Festivalul Romaniei la Stuttgart  

Vrem sa spargem cliseul Dracula, despre Romania

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Marţi, 6 mai 2008, 6:16 Actualitate | Cultură


Cvartet de trompete in decor folcloric romanesc
Foto: Hotnews
Festivalul Romaniei la Stuttgart 

Meticulos cum il stim, neamtul pregateste de doi ani, un festival care sa spuna bun-venit Romaniei in UE. Cliseele „Drakula si Ceaucescu” sunt inca larg raspandite in Germania, organizatorii festivalului incearca sa le contracareze prin alternative. Ospitalitate, cultura contemporana performanta si un cioban mitos cu suba si cusma fac noul brand romanesc, lansat la festival.

Se anunta si un masiv interes al firmelor din Baden-Wurttemberg, sa produca in Romania, chiar daca nu neaparat „dupa modelul Nokia”. 

Placinte si jazz 

„O  tara necunoscuta si plina de surprize, cu peisaje pitoresti si o cultura cu radacini latine, orientale si slave”. Asa a fost prezentata tara noastra, nemtilor de la Stuttgart, in deschiderea Festivalului Romaniei, care se deruleaza timp de doua saptamani, la Centrul Cultural din Rotebuhlplatz, atent monitorizat de Dagmar Mikasch-Kothner, directoarea VHS Stuttgart si de Mariana Recker, de la Biroul de Legaturi economice din acest oras.

Intre 26 aprilie si 9 mai, artisti alesi pe spranceana fac dovada ca Romania nu este doar tara lui Dracula si a cainilor maidanezi, ci si un loc al creativitatii de nivel european. In program figureaza dans (Andreea Capitanescu), recitaluri de pian (Dana Borsan), dar si lectii de bucatarie romaneasca.   Serile de literatura (Jan Cornelius, Dan Lungu) sunt completate cu expozitii foto (Beatrice Minda) si folclor cu trupa Gugulanii.

Ospitalitate cu tuica si colaci cu sare
Foto: Hotnews
Expunerilor tematice despre manastiri (Brigitta Gabriela Hannover) si pesterile romanesti (Valentin Winter) le urmeaza degustari de placinte banatene.  

Ritmurilor de jazz, li se asociaza dezbateri tari, cu privire la situatia populatiei rroma si schimbarea la fata a Romaniei, dupa intrarea in Uniunea Europeana. Insotite de proiectii de diapozitive, discutiile au loc de Ziua Europei si cu participare de la Parlamentul European.

  Miercuri 30 aprilie  a fost zi de film: „Ryna”, in regia Ruxandrei Zenide. Vineri 9 mai, va rula in premiera, pentru publicul roman si german din zona „4 luni, 3 saptamani si 2 zile” a lui Cristian Mungiu.   Un maraton organizatoric, Festivalul Romaniei se bucura de sprijinul orasului Stuttgart, al ambasadei Romaniei de la Berlin, consulatului de la Munchen si consulatului onorific al Romaniei din Stuttgart.

Muzeul central al Svabilor dunareni din Ulm, diversi sponzori si doua asociatii de romani, Forum Gerrum si Agero Stuttgart, au pus si ele osul la bunul mers al festivalului.  

Expansiuni strategice 

La deschiderea oficiala, secretarul de stat al landului Baden-Wurttemberg, Hubert Wicker, a anuntat si vizita ministrului landului Baden-Wurttemberg, Gunther Oettinger, in Romania, intre 17-19 iunie.

Insotit de oameni de afaceri germani, scopul principal al vizitei ministrului este „crearea de contacte economice intre firme din Baden-Wurttemberg si firme romanesti. Aceste contacte, care in parte exista, vrem sa le extindem si sa le adancim” a adaugat Wicker.  „Desigur ca, pentru firmele germane sunt interesante salariile mici din Romania, insa si faptul ca ele ar putea sa construiasca acolo intreprinderi, care sa livreze in Europa de Est, deci sa se racordeze la piata est-europeana.

Firmele germane deschid capacitati de productie in India, in China si in Europa de Est, din motive strategice” a spus Wicker.   Intrebat daca firmelor germane in expansiune romaneasca nu le e teama de „un nou scandal Nokia”, oficialul german a replicat ca exista mari frme baden-wurttembergheze -cum e si Bosch- care au capacitati de productie in Romania si in strainatate, si vor avea in continuare.

„Acestea contribuie la extinderea si stabilizarea locurilor de munca existente” a mai adaugat el.  






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















722 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Cioban (Marţi, 6 mai 2008, 6:55)

    Stoewer [anonim]

    E trist, dar chiar un cioban a devenit noul brand al Romaniei, daca e sa ne luam dupa numarul de prezente in mass-media. Si ca legatura cu landul Baden-Wuerttemberg sa fie mai puternica, respectivul cioban circula cu o masina produsa in acel land (adica un Maybach). Conexiune perfecta.
  • 0 (0 voturi)    
    prezenta nefolositoare ca de obicei (Marţi, 6 mai 2008, 10:38)

    cristi [anonim]

    succes ZERO cu ciobanul mitos si ospitatlitatea si cultura contemporana a romanilor
    HA HA HA HA HA!

    daca romania e asociata cu Dracula si Ceausescu, e foarte bine, avem un punct de plecare, deci hai sa-i exploatam, ce tot incercam noi sa rebrenduim, nu facem decat sa-i bagam in ceata pe strainii care vin sa vada pe dracula si pe ceausescu si ei sunt inatmpinati de un cioban cu tuica si colaci.
    bleah!
    Vreti dracula? atunci dracula va dam cu vin rosu
    Vreti ceausescu? atunci ceausescu va dam, cu seceri si ciocane, cu tuica, branza si salam.

    Felicitari, cheltuiti banii aiurea cu targurile astea, nu faceti decat sa-i alungati, noroc ca ciobanul nu avea si un ciobanesc carpatin ca sa-l asmuta pe curiosii sositi la stand
  • 0 (0 voturi)    
    lasati-o moarta... (Marţi, 6 mai 2008, 11:35)

    S [anonim]

    fara mitul dracula nici nu ar stii ce e aia romania...
  • 0 (0 voturi)    
    incompetentilor (Marţi, 6 mai 2008, 12:34)

    zvezda [anonim]

    Daca l-ar avea altii pe Dracula ar face jumatate din PIB-ul Romaniei numai din asta. Dar noi suntem fraieri ca de obicei si in loc sa vindem ce avem, incercam sa vindem ce n-avem si oricum nu vrea nimeni sa cumpere. Auzi, ciobanul mitos... sunteti niste penibili si niste incompetenti. N-ati dus si niste oi acolo? Si daca tot suntem la animale, mergea si un porc, o gaina, o curca, o gasca... sa vada lumea ca avem. Am si o propunere de emblema: porcul bascalios!
    Sloganul ala cu "simply surprising" e chiar cinic. Chiar asa e: ba o groapa de-ti rupi masina, ba un hot care iti fura portofelul, ba un cersetor, ba un restaurant unde se vand laturi, ba un hotel cu gandaci in camera, adica surprinzator domle. Ospitalitate? Poate, dar la preturi triple fata de vest. Adica tot surpriza.
    Ce bine ar fi daca n-am mai fi asa de "interesanti" si "surprinzatori" si daca cei care ne fac imagine ar invata de ex ca nu e cazul sa te lauzi ca esti "altfel" atunci cand esti murdar sub unghii.
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Marţi, 6 mai 2008, 13:20)

    V [anonim]

    o initiativa buna!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by