Headvertising anunta intreruperea contractului de munca al Art Director-ului responsabil pentru vizualul reclamei la noul show-room smart. Reclama respectiva prezenta evidente asemanari cu o campanie care promova autoturismul VW Beetle in Marea Britanie. Panourile cu vizualul respectiv au fost retrase imediat din locatiile outdoor din capitala.

"Privind campania Beetle, am fost pur si simplu consternati cand am vazut asemanarea. Ne-am dat seama de problema pe care o puteam crea dar ne-am asumat intreaga responsabilitate. Multumesc Casei Auto, companiei Autorom si grupului Porsche Romania, care ne-au ajutat sa rezolvam aceasta situatie pe cale amiabila," declara Mihai Cocea, asociat Headvertising.

„De asemenea, am luat deja hotararea de a concepe un sistem de control intern si mai riguros al produsului creativ, astfel incat sa incercam sa evitam orice incidente asemanatoare."

Astfel, Headvertising este prima agentie care sanctioneaza concret si fara drept de apel pornirea de a te "inspira" din lucrarile altor creativi.

Argumentele Art Director-ului implicat in acest incident – termenele stranse, imposibilitatea de a fi la curent cu toate campaniile din lume si probabilitatea de a putea "cadea" pe un concept folosit anterior - nu au putut finalmente explica asemanarea frapanta dintre cele doua executii.

Asta cu atat mai mult cu cat solutia vizuala propusa nu avea o evidenta justificare la nivel conceptului de comunicare.

„Le multumim redactorilor Capital ca ne-au semnalat situatia, putand astfel sa luam mai rapid masurile ferme care se impuneau" declara Serban Alexandrescu, asociat Headvertising. „In acest mod, am demonstrat inca o data, in mod public, pozitia noastra lipsita de compromisuri si de in ceea ce priveste lipsa de etica profesionala".

Campania care anunta deschiderea primului showroom smart din Bucuresti a fost produsa de Headvertising pentru Casa Auto, distribuitorul autoturismelor smart in Romania, la jumatatea lunii martie 2004 si a constat in cinci panouri plasate in Bucuresti.

Luni, 6 iunie, saptamanalul Capital a trimis la Casa Auto si la Headvertising o serie de intrebari menite sa lamureasca asemanarea evidenta dintre executiile din campania de lansare a showroom-ului smart si cele ale campaniei VW Beetle Cabriolet din Marea Britanie.

Headvertising si Casa Auto au agreat in aceeasi zi intreruperea campaniei, panourile fiind deja date jos la aceasta ora. Contactat de catre Headvertising, Matei Albulescu, Directorul marcii Volkswagen in Romania a raspuns marti, 7 iunie, ca dupa ce a luat la cunostiinta cele intamplate, considera ca imaginea Beetle nu a fost afectata si intentioneaza sa inchida incidentul pe cale amiabila.

Headvertising este o agentie de publicitate independenta, specializata in strategie si creatie, fondata in 1998. Numita „Agentia anului" la AdPrint-ul din 2000, Headvertising a castigat trofeele pentru „Cea mai buna campanie" la primele doua editii ale festivalului Ad’Or, cu campaniile pentru „Xnet" si „ punct ro".

A fost prima agentie din Romania care a obtinut un Golden Drumstick pentru spot TV la Portoroz si prima agentie romaneasca care a castigat un Golden Watch pentru campanii, la acelasi festival, cu campania „Gazeta Sporturilor". De asemenea, a fost prima agentie romaneasca publicata in Luerzer’s Archive.

Pentru mai multe detalii va rugam sa o contactati pe domnisoara Mihaela Cruceru la adresa de e-mail mihaela@headvertising.ro