Traian Basescu despre acordarea cetateniei romane pentru moldoveni: "Avem o obligatie de singe. In UE sunt un milion de moldoveni care lucreaza ilegal, poate ii ajuta cineva sa se legalizeze"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 20 iulie 2010, 17:37 Actualitate | Diasporă


Traian Basescu a spus ca Romania "are o datorie de singe" fata de cetatenii moldoveni carora le acorda cetatenia. "Sa nu aiba grija (cetatenii UE - n. red.), ca moldovenii care primesc cetatenie stau in cea mai mare parte in Romania", a spus Basescu marti, intr-o conferinta de presa, raspunzind unei intrebari a corespondentului AP la Bucuresti.

Traian Basescu a respins ideea ca in cancelariile occidentale ar exista o stare de ingrijorare legata de faptul ca Romania acorda cetatenie unui numar mare de moldoveni. "Premierul carui guvern si-a manifestat ingrijorarea?", i-a replicat ziaristei care i-a adresat intrebarea initiala.

"In UE sunt un milion de moldoveni care lucreaza ilegal, poate ii ajuta cineva sa se legalizeze", a incheiat Traian Basescu".

Reamintim ca mai multe ziare straine au scris in ultima saptamina ca sute de mii de moldoveni sint pe cale sa intre in UE "pe usa din dos", primind cetatenia romana.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4960 vizualizari

  • +28 (42 voturi)    
    . (Marţi, 20 iulie 2010, 17:47)

    sache [anonim]

    oare de ce nu-si fac probleme europenii pentru milioanele de emigranti din africa si tarile arabe? n-am auzit pina acum de suicide-bombers din moldova sau despre moschei moldovenesti.
    • +20 (28 voturi)    
      subscriu (Marţi, 20 iulie 2010, 18:14)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui sache

      perfect adevarat!
      • +3 (3 voturi)    
        nu numai ca subscriu (Miercuri, 21 iulie 2010, 7:20)

        bula [anonim] i-a raspuns lui cristi

        englezii (aceeasi presa) erau ingroziti in 2007 de posibila invazie romana-bulgara. Crezi ca presa engleza nu-si are un Nistorescu?
    • 0 (34 voturi)    
      Ai auzit de.... (Marţi, 20 iulie 2010, 18:17)

      www [anonim] i-a raspuns lui sache

      spargatorii de bancomate si traficantii de carne vie?
      • -2 (16 voturi)    
        hai ca esti tu destept.... (Marţi, 20 iulie 2010, 18:44)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui www

        pe segmentele de care vorbesti e competitie mare iar moldovnii ocupa un loc minor (dupa romani de altfel) insa pana la crime dramatice fara rost gen sinucigasi islamisti mai e cale lunga.....in primul rand moldovenii sunt mai buni crestini decat multe natii....asta trebe sa conteze in europa...
        • +2 (12 voturi)    
          pacat ca nu se poate spune la fel despre tine :) (Marţi, 20 iulie 2010, 21:02)

          nada [anonim] i-a raspuns lui dadan

          1) Europa, in caz ca nu ai aflat inca, este laica, seculara si nu crestina. De fapt Europa a inceput sa progreseze doar dupa ce crestinismul a fost dat putin mai la o parte.

          2) N-as fi asa sigur ca moldovenii ar fi pe "segmentele" alea dupa romani. Depinde de cum privesti lucrurile: daca corelezi numarul de traficanti de carne vie sau hoti din bancomate cu populatia tarii vei avea o surpriza

          3) Crimele "dramatice" despre care vorbesti au o pondere infima in comparatie cu traficul de persoane, care anual afecteaza numai in Europa sute de mii de persoane, in majoritatea lor femei si copii. Ca iti place sau nu, Moldova e la ora actuala pe o pozitie fruntasa aici.

          4) Pune-te putin si in locul vesticilor? Daca in urma unei astfel de masuri tara ta ar risca sa fie invadata de noi populatii, mai inapoiate si mai sarace decat cea din care faci parte, cum te-ai simti ? (ia in considerare numai ce a insemnat primirea in UE a Bulgariei si Romaniei )
          • +2 (4 voturi)    
            cam aberezi (Marţi, 20 iulie 2010, 23:20)

            xmen [anonim] i-a raspuns lui nada

            Europa a progresat si datorita crestinismului. Va luati dupa tot felul de neaveniti fara sa puneti mana pe o carte. Iti dau cateva exemple: desacralizarea cadavrului a permis studierea amanuntita a corpului uman dupa moarte - da, in perioda aia neagra a evului mediu s-au pus bazele medicinii moderne. Actul de caritate a fost (re)inventat si dus la sublim de biserica crestina - asta a pus bazele civilizatiei europene actuale. Invatamantul a fost legat sute de ani de biserica. Evident ca nimic nu este etern, biserica a avut rolul el la timpul ei. Eu unul cred ca are si viitor.
          • +4 (6 voturi)    
            mai inapoiati si mai saraci ca musulmanii? (Miercuri, 21 iulie 2010, 0:07)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui nada

            nu exista.
            • 0 (4 voturi)    
              :p (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:19)

              stefan2007 [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

              iti propun sa calatoresti mai mult inainte sa te avanti in astfel de declaratii ca roman.
              • +3 (3 voturi)    
                da? (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:56)

                stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui stefan2007

                Si din experienta ta de calatorie anonima, care musulmani ar fi mai avansati ca moldovenii?

                Ia arunca o privire pe harta si zi-mi cam care-i ponderea de tari musulmane in care se traieste bine?

                Cat despre Moldova, te asigur eu ca traiesc oamenii mai bine decat multi din Romania. Nimeni nu moare de foame, ba chiar mananca produse mai naturale decat noi. Ia uita-te cum se imbraca moldovencele si spune-mi care dintre ele ti se pare saraca? Ai vazut ce masini sunt prin Chisinau?

                Si-apoi Base are dreptate: moldovenii deja sunt in Italia, ce-i drept ilegal. Asa ca dintre romani si italieni cine-i mai nesimtit? Romanii ca dau cetatenia celor care si-au pierdut-o fara voia lor? Sau italienii ca exploateaza moldoveni ilegal?
                • -1 (1 vot)    
                  da! (Miercuri, 21 iulie 2010, 15:55)

                  stefan2007 [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

                  Nu trebuie sa te duci mai departe de Turcia ca sa vezi "avans", nu fata de moldoveni, ci fata de romani!:)

                  Wow!!! Tu judeci dupa masinile din Chisinau? M-am lamurit! Atunci Mamaia e tot una cu Monte Carlo si Bucurestiul e comparabil cu Paris. Uite un criteriu mai bun as zice eu
                  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
                  numar cel putin 25 de tari preponderent musulmane cu GDP/capita superior celui moldovean.
                  Cat de bine traiesc oamenii din Moldova si ce a spus Base e o alta discutie, eu nu asta am contestat.
      • +5 (9 voturi)    
        am auzit... (Marţi, 20 iulie 2010, 19:03)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui www

        eu am lucrat in Italia și auzeam des de "spărgătorii de bancomate și traficanții de carne vie".
        Dar mai era un amănunt: la sfârșitul știrilor se spunea foarte des "L'arresto dei due rumeni" sau "arrestati due rumeni"....
        • 0 (2 voturi)    
          Pai di ce bre? (Miercuri, 21 iulie 2010, 17:35)

          www [anonim] i-a raspuns lui minus

          Daca erai atent vedeai ca multi sunt cu dubla cetatenie....Cand sunt prinsi se declara romani crezand ca scapa mai ieftin......
    • 0 (2 voturi)    
      hodoronc tronc (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:16)

      stefan2007 [anonim] i-a raspuns lui sache

      isi fac probleme si pentru emigrantii din africa si tarile arabe, nu-ti face tu griji! daca nu citesti tu dimineata la cafea in presa romaneasca, nu inseamna ca nu s-a intamplat! ce treaba au moscheile? cine a zis ca spatiul european e strict destinat crestinilor?
      • +1 (1 vot)    
        . (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:25)

        sache [anonim] i-a raspuns lui stefan2007

        n-am nici o treaba cu moscheile. fiecare are dreptul la religia lui. problema este ca multe astfel de moschei au fost paravan pt tot felul de teroristi. remember hamburg? 9-11? de ce mai intotdeauna liderii unor grupuri teroriste sint clerici? este o mare diferenta intre moscheile din lumea araba si cele din europa
      • +1 (1 vot)    
        o casa apartzine celui ce'a cladit'o (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:45)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui stefan2007

        in arhitectura europeana, minarete, geamii, moschei, au fost ridicate de ocupantzi. in spania sub ocupatzia araba, sau in est sub imperiul otoman. s'a facut fara acceptul proprietarului.

        azi se cladesc tot cu fortza, sub presiunea democratica a principiilor nediscriminarii. esta ca atunci cand ai o casa, pe care o inchiriezi, si chiriasul se apuca sa darame peretzi si sa remodeleze casa ta, fara acceptul tau.

        musulmanii nu's opritzi sa se aseze in ioropa, nu asta e problema. problema este ca ei vin si incearca sa schimbe ioropa, sa aduca algeria, tunisia, marocul sau turcia in mijlocul ioropii. ba mai mult, fac agitatzie si prozelitizm religios. ce zicetzi de asta, secularilor iorpeni ?!
        vin cu sa scape de persecutzii de la guvernele lor si incearca sa instaureze taman un regim musulman in casa altuia.
        • -2 (2 voturi)    
          . (Miercuri, 21 iulie 2010, 16:38)

          stefan2007 [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

          Moscheile din Europa isi au locul lor in peisajul cultural,arhitectonic daca vrei, al Europei. Nu cred ca spaniolii se supara pentru mostenirea lasata de arabi in orasele de la sud.
          Ajungand la cele cladite "cu forta" in zilele noastre, pot spune ca fiecare are dreptul sa se roage intr-un lacas de cult specific propriei religii atata timp cat acestea nu schimba complet aspectul urbei si sunt construite in stricta legatura cu proportia populatiei islamice. Daca europenii seculari nu sunt de acord cu asta atunci sa nu se foloseasca de forta de munca ieftina a "cotropitorilor", sa nu se foloseasca de mintile luminate (artisti, medici) venite din aceste tari musulmane, pe scurt, sa-si inchida granitele pentru acestia in totalitate, nu "pe alese". Cam asta fac si cu romanii si moldovenii, diferenta e ca acestia din urma nu sunt de alta religie.
          Sunt curios care ar fi fost situatia daca numarul evreilor era suficient de mare in Europa astfel incat sa simta nevoia de a-si construi mai multe sinagogi sau suficient de mare incat sa vezi aproape la fiecare colt de strada cate un barbos cu codite si acea "caciulita" specifica. De fapt pot intui, strigau "holocaust" si hop se rezolva! Nu am nimic impotriva nimanui, cer doar obiectivitate.
          Nu vin musulmanii, vin chinezii, indienii...ar trebui sa invatam sa acceptam faptul ca Europa se va schimba inevitabil, dat fiind faptul ca populatia ar fi in scadere drastica de ani de zile daca nu ar fi imigrantii din afara granitelor ei.
          • +1 (1 vot)    
            sunt de acord (Miercuri, 21 iulie 2010, 19:15)

            panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui stefan2007

            am trait peste cinsprezece ani in ny, restul in texas, pana la cam 25.
            sunt obijnuit si am invatzat ce inseamna tolerantza. am prieteni mexicani, portoricani, ca si italieni, imigrantzi si ei.
            problema este ca in america multiculturalizmul nu doare asa de tare ca in ioropa, unde populatzia de bastina e mult mai omogena si mai sensibila. si in al doilea rand, nu fac atata propaganda si prozelitizm ca in ioropa. sunt mult mai la locul lor.
            in plus, america este de mult obijnuita cu comunitatzi separate, a amishilor, evreilor, mormonilor.
            spaniolii chiar se mandresc cu contributzia culturala orientala.
            arabii magrebieni au fost mesteri mari in constructzii. arabescurille lor sun de admirat.

            problema o constituie, asa cum zicea cineva, ca, in ioropa, musulmanii aduc cu ei si problemele lor de acasa. ei sunt mai putzin tolerantzi ca cei in mijlocul carora au venit sa traiasca...
    • -1 (1 vot)    
      corect (Miercuri, 21 iulie 2010, 6:44)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui sache

      chiar de ce.
    • +3 (3 voturi)    
      Moldova pamnant romanesc (Miercuri, 21 iulie 2010, 7:05)

      gososan [utilizator] i-a raspuns lui sache

      Sa se ingrijoreze Englezul de Indienii lor si Francezi de Marocanii lor si de Islamistii lor...........
    • 0 (2 voturi)    
      Subiect spinos (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:38)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui sache

      Aceasta politica ne asigura pentru o buna perioada rolul de codasa a Europei.

      Ca Bucurestiul asa intelege sa ajute Moldova, printr-o binecunoscuta manevra populista menita probabil sa mai ingroase buzunarele unor functionari romani prin spagi (pun pariu pe tot ce am de asta) si sa "betoneze" mafia romaneasca, ruseasca si ucrainiana nu ma mira (efect secundar), m-ar mira sa nu fie asa.

      Ce m-ar mira cel mai tare ar fi niste programe culturale si economice comune, facute in alt scop decat politico / publicitar (adica facute nu doar marketate si bugetele papate).

      Parte din familia mea vine din Basarabia, bunicul meu a fost expropriat de doua ori: o data de rusi (fiind familie de dascali avea si el o casa, o gradina...) si o data de comunisti (ce reusise sa construiasca in anii de dupa deportarea din Basarabia).

      Cel mai rau lucru pe care il vad eu e altul: caut si nu mai gasesc oameni in Romania (in Moldova nu am cautat) cum erau inainte, cum am prins pe cei din vechi generatii.

      Caut cateva modele de bun simt in societatea romaneasca si gasesc ca valorile s-au ascuns, murit, manelizat, cultura s-a becalizat, oamenii au inceput sa viseze doar gramezi de hartii murdare (a se citi bani) iar sperantele lor se concretizeaza intr-o mana intinsa la cersit si furat.

      Valoarea acestor tari sta (si mai ales statea) in oamenii din ea, am auzit de nenumarate ori englezi (catre care emigrez acest an) si nnu numai vorbind despre potentialul uman de aici.

      Mai stiu insa ca acest potential s-a diminuat enorm in ultimii 20 de ani, iar emigrarea e doar o cauza minora. Poate stiti si voi cum am ajuns aici.
    • 0 (2 voturi)    
      mai bine... (Miercuri, 21 iulie 2010, 12:01)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui sache

      mai bine ar rezolva problemele interne ale Romaniei decat ale altora...
    • +2 (2 voturi)    
      xxx (Miercuri, 21 iulie 2010, 19:54)

      david [anonim] i-a raspuns lui sache

      perfect adevarat!
      dar suicide-bombers vin cu petrolul, au bani!
  • +21 (37 voturi)    
    Montaje si de-montaje (Marţi, 20 iulie 2010, 17:48)

    buncrestin [utilizator]

    Foarte interesanta doamna din presa straina care insista foarte agresiv pe tema moldovenilor, lasand sa se inteleaga ca exista deja un curent de opinie in UE pe tema asta, pe cand basescu i-a taiat-o imediat, aratand ca nu a existat nimic oficial pana acum. A spart foarte clar mitul ca vor veni "sa invadeze" Europa pentru ca deja au ajuns acolo de mult! S-a vazut clar ca se fac presiuni concertate la adresa Romaniei sa nu dea cetatenii moldovenilor iar sursa originala este una singura: Rusia. Celelalte sunt trompetele.
    • -7 (19 voturi)    
      Pai atunci.... (Marţi, 20 iulie 2010, 18:18)

      eee [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      e perfect ok ca ungaria sa dea cetatenie maghiara tuturor ardelenilor care o cer? Mai gandeste putin inainte sa te apuci de tastat.......
      • +18 (18 voturi)    
        pai ai ceva de obiectat? (Marţi, 20 iulie 2010, 18:46)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui eee

        ce te doare daca ungurul din secuime are doua cetatenii? te afecteaza cu ceva? daca cealalta cetatenie ar fi canadiana , te-ar interesa?
        • +1 (1 vot)    
          fii serios, bre ! (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:05)

          panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui dadan

          pe ei nu asta'i roade, nu ungurii, nu moldovenii !
          basescu, diktatoru' !

          cetatzenie se da, romanilor de dincolo de prut, dinainte de basescu.
          atunci era patriotic, acum e altceva.

          in romania nu exista nimic care sa uneasca transpartinic. tot ce vine din partea cealalta nu e bun, etichetat ininte de gandire.
          parafrazand, mai intai au existat partidele, apoi logica.
          • 0 (2 voturi)    
            Nu vedem padurea din cauza copacilor (Miercuri, 21 iulie 2010, 17:33)

            www [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

            Daca vrem sa fim acceptati in spatiul european trebuie sa ne comportam ca niste europeni. Daca vrem sa fim primiti la masa oamenilor civilizati ar trebui sa invatam mai intai sa facem dus......Uita-te cum se acorda cetatenie in alte tari europene : trebuie sa demostrezi ca ai un caracter "sanatos", trebuie sa mucesti cativa ani in tara respectia...asta ca sa amintesc 2 cerinte........
            • +1 (1 vot)    
              asa o fi (Miercuri, 21 iulie 2010, 19:20)

              panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui www

              dar astia sunt fratzii nostrii, nu sunt prea diferitzi de noi,
              in ce priveste dusul si sapunul. putem invatza impreuna sa fim ioropeni. cum zicea base, e o obligatzie de sange.
              in dreptul anglosaxon, rudele pot alege sa nu depuna marturie, chiar daca au fost de fatza, contra rudelor de sange....
              in virutea acelosrasi principii de drept, si noi putem sa ne solidarizam cu ei.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e obiectie (Miercuri, 21 iulie 2010, 17:41)

          eee [anonim] i-a raspuns lui dadan

          ......Vroiam sa subliniez ca procedural e aceasi mancare de peste
  • +16 (38 voturi)    
    presedintele! (Marţi, 20 iulie 2010, 17:51)

    felicia [anonim]

    Bravo Base!!!!!!Esti presedintele romanilor!Celor care nu se simt romani le amintesc ca traim intro tara libera .
    • -7 (29 voturi)    
      ? (Marţi, 20 iulie 2010, 18:01)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui felicia

      Eu ma simt roman .
      Dar nu ma simt reprezentat de Basescu , tu te simti ?
      • +9 (19 voturi)    
        banuiesc (Marţi, 20 iulie 2010, 18:18)

        ady [anonim] i-a raspuns lui sentenced

        ca te-ai (ne)simtit cu iliescu ilici presedinte iar acum iti pica greu..
        • -2 (14 voturi)    
          iar sar portocaele (Marţi, 20 iulie 2010, 19:42)

          nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui ady

          de ce trebuie sa sariti voi mereu pe cineva daca spune ca nu e reprezentat de basescu? de ce trebuie sa vedeti totul alb-negru? poate omului nu-i place nici de iliescu, nici de antonescu, dar nici de basescu. aici se termina tot spectrul politic pt voi?
          pt felicia: invata draga sa scrii romaneste, daca tot lauzi demiurgul, macar fa-o cum trebuie
        • -1 (3 voturi)    
          Pe bune? (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:41)

          victor [anonim] i-a raspuns lui ady

          Sa inteleg ca exista oameni ce citesc Hotnew, traiescu in Romania si pe bune cred ca Basescu e mai putin corupt si vinovat de mizeria din Romania decat Iliescu?
          • +3 (3 voturi)    
            mda... (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:04)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui victor

            Hai ca nu suntem chiar toti batuti in cap aici in Romania, iar voi, emigratii, singurii care-si folosesc creierul.
            Normal ca mai sunt si unii care nu traiesc din pomana electorala a baronilor locali. De fapt poti fi sigur ca Ardealul n-o sa-l ia Ilici niciodata.
      • +9 (17 voturi)    
        conteaza ca esti liber sa te simti cum vrei (Marţi, 20 iulie 2010, 18:41)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui sentenced

        iar daca nu iti place de presedinte te priveste. Decizia lui Basescu si a Romaniei este una corecta.
      • -1 (11 voturi)    
        reprezentare (Marţi, 20 iulie 2010, 19:53)

        Smaranda [anonim] i-a raspuns lui sentenced

        SUNT romanca. dar nu SUNT reprezentata de basescu. nu am fost si nici nu sunt "categoria" .

        ps si nu-mi plac manelele
        • -2 (2 voturi)    
          dar pot sa pariez (Marţi, 20 iulie 2010, 22:28)

          Ciocardel [anonim] i-a raspuns lui Smaranda

          ca iti plac cainii maidanezi pe strazi !
          nu-i asa ? :)
          • +3 (3 voturi)    
            cainii (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:39)

            smaranda [anonim] i-a raspuns lui Ciocardel

            nu-mi plac cainii maidanezi. si nu sunt de acord cu cei care ii "ascundeau" cu grija, prin scari, sa nu-i ia hingherii
    • -2 (4 voturi)    
      De acord cu tine (Marţi, 20 iulie 2010, 20:51)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui felicia

      Nu-l simpatizez pe Basescu, dar sunt de acord cu sprijinul pe care Romania il acorda Republicii Moldova prin pozitia pe care o are in UE. Si ce daca intra pe usa din dos ? Sunt atatia imigranti care intra pe usa din fata ilegal in UE si nu zice nimeni nimic. Cum zicea cineva mai sus. Nu vezi sinucigasi din Republica Moldova. Majoritatea basarabenilor din Europa lucreaza cinstit, chiar daca orice padure are uscaturile ei. Ce padure nu le are ? Sa ne uitam si in ograda romaneasca sa le vedem si sa le contabilizam ?
    • +1 (5 voturi)    
      ooohhhh nuuuu (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:00)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui felicia

      poi ideea e asta : romanii pleaca din tara ca e nasol si noi importam moldoveni de peste prut . care ce sa spun sunt romani cand au avantaje.
      si credeti-ma ca au mai multe avantaje in romania decat avem noi romanii.de exemplu studentii lor au prioritate in absolut orice in tara asta.dupa modelul : minoritatea are drepturi, majoritatea NU .
      nu am nimik cu moldovenii dar nu va imaginati ca aia vin de romani ce sunt.
      inca o dovada de patriotism retardat si de imagine .
      • +3 (3 voturi)    
        gigi (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:51)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui gigi

        De unde ai auzit tu prostiile astea??? Eu am dat la ASE si iti zic ca la finante au fost 40 de cereri pt 5 locurila burse si 5 la taxe(basarabeni cu studii liceale in RO) si credema ca la taxa esti dezavantajat ca basarabean. Am dat si la cluj si acolo era un singur loc pt basarabeni. Acum platesc aceleasi taxe ca si un roman...zi-mi tu ce avantaj am ca eu nu m-am prins???
        Si credetima ca in UE au plecat in mare parte medici, profesori, cei cu studii superioare...70% femei. Prin trafic de fiinte sa intelegeti doar transportul catre o tara UE...
      • +3 (3 voturi)    
        dar tu ce roman esti? (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:08)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        Dar tie ce-ti da dreptul sa fii roman? Ai dovedit loialitate fata de Romania trecut fiind prin ocupatie ruseasca?

        Daca ar fi dupa mine, nu ti-as fi dat cetatenie romana doar pentru ca te-ai nascut.
  • +10 (26 voturi)    
    uniti (Marţi, 20 iulie 2010, 18:03)

    agora [anonim]

    Romani ...macar acum sa fiti uniti !
    • -1 (9 voturi)    
      la ce? (Marţi, 20 iulie 2010, 19:54)

      smaranda [anonim] i-a raspuns lui agora

      la ce sa fim uniti? la criza?
    • +1 (1 vot)    
      uniti (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:48)

      trezeste-te romane [utilizator] i-a raspuns lui agora

      BRAVO!!!!! scurt, clar si la obiect! asta ne lipseste noua, romanilor, spiritul national! daca eram evrei, eram demult reuniti si o duceam foarte bine! dar suntem romani, trebuie sa ne rupem jugulara unul altuia si castiga doar prostul cu multa putere. deci, despre ce vorbim aici? poate chiar ar trebui sa ne trezim!!!!
  • -1 (17 voturi)    
    drept de munca (Marţi, 20 iulie 2010, 18:17)

    Adrian [anonim]

    Poate ii aduce cineva aminte lui Basescu ca romanii inca nu au drept de munca in majoritatea tarilor UE - poate se ocupa si de ai lui...
    • -8 (16 voturi)    
      Si ce... (Marţi, 20 iulie 2010, 19:03)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Ce daca ai lui au restrictii??? Pe el nu il intereseaza astia, doar ia ciuruit....
      Pe dom' pezidente il doare capul de emigrantii moldoveni ilegali. Nici prin cap nu ii trece ca ar trebui sa se desolidarizeze de acestia si sa le recomande sa se intoarca in tara lor mearga in UE in mod LEGAL daca tot vorbeste in calitate oficiala.
      Dar tipic, marinareste da cu bata in balta. De aia la reuniunile sefilor de state se plimba cu mainile la spate de unul singur fiindca nu prea se potriveste in tablou.
      • +3 (13 voturi)    
        mars (Marţi, 20 iulie 2010, 19:30)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui asterix

        la moscova cu tine !
        • 0 (4 voturi)    
          Serios??? (Marţi, 20 iulie 2010, 22:51)

          asterix [anonim] i-a raspuns lui gabriel

          Serios?????
          Mai portocala glumeata fa bine si invata sa asculti/accepti si alte pareri inafara de cele emanate de Basel.
          Succesuri ;-))))
    • -4 (10 voturi)    
      Voturi!!! (Marţi, 20 iulie 2010, 19:51)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Pe basescu nu-l intereseaza romanii vezi pensionarii,profesorii etc ci voturile viitoare unde mai poate prosti lumea !!!:(((
  • +4 (12 voturi)    
    Lui Adrian (Marţi, 20 iulie 2010, 18:35)

    Alf [anonim]

    In unele tari, romanii nu au drept de munca. In Romania nu muncesc . Dar fura si acolo si aici.
    • +14 (14 voturi)    
      daca fura... (Marţi, 20 iulie 2010, 18:41)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Alf

      sa-i bage in parnaie - si acolo si aici - asta nu inseamna ca romanii fura asa cum nu inseamna nici ca romanii sunt tigani daca exista un Mailat si daca ala e roman.
  • +11 (17 voturi)    
    Rusii din Europa nu le convine situatia.. (Marţi, 20 iulie 2010, 18:43)

    Ion [anonim]

    Bravo , Basescu presedintele ce poate sa construiasca Romania Mare..
  • -1 (13 voturi)    
    1 milion... (Marţi, 20 iulie 2010, 18:45)

    pete1 [utilizator]

    ...dar 800.000 se declara rusi!!!
    Vorbesc in cunostinta de cauza! Din cati moldoveni am intalnit toti spuneau ca sunt rusi, iar cand i-am intrebat de ce, mi-au spus ca romanii au o imagine proasta in Europa! In concluzie, cei 1 mil de muncitori moldoveni ilegali, vor deveni 1 mil de rusi cu acte europene!
    • +1 (7 voturi)    
      minte analitica (Marţi, 20 iulie 2010, 21:00)

      costica [anonim] i-a raspuns lui pete1

      ce vorbesti nene?cunosti tu 800 000 de moldoveni?tu esti vreun fericit absolvent de scoala primara care nu a mai putut continua de tragi concluzii de astea.te faci singur de ras.
    • +1 (1 vot)    
      1 milion (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:52)

      trezeste-te romane [utilizator] i-a raspuns lui pete1

      dar pe unde ai umblat, frate, de te-ai intalnit doar cu moldoveni de astia?! te invarti in cercuri probabil care te si caracterizeaza! crede-ma, ca moldovenii care se simt romani, ptr ca asa simt si gandesc si ptr ca tara le-a fost furata, nu vor gandi niciodata asa. tot ce auzi anti-Romania inj Moldova, este propaganda! mai deschide ochii si cel mai important, daca ai inima, las-o sa-si faca treaba si ptr altele nu doar ptr a-ti pompa sange ca sa te poti alimenta!!!!
  • -2 (12 voturi)    
    romanii, etalonul europei (Marţi, 20 iulie 2010, 19:00)

    ion daniel [anonim]

    si unde ne gasiram noi romanii din romania sa ne simtim lezati de catre fratii nostrii moldoveni. Noi suntem etalonul europei in materie de cultura si civilizatie si ne fac de ras moldovenii cu comportamentul lor barbar. Ne e frica ca ne vor lua locurile de cersit , vor fura tot ce e in magazine inaintea noastra si pe deasupra ne vor lua locurile de maturatori, capsunari si ingrijitori de mosi si babe muribunde de prin vest.
    Pacat ca traiesc intr-o romanie in ca oamenii au uitat originile si care nu mai au pic de respect pentru istorie. Pacat ca infumurarea si kitsch-ul sunt mai importante decat modestia si valoarea.

    Fie-va frica romani ca modlovenii ne vor strica excelenta reputatie pe care o avem in afara, doar suntem un exemplu de urmat de catre toti cei din vest!
    • -2 (10 voturi)    
      culmea (Marţi, 20 iulie 2010, 19:29)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui ion daniel

      ai si primit minus.....ce cretini antinationali bantuie pe aici, nu pricep pentru ce sume de bani pot posta porcarii de astea..
      • +3 (5 voturi)    
        Jalea cea mare (Marţi, 20 iulie 2010, 21:33)

        releu [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

        e ca nu o fac pt bani, o fac din PROSTIE.
    • +8 (10 voturi)    
      ei, as! (Marţi, 20 iulie 2010, 21:14)

      radu [anonim] i-a raspuns lui ion daniel

      Sa-ti impartasesc un mic secret: moldovenii sunt mai cinstiti si mai muncitori decat noi. Iar pentru cine cunoaste fenomenul in profunzime, reputatia de racketi si de rusofoni a mai apus. Asa ca, or fi ele rudele noastre mai sarace, dar sunt mult mai demne. Din multe puncte de vedere, am putea sa luam lectii de viata de la ei, fratelli nostrii vitregiti de soarta.

      Poate nu stiti ca un copil moldovean invata 3 limbi straine (rusa, engleza si franceza) si are un potential mult mai bun de asimilare a cunostintelor si de adaptare la diferite medii sociale.

      Daca mai punem in balanta si tigania/tiganeala de la noi, moldovenii chiar reprezinta un izvor de decenta si bunatate pentru care ar trebui sa le fim recunoscatori.
      • +2 (2 voturi)    
        bravo Radu!!! (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:56)

        trezeste-te romane [utilizator] i-a raspuns lui radu

        asta e gandire sanatoasa si lucida! asa este! am exemple vii in jurul meu! dorinta de supravietuire a moldovenilor, a dezvoltat foarte multe talente si capacitati! e foarte emotionant sa vezi ca oameni care au resurse putine se descurca cu brio, comparativ cu cei care innebunesc de bine! copii in RM nu se mediteaza cu zeci de profesori, invata singuri! se staduiesc ptr ca sunt motivati! aici, deocamdata, platesc parintii de se cocoseaza ptr ca progenitura prefera sa chiulesca de la ore si apoi s adea vina pe sistemul de invatamant! ar cam trebui sa vedeti un pic mai real lucrurile inainte de a vorbi urat despre moldoveni!!!!
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:10)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui ion daniel

      De fapt asta-i si motivul pentru care moldovenii se chinuie sa le explice occidentalilor ca ei nu sunt romani.
  • -6 (10 voturi)    
    Ridicol (Marţi, 20 iulie 2010, 19:47)

    ion [anonim]

    Dar in Europa,Basescu stie cati romani muncesc ilegal? IDIOT
    • -1 (5 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 20 iulie 2010, 23:10)

      dan [anonim] i-a raspuns lui ion

      1) "Sa nu aiba grija (cetatenii UE - n. red.), ca moldovenii care primesc cetatenie stau in cea mai mare parte in Romania"
      2)"In UE sunt un milion de moldoveni care lucreaza ilegal, poate ii ajuta cineva sa se legalizeze"

      daca in UE muncesc ilegal 1 milion de moldoveni dar in Romania stau cei mai multi emigranti moldoveni, deci peste un milion......
      1) cam cati crede basescu ca au mai ramas in moldova?
      2) unde naiba e milionul de moldoveni din Romania?
  • +13 (17 voturi)    
    Pentru cine a uitat (Marţi, 20 iulie 2010, 19:51)

    cgi [utilizator]

    Sa ne reamintim un argument simplu: romanii din actuala rep. Moldova nu au renuntat la cetatenia romana. Au fost efectiv vanduti lui Stalin culmea, chiar de tarile care se crizeaza de "grija" lor.
    Este corect sa le lasam optiunea de a (re)solicita cetatenia romana.
    • -3 (5 voturi)    
      foarte bine spus! (Marţi, 20 iulie 2010, 20:38)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui cgi

      Ai punctat extrem de bine! Si daca "si-ar pune mintea" niste juristi buni, ar putea foarte bine demonstra (juridic, cu sentinte judecatoresti) ca moldovenii (din Republica Moldava) au DREPTUL la cetatenia romana!
      Numai ca expresia "datorie de sange" da extrem de prost in vestul Europei, ca aia de acolo sunt fanatici cu multiculturalismul si corectitudinea politica si expresia "datorie de sange" pentru ei deja are o conotatie etnica europeana, ceea ce este extrem de blamat acolo. Aia sunt disperati sa aprecieze toate minoritatile non-europene (arabaii, negrii, tiganii, etc.) si si-au autoimpus o negare a valorilor culturale europene. Ca sa dau un singur exemplu, in Marea Britanie se considera, la nivel oficial, ca nu exista culturi mai bune decat altele. Ceea ce e penibil, comparand spre exemplu cultura britanica cu cultura pakistaneza sau somaleza, de exemplu.
  • +9 (11 voturi)    
    Romanilor, cereti cetatenia RM! (Marţi, 20 iulie 2010, 20:33)

    smeagol8 [utilizator]

    Apropo, eu incurajez toti romanii sa ceara cetatenia Rep. Moldova! Acest lucru nu este si nici nu poate fi interzis de uniunea europeana. Este de ajuns ca doar 500000 de romani cu drept de vor sa devina cetateni ai RM si sa participe la vot si "partida ruseasca" in Moldova va decade de la sine. Vor fi in minoritate.
    Apreciez foarte pozitiv gestul lui D. Dungaciu!
    • +3 (3 voturi)    
      greu (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:38)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui smeagol8

      Aproape sigur trebuie sa traiesti acolo o perioada ca sa ti se dea cetatenie. Dungaciu e caz special.
      • +2 (2 voturi)    
        ideea este buna oricum (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:13)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui PaulR

        Iar Ghimpu ar trebui sa se gandeasca la un decret in privinta asta.
  • -3 (7 voturi)    
    Romani,Moldoveni sau Rusi (Marţi, 20 iulie 2010, 21:44)

    garabetian1 [anonim]

    Foarte des se intampla sa-i auzi vorbind in Romana(Moldoveneste) si daca-i vorbesti in Romaneste iti raspunde in limba tari in care traieste sau chiar in Ruseste
  • -4 (8 voturi)    
    cum sta treaba cu romanii? (Marţi, 20 iulie 2010, 21:45)

    happyman [anonim]

    Nu stiu cum vine treaba asta, ca numai noi vrem sa ne unim cu ei, dar ei cu noi....
    E ca treaba aia celebra cu: "dragi ti-s fetele Ioane? Dragi; dar tu lor? ...si ele mie"....
    Poate ii luam la pachet cu transnistria, cu ingusetia si cu ce mai este "interesant" pe langa rusi, ca sa ne punem bine cu ei definitiv, ca doar americanii ne aduc gaz iarna, cu galeata, peste ocean. Minunata politica externa romaneasca. Sunt curios cat de mari sunt exporturile romanesti in SUA si cat sunt pe la vecini....
    • +2 (8 voturi)    
      Asa sta treaba cu romanii.... (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:58)

      Sorina [anonim] i-a raspuns lui happyman

      Mai draga, happyman! Hai sa nu incepem discutii inutile referitor la "treaba cu romanii". Cert e ca atunci cand ma impiedic de indivizi de "calibrul" tau....chiar imi trece cheful de unire. Tu nu ai crescut si nici n-ai fost "educat" sub talpa rusilor ca sa-ti permiti sa ne judeci. Nu uita ca pe noi ne-au vandut ca pe niste vite in '45, ca sa te poti naste tu intr-o Romanie "relativ" libera. Eu am stiut dintotdeauna ca sunt romanca, pentru ca am crescut pe malul Prutului, pentru ca strabunica mea a fost romanca si pentru ca o parte din rude erau dincolo de sarma ghimpata de pe Prut. Si daca tot iti faci griji ca Romania nu isi imbunatateste relatiile cu Rusia, te pot lamuri eu , din experienta proprie - cu Rusia nu poti avea decat o relatie de vasalitate, ...adica tot cu palma peste bot o sa-ti dea, cu sau fara motiv.
      ....Cred ca o idee buna ar fi ca toti basarabenii, care s-au refugiat in '45 in Romania, cat si urmasii acestora, sa ceara cetatenia moldoveneasca, in fond....e un drept al lor...dar si o datorie (astfel ,am putea contrabalansa cat de cat influenta rusofonilor si comunistilor).Poate e timpul sa faca si ei un efort si sa-si aduca aminte de unde au plecat si ce au lasat in urma...
      Cat despre cei care se cred sau se vor rusi , o sa le treaca.....sau vor pleca in....maica Rusia.
      • +6 (6 voturi)    
        Romani, nu va lasati! (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:31)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Sorina

        Ai foarte multa dreptate, Sorina. Din pacate, Romania si multe tari europene sunt deja intesate cu retele KGB (SVR, FSB, etc,). Rusii nu renunta la politica lor imperialista, testamentul lui Petru I. Nu numai Republica Moldova si Romania sunt in pericol sa revina din nou total (pentru ca partial sunt deja, prin cozile de topor si piederile de active economice)sub cizma ruseasca, dar si multe tari civilizate din occident. Din "prietenia" cu rusii, nu pot castiga decat rusii si asta nu pricep toti imbecilii care nu-i cunosc pe rusi si nu inteleg adevaratele lor intentii. Constat ca recentele cazuri de spionaj din SUA tot nu i-au trezit. Se vor trezi probabliu numai atunci cand vor incepe sa vorbeasca ruseste.
    • +1 (3 voturi)    
      exporturi pe la vecini... (Miercuri, 21 iulie 2010, 2:15)

      andrisor [utilizator] i-a raspuns lui happyman

      da mai....exporta si tu niste vin romanesc in Rusia, ca cel moldovenesc sigur nu le va ajunge sa vopseasca toate gardurile!
    • +3 (3 voturi)    
      gaz iti trebuie? (Miercuri, 21 iulie 2010, 7:54)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui happyman

      Treci Tisa in Ucraina si ai gaz la pretul pe care ti-l doresti.

      Dar mai scuteste-ne de besinile rusesti, ca la aragazele noastre merge si gazul romanesc.
  • -2 (2 voturi)    
    Diferenta dintre americani si rusi... (Marţi, 20 iulie 2010, 23:13)

    michi maus [anonim]

    este ca primii ti-o trag cu vaselina. Oricum, cred ca este mai putin dureros.
    • +4 (4 voturi)    
      inca o diferenta (Miercuri, 21 iulie 2010, 1:43)

      smaranda [anonim] i-a raspuns lui michi maus

      pe americani i-au asteptat bunicii vreo juma' de secol.
      dar au venit rusii (nepoftiti)
    • +4 (4 voturi)    
      inca o diferenta (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:22)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui michi maus

      americanii nu ne-au atacat niciodata si nici nu au ocupat teritorii romanesti, rusii insa inca ocupa basarabia !
  • -3 (5 voturi)    
    pai e foarte simplu (Marţi, 20 iulie 2010, 23:19)

    Nicky [anonim]

    Se pot 'legaliza' foarte simplu: sa pleca acasa la ei... si cu asta gata!
  • +3 (5 voturi)    
    Bravo Dl. Presedinte! (Miercuri, 21 iulie 2010, 4:35)

    mucenic [anonim]

    O explicatie corecta si fara comentarii!
  • +1 (1 vot)    
    frica???sau prostie?? (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:44)

    tornado [utilizator]

    Ocidentali sa nus-i faca probleme de moldoveni mai bine ar privi la populatia araba care le bagat mortu in casa si provoca atite atentate !!si cei din america de sud,cu populatia care au fost ajutati de papa din motive religioase [catolici]si care concureza muncitori europeni ,lucreza pe 2 euro pe ora atunci ce este de spus este o judecata nedreapta ?!!!!
  • -1 (1 vot)    
    securizarea granitzelor non_ue (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:01)

    catalin [anonim]

    chiar daca nu arata o legatura directa cu aceasta sarcina a Romaniei, stat cu granite cu state ce nu fac parte din spatiul UE, aceasta acordare masiva de cetatenie produce probleme.. in plus este uimitor ca romanii fac ceea ce critica la statul maghiar..
  • +2 (2 voturi)    
    PROPUNERE (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:52)

    tudor [anonim]

    PROPUNERE pentru UE:

    Toti moldovenii se muta in Romania si toti

    tiganii din Romania se muta in Moldova dupa

    care se inchid repede granitele.
  • -1 (1 vot)    
    Bravo Base! (Miercuri, 21 iulie 2010, 17:20)

    nedero [anonim]

    Traian Basescu a spus ca Romania "are o datorie de singe" fata de cetatenii moldoveni carora le acorda cetatenia...... da este o viziune a politicului care se poate intrerpreta si in felul urmator. Dumnule Base de azi incolo ai datoria sa taci cand mai auzi de cetatenie dubla care vrea/ si va acorda statul maghiar secuilor!

    Ai taiat creanga de sub tine!!!!!!!!!!!! Dar oricum vei/vati gasi o scuza sa URLATI in continuare!
    • -1 (1 vot)    
      Perfect de acord cu tine (Miercuri, 21 iulie 2010, 17:39)

      romanu [anonim] i-a raspuns lui nedero

      10x.......Restul e fum
    • +1 (1 vot)    
      profesori romani! (Miercuri, 21 iulie 2010, 19:07)

      tornado [utilizator] i-a raspuns lui nedero

      NEDERO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!IFORMEZATE si dupa aceia vorbiti domnule SCUZA!!!!!!!!!!! nu am timp pentru detali!!,orcum este bine sa va documentati cu dubla cetatenie


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by