„Marea asfaltare a lui Videanu” a aruncat ieri Bucurestiul in haos. Inchiderea partiala a Podului Grant a paralizat circulatia in zonele Grozavesti, Calea Plevnei, Grivitei, Gara de Nord. Soferii au ramas blocati in trafic zeci de minute, autoturismele neputand depasi viteza de 5 kilometri la ora. De la Politehnica si pana la Gara de Nord drumul a fost facut intr-o ora.

„Nu avem deocamdata rute alternative pentru axa nord-sud-vest a orasului. Poate in doi sau trei ani, dupa finalizarea pasajului de la Basarab”, a declarat directorul Administratiei Strazilor din Primaria Capitalei, Elena Ghineraru.

Lucrarile de reabilitare a Podului Grant au inceput si de aceasta data fara prea mult spor. In timp ce soferii erau prinsi in ambuteiaje infernale, doua echipe, formate din cativa muncitori, au „luat cu asalt” capetele tronsonului Turda-Crangasi pentru a scoate bordurile.

Pana la jumatatea lunii iulie, ar trebui refacuti stalpii de sustinere, parapetii si sa se inlocuiasca o parte din covorul asfaltic. Schimbarea bordurilor nu a fost luata in calcul de specialistii municipalitatii, sau cel putin pana acum nimeni nu a facut vorbire desprea ea.

De pe 15 iulie si pana pe 1 septembrie, lucrarile se vor desfasura pe celalalt sens, adica pe tronsonul Crangasi -Turda.

In total, pentru repararea Podului Grant municipalitatea plateste 300 de miliarde de lei vechi. Aceasta este cea de a patra reparatie capitala in care intra Podul Grant. Prima s-a facut in perioada 1992-1994, cand s-a introdus calea de rulare a tramvaiului. Reparatia podului a constat in asfaltarea pasajului principal si a celor sase bretele.

Ultima mare „reparatie capitala” s-a facut de catre fostul primar general al Capitalei Traian Basescu. Odata cu metroul usor, s-au refacut structura de rezistenta si covorul asfaltic. In total, administratia Traian Basescu a bagat in cosmetizarea Podului Grant 1 miliard de lei. Dupa nici patru ani, acum trebuie acoperite armaturile si reparate fisurile.

In acest interval, aproape in fiecare vara, Podul Grant a fost inchis pentru o noua „ mare carpeala”. Gaurile cascate in tronsonul principal sau pe cele opt bretele de acces au fost plombate cu alte miliarde de lei din bani publici.

Articol integral Gandul