Referendumul privind proiectul minier de la Rosia Montana a fost invalidat

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 10 decembrie 2012, 14:18 Actualitate | Esenţial


Referendumul privind proiectul minier de la Rosia Montana a fost invalidat din cauza prezentei scazute la urne, de 43,20%, potrivit datelor finale date publicitatii luni de catre Biroul Electoral Judetean Alba, potrivit Agerpres.

Pentru ca referendumul sa fi fost validat, prezenta la vot trebuia sa fie de jumatate plus unu dintre alegatori. In patru orase si 31 de comune, 72.490 de cetateni au fost asteptati sa se pronunte daca sunt sau nu de acord cu repornirea mineritului in Muntii Apuseni si a exploatarii de la Rosia Montana. Au raspuns cu DA 62,45% si cu NU 35,90%. Au fost declarate nule 1,65% din voturi.

In comuna Rosia Montana prezenta la vot a fost de 66,06%. S-au pronuntat cu DA 78,75%, cu NU 19,44%, iar 1,80% au fost voturi nule.

Referendumul a avut loc in orasele Abrud, Baia de Aries, Cimpeni si Zlatna si in comunele Albac, Almasu Mare, Arieseni, Avram Iancu, Bistra, Bucium, Ceru Bacainti, Ciuruleasa, Cricau, Galda de Jos, Girda de Sus, Horea, Ighiu, Intregalde, Livezile, Lupsa, Metes, Mogos, Ocolis, Poiana Vadului, Ponor, Posaga, Rimetea, Ramet, Rosia Montana, Salciua, Scarisoara, Sohodol, Stremt, Vadu Motilor si Vidra.

Pentru referendum au fost organizate 148 de sectii de votare, sumele necesare pentru organizarea si desfasurarea acestuia, peste 300.000 de lei, fiind suportate din bugetul judetului.

La Rosia Montana s-au investit pana in prezent in proiectul societatii Rosia Montana Gold Corporation peste 400 de milioane de dolari, in conditiile in care nu a demarat inca exploatarea propriu-zisa a zacamantului auroargintifer.

Exploatarea de stat de la Rosia Montana, Rosia Min, a fost inchisa in 2007, la cativa ani dupa inchiderea minelor de la Baia de Aries si Zlatna. In prezent in Apuseni functioneaza exploatarea de cupru de la Rosia Poieni, CupruMin Abrud.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6952 vizualizari

  • +45 (97 voturi)    
    DA pentru minerit! (Luni, 10 decembrie 2012, 14:30)

    Calinu. [utilizator]

    daca te uiti la conditiile meteo si daca te uiti la prezenta la vot la parlamentare, atunci prezenta la acest referendum a fost chiar foarte ridicata, oricum votul a fost un mare DA din partea motilor pentru repornirea mineritului la ei acasa!
    • -62 (84 voturi)    
      da da (Luni, 10 decembrie 2012, 14:48)

      aracic [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

      ia mai lasa tu gargara, mai stati o tura!
      • +37 (59 voturi)    
        Oamenii din Rosia Montana stiu ce vor (Luni, 10 decembrie 2012, 17:10)

        Titescu09 [utilizator] i-a raspuns lui aracic

        In comuna Rosia Montana prezenta la vot a fost de 66,06%. S-au pronuntat cu DA 78,75%, cu NU 19,44%, iar 1,80% au fost voturi nule.
        • +3 (3 voturi)    
          Serios? (Marţi, 11 decembrie 2012, 12:50)

          cristiroma [utilizator] i-a raspuns lui Titescu09

          În zonă sunt mii de familii, iar RMGC are nevoie câteva sute de oameni. Oamenii ăștia își vor lua banii și fie vor pleca din țară, fie se vor duce în orașele mai mari, iar miile de săraci tot acolo vor trăi.

          Li s-a explicat că este o investiție pe termen mic cu un sfârșit dezastruos, previzibil? Pentru că investitorii vin, sapă, își iau aurul și pleacă în câțiva ani. Iar locuitorii rămân cu o brumă de bani, fără aur, cu buza umflată și cu un mare lac semi-toxic.

          Culmea este că de pe urma aurului tot orașele mari vor beneficia, gen București. Mai mulți bani la buget înseamnă mașini noi la parlament, infrastructură etc. Nu salarii de mii de euro minerilor de acolo.

          S-au gândit ce se va întâmpla acolo peste 20-30 de ani? Când nu vor ajunge iar în același punct - dar NU VOR MAI AVEA AUR?

          Turismul este o alternativă sustenabilă. Cu venituri mai mici, dar pe termen lung.

          Recunosc că nu am ajuns acolo, dar cu siguranță voi merge curând. Am văzut imagini și arată foarte bine, când va fi o groapă nu am ce să caut acolo!
      • -35 (49 voturi)    
        Ahahaha (Luni, 10 decembrie 2012, 20:28)

        Mihai CornelCornel [anonim] i-a raspuns lui aracic

        cineva e suparaaaaat tare ca nu i-as iesit pasentaaaa!
        • +20 (28 voturi)    
          serios, acum (Luni, 10 decembrie 2012, 23:10)

          IoanTames [anonim] i-a raspuns lui Mihai CornelCornel

          Eu zic ca mai bine ai fi suparat pe tine ca iei in deradere viitorul unor oameni. Ti-ar conveni sa traiesti din cules de ghebe si sa nu ai alta optiune? Sa se faca minerit la Rosia si in Apuseni, oameni buni!
          • -1 (1 vot)    
            joburi si ecologizare (Marţi, 11 decembrie 2012, 12:28)

            sonnia [utilizator] i-a raspuns lui IoanTames

            si culesul e o activitate demna, dar nu pe termen lung si nu intr-o zona unde mai intai trebuie facuta o ecologizare. prin proiect, le-am bifa pe ambele: o activitate care va tine ani de zile intr-o zona unde ea se practica de vreo 2000 de ani si ecologizarea care ar stopa focarul de poluare de la Rosia Montana
    • -57 (89 voturi)    
      Bogatiile Subsolului = bunuri ale intregului popor (Luni, 10 decembrie 2012, 14:52)

      JG [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

      Bogatiile Subsolului sint bunuri ale intregului popor.
      Pentru asa ceva trebuie referendum NATIONAL, nu local.
      • +58 (82 voturi)    
        referendum local (Luni, 10 decembrie 2012, 15:28)

        Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui JG

        era vorba de repornirea mineritului in Apuseni, s-a stabilit ca oamenii din zona vor acest lucru, vor minerit, acum depinde de autoritati sa tina cont de parerea oamenilor, cum s-au tot laudat ca o sa faca.
        • -57 (79 voturi)    
          deocamdata (Luni, 10 decembrie 2012, 16:08)

          adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

          s-a stabilit ca nu sunt de acord, si chiar daca ar fi, nu le apartin...
          • +54 (72 voturi)    
            Motii vor minerit! (Luni, 10 decembrie 2012, 16:41)

            AndreeaMihalcea1310666315846 [anonim] i-a raspuns lui adonis84

            Cred ca nu stii sa citesti. Tocmai s-a stabilit ca oameni vor minerit. E negru pe alb.
            • +40 (54 voturi)    
              sa tina cont (Luni, 10 decembrie 2012, 17:17)

              eleiele [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaMihalcea1310666315846

              cei care au fost la vot au aratat clar ca vor minerit si ca nu se mai poate continua asa. oricum decizia apartine autoritatilor, dar ar trebui sa tina cont si de ce au votat oamenii
              • +16 (22 voturi)    
                sa tina cont (Luni, 10 decembrie 2012, 22:07)

                jbstg01 [utilizator] i-a raspuns lui eleiele

                parca era referendum.Chestia aia are niste regului!Iar facem ca uslistii, daca voteaza doi din trei ca trebuie sa mergem in maini , asa trebuie sa facem?De aceea suntem unde suntem, pentru ca regula principala a comportamentului multor romani este ca nu se respecta nici o regula!Asta e, ne convine sau nu!
                • +11 (19 voturi)    
                  Ei na (Marţi, 11 decembrie 2012, 0:05)

                  DoraIonascu [anonim] i-a raspuns lui jbstg01

                  Daca e chiar asa, atunci de ce nu valabila regula la toata lumea, ca la prezidentiale? Regulile sunt facute ca sa fie indoite in favoarea cui are chef, in cazul acestuia in defavoarea rosienilor!
            • +44 (52 voturi)    
              nu prea (Luni, 10 decembrie 2012, 18:03)

              phane [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaMihalcea1310666315846

              S-a stabilit că majoritatea din cei care-au fost la vot vor minerit - deci peste 50% din 43,20%; despre ăia care-au stat acasă nu știm nimic.
      • +9 (19 voturi)    
        Si ce daca? (Marţi, 11 decembrie 2012, 0:03)

        DoraIonascu [anonim] i-a raspuns lui JG

        Le exploatezi tu? Mergi tu in mina sa muncesti? Locuiesti tu acolo? NU!. Atunci de ce sa decizi tu ce fac ei acolo?
    • +52 (68 voturi)    
      Felicitari motilor! (Luni, 10 decembrie 2012, 16:40)

      AndreeaMihalcea1310666315846 [anonim] i-a raspuns lui Calinu.

      Faptul ca 62,45% din cei prezenti au votat DA ne spune ca oamenii din zona doresc repornirea mineritului. Cu toate ca referendumul este unul consultativ, e bine ca el a fost organiza. S-a speculat dintotdeuna ca oamenii de acolo sunt impotriva. Se pare ca majoritatea vrea MINERIT si asta este un semn bun.
    • +39 (55 voturi)    
      totusi (Luni, 10 decembrie 2012, 17:15)

      eleiele [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

      in special rosienii chiar au venit si au aratat clar ce vor, dar evident ca unii ong-isti vor refuza sa vada acel 78,75% pentru da, doar pentru ca nu le convine lor
      • +9 (17 voturi)    
        oameni (Marţi, 11 decembrie 2012, 0:08)

        DoraIonascu [anonim] i-a raspuns lui eleiele

        Oameni constiinciosi nu ca altii. S-au dus saracii si pe zapada sa voteze iar altii si-au batut joc de orice norma a bunul simt.
  • -37 (69 voturi)    
    unde-i mazeta? (Luni, 10 decembrie 2012, 14:31)

    ampersand [utilizator]

    mazeta, ai legatura! :))))
  • -55 (85 voturi)    
    bravo! (Luni, 10 decembrie 2012, 14:35)

    Mazeta [utilizator]

    Cred că acum toată lumea este mulțumită. RMGC a ajutat cu 400 milioane de dolari oamenii sărmani din zonă, iar lacul de cianuri nu va fi construit. Felicitări ambelor tabere!
    • +49 (65 voturi)    
      Unii macar fac ceva! (Luni, 10 decembrie 2012, 16:49)

      anama [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Macar s-a facut ceva. In ultima vreme, tot ce aud este faptul ca statul amana luarea unei decizii. Bineinteles, era prea preocupat acum cu alegerile, iar acum e prea preocupat cu controlul noii puteri. Si dupa se mai intreaba, de ce nu merge nimic in tara asta si de ce ne pleaca investitorii.
      • +43 (53 voturi)    
        Detalii (Luni, 10 decembrie 2012, 17:11)

        Titescu09 [utilizator] i-a raspuns lui anama

        Lasa-i mai! Nu vezi ca se agita pe aici degeaba. Ei cred ca statul le va rezolva problemele. Sunt atat de "inocenti" incat nu-si dau seama ca ajuta statul sa mai dea o lovitura. La Rosia, odata cu acest proiect minier, s-ar fi creat mii de locuri de munca. Dar na, mai bine tinem aurul in pamant ca doar acolo e locul lui.
      • -35 (53 voturi)    
        depinde și de investitori (Luni, 10 decembrie 2012, 18:07)

        phane [utilizator] i-a raspuns lui anama

        Dacă investitorii-s d-ăia care creează 300 de locuri de muncă (parcă asta era ultima estimare), fac praf un sti arheologic, plătesc niște sume derizorii statului român în timp ce ei își umplu buzunarele și dup-aia ne lasă pe noi să "facem curat", folosind cianuri tocmai în țara unde s-a petrecut cel mai grav caz de poluare cu această tehnologie (vezi Baia Mare 2000), poate nu e tocmai o mare pierdere :).
        • +34 (50 voturi)    
          Acei investitori (Luni, 10 decembrie 2012, 20:02)

          DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui phane

          Acei investitori au facut ceva pt patrimoniul asta mai mult decat a facut orice roman. Punct!
    • -42 (48 voturi)    
      Vai vai (Luni, 10 decembrie 2012, 20:30)

      Mihai CornelCornel [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Pe bune? Asa sper sa iti zica si tie lumea cand vei avea o afacere proprie si vei vrea sa investesti undeva ;)
    • +10 (20 voturi)    
      Urat (Luni, 10 decembrie 2012, 23:29)

      LauricaNastase1320009179565 [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ASta suna a hotie. Gata, am primit bani de la ei, cateva locuri de munca si acum putem sa le dam un sut in dos? Nu e normal! RMGC ne-a ajutat! Si-n plus, ne poate aduce mai mult decat ne-a adus pana acum.
    • +2 (4 voturi)    
      lol (Marţi, 11 decembrie 2012, 4:29)

      arsene cristescu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      :))))))Foarte tare comentariul! You made my day ;)
  • -65 (89 voturi)    
    Mda.... (Luni, 10 decembrie 2012, 14:36)

    Cataleya [utilizator]

    Ar fi cazul ca cei de la Rosia Montana sa bage capul in nisip.
    De 2 ani urla ca vor sa inceapa mineritul, ca sunt someri, sunt necajiti, sunt vai de capul lor. Iar acum, cand au avut ocazia sa decida, au preferat sa stea acasa.
    Sa fiti sanatosi, dragilor!
    O sa aiba Ponta "grija" de voi. O oarecare companie ruseasca va incepe mineritul iar voi o sa dati din colt in colt.
    Atunci sa va vad!
    • -63 (81 voturi)    
      ... (Luni, 10 decembrie 2012, 14:44)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Ei sunt mai molcomi. Abia cum au ajuns in fatza sectiei de votare.
    • -56 (82 voturi)    
      Oau (Luni, 10 decembrie 2012, 14:59)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Iata pe cineva care "a pus botul" la reclamele RMGC. Cineva chiar a crezut ca toti cei din zona vor musai minerit cu cianuri acolo. Haide doamna, mai spuneti-ne, nu e asa ca Dvs credeti sincer si ca RMGC se implica trup si suflet pentru binele localnicilor si nu pentru buzunarul RMGC? :))
      • +56 (68 voturi)    
        Au raspuns cu DA 62,45% (Luni, 10 decembrie 2012, 16:42)

        AndreeaMihalcea1310666315846 [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        In caz ca nu ai apucat sa citesti articolul la care comentezi, Au raspuns cu DA 62,45%
        • -16 (26 voturi)    
          Acesti 62% reprezinta doar aprox. 1 sfert din ei (Luni, 10 decembrie 2012, 21:25)

          lele [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaMihalcea1310666315846

          62,45% au raspuns DA din cei 43, 2%, adica aprox. un sfert din totalul oamenilor care trebuiau sa mearga la referendum. Intelegi?
          Daca erau pentru minerit 62,45% din totalul oamenilor care puteau vota, atunci referendumul ar fi fost validat, ceea ce nu a fost cazul!
    • -52 (70 voturi)    
      Propunere... (Luni, 10 decembrie 2012, 16:46)

      Radu I [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Andradda dragă, ce-ar fi să te informezi despre subiect, înainte de a scrie... vorbe?
      Ai afla lucruri de-a dreptul îngrijorătoare, eufemistic vorbind. Să le enumerăm pe cele mai importante:

      1. Statul român, cu procentul ridicol de 6% din acționariat (la ultima „strigare” n-a participat, prin „bunăvoința” lui Videanu, nota bene!) „va pupa”... niște moaște, în cel mai bun caz.
      2. Iazul de decantare se va întinde pe o suprafață de 600 de ha.
      3. Datoria igienizării revine... ghiciți cui? Statului român, cu niște costuri exorbitante!
      4. Mii de locuri demuncă? O gogoriță! Vor fi fix 300 și asta doar în perioada exploatării, până când RMGC își va urca desagii în căruță.
      5. De această afacere murdară vor profita RMGC (care a câștigat, deja, sume enorme, prin listarea aurului la bursă!) și, desigur, POLITICIENII VEROȘI, NEMERNICI, CORUPȚI (de toate culorile!) care se pregătesc să înlesnească acest jaf la drumul mare!
      • +37 (59 voturi)    
        Uite care e adevarul (Luni, 10 decembrie 2012, 17:02)

        aleminca [utilizator] i-a raspuns lui Radu I

        Geki, ar trebui sa te informezi mai bine, inainte sa arunci cu cifre:
        1. Statul roman are un procent de 19.31 % din RMGC
        2. Iazul de decantare - care e de fapt un baraj - va fi de 100 de ori mai sigur decat un baraj obisnuit
        3. Reabilitarea se realizeaza chair din timpul exploatari si e facuta tot de companie, nu de statul roman
        4. Sunt 6000 de locuri de munca creata odata cu acest proiect minier
        5. Tot ce a facut RMGC pana acum a fost sa investeasca in zona. - De unde visezi profit?

        Te sfatuiesc sa te mai documentezi, chiar pe site-ul rmgc.ro, daca nu, pe alte site-uri catre prezinta situatia reala si dupa mai discutam
      • -43 (47 voturi)    
        Apropos de jafuri (Luni, 10 decembrie 2012, 20:05)

        DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui Radu I

        Vorbiti de proiectul asta ca fiind un jaf desi tot ce au facut aia a fost sa investeasca far sa ia nimic in loc. De multi ani. Dar restul jafurilor de prin tara le ocoliti cu muuuult succes! Stiti cum se numeste asta? Ipocrizie!
    • +41 (55 voturi)    
      Peste 80% este rata de somaj in zona (Luni, 10 decembrie 2012, 17:12)

      Titescu09 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Nu RMGC urla, locuitorii din zona isi exprima un punct de vedere si o realitatea: acolo NU sunt locuri de munca. E asa de greu de inteles.
      • -42 (46 voturi)    
        Lasa (Luni, 10 decembrie 2012, 20:05)

        DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui Titescu09

        O sa-i trimita la cules fructe de padure si mancat radacini, ca asa-s romanii. Pana nu omoara ei capra vecinului, nu se simt bine. Mi-e si sila!
    • +35 (47 voturi)    
      Hai mai (Luni, 10 decembrie 2012, 20:56)

      Mihai CornelCornel [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Terminati. EU inca mai cred ca se va face proiectul, deja e de interes national tot castigul, avem nevoie de el prea mult ca sa nu-l facem.
  • -55 (71 voturi)    
    Pe bune? (Luni, 10 decembrie 2012, 14:42)

    Un turist [anonim]

    Asta nu-i din ciclul 'Cum sa-ti sapi singur groapa!?' Bravo CJ Alba, putrezilor :)
  • -56 (74 voturi)    
    oricum referendumul era facut degeaba ! (Luni, 10 decembrie 2012, 14:57)

    emiy [utilizator]

    nu indeplinea conditiile de validitate interna si oricum ar fi fost anulat ... au cheltuiti bani publici pentru interese unei firme particulare straine !
    • +53 (73 voturi)    
      referendumul (Luni, 10 decembrie 2012, 15:26)

      Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui emiy

      s-au cheltuit bani publici pentru a afla pozitia oamenilor din zona in legatura cu mineritul, ca sa se stabileasca clar acest lucru. Acum s-a stabilit clar ca oamenii din zona vor pornirea mineritului!
      • -15 (21 voturi)    
        de fapt, nu prea... >:) (Luni, 10 decembrie 2012, 22:26)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

        "Vor" vreo 10.000 in total, din vreo 70.000 cu drept de vot - nici a saptea parte, macar >:)
    • +50 (62 voturi)    
      Rezultatele conteaza (Luni, 10 decembrie 2012, 16:44)

      AndreeaMihalcea1310666315846 [anonim] i-a raspuns lui emiy

      Din start, este un referendum consultativ. Daca prezenta era de 50%+1 era validat, dar nu ar fi insemnat ca automat proiectul era implementat. Decizia ramana in mainile guvernului care someaza de ani de zile. Sa vedem ce vor face acum, cand majoritatea locuitorilor au spus ca sunt de acord cu acest proiect.
    • +40 (50 voturi)    
      prostii (Luni, 10 decembrie 2012, 17:15)

      Titescu09 [utilizator] i-a raspuns lui emiy

      Domne! Cate informatii gresite vad aici. RMGC are actionariat romanesc. Bine ca nu s-a pus problema de bani publici la ultimul referendum invalidat :)
    • +42 (46 voturi)    
      respect (Luni, 10 decembrie 2012, 17:20)

      eleiele [utilizator] i-a raspuns lui emiy

      nu are cum sa fie degeaba sa afli optiunea oamenilor pentru zona in care traiesc, pentru viitorul lor decat daca nu exista niciun fel de respect pentru ei asa cum arata clar activistii
      • 0 (0 voturi)    
        De ce dezinformezi? (Marţi, 11 decembrie 2012, 13:56)

        lele [utilizator] i-a raspuns lui eleiele

        In spatele RMGC stau actionari straini, ma refer aici la compania Gabriel Resources,unde principalii investitori sunt straini si 80% din exploatare se duce in strainatate, nu aici in tara!!!! Poti te rog frumos sa imi enumeri actionarii RMGC ca poate ii stii mai bine ca mine si eu ma insel?
  • -60 (72 voturi)    
    300000 ce faci cu (Luni, 10 decembrie 2012, 15:03)

    emiy [utilizator]

    cu 300000 de lei mai deschideau alte locuri de munca ! nu trebuia sa ii cheltuiasca pe un sondaj de opinie fara valoare ! ... dar evita si resping orice initiativa de a oferii alte locuri de munca exceptand mineritul cu cianuri... astfel ei sunt cei care defapt saracesc oamenii de acolo !
    • +57 (69 voturi)    
      oamenii vor minerit! (Luni, 10 decembrie 2012, 15:25)

      Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui emiy

      cum sa fie votul oamenilor fara valoare? oamenii au mers la vot si au cerut locuri de munca, prin repornirea mineritului, asta cer oamenii din zona de ani de zile insa autoritatile i-au ignorat mereu. acum este clar ca oamenii vor acest lucru si autoritatile nu ii mai pot ignora!
      • +43 (51 voturi)    
        imp (Luni, 10 decembrie 2012, 17:03)

        lina_by [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

        Era cel mai important ce voteaza rosienii mai ales ca acolo va fi proiectul si s-a vazut clar ca ei sustin acest proiect si ca vor minerit.
      • -38 (46 voturi)    
        e na? (Luni, 10 decembrie 2012, 18:08)

        phane [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

        Păi și ăia care-au stat acasă de unde știi că vor? 65% din 43%... nu prea e 50%+1.
    • +43 (51 voturi)    
      zau (Luni, 10 decembrie 2012, 17:05)

      lina_by [utilizator] i-a raspuns lui emiy

      extraordinar, si de ce nu i-au investit pana acum... compania dupa cate vezi a investit vreo 400 de milioane de dolari si nu a avut vreun profit din exploatare. sa mai lasam ipocrizia. si era dreptul celor din zona sa aleaga
      • +36 (46 voturi)    
        scandal (Luni, 10 decembrie 2012, 19:12)

        a23bogdan [utilizator] i-a raspuns lui lina_by

        si-au facut deja un obicei in a se lega de orice doar de dragul de a face scandal, ca doar am vazut ca sunt finantati pentru asta... nu pot schimba insa faptul ca rosienii au votat da
    • -39 (43 voturi)    
      AHahah (Luni, 10 decembrie 2012, 20:07)

      DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui emiy

      Tu glumesti nu? Ce locuri de munca si cat timp platesti acele locuri de munca cu doar 300000?
      • -22 (24 voturi)    
        Viseaza (Luni, 10 decembrie 2012, 23:01)

        AlexShady [anonim] i-a raspuns lui DorisMarinescu

        Eh, viseaza si lumea, ce vrei de la unii ca ei?
  • -59 (73 voturi)    
    Bravo Motilor!! Romania mai are sanse ca stat UE!! (Luni, 10 decembrie 2012, 15:22)

    lele [utilizator]

    Ma bucur ca Romania a dovedit ca nu e ca ultima tara bananiera din Africa, unde s-au facut si se fac extractii fara ca populatia respectiva sa castige mare lucru si in schimb zonele lor arata oribil dupa si oamenii din zonele respective sunt bolnavi si nu numai!!!! Sper ca acum zona respectiva sa mizeze mai mult pe turism si in cazul in care se va relua mineritul sa o faca romanii pentru ca tara e a lor ultima data cand am verificat si implicit si ce contin muntii respectiv si folosind cai 100% ecologice, fara cianuri si alte otravuri propuse de altii!!!!!!!!!! Din cate stiu eu in UE au fost discutii foarte aprinse pe tema interzicerii folosirii cianurilor si deocamdata nu s-a votat interzicerea lor, insa sper ca in curand situatia sa evolueze in bine si sa fie permise doar metodele care nu folosesc astfel de otravuri! Daca Romania va continua sa faca parte din UE, atunci macar datorita europenilor, daca nu noua si tot o vom duce mai bine.
    • +49 (59 voturi)    
      gaseste tu solutia! (Luni, 10 decembrie 2012, 16:53)

      anama [utilizator] i-a raspuns lui lele

      Asa vin si zic si eu. Sa nu mai folosim masinile pe baza de benzina/motorina/gaz si sa trecem pe cele electrice ca sanu mai poluam. Si pana cand nu vom gasi o solutie ca aceste masini sa fie si accesibila sa nu mai folosim acest mijloc de transport. Ce ziceti? Nu suna absurd? Asa si tu, lele, gandeste inainte sa spui asemenea prostii.
      • -36 (48 voturi)    
        Mai intai de toate vorbeste pe subiect nu in afara (Luni, 10 decembrie 2012, 17:59)

        lele [utilizator] i-a raspuns lui anama

        Cu tot respectul, eu nu inteleg ce legatura are comparatia ta cu ce am scris eu mai sus?
        1. Una este sa poluezi mediul cu cianuri si sa maresti cu 300% cazurile din zona (pot sa iti dau exemple concrete din alte tari si de fapt unul este chiar din Romania una s-a facut ceva asemanator la scara mai mica) si sa transformi o minunatie de peisaj care este Rosia Montana intr-un peisaj de pe luna si alta este poluarea folosind carburanti.
        2. Aurul respectiv nu ne revine noua, decat intr-un procent foarte mic, in comparatie cu cat pastreaza ei, ca sa nu mai zic de argint si toate metalele rare care s-ar putea chiar sa valoreze mai mult.
        3. Daca consideri ca nu am gandit cum trebuie atunci te rog frumos sa imi demonstrezi, insa altfel ce sens are sa arunci cu acuzatii de acest tip fara a le sustine cu ceva solid, ci doar folosind o comparie de doi lei care nu are o legatura cu adevarat logica si solida cu ceea ce am scris eu?
        4. Am si eu o intrebare: tu te-ai documentat macar 1% inainte sa vorbesti despre acest subiect?
    • +36 (46 voturi)    
      nu chiar (Luni, 10 decembrie 2012, 19:10)

      a23bogdan [utilizator] i-a raspuns lui lele

      cu zone lasate in paragina, cu somaj aproape de maxim, cu saracia de acolo, ma indoiesc...
      • -18 (24 voturi)    
        Pai nu s-ar zice... (Luni, 10 decembrie 2012, 20:57)

        lele [utilizator] i-a raspuns lui a23bogdan

        1. E ca si cum ai avea in jurul tau o gramada de alte solutii si totusi tu o alegi pe cea mai otravitoarea si mai jefuitoare pt tara ta, asa inteleg eu lucrurile.
        2. Daca ai mers prin alte parti tot in zona aceea (eu cel putin am mers) banuiesc ca ai observat ca nu e singura zona cu somaj "aproape de maxim" etc. Lumea acolo isi castiga painea ca sa zic asa cu agricultura, animale, fabrica diverse gen palinca etc pe care le vand turistilor si bineinteles au pensiuni si oameni plecati in afara care le trimit bani. Asta se cam intampla in genere in multe zone din Romania, in care industria e la pamant etc, nu doar acolo.
        Eu nu inteleg ce este manipularea aceasta (de fapt o inteleg ca e normal ca ei sa o tot dezvolte) in a prezenta Rosia Montana ca cea mai saraca sau printre cele mai sarace zone din Romania, care frate chiar nu mai are alta sansa decat sa le permita "salvatorilor" RMGC sa-i scoata din probleme!!! Ca daca nu erau ei, o Doamne, chiar nu se stie ce s-ar fi intamplat!!!! Cum puii mei nu realizeaza nimeni cat de mare e pericolul pentru vietilor lor (trebuie doar sa analizezi ceea ce vor ei sa faca in Romania cu ceea ce s-a facut asemanator in alte tari), pentru mediu si toate bogatiile care vor zice pa pa acestei tari pe o nimica toata, in sensul de locuri de munca pe o perioada de aprox. 11-14 ani si un procent mic la buget si nici ala sigur pentru ca am inteles ca intre timp compania a acumulat datorii si a impartit acest lucru cu statul roman, drept pentru care e posibil chiar sa nu primim mare lucru, apoi gata, la revedere! La revedere sanatate, la revedere mediu, la revedere aur etc!!! Nu inteleg cum de romanii au putut sa fie interesati de asa ceva, avand in vedere ca nici in tarile din lumea a treia nu se prea mai folosesc cianurile si in UE s-a pus foarte clar problema renuntarii la ele, asa cum e si normal pentru niste oameni civilizati si interesati de mediu si de viitorul copiilor lor si al lor.
  • -58 (70 voturi)    
    bye, bye RMGC (Luni, 10 decembrie 2012, 15:47)

    deceneus [utilizator]

    ha, ha ce palma peste bot si-a luat RMGC...

    deci din cei 72490 oameni chemati sa voteze, numai 19500 vor sa minereasca , asta insemnand doar 25%... si nu se stie care o fi procentul celor care vor minerit cu cianuri pentru ca intrebarea pusa la referendum a uitat sa mentioneze cuvantul cheie: Cianura!


    acesta sa fie un semnal pentru autoritati! Zona respectiva trebuie readusa la viata prin proiecte de dezvoltare durabila nu prin minerit cu cianuri!
    • +41 (53 voturi)    
      62,5% au VOTAT DA (Luni, 10 decembrie 2012, 17:03)

      aleminca [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      Nu mai repeta o gogomanie. Tu nu stii sa citesti sau interpretezi cum te-au invatat astia sa-ti prezinti lectia :) - 62,5% au VOTAT DA. E tare greu de inteles.
      • -38 (48 voturi)    
        doar 24% din populatie vrea minerit (Luni, 10 decembrie 2012, 18:00)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui aleminca

        62% din 43% ... adica din 72000 de oameni numai 24% vor minerit, restul fie nu sunt intersati , fie sunt total impotriva.


        Oricum aceasta problema fiind de interes NATIONAL, si cu impact transfrontalier, acest referendum local nu are nici o relevanta.
        • +34 (46 voturi)    
          Dezinteresul (Luni, 10 decembrie 2012, 20:09)

          DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          Dezinteresul nu inseamna NU!
          • -36 (48 voturi)    
            dar nici DA (Luni, 10 decembrie 2012, 20:50)

            deceneus [utilizator] i-a raspuns lui DorisMarinescu

            dar nici DA ... procentul celor cu DA este fix 24%
            • +20 (24 voturi)    
              Hey tu (Luni, 10 decembrie 2012, 21:39)

              GabyMustata [anonim] i-a raspuns lui deceneus

              Inseamna ca parerea lor este invalida si nu trebuie pusa la socoteala. La fel ca si a celor care nu au venit la vot. Nu s-au dus pt ca nu le pasa! Daca le pasa si nu vroiau, puteau sa spuna nu, dar ei au ales sa fie niste delasatori!
    • +33 (55 voturi)    
      :)) (Luni, 10 decembrie 2012, 17:16)

      Titescu09 [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      Iti bati joc de votul unor oameni. Dar probabil ca la banii cu care te platesc astia pt comentarii de 2 lei, ce mai conteaza Demnitatea?
    • +34 (44 voturi)    
      CE? (Luni, 10 decembrie 2012, 20:08)

      DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      Mai tu esti chior? Ba ce palma v-ati luat voi, pt ca lumea vrea mineritul acolo!
    • +17 (23 voturi)    
      ce facem? (Luni, 10 decembrie 2012, 21:40)

      GabyMustata [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      Si daca pleaca ce facem? In Romania nu se face nimic niciodata. Ai senzatia ca o sa ne fie mai bine cu NIMIC?
  • -63 (71 voturi)    
    ... (Luni, 10 decembrie 2012, 16:01)

    adonis84 [utilizator]

    stati ca vin postacii acum.
    • -16 (20 voturi)    
      Ce premoniție! (Luni, 10 decembrie 2012, 22:24)

      Radu I [utilizator] i-a raspuns lui adonis84

      Au apărut, au apărut... Iată-i încolonați, la ordinul RMGC: lina_by, ady24, geoXman, a23bogdan, călinu, anda st.,etc., etc. (punct și de la capăt...) debitând aceleași fraze tâmpe, agramate, sterile...

      Măi, dragilor, ce-ar fi să vă găsiți voi o ocupație cinstită?
      • +7 (15 voturi)    
        econazi (Marţi, 11 decembrie 2012, 0:15)

        AlinaTudoran [anonim] i-a raspuns lui Radu I

        Am citit acest termen acum cateva zile si mi-a placut. S-a potrivit perfect celor care-si acopera identitatea facandu-i pe altii postaci. Asta desi ecologistii fac tot posibilul sa iasa asa cum vor ei: boicoteaza referendumuri, comentarii, jignesc, injura, mint..totul pentru 2 bani amarati. Si mai vorbiti de ocupatie cinstita? Ce ironie...
  • -59 (69 voturi)    
    ok (Luni, 10 decembrie 2012, 16:26)

    corvus coraX [utilizator]

    un fâs dramatic care a costat bani. RMGC a luat exact ce i-a trebuit, adică pe moţi nu-i prea interesează problema mineritului în zonă. Cool!
  • +42 (54 voturi)    
    minerit (Luni, 10 decembrie 2012, 17:00)

    lina_by [utilizator]

    Rosienii vad ca s-au dus la vot si au aratat detasat ca vor minerit. In rest, daca nu s-a indeplinit formula de jumatate plus unu e si pentru ca au intrat multe sate, unde normal ca sunt o multime de batrani care abia se misca si cum a nins si a fost o vreme foarte rea, nu prea aveau cum sa se duca.
    • +34 (48 voturi)    
      clar (Luni, 10 decembrie 2012, 18:29)

      ady24 [utilizator] i-a raspuns lui lina_by

      corect, iar rosienii au ales calea pentru viitorul zonei si al lor si au optat cat se poate de clar pentru minerit
    • +17 (25 voturi)    
      sustinere (Luni, 10 decembrie 2012, 21:14)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui lina_by

      s-au dus si in alte parti si in total e clara majoritatea pentru minerit. si sondajele spuneau tot da si cele la nivel national la fel, stiu ca era unul publicat cu aproape 80%
    • -15 (21 voturi)    
      ete, scartz! (Luni, 10 decembrie 2012, 22:32)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui lina_by

      Si CE v-a impiedicat sa faceti referendumul acum o luna?

      Aaaaa... ca stiati ca nu aveau sa vina NICI macar atatia! >:)

      hehe... :P
  • -32 (52 voturi)    
    doar 24% sunt interesati de minerit, restul nu (Luni, 10 decembrie 2012, 17:14)

    deceneus [utilizator]

    Analizand cifrele la rece: 72000 oameni erau chemati sa spuna daca vor minerit.

    si din acestia doar 24% ( 19500 ) vor minerit, restul sunt impotriva sau nu ii intereseaza subiectul.

    Deci e clar ca nu e un rezultat care impinga spre reluarea mineritului. ... ci mai degraba zona ar trebui relansata tinand cont de principiile dezvoltarii durabile.
  • +42 (50 voturi)    
    Bravo! (Luni, 10 decembrie 2012, 17:20)

    geoXman [utilizator]

    Felicitari pentru prezenta la vot! Chiar este o cifra mare, comparativ cu parlamentarele si cu vremea de afara. Motii stiu ce vor si actioneaza in consecinta!
    • +37 (45 voturi)    
      decizie (Luni, 10 decembrie 2012, 18:27)

      ady24 [utilizator] i-a raspuns lui geoXman

      acum sa se tina si cont de ce au votat in luarea unei decizii. Rosienii au fost in numarul cel mai mare la vot si au intrunit o majoritate clar departajata de ceilalti
  • +38 (50 voturi)    
    economia (Luni, 10 decembrie 2012, 18:25)

    ady24 [utilizator]

    totusi din cei care au votat, majoritatea e clara si vad ca oamenii vor minerit si vor continuarea traditiei care le asigura baza economica
  • +40 (48 voturi)    
    proiect (Luni, 10 decembrie 2012, 19:09)

    a23bogdan [utilizator]

    votul oamenilor ramane important si asta nu schimba faptul ca cei care au votat au ales demararea proiectului si vor locuri de munca si masuri in zona
  • +38 (46 voturi)    
    Votul este clar (Luni, 10 decembrie 2012, 20:10)

    DorisMarinescu [anonim]

    Nu puteti contesta faptul ca sunt mult care vor minerit acolo. Restul ori au loc de munca ori nu au chef sa munceasca. Pentru ca nu toata lumea are din ce trai la munte!
  • -33 (51 voturi)    
    oamenii vor... (Luni, 10 decembrie 2012, 20:30)

    luci30 [utilizator]

    locuri de munca ok..rmng vrea aur...romanii ramin si fara aur si cu cianurile ....spaga tine doar in zona RM,sau la atit s-a limitat compania.....reorientati-va mai motilor,afacerea pute.
    • +12 (22 voturi)    
      Serios? (Luni, 10 decembrie 2012, 21:44)

      GabyMustata [anonim] i-a raspuns lui luci30

      Si tu de unde stii? Ai dat in carti?
    • +21 (27 voturi)    
      este o investitie profitabila (Luni, 10 decembrie 2012, 23:14)

      delia_avram [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      73,5 % din profitul acestui proiect ramane in Romania! De ce sa dam cu piciorul la o asa investitie? Fara sa fim nevoiti sa bagam sute de milioane de euro in infrastructura si tehnologie, avem sansa sa ne valorificam resursele. Ti se pare putin lucru?
      • +16 (22 voturi)    
        bine punctat (Luni, 10 decembrie 2012, 23:19)

        RadoneAdrian [utilizator] i-a raspuns lui delia_avram

        Ei, stii tu cum suntem noi romanii. Mai bine sa aruncam cu noroi in straini si sa ne prefacem ca totul e roz la noi in tara. Cand de fapt oamenii astia din Alba stau de ani de zile fara un loc de munca, fara sa existe vreo alternativa la minerit. Se mai gasesc doi trei ecologisti, platiti si aia, sa se smiorcaie in stanga si in dreapta ca ei salveaza rosia. Pe cine salvati, fratilor? Voi nu vedeti ca s-a ajuns la rate de somaj de 90%? Sa dam drumul mai repede proiectelor private ca ne inghite birocratia intre timp.
      • -4 (16 voturi)    
        xxxxxx (Marţi, 11 decembrie 2012, 0:28)

        luci30 [utilizator] i-a raspuns lui delia_avram

        hai lasa-ma.....sa faci o asemenea afirmatie cum ca 73,5 din profit ramine in tara inseamna ca esti mai aeriana decit o cisma....ce recuperare si profit ar mai avea compania?? sau ai impresia ca astia vin de dragul vostru si nu mai pot de grija motilor???....nu , n-am dat in carti,am depasit demult faza basmelor si la propiu si la figurat, dar se pare ca la tine plafonul cultural se opreste acolo
  • +22 (30 voturi)    
    rosienii (Luni, 10 decembrie 2012, 21:08)

    inavero73 [utilizator]

    rosienii au aratat intr-o proportie foarte ridicata ca vor proiectul, ca vor inceperea mineritului si asta conteaza. nu putem ignora ca atatia oameni au zis da. oricum nu se trecea maine la fapte, dar autoritatile pot face acest lucru posibil si pot tine cont de ce au zis oamenii
    • -15 (23 voturi)    
      Care proportie foarte ridicata???? 24%????? (Luni, 10 decembrie 2012, 23:52)

      lele [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

      Care proportie foarte ridicata? 24%?
      Asta numesti tu "proportie foarte ridicata"????
      • -1 (1 vot)    
        referendumul a fost foarte clar (Marţi, 11 decembrie 2012, 13:07)

        Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui lele

        mai citeste putin, 63% dintre cei din Apuseni vor pornirea mineritului, asta arata clar referendumul!
        • +1 (1 vot)    
          Te rog frumos sa imi arati tu unde! (Marţi, 11 decembrie 2012, 17:18)

          lele [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

          Daca ar fi votat 63% din cei din Apuseni referedumul nu ar fi fost aprobat? Sigur te referi la Rosia Montana? Ca poate te referi la alt subiect!
          Referendumul nu a fost valid pentru ca au votat sub 50% dintre oameni si dintre care doar aprox. 24% au zis DA, restul nu. E simplu!
  • -1 (1 vot)    
    vremea si mineritul (Marţi, 11 decembrie 2012, 12:25)

    sonnia [utilizator]

    ar trebui avuta in vedere si vremea extrem de nefavorabila intr-un judet unde comunele raman frecvent izolate. in atare conditii, prezenta a fost mare si pro minerit si asta ar trebui sa conteze pentru Guvern si mai ales pentru Rovana Plumb, care de vreo 6 ani trebuie sa decida in privinta avizului de mediu
    • +1 (1 vot)    
      Hai sa dam vina pe vreme! Au zis NU si asta basta! (Marţi, 11 decembrie 2012, 13:59)

      lele [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

      Decizia oamenilor trebuie respectata si daca ei au zis in cea mai mare parte NU si doar aprox 24% da atunci asta e! Este libera lor alegere si eu zic ca este o alegere buna si pentru sanatatea lor si pentru natura si in acest mod avem grija si de bogatiile tarii noastre pentru momentul in care le vom putea extrage noi insine!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by