Doar 6% din romani practica sport cu regularitate si 5% din companii asigura angajatilor un abonament la un centru sportiv, in contextul in care 61% din populatie nu practica sport, iar 18% face miscare foarte rar, potrivit unui studiu al companiei Benefit Seven.

Potentialul pietei fitness este slab utilizat in Romania, fiind fructificat in special la nivelul marilor companii. Intre 3% si 5% din companii platesc angajatilor un abonament la un centru sportiv, potrivitMediafax.

Dintre acestea, cele mai multe activeaza in domenii precum IT, telecom, farma, servicii profesionale, media si comunciare. Pe o piata estimata in 2015 la 223 de milioane de euro, frecventa practicarii activitatilor fizice a crescut in ultimii ani, la fel si valoarea pietei de fitness. In medie, un roman cheltuia 11 euro in 2015 pentru activitatile sportive, comparativ cu aproape 5 euro cheltuiti in 2012.

"Piata de fitness din Romania creste, in medie, cu 25% anual, chiar daca tot acelasi procentaj ramane nefiscalizat, adica constituie piata gri. Putem spune ca numarul centrelor de sport este in crestere, chiar daca din totalul populatiei doar 6% din romani practica sport. Suntem la coada Europei, un procentaj mai scazut fiind inregistrat de Cehia si Polonia, ambele cu 5% din populatie, respectiv Bulgaria, cu doar 2%", spune Andrei Cretu, co-fondator Benefit Seven.