Corespondenta din Roma

Romanii din Italia propun infiintarea unui Minister al Diasporei la Bucuresti

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Vineri, 1 februarie 2008, 15:12 Actualitate | Diasporă


Propunere–soc din partea comunitatii romanesti din Italia la intalnirea cu Cristian David, ministrul de interne al Romaniei. Prezent in Italia cu ocazia Conferintei Europene cu privire la tigani, ministrul Cristian David, s-a intalnit cu reprezentanti ai comunitatii romanesti din Peninsula. In cadrul intalnirii, care a avut loc la Accademia di Romania, a fost adusa in discutie o propunere absolut  inovatoare: infiintarea unui Minister al Diasporei in cadrul Guvernului de la Bucuresti.

Propunerea a venit din partea Partidului Romanilor din Italia iar ideea este sustinuta si de alti reprezentanti ai romanilor.


Giancarlo Germani: “Diaspora, o bogatie a Romaniei, nu o povara”

Giancarlo Germani, presedintele Partidului Romanilor din Italia, ne-a oferit  mai multe detalii despre propunerea facuta: “Consideram ca un asemenea proiect trebuie sa constitue o prioritate a statului roman. Nu ar fi doar o modalitate de a valoriza diaspora, ci si o investitie utila Romaniei in viitor. Romanii din strainatate constitue o resursa economica si sociala importanta. In curand  ei vor reprezenta si o resursa politica. Ma refer la diaspora din Uniunea Europeana. Diplomatia romaneasca ar putea avea, in viitor, un puternic aliat tocmai in romanii din strainatate. Astfel, minoritatile de romani ar face un excelent lobby pentru tara lor. Diaspora nu trebuie vazuta ca o povara, ci ca o bogatie a Romaniei!”


DRRP nu promoveaza o politica a diasporei reala si eficienta

In legatura cu deja existentul Departament pentru romanii de pretutindenti (DRRP) din cadrul Ministerului de Exerne, presedintele PIR precizeaza “ DRRP nu este de ajuns, distribuie bani pentru proiectele culturale, dar nu promoveaza o politica a diasporei reala si eficienta.”

Germani aduce ca exemplu puterea politica pe care o detin parlamentarii care reprezinta diaspora italienilor in strainatate: “ Italienii au, ca si Romania, o diaspora consistenta. In guvernul trecut au avut chiar si un reprezentant in Guvern, un ministru al italienilor din strainatate”.

Cat despre comunitatea de romani din Uniunea Europeana, Germani precizeaza: “Romanii ar putea fi un liant al latinitatii, mai ales ca sunt prezenti in mai toate tarile europene. Daca isi cer si isi  exercita drepturile, ei ar putea sa aduca Romaniei 5-6 europarlamentari”.


Dumitru Ilinca: “Reprezentantul sa fie din randul diasporei”

Dumitru Ilinca, reprezentant al romanilor in cadrul formatiunii Nuovi Italiani-Partito Immigrati, ne-a declarat ca este de acord cu propunerea: “Infiintarea, in cadrul guvernului Romaniei, a unui Minister  pentru Diaspora  este o necesitate. Departamentul pentru romanii de pretutindeni, DRRP, functioneaza asa cum functioneaza. Trebuie ca, in Guvernul Romaniei, sa fie un loc ocupat de o persoana care a trait in strainatate! Altfel, orice Minister s-ar infiinta, nu ar fi nimic nou, daca nu e cineva care cunoaste problemele noastre, de aproape. E nevoie de cineva cu experienta, chiar persoane cu dubla cetatenie sau romani care au trecut prin experienta strainatatii. De exemplu, doar o persoana care a trait in Italia ar fi stiut sa propuna infiintarea sectiilor de votare, acolo unde era nevoie. Sau, cel putin, sa fi gasit  o modalitate potrivita pentru a putea permite romanilor sa voteze. Nu e normal ca un conational sa faca 100 de km pentru a-si exercita dreptul de vot. Guvernul Romaniei, prin eventualul sau Minister al Diasporei,  ar fi putut  sa contacteze primariile din zonele unde sunt romani, pentru a-i ajuta sa voteze.”


Gheorghe Raica: “Sa fim uniti in sustinerea proiectelor de interes comun”

Gheorghe Raica, presedinte al Partidului European al Romanilor si consilier din partea Ligii Nordului in orasul Alessandria: “Trebuie de vazut in detaliu despre ce proiect s-a discutat. Daca este vorba de un interes comun al cetatenilor romani din Italia, atunci desigur, sunt de acord. Trebuie sa demonstram ca suntem o forta si din punct de vedere politic. Mai ales pentru Italia, unde comunitatea romaneasca este cea mai importanta. Romanii din Italia trebuie sa depaseasca un anumit complex de inferioritate. Ei sunt acum cetateni comunitari, deci indreptatiti sa se aseze la o masa rotunda pentru a decide chestiunile care ii privesc direct”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















766 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Si ce-ar mai trebui? (Vineri, 1 februarie 2008, 15:28)

    Ion [anonim]

    Si ce-ar mai trebui?
    In afara ca le platim cheltuielile cu sanatatea cand vin in tara?
    In afara ca multi figureaza a nu avea nici o sursa de venit si membrii familiei ramasi primesc burse si ajutoare sociale?

    Lasa ca o sa se intoarca la bine cand ne-om rezolva problemele, dupa principiul:
    Ioane, eu plec la oras, ca-i mai bine! Ramai tu sa pui samanta, sa plivesti si uzi, si m-oi intoarce eu la toamna sa-mi umplu hambarul!
    • -1 (1 vot)    
      Pt. Ion (Vineri, 1 februarie 2008, 22:00)

      Florinel [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Ma Ioane da tu ce muncesti de ai senzatia ca mentii toata sanatatea cu banii tai? te-as sfatui sa citesti mai mult ca sa pricepi cum functioneaza lumea si apoi sa dai sfaturi. Un emigrant cand isi cumpara un apartament sau casa de 30 mii aduce mai multi bani decat produci tu in 10 ani. Plecarea romanilor a scapat Romania de 3 milioane de someri. Emigrantii trimit zilnic 15 milioane de euro in tara. (bani care compenseaza balanta comerciala deficitara.) Aproape dublu decat trimit emigrantii ne da moaca UE, bani care nu sunt doar pt. tine sunt pt. toti cetatenii. Extractiile tarii: petrol, minereuri, carbune, lemn, sunt proprietatea la toti romanii, chiar si daca ar trai unii pe luna. Tot asa sunt si taxele pe marfurile de tranzit (cum ar fi gazul care trece pe la noi prin tara, marfa turceasca care merge in UE etc). In plus Romania cu plecarea cetatenilor la munca are marea sansa sa-si civilizeze populatia inapoiata in una dintre regiunile cele mai selecte ale lumii. In Ro. nici o meserie nu se practica la nivelul celor mai bune tari din UE,(chiar daca noi ne credem mai destepti) romanii au nevoie sa lucreze in UE si sa invete organizarea occidentala.
  • +1 (1 vot)    
    ce initiativa (Vineri, 1 februarie 2008, 15:39)

    Vasile [anonim]

    Foarte bun proiect : alti bugetari, alte cheltuieli, etc.
    Sa se grabeasca zic eu caci poate nu vor primi din mertzane.
  • +1 (1 vot)    
    Vorbesc si ei sa nu adoarma (Vineri, 1 februarie 2008, 15:43)

    Stoewer [anonim]

    Da, da, vor drepturile si de acolo, si de aici. Mai fratilor, hotarati-va, nu puteti sta cu c.... in doua luntri.

    "Nu e normal ca un conational sa faca 100 km pentru a-si exercita dreptul de vot". Pai daca eu vreau sa ma stabilesc in taigaua uigura, sa fie statul obligat sa-mi organizeze centru de votare taman acolo?

    Pai daca ai luat hotararea sa pleci in alta tara, mai bine ti-ai irosi resursele sa te aclimatizezi vietzii de acolo, capitol la care romanashii stau cam slab (tot intre ei isi petrec veacul cu mancatoriile specific mioritice).
  • 0 (0 voturi)    
    ok (Vineri, 1 februarie 2008, 15:59)

    alex [anonim]

    Foarte buna ideea...un reprezentant pt 4 milioane de romani, chiar cu Merzan si cu birocratia suplimentara se merita. Pana la urma romanii de afara pompeaza bani in economia romaneasca.
  • 0 (0 voturi)    
    asta e propunerea mafiei toata ziua (Vineri, 1 februarie 2008, 16:45)

    geo [anonim]

    Ma indoiesc ca au cerut romanii asa ceva.
    In spatele propunerii mai mult ca sigur ca e mafia italiana care vrea ,nici mai mult nici mai putin, decit sa intre in guvernul Romaniei.
    iar ministru, bineinteles, va fi protejatul lor, Dotor Argint.
  • 0 (0 voturi)    
    altii de bugetat, alt ministru de schimbat (Vineri, 1 februarie 2008, 18:17)

    Ion [anonim]

    Probabil dl Ilinca doreste sa fie ministru si asta ar fi o oportunitate, insa nu stim daca dl Germani ar fi de acord sa nu fie unul de la Partidul Identitatea Romaneasca si atunci ce ne facem cu dl Raica??? Toti doresc un post, alte cheltuieli, alte VIP-uri, alte masini si cheltuile de transport internationale cu sotiile (ca doar diaspora trebuie vizitata). Romanii nu vor fi niciodata uniti, este suficient sa credeti ca dintre cei trei nicunul nu ar fi de acord cu celalalt. Intentii bune si idei avem toti cu carul, mai ales acum ca este an electoral si doara conjunctura ne ajuta pe vreunul sa ne afirmam si sa devenim ministru. Insa, cu o diaspora mereu nemultumita viata acestui ministru ar fi de DOUA LUNI!!!!
  • -1 (1 vot)    
    Ideea e buna, dar realizarea... (Vineri, 1 februarie 2008, 19:45)

    Code Blue [anonim]

    De ce diaspora merita atentie din partea guvernului? In primul rind pt ca o mare proportie din PIB al Romaniei provine din transferuri din strainatate. In al doilea, pt ca noi, cei plecati in anii 90, care avem o cariera si un nume bun in alte tari, sintem cea mai eficienta si IEFTINA publicitate in favoarea Romaniei, pe care nu o sa o ofere nici un ambasador sau consul (ocupati cu treburile familiale si propriile afaceri). Din pacate sint multi in tara care ne trateaza si pe noi, si pe familiile noatre ca pe niste tradatori care nu au mincat salam cu soia si care nici nu ar trebui sa aiba drept de vot. Problema este ca daca ajunge unul ca Felix ministru al diasporei, si daca circul din Romania continua, o sa ne fie rusine sa spunem ca sintem romani si o sa ne scoatem toate rudele din tara. Atunci s-a terminat si cu banii, si cu publicitatea gratuita.
  • 0 (0 voturi)    
    ministeriabilii (Vineri, 1 februarie 2008, 19:57)

    dani [anonim]

    Ministrul nu e ales de diaspora, ci este numit, ca orice alt ministru, asa ca, de reprezentativitatea unei persoane, din orice tara ar fi ea, nu prea poate sa fie vorba. Se confunda adesea reprezentativitatea, cu notorietatea. Sunt o serie de persoane care incearca, pe calea scenei, a impresariatului artistic sau via Internet, sa-si creeze simpatii si adepti.

    Intentia unui post de nivel inalt la Bucuresti nu e noua: s-a dorit post de parlamentar(i), de secretar de stat in DRRP, acum se lanseaza ministeriatul. Problemele de votare in strainatate, -care sunt mult exagerate, deoarece cine vrea cu tot dinadinsul sa voteze, o face- vor fi rezolvate, daca se adopta legea votarii prin corespondenta. Realmente nu stiu de ce se tergiverseaza asa mult acest proiect de lege, demult pus pe tapet.

    Altfel, cele 7 milioane de euro pe care le au de cheltuit pe proiecte in strainatate DRRP si ICR, si-au gasit, si pana acum, diverse intrebuintari, si bune, si mai putin bune. Pentru cheltuirea acestor fonduri bugetare romanesti de catre romanii din strainatate e nevoie doar de proiecte folositoare si de oameni care sa le realizeze corect.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta mai lipsea (Sâmbătă, 2 februarie 2008, 18:46)

    Anait [anonim]

    Astia nu-s in stare sa guverneze nici romanii
    din tara daramite pe cei din diaspora!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa isi faca treaba intai cei care primesc salarii (Luni, 4 februarie 2008, 0:43)

    Treasca [anonim]

    Departamentul pentru romanii de pretutindeni al Ministerului de externe, daca nu isi face corect treaba, trebuie desfiintat. Acesta nu este doar un ordinator de bani, ci are destui angajati...dar am vazut odata la un Congres totul organizatfoarte jalnic si dezgustator chiar, lasat un mosneag cu deficiente de auz, sa prezideze o intalnire. Nu asta este marea lipsa- ca birocratie avem pentru cateva stat chiar, BUNA CREDINTA si RESPONSABILITATEA lipseste. Dar pricipiul acaesta de a ne fura caciula- principiul mafiotilor - distruge. Nu cred ca romanii din diaspora doresc o alta forma de papat banii, ci doar mafia politica.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by