de cand tariceanu a dublat salariile, s-au facut fel de fel de agentii de nici ele nu stiu cu ce se ocupa exact (personal primaria m-a indrumat cu o sesizare catre o agentie care mi-a spus ca nu trebuie la ei...) si s-au angajat oamenii de partid, relatiile, amantele, etc., sa te angajezi la stat a devenit aproape imposibil, spaga este foarte mare....
        boc a avut dreptate cu reducerea numarului de angajati, cu legea unica de salarizare, etc... pacat ca nu a avut sprijin, nici chiar la el in partid, ca sunt multi profitori, cu salarii nesimtite si nu fac nimic toata ziua...
        astia vin acum si ne spun acelasi lucru, numai ca solutiile propuse or sa fie si mai dure, ca la prosti un rahat ambalat frumos face minuni...chiar daca mai corect este sa le arati rahatul direct, sa nu-l manance sau sa calce in el, avand acelasi gust si miros indiferent de ambalaj...
  • +22 (24 voturi)    
    Cautati solutia constitutionala ? (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:29)

    adrian88000 [utilizator]

    Nu o veti gasi ! Toti oamenii sunt egali in fata legii .
    O lege care sa faca discriminari asupra impozitarii nu va fi constitutionala.
    • 0 (0 voturi)    
      Parca legile de salarizare si pensionare speciale (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 19:27)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      sunt constitutionale? Atita doar ca nu au fost contestate de nimeni. Ca atitea alte legi cu adresa.
  • +18 (20 voturi)    
    cautati, cautati... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:32)

    cetatean.ro [utilizator]

    Puteti voi tot cauta. Eu nu cred ca veti gasi acea solutie pana la terminarea mandatului.
  • +30 (32 voturi)    
    :)) (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:52)

    rakkone [utilizator]

    Hai cu grila impozitului pe venit, cu impozite mai mari de 16%. Sa va si spun de ce va fi asa:
    - Ponta stie foarte bine ca orice lege in acest sens, adica ii impozitam numai pe aia de la stat care au peste 4500 roni, va fi respinsa de CC ca discriminatorie. Nu poti impozita doar pe unii, in functie de unde sunt angajati, un angajat la stat nu are mai putine drepturi ca unul la privat. Ma rog, eu sper ca stie ca va fi respinsa, altfel ar mai confirma inca o data ca e un idiot sinistru.
    - Ca urmare a punctului precedent, va egaliza situatia solicitand supraimpozitarea si celor din mediul privat, ca si aia, capitalistii nenorociti, pot trai foarte bine cu 1000 de euri pe luna. si daca nu le convine, ura si la gara, sunt cateva zeci de mii care se incadreaza in categoria cu peste 4500 roni in mana, oricum votau impotriva PSD multi dintre ei, deci nu ne influenteaza electoral. Ba, din contra, aduce puncte electoral la prosti, "foarte bine, sa le ia si alora, altii are salar de 7-800 de lei, aia ce sa mai zica, de ce sa nu traiesti bine cu 1000 de euri? Cine i-a pus sa invete? La munca baaaah, nu la birou!" si asa mai departe.

    Chiar credeti ca strofocarile cu impozitul diferentiat sunt benigne? Acum pistoneaza pe o grila cu 16%, 12%, 8%, adica mai mici de 16%, ca sa ne placa tuturor. Important e sa se renunte la principiul impozitului unic, pe urma ne jucam cum vrem, cand vrem, cu grilele si cu impozitele.
  • +26 (28 voturi)    
    ma intreb si eu.... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:53)

    minus [utilizator]

    ce o fi insemnand "un venit care-ti asigura un trai decent in sectorul public"... traiul este decent sau nu in raport cu viata ta, nu cu "sectoru' " din "campul muncii"...

    Si apoi, daca 1000 de euro este un venit care-ti asigura un trai decent, de ce dumneavoastra- politicienii- nu va multumiti sa traiti decent cu- sa zicem- 3000 de euro, traind "de trei ori mai decent" decat un functionar ce traieste decent?

    Si cateva observatii....
    Vorbiti in "milioane" si avem o moneda "noua" din 2005.
    Si vorbiti de "venituri" in loc sa vorbiti de salarii.
    Din moment de exista acum un "impozit pe venit" de 16%, daca spuneti "1000 euro venituri" inteleg mai degraba ca vreti sa spuneti.... ca acum un salariu net de 840 de euro iti asigura un trai decent in sectorul public.
    Da, poti avea decenta sa nu mori de foame cu 840 euro pe luna, te gandesti daca iti cumperi o carte, iti ajung banii sa platesti "cablul" cu Antena 3.....

    Hai sa fim seriosi, cheia problemei este sa aveti mai multi salariati in sectoarele nebugetare. Asta s-a facut ca nu intelege guvernul Boc, iar de la voi oricum nu se astapta nimeni sa intelegeti mai mult decat "impozitare suplimentara"....
  • +22 (24 voturi)    
    nu este mai simplu (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:54)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    sa mai dati afara din ei?
  • +21 (23 voturi)    
    Impozitul progresiv revine!! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:55)

    marvio [utilizator]

    Bineinteles ca solutia este una discriminatorie si neconstitutionala. Iar Ponta stie bine acest lucru. Va urma o dezbatere ampla pe (ne)constitutionalitatea masurii iar USL va trage concluzia ca trebuie sa aplice masura TUTUROR celor cu venituri mai mari de 4500 de lei. Nu se specifica daca este vorba despre salariul net sau brut, aproape sigur ca este cel brut.

    Si asa se va (re)introduce impozitul progresiv, "pohta ce-a pohtit" a PSD, de atata amar de timp.
  • -4 (12 voturi)    
    Luati de la bugetari si redistribuiti firmelor! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:01)

    V.R. [utilizator]

    Ponta are sansa sa fie destept si sa ia o masura care sa ajute economia romaneasca, aflata in deriva in urma crizei. Cu zecile de milioane castigate pe degeaba de multi indivizi cu pile din mediul bugetar (nu pe criterii de competenta) se pot salva de faliment o gramada de firme mici si mijlocii deschise de membri ai clasei mijlocii, care asigura locuri de munca si ofera alternative la mamutli corporati.
    • +12 (14 voturi)    
      ===================== (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:40)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Nu este nevoie sa se ia de la bugetari si sa se dea firmelor private.

      Este nevoie doar ca economia sa devina cu adevarat libera, agentii economici sa nu mai fie considerati infractori pana se dovedesc nevinovati, daca o nevasta de demnitar la putere vrea un lant de farmacii sa nu li se trimita alora controale pe cap pana inteleg ideea si il vand la pret de nimic etc etc etc.

      Cu alte cuvinte, regimul politic trebuie sa inceteze sa mai fie struto-camila actuala, si anume un pretext de capitalism in care poti sa faci ce vrei cata vreme nu ii deranjezi pe neo-boierii la putere si cat intelegi sa le dai "dreptul" cat considera si cand considera si sa te dai din calea lor cand vor acces la Sfantul Buget de Stat.

      Cetatenii trebuie sa aiba drepturi in mod real, atat in sectorul economic cat si in toate celelalte domenii, iar aceste drepturi sa le fie aparate in primul rand de catre stat.

      Dar cine sa deschida cutia Pandorei atata timp cat majoritatea politicienilor nu sunt decat figuri sinistre, habarnagii refugiati in partide pentru ca in conditii de economie de piata neinfluentata politic ar muri de foame?
    • +4 (6 voturi)    
      nu e posibil (Vineri, 25 ianuarie 2013, 20:22)

      Petran [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      legal nu poti aplica selectiv.
  • +12 (14 voturi)    
    Traznaile plagiatorului (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:13)

    sev [utilizator]

    Stiam ca ,copii spun lucruri traznite dar vad ca si plagiatorii sant la fel.
  • -8 (12 voturi)    
    Cred ca Ponta are dreptate (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:15)

    coco04 [utilizator]

    Castigul trebuie sa fie direct proportional cu riscul si cu raspunderea! La stat nu esti dat afara pentru neindeplinirea tintei de profit sau pentru pierderi.
    Asa ca salarii peste 1000 de euro la stat trebuie atent cantarite si justficate.
  • +12 (14 voturi)    
    Guvernul care nu stie ce face (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:20)

    dans45 [utilizator]

    Oare cat de novice in domeniu este acest prim ministru care nu stie ca nu poate face discriminare intre bugetari si orice alta categorie de salariati. In rest pot sa spun ca acest guvern va da chix chiar daca are cate 2 sau 3 ministrii pe un "subiect"- 2 la interne 3 la industrie, energie si marile proiecte, un vice premier cu "apa calda" - vezi Gabriel Oprea, cel de la finante Chitoiu daca este invitat vorbeste despre industrie si asa mai departe.
  • +6 (8 voturi)    
    pierde procese? (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:19)

    thebblack [utilizator]

    pai hai sa zicem asa. restructurare => modificarea organigramei cu concedierea tuturor celor angajati pe posturile desfiintate => modificarea schemei de salarizare pe noua organigrama.

    dupa care le faci favoarea sa il reangajezi pe un alt post cu aproximativ aceleasi atributii dar salarizat conform noii scheme. daca ii convine. daca nu... altul.

    daca firmele pot face chestia asta perfect legal, de ce nu ar putea si statul?
    • +2 (2 voturi)    
      aceasta este solutia! (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 12:37)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Bineinteles ca aveti dreptate.
      Ma mira faptul ca Ponta(jurist) nu stie aceasta procedura.
      Problema este ca nu se doreste acest lucru si nu numai de actualul guvern.
      In toate aceste posturi sunt activisti de partid si nu cred ca ar conveni vreunui partid sa isi taie craca de sub picioare si sa le ramana membrii fara simbrie, dupa ce au lipit afise(ca la altceva nu-i duce capul).
      In concluzie, nu e decat gargara pentru votantii saraci si frustrati ai USL(in special ai PSD).
      Solutia pe termen mediu si lung?
      Privatizare!
  • +12 (14 voturi)    
    Hi-hi-hi (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:36)

    rad_prostii [utilizator]

    Care o fi diferenta intre reducerile cu 25% ale lui iBoc si taierea salariului unora cu cat vrea muschii lui ctrl-copy?
  • +9 (11 voturi)    
    Multa vrajeala la televizor (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:36)

    Trojan.H [utilizator]

    In rest haos, saracie si coruptie. Adica socialism-oligarhic. Adica o mare teapa.
  • +9 (11 voturi)    
    Hi-hi-hi (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:40)

    rad_prostii [utilizator]

    Mai usor ar fi si nu-ti trebuie baza legala sa doneze parlamentarii usl toate averile si sa munceasca intregul mandat pe 1000€. Nastase sa faca inceputul.
    Doar le pasa de multimea amarata, nu?
  • +5 (9 voturi)    
    Statul nu trebuie sa supraimpoziteze ! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 21:24)

    coco04 [utilizator]

    Trebuie doar sa umble la salariile bugetarilor!
    Statul se poate comporta ca orice alt patron si poate sa hotarasca in sectorul bugetar atat numarul de salariati cat si cuantumul salariilor (atata timp cat respecta salariul minim pe economie).
    Problema e una politica: Guvernul Ponta nu poate admite sa faca ceva mai rau chiar decat Guvernul Boc respectiv sa taie din salarii (chiar mai mult de 25 %).Asa ca vrea sa cosmetizeze: cu o mana da iar cu cealalta ia (impoziteaza).
  • -4 (6 voturi)    
    Parca (Vineri, 25 ianuarie 2013, 22:57)

    xrogo [utilizator]

    si Boculet al vostru taia si spanzura in companiile de stat si acum platim toti procesele deschise de cei la care s-a incercat taierea,si dupa cum imi amintesc nu sareati de fund in sus,nu vedeati masura de origine socialista,vedeti cum se schimba perspectiva?
  • +5 (5 voturi)    
    salariul e ultima problema (Vineri, 25 ianuarie 2013, 23:19)

    gigi1 [utilizator]

    La stat problema nu e nivelul salariul.
    Din cauza salarilor mici avem profesori suplinitori si oameni slab pregatiti profesional.

    Problema e numarul enorm de angajati multi din ei birocrati care plimba hartii deoarece nici acum nu avem un sistem informatic integrat si rude angajate la un loc caldut, acolo e problema,

    Daca ar ramane 20% din cei de acum si s-ar da 50% din bugetul pentru salarii celor ramasi am fi departe.
  • +9 (9 voturi)    
    Asta e doar o trompeta dottoreasca (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 2:58)

    Parzivall [utilizator]

    Nu ati vazut ca deja ii cocoseaza pe tarani? Deja va puteti gandi la taxe si mai mari pt toti, ce credeati ca socialistii se dezmit vreodata? Asta le e doctrina.
  • +5 (5 voturi)    
    salarii normale si pemsii normale (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 2:59)

    Baltaretu [utilizator]

    pentru bugetari, salariile sa nu fie mai mari de 5 ori ( maxim ) salariu minim, calculat pentru performanta si motivat de faptul ca ATAT POATE DA SALARIU ROMANIA. Altfel de ce credeti ca se bat prin pile si spagi toti care se angajeaza la stat pe orice functie cat de mica? pentru ca te faci ca muncesti si esti la adapost cu leafa.In plus acesti bucitari ne mai fura inca odata la pensie pentru ca au leafa si punctaj mare.Pai se compara pensia unui om iesit la pensie cu salariu dela privat?Vedeti ce au facut toti politicienii in 23 de ani? Au nenoroci tara cu aceste salarii care duc inflatia in sus.Bucitarii strica preturile in piata ca dau oricat sa-si faca poftele lor si familiilor
  • +1 (1 vot)    
    supraimpozitare? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 10:04)

    titburi [utilizator]

    Cosider ca ar fi de un folos real si eficient, cu rezultate directe incontestabile, o revizuire si/sau o reevaluare urmata de o recalculare pe criterii profesionale a salariilor/veniturilor, cat si a pensiilor nemeritate, nu supraimpozitarea unor "drepturi" , fie ele si nemeritate (sau "meritate" doar pe criterii politice sau pe alte criterii mai mult sau mai putin ortodoxe, ignorand munca si rezultatele concrete, reale in urma serviciului).
    Dupa munca si rasplata, asa ar fi corect!
  • +1 (3 voturi)    
    90% din Comentarii sunt "de ce nu si a Vecinului" (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 10:33)

    A-lex [utilizator]

    Am ajuns rau...ne mancam intre noi...si ei se bucura...."Dezbina si condu"...in loc sa ridicam probleme de genul...ce sunt 1000E cind 1000E este un ajutor social intr-un stat civilizat.....pe cind in RO==100--200E...

    1. Poporul trebuie să aibă mereu mintea ocupată cu altceva decât cu problemele lui adevărate
    Pentru aceasta: Să distragi permanent atenţia de la problemele sociale reale, îndreptând-o către subiecte minore, dar cu mare impact emoţional.

    2. Poporul trebuie să perceapă conducătorii drept salvatori ai naţiunii
    Pentru aceasta: Inventează false ameninţări, ori creează probleme grave, care îngrijorează real şi angajează opinia publică, iar apoi oferă soluţiile.
    Un exemplu: Favorizează insecuritatea cetăţenilor, apoi guvernarea providenţială salvează naţiunea în temeiul legilor represive cerute de popor, cu preţul limitării propriilor libertăţi democratice.

    3. Poporul trebuie permanent pregătit pentru mai rău
    Pentru aceasta: Mecanismele propagandei “albe” (oficială, integral asumată de guvern), “gri” (parţial asumată) şi “negre” (niciodată asumată) trebuie să promoveze imaginea unui guvern în permamenţă preocupat pentru ameliorarea condiţiilor tot mai sumbre ale viitorului. Politicile antipop**are dure se vor aplica gradual, pentru a se preveni ori atenua protestele sociale. În acest fel, cel mai mare rău devine suportabil dacă e administrat în porţii anuale, conform unui program anunţat.

    4. Poporul trebuie să creadă că şi ceea ce guvernele îi pregătesc spre a trai mai rău este tot pentru binele său
    Pentru aceasta: Să obţii acordul de moment al poporului pentru măsuri economice dure din viitor. Omul se obişnuieşte cu ideea şi înghite tot, dacă e prevenit şi amânat.

    5. Poporul trebuie să aibă o gândire care să nu-i permită sesizarea legăturii dintre cauze şi efecte
    Pentru aceasta: Să te adresezi oamenilor ca şi cum ar avea cu toţii o gândire infantilă. În felul acesta, îndrepţi mulţimile spre un tip de gândire superficială, naiv
  • +2 (2 voturi)    
    fereste-ma, Doamne, de prieteni... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 10:40)

    Golful [utilizator]

    Speram ca invrajbitorii Boc si Basescu sunt deja istorie, insa uite ca tanarul nostru prim-ministru le desavarseste opera. Din nou invrajbim categorii sociale si profesionale pe principiul dezbina si guverneaza. Statul este cel mai important patron din Romania, avand cel mai mare buget la dispozitie. In clipa in care stabileste plafoane maxime de salarizare mult sub cele oferite de catre alti angajatori, in acel moment Statul devine unul de tip exploatator al muncii angajatilor sai. Bugetarii nu sunt cetateni de mana a 2a, asa incat trebuie tratati cu acelasi respect ca si ceilalti angajati. Nu cred ca liberalii vor accepta o asemenea masura profund comunista. Premierul sa faca bine sa taie miliardele de euro scurse in buzunarele contractantilor de servicii si contractele dezavantajoase realizate de catre statul roman si subunitatile sale administrative. Guvernul Romaniei este obligat sa asigure bunastarea tuturor cetatenilor, indiferent de tipul angajatorului lor. Dar poate ca a fost "interpretat gresit" discursul dansului (cum le place sa spuna politicienilor atunci cand spun prostii): Daca 1000 de euro este salariul decent cu care se poate trai in Romania iar obligatia Statului este de a asigura un trai decent tuturor cetatenilor sai, cred ca Ponta s-a gandit la salariul MINIM neipozitabil atunci cand a afirmat cele de mai sus. Oricum, un om cu multe calitati dezamageste mult mai usor decat un cioban cu tulburari de comportament, stiati asta, nu, domnule Ponta?
  • +3 (3 voturi)    
    nedumerire (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 12:30)

    vulpoiulpescar [utilizator]

    Oare ce si cat produc bugetarii astia cu salarii asa de mari si unde le exporta?? Oare nu cumva sant cei care au dus la falimentarea tuturor intreprinderilor profitabile si acum au gasit un loc caldut ,bine platit la stat???????????
  • 0 (0 voturi)    
    vre-o 4 ani o sa tot cauti ,dottore! (Duminică, 27 ianuarie 2013, 7:33)

    fosta zoezoe [utilizator]

    si in final o sa-i lasi pe ei sa aleaga ce impozit sa plateasca .Ca si cu vilele "de stat".Ca si cu impozitul pe case, clasa o,timbrul verde la auto,impozitarea regresiva,bacalaureatul profesional.....Sa nu vorbim de cresterea salariilor si a pensiilor.
  • 0 (0 voturi)    
    populism (Luni, 28 ianuarie 2013, 8:55)

    weasel1902 [utilizator]

    O masura menita sa arunce praf in ochi celor cu salarii mici din sistemul bugetar mergand pe principiul "fir-ati ai dracu de mosieri".

    Corect ar fi ca grila de salarizare din sistemul bugetar sa creasca salariile mici in timp ce ar salariile nesimtite ar trebui sa scada.

    Imposibil in Romania cu actuala clasa politica.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by