Prim-vicepresedintele PDL, Teodor Baconschi, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: Miscarea Populara se va articula pe termen mai lung

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 26 februarie 2012, 22:04 Actualitate | Esenţial


Teodor Baconschi
Foto: Agerpres
Cat de importante sunt pentru Romania alegerile din Rusia si care sunt perspectivele post-electorale? Romania va semna, joi, 1 martie, la Bruxelles tratatul fiscal. Ce ar inseamna amanarea ratificarii tratatului in Parlament si tergiversarea modificarii Constitutiei? Cand va fi lansata Miscarea Populara si cine va face parte din ea? Prim-vicepresedintele PDL, Teodor Baconschi, discuta online cu cititorii HotNews.ro. Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.

Nota Redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Silviu

    1. Intr-o tara care sufera de o criza a elitelor autentice, de ce am avea nevoie de o miscare "populara"? Sau aceasta denumire este doar un inevitabil tribut adus necesitatii asigurarii unei "baze de mase" a acestei noi "platforme" politice?

    2. Ce relevanta (mai) are crestin-democratia intr-o Uniune Europeana ale carei tratate constitutive evita orice referire la un patrimoniu spiritual comun de sorginte iudeo-crestina? Intr-o lume in care influenta Papalitatii este in scadere? Intr-o tara ortodoxa?

    Multumesc

    • Teodor Baconschi

      Aveti dreptate atunci cand spuneti ca Romania nu este cuplata la elita ei adevarata. Dar nu va dau dreptate atunci cand sugerati o opozitie intre elita si "mase". Legitimitatea oricarei elite este data tocmai de dialogul cu societatea si de capacitatea ei de a o reprezenta. Pe de alta parte, conceptul de doctrina populara ilustreaza toata dreapta europeana de matrice crestin democrata. Filonul acesta de idei si valori are nevoie si in Romania de exponenti cat mai coerenti.

    • Teodor Baconschi

      Proiectul UE a fost creat de politicieni crestin democrati precum cancelarul german Adenauer, ministrul de externe francez Robert Schuman, Alcide de Gasperi sau chiar generalul De Gaulle. E vorba de o Europa a natiunilor bazata pe umanismul de inspiratie crestina si axata pe libertatea proprietarului-intreprinzator. Cu alte cuvinte, bazata pe clasa de mijloc in care fiecare cetatean este sau tinde sa devina proprietarul mijloacelor de productie. Vorbim despre antreprenoriatul IMM, despre autonomia comunitatii locale si despre solidaritatea intre oamenii liberi.

  • Întrebarea nr. 2 HP

    Cum vedeti colaborarea cu Noua Republica pe viitor avand in vedere faptul ca aceasta formatiune va refuza intrarea in Miscarea Populara ?

    Este evident pentru destui ca, cu toate bunele intentii, Miscarea Populara va fi impregnata de toti nevenitii disperati dupa ciolan, un fel de PDL rebranduit.

    Electoratul de dreapta autentic vrea o formatiune reprezentativa si onesta, nepatata si nedispusa la prostitutie politica. Aceea este Noua Republica.

    Miscarea Populara va dilua doar voturile, in speranta recuperarii procentelor pierdute de catre PDL in urma reformelor. Asta nu ne incalzeste cu nimic pe unii dintre noi care nu votam de foame, ci principial.

    PDL si Miscarea Populara se vor a fi un hibrid pentru ochii fraierilor - si de dreapta, si populari, adica pentru prostime, doua concepte incompatibile.

    • Teodor Baconschi

      Noua Republica este, deocamdata, o initiativa civica. Initiatorii sai isi propun revigorarea dreptei si formarea unui nou partid politic. Valorile de la care se revendica sunt in principiu compatibile cu initiativa unei constructii de dreapta plurale. In masura in care proiectul se va dovedi valid cu prilejul parlamentarelor din aceasta toamna, PDL trebuie sa deschida calea unei colaborari politice cu noua formatiune.

  • Întrebarea nr. 3 Anonim

    In ce masura se va deosebi MP de PDL?

    Care e sensul formarii unei "miscari" in care celelalte partide in afara PDL vor avea un rol cosmetic, fara o curatenie serioasa in PDL?

    • Teodor Baconschi

      Conducerea PDL a purtat chiar aseara, la sediul din Modrogan, o discutie despre arhitectura posibila a Miscarii Populare. Am decis sa pregatim temeinic actiunea pe baza consultarii tuturor filialelor judetene si a unor studii sociologice menite sa masoare obiectiv asteptarile electoratului de dreapta. Pentru moment, nu e vorba de secretomanie ci de oprirea unor opinii exprimate cu titlu personal. PDL va decide in urmatoarele saptamani strategia optima in aceasta privinta, inclusiv sub raportul comunicarii publice.

  • Întrebarea nr. 4 ateolog

    1) V-ati pronuntat impotriva cooptarii PNG si PPDD in "Miscarea Populara". Cum puteti justifica o astfel de pozitie, in conditiile in care partidul din care faceti parte si-a asociat imaginea cu personaje ca Nicolae Guta (care a compus imnul electoral PDL) si Bercea Mondialul. Sunt d-nii Becali si Diaconescu mai putin frecventabili decat d-nii Guta si Mondial?

    2) Una din "temele anuntate" pt discutia online e legata de alegerile din Rusia. Ne puteti spune din ce perspectiva priviti alegerile din Rusia? Aveti cumva vreo pregatire in studiile rusesti, sau in relatiile internationale in general, sau priviti lucrurile dintr-o perspectiva pur teologica?

    Va multumesc si astept cu nerabdare raspunsurile Dvs.

    • Teodor Baconschi

      1. Cred ca Miscarea Populara se va articula pe termen mai lung cu scopul de a institutionaliza dreapta romaneasca si de a oferi societatii solutii de guvernare sustenabile. Miscarea Populara nu trebuie confundata cu geometria unor aranjamente pre sau post electorale focalizate pe luna noiembrie.

      2. Alegerile din 4 martie din Rusia au o relevanta si internationala greu de subestimat. Le urmaresc atat ca diplomat de profesie cat si ca politician. Stim ca Vladimir Putin are prima sansa. Am constatat ca sistemul de putere pe care l-a generat suscita opozitie din partea unor segmente sociale deocamdata slab organizate. Alternativele oferite de ceilalti candidati dela comunistul Ziuganov la ultranationalistul Jirinovski nu se pot concretiza pe termen scurt intr-o varianta preferabila. Este de presupus - si de dorit - ca Federatia Rusa sa-si pastreze liniile mari de politica interna si externa. Anticipez necesitatea ca dl Putin sa se deschida mai mult spre dialogul social si sa puna bazele unei liberalizari care sa detensioneze potentialele focare de instabilitate. Putem fi de asemenea siguri ca in conditiile scaderii investitiilor straine directe in Rusia, Kremlinul se va orienta si spre alte surse de finantare. Va fi de asemenea consolidat proiectul uniunii euro-asiatice, menit sa sporeasca influenta Moscovei in cateva foste republici foste sovietice. In pofida polemicii cu SUA pe tema scutului anti-racheta, se va ajunge, probabil, la o solutie rationala in cadrul dialogului bilateral dar si in Consiliul NATO - Rusia.

  • Întrebarea nr. 5 Octavian

    Buna ziua domnule Baconschi,

    Ce se va intampla cu proiectul MAE privind votul romanilor din strainatate ? Il veti trece prin Parlament inainte de alegeri ? Va multumesc.

    • Teodor Baconschi

      Voi apara pana la adoptare proiectul legii votului prin corespondenta. El este instrumentul civic si legislativ prin care putem mentine in corpul natiunii romane 3 milioane de concetateni din afara granitelor. Vad aici un principiu de echitate si totodata o reparatie morala, de bun simt. Din pacate, exista partide politice ostile acestui proiect. Negocierile din cadrul coalitiei de guvernamant trebuie sa continue pana la trimiterea legii in Parlament, adoptarea ei si fixarea unui calendar de implementare. Foarte multe asociatii romanesti din straintate si-au manifestat sprijinul pentru aceasta initiativa.

  • Întrebarea nr. 6 costica

    1. Cum vedeti Dvs alianta de "dreapta" de la guvernare dintre PDL-UNPR, in conditiile in care UNPR este un "partid" de traseisti, care nu a participat la alegeri, in care exista o serie de nume care nu fac deloc bine PDLului, gen Gabriel Oprea, fostul Sef al Mafiei personale a lui Nastase(cum il numea Presedintele) sau Miki Spaga fost PSDist penal prin justitie sau traseistele Liliana Minca si Lavinia Sandru care pana mai ieri alataieri il injurau pe Presedinte pe la toate TVurile?!
    2. De ce nu propune PDL o LEGE care sa scoata in afara legii traseismul politic, in conditiile in care azi votam un ales pe lista unui partid si maine il vedem plecat la alt partid, de regula spre cele aflate la guvernare?

    • Teodor Baconschi

      1. Stabilizarea macroeconomica si reformele antamate in domenii precum educatia, munca sau codurile de procedura civila si penal au fost posibile si gratie sprijinului parlamentar oferit de UNPR. Indiferent cum percepeti acest partid, el a jucat pana acum un rol pozitiv. In toate declaratiile liderilor UNPR apare optiunea pentru un culoar de centru-stanga precum si dorinta unei profilari independente. Acest lucru nu va impiedica perfectarea unor aranjamente de sprijin reciproc pe plan local atat la alegerile pentru primari cat si la scrutinul din toamna.

      2. Personal consider ca traseismul politic este o patologie a democratiei si o sursa de confuzie in sanul electoratului. As vota oricand o lege care sa descurajeze acest fenomen. Sa speram ca presiunea civica in aceasta directie nu va slabi.

  • Întrebarea nr. 7 Alex Dănilă

    Cui se adresează mișcarea populară dacă ia în considerare alianțe îndoielnice?
    Pentru mine PDL are rolul de a ține departe USL, care se diluează cînd PDL trage după el PP, PNG sau UNPR.

    De ce se întîrzie chiar și o minimă curățenie în PDL, mai ales că Emil Boc are timp de partid acum?
    Cel mai grav caz e Dan Păsat, pe îl consider aproape la fel de periculos ca Cătălin Voicu.

    • Teodor Baconschi

      PDL este o mare organizatie politica angajata pe drumul unei transformari interne care a inceput la congresul din mai anul trecut. Pana una alta, este singurul partid politic care a adoptat un Cod Etic aplicabil in fapt si s-a deschis catre cooptarea unor oameni cu biografie nepatata. Nu ma simt neconfortabil alaturi de colegi precum Monica Macovei si nici nu vreau sa stabilesc o demarcatie artificiala intre noii veniti si cei vechi. In urmatoarele luni, focalizarea doctrinara si articularea unui program solid de continuare a reformelor structurale vor recredibiliza PDL ca partid national de centru dreapta si principal obstacol in calea populismului iresponsabil.

  • Întrebarea nr. 8 livia

    Specialistii in eonomie sustin cu argumente ca acest Tratat fiscal este o frana in dezvoltarea economica a Romaniei.Sa raspunda Baconsky Teodor cu contraargumente la:
    1. un tratat care impiedica dezvoltarea Romaniei;
    2.asumarea deficitului structural din tratat este echivalenta, practic, cu renuntarea la fonduri europene de miliarde de euro;
    3.mentinerea la un deficit de 0,5% inseamna inclusiv restrangerea de la investitii neprevazute provocate de fenomene ca inundatiile sau inzapezirile de acum;
    Si politic:
    1. Democratic este sa se supuna vointei poporului semnarea acestui tratat, de aceea :
    Cui serveste aceasta graba slugarnica in semnrea acestui Tratat atat timp cat actuala putere dovedita si acuzata de evaziune fiscala nu ggaranteaza disciplina fiscala la nivelul cel mai inalt din statul roman?

    • Teodor Baconschi

      Interesul national al Romaniei este acela de a evita aparitia unei Europe cu doua viteze. Daca nu ne inscriem in Tratatul Fiscal, ne asumam doua riscuri majore. Primul este acela de a nu fi la masa deciziilor cu bataie lunga. Al doilea este acela de a ii arunca in faliment pe copiii si nepotii nostri, care ar putea deveni victimele unor politici nu doar fiscale de crestere a deficitului structural. In pofida unor stari de spirit eurosceptice, Romania are o singura sansa de dezvoltare rapida si ea se numeste Uniunea Europeana.

  • Întrebarea nr. 9 Mih

    Buna ziua!
    1)Pana in prezent, ceea ce nu s-a reusit in Romania, a fost aparitia unei forte politice, autentica si puternica, de dreapta. Care ar fi cauzele?
    2)Ce sanse reale are aparitia unei asemenea forte, in timp cat mai scurt, astfel incat sa castige alegerile din acest an
    3)Ce alta formula ar asigura continuarea si consolidarea reformelor incepute ?
    Va multumesc.

    • Teodor Baconschi

      Coagularea fortelor de dreapta a fost sabotata sistematic de catre mostenitorii politici ai regimului comunist, care au reusit, mai ales prin privatizarile frauduloase din anii 90, sa acapareze principalele resurse economico-financiare. Acestui context nefavorabil ni s-au adaugat ciocnirile de orgolii intre liderii formatiunilor de dreapta, precum si persistenta culturala, in mentalitatea colectiva, a unor prejudecati de tip colectivist. Nici astazi nu intelegem ca libertatea este intim legata de apararea proprietatii, de o piata cu reguli egal impuse tuturor competitorilor precum si de stimularea creativitatii individuale.

  • Întrebarea nr. 10 Claudiu Popa

    Buna ziua,

    V-as ruga sa-mi raspundeti la doua intrebare:
    - ati purtat sau se vor purta negocieri cu PNL pentru a intra in aceasta miscare? Pe cine presupuneti ca ar putea face parte din aceasta Miscare?
    - in cazul castigarii alegerilor cum vor fi impartite locurile partidelor componente, cumva in proportie egala ?
    - In cazul in care partide ca cele ale lui Becali sau Dan Diaconescu vor face parte din aceasta miscare, va veti da demisia din partid?

    Multumesc anticipat,

    • Teodor Baconschi

      Apreciez ca locul PNL nu este in USL ci alaturi de toate fortele politice de centru -dreapta, vocatia istorica si modernizatoare a gandirii liberale poate fi fructificata doar daca principiile nu sunt sacrificate pe altarul unor obsesii personale. Sunt convins ca multi membri lucizi ai PNL gandesc in aceasta logica si vor actiona in consecinta de indata ce o vor putea face.





1769 vizualizari

  • 2 intrebari pentru dl Baconschi (Duminică, 26 februarie 2012, 22:23)

    Silviu [anonim]

    1. Intr-o tara care sufera de o criza a elitelor autentice, de ce am avea nevoie de o miscare "populara"? Sau aceasta denumire este doar un inevitabil tribut adus necesitatii asigurarii unei "baze de mase" a acestei noi "platforme" politice?

    2. Ce relevanta (mai) are crestin-democratia intr-o Uniune Europeana ale carei tratate constitutive evita orice referire la un patrimoniu spiritual comun de sorginte iudeo-crestina? Intr-o lume in care influenta Papalitatii este in scadere? Intr-o tara ortodoxa?

    Multumesc
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:18)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      Aveti dreptate atunci cand spuneti ca Romania nu este cuplata la elita ei adevarata. Dar nu va dau dreptate atunci cand sugerati o opozitie intre elita si "mase". Legitimitatea oricarei elite este data tocmai de dialogul cu societatea si de capacitatea ei de a o reprezenta. Pe de alta parte, conceptul de doctrina populara ilustreaza toata dreapta europeana de matrice crestin democrata. Filonul acesta de idei si valori are nevoie si in Romania de exponenti cat mai coerenti.
    • raspuns 2 (Luni, 27 februarie 2012, 13:20)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      Proiectul UE a fost creat de politicieni crestin democrati precum cancelarul german Adenauer, ministrul de externe francez Robert Schuman, Alcide de Gasperi sau chiar generalul De Gaulle. E vorba de o Europa a natiunilor bazata pe umanismul de inspiratie crestina si axata pe libertatea proprietarului-intreprinzator. Cu alte cuvinte, bazata pe clasa de mijloc in care fiecare cetatean este sau tinde sa devina proprietarul mijloacelor de productie. Vorbim despre antreprenoriatul IMM, despre autonomia comunitatii locale si despre solidaritatea intre oamenii liberi.
  • Noua Republica (Duminică, 26 februarie 2012, 22:41)

    HP [anonim]

    Cum vedeti colaborarea cu Noua Republica pe viitor avand in vedere faptul ca aceasta formatiune va refuza intrarea in Miscarea Populara ?

    Este evident pentru destui ca, cu toate bunele intentii, Miscarea Populara va fi impregnata de toti nevenitii disperati dupa ciolan, un fel de PDL rebranduit.

    Electoratul de dreapta autentic vrea o formatiune reprezentativa si onesta, nepatata si nedispusa la prostitutie politica. Aceea este Noua Republica.

    Miscarea Populara va dilua doar voturile, in speranta recuperarii procentelor pierdute de catre PDL in urma reformelor. Asta nu ne incalzeste cu nimic pe unii dintre noi care nu votam de foame, ci principial.

    PDL si Miscarea Populara se vor a fi un hibrid pentru ochii fraierilor - si de dreapta, si populari, adica pentru prostime, doua concepte incompatibile.
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:23)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui HP

      Noua Republica este, deocamdata, o initiativa civica. Initiatorii sai isi propun revigorarea dreptei si formarea unui nou partid politic. Valorile de la care se revendica sunt in principiu compatibile cu initiativa unei constructii de dreapta plurale. In masura in care proiectul se va dovedi valid cu prilejul parlamentarelor din aceasta toamna, PDL trebuie sa deschida calea unei colaborari politice cu noua formatiune.
  • Miscarea populara (Duminică, 26 februarie 2012, 23:31)

    Anonim [anonim]

    In ce masura se va deosebi MP de PDL?

    Care e sensul formarii unei "miscari" in care celelalte partide in afara PDL vor avea un rol cosmetic, fara o curatenie serioasa in PDL?
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:26)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

      Conducerea PDL a purtat chiar aseara, la sediul din Modrogan, o discutie despre arhitectura posibila a Miscarii Populare. Am decis sa pregatim temeinic actiunea pe baza consultarii tuturor filialelor judetene si a unor studii sociologice menite sa masoare obiectiv asteptarile electoratului de dreapta. Pentru moment, nu e vorba de secretomanie ci de oprirea unor opinii exprimate cu titlu personal. PDL va decide in urmatoarele saptamani strategia optima in aceasta privinta, inclusiv sub raportul comunicarii publice.
  • miscarea populara / alegeri in rusia (Luni, 27 februarie 2012, 1:14)

    ateolog [anonim]

    1) V-ati pronuntat impotriva cooptarii PNG si PPDD in "Miscarea Populara". Cum puteti justifica o astfel de pozitie, in conditiile in care partidul din care faceti parte si-a asociat imaginea cu personaje ca Nicolae Guta (care a compus imnul electoral PDL) si Bercea Mondialul. Sunt d-nii Becali si Diaconescu mai putin frecventabili decat d-nii Guta si Mondial?

    2) Una din "temele anuntate" pt discutia online e legata de alegerile din Rusia. Ne puteti spune din ce perspectiva priviti alegerile din Rusia? Aveti cumva vreo pregatire in studiile rusesti, sau in relatiile internationale in general, sau priviti lucrurile dintr-o perspectiva pur teologica?

    Va multumesc si astept cu nerabdare raspunsurile Dvs.
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:34)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui ateolog

      1. Cred ca Miscarea Populara se va articula pe termen mai lung cu scopul de a institutionaliza dreapta romaneasca si de a oferi societatii solutii de guvernare sustenabile. Miscarea Populara nu trebuie confundata cu geometria unor aranjamente pre sau post electorale focalizate pe luna noiembrie.

      2. Alegerile din 4 martie din Rusia au o relevanta si internationala greu de subestimat. Le urmaresc atat ca diplomat de profesie cat si ca politician. Stim ca Vladimir Putin are prima sansa. Am constatat ca sistemul de putere pe care l-a generat suscita opozitie din partea unor segmente sociale deocamdata slab organizate. Alternativele oferite de ceilalti candidati dela comunistul Ziuganov la ultranationalistul Jirinovski nu se pot concretiza pe termen scurt intr-o varianta preferabila. Este de presupus - si de dorit - ca Federatia Rusa sa-si pastreze liniile mari de politica interna si externa. Anticipez necesitatea ca dl Putin sa se deschida mai mult spre dialogul social si sa puna bazele unei liberalizari care sa detensioneze potentialele focare de instabilitate. Putem fi de asemenea siguri ca in conditiile scaderii investitiilor straine directe in Rusia, Kremlinul se va orienta si spre alte surse de finantare. Va fi de asemenea consolidat proiectul uniunii euro-asiatice, menit sa sporeasca influenta Moscovei in cateva foste republici foste sovietice. In pofida polemicii cu SUA pe tema scutului anti-racheta, se va ajunge, probabil, la o solutie rationala in cadrul dialogului bilateral dar si in Consiliul NATO - Rusia.
  • vot diaspora (Luni, 27 februarie 2012, 1:26)

    Octavian [anonim]

    Buna ziua domnule Baconschi,

    Ce se va intampla cu proiectul MAE privind votul romanilor din strainatate ? Il veti trece prin Parlament inainte de alegeri ? Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:38)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian

      Voi apara pana la adoptare proiectul legii votului prin corespondenta. El este instrumentul civic si legislativ prin care putem mentine in corpul natiunii romane 3 milioane de concetateni din afara granitelor. Vad aici un principiu de echitate si totodata o reparatie morala, de bun simt. Din pacate, exista partide politice ostile acestui proiect. Negocierile din cadrul coalitiei de guvernamant trebuie sa continue pana la trimiterea legii in Parlament, adoptarea ei si fixarea unui calendar de implementare. Foarte multe asociatii romanesti din straintate si-au manifestat sprijinul pentru aceasta initiativa.
  • colaborarea PDL cu UNPR (Luni, 27 februarie 2012, 8:20)

    costica [anonim]

    1. Cum vedeti Dvs alianta de "dreapta" de la guvernare dintre PDL-UNPR, in conditiile in care UNPR este un "partid" de traseisti, care nu a participat la alegeri, in care exista o serie de nume care nu fac deloc bine PDLului, gen Gabriel Oprea, fostul Sef al Mafiei personale a lui Nastase(cum il numea Presedintele) sau Miki Spaga fost PSDist penal prin justitie sau traseistele Liliana Minca si Lavinia Sandru care pana mai ieri alataieri il injurau pe Presedinte pe la toate TVurile?!
    2. De ce nu propune PDL o LEGE care sa scoata in afara legii traseismul politic, in conditiile in care azi votam un ales pe lista unui partid si maine il vedem plecat la alt partid, de regula spre cele aflate la guvernare?
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:42)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui costica

      1. Stabilizarea macroeconomica si reformele antamate in domenii precum educatia, munca sau codurile de procedura civila si penal au fost posibile si gratie sprijinului parlamentar oferit de UNPR. Indiferent cum percepeti acest partid, el a jucat pana acum un rol pozitiv. In toate declaratiile liderilor UNPR apare optiunea pentru un culoar de centru-stanga precum si dorinta unei profilari independente. Acest lucru nu va impiedica perfectarea unor aranjamente de sprijin reciproc pe plan local atat la alegerile pentru primari cat si la scrutinul din toamna.

      2. Personal consider ca traseismul politic este o patologie a democratiei si o sursa de confuzie in sanul electoratului. As vota oricand o lege care sa descurajeze acest fenomen. Sa speram ca presiunea civica in aceasta directie nu va slabi.
  • Cui se adresează mișcarea populară? (Luni, 27 februarie 2012, 8:53)

    Alex Dănilă [anonim]

    Cui se adresează mișcarea populară dacă ia în considerare alianțe îndoielnice?
    Pentru mine PDL are rolul de a ține departe USL, care se diluează cînd PDL trage după el PP, PNG sau UNPR.

    De ce se întîrzie chiar și o minimă curățenie în PDL, mai ales că Emil Boc are timp de partid acum?
    Cel mai grav caz e Dan Păsat, pe îl consider aproape la fel de periculos ca Cătălin Voicu.
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:46)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex Dănilă

      PDL este o mare organizatie politica angajata pe drumul unei transformari interne care a inceput la congresul din mai anul trecut. Pana una alta, este singurul partid politic care a adoptat un Cod Etic aplicabil in fapt si s-a deschis catre cooptarea unor oameni cu biografie nepatata. Nu ma simt neconfortabil alaturi de colegi precum Monica Macovei si nici nu vreau sa stabilesc o demarcatie artificiala intre noii veniti si cei vechi. In urmatoarele luni, focalizarea doctrinara si articularea unui program solid de continuare a reformelor structurale vor recredibiliza PDL ca partid national de centru dreapta si principal obstacol in calea populismului iresponsabil.
  • Despre deficitul structural, (Luni, 27 februarie 2012, 9:17)

    livia [anonim]

    Specialistii in eonomie sustin cu argumente ca acest Tratat fiscal este o frana in dezvoltarea economica a Romaniei.Sa raspunda Baconsky Teodor cu contraargumente la:
    1. un tratat care impiedica dezvoltarea Romaniei;
    2.asumarea deficitului structural din tratat este echivalenta, practic, cu renuntarea la fonduri europene de miliarde de euro;
    3.mentinerea la un deficit de 0,5% inseamna inclusiv restrangerea de la investitii neprevazute provocate de fenomene ca inundatiile sau inzapezirile de acum;
    Si politic:
    1. Democratic este sa se supuna vointei poporului semnarea acestui tratat, de aceea :
    Cui serveste aceasta graba slugarnica in semnrea acestui Tratat atat timp cat actuala putere dovedita si acuzata de evaziune fiscala nu ggaranteaza disciplina fiscala la nivelul cel mai inalt din statul roman?
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:50)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui livia

      Interesul national al Romaniei este acela de a evita aparitia unei Europe cu doua viteze. Daca nu ne inscriem in Tratatul Fiscal, ne asumam doua riscuri majore. Primul este acela de a nu fi la masa deciziilor cu bataie lunga. Al doilea este acela de a ii arunca in faliment pe copiii si nepotii nostri, care ar putea deveni victimele unor politici nu doar fiscale de crestere a deficitului structural. In pofida unor stari de spirit eurosceptice, Romania are o singura sansa de dezvoltare rapida si ea se numeste Uniunea Europeana.
  • Alianta populara (Luni, 27 februarie 2012, 9:24)

    lili [anonim]

    Poate sa includa si partidele lui Becali(declarat clar de dreapta) sau Dan Diaconescu, asa cum speculeaza mass-media?
    A avut sau are PDL in vedere si o astfel de colaborare in viitoarea Alianta, in conditiile in care exprimarile unor lideri PDL precum Cristian Preda exclud asa ceva ?
  • Coagulare de dreapta (Luni, 27 februarie 2012, 9:37)

    Mih [anonim]

    Buna ziua!
    1)Pana in prezent, ceea ce nu s-a reusit in Romania, a fost aparitia unei forte politice, autentica si puternica, de dreapta. Care ar fi cauzele?
    2)Ce sanse reale are aparitia unei asemenea forte, in timp cat mai scurt, astfel incat sa castige alegerile din acest an
    3)Ce alta formula ar asigura continuarea si consolidarea reformelor incepute ?
    Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:53)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mih

      Coagularea fortelor de dreapta a fost sabotata sistematic de catre mostenitorii politici ai regimului comunist, care au reusit, mai ales prin privatizarile frauduloase din anii 90, sa acapareze principalele resurse economico-financiare. Acestui context nefavorabil ni s-au adaugat ciocnirile de orgolii intre liderii formatiunilor de dreapta, precum si persistenta culturala, in mentalitatea colectiva, a unor prejudecati de tip colectivist. Nici astazi nu intelegem ca libertatea este intim legata de apararea proprietatii, de o piata cu reguli egal impuse tuturor competitorilor precum si de stimularea creativitatii individuale.
  • Componenta Miscarii Populare (Luni, 27 februarie 2012, 10:00)

    Claudiu Popa [anonim]

    Buna ziua,

    V-as ruga sa-mi raspundeti la doua intrebare:
    - ati purtat sau se vor purta negocieri cu PNL pentru a intra in aceasta miscare? Pe cine presupuneti ca ar putea face parte din aceasta Miscare?
    - in cazul castigarii alegerilor cum vor fi impartite locurile partidelor componente, cumva in proportie egala ?
    - In cazul in care partide ca cele ale lui Becali sau Dan Diaconescu vor face parte din aceasta miscare, va veti da demisia din partid?

    Multumesc anticipat,
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 13:56)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Claudiu Popa

      Apreciez ca locul PNL nu este in USL ci alaturi de toate fortele politice de centru -dreapta, vocatia istorica si modernizatoare a gandirii liberale poate fi fructificata doar daca principiile nu sunt sacrificate pe altarul unor obsesii personale. Sunt convins ca multi membri lucizi ai PNL gandesc in aceasta logica si vor actiona in consecinta de indata ce o vor putea face.
  • Perspective (Luni, 27 februarie 2012, 10:16)

    sgc [anonim]

    Dle Baconschi,
    Va rog sa creionati o pozitie probabila a d-voastra, in politica romaneasca , dupa 2014, adica incheierea mandatului Presedintelui Traian Basescu.
    Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 14:02)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui sgc

      Proiectul meu politic are doua componente: unitatea dreptei si reconstituirea unei elite nationale credibile. In acest efort de durata, conteaza prea putin rolul meu strict individual. Tot ce-mi doresc este sa-mi pot folosi experienta acumulata in 15 ani de diplomatie intr-o echipa capabila sa intoarca definitiv foaia tranzitiei. Cred ca potentialul nostru ca societate este batjocorit de starea in care se afla lucrurile astazi si ca actiunea este imperativa. Evident, nimic din aceste scopuri nu se va putea concretiza daca oamenii valorosi din societatea noastra se vor complace in continuare in apatie civica si nu se vor implica politic.
  • votul prin corespondenta (Luni, 27 februarie 2012, 10:18)

    Mihai George [anonim]

    Sunt cetatean roman stabilit in statele unite de peste 30 de ani. Traiesc in Jacksonville,Florida, Pentru ami exprima votul in viitoarele alegeri, parlamentare sau prezidentiale ar trebui sa fac o deplasare de cca. 450 mile adica in jur de 700 km. Ca mine mai sunt foarte multi romani care ar dori votul prin corespondenta. Cand se va pune in discutie aceasta propunere de care am auzit cu ceva vreme in urma?
    Va multumesc
  • Civice (Luni, 27 februarie 2012, 10:51)

    Bogdan [anonim]

    Ați anunțat propunerea de cooptare în MP a unor organizații civice.

    1. Cum vor fi acestea - prin definiție non-partinice și apolitice - incluse, având în vedere că MP este o alianță cu caracter electoral?
    2. Este dispusă MP să preia din obiectivele și principiile asociațiilor civice membre, în condițiile în care acestea vor fi realemnte de dreapta?
    și
    3. La ce structuri civice v-ați gândit? Nu cumva aceiași veșnici „reprezentanți ai societății civile” de tipul Mircea Toma, Pârvulescu, salariații lui Soros - toți, dar absolut toți, având orientare de stânga?

    Mulțumim,
    • raspuns (Luni, 27 februarie 2012, 14:05)

      Teodor Baconschi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      In postmodernitate, puterea e castigata in retea. Cred ca putem reinventa interesul romanilor pentru politica antrenand atat in proiectul national cat si in miscarea partidelor parlamentare cat mai multe retele asociative. Sectorul nonguvernamental este un element cheie in functionarea democratiei romanesti si sunt sigur ca nu se va limita in viitorul apropiat la furnizarea expertizei sectoriale. A sosit, poate, momentul ca principalele forte civice sa construiasca binele comun fara a se mai multumi cu alegerea raului celui mai mic.
  • Buna Ziua! (Luni, 27 februarie 2012, 11:28)

    rds [utilizator]

    Unele persoane din partid au declarat ca Becali si alte personaje asemanatoare lui ca nu au ce cauta in Miscarea Populara. La cateva ore dupa ce s-a aflat de acea intelegere intre PDL-PNG , Becali a declarat ca va intra in Miscarea Populara. Intrebarea mea este daca s-a discutat in partid despre PNG si de ce este o atitudine atat de schimbatoare , de instabila in jurul partidului?
  • Intrebari! (Luni, 27 februarie 2012, 11:31)

    rds [utilizator]

    1.Care este diferenta dintre Miscarea Populara si PDL?
    2.Miscarea Populara nu o sa fie cumva asociata ca un partid creat in laboratorul de la Cotroceni?
    3.Cati din actuali membri ai partidului vor prinde un loc in Miscarea Populara?
  • sunteti o optiune de purtator de cuvant a MP? (Luni, 27 februarie 2012, 11:39)

    Bogdan [anonim]

    Dupa ce ati fost demis pentru ca ati vorbit aiurea este oare o idee buna sa faceti parte din aceasta miscare populara? Considerati ca prezenta dumneavoastra ar aduce mai multa credibilitate miscarii, tinand cont ca atitudinea d-voastra fata de protestatarii din Romania nu a fost tocmai "populara" si chiar ati lansat cu destul succes termenul de "vierme"?
    Ce crediblitate are o astfel de miscare care il are printre varfurile de lance pe Gigi Becali?
  • In sertar sau pe strada? (Luni, 27 februarie 2012, 11:43)

    Enache [anonim]

    Dle Baconschi, Miscarea Populara pare o idee ascunsa intr-un sertar prafuit si scoasa intr-un moment de criza interna pentru PDL. Daca ati fi avut 30% in sondaje, ati fi abandonat ideea.

    Si totusi, e o contradictie in termeni sa vorbiti de o Miscare Populara fara ca semnele acestei popularitati sa fie vizibile pe strada, la firul ierbii. La ce adunari publice au participat liderii Miscarii Populare pentru a sti ca sunt sau nu populari? Care sunt concret formele de consultare cu electoratul?

    Noua Republica are filiale in toata tara (peste 30 la numar) pentru ca oamenii de acolo - incepind cu Mihai Neamtu - bat la pas localitate cu localitate. Nu par sa aiba bani, dar au sigur motivatie si entuziasm. Cu ce se lauda Miscarea Populara? Care sunt documentele sale doctrinare? Ideile de baza? Ce rol va juca MRU? De ce tace premierul pe subiectul Miscarea Populara? Va fi un independent pina in noiembrie 2012?

    Ce credeti?
  • Miscarea populara ,USL sau ETC (Luni, 27 februarie 2012, 12:07)

    Cristian [anonim]

    O clasa politica compromisa se poate la nesfarsit reinventa fara a face schimbari de fond ? cest verset poate va explica mai usor ce doresc sa spun :" Ca un câine care se întoarce unde a vărsat, aşa este omul nebun care se întoarce la nebunia lui."Pilde. 26.11
  • 2 intrebari (Luni, 27 februarie 2012, 12:20)

    maryus315 [anonim]

    - cu PDL pentru prima data "vechea garda' a facut un pas in spate. Credeti ca exemplul va fi urmat si de restul partidelor de pe scena politica?

    - cat de mult se va permite ministrului de finante sa mearga cu lupta anti-evaziune (fiscala) cand astfel pot fi afectate multe interese din partid? Va fi o "cam pana aici" sau "aveti suportul nostru neconditionat"
  • Comparatie (Luni, 27 februarie 2012, 12:22)

    Clarificare [anonim]

    1. Va rog sa specificati cu ce partide sau miscari politice din Franta, Italia sau Germania (contemporane sau din istorie) se aseamana cel mai mult Miscarea Populara.

    2. Ce parare aveti despre corporatism, daca ar putea fi reinventat

    3. Cum se raporteaza Miscarea Populara la (neo)liberalism si socialism, ce alternative propune.

    Multumiri !
  • Cum a redevenit Miscarea Populara in PDL? (Luni, 27 februarie 2012, 13:22)

    Alex Neamtu [anonim]

    In urma cu doar cateva saptamani imi amintesti ca spuneati ca subiectul Miscarii Populare nu mai e de actualitate in PDL si a intrat in umbra. Daca nu ma insel era intr-un interviu pentru Deutsche Welle. Ce s-a intamplat in acest timp scurt de Miscarea Populara a redevenit un subiect de actualitate in PDL?
    Multumesc pentru raspuns.
  • /// (Luni, 27 februarie 2012, 13:32)

    Petrescu [anonim]

    Care este viziunea dumneavoastra despre Regiunea Dunarii..in sens economic si strategis(editat de HotNews.ro)
  • NR si Miscarea Populara (Luni, 27 februarie 2012, 17:02)

    Ciocan Ioan [anonim]

    Daca ati fi dvs.conducatorul NR ,ati fi de acord sa o integrati in Miscarea Populara?Cunoasteti foarte bine
    ideile care au stat la baza formarii acestei miscari civice,multe din ele nu va sunt straine.
    Si totusi ,pozitia pe care o ocupati in PDL,va permite sa ne dati un raspuns transant?
    Sunteti constient ca un copil nou nascut,oricat ar fi de viguros nu se poate dezvolta ,daca cei din familia lui
    il lasa la voia intamplarii.Prea multi unchi si matusi ,nu cred ca vor dori ca el sa ajunga mare si voinic.
    Cei asemeni dvs.stiu sa priveasca mai departe de ziua de maine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by