Autostrada Sibiu-Pitesti va fi finalizata in anul 2020
Buzasu a aratat ca lucrarile de constructie la autostrada Sibiu-Pitesti sunt la fel de dificile ca la cea de pe Valea Prahovei (Comarnic-Brasov), intrucat o treime din lungimea acesteia, de circa 110 km in total, presupune viaducte si tuneluri.
Proiectul este foarte scump si nu potriveste unui parteneriat public-privat, singura solutie sigura fiind finantarea din fonduri europene.
"Pe Coridorul IV, in 2016 vom circula de la Nadlac la Sibiu, de acolo vom avea o intrerupere pana in 2020 si vom circula de la Pitesti la Constanta", a afirmat Buzasu, intr-o conferinta de presa.
In tarile din Occident, la pregatirea unui proiect mare de infrastructura faza de proiectare dureaza circa cinci ani, finantarile se obtin in aproximativ doi ani, "dupa care implementarea este extrem de rapida, este la minut", potrivit sursei citate.
Pe de alta parte, in Romania pregatirea proiectului dureaza 1-1,5 ani, iar implementarea se realizeaza in cinci-sapte ani, intrucat in aceasta faza se corecteaza deficientele din perioada pregatirii.
Prin programul operational transporturi pentru perioada 2007-2013 au fost semnat cu beneficiarii 82 contracte de finantare, cu o valoare contractata totala de 21 miliarde lei, din care s-au platit aproximativ 1,9 miliarde lei, reprezentand un grad de absorbtie de circa 10%.
In aceasta perioada au fost finalizati sau sunt in curs de finalizare 125 kilometri de autostrada, iar pana la sfarsitul programului operational se asteapta sa fie dati in exploatare 370 kilometri de autostrada.
In ceea ce priveste calea ferata, vor fi reabilitati circa 200 de kilometri pe Coridorul IV.
Pentru programul operational transporturi in intervalul 2007-2013 au fost alocate fonduri structurale de circa 4,5 miliarde euro, la care se adauga cofinantarea Romaniei, de aproximativ un miliard euro.

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
"Pe Coridorul IV, in 2016 vom circula de la Nadlac la Sibiu, de acolo vom avea o intrerupere pana in 2020 si vom circula de la Pitesti la Constanta", a afirmat Buzasu, intr-o conferinta de presa.
Totusi nu am inteles din declaratia d-lui Buzasu cind vom circula de la Sibiu la Pitesti.
In 2014 ar trebui sa fie gata si ce a mai ramas din Lugoj-Deva (vreo 35 km) DACA se misca CNADNR-ul si anunta rezultatele.
Cu tronsoanele astea s-au papat cele 2 miliarde alocate constructiei de autostrazi in Romania pe exercitiul bugetar al UE 2007-2013, adica absorbtie 100%. Multumiri Ancai Boagiu si urari pline de carnita celor care au negociat insuficient bugetul de transporturi inainte de aderarea la UE.
Din 2014 ar trebui sa inceapa constructia Sibiu-Pitesti, traseul fiind pe la Curtea de Arges - pe Valea Oltului terenul e mult prea instabil.
Lucrarile sunt estimate sa dureze cam 2 ani, iar costurile pe la 3 miliarde. Asta inseamna cam toti banutii alocati pentru autostrazi intre 2014-2020.
Deci in 2016 ar trebui sa fie gata complet Constanta-Bucuresti-Nadlac.
Sursa informatiilor: skyscrapercity.com, peundemerg.ro, metrouusor.com, etc. - baieti care fac o treaba extraordinara. Thumbs up!
Pai nu va mai grabiti asa mai tata ca imediat o sa se reinventeze transportul personal si am rezolvat problema... ce atat chin cu autostrazile astea.
"In tarile din Occident, la pregatirea unui proiect mare de infrastructura faza de proiectare dureaza circa cinci ani, finantarile se obtin in aproximativ doi ani"
La noi de peste 20 de ani se tot pregatesc autostrazile astea... deci mai avem 8 ani pentru finantari si asa 4-5 minute pentru realizare...
Ministrii nostri nu au terminat in 23 ani autostrada Buc-Constanta, care merge numai pe campie si nu urca un deal, si vor sa termine in 8 ani, ditamai tronsonul Pitesti-Sibiu?
Ma ia rasul...
Lasati misturile astea cu ceausescu, in vremea lui s-au facut 110 km mari si lati de autostrada prin campie (plus vreo 17 la cernavoda, cred)
Cum s-au facut? E interesant de vazut si asta: acum ne deranjeaza ca se fura (lucru rau, fara indoiala), dar asta nu se poate compara cu gravitatea prestarii de munca silnica de catre detinuti politici si militari.
PUN PARIU CU ORICARE DIN VOI !!!!