La invitatia initiatorilor campaniei NU DA SPAGA, 4 posturi de televiziune din Romania au acceptat sa difuzeze gratuit spotul TV cu acelasi nume: TV K Lumea, MTV Romania, National Geographic Channel Romania si National TV.

„Aceste posturi TV au inteles ca lupta anticoruptie presupune o implicare activa a cat mai multor organizatii din Romania. Au ales sa sustina gratuit campania NU DA SPAGA demonstrand ca, pentru ele, interesul social a primat interesului economic direct. Prin implicarea in campania NU DA SPAGA au creat premisele unei schimbari de atitudine a romanilor referitor la coruptia mica.

Consideram meritorie sustinerea campaniei impotriva coruptiei mici de catre posturile private de televiziune si dorim sa le multumim, inca o data, pe aceasta cale”, declara Radu Mateescu, Presedinte Executiv, Fundatia CONCEPT.

Referindu-se la neimplicarea postului TVR in aceasta campanie, conducerea Fundatiei Concept precizeaza in cadrul comunicatului remis presei: „Postul public de televiziune a refuzat solicitarea de a difuza gratuit spotul NU DA SPAGA. Motivul invocat a fost urmatorul: „spatiile de difuzare ale posturilor Televiziunii Romane, limitate prin lege, sunt extrem de incarcate”.

Textul integral al refuzului TVR poate fi consultat pe www.nudaspaga.ro. Mentionam ca in momentul solicitarii adresate postului public de televiziune, spotul TV primise din partea CNA acordul pentru a fi difuzat fara a fi considerat publicitate, ceea ce inseamna ca fusese validat ca fiind de interes public.

Prin acest refuz, TVR a ales sa nu contribuie, conform misiunii sale educative, la sensibilizarea opiniei publice cu privire la combaterea coruptiei, desolidarizandu-se de eforturile societatii civile”.

La randul sau, Oana Zabava, Director Executiv, Transparency International Romania – unul dintre initiatorii campaniei NU DA SPAGA - adauga: „Strategia nationala anticoruptie prevede explicit colaborarea autoritatilor competente cu societatea civila si semnaleaza necesitatea derularii unor campanii de informare si de educatie civica pe aceasta tema.

Refuzul TVR de a difuza spotul merita semnalat ca practica negativa a institutiilor publice din Romania, in plan intern si international. Transmiterea acestor mesaje critice este facilitata de consultarile periodice ale Comisiei Europene cu organizatii ale societatii civile romanesti, printre care si TI-Romania”.

NU DA SPAGA este prima campanie nationala de promovare a unui comportament civic de recunoastere si respingere a coruptiei mici finantata de Uniunea Europeana prin Programul Phare Societate Civila 2001 – Componenta 3: Educatie Civica. Mass-Media Independenta.

Initiatorii campaniei NU DA SPAGA sunt: Fundatia CONCEPT, Transparency International Romania, Asociatia Editorilor de Presa Online, Asociatia de Comunicatii prin Cablu, Oops Media si Teatrul pentru Copii si Tineret Ariel Targu Mures.