​Mai mulți parlamentari PNL propun, printr-o inițiativă legislativă depusă la Camera Deputaților, introducerea educației de mediu pentru elevii de la ciclul primar și gimnazial, începând cu anul școlar 2022-2023.

Impactul omenirii asupra planeteiFoto: Rawpixel / Alamy / Alamy / Profimedia

„Ministerul Educației în colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor elaborează o strategie privind educația pentru mediu până la data de 31 decembrie 2021. Strategia va fi transpusă în planurile-cadru de învățământ primar și gimnazial începând cu anul școlar 2022-2023”, prevede proiectul, semnat printre alții de senatorul Monica Anisie, fost ministru al Educației.

Astfel, articolul 68 din Legea educației se modifică, adăugându-se competențele de mediu la programa de studiu: „1) Curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial se axează pe 8 domenii de competențe-cheie care determină profilul de formare a elevului: (...) e) competențe sociale, civice și de mediu.”

În expunerea de motive, inițiatorii afirmă că „planurile-cadru pot fi modificate doar în urma unor studii realizare de specialiştii în domeniu, care să fie înglobate într-o strategie privind educaţia pentru mediu. Această strategie trebuie să arate care sunt beneficiile noii materii, ce trebuie să înveţe elevii, cum pot fi formate cadrele didactice şi ce competenţe trebuie să aibă fiecare elev la finalizarea acestor cursuri”.

„Învățământul primar este locul potrivit pentru a introduce educație de mediu, întrucât la această vârstă copiii percep mediul mai mult instinctiv, natural, urmând ca în celelalte cicluri școlare să compartimenteze informațiile pe teme, să identifice probleme și soluții,” mai susțin aceștia.

Proiectul se află în dezbatere publică la Camera Deputaților. Senatul este camera decizională.