Daniela Matei, directoarea de programe a companiei care detine Prima TV, SBS Broadcasting, aterizeaza in Romania cite doua zile pe saptamina pentru a pregati terenul pentru noua conducere, dar si pentru noua strategie. Se evalueaza programele si se fac traduceri in romana pentru suedezi. Daniela Matei cauta solutii pentru a ridica Prima TV mai aproape de concurenta.

Vicepresedinte al SBS Broadcasting din mai 2001, Daniela Matei face parte din avangarda de elita a bine cunoscutului trust audiovizual scandinav venita sa puna stapinire pe Prima TV. Pentru ca este vicepresedinte responsabil cu productia, ea trebuie sa gaseasca acele programe care pot creste media audientei postului in fata unei concurente puternice din partea PRO TV si Antena 1.

"Trebuie sa cream un brand stabil, ceea ce Prima nu a fost pina acum. Au fost tot felul de lansari si relansari care au sters de tot identitatea postului", spune Matei.

Romanca a cunoscut o ascensiune spectaculoasa in ierarhia SBS Broadcasting dupa ce a pus pe picioare, in Romania, Creative Vision International, compania care a realizat pentru Prima "Circotasii", "Monica" sau "Kensky Show".

"Nu pot spune ca nu exista un public al Prima TV, dar este clar ca aceia care fac audienta pentru "Circotasi" sint altii decit cei de la "Tradati in Dragoste" sau "Schimb de Mame"", continua Daniela Matei. Din punctul ei de vedere, este foarte bine ca fiecare emisiune are un public stabil, dar este nevoie de o strategie care sa atraga publicul unei emisiuni si catre celelalte.

"Asta nu inseamna ca se va ajunge la o uniformizare", precizeaza Matei.

Reality-show usor pentru romani

"Ne vom axa in continuare pe light entertainment (distractie usoara), ceea ce inseamna ca preferam productiile de tip reality-show, cu toate formele sale, asa cum exista si au succes in toata Europa", continua directoarea de programe. "Numai ca in Romania exista o problema, avem un public caruia trebuie sa-i oferim ceva nou foarte repede", continua ea.

Spre deosebire de Franta sau Germania, unde exista productii aflate pe post de douazeci sau treizeci de ani, in Romania, in afara de "Din Dragoste" si "Teo" sau "Surprize, Surprize!" si "Iarta-ma!", productiile de televiziune nu au rezistat foarte multe sezoane. "Trebuie sa le oferim romanilor ceva nou tot timpul.

O solutie ar fi alternarea sezoanelor a doua productii care plac in aceeasi masura", continua Daniela Matei, specializata pe programe pentru toate televiziunile detinute de SBS.

"Voi face acum si pentru Prima ce fac si pentru celelalte televiziuni pe care le avem in Europa", mai spune aceasta. Directoarea de programe va cauta acele formate interesante care apar in Europa, va verifica daca ele pot fi introduse si in Romania si, daca raspunsul va fi pozitiv, le va "traduce" pentru publicul romanesc.

Tot la capitolul traducere, ea trebuie sa prezinte directiile creative ale Prima TV noului director executiv (CEO), Christoph Buerge. Peter Thrane, CFO (director economic), care se afla deja in Romania, nu are nevoie de traducere pentru cifrele pe care i le va prezenta lui Buerge, pe 1 iunie, cind seful lui se muta la Bucuresti.

Stirile Prima TV sint prost scrise

"Este o minune ce s-a realizat aici cu dotarea tehnica existenta", spune Daniela Matei. Ea anunta ca una dintre schimbarile vizibile deja in Prima de la preluarea de catre SBS este aparitia unor dotari tehnice performante. "Din toamna, cind o sa fie totul gata, se va putea vedea cu ochiul liber diferenta", sustine Daniela Matei.

O alta transformare pe care vicepresedintele SBS o considera necesara este legata de stiri: "Trebuie umblat mult la stiri. Trebuie sa fie scrise mai bine si trebuie sa arate mai bine, e mult de lucru acolo".

Responsabilitatea pentru modificarile de la stiri ii va reveni insa lui Christoph Buerge, noul director executiv al Prima, care, dupa cum spune Daniela, are o experienta mult mai mare in acest domeniu. Ultimul post ocupat de Buerge a fost in echipa de la TV2, din Ungaria, unde s-a ocupat direct si de stiri.

Bucuresti-Amsterdam-Bucuresti

Daniela Matei este vicepresedinte reponsabil cu productia al SBS din mai 2001. Ea a ajuns acolo dupa ce a infiintat Creative Vision International, companie de productie media. "Am transformat intr-un an un garaj de tractoare intr-o companie de productie de televiziune vizibila de nivel european", spune Daniela in propriul CV.

De altfel, CVI este si compania care realizeaza toate productiile Prima TV. Inainte de asta, intre 1996 si 2000 a lucrat ca vicepresedinte al Creative Media, compania de achizitie si productie media a Graffiti/BBDO. Din 1992 si pina la plecarea la Creative Media a ocupat diferite pozitii chiar in Graffiti/BBDO.

Primul job din CV (1990-1992) a fost de inginer de sisteme la Comisia Nationala de Statistica, unde, cu experienta capatata in cei cinci ani de Institut Politehnic, s-a ocupat de crearea si administrarea sistemului informatic al CNS.