Premierul Tariceanu a declarat, miercuri seara, in cadrul unei emisiuni televizate, ca Romania a aderat, in 1997, la Acordul european de dezvoltare a infrastructurii, asumandu-si angajamentul de a incepe lucrarile la coridorul IV paneuropean. In acest sens, el a precizat ca acest proiect este unul de interes national, in timp ce autostrada Transilvania poate fi catalogata ca de interes regional.

"Infrastructura nu este un proiect de importanta judeteana sau regionala, ci unul de interes national. Eu nu pot decat sa tin seama de dorintele fiecaruia si sa le spun tuturor acelasi lucru: ca vom construi autostrazi in masura posibilitatilor financiare, dar, in acelasi timp, tinandu-ne angajamentele europene asumate", a a subliniat Tariceanu.

"Prin urmare, in masura posibilitatilor bugetare, vom face si o autostrada, vom demara si constructia coridorului IV ca sa ne ducem la bun sfarsit angajamentele, dupa care ma astept sa vina parlamentarii din Moldova, sa ma ameninte si ei ca demisioneaza din Parlament daca nu facem o autostrada pe acolo.

Vor avea dreptate, deoarece toate regiunile istorice vor trebui traversate de sosele care sa permita un trafic important. Nu pot face, insa, mai mult decat banii pe care ii avem", a conchis premierul.

«Bani sau nu, vrem autostrada!»

Bugetul disponibil pentru autostrada Brasov-Bors (autostrada Transilvania) a fost unul dintre subiecte discutate, saptamana trecuta, in cadrul Coalitiei, liderul UDMR, Marko Bela, declarand ca lucrarile vor continua, dar ca vor fi sustinute cu fonduri mai reduse.

In acea perioada, Consiliul Reprezentantilor Unionali si Consiliul de Coordonare al Uniunii au adoptat o rezolutie legata de autostrada Transilvania, document in care isi exprima sustinerea pentru continuarea lucrarilor.