FOTOGALERIE Romanul al carui magazin a fost atacat cu o bomba in Italia: Ma asteptam sa se intample. Simt ura in jurul nostru

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Joi, 29 ianuarie 2009, 15:18 Actualitate | Diasporă


FOTOGALERIE Mesaje xenofobe impotriva romanilor din Italia
Pe Adrian Nechifor, proprietarul magazinului romanesc, l-am abordat in momentul in care evalua consecintele atacului:

- Au fost afectate vitrina si frigiderele. Politia a fost alertata de un vecin care locuieste deasupra magazinului. Eu locuiesc la doar 50 de metri si am sosit la fata locului impreuna cu politia.

- Carabinierii au venit, au constatat si au plecat. Magazinul este, din fericire, asigurat. Ma asteptam sa mi se intample asa ceva, din cauza atmosferei care s-a creat si a urii pe  care o simt in jurul nostru. Romanilor ne e frica sa nu suferim de pe urma  gestului  pe care l-au  facut niste nebuni. Dar mergem inainte.

- Ceea ce trebuie sa facem in continuare este sa nu fim atat de dezbinati, sa fim mai uniti intre noi. Sa ne iubim mai mult rudele si prietenii.  Daca am fi mai uniti, am da impresia de forta celor care ne vad. Insa italienii ne percep intotdeauna dezbinati. Ei stiu ca suntem astfel mai vulnerabili, pot sa ne atace mai lesne.

- Acestia suntem, noi, romanii…Cand vezi pe strada marocani sau tunisieni, parca sunt prieteni de o viata, parca sunt frati, chiar daca se cunosc doar de cateva minute.  Noi, romanii, suntem, fiecare pe contul lui, si de aceea avem de suferit.

- In opinia mea, este inutil sa incercam sa ne schimbam imaginea in fata italienilor, pentru ca te lovesti ca de un zid. Sunt prea multe prejudecati si e greu de luptat cu aceste prejudecati. In ceea ce ma priveste stiu cine sunt eu, ce cultura am, ce educatie am primit, ce parinti am si ce bunici am avut.

Click pe poza pentru o fotogalerie cu mesaje xenofobe








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4106 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    Cultura occidentala (Joi, 29 ianuarie 2009, 15:29)

    florin [anonim]

    Un roman ataca un italian!

    Un italian ataca un popor!

    Cine este mai violent si mai marsav?
    • 0 (10 voturi)    
      Romanul, ca ataca (Joi, 29 ianuarie 2009, 15:48)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui florin

      o singura persoana...
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 30 ianuarie 2009, 15:53)

      oameni de nimic.. [anonim] i-a raspuns lui florin

      normal ca romanu e mai marsav si mai violent ..daca nu violau si jefuiau si cine stie cate mai fac ei acolo de nu ajung la urechea noastra .. cine crezi ?

      tu in locu italienilor nu te-ai satura sa vezi peste tot tigani si romani la : CERSIT PROSTITUTIE DAT IN CAP VIOLURI .. crezi ca daca ar fi toti la munca cinstita ar mai instiga la violenta ?
      ca nu sunt ei rasisti din nastere ..devin pe parcurs in functie de fapte ...
      cel mai rau imi pare de romani care sunt acolo de ani de zile si si-au rupt spatele muncind cinstit si acum sunt tratati ca ultimi oameni din cauza la niste lepre de tigani care numai pe japca isi fac banii
  • -3 (9 voturi)    
    Au scris gresit "astia" (Joi, 29 ianuarie 2009, 15:58)

    MG [utilizator]

    Au scris gresit "astia", se spune MOARTE, nu MORTE
    :)
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:43)

      starchaser [utilizator] i-a raspuns lui MG

      au scris corect, pentru ca e scris in italiana :P
      • +5 (5 voturi)    
        eram ironic (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:49)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui starchaser

        eram ironic
        • 0 (0 voturi)    
          :P (Joi, 29 ianuarie 2009, 18:29)

          starchaser [utilizator] i-a raspuns lui MG

          stiu
    • 0 (0 voturi)    
      corect era: (Vineri, 30 ianuarie 2009, 0:44)

      alex nambani [anonim] i-a raspuns lui MG

      Mor, te-ai rumeni(t)? (adica in engleza-"are you hot"?)
  • -1 (9 voturi)    
    Foarte civilizat (Joi, 29 ianuarie 2009, 15:59)

    dorin [anonim]

    Foarte civilizat. Adevarul e ca italienii stiu sa-si rezolve problemele civilizat intotdeauna.
  • 0 (8 voturi)    
    mama lor .... (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:06)

    Kpax [utilizator]

    de macaronari!!
    • -1 (1 vot)    
      bastarzi (Vineri, 30 ianuarie 2009, 1:24)

      jonelu [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      italienii astia au uitata ce foamete au tras acum 50 de ani, mancau si sobolani, aia din sud erau priviti mai rau ca tiganii de catre aia din sud.Au emigrat in US si in toata Europa pt o coaja de paine!!!!
  • 0 (6 voturi)    
    pt conducerea tarii (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:10)

    alex [anonim]

    ministrul nostru nu ia atitudine deloc? oameni buni....faceti ceva? de ce sunteti pusi la putere? de ce taceti? eu duminica trebuie sa plec in italia....parca mie frica sa cobor din avion! in toaletele de la aeroportul din venezia numai mesaje xenofobe si amenintari la adresa romanilor! faceti ceva!!!
    • +6 (8 voturi)    
      daa, sa atacam italia (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:41)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui alex

      Eu zic ca 'ministrul nostru' sa declare razboi italiei si sa ii bombardam!
      Adica de ce nu am avea voie sa le violam in grup femeile?

      Tinere, la fel cum jegosii care se preteaza la viol nu reprezinta trasaturile unui popor, nici buhaii care arunca cu bombe artizanale nu ii reprezinta pe italieni...

      Daca italienii sunt teroristi, atunci noi suntem violatori...
      • -1 (5 voturi)    
        Gresit! (Joi, 29 ianuarie 2009, 17:03)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui burebista

        Declaratile denigratoare sun facute si de politicieni care reprezinta Italia.

        Prin urmare e un afront adus Romaniei de Italia. Italia va trebui sa plateasca pentru distrugerea imaginii Romaniei. Eu unul sunt dispus sa dedic ani din viata ca sa facem Italia sa plateasca pentru camnierea romanilor.
      • +1 (1 vot)    
        'Burebista ,te sustin/Ori invingem ,ori murim !' (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:10)

        Dio Cletian [anonim] i-a raspuns lui burebista

        Ce nu stiu italienii si e bine sa afle azi este ca :Ceausescu si poporul /l-au rapit pe Aldo Moro !
        la cati patriotarzi fierb de indignare le spun doar ca italienii ,au ,ca de obicei dreptate !iar tiganii aia sa isi violeze pirandele, sa se violeze intre ei ,dar sa ii lase pe italieni sa traiasca linistiti la ei acasa !au acest drept primordial
        • +2 (2 voturi)    
          ghinion (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:37)

          Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Dio Cletian

          ce te faci, ca violatorii despre care vorbesti nu erau tigani? erau d'ai nostri, romani pur sange. iti vine sa crezi?
          • +3 (3 voturi)    
            imi vine ! Ramane cum am vorbit .. (Joi, 29 ianuarie 2009, 20:07)

            Dio Cletian [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

            Italienii au dreptul in tara lor sa traiasca in siguranta ! Pe violatori romani sau tigani ,sau pecenegi( daca il bagam in seama pe Neagu Djuvara ) trebuie sa ii condamne la moarte !
      • +2 (2 voturi)    
        legalitate (Vineri, 30 ianuarie 2009, 0:51)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui burebista

        era vorba de prostituate... parerea mea este ca mai degraba ... n-au achitat nota de plata... justitia sa isi faca treaba. Sa zaca in puscarie 100 de ani din partea mea, dar sa nu se apuce guvernul sa isi ceara scuze in numele meu si sa nu fie atacate interesele romaniei in italia si nici proprietatea privata a cetatenilor romani cu domiciliu in italia. Asta e la fel de ilegal ca violul si prostitutia.
    • +1 (1 vot)    
      Se poate (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:13)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Stai acasa !
  • +5 (5 voturi)    
    Bucurati-va ca nu au fost rusi (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:18)

    Tibi [anonim]

    Rusii, la bunul simt si diplomatia de care dau dovada, ne-ar fi invadat direct cu armata.

    Italieniii sunt niste finuti, baieti de treaba, ce aveti cu ei?!

    PS: Pentru cei care nu si-au dat seama, eram ironic :)
  • +4 (6 voturi)    
    Popor pasnic (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:36)

    Neacornel [anonim]

    Noi suntem un popor pasnic si falnic in Europa toate popoarele ne iubesc si recunosc ca ne tragem din Decebal dar ungurii ne-au facut reclama proasta si italienii au crezut de aia suntem atacati.
    • 0 (4 voturi)    
      SI TIGANII!!!!!!!!!!!!11111???? (Joi, 29 ianuarie 2009, 17:23)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Neacornel

      e distractiv sa vezi niste un popor cu multi rasisti jignind un popor care in mare e tot de rasisti.
      ITALIA + ROMANIA = LOVE
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 30 ianuarie 2009, 8:51)

        Vladutz [anonim] i-a raspuns lui gigel

        ...LOVE cu forta.

        sincer, le inteleg aversiunea fata de romani.
        le dau dreptate.
  • +4 (4 voturi)    
    Cat patriotism (Joi, 29 ianuarie 2009, 17:18)

    gigi [anonim]

    Cand va vad eu pe toti asa patrioti m-i se frange inima. Credeti ca italienii au ceva cu noi asa din senin. Numai eu stiu 2 fosti colegi de-ai mei de liceu care au ca meserie mersul in Italia, ciorditul de acolo a tot ce gasesc de valoare si vin aici si le vand.

    Sper sa ne trezim si noi si sa recunoastem ca avem o problema cu ciorditorii si in special cu cei de etnie rroma.
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Joi, 29 ianuarie 2009, 18:04)

      so [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Fereasca Dumnezeu de romanii cu apucaturi de tigani.
    • 0 (0 voturi)    
      hihi nu mai avem problema de care vorbesti (Marţi, 3 februarie 2009, 1:47)

      zaboo [anonim] i-a raspuns lui gigi

      am exportat-o =)) trist e ca pleaca si oameni cumsecade si suporta connsecintele... si pleaca si oameni extrem de valorosi despre care - iata - nu se vorbeste deloc! poate ca pacatuim prin faptul ca nu suntem uniti pe unde ne ducem (a sesizat bine cineva mai sus!) si ca nu ne facem auziti/remarcati, nu ne punem in valoare suficient! din pacatem nu am fost invati asa! am fost invatati sa rabdam ... sa fim modesti... dar nu ne-a spus nimeni unde exact se termina si modestia asta, cand devine inamicul nostru, mai precis!! si inapoi la subiect: o vina uriasa au smecherii in politia din Ro care ii baga pe ciorditori pe o usa si ii scot pe cealalata dupa ce au incasat partea lor de cascaval! acestea fiind spuse: cata vreme ii rabdam pe astia (hotii onorabili din parlament, politie s.a.m.d.), ii avem si pe ceilalti - ca "bonus"!
  • +4 (4 voturi)    
    buey (Joi, 29 ianuarie 2009, 17:33)

    MB [anonim]

    Am si eu o nelamurire :
    aia de la ambasada / consulate / asociatii romane ce mama naibii fac ?

    De ce n-au iesit cu vreo declaratie gen "regretam enorm faptele intimplate, suntem alaturi de victime si familiile lor si vom incerca sa ii ajutam pe cit posibil. Suntem siguri ca sistemul de drept din Italia le va aplica pedeapsa cuvenita acestor indivizi care fac de rusine poporul roman precum si romanii de pretutindeni, bla , bla " ... dar macar sa faca o declaratie, acolo, sa o publice corriere sau alt canal de stiri ca o REACTIE, si rapid, nu la o luna dupa intimplari !! ...

    Daca taci inseamna fie ca esti de acord cu ce s-a intimplat fie ca accepti ca s-a intimplat o prostie dar nici nu dai vreun semn ca iti pare rau sau ca vrei sa te schimbi ..!!

    A, si consider multe din comentariile de mai sus o refulare meschina a stressului de la servici ..
    • +2 (2 voturi)    
      PS (Joi, 29 ianuarie 2009, 17:45)

      MB [anonim] i-a raspuns lui MB

      comentariul meu se refera in mare parte si la evenimentul de acum doua zile care a dus din nou la escaladarea tensiunilor ...

      Referitor la pozele din galerie - mesaje xenofobe, fasciste sunt peste tot Italia - amenintind imigrantii, comunistii, fascistii, etc cam tot ce intra la extreme .

      Dar cele macar cu adresare directa cred ca puteau fi sterse prin interventia vreunei organizatii romanesti la administratia publica. Si daca nu raspundeau, insistat... Avut grija de stabilit dialog cu publicul pe diverse teme - sociale, mai ales... Repet, daca nu ai grija de imaginea publica, nu are cine sa aiba. E singura solutie.
    • +2 (2 voturi)    
      nu chiar (Joi, 29 ianuarie 2009, 18:12)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui MB

      Nu, ai nostrii nu stau degeaba. In asemenea cazuri, mai mediatizate, se grabesc sa ii contacteze pe nemernici sa se asigure ca autoritatile italiene nu le incalca drepturile de detinuti, nu sunt supusi la abuzuri si li se asigura asistenta juridica din partea statului roman, adica din banii nostrii. Asa au facut si cu Mailat, si cu altii.

      Bineinteles ca daca esti roman cinstit pe meleaguri straine si ai ceva probleme, nici dracu nu te ajuta. Dar daca esti caz celebru, sare consulatul cica sa iti apere drepturile. Tara de kk.
      • +1 (1 vot)    
        Ba stau (Joi, 29 ianuarie 2009, 18:28)

        MB [anonim] i-a raspuns lui Sakura

        Sakura, in cazul acela de viol eu inca nu am auzit de o pozitie oficiala a vreunei organizatii romanesti, si au trecut doua zile - iar o declaratie o faci in jumatate de ora (o ora, hai) si o trimiti prin fax sau telefon, daca vrei sa te ocupi personal de indivizii implicati

        La noi lucrurile dureaza prea mult - si nu inteleg de ce nu invata mai repede ai nostri sa reactioneze (civilizat si diplomatic), ca doar stau de atitia ani in strainatate.

        Si am convingerea ca daca era o reactie (mai multe ar fi fost preferabil) nu se intimpla ce i s-a intimplat romanului cu magazinul... e o chestie de psihologie a maselor elementara
        • 0 (0 voturi)    
          rectificare (Vineri, 30 ianuarie 2009, 1:20)

          MB [anonim] i-a raspuns lui MB

          am citit in sfirsit si de o reactie oficiala, si de un dialog in media italiana... dar lucrurile nu trebuie sa se opreasca aici. altfel o iau romanii din Italia, si nu numai, de la capat.
  • +2 (2 voturi)    
    romanii nu sunt uniti (Joi, 29 ianuarie 2009, 18:26)

    andreeai [anonim]

    adrian nechifor, proprietarul magazinului, a spus ca romanii nu sunt uniti. cred ca e adevarat. noi nu suntem uniti, nu ne promovam valorile si nu ne sprijinim suficient unii pe altii. el mai spune ca e inutil sa incercam sa ne schimbam imaginea in fata italienilor. resemnarea este dupa parerea mea o alta trasatura caracteristica a noastra. evident ca asa nu vom schimba nimic. trebuie sa fim mandri de ceea ce suntem, sa vorbim cu drag despre tara noastra, sa ne promovam valorile si sa ne iubim unii pe altii. trebuie sa incercam in mod activ sa schimbam imaginea romaniei in italia
    • 0 (0 voturi)    
      romani = italieni (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:42)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui andreeai

      Nu, nu suntem uniti. In schimb ne place enorm sa ii atacam si criticam pe altii la gramada. Tiganii fac si tiganii dreg (toti), itlanieri sunt nus tiu cum, ungurii la fel. Leit italieni, nu alta! Atacatul la gramada.
  • -1 (1 vot)    
    RE (Joi, 29 ianuarie 2009, 22:18)

    Anonimus [anonim]

    dak italieni ne trateaza asa .... nnoi de ce sa nu-i tratam asa? ...de ce sa nu distugem fiecare firma a unui broscar sau sa-l injuram pe strada? ... ce noi suntem mai fraieri? ... cum se comporta ei cu noi in Italia asa tre sa fim si noi cu ei.... dak cu vorba nu mere atunci cu bataie dak nu este alta scapare....
  • 0 (0 voturi)    
    massmedia (Vineri, 30 ianuarie 2009, 17:17)

    johnny [anonim]

    Massmedia si doar massmedia este vinovata de tot ce se intampla acolo. Oare italienii sunt chiar asa de prosti sa creada ca doar imigrantii sau alt fel de musafiri omoara, jefuiesc si violeaza in Italia? Nu! Nu sunt de acord absolut deloc cu faptele unor concetateni de-ai nostrii! Dar orice raufacator trebuie pedepsit in mod egal, fie el roman, rom, marocan sau, de ce nu, italian. Ca nu sunt astia cu 3 c..... Massmedia in schimb este cea care, ca peste tot, instiga populatia.
  • +1 (1 vot)    
    mda.. (Vineri, 30 ianuarie 2009, 18:14)

    ana [anonim]

    ideea este ca in toate problemele astea sunt de vina de cele mai multe ori romanii!!! ei fac magarii, fura, cersesc, dau in cap si multe altele... traiesc in italia de 2 ani. muncesc aici, stau departe de toti romanii si nu am nici o legatura cu nici un roman... ca sa te poti integra asta e singura sansa... majoritatea romanilor de aici sunt la furat, prostitutie etc... trist dar adevarat... daca vrei sa nu ai probleme, stai departe de ei... eu aici am prieteni italieni, vin la mine in casa, merg la ei in casa, ne distram impreuna, mananca mancare traditionala romaneasca cand gatesc eu, vin cu mine in vizita in romania, incerc in permanenta sa le arat partea frumoasa a poporului roman, nu ceea ce vad ei din acest popor prezent in italia... de ce sa nu recunoastem, mai mult de jumatate dintre romanii de aici sunt pierde-vara care vin clar cu un scop deja bine stabilit din romania: sa fure... niciodata in acesti 2 ani de cand sunt aici nu am simtit ca sunt tratata diferit sau discriminata pt faptul ca sunt romanca... totul depinde si cu ce atitudine te prezinti tu... acum cateva zile m-au oprit carabinierii in trafic... in 2 min m-au lasat sa merg mai departe... din moment ce le-am dat actele fara sa comentez, nu am facut nici un comentariu, ca de ce m-au oprit pt ca aveam viteza legala etc ce puteau sa imi faca???? nimeni nu iti face nimic daca tu te porti ok!!! aici o mare parte din comunitatea romana este o adunatura de manelisti care asculta muzica la maxim fara sa le pese ca pana una alta sunt oaspeti in aceasta tara, se imbata in baruri pana cad lati si din cand in cand mai si violeaza pe cate una...
    • +1 (1 vot)    
      la obiect (Sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 19:22)

      silcoa [anonim] i-a raspuns lui ana

      sunt intru totul de acord cu opinia ta. si eu ma aflu in italia din mai 2008 intr-un internatinal assignment pt 2 ani. muncesc intr-o multinationala cu fabrici atat in italia cat si-n romania, si din fericire cultura companiei nu face discriminari rasiste. mai mult, sunt venit pe o pozitie de middle management si am destui colaboratori italieni. discut cu ei problema si pe undeva intelegi pozitia lor, au ajuns sa se teama de tot ce are legatura cu romania. asta este realitatea, majoritatea romanilor de aici sunt borfasi de ultima clasa, in stare sa-ti fure si rufele de pe sarma. nu mai spun de fenomenul prostitutie si nightclub-uri, si toti cei implicati.
      oricum chiar si asa, cred ca pozitia autoritatior romane, nu este una justa. nu se poate sa stam asa cu mainile-n san, iar acele tentativele chiar si putine, sa fie doar de forma de frica media din romania. este mare pacat tot ce se intampla, in momentul in care te gandesti bine inainte sa raspunzi si sa-ti dezvalui nationalitatea cand esti intrebat, asta doar sa nu fii tratat cum se cuvine.
  • 0 (0 voturi)    
    how many comments (Vineri, 30 ianuarie 2009, 20:43)

    Francesco [anonim]

    i see a lot of comments about this argument it mean peole is touched by those events .
    this is a good sign !
  • 0 (0 voturi)    
    uniti ........... hmmmmmm (Sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 9:45)

    Gabor [anonim]

    Cand citesc ca "nu suntem uniti" este doar un adevar pe jumatate. Pt ca suntem!!!!!!! In rautate, ticalosie, marsavie, hotie etc. Pt ca e simplu la noi: hotii sunt uniti de obicei pt ca se tem de ceva. Pt ca noi, ca si popor am produs infim la dezvoltarea unei societati, doar am lins, copiat, furat si ocupat de la celalalte popoare. UItati-va ce am "produs" pe unde am umblat prin Europa in ultimii 20 de ani. Prin Germania, Austria, Ungaria, Franta, Anglia, etc. Am fost inchisi in interriorul granitelor vreo 50 de ani, dar citind documente despre ce au facut compatriotii si acum 80 100 150 nu vad nici o diferenta la ticalosiile de acum si de atunci. Foarte bine ne fac ca ne pedepsesc, dar din pacate inca tot bland. Si sunt de acord cu Ana: daca mergi la cineva acasa, stai in banca ta, nu te impune ca nu e ograda ta.
    • 0 (0 voturi)    
      nu se cheama furt... (Marţi, 3 februarie 2009, 1:53)

      zaboo [anonim] i-a raspuns lui Gabor

      si redistribuire... =)) pe principiul "da-i dreaq, ca au destul" - iau baietii de la cine are =)) e cam ce face si valoarea de obama - numai ca asta o face oficial si ii tranteste si un discurs sa moara imbecilii de plans de atata emotie!
      • 0 (0 voturi)    
        =)) (Miercuri, 4 februarie 2009, 0:04)

        livake [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        Cu sumanul si caciula ,sunt roman arat ca...o floare.Mai baieti hoti am fost si hoti vom fi mult timp de acum innainte.Si de ce sa nu recunoastem o facem foarte bine!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by