VIDEO Presedintele Parlamentului ungar, Kover Laszlo, a ajuns la Targu Mures: Nu-mi voi prezenta scuze, vizita mea nu este legata de reinhumarea lui Nyiro; nu este niciun temei legal ca sa nu fiu prezent azi la dumneavoastra in tara

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 iunie 2012, 14:24 Actualitate | Esenţial


Kover Laszlo
Foto: Agerpres
Presedintele Parlamentului ungar, Kover Laszlo, a ajuns marti dupa-amiaza la Targu Mures, el afirmand ca nu exista niciun temei legal pentru ca vizita sa in Romania sa nu poata avea loc, intrucat aceasta nu are legatura cu reinhumarea scriitorului Nyiro Jozsef, ci este efectuata in calitate de "persoana fizica si datorita statului pe care il detine in PCM", respectiv presedinte de onoare. Kover a sustinut totodata ca nu isi va prezenta scuze pentru declaratiile facute la adresa Guvernului roman, explicand ca nu a facut "barbar" Guvernul, ci doar metodele la care acesta a recurs. De asemenea, el s-a declarat convins ca dupa alegeri "apele se vor linisti".

"Ca persoana fizica si datorita statutului pe care-l detin in PCM, este cat se poate de normal sa fiu prezent. Nu este niciun temei legal ca sa nu fiu prezent azi la dumneavoastra in tara. In calitate de cetatean al Uniunii Europene imi este permis sa fac vizite in orice tara imi doresc din cadrul UE si sunt la dumneavoastra in tara in calitatea mea de persoana fizica", a declarat Kover Laszlo la sosirea pe Aeroportul din Targu Mures, conform traducerii oficiale, citat de Agerpres.

El a sustinut ca a venit la cererea prietenilor sai din Partidul Civic Maghiar, pentru a-i sustine in calitatea sa de presedinte de onoare al PCM.

"In zilele urmatoare o sa fiu prezent in circa 50 de localitati din Tinutul Secuiesc unde PCM are candidati, am venit sa-i sustin, sa le strang mana si sa plantam bradul (logo-ul PCM -n.r.), care speram sa-i ajute in campania electorala. Deci sunt aici in calitatea mea de presedinte de onoare si am venit sa-mi sustin prietenii si sa sustin PCM la alegerile locale (...) Dat fiind faptul ca sunt aici cu alta ocazie decat acest subiect - reinhumarea scriitorului Nyiro Jozsef - nu am ce sa va mai spun, dar sper totusi ca legile in vigoare si intelegerile dintre cele doua tari ne vor permite sa ducem la bun sfarsit si acest subiect", a aratat Kover Laszlo.

Intrebat despre locul in care se afla ramasitele pamantesti ale scriitorului Nyiro Jozsef, Kover a precizat ca acestea sunt la Budapesta si ca nu a facut "barbar" Guvernul roman, ci doar metodele la care a recurs. "Nu era vorba despre Guvernul Romaniei, ci despre niste metode la care a recurs acest Guvern", a aratat Kover, care a precizat ca nu va prezenta scuze.

"Nu (nu va prezenta scuze - n.r.). In primul rand sa clarificam, nu sunt aici pentru a discuta despre reinhumarea lui Nyiro Jozsef. Sunt ferm convins ca dupa ce se vor termina alegerile administrative din Romania apele se vor linisti si vom ajunge iarasi la relatiile pe care le-am avut, pe care le-am realizat cu fostul Guvern din Romania, si lucrurile vor reveni la normal. Cel putin eu asa sper ca asa se va intampla", a sustinut Kover, precizand ca mai multe declaratii va face marti, la ora 19.00, intr-o conferinta de presa pe care o va sustine la Targu Mures.

Presedintele Parlamentului Ungariei a sosit pe Aeroportul "Transilvania" din Targu Mures cu o cursa low-cost, impreuna cu secretarul de stat in Ministerul Afacerilor Externe al Ungariei, Zsolt Nemeth. Aeronava Wizz Air in care se afla Kover a aterizat la Targu Mures in jurul orei 13.45, avand o intarziere de aproape o jumatate de ora.

De la aeroport, Kover Laszlo a plecat cu caravana electorala a PCM, in timp ce Zsolt Nemeth a plecat cu masina Corpului Diplomatic, secondat de masini cu inscriptiile Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania (PPMT). Zsolt Nemeth a refuzat sa faca vreo declaratie.



Presedintele Parlamentului ungar, Kover Laszlo, face, incepand de marti, o vizita neoficiala de cateva zile in Transilvania, in care se va implica in actiuni electorale ale Partidului Civic Maghiar, al carui presedinte de onoare este, relateaza Mediafax.

Potrivit vicepresedintelui PCM Kiss Istvan, programul propus pentru vizita lui Kover Laszlo in judetul Mures include, marti, localitatile Acatari, Pasareni, Galesti, Miercurea Niraj, unde va sta cate zece minute sau un sfert de ora. Kover se va opri sa manance la Hodosa, in satul Sambrias, iar apoi, de la ora 16.00, va merge, tot pentru putin timp, in Eremitu, Sovata, Balauseri, Sighisoara, de unde se va intoarce prin Livezeni la Targu Mures.

Kover urmeaza sa participe, marti seara, dupa ora 19.00, la festivitatea de inchidere a campaniei PCM pentru Targu Mures, cand se asteapta sa faca si declaratii de presa. Marti seara, acesta se va indrepta spre Odorheiu Secuiesc, la ora 22.00.

Miercuri, Kover ar urma sa fie prezent in Odorheiu Secuiesc, Gheorgheni, Miercurea Ciuc (Harghita) si in Covasna, iar joi - ultima zi programata pentru aceasta vizita - in Salaj si Satu Mare, a spus Kiss Istvan.

Presedintii Senatului si Camerei Deputatilor, Vasile Blaga, respectiv Roberta Anastase, ii adresasera o scrisoare presedintelui Parlamentului ungar, Laszlo Kover, in care apreciaza ca ar fi "utila" amanarea vizitei acestuia "pentru orice perioada de dupa desfasurarea alegerilor locale".

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului i-au cerut omologului ungar sa-si amane vizita in Romania pentru perioada post alegerile locale din 10 iunie, motivand faptul ca este "imperios necesar" ca participarea la procesul alegerilor sa fie "libera de orice ingerinta".

"Pentru Romania si Ungaria, existenta comunitatii maghiare din Transilvania si reprezentarea politica a acesteia pot constitui un liant puternic. Speram ca veti intelege ca, pentru aceasta, este imperios necesar ca participarea la procesul democratic romanesc a reprezentantilor acestei comunitati sa fie libera de orice ingerinta", sustin, intr-o scrisoare adresata lui Kover Laszlo, Roberta Anastase si Vasile Blaga.

In finalul scrisorii se mentioneaza ca, "dat fiind calendarul eminamente politic al acestei perioade", presedintii celor doua Camere ale Parlamentului considera "utila amanarea vizitei" pentru orice perioada de dupa desfasurarea alegerilor locale.

"Suntem convinsi ca o asemenea decizie ar permite evitarea unor eventuale neintelegeri si ar da expresie celor mai bune traditii de dialog si responsabilitate din relatiile noastre", se precizeaza in scrisoarea semnata de Blaga si Anastase.

In plus, cei doi lideri politici spun ca dificultatile cu care se confrunta cetatenii celor doua state "impun nevoia unor politici publice echitabile si curajoase, ferite de derapaje de orice natura".

Presedintele Parlamentului ungar, Laszlo Kover, a declarat ca insista sa vina in Romania marti, dupa ce luni presedintii celor doua Camere ale Parlamentului de la Bucuresti, Vasile Blaga si Roberta Anastase, i-au cerut sa isi amane vizita dupa alegerile locale, relata MTI.

Intr-o scrisoare de raspuns adresata presedintilor celor doua Camere, Kover spunea ca va face o vizita neoficiala in Romania, o tara prietena, ca persoana privata, ca politician, ca presedinte de onoare al Partidului Civic Maghiar (PCM) si nu in ultimul rand ca cetatean european dar nu in calitate de demnitar public.

Kover a subliniat ca, inaintea diferitelor alegeri, politicienii romani au efectuat vizite similare in R. Moldova si Spania pentru a sustine fortele politice romanesti locale in mod democratic.

Kover si-a exprimat speranta ca va putea dispersa ingrijorarile politice si a cerut partii romanesti sa il informeze imediat daca exista vreun obstacol legal pentru vizita sa.

Presedintele Parlamentului Ungariei, Laszlo Kover, a participat la evenimentele PCM din Romania si intre 24 si 27 mai. La Ohorheiu Secuiesc, unde urma sa aiba loc reinhumarea scriitorului Nyiro Jozsef, care a fost anulata, Kover a criticat refuzul autoritatilor romane de a permite reinhumarea poetului la Odorheiul Secuiesc, calificand atitudinea Guvernului roman drept "neprietenoasa, necivilizata si barbara".

Sambata, premierul roman Victor Ponta i-a cerut omologului sau Viktor Orban sa se distanteze de declaratiile lui Kover. Secretarul de presa al lui Orban i-a raspuns insa ca Ungaria considera cazul mai mult un act de reverenta decat unul de natura politica.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4142 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    niste impertinenti (Marţi, 5 iunie 2012, 15:02)

    kalu [anonim]

    acesti parlamentari unguri. Si te mai miri de unde atata tupeu la ungurasii din Romania, car esunt mari nesimtiti !!!!
    Oricum, o cauta cu lumanarea si sper sa primeasca exact ceea ce cauta !!!
    • +8 (8 voturi)    
      unde e seful politicii externe ? (Marţi, 5 iunie 2012, 15:37)

      maria [anonim] i-a raspuns lui kalu

      unde e seful politicii extere ? I-a mincat pisica limba ?
      • 0 (0 voturi)    
        Avem asa ceva? (Marţi, 5 iunie 2012, 22:03)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui maria

        Parca a trecut si pe la educatie si s-au dezvoltat fabricile de diplome
    • -1 (1 vot)    
      inima maghiara (Marţi, 5 iunie 2012, 15:49)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui kalu

      http://www.youtube.com/results?search_query=parodii+cu+unguri+&oq=parodii+cu+unguri+&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=youtube-reduced.3...2736.18231.0.20188.20.20.0.0.0.0.780.6442.2j5j5j1j2j3j2.20.0...0.0.01G4aDrXfS4
    • +2 (2 voturi)    
      Vizita privata cu conferinta de presa (Marţi, 5 iunie 2012, 15:58)

      jadaynight [anonim] i-a raspuns lui kalu

      Cred ca de data aceasta vecini nostri politicieni au mers prea departe.
      Tinand cont ca este campanie electorala, nu ptem spune decat ca acest oficial ungur pune prea multe paie pe foc.
      Ar fi bine ca serviciile noastre sa-si faca treaba si la cel mai mic pas gresit sa fie scos din tara cu suturi.
      Este o sfidare si cred ca noi nu ar trebui sa-i dam atat la televizor si sa le promovam comportamentul gratis.
      Cred ca daca i-am trata cu indiferenta ar fi mai bine.
    • +1 (1 vot)    
      UDMR, principala victima a scandalului (Marţi, 5 iunie 2012, 16:19)

      Ponta il trimite pe Tokes in parlamentul Romaniei [anonim] i-a raspuns lui kalu

      Kover, fost responsabil al serviciilor secrete ungare, un nationalist de cea mai joasa speta, raspunde de strategia FIDESZ in secuime, el se ocupa sa stabilizeze si sa avanseze un partid al "secuilor", PCM.

      Nemeth raspunde de strategia pt vestul Transilvaniei, unde nu sunt "secui" ci "maghiari". Acolo Budapesta a creat un partid special pt extremistul Tokes Laszlo, PPMT.

      PPMT in vestul Transilvaniei (zona cu minoritate maghiara din Bihor, Satu Mare, Salaj) si PCM in Secuime sunt cele doua partide care ataca "monopolul UDMR", organizatie culturala autonomista a maghiarimii din Romania.

      UDMR e considerata de guvernul Orban ca fiind prea "moderata" in revendicari si "infiltrata" de agenti ai Romaniei.

      UDMR e adepta "politicii pasilor marunti", facand alianta cu orice partid romanesc ii ofera ceva, cat de mic. Asa a obtinut tot felul de avantaje pt minoritatea maghiara, de la "placute bilingve" pana la "prag electoral etnic" facut cadou de Ponta si Antonescu.

      Liderii ai organizatiei culturale autonomiste au criticat "ingerinta guvernului Ungariei" in campania electorala pt alegerile locale din Romania.

      Noul sistem electoral uninominal propus de USL avantajeaza clar atat UDMR (care spera sa pastreze astfel mai multe mandate), cat si extremistii ca Tokes, acesta din urma fiind capabil sa obtina un mandat intr-un colegiu din Bihor sau Satu Mare, mai ales daca partidele romanesti nu se vor uni impotriva maghiarilor separatisti.

      PPMT si PCM urmaresc sa mentina o tensiune pana pe 10 iunie, pt a scoate la vot cat mai multi electori maghiari care pana acum nu mai mergeau la vot pt UDMR.

      Cu cat vor avea mai multi consilieri locali si primari, cu atat PCM si PPMT vor ataca si mai dur UDMR in toamnala legislative, nu mai mira ca UDMR vrea si ea anticipate cat mai repede.

      Diviziunea intre maghiari are mica importanta la votul uninominal, din pacate, pragul etnic introdus de Ponta ajuta pe orice candidat maghiar acolo unde minoritatea e de cel putin 7%!
    • +1 (3 voturi)    
      Cine? (Marţi, 5 iunie 2012, 16:50)

      Andras [anonim] i-a raspuns lui kalu

      Totusi la care "ungurasi" nesimtiti te referi?
      As aprecia daca nu ai generaliza astfel de afirmatii.
      Eu personal sunt de nationalitate maghiara. Si nu i-mi este rusine de acest lucru. Dar in acelasi timp sunt si cetatean roman si sunt mandru de asta. Aici m-am nascut, aici am crescut, aici mi-am terminat studiile si tot aici lucrez; aici contribui la bugetul statului (poate chiar mai mult decat o fac alti mari "nationalisti").
      Poate chiar vorbesc mai corect limba romana decat o fac multi altii (romani pur sange - cum se considera ei) care posteaza comentarii pe acest site. Prin astfel de generalizari nu faci altceva decat sa ataci cetatenii propriei tale tari. I-mi este scarba cand vad ca in secolul XXI, lumea inca se lasa influentata de clasa politica care face apel la "falsul nationalism" al oamenilor fara pic de discernamant. In loc sa ne gandim cum am putea sa facem sa mearga lucrurile mai bine in tara asta, noi ne pierdem vremea cu nimicuri.
      Pacat ...
  • +3 (5 voturi)    
    nume (Marţi, 5 iunie 2012, 15:29)

    Calin [anonim]

    Numai localitati "unguresti".Ex. Pasareni ,Galesti etc..
    • 0 (4 voturi)    
      http://ro.wikipedia.org (Marţi, 5 iunie 2012, 16:02)

      Traducator [anonim] i-a raspuns lui Calin

      Pasareni=Backamadaras
      Găleşti=Nyárádgálfalva
    • -1 (1 vot)    
      pentru cultura ta (Marţi, 5 iunie 2012, 16:28)

      clar [anonim] i-a raspuns lui Calin

      Evident aceste nume nu existau inainte de venirea comunistilor in Ardeal.
      • +1 (3 voturi)    
        unguresti (Marţi, 5 iunie 2012, 16:39)

        Calin [anonim] i-a raspuns lui clar

        te pomenesti ca erau de pe vremea lui Burebista.
        • +1 (1 vot)    
          iar Burebista era roman, nu? (Miercuri, 6 iunie 2012, 0:35)

          clar [anonim] i-a raspuns lui Calin

          ... si Biblia a fost scrisa tot in romaneste, iar iisus (cu doi de ii, ca altfel n-ar fi romanesc ... ) a fost tot roman, bineinteles!

          Nu inteleg, ati gresit site-ul? Aici nu este Cancan.
      • +1 (3 voturi)    
        mai citeste (Marţi, 5 iunie 2012, 17:18)

        om [anonim] i-a raspuns lui clar

        baietas, mai pune mana pe carte si las-o mai moale cu comunistii; campioni la schmbat nume de oameni si localitati au fost ungurii; daca ai auzit mataluza, in larga cultura necomunista pe care o posezi, de contele Tisza ???? iti recomand un scurt drm de la Reghin la Tusnad; o sa fii surprins sa vezi ca localitatile romanesti (le recumosti simplu pentru ca nu exista placuta bilingva) sunt mult mai curate decat cele dominate de "europenii" unguri; e suficient sa te uiti la tata de bidon honved la lui Kover.
    • 0 (2 voturi)    
      tot pentru cultura ta (Marţi, 5 iunie 2012, 16:33)

      clar [anonim] i-a raspuns lui Calin

      Romanii au facut cu numele localitatilor unguresti ceea ce au facut ucrainienii cu numele localitatilor romanesti din Transcarpatia, Bucovina, Hotin, Herta si Bugeac.

      De fapt reactia "nationalista" ce ma mira de altfel la cititorii unui site ca Hotnews, de la care aveam ceva pretentii, este foarte asemanatoare reactiilor de tip sovietic.

      Mai ramane sa ziceti ca in 2 ore ocupati Budapesta, cum a zis Lebed atunci cand romanii voiau caractere latine in Transnistria.

      Nu-i de mirare ca avem un guvern rusofil, sovietic. Se vede din orice reactie de afaceri externe.
      • 0 (2 voturi)    
        CLAR-ule.... (Marţi, 5 iunie 2012, 21:03)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui clar

        nu te mai da roman si numai face ifose cu grijile tale despre alte tinuturi romanesti, tu limiteaza-te la teritoriul dintre dunare si balaton, ca atat va apartine, asa ....cu multa buna vointa din partea noastra.
  • +4 (8 voturi)    
    Ar fi timpul si cazul sa se inteleaga (Marţi, 5 iunie 2012, 15:34)

    ogi [anonim]

    de catre guvernanti ca exista metode elegante de clarificare in astfel de cazuri .Prima ar fi declararea acestui personaj imbecil ca si Persona non-Grata pe teritoriul Romaniei iar daca se verifica facptul ca au introdus cenusa acelui scriitor maghiar in RO e si mai grav si ar trebui exhumata si retrimisa la Buda-, jumatatea capitalei lor - , trimisi cei vinovati la racoare . Daca ai nostrii ar face ceva similar in Ungaria ar iesi razboi .

    Pozitia " ghiocelul " adoptata de catre autoritatile RO de-a lungul anilor dauneaza grav statului de drept .

    Asa dovedesc ca RO este un stat fara stapini, cu guvernanti care au acordat privilegii unei minoritati spre deosebire de alte state chiar mai mici decit RO care i-au pus la punct pe unguri . A se vedea Slovacia , Serbia .
    Daca ei au reusit ai nostrii de ce nu pot ???
    • +1 (3 voturi)    
      un lucru-i clar (Marţi, 5 iunie 2012, 16:39)

      clar [anonim] i-a raspuns lui ogi

      Tinand cont de majoritatea comentariilor, pot spune ca Guvernul Ponta este perfect legitim si reprezentativ pentru majoritatea populatiei.
      Pentru a schimba acest guvern, este nevoie de o schimbare de atitudine a populatiei, de o crestere a educatiei, de depasire a stadiului de caine caruia i se arunca un os inainte de alegeri si i se da un motiv sa latre.
      Deocamdata suntem la nivelul Ucrainei, Rusiei, etc. Am fi un candidat excelent pentru aderarea la Uniunea Sovietica.
  • +7 (7 voturi)    
    ******** (Marţi, 5 iunie 2012, 15:36)

    Cataleya [utilizator]

    Normal ca nu se putea interzice vizita maghiarului in Romania.
    Ca n-a tinut cont de anumite "recomandari" e treaba lui.
    Trebuie insa "monitorizate" cu mare atentie discursurile sale pe teritoriul Romaniei.
    daca o sa calce pe bec (si precis o sa calce) poate fi atacat concret. Dar daca face doar propaganda pt un oarecare partid maghiar si se abtine sa atace Romania si integritatea statului roman, n-are decat sa behaie cat vrea.
    La urma urmei, nu face decat sa divizeze electoratul maghiar, ceea ce, poate, nu e chiar atat de rau.
    • +1 (1 vot)    
      Divizarea intre maghiari, anulata de Ponta (Marţi, 5 iunie 2012, 16:27)

      USL salveaza UDMR [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Practic, indiferent de scandalurile intre maghiari, din cauza propunerii USL de "prag electoral etnic", oricum vor fi mandate pt maghiari in orice judet au cel putin 7% pondere!

      Culmea este ca nici macar nu s-au publicat rezultatele finale ale recensamantului, deci in acest moment nu se stiu legal si precis care sunt acele judete !

      Daca s-ar fi trecut la sistem "mixt" (50% pe uninominal si 50% pe liste de partid cu prag electoral la 5%), propunerea ultima a fostului guvern Ungureanu (nici aia adoptata, doar discutata in Coalitie), atunci exista intr-adevar posibilitatea ca lupta intre UDMR, PCM si PPMT sa duca pe fiecare sub 5% si ramaneau in afara Parlamentului Romaniei.

      Dar USL a salvat la propriu UDMR-ul, scotand pragul de 5% si introducand un avantaj electoral pe criterii etnice (chiar daca pierzi alegerile in colegiu, daca esti maghiar si "ai tai" sun cel putin 7% acolo atunci esti ales in fata romanilor, indiferent cat au romanii pondere!!!).

      Sper ca in Transilvania macar, sa se inteleaga ce joc pervers a facut USL in favoarea baronilor UDMR in speranta de a obtine si pastra o majoritate parlamentara.
    • +2 (2 voturi)    
      ......... (Marţi, 5 iunie 2012, 16:42)

      flavius brasoveanul [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      ba se putea foarte bine interzice vizita acestui kover in romania datorita statutului sau,este membru al parlamentul;ui ungar si persoana oficiala ungara chiar si ,,in timpul liber,,beneficiind de imunitate diplomatica,el avand obligatia sa respecte legile din oricare alt stat conform cu statutul sau!!!..........el singur,prin declaratiile sale ,a recunoscut ca a incalcat legea,a sfidat si a jignit autoritatile unui stat vecin si aliat...........punct!.acest personaj trebuia intampinat la scara avionului si anuntat ca nu poate intra pe teritoriul romaniei fiind declarat persona non grata!.dar cu cine??????
      • +1 (1 vot)    
        Dle, ai dreptate, in principiu. (Marţi, 5 iunie 2012, 16:53)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui flavius brasoveanul

        Dar atata vreme cat Kover nu are un mandat oficial din partea Parlamentului sau a oricarei alte autoritati ungare, el poate sa viziteze Romania ca simplu cetatean, turist, care se plimba prin UE:
        Deci, din acest pdv, romanii nu puteau sa-i interzica intrarea in Romania.
        Asa ca, ungurul a jucat pe cartea "liberei circulatii" in UE ca simplu cetatean al UE.
        Romanii n-aveau cum sa-i interzica vizitarea Romaniei.
        Ramane de vazut ce declaratii va face. daca in discursurile sale se va referi la parlamentul ungar, la autoritatile maghiare si la alte formule de adresare, atunci romanii pot sa-l scoata afara , cu un sut in dos.
        Dar daca el face doar propaganda pt un oarecare partid maghiar, e dreptul sau ca simplu cetatean european care are o oarecare opinie politica.
        Bine-ar fi ca Romania sa nu intre in jocul murdar pe care-l practica acest individ.
        Trebuie lasat in pace si atacat doar in momentul in care din simplu turist face abuz de functia pe care o reprezinta.
        Atunci, si doar atunci, romanii ar putea sa-i traga un sut in dos si sa-l trimita acasa...
        Altfel, scandalul e deja ca si programat.
        Romania va ajunge iar ca tema de discutie pe masa UE, cum ca romanii sunt sovini sau xenofobi.
        La asa ceva, adica la asemenea scenarii, atat ungurii cat si USL se pricep de minune!
  • -6 (10 voturi)    
    Dar marele nostru "espert" in diplomatie unde este (Marţi, 5 iunie 2012, 15:38)

    gogu vasile [anonim]

    Ca nu am auzit nimic de la basescu cu toate ca se da rotund ca el face politica externa!
    • +2 (2 voturi)    
      pai de ce???? (Marţi, 5 iunie 2012, 17:05)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui gogu vasile

      de ce trebuie sa scoata Basescu castanele din foc?
      daca Ponta, ca premier, nu-si controleaza actiunile si afirmartiile, de ce trebuie Basescu sa-l salveze?
      Basescu s-a intalnit cu Orban, au discutat si gata.
      Ponta insa a facut circ.
      pai e circul Pontacului, nu al lui basescu!
      ca oricum Ponta considera ca el este cel care conduce Romania. El cu Marga.
      pai n-au decat sa-si rezolve problemele.
      Au nevoie de Basescu?
  • +2 (6 voturi)    
    Cetatean UE poate vota in Romania (Marţi, 5 iunie 2012, 15:43)

    Koczka [anonim]

    fara sa aibe resedinta in tara. Asta pt ca Romania a tolerat acordarea cetateniei maghiare unor rezidenti cetateni romani. Asa vor putea vota si in tara si in Ungaria. Dar faptul ca un cetatean strain poate fi membru al unui partid politic din Romania nu e o problema ? Daca partidul intra in Parlament atunci acest Kover va veni si la sedintele din plenul Parlamentului roman, etc.....
    Singura solutie: daca cetateanul a optat pt cetatenia maghiara sa poata vota numai acolo. Acest cetatean maghiar poate sa aibe resedinta in Romania cu acordul autoritatilor.
  • +1 (3 voturi)    
    Hunu (Marţi, 5 iunie 2012, 16:31)

    unu [anonim]

    Hunu tot hun ramane , orice s-ar zice.
  • 0 (2 voturi)    
    Da (Marţi, 5 iunie 2012, 16:50)

    Igen [anonim]

    Dragii mei,

    daca nu va place sa fiti numiti tigani in afara granitelor, pentru faptul simplu ca traiti in acelasi tara, nici voi sa nu vorbiti despre maghiari in general, luand in considerare doar vocea extremistilor, care se duc in presa sa faca scandal.
    Surplusul ce are ungaria este acelasi ce are si partea centrala si nordica a tarii - vezi Maramures, Satu Mare etc se vede impactul dominatiei austriece care ne-au invatat un pic ce inseamna sa lucrezi cinstit si sa fii bun gospodar.
    Acest surplus exista chiar daca acceptati sau nu.
    Nici in ungaria nu este raiul pe pamant, insa cine a ajuns acolo stie foarte bine ca conditiile sunt cu totul si cu totul diferite. Nu exista atatea loc de aggrement in toata Romania, cat exista in cel mai mic judet din Ungaria, nevorbind despre autostrazi etc

    In loc sa plangeti toata ziua, apucativa de treaba. Avem de recuperat mult.

    Respect.
    • +1 (1 vot)    
      SURPLUSUL...... (Marţi, 5 iunie 2012, 21:19)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Igen

      pe care il etalezi, se datoreaza diferentei de comunism pe care l-au ingerat fiecare tara in parte, trebuie sa recunosti, ca in romania , comunismul a fost mai al dracului decat in ungaria,
      cu bine, pa.
      • 0 (0 voturi)    
        Da, si comunismul (Miercuri, 6 iunie 2012, 7:19)

        Da [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Da domnule, ai dreptate si comunismul are o parte foarte importanta de vina, insa daca compari judetele Mures, Satu Mare, Baia mare, Covasna, Hargita cu Calarasi, Botosani, Craiova, etc este o diferenta enorma.

        Respect.
  • 0 (2 voturi)    
    exagerari electorale (Marţi, 5 iunie 2012, 18:57)

    livius [anonim]

    Dar si diferente ESENTIALE: si ai nostrii sustin un candidat roman la un consiliu sau primarie locala in spania sau italia. Corect. Dar, respectivele aglomerari de romani, nu sustin autonomie, autodeterminare, corectii de granite, etc. In rest, totul e ok, daca rudotelul e luat la timp :)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by