De ce unele persoane vaccinate anti Covid se îmbolnăvesc încă / Sunt vaccinurile chinezești un eșec sau nu?

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 3 iulie 2021, 21:44 Actualitate | Coronavirus


Vaccinare in Chile
Foto: Martin Bernetti / AFP / Profimedia Images
În Mongolia, spitalele sunt copleșite. În micul arhipelag din Seychelles, peste 100 de cazuri noi de Covid-19 sunt raportate în fiecare zi. Și în Chile, o carantină la nivel național a fost ridicată săptămâna aceasta - dar țara raportează încă mii de cazuri zilnice. Ceea ce leagă aceste țări este că fiecare dintre ele a vaccinat pe deplin (rapel) mai mult de 50% din populațiile lor, în mare parte cu vaccinuri coronavirus fabricate în China. Și asta a ridicat întrebări cu privire la eficacitatea vaccinurilor, scrie CNN.

Dacă vaccinurile chineze nu funcționează, aceasta este o problemă uriașă - și nu doar din perspectiva sănătății. Beijingul și-a asumat rolul de a oferi vaccinuri altor țări.

Pe măsură ce națiunile occidentale adunau provizii pentru propriile populații, China a trimis vaccinuri în străinătate - în iunie, ministerul de externe a anunțat că țara a livrat peste 350 de milioane de doze de vaccin Covid-19 în peste 80 de țări. Această misiune a evidențiat eforturile occidentale inadecvate într-un moment în care tensiunile dintre China și multe democrații majore erau în creștere.

Întrebările referitoare la eficacitatea vaccinurilor Sinopharm și Sinovac din China pun acum în pericol această victorie pentru Beijing, deși purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe al Chinei, Wang Wenbin, a respins astfel de critici drept „motivate de părtinire”.

Experții spun că, deși aceste vaccinuri chineze ar putea să nu fie la fel de eficiente ca altele, nu sunt un eșec. Niciun vaccin nu oferă protecție 100% împotriva Covid-19, deci e de așteptat să apară cazuri de infectare cu Covid.

De ce se îmbolnăvesc persoanele vaccinate?



China are două vaccinuri autorizate pentru utilizare de urgență de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), Sinopharm și Sinovac. Ambele folosesc viruși inactivi pentru a determina un răspuns imun la pacient, o metodă de vaccinare încercată și testată.

În schimb, Pfizer și Moderna folosesc o tehnologie mai nouă numită ARNm, care învață celulele corpului cum să producă o bucată din proteina coronavirus care creează un răspuns imun.

Până în prezent, studiile arată că Sinopharm și Sinovac au o eficacitate mai mică împotriva Covid-19 decât omologii lor mARN. În studiile braziliene, Sinovac a avut o eficacitate de aproximativ 50% împotriva Covid-19 simptomatic și o eficacitate de 100% împotriva bolilor severe, potrivit datelor studiilor prezentate OMS. Eficacitatea Sinopharm atât pentru boala simptomatică, cât și pentru cea agresivă a fost estimată la 79%, potrivit OMS.

Atât Pfizer / BioNTech, cât și Moderna Covid-19 sunt eficiente cu peste 90% împotriva Covid-19 simptomatic. Studiile globale de eficacitate ale vaccinului Johnson & Johnson au arătat că este 66% eficient împotriva bolilor moderate până la severe, 85% eficace împotriva bolilor severe și 100% eficace în prevenirea morții. Procesele au avut loc în momente diferite și în locuri în care circulau diferite variante.

Experții spun că focarele din locurile care au folosit vaccinuri chinezești sunt în linie mare cu ceea ce ne-am aștepta de la aceste rate de eficacitate.

"Dacă vrem să reducem cazurile severe (și) numărul de decese, Sinopharm, Sinovac poate ajuta", a spus Jin Dong-yan, profesor de virologie moleculară la Universitatea din Hong Kong.

Ben Cowling, profesor de epidemiologie a bolilor infecțioase la aceeași universitate, a declarat că vaccinurile chineze par să limiteze numărul de infecții grave și decese.

„Cred că vaccinurile funcționează cu siguranță și cu siguranță salvează o mulțime de vieți”, a spus el.


Ce se întâmplă în Chile, Mongolia și Seychelles?



Chile raportează mii de noi cazuri Covid-19 în fiecare zi. Acolo, 55% din populație este complet vaccinată, iar dintre cei vaccinați aproape 80% au primit Sinovac.

Însă, potrivit Ministerului Sănătății, 73% din cazurile din secția de terapie intensivă între 17 și 23 iunie nu au fost complet vaccinate.

Este o situație similară în Seychelles, unde autoritățile au spus că aproape toate cazurile critice și severe de Covid-19 se refereau la persoane care nu fuseseră complet vaccinate. Țara folosește Sinopharm la adulții sub 60 de ani, în timp ce cei de peste 60 de ani primesc Covishield, vaccinul AstraZeneca fabricat în India, care are o rată de eficacitate similară de 76% împotriva Covid-19 simptomatic și 100% eficacitate împotriva Covid-19 sever sau critic.

Ministerul Sănătății din Seychelles a declarat într-o postare pe Facebook luna trecută că din cele 63 de persoane care muriseră de Covid-19 în țară la acea vreme, trei au fost vaccinate cu două doze. Toți trei aveau vârste cuprinse între 51 și 80 de ani. CNN a contactat Ministerul Sănătății pentru comentarii.

Mongolia a vaccinat pe deplin 53% din populația sa, 80% dintre acei oameni primind Sinopharm, potrivit Enkhsaihan Lkhagvasuren, șeful implementării politicii de sănătate publică din Ministerul Sănătății. O cincime din cazurile de Covid-19 din Mongolia au fost complet vaccinate, dar 96% din decesele de Covid-19 au fost la persoane care au fost fie nevaccinate, fie au primit doar o singură doză, a spus Lkhagvasuren.

Pentru a ajunge la imunitatea de turmă, Lkhagvasuren a spus că peste 80% din populație trebuie vaccinată. Țara de 3 milioane are încă 1,6 milioane de persoane vulnerabile la Covid-19, a spus ea.

De ce mor persoanele vaccinate?



Unele persoane care se vaccinează cu Sinovac sau Sinopharm mor în continuare de Covid - deși aceste decese sunt posibile cu orice vaccin.

În Indonezia, despre care Crucea Roșie a avertizat săptămâna aceasta că este "la marginea catastrofei", cel puțin 88 de medici au murit de Covid-19 între februarie și 26 iunie. Cel puțin 20 au fost vaccinați complet cu Sinovac, potrivit dr. Adib Khumaidi, șeful echipei de diminuare a riscurilor a Asociației Medicale Indoneziene. Alți 35 nu fuseseră vaccinați, iar 33 de decese sunt încă în curs de anchetă.

Se estimează că 1.600 de medici din Indonezia au fost infectați cu Covid-19 doar în mai și iunie, deși nu este clar câți dintre aceștia au fost vaccinați.

Adib a spus că majoritatea lucrătorilor medicali au murit pentru că se aflau într-o circumstanță unică: erau copleșiți de pacienți, ceea ce înseamnă că trebuie să lucreze ore lungi cu puțină odihnă.

"Pe baza datelor anchetei noastre, moartea lucrătorilor medicali nu are nicio legătură cu vaccinul Sinovac", a spus Adib. „Cel mai important lucru este administrarea vaccinului Covid și oamenii ar trebui să continue să respecte protocoalele de sănătate”.

Dr. Hermawan Saputra, epidemiolog și membru al Asociației Indoneziene a Experților în Sănătate Publică, a spus că mai multe tulpini virulente de Covid-19 ar fi putut reduce eficacitatea vaccinurilor.

Vaccinurile chinezești au eșuat?



Vaccinurile Pfizer și Moderna par a fi mai eficiente decât Sinovac și Sinopharm la limitarea transmiterii, dar dacă cele două vaccinuri chineze aprobate de OMS au eșuat depinde de măsurile de succes.

Jin a spus că eficacitatea vaccinurilor chineze ar putea să nu fie suficient de ridicată pentru a opri circulația virusului într-o comunitate, punând astfel imunitatea efectivului la îndemâna sa. Este posibil astfel să apară variante rezistente la vaccin.

„Este posibil ca sfârșitul pandemiei să fie întârziat sau să putem lucra cu aceste boli asemănătoare gripei pentru o perioadă mai lungă de timp”, a spus profesorul Jin. "(Vaccinurile Sinovac, Sinopharm) sunt bune, dar pur și simplu nu sunt suficient de bune. Vrem ca vaccinul să ajute la încetarea pandemiei și, dacă este cazul, Pfizer și Moderna fac o treabă mult mai bună."

El a spus că producătorii vaccinurilor Sinopharm și Sinovac au responsabilitatea de îmbunătăți produsul, ceea ce ar putea fi doar o chestiune de creștere a dozei sau adăugarea unei a treia doze.

Există, de asemenea, semne că China s-ar putea să nu se bazeze în totalitate pe vaccinuri de casă în viitor. China Fosun Pharmaceutical din China a declarat la Bursa de Valori din Hong Kong că va colabora cu BioNTech pentru a produce până la 1 miliard de vaccinuri anual.

Pfizer și Moderna s-ar putea lansa în mai multe țări anul viitor după creșterea capacității de producție. Dar chiar acum, nu există suficiente vaccinuri pentru a merge în alte țări.

Chiar și așa, obținerea unui vaccin chinezesc este încă mai bună decât nimic, a spus Scott Rosenstein, directorul programului global de sănătate la Eurasia Group.

"În locurile în care aceasta este singura opțiune, rămâne în continuare cea mai bună decizie de luat", a spus el.

Și își face griji că criticile aduse vaccinurilor chineze pot încuraja oamenii să aștepte până când vor fi disponibile vaccinuri mai eficiente. CNN






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22027 vizualizari

  • +15 (45 voturi)    
    E ok (Sâmbătă, 3 iulie 2021, 22:00)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Daca are nevoie de ajutor China, poate lua varianta de Sputnik V(odka) de la rusi. Aia oricum nu vor sa se vaccineze si ar fi pacat sa expire vaccinurile lor.

    Ce Moderna, ce Pfizer/BioNTech?! Da-le-ncolo, nu au nevoie chinezii de gunoaiele alea capitaliste. Ce au ei e mai bun... Oricum si restul tarilor dictatoriale vor ruptura de Vest.

    Nu au dat PCC lege care sa ii asigure ca nu vor fi afectati de sanctiuni si au anuntat ca vor suvernaitate completa si vor reanexa tot ce era segregat? Nu au profitat in pandemie sa cumpere inapoi companiile abandonate de vest cand nu se mai putea produce din cauza virusului?

    Aaaaa, acum brusc Vestul e bun si vor sa coopereze cu BioNTech si ca se nu se vor mai baza pe ce face China pentru ca realizeaza si ei ca sunt "chinezarii ieftine si proaste", cum le numim noi? Adica vor sa coopereze cu Vestul ca sa aplice clasica tactica simpla de clonare a produselor bune capitaliste, aceleasi produse care sunt blamate de catre PCC.

    Mai sa fie cum e Karma asta...
  • +23 (33 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 3 iulie 2021, 22:12)

    tudorr [utilizator]

    Depinde pe cine intrebi :)) Daca ii intrebi pe comunisti, sigur au 150% eficacitate!
  • -3 (41 voturi)    
    dar Israelul? (Duminică, 4 iulie 2021, 0:25)

    unu_de_aiurea [utilizator]

    De ce nu se pomeneste despre cresterea recenta in numarul de cazuri din Israel ?
    Ei cu ce sunt vaccinati ?
    • +15 (31 voturi)    
      Dar nu au crescut spitalizarile (Duminică, 4 iulie 2021, 4:02)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Si asta conteaza in definitiv. Faptul ca esti diagnosticatc cu COVID dupa ce te-ai vaccinat dar in 2-3 zile esti pe picioare este esential. Si asta face diferenta dintre Pfizer/Moderna si mizeriile chinezesti.
    • +9 (31 voturi)    
      Păi, mai vezi ceva date (Duminică, 4 iulie 2021, 7:37)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      În Israel doar 60% au fost vaccinați. Sigur că este un procent mai important decât în USA, unde sutn doar 50% și mult mai bine decât la needucații din România, unde sunt doar 25% (iar cei mai mulți vaccinați sunt în orașe ca București, Cluj, Timișoara, Iași...). Dar cei mai mulți care se îmbolnăvesc sunt nevaccinați. Ceva gen 90% din cei care se îmbolnăvesc nu au fost vaccinați deloc. Și chiar dintre cei vaccinați care se îmbolnăvesc doar ceva gen 2% fac forme grave. Dei, cu un vaccin Pfizes sau Moderna scade de cam 10 ori probabilitatea de a face formă gravă de COVID față de situația când nu ești vaccinat deloc. Și tocmai dacă s-ar vaccina ceva gen 90% din populație, atunci cazurile de COVID grave ar fi extrem de rare, ceva gen 1 la 1.000.000, față de ce se vede în prezent, care sunt peste 500 la 1.000.000 (fiind un pic mai mult de 500 de decese de COVID înregistrate la un milion de locuitori, aceasta fără a socoti că în China PCC minte și publică cifre care să dea bine și că în India mor destui fără a fi fost testați și nu sunt incluși în statistici).
    • +18 (30 voturi)    
      „creșterea” în israel (Duminică, 4 iulie 2021, 7:39)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      e la două sute de cazuri pe zi, de la 80-90 acum trei săptămâni, numai că numărul cazurilor grave și a deceselor zilnice se păstrează aproape de zero, pentru că tocmai asta e ideea: virusul pătrunde și în corpuri imunizate cu vaccin, dar nu mai are timp să dezvolte boala în forme grave pentru că e anihilat.
    • +1 (11 voturi)    
      Sunt vaccinați doar 60% în Israel (Duminică, 4 iulie 2021, 11:51)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Pentru varianta indiană ai nevoie de vreo 90% vaccinați pentru imunitate de turmă, fiind de două ori mai transmisibilă decât varianta Wuhan inițială.

      Sunt puține cazuri de infectări în rândurile vaccinaților, iar cei care fac totuși boală manifestă doar simptome ușoare de răceală.
  • -3 (39 voturi)    
    Si Anglia cum o explicati? (Duminică, 4 iulie 2021, 1:07)

    SpatiuGol [utilizator]

    Peste 50% complet vacvinati, peste 65% cu cel putin o doza. E Delta, clar - dar parca si la Delta functionau cele aprobate in EU.... Eu zic sa o luam de la capat in toamna si sa dam cu zarul pentru o reteta de vaccin noua.
    • +5 (25 voturi)    
      Da si nu (Duminică, 4 iulie 2021, 3:58)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui SpatiuGol

      Cele de mRNA au sanse sa reduca riscul (nu sa anuleze) al infectarii cu Delta. Cele cu adenovirus au sanse mai mici. Sa nu uitam ca vaccinul Vaxzevria are sanse de eficacitate intre 60% si 80% - o variatie mare de interval explicata in mai multe clipuri care tine de perioada testarii, zonele testarii, tulpina cu care s-a testat si cantitatile din dozele administrate. E si Janssen p-acolo. Dar aici de fapt reprezinta o discutie si de tehnologia folosita si perioada in care anticorpii au mai mare succes.

      Oricum chiar si Vaxzevria are eficacitate peste Sinopharm și Sinovac. CureVac de exemplu iese oricum din ecuatie.

      Momentan Comirnaty este cel care are eficacitatea cea mai mare si unde multi cad de comun acord.

      Cat despre virus, asa cum ai spus si tu, tulpina de baza care provoaca probleme acum (si folosesc termenul "de baza" loosely tinand cont ca Delta e o variatie a tulpinii de baza) este Delta. In plus sa nu uitam evolutia virusului. In fiecare regiune a aparut cate o mutatie care s-a imbunatatit in functie de persoane, pornind de la factori simpli cum ar fi comorbiditati pana la sistemul imunitar, pana se imbunatatea. Ma astept ca Delta-ul curent sa primeasca mutatii recurente ce se vor imbunatati pana va deveni o tulpina dominanta noua (cel mai probabil Epsilon).

      Dar trecand peste diferentele de vaccinuri si virusi, sa nu uitam ca in GB vaccinarea este la prima doza. Nu au foarte multi rapel. Si asa cum s-a discutat in foarte multe articole si comentarii, Vaxzevria nu are eficienta mare in prima doza. Cel putin testele AZ asta au aratat in momentul in care au variat (accidental) cantitatea din prima intepatura si au adaugat in plus a a doua intepatura (cu cantitati diferite in functie de teste).

      Legat de o reteta noua, nu m-ar mira sa apara un tratament nou. Fie preventiv in stil vaccin, fie de vindecare cum ar fi medicamente. Dar pana acolo mai e. Intr-adevar, cele 3 vaccinuri principale sunt o solutie pentru acum. Dar pot fi si permanente, ca nu-s rele
    • +15 (23 voturi)    
      nu-ți explic, (Duminică, 4 iulie 2021, 7:49)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui SpatiuGol

      ci te las pe tine să faci o comparație între două țări comparabile ca număr de infectări și total diferite în funcție de procentul de persoane vaccinate.

      cu date de ieri:
      uk, 24.885 de persoane infectate, 18 decese (58% persoane vaccinate)
      rusia: 24.439 persoane infectate, 697 decese (15% persoane vaccinate).

      încă odată, că văd că nu e clar: virusul poate intra și într-un corp vaccinat, pentru că vaccinul nu e o umbrelă și nici armură, și se poate dezvolta o vreme, suficient de mult ca să dea niște simptome și să iasă în evidență într-un test pcr, dar, în peste 99% din cazuri, imunitatea dobândită prin vaccin blochează evoluția virusului și transformarea bolii într-o variantă gravă, cauzatoare de moarte chiar.
    • -3 (5 voturi)    
      O explicăm cu AstraZeneca (Duminică, 4 iulie 2021, 11:54)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui SpatiuGol

      Un vaccin cu eficiență mult scăzută față de cele pe mARN. Un vaccinat cu Pfizer dezvoltă mai mulți anticorpi la contactul cu varianta indiană decât un vaccinat cu AstraZeneca la contactul cu varianta inițială Wuhan (care acum e aproape dispărută)
  • +9 (21 voturi)    
    Pentru ca (Duminică, 4 iulie 2021, 5:51)

    gigilu [utilizator]

    Rolul vaccinelor e de a reduce severitatea simptomelor si petru cei mai norocosi, chiar blocarea lor totala. Asa ca speranta e ca cei vaccinati, in cazul in care contracteaza boala, nu vor fi cazuri severe iar unii scapa cu totul. Problema trambitata de guvernele de pe toata planeta e sa nu se ajunga in cazul in care nu mai exista locuri in spital din cauza cazurilor grave. Vaccinul chinezesc are calitatea generala a lucrurilor chinezesti adica indoielnica.Daca in decembrie 2020 chinezii spuneau ca vaccinul pe care-l aveau pe teava are eficacitate de 79%, real e sub 50%. Cum zicea Stalin, cantitatea e ea insasi o calitate, asa ca chinezii au facut nu un vaccin, doua ci 6. Rezultatul il simt cetatenii din Seychelles, Chile,Brazilia, Emiratele Arabe, Bahrain, Qatar, Mongolia si care or mai fi. Au vrut sa faca afaceri cu chinezii si au castigat.Acum se gandesc ca a doua doza sa fie Pfizer ori Moderna si se gandesc serios chiar la a treia doza.Ca si in 2020, chinezii se plimba prin toata lumea ca au cu ce. Vaccinati cu vaccinele partidului cu eficacitate de 50% ca sa mentina molima activa.
    • 0 (4 voturi)    
      Haios Gigilu (Duminică, 4 iulie 2021, 15:59)

      Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      Mi-a placut cum scrii !. Haios si corect pentru antivaccinisti, pro rusi, pro chinezi , pro PSD si prietenii nostri troli.
      • 0 (2 voturi)    
        Si mie (Luni, 5 iulie 2021, 2:41)

        gigilu [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanu2

        mi se largeste zambetul ca la reclama cand vad ca se enerveaza unii rau!
    • +1 (3 voturi)    
      ca sa spun asa, (Duminică, 4 iulie 2021, 22:56)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      fix pixu' Nu stiu de cind pe stat il intereseaza sanatatea cetatenilor si binele cu forta
      • +2 (2 voturi)    
        Nu-l intereseaza (Luni, 5 iulie 2021, 2:40)

        gigilu [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

        sanatatea si binele cetateanului, Il intereseaza imaginea. De ce ar aparea toti bravii conducatori nerasi,netunsi si cu cercane sub ochisori, sa se bata cu caramida-n pept ca ei se lupta sa fie cetatenii "bine sanatosi" - asta numai in prezenta masiva a aparatelor de filmat si a cat mai multor televiziuni-? Pentru imagine si publicitate. Ca alegeri sunt la tot pasul si tre sa dea bine.
  • +15 (19 voturi)    
    Evident (Duminică, 4 iulie 2021, 7:52)

    Luk [utilizator]

    Evident ca vaccinurile chinezesti sunt un esec.
  • -2 (22 voturi)    
    Pt spatiu gol și unul de aiurea (Duminică, 4 iulie 2021, 8:00)

    VR007 [utilizator]

    Vaccinurile deja aprobate sunt bune! În termeni de protecție față de infecție și evitare a cazurilor grave (implicit a deceselor), criterii care fac diferența! Niciun vaccin nu e perfect, dar asta nu vă dă dreptul să le puneți pe toate în aceeași oală pt că așa vă servesc teoriilor antivaccin! Oricum, mai rău decât orice vaccin e să nu te vaccinezi, iar voi prin teoriile voastre crețe condamnați la suferință și moarte mii de naivi care vă dau crezare!
    • -1 (17 voturi)    
      Nu (Duminică, 4 iulie 2021, 11:57)

      inca_unul_nou [utilizator] i-a raspuns lui VR007

      Avem cel putin o cercetare facuta de mediu academic din UE care constata cat de periculoase sunt vaccinurile antiCovid aprobate in UE.

      https://www.mdpi.com/2076-393X/9/7/693/htm

      "For three deaths prevented by vaccination we have to accept two inflicted by vaccination. Conclusions: This lack of clear benefit should cause governments to rethink their vaccination policy."

      Pentru trei decese prevenite prin vaccinare trebuie să acceptăm două provocate de vaccinare. Concluzii: Această lipsă de beneficii clare ar trebui să determine guvernele să își regândească politica de vaccinare.
      • 0 (12 voturi)    
        ura (Duminică, 4 iulie 2021, 13:13)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui inca_unul_nou

        ai găsit o aberație de articol care a fost retras de la publicare după primele verificări mai serioase!
  • -16 (36 voturi)    
    Un motiv pentru a refuza vaccinarea (Duminică, 4 iulie 2021, 8:36)

    galeo [utilizator]

    Vaccinarea a devenit mai degraba un instrument de propagaganda politica si economica.
    Cand esti disperat si vrei sa salvezi vieti cumperi vaccin de oriunde, fie de la rusi, chinezi, clingonieni.
    Desi vaccinul rusesc era disponibil, noi am mai asteptam asteptat cateva luni pentru ca am vrut neaparat vaccinul de la Pfizer si Astra Zeneca.
    Asta arata ca autoritatile nu au fost asa disperate sa salveze vieti, ci sa umple de bani doar anumite companii
    • -8 (26 voturi)    
      Totul e despre facut bani si concentrare a puterii (Duminică, 4 iulie 2021, 9:14)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Nu despre salvat vieti, de aici si reticenta oamenilor la vaccin
    • +3 (19 voturi)    
      Sigur ca da (Duminică, 4 iulie 2021, 10:01)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Tot ce vine de la rusi e minunat.
      Stim asta, din comentariile tale, dintotdeauna.
      • -5 (19 voturi)    
        Lucrurile nu sunt in alb si negru pe lumea asta (Duminică, 4 iulie 2021, 10:42)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Ci au nuante.
        Nici tot ce vine de la americani nu e minunat.
        Atat americanii, cat si rusii sunt cu bune si cu rele.

        Sa consideri ca tot ce vine de la americani e minunat si ce vine de la rusi e prost arata ca esti un idiot ce vede lucrurile doar in alb di negru.
        • +5 (9 voturi)    
          Gri dar mai alb spre West (Duminică, 4 iulie 2021, 16:04)

          Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Da dar mai multe lucruri vin albe de la West si mai negre de la Est. Asta e. Cui nu ii convine poate emigra la Est. Am intalnit un taximetrist care visa la emigrarea in Rusia. I-am spus ca are noroc, sunt multe locuri libere.
  • -2 (18 voturi)    
    da de ce unele persoane nevaccinate (Duminică, 4 iulie 2021, 9:41)

    di livio [utilizator]

    nu se îmbolnăvesc, asta nu-i interesant...din ăia depistați ca „contaminați” în Ro, ar trebui să știm cîți au fost asimptomatici, să ne dăm seama de gravitatea răcelii...da sigur că asimptomaticii sînt total neinteresanți pt presa comorbidă, numa reportajele de la ati și cozile de salvări îs interesante...și covrigii care plutesc pe Gange spre deltă, uite ce-i în India
    • +5 (15 voturi)    
      de asta trebuie ridicate toate restrictiile! (Duminică, 4 iulie 2021, 10:33)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      restrictiile erau justificate cat timp nu erau vaccinuri la discretie.
      acum trebuie stimulata imunizarea, inclusiv prin contaminare, ca sa se linisteasca covidiotii.
      bine, or sa guite ca de ce n-au rezervari la ati, dar le trece, cand se vor raci de la ”raceala”!
  • -3 (13 voturi)    
    ... (Duminică, 4 iulie 2021, 10:39)

    cartograful [utilizator]

    Daca vaccinurile chinezilor sunt ineficiente de ce cu tot miliardul lor si jumatate au extrem de putine cazuri si de mai mult de un an n-au mai raportat morti?
    • +1 (13 voturi)    
      carantină, (Duminică, 4 iulie 2021, 11:28)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      orașe de 9 milioane de oameni închise total la 2 cazuri de infectare, restricții dure peste tot, normele de siguranță, masca în primul rând, respectate cu sfințenie și duritate. adică exact toate măsurile împotriva cărora se revoltă românașii verzi!
    • +9 (11 voturi)    
      Cine poate verifica statisca chineză? (Duminică, 4 iulie 2021, 15:21)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Partidul declară ce vrea mușchiul lui. Nimeni nu poate verifica. La mai mult de un an și jumătate de la declanașrea molimii în China există încă zone în carantină și restricții în toată țara, chiar dacă ei pretind că nu au mai fost decese de aproape un an... Ceva e putred în toate poveștile lor triumfale.
    • 0 (0 voturi)    
      lol.. (Luni, 5 iulie 2021, 11:27)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Nu stiu cati ani ai, dar cu siguranta habar n-ai ce-i ala "comunism" !
  • -5 (17 voturi)    
    Nu înțeleg de ce mai trebuie să purtăm măști... (Duminică, 4 iulie 2021, 11:49)

    Nyk1 [utilizator]

    ...chiar și la interior pe căldura asta. Pentru ce? Să-i protejăm pe șoșoci sau pe cei care au cumpărat vaccinuri chinezești? N-au decât să se închidă ei în casă și să ne lase să ne trăim viețile cum credem de cuviință după un an și un sfert de sacrificii! Oricum virusul este de neoprit prin măsuri nonfarmaceutice chiar și în cele mai avansate țări (vezi Taiwan), singura ieșire e imunitatea de turmă - preferabil obținută prin vaccinarea a 90% din populație cu Pfizer/Moderna, dar dacă nu se poate chiar și prin infectare naturală și, ca urmare inevitabilă, selecție naturală!
    • -4 (18 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 iulie 2021, 12:45)

      [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

    • +5 (7 voturi)    
      ai dreptate aici (Duminică, 4 iulie 2021, 17:17)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      vaccinul e la liber deci cine vrea il face cine nu nu.

      eficienta mastii oricum e foarte redusa iar in spatii inchise zero.
    • +1 (5 voturi)    
      de acord (Duminică, 4 iulie 2021, 18:49)

      dani777 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      iti dai seama ca sosocii, cum ii numesti tu, sunt total de acord. altfel nu ar (am) mai fi fost impotriva a cam toate restrictiile. nu o sa se inchida nimeni in casa, poate doar vaccinatii psihopati-speriati - asta-i problema, ca tot voi sunteti cei mai speriati si nu are nicio logica chestia asta. eu nu suport masca, nu am purtat-o decat de forma (maaare forma) pana acum si nu am avut nimic, iar loc in spital nu vreau, mai bine mor oriunde, acasa sau sub un pod. asta trebuie sa intelegeti! vrem acelasi lucru, chiar daca, aparent, difera motivele. mergeti propuneti sa fie totul la liber, noi sa sustinem si cred ca orice "sosoc" chiar ar semna ca nu vrea loc in spital. :)
      • +1 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 iulie 2021, 20:36)

        [anonim] i-a raspuns lui dani777

    • 0 (0 voturi)    
      simplu ! (Luni, 5 iulie 2021, 11:31)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Pentru ca cu cat se raspandeste mai mult cu atat apar mai multe mutatii !
      Si s-ar putea ca tu chiar vaccinat sa nu mai fii imun la o varianta noua aparuta din cauza "sosocilor" inconstienti !
      Deci masca limiteaza numarul de infectari intre "sosoci" si te apara si pe tine de o eventuala imbolnavire care chiar daca-i usoara poate crea o mutatie "nashpa" !
  • +1 (7 voturi)    
    ADE (Duminică, 4 iulie 2021, 14:17)

    Cluster [utilizator]

    Nu va faceti iluzii, toate vaccinurile care se bazeaza pe anticorpi pot avea probleme. Nu trebuie politizata discutia. Pentru unele virusuri pur si simplu inca nu se poate face un vaccin eficient.

    Unul dintr motive este acesta:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7022351/

    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2021.640093/full

    Faptul ca un vaccin bazat pe virus intreg nu functioneaza este un semn rau. Era considerat speranta impotriva diverselor variante, vaccin din generatia urmatoare. Chiar acum se deruleaza un trial cu un vaccin UE numit Valneva.
  • -6 (8 voturi)    
    vaccinurile chinezesti sunt mai bune decat nimic! (Duminică, 4 iulie 2021, 16:44)

    Antenistontel [utilizator]

    sau decat leacurile recomandate de steer, tatoaica, popoaica, cataramoaia etc.
  • 0 (6 voturi)    
    intrebare pusa gresit, (Duminică, 4 iulie 2021, 22:54)

    nick1587873340950 [utilizator]

    corect este
    "Oare asa numitele vaccinuri ce contin de fapt ?"
    • 0 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 5 iulie 2021, 10:02)

      [anonim] i-a raspuns lui nick1587873340950

      • -1 (1 vot)    
        Smiorcaie-te!!!! (Luni, 5 iulie 2021, 12:39)

        plomo4u [utilizator] i-a raspuns lui

        Ce este smiorcaila, te dispera realitatea ca suntem ca si numar de trei ori mai multi anti vaccinisti?
        Tic Tac cine stie cunoaste, nu te mai ascunde bolovane, cum ti se spune, fes...a?
        Si legat de recomandarea ta cu indemnul la votat; sa vezi ce o sa te smiorcai la urmatoarele alegeri cand o sa aruncam de la guvernare usr-plus si vom zdruncina din temelii directia voastra ue - pro globalizare::):):):):).
        Degeaba te ascunzi, te stim!
        • 0 (0 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 7 iulie 2021, 9:52)

          [anonim] i-a raspuns lui plomo4u

    • -1 (1 vot)    
      Ce sa contina? (Luni, 5 iulie 2021, 13:00)

      plomo4u [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

      Astfel de intrebari nu se pot pune deoarece sunt doua probleme!
      1. nu se stie exact deoarece laboratoarele care au tehnologia necesara analizei biochimice a vaccinurilor sunt toate sub umbrela acelorasi entitati fiind achizitionate si/sau infiintate folosind societati de tip paravan, nu dau detalii, dar nu vorbesc in necunostinta, lucrez intr-un loc mai deosebit.
      2. cea mai buna metoda de a ascunde un adevar care nu poate fi ascuns sau distrus este aceea de a lasa adevarul la vedere dar inconjurat de sute de minciuni/dezinformari astfel incat omul de rand sa fie coplesit de cantitatea si neconcordantele/dezacordurile dintre acele informatii, obosindu-i ratiunea.
      Astfel sunt multi care aleg sa se ghideze doar cu ajutorul informatiilor venite de la entitati cunoscute ca fiind legale deci de necontestat, precum autoritatile, media, etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 7 iulie 2021, 9:54)

        [anonim] i-a raspuns lui plomo4u



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by