Doua milioane de romani s-au uitat la Steaua - Dinamo, fata de numai un milion si jumatate care s-au uitat la meciurile celor doua echipe romanesti din Cupa UEFA. Din publicitatea difuzata in timpul celor trei meciuri, postul public de televiziune a incasat aproape o jumatate de milion de euro.

Conform cifrelor furnizate de catre televiziunea publica, seara de joi, 15 septembrie, in care s-au transmis alternativ cele doua meciuri din Cupa UEFA, Valerenga - Steaua si Dinamo - Everton, a inregistrat scoruri mai slabe decit weekendul care a programat „clasicul" Steaua - Dinamo.

Mai bune impreuna

In intervalul orar 20.26 - 21.16, prima repriza a meciului Steaua - Valerenga a fost urmarita de aproximativ 1.319.000 de telespectatori, cifra care a reprezentat aproape o treime din cota de piata.

Incepind cu ora 21.18, ora de la care TVR a difuzat alternativ secvente din ambele meciuri, suporterii stelisti s-au suprapus cu cei dinamovisti, astfel incit audienta postului a crescut cu aproape 200.000 de telespectatori.

A doua repriza a meciului Dinamo - Everton, difuzata de la ora 22.45, a mai pierdut din microbisti, numarul celor ramasi sa urmareasca performantele echipei lui Andone scazind pina la 1.306.000 de telespectatori. Cu toate acestea, mai bine de o treime dintre telespectatorii romani ramasi in fata televizoarelor au ales sa vizioneze partea a doua a partidei transmise de postul national.

Derby-urile, la mare cautare

Derby-ul de duminica al primei divizii a adus fata in fata doua dintre cele trei combatante europene ale Romaniei: Steaua si Dinamo. Preluata tot de catre TVR incepind cu ora 20.15, partida a fost vizionata de aproximativ 2.066.000 de telespectatori, sensibil mai multi decit cei care au urmarit performantele europene ale celor doua echipe de club.

Aproape patru romani din zece aflati duminica seara in fata micului ecran au urmarit meciul disputat in Ghencea. O explicatie pentru audienta ridicata poate tine si de bunul parcurs european al acestor doua echipe.

Divizia A valoreaza cit UEFA

Cele doua partide „europene" au inregistrat incasari din publicitate care, conform tarifelor practicate de TVR, s-au ridicat la 315.000 de euro. Magazinul de electrocasnice Domo a scos cel mai mult din buzunar pentru cele 84 de secunde de publicitate: 40.000 de euro.

Pretul platit de clienti pentru publicitate este insa unul de lista, fiecare beneficiind de diverse discounturi, in functie de tipul de contract incheiat cu postul public. Chiar si asa, TVR se poate felicita pentru transmiterea acestor meciuri, afacerea fiind una reusita.

Desi a avut o audienta superioara meciurilor din cupele europene, meciul Steaua - Dinamo a fost cotat la 165.000 de euro, putin peste jumatate din suma incasata pentru difuzarea celor doua intilniri din Cupa UEFA. Pe tot parcursul meciului din Ghencea s-au inregistrat nu mai putin de 63 de insertii cu reclame care au insumat in total peste 24 de minute.

Domo si Unilever au platit cel mai mult pentru aparitie, fiecare cite 20.000 de euro, fara a se lua in calcul si eventualele discounturi. Spre comparatie, un alt meci transmis in acest weekend de catre postul doi al televiziunii publice, Sportul Studentesc - FC National, a avut publicitate de numai 65.000 de euro.