Avionul prabusit la Craiova s-a lovit de un stalp din beton inainte de impactul cu solul

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 24 august 2012, 12:40 Actualitate | Esenţial


Avionul militar care s-a prabusit, joi, la Craiova s-a lovit de un stalp din beton inainte de impactul cu solul, dupa un minut de la decolare, iar comandorul Mihail-Relu Ioana s-a catapultat cu una sau doua secunde inainte de izbirea aeronavei de stalp, potrivit datelor preliminare ale anchetei.

Prim-procurorul adjunct de la Parchetul Militar Timisoara Catalin Pitu a declarat, vineri, pentru Mediafax, ca din primele cercetari de la fata locului a reiesit ca aeronava IAR 99 Soim, prabusita, joi, la Craiova, s-a lovit de un stalp din beton inainte de impactul cu solul.

"Avionul s-a lovit de un stalp din beton, inainte de impactul cu solul, dupa un minut de la decolare. A pierdut din inaltime din cauze inca necunoscute, vom stabili acest lucru ulterior. Comandorul Mihai Relu-Ioana s-a catapultat cu una sau doua secunde inainte de impactul cu stalpul. Urmeaza sa il audiem pe copilot cand acesta va fi apt sa discute cu anchetatorii", a declarat Catalin Pitu.

Potrivit sursei citate, cutia neagra si bucati din avion au fost preluate de anchetatori si duse la Bucuresti pentru expertiza, iar primele concluzii ale anchetei ar putea dura pana la trei saptamani.

"Ancheta noastra presupune colectarea concluziilor tehnice in urma citirii datelor de catre anchetatorii care expertizeaza cutia neagra a avionului. Apoi urmeaza audierea martorilor si a pilotului supravietuitor. Preconizam sa avem primele concluzii peste doua sau trei saptamani", a afirmat Pitu.

Comandorul Aurelian Cojocaru
Foto: MApN
Intr-un comunicat al Ministerului Apararii Nationale se arata ca vineri, de la ora 8.00, prin ordin al ministrului Corneliu Dobritoiu, in toate unitatile militare din tara si din teatrele de operatii, au fost organizate ceremonii militare si religioase in semn de recunostinta si deplin respect pentru comandorul Aurelian Cojocaru, care si-a pierdut viata in accidentul aviatic de la Craiova.

La ceremonia de comemorare organizata la sediul Ministerului Apararii Nationale au participat ministrul Corneliu Dobritoiu, secretarii de stat Sebastian Huluban si Floarea Serban, seful Statului Major General, generalul-locotenent Stefan Danila si personalul militar si civil din structurile centrale ale institutiei.

Dupa intonarea imnului, s-a pastrat un moment de reculegere in memoria militarului care si-a pierdut viata si s-a oficiat serviciul religios.

Un avion IAR 99 Soim, cu dubla comanda, s-a prabusit, joi, in jurul orei 10.30, in zona Aeroportului Craiova. Aeronava apartine Centrului de Cercetari si Incercari in Zbor Craiova, iar accidentul s-a produs la scurt timp de la decolare, la 500 de metri nord de pista.

In urma impactului, pilotul si-a pierdut viata, in timp ce instructorul aflat la bord a fost ranit si preluat de un echipaj SMURD, fiind transportat la Spitalul Judetean de Urgenta in Craiova. Ulterior, locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana a fost transportat la Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central (SUUMC), fiind internat in Clinica Anestezie Terapie Intensiva si urmand sa fie operat.

Pilotul mort in accidentul aviatic de la Craiova este comandorul Aurelian Cojocaru, iar ranitul este comandorul Mihail-Relu Ioana.

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Apararii Nationale, comandorul Cojocaru era seful Sectiei piloti incercare, navigatie si meteorologie si avea 900 de ore de zbor pe acest tip de aeronava. El avea 48 de ani, era casatorit si avea un copil.

Locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana are 35 de ani, este instructor si pilot de incercare si are peste 700 de ore de zbor pe acest tip de aeronava. El este casatorit si are un copil.

In momentul impactului, avionul, care executa un zbor de antrenament, a luat foc, fiind distrus complet.

In urma accidentului aviatic acest tip de aeronava a fost oprit de la zbor, conform procedurilor, pana la obtinerea unor date preliminare care sa elucideze cauzele producerii accidentului.

Ancheta in acest caz este facuta de Parchetul Militar Timisoara, un procuror mergand la Craiova pentru cercetari la fata locului, potrivit Ministerului Public.

De asemenea, o comisie a Ministerului Apararii Nationale cerceteaza imprejurarile producerii accidentului aviatic.

Primii martori care au ajuns la locul accidentului aviatic petrecut, joi, la Craiova, sustineau ca avionul era in flacari inca de cand se afla in aer, iar copilotul nu s-a catapultat, adaugand ca cei doi ocupanti ai aparatului de zbor au mai incercat dimineata de inca doua ori sa-l ridice de la sol.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3110 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ultima fraza spune tot (Vineri, 24 august 2012, 13:24)

    Adrian [anonim]

    "Primii martori care au ajuns la locul accidentului aviatic petrecut, joi, la Craiova, sustineau ca avionul era in flacari inca de cand se afla in aer, iar copilotul nu s-a catapultat, adaugand ca cei doi ocupanti ai aparatului de zbor au mai incercat dimineata de inca doua ori sa-l ridice de la sol."
    • 0 (0 voturi)    
      cine erau primii martori? (Vineri, 24 august 2012, 14:24)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Daca martorii erau doi tarani care pasteau vacile pe-acolo atunci sunt extrem de credibili. L-am mai auzit aseara pe un inept de la postul cu nume de bombardier american cum isi dadea cu parerea despre avioanele romanesti pentru ca mai apoi sa spuna ca de fapt el nu se pricepe de loc la aviatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Profesia de pilot (Vineri, 24 august 2012, 15:39)

    Pilot [anonim]

    Avand in vedere calificarile inalte ale celor doi piloti, si daca este adevarat ca avionul s-a lovit de un stalp la decolare, cauza probabila a accidentului trebuie sa fie o cedare de motor sau de comenzi.
    Dupa decodificarea F.D.R. (cutia neagra), Comisia de ancheta va avea mai multe informatii si poate stabili cu aproximatie cauza accidentului
    Din practica stiu ca la analiza unor asemenea evenimente, raman intrebari la care nu poate raspunde nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    in practica.... (Vineri, 24 august 2012, 18:30)

    civalco [anonim]

    Daca analiza parametrilor de zbor si a conditiilor premergatoare zborului sunt luate in totalitate in evidenta, se poate trage o concluzie corecta a factorilor care au determinat accidentul. Dar... depinde de gradul de obiectivitate si mai ales de pregatirea profesionala a celor care fac analiza datelor. Din pacate, costurile unei asemenea lucrari nu sunt suportabile (deocamdata) de mediul financiar de la noi asa ca se limiteaza totul la traditionala superficialitate omniprezenta.
  • 0 (0 voturi)    
    analiza la rece (Vineri, 24 august 2012, 20:26)

    BUZENCHI lAURENTIU [anonim]

    Daca "seful" la 48 de ani avea 900 ore de zbor pe IAR-99 iar subordonatul de 35 de ani avea 700 ore de zbor pe acelasi tip de avion, si a scapat prin catapultare, cine era cel mai bine pregatit ? Interesant ar fi sa stim nr. total de ore de zbor al fiecaruia si impartit la nr. anilor de profesie vom ajunge probabil la o medie de 35-45 ore de zbor pe an care stie orice profesionist ca sunt insuficiente pt. un pilot de unitate daramite pt. un pilot de incercare. Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca pe mort si sa-l ajute sa se insanatoseasca cel viu.
    Problema majora care dateaza din 1982, cu o imbunatatire usoara in perioada 1987-1993 este lipsa CRIMINALA de preocupare a conducatorilor statului si evident prin marionetele lor de la Statul Major General si Statul Major al Fortelor Aeriene de pregatirea personalului navigant si dotarea corespunzatoare cu piese de schimb, combustibili, tehnica de aviatie. Majoritatea pierderilor de vieti omenesti si tehnica de lupta se datoreaza acestor cauze, nerecunoscute niciodata. De altfel, un guvern reponsabil, un Parlament constient de atributiunile sale, de necesitatile de aparare a tarii si de prezenta tot mai numeroasa a Romaniei pe teatrele de operatii ale lumii, in numele aliantei din care face parte, trebuie sa respecte principiile, conditiile de pregatire a armatei, alocarea resurselor, care ni le-am asumat prin semnarea documentelor de aderare. Ar fi extrem de multe de spus pe aceasta tema dar exista o singura concluzie : sunt prea multi piloti care au murit nevinovati. AJUNGE !!!
  • 0 (0 voturi)    
    ..... (Sâmbătă, 1 septembrie 2012, 12:37)

    Anonim [anonim]

    Dumnezeu sa ne apere ! Mare pacat ca se pierd vieti datorita indiferentei crase. Cauza generala e clara, nu zburam pe avioane ci pe rable,si oamenii acestia, niste eroi, sunt obligati sa o faca prin natura meseriei.

    Se alege praful de tot si noi stam ca fraierii cu capul la cutie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by