Cadrele didactice care nu au acces la tehnologie pot solicita unităților de învățământ să le pună la dispoziție echipamentele necesare pentru desfășurarea cursurilor online, potrivit Ministerului Educației.

TabletaFoto: MorgueFile.com

Ministrul Educației, Monica Anisie, a avut luni o videoconferință cu inspectorii școlari generali, cu inspectorii școlari generali adjuncți și cu directorii Caselor Corpului Didactic pentru a stabili un nou plan de măsuri în sistemul românesc de învățământ, în contextul pandemiei COVID-19.

Conform Ministerului Educației, au fost stabilite mai multe măsuri pe care inspectoratele școlare județene trebuie să le ia astfel încât să fie posibile cursurile online:

  • Inspectoratele școlare trebuie să organizeze periodic videoconferințe cu directorii unităților de învățământ din România pentru a identifica și stabili sarcini de lucru și resurse educaționale în vederea asigurării învățării la distanță;
  • Inspectoratele școlare vor monitoriza desfășurarea activităților-suport pentru învățarea on-line în unitățile de învățământ din subordine;
  • Cadrele didactice care nu au acces la tehnologie pot solicita unităților de învățământ să le pună la dispoziție echipamentele necesare pentru desfășurarea procesului didactic în sistem online;
  • Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ, cu sprijinul autorităților locale, vor lua măsuri pentru asigurarea accesului la activități de învățare pentru preșcolarii/elevii din medii dezavantajate care nu dispun de echipamente informatice;
  • Elevii din anii de final de ciclu care vor susține examenele naționale pot beneficia de consiliere din partea unităților de învățământ, cu sprijinul consilierilor din cabinetele psihopedagogice.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat duminică, la Digi 24, că potrivit unei estimări preliminare, aproximativ 250.000 din cei peste 3 milioane de elevi din România nu au acum acces la tehnologie și, deci, nu pot desfășura cursuri online. Pentru ei, școlile și inspectoratele trebuie să găsească alte soluții până la încheierea anului școlar, iar până la toamnă, la începerea noului an școlar, ministerul ar trebui să facă achiziții și să le asigure și lor acces la internet.

Întrebată dacă are o estimare centralizată la minister în privința numărului de elevi care nu pot face cursuri online, Monica Anisie a spus că în urmă cu două, trei săptămâni, înainte de vacanţa de Paşte, chiar Consiliul Naţional al Elevilor a venit şi a spus că 60% dintre elevi au participat la lecţiile online.

Există însă și cadre didactice care spun că nu au acces la tehnologie, iar Monica Anisie a spus că așteaptă din partea inspectoratelor şcolare și o situație în acest sens.

Întrebată cum comentează faptul că unii profesori spun că nu li se pare normal să folosească internetul propriu în folosul școlii, ministrul Anisie a evitat un răspuns direct și a spus că vrea să le mulțumească pentru efort și munca depusă tuturor cadrelor didactice. "Cred că toți trebuie să fim solidari și să ne gândim la elevi, la cum anume să îi sprijinim”, a spus ministrul Educației.