Tumultuoasa poveste a controversatului model Dacia X90, rebotezata Logan, se va incheia, dar in acelasi timp va reincepe saptamana viitoare. Se va incheia pentru ca misterul ce a invaluit-o timp de cinci ani si speculatiile au luat sfarsit, si va reincepe pentru ca de joi, 9 septembrie, clientii vor fi cei care vor decide destinul ei.

Pitestenii lucreaza deja la foc continuu, Logan fiind produsa acum in cadenta de una la doua minute. Mai mult, noua Dacia a fost in premiera nominalizata pentru prestigiosul trofeu Masina anului in Europa. Dacia Logan este pe punctul de a dobori toate recordurile de vanzare in materie de autoturisme in Romania.

Desi in momentul in care a fost prezentata romanilor la Palatul Parlamentului oficialii Renault declarau ca ar fi multumiti daca pana la sfarsitul anului vor reusi sa vanda 12.000 de bucati, exista posibilitatea ca si cele mai optimiste previziuni sa fie depasite. Dealerii Dacia din intreaga tara isi freaca deja mainile de fericire.

Cu o saptamana inainte de momentul in care va incepe oficial comercializarea, aproximativ 9.000 de romani intocmisera actele si platisera deja avansul pentru Dacia Logan, iar daca acest ritm se va mentine, cel putin la acest nivel pana la sfarsitul anului, "masina de 5.

000 de euro" va atinge performanta de se vinde in numai patru luni mai mult decat au vandut Skoda, Volskwagen, Peugeot, Ford, Opel, Fiat, Mercedes, Citroen, Toyota, Seat, Iveco, Nissan pe tot parcursul anului trecut in Romania.

"incepand cu data de 12 septembrie, uzina de la Colibasi va sincroniza ritmul de producere a autoturismelor cu numarul de comenzi care vin de pe piata", ne-a declarat Dina Stoica, consilier in cadrul Directiei de Comunicare Dacia.

Pentru prima oara in istoria de aproape 40 de ani a constructiilor de automobile, o masina romaneasca este nominalizata in cadrul prestigiosului trofeu "Masina anului 2005 in Europa". Onoarea ii revine Daciei Logan.

Masina fabricata la Pitesti se va afla in lupta cu modele puternice precum Alfa Romeo GT, Audi A6, BMW X3 si 645, Chrysler 300C, Hyundai Tucson, Kia Cerato si Picanto, Land Rover Discovery, Mercedes Benz A Class etc. Concursul "Car of The Year" are o traditie impresionanta, anul acesta aniversand 40 de ani de la prima editie din 1964, cand castigatoarea premiului a fost Rover 2000.

Masinile candidate la trofeu trebuie sa fie lansate pe piata pana la data de 30 septembrie, trebuie sa fie un model complet nou, trebuie sa se vanda in cel putin 5 state europene la momentul votarii si sa depaseasca un target anual de minimum 5.000 de unitati vandute.

Respectand traditia, Dacia Renault le va oferi mai intai clientilor sai posibilitatea de a testa noul model, actiunea "Zilele Portilor Deschise" urmand a se desfasura intre 9 - 12 septembrie. Cei mai importanti dealeri din Bucuresti si-au facut deja temele si asteapta momentul in care vor putea vinde noua Dacia.

"Am primit pana acum 300 de comenzi ferme si estimam ca numarul acestora va creste semnificativ in urmatoarea perioada. in afara de plata integrala, clientii pot achizitiona masina fie in rate, fie in sistem leasing. Pentru persoane fizice avansul e de minimum 50 de milioane, iar creditul poate fi extins pe o perioada de sapte ani.

Contractul de leasing se incheie pe o perioada de maximum trei ani", ne-a declarat Costin Simion, director de vanzari la Adras. "Avem in parcare toate cele sase modelele pe benzina, de la cele de 5.700 de euro pana la cele mai scumpe, de 8.000 de euro. Avem comenzi de onorat pana spre sfarsitul lunii octombrie, in jur de 300 de cereri.

Masina se anunta un succes", spune si Costin Perte, consilier de vanzari in cadrul firmei Auto Meridian. Persoanele fizice cu venituri medii care doresc sa-si cumpere o Logan trebuie sa stie ca cel mai mic avans pe care trebuie sa il ofere este de 15%. "Dar in acest caz este nevoie de 2 giranti. Daca vor sa incheie contractul de finantare fara girant, trebuie sa achite un avans minim de 25%.

Perioada de creditare este intre 1 si 7 ani", spune Alina Vamesu, consilier de vanzari al firmei Latin Effe Dacia. Pentru toate variantele si modalitatile de rate, solicitantii trebuie sa stie ca dosarul nu va fi acceptat la banca in eventualitatea in care venitul net nu este mai mare decat dublul ratei.

"Cu alte cuvinte, nu vor reusi sa isi cumpere masina cei care au prima rata mai mare decat 30% din totalul veniturilor lor lunare. Pentru a fi siguri ca dosarul nu va fi respins, prima rata trebuie sa fie maximum o treime din venit", spune Nicolae Simion, directorul general al Simpo Trans, dealer autorizat Dacia Renault.