VIDEO Daniel Morar nu va candida la conducerea Parchetului General: Nu avem transparenta in procedura de selectie. Nu particip la o farsa / Citeste in articol raspunsul Ministerului Justitiei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 2 octombrie 2012, 15:15 Actualitate | Esenţial


Daniel Morar, fostul sef al DNA si seful interimar al Parchetului General, a declarat in exclusivitate pentru TVR ca nu se va inscrie in cursa pentru sefia Parchetului General, sustinand ca nu are incredere in procedura de selectie demarata de ministrul Justitiei, Mona Pivniceru: "Aceasta procedura de selectie nu este una real transparenta si acesta este si motivul pentru care eu n-o sa-mi depun candidatura pentru vreo functie - de procuror general, ca despre asta vorbim. Am examinat acea procedura, asigura transparenta in ceea ce priveste depunerea candidaturilor, dar nu asupra a ceea ce inseamna proiecte de management, interviu, sau criteriile de selectie."

Daniel Morar a adaugat ca "Deci avem o transparenta pe ceea ce inseamna depunerea candidaturilor, pe vointa de a ne lansa intr-o asemenea competitie, dar n-avem o transparenta in ceea ce inseamna procedura de selectie efectiva. Acesta este motivul pentru care nu-mi depun candidatura. Adica trebuie sa existe o sansa."

UPDATE (ora 18:22): Daniel Morar pentru Mediafax: "Nu-mi permit sa particip la o farsa. Numirile sa si le asume ministrul Justitiei. Ministrul ar fi putut anunta declansarea procedurii de selectie cu precizarea ca mai putin eu si Kovesi".

UPDATE (ora 16:31): Comunicat al Ministerului Justitiei: "Procedura de selectie a candidatilor la functiile de procuror general si procuror sef al DNA, initiata de M.J,. este in acord cu sugestiile Comisiei Europene si ale Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii vizand asigurarea transparentei acestui demers, insa ea nu poate sa ignore substanta dispozitiilor art. 54 din Legea nr. 303/2004, potrivit carora propunerea de numire in functie se face de catre ministrul Justitiei. Aceasta procedura are doar scopul de a permite ministrului alegerea celei mai potrivite si mai complete candidaturi pentru fiecare din functiile respective, fara a putea fi identificata cu procedura comuna de concurs sau examen."

"Reamintim faptul ca au fost afisate pe pagina de Internet a M.J. criteriile ce vor fundamenta alegerea unui candidat de catre ministrul Justitiei, fiind prima data de la intrarea in vigoare a Legii nr. 303/2004 cand s-a procedat in acest fel, tocmai in scopul asigurarii transparentei", mai arata Ministerul Justitiei.



Dosarele pentru candidatura la functiile de procuror general si de sef al Directiei Nationale Anticoruptie se depun pana miercuri. Urmeaza apoi depunerea proiectelor de management, urmat de un interviu in fata unei comisii de procurori condusa de ministrul Justitiei Mona Pivniceru. Dupa aceasta data, ministrul Justitiei, Mona Pivniceru, va face propunerile in cadrul CSM.

Liderul liberal Crin Antonescu a declarat, luni seara, ca o eventuala negociere privind o rocada de functii intre Codruta Kovesi si Daniel Morar i se pare inacceptabila.

La randul sau, premierul Victor Ponta a declarat la un alt post de televiziune ca mai exista si alti procurori buni in tara, precizand ca incearca sa fie diplomat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5441 vizualizari

  • -16 (28 voturi)    
    Dar la numire in functie a fost transparenta? (Marţi, 2 octombrie 2012, 15:52)

    sandokan_buda [utilizator]

    Vai de mine ce problema a descoperit domnul Morar!!!! probabil la numirea sa in functia unde a avut numeroase beneficii materiale totul a fost transparent? de ce nu s-a sesizat atunci? sau atatia ani la conducerea unei institutii care numai independente nu a fost i-au convenit? binenteles ca avea un salar pe care muritorul de rand nici nu-l viseaza. asta da demnitate/atatia ani la conducere numit dupa aceeasi procedura nu mai conteaza. Asta da demnitate de "roman adevarat" si independent politic.vai de tara asta .
    • +11 (19 voturi)    
      pamant (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:19)

      gigi_muschi [utilizator] i-a raspuns lui sandokan_buda

      "sanblocane".. tu pe ce lume traiesti?
    • +14 (18 voturi)    
      Berbeci (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:31)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui sandokan_buda

      S-a intimplat ceva remarcabil de cind a fost el numit in functie: justitia a devenit independenta.

      De aceea pozitia lui este corecta, in avantajul justitiei si al nostru, al tuturor romanilor cinstiti.

      Tu cum crezi ca s-a realizat trecerea de la justitia aservita politic la independenta? Intotdeauna au existat berbeci care sa conteste progresul, de orice fel, din orice domeniu.
      • -12 (14 voturi)    
        Prietene (Marţi, 2 octombrie 2012, 17:20)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Justitia e aservita lui Basescu. Stiu ca pentru tine asta inseamna "justitie independenta". Pentru mine justitie aservita USL-ului nu inseamna "justitie independenta".

        Am incredere in Pivniceru ca va propune niste procurori competenti, apolitici, care nu au manifestat parti-prix-uri politice pana acum, fara pata pe dosarul profesional si dincolo de orice dubiu.
        • +9 (11 voturi)    
          Oare (Marţi, 2 octombrie 2012, 18:08)

          Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Pivniceru e toata un parti-pris (vezi ca ala cu prix se refera la pret - nu foarte mare pentru Mona) dovada e ca incearca sa eludeze CSM-ul din procedura, CSM pe care a incercat in trecut sa-l utilizeze pentru a bloca reformele cerute de UE. Cea mai buna evaluare a cine si ce a facut in Justitie se gaseste in rapoartele de monitorizare UE. A propos (ca tot suntem francofoni - mai mult sau mai putin agramati) oare de ce au premiat-o pe Monica Macovei si nu pe "eminentii" juristi nastase, sova, ponta, grebla (mai potrivit lopata dupa cum gestioneaza comisia juridica)? O fi platiti de Basescu ?
          • -5 (9 voturi)    
            Hai sa-ti esplic ... (Marţi, 2 octombrie 2012, 18:47)

            Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

            ... ca poate intelegi. Pivniceru nu poate eluda CSM-ul din procedura pentru ca trebuie un aviz al CSM-ului pe aceste propuneri. Problema CSM-ului e ca basistii din CSM vor sa faca ei direct propunerile eventual Pivniceru sa aiba un vot din n ale CSM-ului si atat. Cu alte cuvinte membrii basisti ai CSM-ului vor sa se asigure ca propunerea initiala este Kovesi DNA si Morar Parchetul ICCJ. Asa daca Pivniceru vine cu X pentru DNA si Y pentru Parchetul ICCJ iar CSM-ul nu are nimic (sanctiuni etc) impotriva lor nu pot da aviz negativ. Si nu mai prind Kovesi si Morar coledzi. Intelegi? Ma indoiesc... E la fel cum tipau acu 2 luni pedeleacii ca vrea USL-ul sa schimbe sefii parchetelor (lovitura de stat etc) in timp ce mandatul lui Kovesi expira in mod natural iar al lui Morar se afla in prelungirea prelungirilor. Uite ca nu i-au schimbat nici pe Kovesi inainte sa ii expire termenul si nici pe Morar pe care chiar puteau sa-l schimbe foarte legal. Au ramas insa in urma minciunile nesimtite ale lu' madam Macovei si toate laturile pe care le-a varsat la Comisia Europeana.

            Nu ma intereseaza premiile pe care membrii PPE si le dau intre ei.
            • +2 (6 voturi)    
              justitie de basisti (Marţi, 2 octombrie 2012, 19:50)

              rochiri [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

              totusi cel mai multe condamnari de politicieni si magistrati au fost facut in timpul acestor oameni !
              Cele mai bune raporturi de tara din parte CE sunt pe vremea acestor oameni ! Cred ca i se supraestimeaza puterea lui Basescu ! si in plus Basescu este deja istorie !
              • 0 (4 voturi)    
                stai sa vezi pe vremea lui Ceausescu (Marţi, 2 octombrie 2012, 20:11)

                ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

                Sa vezi pe vremea lui ceausescu si, de fapt, a comunistilor, cate condamnari s-au facut. N-o sa se faca in 450 de ani cati au condamnat ei in 45.
                Aia justitie frate. Asta vrei ?! Condamnari la comanda ?!
                • -1 (1 vot)    
                  Hotule! (Marţi, 2 octombrie 2012, 22:47)

                  Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                  Esti un hot. Nici un om cinstit nu considera identice condamnarile penale si condamnarile politice. Ca toti borfasii, incerci sa inalti hotia la rang de virtute, la rang de opinie politica.

                  Sper sa fii depistat, cercetat si judecat corect pentru furturile tale.
                  • 0 (2 voturi)    
                    calomniatorule (Miercuri, 3 octombrie 2012, 10:01)

                    ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

                    Sper sa fii prins si judecat pentru calomnie : m-ai facut hot fara nici o dovada !
                    Daca nu esti arestat, inseamna ca nu exista justitie.
        • +5 (9 voturi)    
          Independenta justitiei (Marţi, 2 octombrie 2012, 18:09)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Justitia aservita PDL-ului n-ar fi insemnat justitie independenta. Aici ai perfecta dreptate, parlamentarii isi dau repede labele pe sub masa, pentru a subjuga justitia. Daca justitia ar fi fost subjugata PDL-ului, nici un USL-ist n-ar fi fost condamnat. Corb la corb nu-si scoate ochii.

          Asociezi imaginea presedintelui cu cea a justitiei independente, ceea ce ar fi corect daca n-ai intoarce realitatea ca sa-ti justifici ura fata de presedinte. Incearca sa citesti presa, cazurile concrete de coruptie ale politicienilor si juristilor. Fii obiectiv. Nu atit PDL-istii condamnati sint dovada independentei, cit cazurile de procurori si judecatori, cercetati si condamnati chiar de catre colegi. Asta-mi insufla sperante imense despre justitia noastra. Niciodata pina in prezent nu mai fusesera condamnati politicienii, functionarii si juristii.
          • -1 (9 voturi)    
            Citesc presa ... (Marţi, 2 octombrie 2012, 18:37)

            Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            ... si constat ca exista procurori care neaga ca a existat un contract de vanzare-cumparare pentru un autoturism intre Casuneanu si Basescu dupa ce a fost prezentat un contract in presa si dupa ce amandoi cu guritele lor au vorbit despre asta. Asta frizeaza absurdul ... nici macar nu s-au chinuit sa caute contractul ... Cam atat despre justitia independenta. E bine ca le asociezi imaginea insa din punctul meu de vedere asocierea e "negativa" ... al naibii de negativa.
            • +2 (2 voturi)    
              Patriotism (Marţi, 2 octombrie 2012, 19:26)

              Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

              Daca iti inchipui ca presedintele cumpara autoturisme la mina a doua sau primeste spaga la nivel de un autoturism ... citesti degeaba presa.

              Nu-ti pomenesc despre virtutile presedintelui. Dar sigur n-ai idee despre averea presedintelui sau despre inteligenta lui.

              Din respect si patriotism, te rog sa acuzi presedintii si premierii Romaniei de coruptie inalta, serioasa. Este exclus ca vreun presedinte al Romaniei sa coboare in rindul gainarilor. Autoturismul tau ar putea fi spaga pentru vreun functionaras amarit. De exemplu, crezi ca ar fi indraznit cineva sa-i ofere lui Nastase un autoturism drept spaga?!
              • +1 (5 voturi)    
                Uite cum ma faci sa intru ... (Marţi, 2 octombrie 2012, 23:12)

                Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

                ... in detalii de pomana. De pomana nu pentru ca nu ar exista cazul ci pentru ca oricum nu te intereseaza doar faci pe interesantul. Contractul cu masina e doar o mica parte din intelegere, au mai existat niste tranzactii imobiliare asociate gen Basescu cumpara 1/2 dintr-un teren cu 1.5 mld lei vechi (mult sub pretul pietei), Casuneanu cumpara 1/2 din acelasi teren cu 5 mld euro apoi dupa 2 ani (sanchi a crescut pretul pe piata!) cumpara si de la Basescu parcela lui 12 mld. Mie asta imi suna a mita mascata (in valoare de 10.5 mld). Atentie !!! tranzactiile se desfasurau in anii 2000-2002. Deci toate elucubratiile tale legate de "ce asta e spaga de presedinte" sunt nule si neavenite. Nu e spaga de presedinte pentru ca nu vorbim de 80 mii euro in cazul autoturismului ci de 10.5 mld lei vechi si nu de Presedintele Romaniei ci de Primarul Capitalei. Da poate ai auzit tu ca in 2000-2002 era o bula imobiliara si pretul terenurilor crestea de 8 ori in 2 ani ... eu am avut impresia ca bula imobiliara a fost prin anii 2005-2009.

                http://videonews.antena3.ro/video/politica/traian-basescu-a-vandut-un-teren-cu-12-miliarde-cumnatei-lui-costel-casuneanu.html

                Si am o rugaminte. Daca prima ta reactie e de tipul "aoleu, pai site-ul Antena 3 e a lui Voiculescu" sa vezi ca e declaratia lui Basescu ca a vandut terenul. E materialul clientului. Nu pot sa nu remarc in aceasta inregistrare smecheria specific basista cu care prosteste prostii de ani de zile de a afirma "si nu am cumparat un teren de la Casuneanu ci i-am vandut" ... ceea ce evident pentru prostii care se vor prostiti inseamna ca nu a luat spaga normal ... :)) pentru ca nu-i asa ...nu poti masca spaga decat in spatele unei tranzactii in care tu cumperi ceva ... in cazul unei tranzactii in care vinzi ceva....e imposibil. Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!
            • +2 (2 voturi)    
              haha (Marţi, 2 octombrie 2012, 19:43)

              jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

              citesti doar presa rosie? jurnalul si fituicile acolite? eu cred ca nu stii sa citesti de fapt, doar te hranesti cu laturile de la masa lui gadea!
              • +1 (5 voturi)    
                In caz ca...? (Marţi, 2 octombrie 2012, 22:18)

                Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

                In caz ca nu ti-ai dat seama tocmai ne aflam pe HN.ro. Face parte din presa rosie HN.ro? Sau e o fituica acolita?

                Spre deosebire de tine si de altii care cotcodaciti toata ziua buna ziua "Cotcodac, Gadea e rau! Cotcodac Badea e sluga lui Basescu! etc" eu am o imagine mult mai corecta si mai completa. Vad cum si una si cealalta tabara "ocoleste" unele subiecte, ignor "comentariile" si iau faptele, documentele, declaratiile politicienilor ca atare. Daca tu nu ai incredere in propriul tau liber arbitru e problema ta...eu am!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai cap de duda in ce an esti? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 8:47)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui sandokan_buda

      Asta a fost sef 6 ani, 2012 - 6 = 2006 in 2006 nu erai in UE acum esti.
      Inainte de 2007 si achizitiile se faceau "cum trebuie" participau cei "invitati" si cstiga cine trebuie.
      Sau gaseai anuntul de participare la pagina de matrimoniale din Click de sambata cu termen de depunere luni.
      Hai sictir ca esti pe langa UE.
  • -11 (17 voturi)    
    Mare paguba! (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:07)

    Gigi Kent [utilizator]

    Acest alergator de sateni prin bisericile patriei pentru a-i pune sa jure cu mana pe biblia pusa pe capota masinii, acest gropar de dosare basiste (flota, spalare de bani - Casuneanu, Mihaileanu etc), acest campion in serie de NUP-uri pentru greii PSD (Udrea fiind cel mai notabil caz) nu mai prinde "coledzi, neicusorule". Good riddance, Mr Morar!

    O sa iasa si adevarul despre DNA la iveala dupa ce l-a pupat in dos Comisia Europeana atata in rapoartele MCV pe linie Traian Basescu - PPE - Reding. Cum impiedica in mod coordonat anchetele OLAF. Imediat o sa iasa.
    • +3 (5 voturi)    
      spanac (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:20)

      gigi_muschi [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ai vrea tu' kent... da' e coloana toata ziua
    • +4 (8 voturi)    
      O sa iasa.. (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:28)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      O sa iasa tot felul de adevaruri, care mai de care mai adevarat. Si toate aceste adevaruri o sa fie scoase la "iveala" de cel mai mare mincinos al tarii, Poanta!

      A fost buna asta cu "greii PSD". Gura pacatosului...

      Dar da, imediat o sa iasa. Ai vazut si cu Olchimul, imediat cum au ratat privatizarea, au si iesit adevarurile cu privire la esecul acestei privatizari: Basescu.
      • -2 (6 voturi)    
        Eroare de typing... (Marţi, 2 octombrie 2012, 17:17)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        ...nu te ambala a fost doar o eroare.

        Greii PDL voiam sa zic...
  • -8 (14 voturi)    
    ei (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:08)

    catalin_mattei [utilizator]

    daca o facea Monica Macovei era perfect transparenta.. ca asa e Macovei.. transparenta ca la Accept
    • +5 (5 voturi)    
      Poate ca era ... (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:32)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      dar nu inteleg aceste persoane cu mintea creata, de ec le este frica de o numire transparenta ca sef DNA si Procuror General, bazata pe competente si proiecte

      Poate daca mi se da o explicatie logica, voi inteleg. Desi, pana acum singura explicatie oferita din cometariile acestor "luptatori ai dreptatii rosii", este ca daca nu a fost pana acum transparenta, nu are de ce sa fie nici de acum incolo. Sau poate sa fie transparenta si corecta, nepartinitoare, doar dupa ce Basescu o sa fie spanzurat in Piata Universitatii, asta dupa ce este biciut de 50. Si fi-sa la fel...
      • 0 (2 voturi)    
        Nu prietene ... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 0:17)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        ... ai inteles gresit. Nu are nimeni nici o problema cu o numire transparenta la DNA si de Procuror General. Insa avem o problema cu rocada celor doi. Stii de ce? Pentru ca nu suntem in Rusia, Kovesi nu e Putin iar Morar nu e Medvedev. Conform legislatiei mandatele anumitor demnitari (Presedintele Romaniei, Procuror Sef DNA, Procuror Sef ICCJ etc) sunt limitate ca durata si ca numar. Stii de ce? Uite pentru a evita niste probleme intrinseci naturii umane ... daca nu ma crezi poti sa te uiti la Star Wars ep 3 .. "Anakin, our allegiance
        is to the senate, not to its leader ...who has managed to stay in office long after his term has expired. [] use your feelings, Anakin.
        Something is out of place". Daca nu ma crezi pe mine ... crede-l pe Obi-Wan Kenobi, macar :)
  • -7 (13 voturi)    
    Asa si !? (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:21)

    Bbooggddaann [utilizator]

    Si Basescu a zis ca va iesi la vot la referendum... ca-si va da demisia daca poporu-l nu-l mai vrea ... ca si ca....

    Niste MINCINOSI amandoi si toata sleahta lor !!!
  • +4 (6 voturi)    
    Procedura e opaca, cel putin decizia finala. (Marţi, 2 octombrie 2012, 16:57)

    Igriculescu [utilizator]

    Decizia finala se ia in conditii neclare, ministrul justitiei alege dar nu-si valideaza sustinerea prin argumente prgamatice, clare, solide, intriseci.
    E un fel de 'il aleg pe ala ca asa cred eu'.
    De acord ca si numirea precedenta a lui Morar a fost cumva unilaterala dar astazi UE e cu ochii pe noi, justitia e un criteriu critic de evaluare si ar fi bine sa alegem persoane perfect acceptabile pentru UE.
    Cand am auzit de nominalizarea posibila a lui Botos mi s-a oprit motorul la masina :)
    Avem nevoie se persoane integre, cu prestigiu moral dar si profesional impecabil.
    • -1 (5 voturi)    
      din pacate (Marţi, 2 octombrie 2012, 17:08)

      rider [utilizator] i-a raspuns lui Igriculescu

      nu stiu unde mai sunt acele persoane cu prestigiu moral si profesional impecabil.
      Poate profesional mai gasim, dar moral.....nu mai sper.

      ai dreptate ca ca si numirea precedenta a lui Morar a fost cumva unilaterala, dar atunci macar el sa taca din gura daca stie asta.
  • +7 (9 voturi)    
    Morar procuror general dupa alegeri (Marţi, 2 octombrie 2012, 17:16)

    emigrant [utilizator]

    Morar e destept. Nu candideaza acum dar va candida dupa alegeri. II lasa pe astia de la USL sa creada ca da inapoi. Incep sa cred ca rocada se va face. La cit sint astia de speriati de Morar..nu cred sa avem altul mai bun. Succes!!
  • +9 (9 voturi)    
    ceva tot n-a iesplicat Pivniceru (Marţi, 2 octombrie 2012, 17:31)

    Gobelin [utilizator]

    cu alte cuvinte, facem o selectie de ochii lumii, oricum o sa aleaga Pivniceru pe cine vrea muschii lu' Felix.
    care "substanta" o impiedica sa numeasca pe cel/cea care aduna un punctaj maxim in urma unei proceduri corecte si transparente?
  • +5 (9 voturi)    
    cel mai simplu criteriu de selectie (Marţi, 2 octombrie 2012, 19:08)

    quetzal [utilizator]

    gradul in care un individ e injurat la antene e direct proportional cu integritatea acestuia:)
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 2 octombrie 2012, 20:45)

      Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui quetzal

      ADEVARAT!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Respect (Marţi, 2 octombrie 2012, 19:44)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Bravo Morar , vorbesti rar si bine !
  • -1 (3 voturi)    
    Pierdere (Miercuri, 3 octombrie 2012, 7:23)

    xrogo [utilizator]

    Vai Doamne ce pierdere,ce o sa ne facem acum,Morar nu mai candideaza,s-a dus independenta justitiei,sariti oameni buni,ne ducem de rapa.
    Bravo Morar asa te vrem,da-te la fund si nu te mai amesteca in treburile justitiei ca dosarele lui Base le-ai rezolvat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by