Societatea Napoca Constructii, la care a avut actiuni si fostul ministru, a iesit cistigatoare la licitatia pentru realizarea unei piste pe aeroportul din Cluj

Napoca Constructii SA a cistigat in cursul lunii iulie o licitatie pentru amenajarea unei platforme la Aeroportul International Cluj-Napoca. La aceasta se inscrisesera mai multe firme, dar singura care s-a prezentat a fost Napoca Constructii. Valorea contractului este de 66,5 miliarde lei, aproximativ doua milioane de dolari.

Firma este condusa de presedintele PSD Cluj-Napoca si are ca actionar majoritar o societate patronata de Ion Tiriac. Pina la alegerile locale, Ioan Rus a detinut un pachet de 5 la suta din actiunile Napoca Constructii, pe care insa, la presiunile presei, le-a cesionat.

A cistigat concurind de una singura

La inceputul acestui an, cind PSD Cluj nu-si imagina ca va pierde alegerile locale, a fost anuntata o licitatie publica pentru largirea platformei de stationare a avioanelor de la Aeroportul Cluj-Napoca, de la 8.000 de mp la 20.000 de mp. Suma pusa la bataie, exclusiv din bugetul Consiliului Judetean Cluj, era de 66,5 miliarde de lei.

Licitatia urma sa aiba loc pe 14 iunie 2004, intre cele doua tururi de scrutin, numai ca, din motive pe care nimeni nu vrea sa le faca publice, a fost aminata pentru 9 iulie 2004. Napoca Constructii a cumparat caietul de sarcini, dar nu s-a prezentat la prima licitatie. Conducerea firmei sustine ca nu a reusit intr-un timp atit de scurt sa indeplineasca toate conditiile.

Pentru licitatia de pe 9 iulie au cumparat caiete de sarcini patru firme. Surpriza a aparut in momentul in care la data fixata nu s-a prezentat la licitatie decit Napoca Constructii. Drept urmare, a fost declarata cistigatoare.

Firma este condusa de Stefan Dimitriu, presedintele PSD Cluj-Napoca, iar cel care a semnat contractul, in calitate de ordonator principal de credite, a fost Marius Nicoara, noul presedinte al Consiliului Judetean Cluj si copresedinte al Aliantei D.A. Cluj.

Platforma, mai scumpa decit un bloc cu trei etaje

Specialisti de la Facultatea de Constructii din Cluj-Napoca cred ca valoarea contractului este prea mare. “66,5 miliarde de lei pentru largirea platformei de garare a aeroportului este o suma mult prea mare.

De orice lucrari ar fi nevoie pentru terenul respectiv, 66,5 miliarde e prea mult”, ne-a declarat, sub protectia anonimatului, un cadru didactic de la respectiva institutie de invatamint.

Un alt specialist in constructii ne-a spus ca noua cazarma a pompierilor din Cluj-Napoca, ridicata tot de Napoca Constructii, este o cladire pe trei niveluri, impresionanta ca dotari, si ca a costat mai putin de 45 miliarde lei.

“Daca faci o comparatie intre cazarma si platforma de garare iti poti da seama ca 66,5 miliarde e prea mult pentru o simpla pista de beton”, a precizat un alt specialist in domeniu. Directorul-general al Napoca Constructii, Stefan Dimitriu, sustine insa ca banii se justifica.

“E o lucrarea de mare anvergura, care prevede lucrari de drenare a pinzei freatice din zona si turnarea unor fundatii solide. In plus, vreau sa va informez ca “Napoca” nu a cistigat anul acesta nici un contract public, in afara celui despre care discutam acum”, ne-a mai spus directorul-general al societatii.

Rus si-a cesionat actiunile

Ioan Rus , fost ministru de interne si presedinte al PSD Cluj, a fost actionar la firma IT Transilvania Invest, care, la rindul ei, detine pachetul majoritar de actiuni la Napoca Constructii. Ioan Rus a renuntat la actiuni in timpul campaniei electorale pentru locale ca urmare a acuzelor aduse de membrii Aliantei D.A.

legate de faptul ca a facilitat pentru aceasta firma cistigarea de licitatii pe bani publici. Fostul ministru i-a cesionat actiunile de la aceasta societate lui Bogdan Marius Pitigoi, care este, in acelasi timp, administratorul mai multor afaceri ale lui Ioan Rus.