Cum se platesc lucrarile de deszapezire in judetul Vrancea, cat costa deszapezirea anul acesta si cum se monitorizeaza activitatile. Studiu de caz: Consiliul Judetean Vrancea

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 15 februarie 2012, 19:53 Actualitate | Esenţial


Utilaj de deszapezire actionand in Jud. Vrancea
Foto: Agerpres
Consiliul Judetean Vrancea a incheiat in noiembrie 2011 un contract de deszapezire in valoare de 2.665.544 lei fara TVA, pe patru luni, cu firma Sotirex SRL. "Banii care se deconteaza pe situatiile de lucrari sunt din acest contract, nu in plus pe langa acesta. In momentul acesta nu vreau sa discut de niciun contract suplimentar. (...) In acest moment nu am incheiat contracte suplimentare", a declarat pentru HotNews.ro Iulian Matache, directorul Directiei Dezvoltare a CJ Vrancea. De partea cealalta, Mihai Munteanu, directorul Sotirex SRL, a declarat pentru HotNews.ro ca "este posibil, cum se anunta si finalul lunii februarie tot cu zapada, sa depasim orele de interventie din contract", deci si suma prevazuta in acesta.
  • Citeste si: Detaliile afacerii deszapezirea. Cine si cum monitorizeaza executia contractului. Studiu de caz: Primaria sector 1
In judetul Vrancea, pe 29 noiembrie 2011 a fost atribuit contractul de deszapezire a drumurilor judetene aflate in administrarea Consiliului Judetean Vrancea catre SOTIREX SRL. In descrierea succinta a contractului sunt precizate urmatoarele: "Ofertantul declarat castigator al licitatiei trebuie sa asigure prestate serviciile de deszapezire si prevenire a poleiului pe drumurile judetene". Valoarea totala finala a contractului este de 2.665.544 lei fara TVA, din bugetul local al judetului, potrivit contractului de atribuire publicat pe Licitatiipublice.clubafaceri.ro. Contractul a fost atribuit prin licitatie deschisa, criteriul de atribuire fiind pretul cel mai scazut.

Iulian Matache, directorul Directiei Dezvoltare a CJ Vrancea: Banii care se deconteaza pe deszapezire sunt din contractul de 2.665.544 de lei, nu in plus pe langa acesta. In acest moment nu am incheiat contracte suplimentare

Iulian Matache, directorul Directiei Dezvoltare a Consiliului Judetean Vrancea, a declarat pentru HotNews.ro ca procedura care s-a respectat este de incheiere a unui contract pe 4 luni, pana pe 15 martie. Contractul este in valoare de 2.665.544 lei, dar banii se duc catre Sotirex SRL pe masura ce au loc activitati de deszapezire si nu la inceput, la incheierea contractului. "Nu se deconteaza la inceput de contract si nici lunar, ci pe masura ce se fac situatiile de lucrari, ca daca nu se lucreaza, nu am ce sa decontez", a declarat Iulian Matache. Potrivit acestuia, "banii din contract, 2.665.544 de lei, nu au fost platiti. A fost platit in jur de 500.000 de lei, pe nisipul antiderapant, pe producerea si montarea parazapezilor. Atat s-a platit".

"Lucrarile in sine nu se platesc niciodata acum, ci se platesc cand reusesc sa termin cu iarna. Deci nu se plateste prestatie lunara sau saptamanala. Nu stiu sa va spun cand platesc. Pot sa platesc la inceput, dupa ce s-au achizitionat materialele, si pot sa platesc chiar la finalul iernii", sustine directorul Directiei Dezvoltare a CJ Vrancea.

Oficialul a precizat ca activitatea firmei de deszapezire este verificata de 5 inspectori de zona si un sef de serviciu, fiecare dintre ei avand in grija in jur de 100 de kilometri de drumuri judetene pe care ii verifica zilnic sau la doua zile. "Se deplaseaza pe zona pe care o au in sarcina, fac fotografii si completeaza caietul de lucru, in care noteaza, pe ore si pe zile, starea drumurilor si activitatea firmei de deszapezire", a continuat Iulian Matache.
 
"Banii care se deconteaza pe situatiile de lucrari sunt din contractul de 2.665.544 de lei, nu in plus pe langa acesta. In momentul acesta nu vreau sa discut de niciun contract suplimentar. Banii pe care ii dam sunt din si in limitele acestui contract, nu suplimentar. In acest moment nu am incheiat contracte suplimentare. Vom analiza daca este nevoie", a declarat directorul Directiei Dezvoltare a CJ Vrancea.
   
Potrivit oficialului, exista posibilitatea ca firma sa obtina la finalul celor patru luni mai putini bani decat cei trecuti in contract, daca situatia din teren nu a necesitat deplasarea utilajelor conform estimarii. "Au fost situatii de-a lungul anilor in care nu a incasat toti banii. (...) Iarna a trecuta a incasat chiar mai putin, in jur de 2.200.000 lei, dintr-un contract similar. Nu platesc decat daca se justifica. In rest, nu platesc un ban in plus", a precizat Matache.

Intrebat ce se intampla cu utilajele aduse in plus pentru deszapezire, acesta a declarat ca "s-au suplimentat utilajele, dar nu pentru noi, ci pentru autoritatile locale. Autoritatile locale sunt intr-o situatie catastrofala. Vreau sa va spun ca din cauza faptului ca pe drumurile nationale nu s-a actionat, autoritatile locale au fost efectiv blocate. In aceasta situatie, va dati seama ca au fost necesare foarte multe utilaje ca sa o iei de la capat".
 
Marti, consilierii judeteni din Vrancea au aprobat alocarea sumei de 1,1 milioane de lei pentru actiuni de deszapezire. "Am alocat bani in eventualitatea in care ii vom folosi. Dar vom face o analiza foarte clara si dupa aceea va vom comunica. Toate lucrurile sunt publice, deci nu avem nimic de ascuns. Daca este cazul, acesti bani vor merge pe utilaje in plus", a declarat oficialul.
 
Iulian Matache sustine ca, in toata aceasta perioada, Consiliul Judetean Vrancea se mandreste cu faptul ca "atunci cand s-a luat decizia inchiderii tuturor drumurilor nationale, Consiliul Judetean a muncit zi si noapte astfel incat orasele si comunele din judetul Vrancea sa nu fie izolate, pentru ca orasele sunt legate de capitala de judet prin drumuri nationale si drumuri judetene. Oamenii au muncit zi si noapte ca sa tina drumurile judetene deschise, astfel incat ambulantele, masinile de pompieri si toate sistemele de urgenta sa poata ajunge cu oamenii bolnavi la Focsani".   

Marian Oprisan, presedintele CJ Vrancea, a declarat pentru HotNews.ro ca "poate sa vina Curtea de Conturi, pot sa vina toate organele abilitate ale statului, le punem la dispozitie tot, suntem transparenti, nu ne intereseaza decat un singur lucru: sa normalizam viata cetatenilor din judetul Vrancea".  

Mihai Munteanu, directorul Sotirex SRL: E posibil, cum se anunta si finalul lunii februarie tot cu zapada, sa depasim orele de interventie din contract

Directorul companiei de deszapezire din judetul Vrancea, Mihai Munteanu, a declarat pentru HotNews.ro ca "pana in prezent suntem in estimarile din contract. Dar daca iarna mai continua, e posibil sa le depasim". "E posibil, cum se anunta si finalul lunii februarie tot cu zapada, sa depasim orele de interventie", a continuat directorul Sotirex SRL.

Acesta a precizat ca firma sa intervine cu 18 raspanditoare cu lame, 8 incarcatoare frontale, 3 autofreze, 2 autogredere si un buldozer.

Intrebat cum reuseste sa se incadreze intr-un contract similar celui de anul trecut, in conditiile in care iarna aceasta este mult mai dura, Mihai Munteanu a raspuns: "Pai de asta zic ca facem eforturi sa ne incadram; am redus cat de cat cheltuielile, cazam baietii la bazele de deszapezire, dar principala cheltuiala este carburantul, restul sunt ale noastre. Deci costurile sunt doar de intretinere si de consum".

"Reusim sa trecem de iarna asta cu utilajele pe care le avem, pentru drumurile judetene avute in contract", a continuat directorul Sotirex SRL. Acesta a precizat ca starea de urgenta invocata de presedintele Consiliului Judetean, Marian Oprisan, nu se refera la drumurile judetene. "Noi, la drumurile judetene, am facut fata si facem fata in conditiile de eliberare a drumurilor pentru macar o singura banda. Ei au solicitat utilaje si ajutor pentru drumurile comunale si laterale drumurilor judetene. Noi ajungem in centrul comunei cu drumul judetean, dar acelasi strat de zapada de 3-4 metri este si pe ulitele laterale si primarii nu au cum sa faca fata. La drumurile judetene noi ne-am facut treaba, noi suntem cei care intervenim, nu au intervenit alte utilaje", sustine Mihai Munteanu.

"Ajutorul a fost pentru anumite sectoare de drum national, anumite sectoare de drum comunal si anumite municipii: Focsani, Panciu, care nu mai faceau fata cu utilajele pe care le aveau in dotare", a continuat acesta.  

Evenimentul Zilei scrie in editia electronica de miercuri ca deszapezirea este "o afacere de familie la Vrancea, acolo unde presedintele CJ, Marian Oprisan, membru in conducerea PSD, atribuie, din 2008, toate contractele de deszapezire a drumurilor judetene catre firma Sotirex SRL, al carui asociat si administrator a fost, pana in 2005, actualul consilier judetean Victor Roman, tot membru PSD".


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9371 vizualizari

  • -13 (21 voturi)    
    Ia uite ma nu se mai scrie despre Iran!!!! (Miercuri, 15 februarie 2012, 20:50)

    gigel123 [anonim]

    Nu v-a venit inca ordinul de la Ambasada Israelului cu ce sa scrieti si ce sa mai manipulati! Hahaha!
    • -9 (11 voturi)    
      Ia uite ma nu se mai scrie despre Iran!!!! (Miercuri, 15 februarie 2012, 22:59)

      Cornelus [anonim] i-a raspuns lui gigel123

      Nu v-a venit inca ordinul de la Ambasada Israelului cu ce sa scrieti si ce sa mai manipulati! Hahaha!
  • +4 (10 voturi)    
    mda (Miercuri, 15 februarie 2012, 20:58)

    eu [anonim]

    sa faceti investigatii in piatra-neamt

    pinalti a alocat milioane de lei catre publiserv (o companie a primariei cu capital de stat)

    numai a aceasta firma stiti cate utilaje are ??

    13... da 13 ifroane, rabe si tractoare cu vechimi intre 30 si 40 ani care se chinuie sa impinga zapada prin tot municipiul piatra-neamt

    macar in vrancea cica se face licitatie publica.. in piatra-neamt nu se face nimic, si vireaza direct banii in conturile publiserv si de acolo dispar.. nu se stie unde, gurile rele zic ca s-au varsat jumatate in conturile noii televiziuni nationale GigaTV a lui pinalti.
    • 0 (2 voturi)    
      Unde crezi ca a gresit? (Joi, 16 februarie 2012, 0:08)

      Andrei966 [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Banii nu mai sunt sifonati catre firme-capusa.O firma de stat nu poate face ce vrea ea cu banii ei, angajatii primesc salarii decente si daca firma are profit, banii se duc la bugetul primariei, nu pe viloace si jipane de nesimtiti. La privat faci ce vrei cu banii si mai pacalesti si fscul.. la statnu se face evaziune iar dca face vreunul, ala risca puscaria... deci nu vad unde e greseala. Ca firma de stat poate lucra mai prost calitativ, poate.. dar pe noi ne omoara firmele private care lucreaza la fel de prost si sunt platite dublu..
  • +4 (4 voturi)    
    care sunt obligatiile acestei firme? (Miercuri, 15 februarie 2012, 21:28)

    pehash [utilizator]

    Eu n-am prea inteles din tot articolul ce obligatii are Sotirex. Inteleg ca factureaza la volum de munca, dar ce responsabilitati are? Daca nu-si face treaba (evident ca nu si-a facut-o, altfel nu ramaneau aia de la clubul 4x4 blocati peste noapte in localitate) cine raspunde?
    • +1 (1 vot)    
      cat o fi????? (Joi, 16 februarie 2012, 12:01)

      artimos [anonim] i-a raspuns lui pehash

      daca un drum comunal are 11 m latime si se curata numai 7 m (ca sa nu fie prea multe urlete) cat e FURTUL la suprafata? vreo 33%?
  • +1 (1 vot)    
    Si parandaratu (Miercuri, 15 februarie 2012, 21:32)

    ady [anonim]

    Cine il da? Nu trebui sa dea si ei"sotirex-ul" la partid. Mai ale ca e an electoral. In Sect. 6 aia de la urban nu au bani sa le cumpere lopeti la angajati. Stau 3 insi pe o lopata:))
  • +7 (9 voturi)    
    Oprisan a furat... (Miercuri, 15 februarie 2012, 21:57)

    Costin1968 [utilizator]

    ...clar, dar A FURAT PENTRU OAMENI...Adica soacra-sa, nevasta...etc
  • -3 (3 voturi)    
    (null) (Miercuri, 15 februarie 2012, 22:15)

    Anonim [anonim]

    (null)
  • +6 (6 voturi)    
    Am avut marea onoare (Joi, 16 februarie 2012, 2:04)

    Vali [anonim]

    sa cunosc un director de la o mica fima de salubritate in Bucuresti in una din zilele cu ninsoare (inainte de codul rosu/galben/albastru sau cum a mai fost) si m-a uns pe suflet replica lui:"Uite Doamne, ploua cu bani!". Se poate comenta mult si bine in continuare, dar mie deja mi-e cam scarba.
  • +5 (5 voturi)    
    Cum si-au facut treaba? (Joi, 16 februarie 2012, 9:04)

    bunicuta66 [utilizator]

    In municipiul Focsani, singurele strazi care ieri erau circulabile, si asta dupa ora11.00, erau Bd. Unirii si str. Republicii de unde sa cara zapada. In rest, sunt strazi unde nu a intrat nici un utilaj de la deszapezire. Str. Popa Sapca a fost deszapezita de oameni cu lopetile dupa ce a stat o saptamana inchisa. Pe alte strazi laturalnice tot oamenii au iesit cu mic cu mare sa curete zapada. Nu am vazut decat un singur utilaj cu o lama pe Unirea Principatelor si un tractoras care nu se vedea de la inaltimea nametilor. Restul unde sunt oare? In care judet si-au facut firmele acestea datoria?
    • +1 (1 vot)    
      Sotirex (Joi, 16 februarie 2012, 10:00)

      MaDao [anonim] i-a raspuns lui bunicuta66

      Din cate am inteles in articol firma asta are contract de dezapezire pe drumurile din judet nu din localitati.
      Acolo ar trebui trasi la raspundere daca nu respecta contractul. Dar probabil in contract nici nu exista clauze de penalitati.
      Cine nu dezapezeste in Focsani este alta poveste. Acolo ar trebui facut investigatii.
      La Piatra Neamt cand a fost primul val de zapada nu a iesit absolut nici un utilaj in oras. In jurul orasului era uscat iar in centru zapada de 20 de cm pe drumuri. Cica nu a bagat utilajele sa nu strice asfaltul cel nou si in garantie.
      Abia la al doile aval de ninsoare au aparut camioanele cu lama care se plimba pe strazile principale. Pe strazile laterale e jale. Zapada afanata de 20 de cm.
  • +4 (4 voturi)    
    Foarte interesant (Joi, 16 februarie 2012, 9:56)

    vladf [utilizator]

    Anul trecut, dintr-un contract asemanator, au fost platiti 2.200.000 lei deci aproximativ 82%.
    Nu tin minte cat a nins anul trecut, dar sigur nu a fost nici jumate din zapada de anul asta.
    Prin deductie, daca anul trecut au dat 2.200.000 anul asta o sa dea cel putin 4.400.000.
    Cineva umbla cu soparlica pe aici.
    Sigur anul trecut au furat la greu, iar anul asta o sa-si merite sau nu banii.
    Trecutul nu-l verifica nimeni?
  • +2 (2 voturi)    
    dezapezire Vrancea (Joi, 16 februarie 2012, 11:01)

    dantic [utilizator]

    Cum poate spune ca Sotirex SRL si-a facut datoria cand sunt inca drumuri judetene pe care nu a trecut nicio masina de dezapezire. Un exemplu concret drumul judetean care leaga comuna Tamboiesti de comuna Bordesti. Au platit oamenii un tractor care a "tavalit" zapada, dar incolo nimic.
    Ce sa mai vorbim de inspectori, nimeni nu a vazut asa ceva.
    Dar acum vin alegerile si dl. Oprisan iarasi o sa vina si o promita asfaltarea drumului mentionat mai sus daca locuitorii voteaza canditatul USL si dupa alegeri o sa uite din nou promisiunea.
  • +1 (1 vot)    
    Dl Director din Vrancea nu a precizat... (Joi, 16 februarie 2012, 11:53)

    dan [anonim]

    ... cum se cuantifica interventia echipelor de deszapezire in ore-program. Si cine face aceasta convertire? Cei cinci inspectori plus seful de serviciu de care se pomenea in articol? Pe ce criterii o fac? Dupa ureche sau dupa o procedura bine pusa la punct?

    De obicei astfel de contracte sunt facute folosind criterii de evaluare gresite si care au rol doar ca sa ascunda deturnari de bani publici.
    Daca erau corecti ar fi cuantificat prestatia la metri cubi de zapada dislocata de pe drumuri (de fapt se masoara in sute de metri cubi, ca la terasamente). Masurarea poate fi facuta printr-o metoda relativ simpla si care are un grad de aproximatie suficient de apropiat de realitate: se ia lungimea traseului (valori cunoscute la nivelul Directiei Judetene a Drumurilor) si se inmulteste cu grosimea medie a stratului de zapada (in conformitate cu determinarile oficiale ale Institutului Meteorologic).
    In cazul anumitor zone de acumulare atipice (cum ar fi vaile sau diverse portiuni de drum marginite de obstacole) si care sunt suficient de mari incat sa influenteze estimarile generale, acestea se pot cuantifica separat folosind aceeasi procedura de calcul pe o determinare locala, pentru fiecare caz in parte, a carei veridicitate poate fi dovedita pe baza de forografii ale grosimii stratului de zapada.

    Criteriul cu plata dupa "orele lucrate" e bagat in contract doar ca sa mascheze frauda.
    Spre exemplu, cei de la Sotirex SRL intervin cu 18 raspanditoare cu lame, 8 incarcatoare frontale, 3 autofreze, 2 autogredere si un buldozer, OK, si astea sunt urmarite de 5 inspectori? Adica revine un inspector la cateva echipamente. Dar e clar ca aceste utilaje actioneaza, simultan, in mai mult de cinci locatii diferite. Si voi vreti sa cred ca inspectorii vranceni alearga non-stop de la un utilaj la altul ca sa decida cate "ore" au prestat in decursul zilei?
    Cine stie daca utilajele alea au lucrat zi-lumina (sau 24/24) sau daca au prestat doar cand inspectorii erau de fata si faceau poze?
    • 0 (0 voturi)    
      Povestea cu lamele e adevarata? (Vineri, 17 februarie 2012, 11:19)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Spunea la RTV un specialist care a fost si voluntar la dezapeziri, ca unele din utilajele astea mergeau cu lamele de dezapezire ridicate ca sa consume mai putin combustibil. Romanii "e" inventivi!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by