Costurile iesirii Greciei din zona euro: 1 trilion de dolari

de Narcis Anton     HotNews.ro
Joi, 17 mai 2012, 8:52 Actualitate | Esenţial


Guvernul britanic face deja pregatirile de urgenta pentru a face fata unui scenariu sumbru in care Grecia ar parasi zona euro, dupa ce guvernatorul Bancii Angliei, Sir Mervyn King, a avertizat Europa ca "se dezmembreaza".

Raportele venite de la Atena care sugerau ca sume masive de bani sunt retrase din tara au intensificat ingrijorarea in Londra cu privire la impactul unei aschieri a zonei euro pe o economie a Marii Britanii care se afla blocata intr-o dubla recesiune, anunta The Guardian.

Unele estimari indica faptul ca daca Grecia ar parasi zona euro brusc acest lucru ar costa economia Europei aproximativ 1 trilion de dolari, adica 5% din productia zonei. Daca iesirea ar fi controlata zona euro ar pierde "doar" 2% din PIB-ul regiunii adica aproximativ 300 de miliarde de dolari.

Oficialii SUA, in frunte cu presedintele Barack Obama sunt la fel de ingrijorati de situatia monedei unice in conditiile in care o eventuala prelungire a crizei in Europa ar periclita fragila economie americana care abia si-a revenit din recesiune.

Intr-un discurs care a avut loc in Manchester inainte de zborul catre SUA pentru summit-ul liderilor G8, prim-ministrul britanic, David Cameron a declarat ca decizia liderilor din Europa privind soarta zonei euro nu mai poate fi intarziata.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11869 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    In mod clar cineva castiga din toata povestea asta (Joi, 17 mai 2012, 8:57)

    John [anonim]

    In mod clar cineva castiga big time din criza asta.
    • +7 (9 voturi)    
      da (Joi, 17 mai 2012, 9:23)

      DanOprea [utilizator] i-a raspuns lui John

      eu stiu cine pierde
      • +2 (10 voturi)    
        britanicii sunt in criza (Joi, 17 mai 2012, 10:53)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui DanOprea

        au un deficit de 10% - 11% si o datorie mare in raport cu PIB-ul

        instrumentele financiare sunt toxice si nu mai sunt de viitor

        si atunci tot lovesc in zona euro in speranta ca UK se va hrani cu cadavrul EURO

        Zic ca costa UE vreo 300 miliarde de dolari, dar de ce ? Pentru ca britanicii sunt spionii americani in Europa.

        Tot ce spun ei trebuie ignorat, si NEAPARAT sa nu se intample.

        Sa nu uitam ca Germania ABSOLUT TOTI LIDERII MARI - cancelar, presedinte, ministru finainte, minsitru BCE, etc au spus ca nu se vrea deloc iesirea Greciei din zona euro,
        iar desfiintarea euro ESTE CLAR EXCLUSA
      • -2 (2 voturi)    
        Anglia e in UE? (Joi, 17 mai 2012, 17:12)

        twitty [utilizator] i-a raspuns lui DanOprea

        Anglia mai e in UE? Nu de alta dar se comporta de parca ar fi un stat american. Isi freaca labele jegoase ori de cate ori UE sau euro are probleme.

        Ar trebui sa se hotareasca: ori cu noi, ori cu "verisorii" americani. Stau de prea mult timp cu fundul in doua luntri.
    • +7 (9 voturi)    
      In mod clar, (Joi, 17 mai 2012, 9:39)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui John

      toata lumea pierde din toata povestea asta...
    • +6 (8 voturi)    
      nu castiga ... au castigat deja (Joi, 17 mai 2012, 9:41)

      ealexs [utilizator] i-a raspuns lui John

      Problema e cine va plati ... ca banii deja s-au "mancat"
      • +4 (6 voturi)    
        platitori cu gramada (Joi, 17 mai 2012, 11:46)

        john [anonim] i-a raspuns lui ealexs

        Priveste-te in oglinda esti unul dintre platitori!
      • +1 (1 vot)    
        grecii au papat banii (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:19)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui ealexs

        corect, gretzii au papat banii.

        Mai bine de 40 de ani au trait pe datorie fara sa produca nimic, rostogolind deficite enorme.

        Acum vor refuza sa-si plateasca datoriile sau le vor plati cu hartie igienica, iar problemele lor vor fi transferate intregii Europe. Unii cheltuiesc, altii muncesc si platesc.

        Daca dau faliment si cauzeaza probleme altora ar merita scosi din UE cu totul. Oricum nu contribuie cu nimic, ci doar cersesc bani in fiecare an.
    • +16 (22 voturi)    
      Grecia nu avea ce cauta in zona euro (Joi, 17 mai 2012, 9:44)

      Principatul Pindului - Vlahia elenizata [anonim] i-a raspuns lui John

      Liderii eleni si-au batut joc de propria tara, au dat pomeni electorale din imprumuturi, iar grecii au fost fericiti sa ia credite "cu buletinul" fara sa se intrebe cum le vor rambursa.

      Electorii greci au votat incompetenti si corupti la putere, de stanga si de dreapta, multumiti ca li se fac autostrazi si li se renoveaza centre istorice, dar fara sa se gandeasca de unde vin atatea zeci si zeci de miliarde, ca nu aveau cum doar din turism si masline sau feta.

      Mai rau, guvernele Greciei, refuzand monitorizarea FMI, au falsificat documente contabile si mintit ani de zile Comisia UE cu privire la starea reala a finantelor publice.

      Ce se intampla cu Grecia trebuie sa ne fie si noua invatatura, sa devenim constienti ca apartenenta la o astfel de zona cu economii performante ne obliga si pe noi la o pregatire foarte buna a administratiei, finantelor publice si economiei, la curatarea clasei politice.

      Daca intram in zona euro nepregatiti, in 2015-2016, vom fi victime sigure, priviti la tari precum Grecia, Portugalia, Spania, etc.

      Trebuie sa reducem in continuare nr. de bugetari, macar cu 10-15% si sa introducem criterii de performanta si salarizare in functie de merit la toti bugetarii.

      E necesara o reorganizare administrativa a Romaniei, pe un model cat mai eficient in atragerea fondurilor europene si dezvoltarea uniforma a teritoriului national. Regiuni de circa 1,5-2 milioane locuitori par a fi potrivite.

      Ar fi foarte util ca disciplina interna si imagine externa ca in 2-3 ani sa eliminam deficitul bugetar sau sa-l mentinem la cote foarte mici, de sub 0,5%, pt a ne putea plati si datoria (chiar daca e una dintre cele mai mici din UE).

      In anii ce vin ar fi bine sa facem tot posibilul sa dezvoltam puternic sectoarele in care Romania are potential imens (agricultura, energie, IT, turism) pt a fi competitivi macar in cateva domenii.

      Diminuarea si "curatarea" clasei politice de agramati, penali, corupti si incompetenti devine o chestiune de securitate nationala.
      • +6 (6 voturi)    
        de acord in principiu.... (Joi, 17 mai 2012, 10:22)

        liberal [anonim] i-a raspuns lui Principatul Pindului - Vlahia elenizata

        "In anii ce vin ar fi bine sa facem tot posibilul sa dezvoltam puternic sectoarele in care Romania are potential imens (agricultura, energie, IT, turism) pt a fi competitivi macar in cateva domenii."
        ca sa facem ce vrei tu mai sus, doua lucruri sunt esentiale: infrastructura cat mai buna si preturile terenurilor cat mai mici. daca nu vor reteza preturile pt terenurilor, si in general pentru proprietatile imobiliare, si daca nu vor accelera deszvoltatea infrastructurii nu se va putea face ceva competitiv.
      • +2 (6 voturi)    
        frumos (Joi, 17 mai 2012, 10:25)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Principatul Pindului - Vlahia elenizata

        dar irealizabil cu actuala clasa politica si actualul sistem electoral.
        Incep sa-i inteleg pe americanii cu idei de survivalism.
      • 0 (4 voturi)    
        apropos de turism.... (Joi, 17 mai 2012, 10:31)

        liberal [anonim] i-a raspuns lui Principatul Pindului - Vlahia elenizata

        ... marile orase romanesti, bucuresti, constanta, cluj, sunt compromise iremediabil in ceea ce priveste turismul, pe urmatorii 50 de ani; ceva sanse au doar timisoara si iasi, dintre orasele mari,... e foarte greu sa razbati in turism, cand marile orase nu pot juca rolul de placi turnante. vezi cazul frantei, spaniei, italiei, si mai nou turciei, tari care domina turismul european.
      • -4 (6 voturi)    
        zona Euro (Joi, 17 mai 2012, 11:07)

        volkov [anonim] i-a raspuns lui Principatul Pindului - Vlahia elenizata

        Pana sa intram noi in 2016 in zona Euro vor fi iesit din ea tari precum Portugalia, Irlanda si Spania. Italia si Franta for fi in pregatiri asidue la acea vreme pentru a parasi si ele zona Euro.
      • +2 (2 voturi)    
        Pentru guvernantii usl-isti (Joi, 17 mai 2012, 11:56)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Principatul Pindului - Vlahia elenizata

        luati aminte, nu distrugeti Romania
      • +2 (2 voturi)    
        sa nu uitam (Joi, 17 mai 2012, 12:18)

        doi [anonim] i-a raspuns lui Principatul Pindului - Vlahia elenizata

        si eventual un schimb masiv de populatie cu Germania,Austria,Suedia.
        • 0 (4 voturi)    
          ...fara suedezi (Joi, 17 mai 2012, 15:20)

          supercalifragilistic [anonim] i-a raspuns lui doi

          sint in suedia si te contrazic ! nu sint asa cum ai vazut in reviste, sint obtuzi, nefinisati, nu accepta prea usor schimbarea !
          • +1 (1 vot)    
            ce schimbare ? (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:23)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui supercalifragilistic

            ce schimbare ai vrea tu sa accepte suedezii ?

            ei au un sistem care functioneaza tu vii dintr-unul aproape pe butuci. si mai faci si pe inteligentul desi abia poti sa legi 2 cuvinte

            in plus mai si judeci generalizand de la perceptia ta irelevanta si pur subiectiva; am avut destui colegi suedezi in facultate si erau toti super-copii ... tu oi vreun om mai sarac cu duhul si care nu e in stare sa se adapteze sau sa-si faca prieteni
    • 0 (2 voturi)    
      Suma nula (Joi, 17 mai 2012, 10:00)

      ilies [anonim] i-a raspuns lui John

      Economia asta e un joc cu suma nula. Unu castiga mai mult in timp ce altul pierde proportional.
      • +2 (2 voturi)    
        Exact .Ce e greu de priceput (Joi, 17 mai 2012, 10:15)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui ilies

        Grecii au castigat , dar e un castig cu gust amar .E ceva de genul mergi la restaurant , mananci dar nu platesti si te scot aia in suturi afara . Teoretic esti pe plus dar nu cred ca te simti bine .
    • +2 (2 voturi)    
      in mod clar (Joi, 17 mai 2012, 12:14)

      am [anonim] i-a raspuns lui John

      de castiat va avea Grecia,care a imprumutat banii,
      i-a consumat si acum nu mai are de unde sa-i dea inapoi. Grecului ii place mai mult sa ia decat sa dea.Grecia este si victima si profitor.
      As paria pe faptul ca banii astia nu se vor mai intoarce inapoi niciodata. In 1936 Grecia a procedat similar.......istoria se repeta. Te pui cu grecul ?
    • -2 (2 voturi)    
      în final câştigătorul este... (Joi, 17 mai 2012, 20:24)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui John

      Georgeeee Soros
      Păi cine altcineva? El a fost printre artizanii falimentului Greciei :D
      • +1 (1 vot)    
        daaa, ce naiv esti !!! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:25)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui domu

        Grecii papau sute de miliarde de euro pe an, acum se fac ca nu vor sa mai returneze banii si vinovat ies Tom si Jerry dupa capul tau.
  • -1 (7 voturi)    
    merkozy in istorie (Joi, 17 mai 2012, 9:11)

    popeye [anonim]

    celebrul cuplu va intra in istorie ca exemplu ideal de ipocrizie cu consecinte diistrugatoare, cu presiuni asupra grecilor in conditiile in care datoriile frantei si germaniei sunt de zeci de ori mai mari.
    • +3 (5 voturi)    
      dar (Joi, 17 mai 2012, 12:22)

      trei [anonim] i-a raspuns lui popeye

      si cu economii functionale care produc de zeci de ori mai mult decat Grecia si cu societati ( mai cu seama Germania ) si populatii harnic -productive,disciplinate si bine organizate .
      • -2 (4 voturi)    
        functionale ? (Joi, 17 mai 2012, 13:50)

        patru [anonim] i-a raspuns lui trei

        economii functionale ? singura diferenta e ca frantei si germaniei nu le cere nimeni banii inapoi !
        • +1 (1 vot)    
          habar n-ai (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:38)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui patru

          Germania are EXCEDENTE de sute de miliarde pe an:
          2004: +$127,8 miliarde
          2005: + $140,6 miliarde
          2006: + $182,1 miliarde
          2007: + $254,5 miliarde
          2008: + $243,3 miliarde
          2009: + $186,3 miliarde
          2010: +$187,2 miliarde


          Grecia, de 40 de ani are DEFICITE de miliarde:

          An Deficit (in miliarde de dolari)
          1980 -2.209 Evolutia deficitului(%)
          1981 -2.408 9.01 %
          1982 -1.892 -21.43 %
          1983 -1.878 -0.74 %
          1984 -2.132 13.53 %
          1985 -3.276 53.66 %
          1986 -1.676 -48.84 %
          1987 -1.223 -27.03 %
          1988 -0.958 -21.67 %
          1989 -2.561 167.33 %
          1990 -3.537 38.11 %
          1991 -1.574 -55.50 %
          1992 -2.14 35.96 %
          1993 -0.747 -65.09 %
          1994 -0.146 -80.46 %
          1995 -2.864 1,861.64 %
          1996 -4.554 59.01 %
          1997 -4.86 6.72 %
          1998 -3.682 -24.24 %
          1999 -7.295 98.13 %
          2000 -9.82 34.61 %
          2001 -9.4 -4.28 %
          2002 -9.582 1.94 %
          2003 -12.804 33.63 %
          2004 -13.476 5.25 %
          2005 -17.874 32.64 %
          2006 -29.832 66.90 %
          2007 -44.686 49.79 %
          2008 -51.212 14.60 %
          2009 -35.961 -29.78 %
          2010 -31.926 -11.22 %


          Deci da draga postacule: Germania are o economie functionala. Invata sa mai si gandesti si documenteaza-te inainte de a mai deschide gura.

          Iar diferenta cea mare e ca Franta si Germania produc si cata vreme produc isi pot achita datoriile.

          Asta spre deosebire de gretzi care nu produc nimic si doar paraziteaza.
  • 0 (8 voturi)    
    Incep sa cred ca singura solutie este Grecia out (Joi, 17 mai 2012, 9:16)

    Cosmin [anonim]

    Culmea ca am ajuns la concluzia asta nu din cauza unei analize economice ci aseara cand am vazut ceva ce m-a cutremurat.
    Prim-ministru interimar de acolo a fost investit in functie intr-o ceremonie cu un sobor de preoti. Nu prea am sperante de reformare intr-o tara care inca nu a facut separarea bisericii de stat...
    • -2 (8 voturi)    
      Daca in biserica nu ai incredere (Joi, 17 mai 2012, 11:18)

      Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

      atunci poate ai in banci sau in tine insuti. Sau poate in Basescu.
    • -1 (7 voturi)    
      pentru Cosmin si altii care nu vad ce e in spatele (Joi, 17 mai 2012, 11:47)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Draga Cosmin,

      pe mine comentariul tau si al multor altora ma ingrijoreaza.
      Politicienii greci, la fel ca ai nostri si ai multor altor tari, sunt corupti, nu o contesta nimeni.
      dar faptul ca prim-ministrul interimar a fost investit intr-o ceremonie cu un sobor de preoti, nu vad nici o problema, ci in contra, un mare avantaj. asa faceau si ai nostri intelepri stramosi daci, marele preot era la conducerea statului si deciziile ce se luau erau numai in interesul oamenilor.doar Dumnezeu ii mai poate salva pe greci, pentru ca in spatele asa zisului faliment stau marile interese ale celor malefici, carora nu le ajunge niciodata cat au, vor cat mai multe averi si cat mai multa putere.
      tot circul asta cu azi e grecia in UE maine nu este facut tocmai pentru a-i presa sa faca si mai multe compromisuri.
      compromisuri au facut si fac si ai nostri politicieni, si pentru ca avem o economie emergenta depindem si vom depinde de altii. oricand si noi sau alt stat putem fi pusi sa ne vindem tara si ce avem de pret, fiind amenintati de faliment ori altele.
      asa cum spuneam, numai Dumnezeu ii poate opri pe acesti avizi de putere si bani si sper sa o faca in curand.
      • +1 (5 voturi)    
        @eu (Joi, 17 mai 2012, 12:50)

        adib [anonim] i-a raspuns lui eu

        Nu inteleg ce-l tot amesteci pe Dumnezeu in toata aceasta discutie. Ar fi de preferat ca personajul sa se implice in alte probleme mult mai majore (ex. bolnavii de cancer incurabil, foametea din lume, criminalii de razboi, etc). Crezi ca daca toti grecii s-ar duce incepind din momentul asta la biserica si ar face matanii+ rugaciuni ar iesi tara din criza ? Sau in loc de mers la biserica ar trebui sa puna mina la munca pentru a iesi din criza??
        • -1 (5 voturi)    
          catre @eu (Joi, 17 mai 2012, 13:23)

          eu [anonim] i-a raspuns lui adib

          nu Il amestec pe Dumnezeu, ci zic ca doar El ii poate opri pe acesti politicieni si de fapt pe cei ai caror interese le aplica, sa mai nenoroceasca oameni de rand ca noi si popoare intregi. ca nu ei si poloticienii sufera, ci tot noi.
          toate aceste smecherii economice au fost create cu scopuri bine determinate, sa se imbogateasca unii si restul de abia sa reziste.
          ciclic, cand s-a observat ca nivelul de trai a crescut, astfel de asa zise crize economice, mondiale etc s-au creat intentionat. vezi istoria si poate o sa intelegi ce zic.
          sa stii ca si grecii muncesc, unii da, unii nu. si ei au liat credite cu buletinul ca si noi. puteam fi noi in locul lor. Dar, ca sa revenim la Dumnezeu :-), noroc ca nu am ajuns si sper sa ne pazeasca sa nu ajungem vreodata sa ne vindem tara si sa facem compromisuri si mai mari. Atat!
          • 0 (2 voturi)    
            De exemplu,Dumnezeu ajuta si Vaticanu (Vineri, 18 mai 2012, 4:14)

            nicolae [anonim] i-a raspuns lui eu

            intr-o asa o masura incat nici o institutie religioasa din Italia nu prea plateste taxe ,da deloc.Si sa nu vine cineva cu argumetu ca vaticanu este un 'alt' stat decat Italia,caci in cazul bisericilor italiene....,nu e cazu....Imi inchipui ca nici bisericutele grecesti nu s-au aruncat la platit taxe guvernului grecisc in ultimile secole...
            Ajutorul 'spiritual' ar cam trebui sa fie combinat si cu unul ceva mai practic...
      • +2 (2 voturi)    
        lol (Vineri, 18 mai 2012, 8:16)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui eu

        doar dumnezeu ii mai salveaza pe greci... lol
        sigur, dumnezeu nu exista deci nimeni nu ii mai salveaza pe greci... lol
      • +1 (1 vot)    
        te contrazici singur (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:44)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Citez:

        "Politicienii greci, la fel ca ai nostri si ai multor altor tari, sunt corupti, nu o contesta nimeni.
        dar faptul ca prim-ministrul interimar a fost investit intr-o ceremonie cu un sobor de preoti, nu vad nici o problema, ci in contra, un mare avantaj."

        Esti foarte inconsistent in gandire.

        Daca politicieni sunt corupti, si chiar sunt in cazul de fata ... soborul ala nu face nimic altceva decat sa-i ofere legitimitate in ochii enoriasilor saraci cu duhul. Ei sunt actori activi intr-o scenariu ce nu urmareste decat manipularea prostimii.

        Si stai tu linistit, soborul ala sigur e format numai din farisei oportunisti si care n-au nicio legatura cu spiritualitatea autentica. Biserica orotodoxa greatza e doar o adunatura de impostori si evazionisti, o mega afacere (e mai bogata decat toate bancile grecesti) si in acelasi timp cel mai influent actor politic din gretzia.
  • +2 (4 voturi)    
    eu nu mai inteleg nimic (Joi, 17 mai 2012, 9:39)

    bogdan [anonim]

    Daca iese din zopna euro, se pierde 1 trilion de euro ???? Pai cat e datoria Greciei ? Teoretic pierderea nu are cum sa fie mai mare decat valoarea activului.
    Vin si intreb: daca e asa cumpa iesirea, nu mai bine o pastram in zona euro ? Cred ca e mai ieftin ....
    • +4 (4 voturi)    
      cine stie cate fonduri au accesat... (Joi, 17 mai 2012, 10:19)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      ca in mafie, iesirea costa uneori si viata
    • +1 (5 voturi)    
      tocmai de aceea (Joi, 17 mai 2012, 10:30)

      Xu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Se lupta unii sa o pastreze cu orice chip, desi pierderile sunt imense si in acest caz.

      Pierderea de 1 trilion nu are legatura doar cu datoria Greciei ci si cu efectele pe termen relativ scurt. Unii au bani bagati acolo nu neaparat sub forma de datorie.
      Per total, ar trebui contabilizate:
      - datoria Greciei
      - devalorizarea activelor detinute in Grecia
      - inchiderea unor companii (ex. Nokia a vandut cuiva, in Grecia nu vei mai avea cui vinde)
      - pierderea unei piete de desfacere
      - deprecierea puternica a EUR
      - atragerea unor state vulnerabile in aceeasi directie (PIIGS)
      - posibila destramare a monedei EUR

      Valoarea activelor nu are legatura cu valoarea reala a bunurilor. Stii cum se spune, pretul produsului este suma cu care il vinzi si nu cat valoreaza.

      Pe de alta parte, baetii din Anglia cred ca au un interes in plecarea Greciei, pe langa apropierea lor de SUA. Ei nu au moneda EUR iar banii se invart in London City.
  • +6 (8 voturi)    
    circuitul banilor (Joi, 17 mai 2012, 9:40)

    stima si respect [anonim]

    trilionul ala de dolari nu dispare. ajunge in buzunarul cuiva ca banii nu se evapora.
    • +3 (5 voturi)    
      Grecii au papat banii (Joi, 17 mai 2012, 10:29)

      mmm [anonim] i-a raspuns lui stima si respect

      in frunte cu politicienii greci si smecherii
      Ai auzit de localitatea aia Larisa unde sunt mai multe Porsche Cayenne decat venituri de peste 50 .000 euro?
      http://www.zf.ro/business-international/in-grecia-sunt-mai-multe-porsche-cayenne-decat-persoane-care-au-declarat-venituri-mai-mari-de-50-000-de-euro-8925514
      Productivitatea lor e mai mica ca a noastra (cea adevarata nu cea declarata de ei ) si totusi au salarii si pensii incomparabil mai mari
      Fraieri sunt cei ce le-au dat bani stiind ca grecii mint si au mai falimentat sau tras teapa de 5-6 ori
    • +4 (4 voturi)    
      Mai cum le stim noi pe toate (Joi, 17 mai 2012, 10:55)

      sile [anonim] i-a raspuns lui stima si respect

      Trilionul ala nu prea exista. E vorba in principal de oportunitati de afaceri care nu se vor mai putea realiza, dobanzi mai mari pentru restul Europei, din cauza riscului ridicat...
      • 0 (6 voturi)    
        asa e (Joi, 17 mai 2012, 11:30)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui sile

        sunt niste cifre aruncate la misto, cam cum zice Microsoft ca pierde sute de milioane de dolari din cauza pirateriei, in conditiile in care, daca nu s-ar pirata produsele Microsoft, lumea ar folosi, in mare parte, produse gratuite sau ale concurentei.
      • +1 (1 vot)    
        pierderi (Joi, 17 mai 2012, 12:13)

        stima si respect [anonim] i-a raspuns lui sile

        deci ce incerci tu sa imi spui este ca tu tocmai ai pierdut 100 de milioane de dolari ca stai sa comentezi pe hotnews in loc sa pui in aplicare o oprtunitate de afaceri? sa fim seriosi banii aia exista undeva.
        daca eu azi am 5RON = 1EUR maine desi am 5RON or sa valoreze 0.50EUR. Deci eu am pierdut 0.50EUR dar am tot atatia lei. Asta calculeaza ei la pierderi
        • +1 (1 vot)    
          Nu (Joi, 17 mai 2012, 13:00)

          sile [anonim] i-a raspuns lui stima si respect

          Incerc sa-ti spun ca actualmente exista afaceri in derulare sau proiecte de afaceri ce includ (direct sau indirect Grecia). Daca astea nu se mai realizeaza, banii s-au dus.
          La fel, daca vreu sa-mi finantez o investitie si, din cauza grecilor, dobanda imi sare de la 4-5 la 8-10%, ori reduc investitia, ori renunt de tot.

          Oricum ar fi, raul a fost deja facut: acum a vazut toata lumea ca UE nu e deloc unita, nu-si poate supraveghea statele membre si nici nu poate raspunde (decisiv) in situatii de criza.
  • +4 (6 voturi)    
    Sper sa chice (Joi, 17 mai 2012, 9:41)

    babau [anonim]

    sa se aleaga prafu de tot sa stim un lucru...
  • +2 (6 voturi)    
    UE etatista si interventionista ? (Joi, 17 mai 2012, 9:52)

    stefan jicol [anonim]

    Ce economie de piata e asta daca se intervine
    cu bani pentru salvarea cuiva ? Pai suntem in capitalism, sau in comunism unde interventionismul era regula ? Intreb si eu...
    • +1 (5 voturi)    
      suntem in comunismul celor bogati (Joi, 17 mai 2012, 10:20)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui stefan jicol

      si capitalismul vorace al celor saraci....
    • +3 (5 voturi)    
      ai vazut ceva (Joi, 17 mai 2012, 10:26)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui stefan jicol

      si inca bine.
      Nu uita ca Polonia si Ungaria au avut sterse datorii de stat imense in timp ce Romania a trebuit sa plateasca fiecare cent.
      • +3 (3 voturi)    
        Datorii platite (Joi, 17 mai 2012, 12:37)

        datorii platite [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Perfect adevarat.Poloniei, Ungariei le-au fost sterse datorii de zeci de miliarde.Ceea ce este mai tragic este ca state precum Grecia au sterse datorii de sute de miliarde iar restul sutelor nu mai vrea sa le plateasca. Ideea este ca nu trebuie sa ne para rau ca, pana acum am platit tot pana la ultimul cent.Trebuie doar sa ne aducem din cand in cand aminte.
    • +2 (2 voturi)    
      Cata dreptate ai! (Joi, 17 mai 2012, 10:27)

      msrp [anonim] i-a raspuns lui stefan jicol

      In functie de ce interese avem suntem in ce vrem noi la un anumit moment in timp. Din pacate.
    • -1 (3 voturi)    
      ciudat (Joi, 17 mai 2012, 13:03)

      gabip80 [utilizator] i-a raspuns lui stefan jicol

      Si mie mi se pare ciudat cum un stat consuma mai mult decat are. Bun a luat credite? Bravo lor, au avut camatari care si-au asumat niste riscuri ... uneori e normal sa mai si pierzi cand faci camatarie.
      Clasele politice ar trebuii fortate la deficit 0% ... adica cat ai atata consumi. Vrei mai mult? Baga fisucl la treaba, da dracu birocratia si incurajeaza munca la alb ... etc etc ... solutii sunt
  • +2 (2 voturi)    
    Titlu..romanesc (Joi, 17 mai 2012, 10:12)

    Unu' de prin UE [anonim]

    Daca calculati in centi va iesea un titlu si mai bombastic. (...si alti uitat sa-l scrieti cu CAPS, rosu si bolduit..sa iasa in evidenta "bomba").
    Felicitari pt profesionalism (site-ul asta e bun de rubrica amuzament).
    PS: ma uit in Vest la stiri..ma uit la stirile din RO...mai e mult pana departe nene (poate odata vom avea si noi jurnalisti profesionisti...nu doar oameni cu pixuri si cu interese penibile)
    • +1 (1 vot)    
      hahahahaha (Joi, 17 mai 2012, 18:58)

      SlayerSS [anonim] i-a raspuns lui Unu' de prin UE

      La carcoteala suntem toti buni. Dar hai sa ne gandim si ce public are un jurnalist in Romania. Jurnalismul e un business pana la urma si trebuie sa oferi omului ceaa ce vrea sa vada, sa auda. Iar referitor la titlu din cate vad e o preluare de pe un site... Titlul este asemanator cu cel din afara cum spui tu. Si hai sa nu mai copmaram Romania cu statele din vest... Merele cu merele si perele cu perele... Hai pa si pusi.
  • +2 (4 voturi)    
    oare cine se dezmembreaza? (Joi, 17 mai 2012, 10:19)

    Denoro [utilizator]

    "Guvernatorul Bancii Angliei, Sir Mervyn King, a avertizat Europa ca <se dezmembreaza>".
    Din cate am citit in ultima vreme, Scotia e foarte hotarata in a-si declara independenta si vor sa organizeze un referendum ca sa iasa din cadrul Marii Britanii.
    Irlanda de Nord are de asemnea partea ei constanta de cetateni care sunt pentru ruperea de Marea Britanie.
    Unele organizatii islamiste formate din cetateni britanici (e drept, relativ marginale inca) cer vehement transformarea Marii Britanii intr-o tara islamica, reorgarganizarea administrativa a acesteia, precum si instituirea legii islamice sharia pe tot teritoriul Marii Britanii (in prezent, in unele zone ale Marii Britanii sharia este lege oficiala, inlocuind legea britanica, desi putina lume stie asta).
    Economic vorbind, Marea Britanie a fost lovita cu brio de criza actuala, diferenta fata de continent e ca ea inca se mai bazeaza pe industria financiara ca sa-si ascunde, cat mai poate, gunoiul dupa pres.
    Asa ca eu nu stiu cine se dezintegreaza de fapt: UE sau Marea Britanie.
  • +2 (6 voturi)    
    ce-i aia (Joi, 17 mai 2012, 10:23)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ''dubla recesiune"? Si de cind si-a revenit economia americana? Cam de cind e obambi in campanie, nu-i asa?
  • -2 (2 voturi)    
    din pacate pentru englezi (Joi, 17 mai 2012, 12:40)

    visio [anonim]

    afirmatiile lor politice dar si economice nu mai sunt credibile; e drept ca principalul partener al UK este sua; englezii au vazut in europa o simpla colonie, nu mai mult decat au vazut in india; ei au tras foloasele si au avut grija sa nu fie afectati de multle si feluritele evenimente politicie si economice; marile tunuri bursire s-au dat in uk si sua; acum vor iar sa se scoata pe spatele euro; in ceea ce ne priveste, trebuie sa avem o politica economica si "politica" apropiata de sua si uk; nu de alta insa europa nu a dat 2 bani pe Romania de prea multa vreme; am cumparat masini nemtesti si italiene, tv philips in disperare, etc...
    poate ar fi bine sa cumparam chevrolet, iphone, etc...oricum, putem avea sansa de a ne alege partea; spre deosebire de anii postbelici cand am fost cedati Rusiei nu am avut de ales; poate ca e timpul sa facem noi o alegere pentru viitor;
    cat despre greci...lor le va fi bine oricum, atata vreme cat au turism si piata de desfacere pentru uleiul de masline; mai exporta un pic de energie electrica si se scot in cativa ani; diferenta intre ei si noi s-a vazut la finala cupei europa; s-a blocat minunata noastra capitala; in timp ce grecii au organizat jocurile olimpice, in timp ce grecii au etapa de raliu international...so, lor le va fi bine...
    • 0 (2 voturi)    
      Din contra (Joi, 17 mai 2012, 17:25)

      twitty [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Prea i-am pupat in dos gratuit pe americani. Care sunt avantajele? Cu ce ne-a ajutat SUA si Anglia? Care sunt investitiile americane in romania? 0 ?

      Suntem in Uniunea Europeana si fonduri europene ne da UE nu SUA, investitii fac francezii, austriecii, finlandezii, olandezii, nemtii, spaniolii , etc. Nu SUA, Israel sau Anglia.

      Inteleg ca e la moda curentul libertarian si SUA trebuie adulata, dar totul are o masura si trebuie sa vedem care sunt interesele noastre si care ne sunt adevaratii prieteni.
  • -2 (2 voturi)    
    1 Tri-lulilu-ion? (Joi, 17 mai 2012, 12:55)

    Libre DelaMar [anonim]

    Inseamna ca daca iesim toti, ne-am scoate cu EU din dipshit. Nu asa fac si corporatiile care isi revand companiile intre ele, cica achizitii-joint venture?
  • 0 (0 voturi)    
    cum a calculat asta? (Joi, 17 mai 2012, 15:50)

    dann [anonim]

    Cand au trecut de la drahma la euro nu sa pierdut nimic? SI acuma ca trec de la euro la drahma vai ce tragedie.
    Eu cred ca unii vor castiga fff mult din asta si fraierii vor pierde f mult.
  • -2 (2 voturi)    
    FMI (Joi, 17 mai 2012, 15:52)

    dann [anonim]

    Cum functioneaza FMI-ul:
    - se aduna Gheorge, Ion si Marie si fac o banca. Fiecare baga cate 10mii de euro in afacere
    - banca incepe sa-i imprumute cu bani.
    - dupa 10 ani toti sunt datori bancii si sunt in criza.

    Da banca e a lor. WTF?
  • +1 (1 vot)    
    Grecia are datorii in suma de 300 mld de euro (Joi, 17 mai 2012, 15:54)

    hic sunt leones [utilizator]

    e mai ieftin sa i le lichidezi si sa faci pentru statele cu economie stabila o noua moneda - euro greu, euro prim, cel mai euro etc - lasand grecii sa-si rezolve singuri situatia.
  • -1 (1 vot)    
    Comment sters de user (Joi, 17 mai 2012, 16:02)

    Erasm [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Datoria Greciei (Joi, 17 mai 2012, 20:26)

    Kostas [anonim]

    Datoria Greciei este approx 540 miliarde (statistica in 2011). Trilionul la care se refera in articol este probabil cu tot cu dobinzi dar si cu dobanzi tot nu ar trebui sa depaseasca 700 de mil.
  • +1 (1 vot)    
    Datoria Romaniei (Joi, 17 mai 2012, 20:36)

    Kostas [anonim]

    Facind o paralela cu datoria Romaniei (2011) de 109 miliarde si avind in vedere ca rezerva in aur de la banca nationala este de approx 107 tone de aur inseamna ca la pretul actual al aurului avem cca 5.6 miliarde de dolari la dispozitie. Deci nu stam nici noi pe roze asa cum se crede.
  • -1 (1 vot)    
    Surpriza (Vineri, 18 mai 2012, 10:40)

    etre [anonim]

    Dupa ce au pus umarul si au impins zdravan , unii de prin US+UK realizeaza acum ca Grecia chiar o ia la vale pe topogan, iar efectul s-ar putea sa fie mai mare decat anticipau.

    Cam atat cu strategia mirifica de a gasii tapi ispasitori pt propriile probleme.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by