21 de agentii de publicitate s-au inscris in acest an in cadrul celei de-a sasea editii a Festivalului Ad’Or, care se va desfasura in perioada 16-19 mai la World Trade Center din Bucuresti.

ADDV Euro RSCG, Brands&Bears, Capricorn Advertising, Foote Cone & Belding, gav/Scholz&Friends, GMP, Graffiti BBDO, Icon Advertising, Imager, Leo Burnett&Target, Lowe&Partners, Media Biz, Mercury Promotions, OgilvyOne, Publicis, Publicis Dialog, Saatchi & Saatchi, Scala JWT, Team Advertising/Young&Rubicam, Utopium Advertising, Webstyler vor lupta la mijlocul acestei saptamini pentru premiile celui

mai prestigios festival de publicitate autohton. „Chiar daca numarul agentiilor este mai mic decit anul trecut, cei veniti au inscris mai multe lucrari decit in 2005. Anul acesta este unul de tranzitie pentru Ad’Or. Am preluat foarte tirziu organizarea", spune Virgiliu Rogojan, event manager in cadrul Business Media Group, compania care organizeaza in premiera festivalul.

Ubicuitate marca Burnett

Numarul total de inscrieri pentru aceasta editie este 303, cu 48 mai putine decit anul trecut. In 2005 insa, 69 dintre cele 351 de inscrieri au apartinut agentiei McCann, care a decis sa nu mai participe in acest an. De data asta, cele mai multe inscrieri in festival revin celor de la Leo Burnett (87), urmati de GMP (51).

„Speram ca McCann sa revina la sentimente mai bune fata de festival. Anul trecut, peste 15% din totalul lucrarilor le-au apartinut", declara Adrian Dura, presedintele Romanian Association of Advertising Agencies si al Comitetului de organizare al festivalului.

Moarte ghosturilor!

Lucrarile inscrise in festival au trebuit sa fie expuse pina pe 10 aprilie si sa nu fi fost inscrise la editii precedente Ad’Or.

O alta conditie impusa creatiilor de catre organizatori este sa fi fost concepute in Romania de catre agentia care le inscrie, sa fi fost aprobate si platite de client si totodata expuse „in mod rezonabil, cantitativ si calitativ, fata de scopul conceperii lor", dupa cum anunta regulamentul.

„Cred ca asa am transformat luna aprilie din luna «ghost-urilor» intr-o luna normala pentru piata de publicitate", spune Adrian Dura.

BMG a initiat discutii cu fiecare agentie importanta in parte pentru a afla nemultumirile fiecareia. „Interesul nostru este sa-i avem pe toti prezenti. Am cerut lista de nemultumiri si de la cei 21, si de la restul absentilor. Neparticipantii au acceptat chiar sa ia parte la seminariile pe care le vom organiza in cadrul festivalului", a completat Virgiliu Rogojan.

Articol integral in Cotidianul