In primele trei luni ale anului, vanzarile de autoturisme autohtone au scazut cu 17% fata de perioada similara din 2005, in timp ce vanzarile marcilor de import au urcat cu circa 40%. Practic, dupa multa vreme, vanzarile de autoturisme din import le-au egalat pe cele din productia autohtona.

Sa se fi saturat romanul de Logan si merge pe mana marcilor straine? Cei care sustin ideea ca decat sa cumperi un Logan nou, mai bine iei o masina germana la mana a doua par a-si freca mainile satisfacuti ca romanii incep sa opteze pentru marcile occidentale.

In primele trei luni ale anului Skoda a facut adevarate minuni, crescand vanzarile cu 63%, in conditiile in care Octavia Tour a inregistrat o crestere cu 233%. Opel si Ford au crescut cu aproape 150% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In schimb, vanzarile de Logan incep sa gafaie. Este adevarat ca exporturile s-au apreciat, insa, constructorul de la Pitesti pierde teren pe piata romaneasca si nu cred ca isi propusese asa ceva. Dar care sunt cauzele? Orice mare producator auto incearca sa "conjuge" cat mai mult un model pe care il arunca pe piata. Scoate zeci de variante, motorizari diferite, face face-lift-uri. Asa se caracterizeaza un constructor activ.

Dacia a scos pe piata doua tipuri de motorizari pe benzina si una pe motorina. In rest, nimic. Atunci cand a prezentat la Geneva concept car-ul Logan Steppe, interesul a fost enorm. Mai mult, atunci cand Carlos Ghosn a prezentat la Paris strategia de dezvoltare a Renault pentru urmatorii ani, scoaterea pe piata a unui numar de variante de Logan a fost unul dintre punctele pe care le-a atins.

Este foarte posibil ca pe piata romaneasca Logan-ul sa isi fi atins punctul de maxim anul trecut. Iar vanzarile din 2006 tind sa dovedeasca acest lucru. Pentru Renault business-ul merge in continuare foarte bine in Romania, insa piata romaneasca astepta noutati.

Dupa ce a cumparat Skoda, Volkswagen a aruncat pe piata o multime de variante de Octavia. Si a mai reusit o performanta, care acum pare greu de atins pentru constructorul de la Colibasi: sa produca doua modele in acelasi timp (Octavia si Fabia).

Insa, toate trebuie sa vina la vremea lor, iar daca Renault are o strategie coerenta pentru Dacia, cu siguranta fabrica va ajunge si la aceasta performanta. Carlos Ghosn a gandit bine si, prin incercarea de a scoate pe piata cat mai multe variante de Logan, incearca in fapt sa obtina maximum de la acest model. Abia dupa aceea poate vorbi de desenarea unui nou model Dacia.