Dmitri Rogozin: Daca sunt romani, granitele vor fi altele. Nu numai Transnistria, dar nici alte regiuni ale Moldovei nu vor dori sa intre in Romania

de Olga Popescu     HotNews.ro
Vineri, 20 aprilie 2012, 12:37 Actualitate | Esenţial


Dmitri Rogozin
Foto: Agerpres
Dmitri Rogozin, vicepremierul care raspunde de domeniul apararii, a devenit recent si emisar special al presedintelui Rusiei pentru Transnistria. O numire care i-a surprins pe multi: anterior, Rogozin s-a pronuntat in favoarea integrarii nerecunoscutei republici in Rusia. Intr-un interviu acordat cotidianului Kommersant, Dmitri Rogozin avertizeaza ca Republica Moldova nu isi va putea pastra unitatea teritoriala in cazul in care opteaza pentru unirea cu Romania.

"Daca ei vor in Romania, cu toata dorinta de a-i ajuta sa pastreze un stat unitar, nu vom reusi. Nu numai Transnistria, dar, probabil, nici alte regiuni ale Moldovei nu vor dori sa intre in Romania", spune acesta, in interviul citat.

Fostul ambasador al Rusiei la NATO precizeaza ca "politicienii moldoveni trebuie sa se decida ce sunt ei - moldoveni sau romani".

"Daca sunt romani, granitele vor fi altele. Iar atunci, declaratia mea de acum sase ani isi va pastra actualitatea. Daca insa ei sunt si patrioti ai statului moldovean, ei vor reusi sa dea dovada de suficienta flexibilitate, intelepciune si viziune, pentru a construi cu Transnistria viitorul unui stat unitar".

Iata mai jos prima parte a interviului acordat cotidianului Kommersant:

"Daca sunt romani, granitele vor fi altele"

Kommersant: Se spune ca problema transnistreana v-a fost aruncata pentru ca e de nerezolvat. Pentru ca viata sa nu para numai lapte si miere.

Dmitri Rogozin: Depinde cum privesti lucrurile. Daca te agiti, incercand sa obtii o pseudovictorie rapida, asta s-ar putea dovedi o mare infrangere pentru tara. Mai intai trebuie analizata situatia, pentru a o privi din toate unghiurile posibile. Sa privesti la Transnistria si la Moldova in format, ca sa zic asa, 3D. Sa mirosi, sa simti. Sa intelegi cu cine ai de a face, cine sunt partenerii. Sa te dezbraci de o reputatie straina noua de contextul real. Prima mea misiune in calitate de emisar special a fost sa inteleg aceste probleme. Nu pentru un raport, ci pentru mine. Am reusit. In al doilea rand, pentru rezolvarea acestor probleme incalcite vitala este sustinerea societatii. Pe care am primit-o in Transnistria.

K.: Dar la Chisinau?

D.R.: La Chisinau i-am dezamagit pe sceptici. Pe cei care au considerat ca va veni un om care, inainte de toate, va scoate din buzunar nu un carnet de notite, ci un ciocan si va lovi in cap. Ceea ce nu s-a intamplat.

K.: Adica v-au numit pentru a asigura recunoasterea independentei Transnistriei? Au circulat astfel de zvonuri la Chisinau.

D.R.: Prostii. Am vrut sa inteleg cu cine se poate discuta la Chisinau. Am intalnit pragmatici, care inteleg avantajul si importanta unor relatii de lunga durata cu Rusia.

K.: Oamenii astia au nume...

D.R.: Guvernul Moldovei este condus de un om absolut pragmatic - Vlad Filat. Cu el se poate sta de vorba.

K.: Veti scrie un plan de reglementare dupa modelul memorandumului elaborat in 2003 de Dmitri Kozak?

D.R.: Nu. Rolul meu este acela de a asigura securitatea in regiune, sa inteleg cum stau lucrurile aici, sa stabilesc relatii normale, politice si de afaceri. Pentru ca transnistrenii sa nu se simta precum indienii in rezervatie. Si pentru ca moldovenii sa nu ajunga in situatia unuia caruia i s-a legat o piatra de picioare, care-l impiedica sa faca orice miscare. Toti sunt interesati de ameliorarea relatiilor dintre Chisinau si Tiraspol. Ceea ce insa nu inseamna ca ar exista vreun plan Rogozin. Cred ca statutul nerecunoscutei republici poate fi amanat pentru vremuri mai bune. Dar atata timp cat la Chisinau se aud declaratii legate de integrarea rapida in Romania si, in acelasi timp, dinspre partea romana are loc o noua serie de provocari impotriva statalitatii moldovene, nu se poate vorbi despre o rezolvare rapida.

Mi-as dori ca Transnistria sa se poata concentra pe construirea unei economii puternice cu ajutorul Rusiei si a celor care sunt gata sa o ajute. Sa inceapa sa castige bani, nu sa stea cu mana intinsa. Oamenii care au venit la putere in Transnistria au mandrie si afirma ca nu sunt de acord cu situatia cand Rusia trebuie sa plateasca pentru tot, fara sa stie unde se duc banii ei. Nu-mi este indiferent cum traiesc oamenii nostri in Rusia si cum traiesc transnistrenii, care sunt si ei cetateni ai Rusiei. Trebuie creata o economie si trebuie iesit din izolatia artificiala. Trebuie mers cu pasi marunti, intelegand, in acelasi timp, ca principala preocupare a Rusie este securitatea.

K.: In 2006 spuneati ca Transnistria trebuie sa intre in componenta Rusiei. Ce spuneti acum?

D.R.: Viitorul unui stat, perimetrul granitelor lui este o chestiune care tine de vointa oamenilor de stat si a poporului care vrea sau nu vrea sa-si apere statalitatea. A existat in Rusia o perioada cand si-a pierdut interesul pentru sine. Si numai armata a aparat integritatea statului in Caucazul de Nord, iar la Moscova totul era privit fie cu indiferenta, fie cu scepticism maxim. Exista principiul integritatii teritoriale a tarii, sunt si alte notiuni - vointa ca in fiecare zi, in fieare minut, in fiecare secunda sa demonstrezi ca poporul este gata sa apere aceasta integritate. In ultima instanta, apararea integritatii teritoriale a statului nu este o chestiune care tine de avocati si juristi, ci este problema societatii.

Daca politicienii moldoveni sunt patrioti ai Republicii Moldovei, are sens sa angajezi o discutie despre variantele de reglementare a crizei transnistrene. Daca ei vor in Romania, cu toata dorinta de a-i ajuta sa pastreze un stat unitar, nu vom reusi. Nu numai Transnistria, dar, probabil, nici alte regiuni ale Moldovei nu vor dori sa intre in Romania. Totul depinde de bunavointa a Tiraspolului, unde nu au fost uitate evenimentele tragice de acum 20 de ani. Pe de alta parte, politicienii moldoveni trebuie sa se decida ce sunt ei - moldoveni sau romani. Daca sunt romani, granitele vor fi altele. Iar atunci, declaratia mea de acum sase ani isi va pastra actualitatea. Daca insa ei sunt si patrioti ai statului moldovean, ei vor reusi sa dea dovada de suficienta flexibilitate, intelepciune si viziune, pentru a construi cu Transnistria viitorul unui stat unitar.


Citeste mai multe despre   


















9161 vizualizari

  • -11 (23 voturi)    
    nu cred (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:08)

    adrian [anonim]

    eu nu cred ca oamenii din moldova doresc sa se uneasca cu romania.
    • +5 (9 voturi)    
      rusii nu s-au schimbat... (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:11)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Rusia doreste cu toate puterile, inclusiv militar, sa mentina in zona ei Republica Moldova. In plus minoritatiile din tara vecina i ajuta la maxim. Ce facem cu cei 100,000 de oameni intre Nistru si Prut care au si cetatenia Rusiei? Cat timp Europa, SUA cumpara gaz, petrol, energie din Rusia acest imperiu o va duce bine si ne va face noua probleme.
    • +1 (1 vot)    
      as fi fost (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:35)

      unu [anonim] i-a raspuns lui adrian

      fericit ca nimeni sa nu fi facut nici un comentariu.......pentruca nu merita. Ma uit la ochii
      oficialului rus....si ce vad ?......judecati singuri.
      Care oameni din R.Moldova nu vor sa se uneasca cu Romania ? Nu vor ?...nu sunt lasati !
  • +24 (28 voturi)    
    ... (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:09)

    calamaru [anonim]

    Ce vorbesti, Frantz? Ameninti integritatea teritoriala a unui stat suveran si independent, sau mi se pare mie? Cine esti tu, copilas, sa stabilesti granite? Vezi-ti, cumetre, de drum si lasa prostiile! Ia mai mergi tu in vizita pe la niste muzee de-ale gulagului, da o tura prin muzee ale comunismului, fa o vizita pe litoralul Marii Siberiei, ca vad ca te-ai cam incins si dupa aia stam de vorba.
    • +20 (26 voturi)    
      . (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:33)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui calamaru

      N-ar trebui sa ne intereseze declaratiile unui fanfaron lobotomizat. Se vede ca omul este un "diplomat" format prin tomberoanele kaghebiste.
    • +6 (14 voturi)    
      Din pacate poate... (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:54)

      LePulainRose [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      Din pacate pozitia istorica a Romaniei nu s-a schimbat chiar daca azi nu o vedem asa de clar ca odinioara. Suntem tot intre ciocanul rus si nicovala europeana. Alipirea sau dezlipirea Moldovei de Romania tine si azi ca si in 1918 si 1940: mai mult de raporturile dintre rusi si europeni (francezi si germani in principal) decat de vointa Romaniei si a romanilor. Pana nu a intervenit Merkel in OSCE, Rusia nici nu a pomenit de posibilitatea revenirii Moldovei la Romania. Azi spiritele sunt mai agitate pentru ca lucrurile au inceput sa se miste dar cine crede ca ursul Rus ia laba de pe Moldova fara concesii groase din partea atat a Romaniei (poate ne vor cere sa renuntam la tezaur + Transnistria va ramane enclava rusa ca si Kaliningrad, etc) cat si a Europei (care e noua posesoare/exploatatoare a zonei) se inseala amarnic. Rusii nu fac cadouri iar daca le scapa ceva atunci cand sunt slabi si dezorganizati, recupereaza cand sunt din nou pe val. Si azi nu sunt slabi deloc si nici nu vor fi cat timp pretul petrolului si al gazului va fi mare (si se pare ca va fi tot mare pana la minunea prin fuziune atomica). Europa e cam anemica si rusul o tine de robinet, doar SUA ce se mai tzine tare, dar daca pune de vreun faliment si-o debandada neasteptata precum URSS, s-au dus pe pix visurile Romaniei mari. Deci mai multa prudenta in declaratii tovarasi.
      • +11 (13 voturi)    
        Precizari... (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:27)

        LePulainRose [anonim] i-a raspuns lui LePulainRose

        In speranta ca am sa iau mai putine minusuri de la cei care cunosc mai putin istoria adaug doua fapte si o speculatie: 1. In 1918 Unirea cu Transilvania a fost posibila pe fondul dorintei Frantei de a faramita cat mai mult ex-imperiul Austro-ungar, aliat traditional al Germaniei (dorinta confirmata mai apoi la Trianon in 1920). Unirea cu Basarabia si Bucovina a avut loc pe fondul slabiciunii Rusiei destabilizata de revolutia bolsevica. 2. In 1940 inainte de a cere Romaniei sa cedeze Basarabia si Nordul Bucovinei, Rusia s-a consultat cu Hitler care nu a obiectat atat timp cat nu se atingeau de petrolul de la Ploiesti. Tot sub "arbitrajul" lui Hitler, Romania a trebuit sa cedeze Transilvania de Nord, Ungariei (aliat al Germaniei la momentul respectiv dar se pare pe un rang mai inalt decat Romania). 3. O speculatie proprie: Probabilitatea ca Romania si Moldova sa se unifice a crescut semnificativ abia de curand, odata cu implicarea in favoarea noastra a EU (in special a Germaniei) in OSCE. Poate va mai aduceti aminte de povestea descoperirii unei datorii a Germaniei fata de Romania in valoare de ~20 miliarde euro datand de dinaintea inceperii celui de-al doilea razboi mondial. Povestea asta a disparut efectiv din presa dupa ce mai multi demnitari au ridicat din umeri si au zis ca "or sa cerceteze". Nu s-a mai auzit nimic dar absolut "intimplator" Basescu a avut niste intilniri cu Merkel (parca si o vizita oficiala in Germania) si de atunci ne bucuram de un sprijin absolut "gratuit" din partea Germaniei, cand vine vorba retragerii trupelor rusesti din Transnistria. Nu stiu daca e doar compasiunea Germaniei (germanii fiind cunoscuti ca un popor "cald" si "empatic") pentru alti "divizati" de catre rusi sau sa fie cele 20 de miliarde la mijloc.
        • +3 (3 voturi)    
          plus (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:09)

          calamaru [anonim] i-a raspuns lui LePulainRose

          Plus de la mine pentru ambele comentarii! ;-)
        • +1 (3 voturi)    
          nustiu ce sa zic (Vineri, 20 aprilie 2012, 19:01)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui LePulainRose

          eu inteleg ,si ai dreptate cu afacerile cu germania.dar cand ma gandesc la moldoveni......cat de urat vbesc de noi romanii,cum ne privesc,ca si cum ne-am ruga noi la ei...hai...va rugam...veniti la noi....sau cam asa ceva....dar le plac pasapoartele romanesti,LE-AU facut f repede,ptr a fi liberi in europa.romanii nostri,fratii nostri sunt acei bunici si strabunici ai moldovei noastre.tinerii de azi sunt crescuiti cu alta mentalitate,sunt mischiati.eu am multe exemple si ma doare sufletul...ca numai profita de romania,tineretul moldovean de peste prut.fac golanii si ei multe in italia,cand ii prind,ce pasaport au?romanesc! deci iar romani.....golani.zic astia de pe aici.
          • +2 (2 voturi)    
            si.... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 11:37)

            oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui anonim

            daca au niste defecte tinerii de azi, ce sa faci...sa nu te mai sbati pt refacearea tarii.....cu gandirea asta defetista, pierdem si ce avem.......mai bine abtine-te

            de la 1812 , cand rusii au aparut la granita romaniei ( basarabia,bug....) ei tot mereu au avut pretentii teritoriale ne justificate, iar batranii nostrii asa fara armata cum erau si tot se sbateau mereu pe cai diplomatice,sa nu cedeze prea mult......iar acum , pt. noi e o rusine nationala , sa nu ne manifestam dorinta reintregirii tarii.
        • 0 (0 voturi)    
          Rusia ameninta integritatea Romaniei (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:09)

          radionet [utilizator] i-a raspuns lui LePulainRose

          N-ar fi rau sa fie cum spui tu. Dar din pacate lucrurile stau altfel. Exista o alinta Rusia-Germania, contrara intereselor Romaniei, a carei voce e tot mai sonora. Alianta Putin-Merkel pledeaza pentru federalizarea RM, ceea ce insemna mentinerea RM in sfera de inflenta a Rusiei, indepartarea ei si mai mult de Romania. declararea limbii ruse ca limba oficiala (alaturi de "moldoveneasca") si chiar punerea in perocol a integritatii Romaniei in granitele actuale, prin pretentiile teritoriale pe care noua confedaratie moldoveneasca creata de Rusia, o sa le aiba la Romania. Acolo Rusia, impreuna cu cozile de topor bastinase, au creat o etnie artificiala si o limba artificiala. Planul 2 este "trezirea" moldovenilor din Romania si constientizarea lor ca nu sunt romani ci moldoveni. Singura posibilitate de salvare a ceea ce a mai ramas din Basarabia este renuntarea la Transnistria, reromanizarea mancurtilor din RM (care sunt majoritari) si mai apoi alipirea RM la Romania. Pentru cei care cunosc cu adevarat ce se intampla acolo e destul de evident ca asta e greu (oamenii sunt prea spalati pe creier ca sa mai faci ceva bun cu ei).
    • +2 (2 voturi)    
      Excelenta sa (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:00)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      Dmitri Rogozin este emisar al unui mare imperiu detinator de arme nucleare. De aceea trebuie sa-i spunem "excelenta sa". Singura speranta realista este ca astfel de "excelente" sa duca Rusia pe drumul pe care au pasit Uniunea Sovietica si Grecia. De aceea este contraproductiv sa le spunem adevarul despre ei insisi.
  • +22 (24 voturi)    
    :) (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:12)

    Adrian [anonim]

    ca-n bancurile cu prosti.

    Rusia "planteaza" Republica Moldova, apoi planteaza Transnistria. Nu doar creaza artificial conflicte, dar devine automat puterea regionala detasata cu medierea acestora.

    "Daca insa ei sunt si patrioti ai statului moldovean, ei vor reusi sa dea dovada de suficienta flexibilitate, intelepciune si viziune, pentru a construi cu Transnistria viitorul unui stat unitar".

    Ce declaratie mizera. Daca esti cu rusii esti flexibil, intelept si vizionar.
    • +10 (14 voturi)    
      flexibilitate (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:21)

      calamaru [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      A mai fost unu' la noi prin 30 decembrie 1947 vizionar, flexibil, intelept si asa mai departe... Ce a iesit se vede foarte bine la Memorialul Dureri, in Sighetu Marmatiei...
      • +6 (10 voturi)    
        raspuns = (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:18)

        raspunsul [anonim] i-a raspuns lui calamaru

        ex-regele Mihai (flexi-abdicatul)
  • +11 (15 voturi)    
    Nu ar trebui deloc sa ne surprinda acest limbaj. (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:15)

    sile231 [utilizator]

    Tov Rogozi ar face bine sa studieze descompunerea imperiului otoman pentru a vedea ce se va intimpla si cu fostul imperiu sovietic. O zi buna !
  • +8 (8 voturi)    
    de asteptat (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:19)

    Lucian* [anonim]

    divide et impera.

    Omul reprezinta un imperiu.
    Ar fi trebuit sa ne asteptam la altceva?
  • +2 (6 voturi)    
    vodcaru sargent (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:19)

    zdamati [anonim]

    Cine pusca calului este vodcaru asta ??
    daca era asa o mare somitate era sus de tot.Vad ca este sergent intr-o comuna de contrabandisti .o cardasie jegoasa intre bolsevici ,tradatori si talhari aparata marlaneste in cel mai pur stil kaghebist.

    Dute ba si trage un pietdiseat pe gat si culcate ca faci sange in baliga spre bucuria prostimii ce nu vrea sa auda de civilizatie
    • +3 (3 voturi)    
      vice prim ministru (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:04)

      ion [anonim] i-a raspuns lui zdamati

      e vice prim ministru al Federatiei Ruse
  • +9 (13 voturi)    
    aceeasi tovarasi (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:22)

    cris [anonim]

    rusii astia au ramas aceeasi imputiti de hoti; nimic nou sub soare; isi baga nasul in treburile interne ale altui stat fara cea mai mica jena si mai fac si declaratii de genul asta...
    auzi la el..."flexibilitate, intelepciune si viziune" - a se citi sa fii supus mamei rusia, ca altfel esti calcat in picioare - ce nenorocit...
  • +8 (10 voturi)    
    Nu inteleg (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:27)

    serban [anonim]

    De ce doar cand e vorba de Rusia si de rusi Dmitri asta vorbeste de " o perioada cand Rusia si-a pierdut interesul pentru sine.". Nu inteleg cum au ajuns in transnistria cetateni rusi... pare un salt migrator foarte mare, nu? Poate ne explica cum au ajuns rusii in Moldova in primul rand... Nu domnule, asta e politica lor... sa tina vrajba, "sa divida si sa conduca", sa mentina tot timpul o teroare. Le place a dracului de mult. Din pacate asa zisa democratie din Rusia va fi condusa in urmatorii 10 ani de Vladimir Putin. Cat timp va fi el acolo.... 10 ani nu se va schimba nimic in relatia Romania-Moldova. Mai vedem apoi ce va fi...
    • +4 (4 voturi)    
      e clar (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:09)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui serban

      foarte clar zice, nu inteleg ce nu intelegeti

      exista sau nu exista stat, nu hotaraste justitia, discutii internationale interminabile, diplomatie, ca vine nato, ue sa ne ajute, ca facem lobby in parlamentul cutare sau cu tare

      statul exista atata timp cat este aparat de populatie si armata, restul nu conteaza
  • +12 (14 voturi)    
    Moldova nu e a Rusiei, e a urmasilor nostrii (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:32)

    Ion [anonim]

    Moldovenii daca s-ar unii cu Romania ar avea de castigat un trai mai bun si libera miscare in Europa, o modernizare in detrimentul saraciei si drepturilor incalcate in cazul in care ar sta sub opinca Rusiei.Orice roman isi doreste sa revina acasa.E adevarat ca efortul mare ar fi al Romaniei care ar trebui sa ia masuri mai multe pentru securizarea granitei cu Transnistria-Rusia si totodata o scadare a puterii de cumparare inerenta majorarii populatiei.Moldova daca este lasata de Rusia isi va alege singura drumul spre bunastare.
    • +3 (5 voturi)    
      Copii, hai mai bine la un Call of Duty. (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:12)

      Tot eu, manzu' [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Tre sa fii prost "sa lasi" Moldova daca poti sa nu o lasi. Moldova e ca si Transilvania dragilor, nu e a cui o revendica ce e a celor care o iau. Intreaba pe bunicu'tau ca el a facut armata si stie mai bine cam cum se scrie istoria.
  • +5 (7 voturi)    
    Face pe niznaiu dl. Rogozin (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:34)

    MG [utilizator]

    Face pe niznaiu dl. Rogozin; romanii n-au uitat cat au suferit dupa venirea sovieticilor, cati au fost ucisi, inchisi, deportati si umiliti in tara lor. Cand s-a destramat urss, au simtit nevoia sa le raspunda rusilor cu aceeasi moneda - de aici actiunile legitime - zic eu ale grupului Ilascu & co.

    Cati rusi au radacini in Transnistria si cati romani nu mai au viitor acolo?
    • +5 (7 voturi)    
      moneda tradarii celor care i-au primit in casa (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:51)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui MG

      Cum adica "cu aceeasi moneda"? N-am inteles deloc (Ilascu si co au ucis, inchis, deportat sau umilit rusi?)
      In alta ordine de idei, sa nu uitam de etnicii evrei, care istoric sunt binecunoscuti ca adepti ai ocuparii Basarabiei de catre URSS, ulterior multi dintre acestia devenind dupa razboi "experti" in "implementarea" comunismului in Romania.
      (nu dau nume, ca sa am sanse mai mari de a-mi fi primit comentariul)
      • +3 (3 voturi)    
        adica cu cu arma in mana (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:05)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian

        adica cu cu arma in mana, cand rusii au vrut sa-si faca un soviet nou acolo.
  • +2 (4 voturi)    
    .. (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:08)

    sdajkviuqce [utilizator]

    Este imposibil de definit termenul de „patrioți au statului moldovean”! Iar aceia susțin asts sunt de fapt rusofobii comunisti din garda veche. In schimb sunt o multime de patrioti romani in Moldova!
  • +2 (4 voturi)    
    O analiza (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:09)

    Dan Surpateanu [anonim]

    Urmaresc de ceva timp politica europeana pe toate nivelurile si concluzia ce o voi emite e deopotriva anormala si normala. Normala, pentru ca nationalismul s-a nascut aici, anormala, pentru ca multi oameni vor muri.
    Depre tigani - drepturile duse la extrem pentru populatia tiganeasca a fost un mar otravit. S-a urmarit creerea unui element de distrugere deopotriva a lor si a noastra - scopul principal fiind prostia cultivata la nivel de tara. Adica va veni momentul in care ne vom omora intre noi, pe criterii etnice.
    Despre rusi in Moldova - Rusia nu poate face unui razboi direct cu o tara de dimensiuni medii - Romania, fara a apela la arsenalul nuclear. La prima infrangere si taiere de resurse, armata rosie sucombeaza sigur. Toti stim asta, dar tocmai acest defect, acest calcai al lui ahile, ii obliga sa fie agresivi. Problema Rusiei este islamul si china. Prin ura noastra fata de ei, le suntem cei mai buni prieteni, le asiguram un front garantat, le asiguram momente de incordare a muschilor, fara de care ar fi mici sau insignifianti. Daca i-am ignora, ar fi durere mare in Rusia. Ce este leul fara celelalte animale?
    In curand, vad razboaie in Europa. Cine cu cine? Nu stiu, dar va fi iar momentul in care cei ce reusesc sa fie neutri vor fi invingatori (vezi Prusia/Marea Britanie sec 19-20). Germania o vad de data asta in asociere cu Rusia, restul - D-zeu cu mila!
    Despre Rogozin - face bine ce este pus sa faca, 1 data pe saptamana mai scapa o aberatie (nu de alta, dar daca ar fi realist, ar fi zgomot de fond).
  • -9 (9 voturi)    
    Sa spunem lucrurilor pe fata (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:16)

    Europarlamentarul [anonim]

    Romania trebuie sa treaca prin 2 transformari, facute la distanta mica intre ele sau chiar in acelasi timp:
    - unirea cu Moldova (fara Transnistria)
    - despartirea de Banat/Transilvania, care sa formeze un stat cel putin autonom, daca nu intependent. Nu confundati aici iar cu alipirea de Ungaria si alte aberatii din alea. Nimeni din Ungaria sau Transilvania/Banat nu si-ar dori asta. Vremurile alea sunt de mult apuse. (bine, cu exceptia catorva maghiari ce se afla la nivel cu Vadim)

    E singura optiune valabila dpmdv, buna pt ambele regiuni (N/V si S/E de carpati)
    • 0 (0 voturi)    
      no nu ma 'nebuni (Vineri, 20 aprilie 2012, 21:17)

      tyklazau [anonim] i-a raspuns lui Europarlamentarul

      Da' ardelenii nostrii parca au facut mare branza cat au condus guverne si ministere la Bucuresti!
      Si chiar au fost destui ardeleni pe-acolo!
  • +6 (6 voturi)    
    Unirea se poate face doar prin referendum (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:30)

    cir [anonim]

    Sa ne intelegem, daca cetatenii republicii Moldova vor dori sa se uneasca cu Romania, in cadrul UE, vor decide la urne, prin referendum, atat moldovenii cat si romanii. (Ar fi o sansa extraordinara de dezvoltare pentru ei). Pana atunci nu se poate discuta de vreo unire, oricate emotii si adversitati ne-ar trezi acest deziderat.
  • +5 (5 voturi)    
    Stat unitar? (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:34)

    Bogdan [anonim]

    Concepul de "stat unitar" exclude federalizarea iar Rogozin pare sa uite acest lucru.Pana la urma semnatica poate justifica forta in lipsa de altceva.In 1939 Stalin a anexat Herta din "greseala" .De fiecare data se "greseste" in favoarea Rusiei...Altfel mie mi se pare ca cecenii s-au exprimat destul de clar despre dorinta lor de a face parte din Rusia dar cum spuneam, asta nu se pune!Rusia invoca "autodeterminarea popoarelor" sau "dreptul internatiomal" dupa cum ii convine.
  • -4 (4 voturi)    
    ...nu va mai faceti griji...! (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:44)

    bm [anonim]

    ...in curand Europa se va uni cu Rusia..fiecare pasare pe limba ei piere....!
  • +2 (6 voturi)    
    Moldovenii (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:12)

    Draky [utilizator]

    Moldovenii sunt romani si erau inainte sa fie rusii rusi!
    Moldova este acum stat separat doar pentru ca asa au considerat ca e bine unele interese imperialiste, si din cauza conducerii Romaniei post 1990 - prosovietice.
  • +1 (3 voturi)    
    Dar (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:14)

    Ovi [anonim]

    Acest stimabil a facut vreun referendum in moldova si noi nu stim sau care-i treaba?
  • -4 (4 voturi)    
    dupa ww1 Basarabiei i s-au garantat (Vineri, 20 aprilie 2012, 18:32)

    viorel [anonim]

    de catre Romania o autonomie politica si econimica - la putin timp,insa, nici una dintre garantiile de autonomie nu au fost respectate.
    Cetatenii de origine romana din Basarabia de astazi sunt la fel de patrioti ca si inaintasi lor si daca va inchipuiti ca dansi doresc o alipire neconditionata la Romania-MARE,va inselati.
    Deasemenea calitatea si cantitatea 'progreselor' sociale si economice facute de Romania in ultimi 20 de ani nu prea sunt de natura sau calitate incat sa-i convinga pe moldoveni ca o unire cu Roamania le-ar fi benifica.
    Inchipuitiva o situatie in care Respublika Moldova decide sa se uneasca cu Romania,iese treaba ca-n povesti si se trece la armonizarea adminstrativa-legala-economica a noii tari - la un pretz de cateva miliarde de euroi - pe care nici Romania si mai ales nici Moldova nu ii are.
    Se promeste ajutorul banesc de la UE.
    Cam cat % dintr-o asemenea suma imensa se duce unde trebue,cat se fura,cat dispare,cat nu se mai gaseste? Eu zic ca cel putin 50%,daca nu chiar mai mult.
    Intre timp,din cauza ca nu prea se armonizeaza Romania cu Moldova, se creaza o bulibashala nationala atat de mare incat ar exista riscu ca nivelul de trai din Romania MARE sa scada vertiginos - mai putin,insa, nivelul de trai al moldovencelor duse la produs in UE
    Si eu ma consider o persoana optimista.
  • 0 (2 voturi)    
    DISCUTII INUTILE! (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:57)

    Father Nicky [anonim]

    Gospodin Dimitri Rogozin face ce stie mai bine: da cu batul pe ostretele gardului Republicii Moldova, doar-doar va "trezii" si "cainii" de la Bucuresti! In rest despre Basarabia numai de bine! Roamania a cedat Basarabia, fara lupta, in 28 iunie 1940, in urma celor doua note ultimative sovietice! A fost o alta consecinta a pactului Ribentrop-Molotov! Cea urmat se stie! Ce este acum se stie! Romania este acum membra NATO si UE! A fost prima care a recunoscu granitele Republicii Moldova, dupa disparitia URSS! Despre unirea Basarabiei cu Romania nici nu merita sa discutam! Daca vreo data se va pune problema, in viitor, aceasta unire se va face doar daca locuitorii de peste Prut - "moldoveni" sau "romani" - vor vrea ei sa se uneasca cu Romania! ACUM DISCUTAM DISCUTII!
  • +2 (2 voturi)    
    tovarase Rogojin (Vineri, 20 aprilie 2012, 21:07)

    diplomatic vorbind [anonim]

    Prin "patrioti" va referiti la cei cu cetatenie rusa, sau la cei cu cetatenie romana? Sau poate la cei care au si cetatenie rusa si cetatenie romana?
  • -2 (2 voturi)    
    mai intelectualilor si istoricilor (Vineri, 20 aprilie 2012, 21:50)

    valer [anonim]

    -sunt roman si vreau sa o duc bine indiferent ce limba vorbesc engleza,germana sau rusa [vreau sa uit de limba romana pt ca politicieni romani de dreapta si de stinga ma u nenorocit au vindut tot sacalilor ]
    • +1 (1 vot)    
      VALERIU/VALERIAN = a fi puternic(din latina) (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 1:16)

      Father Nicky [anonim] i-a raspuns lui valer

      Daca ai fi "intelectual" si ai sti oleaca de istorie, te-ai putea ridica la inaltimea numelui pe care il porti si - poate - ai reusi sa fi si un bun roman! Intelegi ce iti spun VALER? Politicienii din ROMANIA nu pot fi mai buni de cat cei care i-au ales! Data viitoare sa fi mai atent! Si poate citesti si oleaca de ISTORIE! Si o sa-ti fie mai usor sa fi ROMAN! Ca nu putem sa plecam toti in Italia! TREBUIE SA RAMANEM AICI SI SA FACEM CEVA SI CU/PENTRU ROMANIA!
      • +1 (1 vot)    
        raspuns (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 10:55)

        Momarlanu [anonim] i-a raspuns lui Father Nicky

        Valeriule,
        ai spus un adevar super care trebuie sa intre in mintile tuturor romanilor!! "POLITICIENII DIN ROMANIA NU POT FI MAI BUNI DECAT CEI CARE I-AU ALES"!! De fapt , ai spus TOTUL!!
  • +3 (3 voturi)    
    Turnesol (Vineri, 20 aprilie 2012, 22:41)

    annm [anonim]

    Era mai grav daca moldovenii si romanii erau ignorati. Daca se isterizeaza, inseamna ca procedam corect.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa urmarim un videoclip si sa judecam (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 1:05)

    Hamangescu [anonim]

    Sa urmarim videoclipul

    http://www.youtube.com/watch?v=zeMZGGQ0ERk

    apoi sa regandim ce s-a intamplat in ultimii 22 de ani.

    Luciditatea si umanismul sa nu ne paraseasca nicio clipa. Unirea va veni, mai intai spiritualizat, insa trebuie sa ne facem curat la noi acasa in primul rand.
    Si ar fi bine sa nu zgandarim degeaba ursul.
    Poate ceva comert... zmeura...
  • 0 (0 voturi)    
    Dumitru Rogoz (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 8:36)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Dumitru Rogoz este bolnav de prostie .
    El nici acum nu a aflat ca Republica Moldova este un stat independent si isi permite sa vorbeasca de granite si frontiere , cand el insusi nu-si cunoaste foarte clar originea . Este bolnav si de - aflatul in treaba - si de - datul cu presupusul - pierzand ocazia sa taca .
    Chestiuni ca neamestecul in treburile interne ale unui stat , respectul fata de integritatea si independenta unei tari , sunt chestiuni necunoscute pentru el .
    Gheorghe Buhac
  • +2 (2 voturi)    
    "Transnistria"? (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 10:44)

    dorin valeriu [anonim]

    de dincolo si de dincoace de Nistru ( vezi cam unde e Tighina). In rusa se spune "de langa Nistru", , nu prea inteleg dece presa romana ii tot da inainte cu Transnistria, care inseamna de fapt "dincolo de Nistru".
    Ce ma susprinde la Rogozin asta, care pretinde ca a inteles situatia, e ca el vorbeste de "un popor nistrean", o fictiune in fond. Acolo 40% dintre locuitori sunt romani, 30% ucrainieni si 30% rusi, astia va dati seama cum si cand au aparut acolo (Smirnov e nascut in Camciatca !). Romanii sunt deci bastinasii, in majoritate, relativa e drept dar nu se poate trece peste vointa lor ! Unirea cu Rusia ramane o "abureala".
    De retinut teza lui cu "integritatea " Rusiei, sustinuta prin forta armatei. S-a vazut asta in Cecenia ! V-a placut, a fost drept ?
  • -1 (1 vot)    
    sa fiti sanatosi (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 12:08)

    vero [anonim]

    si sa stati in Transnistria pana la apusul veacurilor. 1. Prezenta rusilor in Transnistria si la Marea Neagra este benefica pentru Romania. Fara amenintarea pe care rusii o reprezinta, USA si NATO n-ar fi interesate de zona noastra, iar noi am fi frati de suferinta cu coreeni din nord - vedeti bine ce se intampla cu oropsitii aceia si nimeni, dar nimeni, nu intervine pentru ei.
    2. Romania nu este fosta Germanie de Vest si nici Rep.Moldova nu este fosta Germanie de Est. O unire este nerealista din toate punctele de vedere (aici o sa iau minusuri, dar singura dorinta nu este suficienta, mai trebui si altele).
    3. Daca vor sa traiasca mai bine, moldovenii, indiferent de etnie, sa-si puna mintea la contributie si osul la treaba pt. ca vremurile s-au schimbat si au multe oportunitati - sa profite de ele.
  • +1 (3 voturi)    
    Dmitri Rogozin: Daca sunt romani, granitele vor fi (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:05)

    Liviu [anonim]

    Rusia a avut mereu sahisti foarte buni. Este si cazul lui Rogozin. Isi foloseste cu abititate atuurile si intelege ca timpul lucreaza in defavoarea Rusiei. Si el si stapanul lui de la Kremlin au o linie Maginot de aparat, teritoriile cucerite militar de armatele tariste si ulterior sovietice, dupa planurile lui Petru cel Mare. Rusia si Turcia se incapataneaza sa ramana ultimele imperii din spatiul european, care ingramadesc in teritoriul lor, sub amenintarea armelor, numeroase popoare care isi doresc o dezvoltatare libera. Pana cand aceste imperii nu vor intelege sa renunte la ambitiile lor, acele popoare vor ramane izolate de lumea civilizata. Ironia soartei face ca atat Putin cat si Rogozin sa para a avea radacini genetice de parte noastra a Nistrului... Poate ca descendentii lor vor avea candva curiozitatea sa-si cerceteze originea genetica si sa-si judece parintii. Singurul lucru pe care noi il putem face este sa nu grabim lucrurile ci sa ii lasam pe cei din Moldova, inclusiv din Transnistria sa-si descopere ei insisi originile si cultura stramosilor. Moldova ar mai putea sa faca ceva - sa nu recunoasca niciun act emis de autoritatile transnistrene, nici hotararile judecatoresti, nici actele notariale, nici diplomele de studii, nici numirile de judecatori sau politisti si sa-i condamne pe cei care uzurpa aceste functii. Aceste persoane trebuie date in urmarire internationala si arestate in toate tarile si predate Chisinaului pentru judecare. Deocamdata ar trebui sa fim multumiti ca Iliescu a stiut de scorpionii ascunsi de rusi in iarba Moldovei sovietice si nu s-a hazardat cand entuziasmul general ne cerea sa ne unificam. Cand toti colaborationistii din epoca sovietica vor fi trecut in alta lume si noile generatii vor intelege cine le sunt frati si vor dori sa vina langa noi sa fim gata sa-i primim. Pana atunci si Rusia si Romania trebuie sa inteleaga ca au un interes comun, desfiintarea tutror in ventiilor lui Stalin printre care si Ukraina.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version