Compania de divertisment „11:11 Media” a lui Paris Hilton, moștenitoarea imperiului hotelier Hilton, a decis în mod neașteptat să își retragă o campanie publicitară exclusivă de pe „X”, platforma social media a miliardarului sud-african Elon Musk, relatează CNN.

Paris HiltonFoto: James Atoa / UPI / Profimedia Images

Compania deținută de Hilton s-a alăturat astfel unui val de branduri care au anunțat recent că nu își vor mai face reclamă pe „X”, fosta Twitter, în urma controverselor legate de conținutul antisemit postat pe platformă și a comentariilor făcute de Elon Musk.

„11:11 Media a luat decizia să își retragă imediat campania de pe platformă”, a declarat Bruce Gersh, CEO-ul și președintele companiei.

Decizia reprezintă o lovitură cu atât mai surprinzătoare pentru Musk și platforma sa întrucât chiar Linda Yaccarino, CEO-ul „X”, a anunțat luna trecută un parteneriat promoțional major cu compania lui Hilton.

Înțelegerea, pe care Yaccarino a descris-o drept un „parteneriat oficial” pe termen lung, viza să creeze „o platformă de lansare pentru noi inițiative în video și live video, comerț live și mult mai multe”, potrivit șefei Twitter.

Acordul prevedea de asemenea o modalitate prin care cele două companii să își împartă veniturile generate reciproc. Contactat de CNN, un purtător de cuvânt al lui Hilton nu a dorit să răspundă dacă retragerea de acum a campaniei publicitare a „11:11” de pe „X” înseamnă și încheierea parteneriatului general între cele două părți.

Hilton rămâne însă activă pe platforma social media cu contul ei personal, care are peste 16,6 milioane de urmăritori.

„X” îi dă bătăi de cap tot mai mari lui Elon Musk

Decizia companiei de divertisment a lui Hilton vine după ce nume majore precum IBM, Apple, Disney, Paramount, Comcast sau Warner Bros. au anunțat că își vor retrage publicitatea de pe „X” din cauza îngrijorărilor legate de afișarea de conținut nazist și antisemit alături de reclamele lor, precum și datorită unui comentariu extrem de criticat făcut săptămâna trecută de Elon Musk.

Inclusiv Casa Albă l-a criticat în termeni duri pe miliardarul tech după ce acesta sugerase pe „X” că evreii promovează ura împotriva albilor.

Musk răspunsese miercurea trecută la o postare în care se susținea că evreii promovează „ura împotriva albilor”, comentând: „Ai spus exact adevărul”.

În urmă cu o zi un grup de congresmeni americani a publicat o scrisoare adresată lui Musk și Yaccarino în care acuză că platforma de socializare profită financiar de pe urma postărilor care instigă la ură împotriva evreilor.

Musk, în schimb, a anunțat că „X” va da în judecată Media Matters, organizația neguvernamentală de stânga care a dezvăluit situația privind afișarea de conținut nazist și antisemit alături de reclame ale marilor companii.

Antreprenorul tech a cumpărat Twitter în luna octombrie a anului trecut într-o tranzacție în care a plătit 44 de miliarde de dolari. Potrivit analiștilor, compania ar valora acum mai puțin de jumătate din suma respectivă.